abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68318683
Hier verder.

#6: Is vaccinatie gevaarlijke onzin? #6

P.S. : Alleen over vaccinatie hier, dus niet over medicatie in het algemeen.
Verder, net als in elk BNW-topic, proberen het gebash tot een minimum te beperken en zo veel mogelijk je uitspraken met goede bronnen ondersteunen!
pi_68319077
@ Jeetjemina:

Jouw redenaties is natuurlijk onzin: 'onze huisarts heeft zelf vier gezonde kinderen, en is zelf tegen vaccineren'.

Dat is hetzelfde als zeggen 'longkanker komt niet van roken: mijn opa is 80, heeft zijn hele leven gerookt en geen longkanker!'.
pi_68319120
Maar WAAROM is die huisarts er tegen? Da's wel weer een interessante vraag.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:13:37 #4
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_68319822
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
@ Jeetjemina:

Jouw redenaties is natuurlijk onzin: 'onze huisarts heeft zelf vier gezonde kinderen, en is zelf tegen vaccineren'.

Dat is hetzelfde als zeggen 'longkanker komt niet van roken: mijn opa is 80, heeft zijn hele leven gerookt en geen longkanker!'.

het is geen redenatie ,
ik zei TROUWENS waarmee ik alleen even een leuke bijdrage wil leveren aan het aantal mensen dat het met Lambiekje eens is in deze qwesty

BTW wat je zegt over opa die 80 is zonder longkanker en toch rookt,
kun je ook vervangen door een mens die nooit gevaccineerd is en toch nooit ziek geworden of
een mens die wel gevaccineerd is toch een bepaalde ziekte wel heeft gehad

Alles kan
  donderdag 23 april 2009 @ 22:23:26 #5
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_68320212
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:58 schreef ToT het volgende:
Maar WAAROM is die huisarts er tegen? Da's wel weer een interessante vraag.

Haar eerste kind heeft ze (lang geleden) volledig gevaccineerd,
haar tweede alleen nog voor een paar van de vaccinaties en na gedegen ervaring en onderzoek
heeft ze besloten om de volgende en de laatste volledig NIET te vaccineren.

Waarom precies? ...dan moet je bij haar op consult...
pi_68320281
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:23 schreef JeetjeMina het volgende:

[..]

Haar eerste kind heeft ze (lang geleden) volledig gevaccineerd,
haar tweede alleen nog voor een paar van de vaccinaties en na gedegen ervaring en onderzoek
heeft ze besloten om de volgende en de laatste volledig NIET te vaccineren.

Waarom precies? ...dan moet je bij haar op consult...
Ok, je bent het dus met Lambiekje eens, dus tegen vaccineren?

Kun je uitleggen waarom jij er persoonlijk tegen bent?
  donderdag 23 april 2009 @ 22:27:43 #7
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_68320412
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:22 schreef ToT het volgende:
Mee eens, maar dat is niet persoonlijk naar een mede-forumlid gericht, hoewel ik laatst idd wel zei dat je met die uitspraken OOK veel mensen indirect kwetst aangezien er in die richtingen ook veel mensen werken.
Hoezo kwetsen?!

Als je echt weet wat je doet als arts, dan weet je dat je kwalijk bezig bent, als je arts vertolk in de zin hoe school je afgeleverd naar evenbeeld bigpharma. Meer dan iemand andere beroepen. Iemand die via marktplaats bakstenen op stuurt is ook fout. Maar daar wordt men alleen financieel gepiepeld. Bij BCC krijg je 2e handse rommel, en wordt pas omgeruild als je klaagt. Dat is ook financiele misbruik en misschien wat onthutste gedachtes. Een reguliere arts misbruikt je niet alleen financieel, hij misbruikt je ook fysiek en geestelijk. Er wordt te gemakkelijk naar onwerkzame middeltjes gegrepen.

Kanttekening: Als een arts dus wel een gedegen gezondheidsadvies geeft en niet naar de pillenfabriek grijpt dan is hij wel denkend bezig. Als je Tros Radar hebt gezien worden dat soort artsen uitgescholden op en wel heel lompe manier. Artsen die dus wel uit gezondheid pogen te denken

De algemene wijze hoe concu-artsen met elkaar omgaan is gewoon schrijnend. Als een arts je doorverwijst moet je weer van voren af aan door de molen. Klacht patient + rapport vorige arts is geen optie. Artsen onderling hebben totale disrespect voor elkaars disiplines.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_68320682
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Hoezo kwetsen?!

Als je echt weet wat je doet als arts, dan weet je dat je kwalijk bezig bent, als je arts vertolk in de zin hoe school je afgeleverd naar evenbeeld bigpharma. Meer dan iemand andere beroepen. Iemand die via marktplaats bakstenen op stuurt is ook fout. Maar daar wordt men alleen financieel gepiepeld. Bij BCC krijg je 2e handse rommel, en wordt pas omgeruild als je klaagt. Dat is ook financiele misbruik en misschien wat onthutste gedachtes. Een reguliere arts misbruikt je niet alleen financieel, hij misbruikt je ook fysiek en geestelijk. Er wordt te gemakkelijk naar onwerkzame middeltjes gegrepen.

Kanttekening: Als een arts dus wel een gedegen gezondheidsadvies geeft en niet naar de pillenfabriek grijpt dan is hij wel denkend bezig. Als je Tros Radar hebt gezien worden dat soort artsen uitgescholden op en wel heel lompe manier. Artsen die dus wel uit gezondheid pogen te denken

De algemene wijze hoe concu-artsen met elkaar omgaan is gewoon schrijnend. Als een arts je doorverwijst moet je weer van voren af aan door de molen. Klacht patient + rapport vorige arts is geen optie. Artsen onderling hebben totale disrespect voor elkaars disiplines.
Waar haal je dat vandaan?

Multidisciplinair overleg in ziekenhuizen is er niet voor niets: dat is juist in het leven geroepen om van elkaar te leren en om een patient vanuit verschillende oogpunten te benaderen.

En kijk even naar de archieven van ziekenhuizen: deze staan vol met dossiers over patienten, die worden altijd doorgenomen door artsen. Ze krijgen de dossiers te zien van hun patienten, daar staat dus ook precies in wat er al gedaan is, wat andere artsen gedaan hebben enzovoort. Het zou een mooie boel worden als dat niet zou gebeuren, je hoeft niet steeds alles opnieuw uit te vinden..
  donderdag 23 april 2009 @ 22:47:49 #9
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_68321202
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Ok, je bent het dus met Lambiekje eens, dus tegen vaccineren?

Kun je uitleggen waarom jij er persoonlijk tegen bent?
Omdat ook ik (wij) voor de keuze heb gestaan 8 jaar geleden, (ja , keuze ja, dat weten veel mensen al niet eens!! Denken dat het verplicht is)
Heb daarvoor zoveel mogelijk info verzameld via verschillende wegen en vervolgens besloten om onze zoon niet te vaccineren.
Ik ben sowieso anti chemische troep , en zeker "preventief" gebruik , àls iemand ziek wordt is dat iets om doorheen te komen voor het lichaam zelf, een lichaam is knap genoeg om zichzelf te genezen, als daar de tijd en rust en liefde maar voor genomen wordt.
Elke seconde vernieuwen cellen in een lichaam zich , daar heb je geen zooi voor nodig.
Hulpmiddelen op natuurlijke basis om het draaglijker te maken is het enige wat in ons huis nog wel te vinden is.
En onze zoon van 8 is de gezondste jongen die ik ken in mijn omgeving. (tenminste niet van die enge groene snotbellen het hele jaar door , zoals veel andere kinderen )
pi_68321327
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:47 schreef JeetjeMina het volgende:

[..]

Omdat ook ik (wij) voor de keuze heb gestaan 8 jaar geleden, (ja , keuze ja, dat weten veel mensen al niet eens!! Denken dat het verplicht is)
Heb daarvoor zoveel mogelijk info verzameld via verschillende wegen en vervolgens besloten om onze zoon niet te vaccineren.
Ik ben sowieso anti chemische troep , en zeker "preventief" gebruik , àls iemand ziek wordt is dat iets om doorheen te komen voor het lichaam zelf, een lichaam is knap genoeg om zichzelf te genezen, als daar de tijd en rust en liefde maar voor genomen wordt.
Elke seconde vernieuwen cellen in een lichaam zich , daar heb je geen zooi voor nodig.
Hulpmiddelen op natuurlijke basis om het draaglijker te maken is het enige wat in ons huis nog wel te vinden is.
En onze zoon van 8 is de gezondste jongen die ik ken in mijn omgeving. (tenminste niet van die enge groene snotbellen het hele jaar door , zoals veel andere kinderen )
En het lichaam moet zichzelf altijd genezen? Je bent dus ook tegen het gebruik van bijvoorbeeld antibiotica?
  donderdag 23 april 2009 @ 22:55:39 #11
71257 JeetjeMina
Kvinnutammaniemirnemaal
pi_68321572
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

En het lichaam moet zichzelf altijd genezen? Je bent dus ook tegen het gebruik van bijvoorbeeld antibiotica?
Het zal echt heel erg ernstig moeten zijn voor ik antibiotica gebruik, .. ik kan me niet herinneren wanneer ik het ooit nog wèl heb gebruikt.
Maar het gaat over vaccineren hè wel bij de les blijven.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:01:30 #12
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_68321791
christ...... Nog niet uitgeluld?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 23 april 2009 @ 23:17:38 #13
52357 Lambiekje
pi_68322395
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:34 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan?

Multidisciplinair overleg in ziekenhuizen is er niet voor niets: dat is juist in het leven geroepen om van elkaar te leren en om een patient vanuit verschillende oogpunten te benaderen.

En kijk even naar de archieven van ziekenhuizen: deze staan vol met dossiers over patienten, die worden altijd doorgenomen door artsen. Ze krijgen de dossiers te zien van hun patienten, daar staat dus ook precies in wat er al gedaan is, wat andere artsen gedaan hebben enzovoort. Het zou een mooie boel worden als dat niet zou gebeuren, je hoeft niet steeds alles opnieuw uit te vinden..
Nou kennelijk wordt het wel gedaan want dat is niet mijn ervaring. Het betreft overigens wel een acedemisch ziekenhuis, dat moet echt vermeden worden.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:19:07 #14
52357 Lambiekje
pi_68322446
quote:
Op donderdag 23 april 2009 22:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:

[..]

ANTI LEVEN betekent het ?! Think again

http://video.msn.com/video.aspx?mkt=nl-be&vid=91db195b-f437-4944-b15e-8afaf8b23cdd
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:21:08 #15
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_68324922
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nou kennelijk wordt het wel gedaan want dat is niet mijn ervaring. Het betreft overigens wel een acedemisch ziekenhuis, dat moet echt vermeden worden.
1 steekproef is nou niet echt bepaald betrouwbaar te noemen he...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:23:01 #16
52357 Lambiekje
pi_68324931
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:21 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

1 steekproef is nou niet echt bepaald betrouwbaar te noemen he...
is niet met 1 constatering
  vrijdag 24 april 2009 @ 01:31:11 #17
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_68324990
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:23 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

is niet met 1 constatering
Hoeveel dan wel?
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 24 april 2009 @ 07:23:04 #18
52357 Lambiekje
pi_68326211
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 01:31 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Hoeveel dan wel?
stuk of 5 gevallen van familie van vrieden ouders, ouders van oudere collega.
pi_68328017
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ook mijn verhaal betreft een academisch ziekenhuis. Overigens gaat het op voor elk ziekenhuis dat ik heb meegemaakt, en dat zijn er nogal wat, in zowel binnen- als buitenland.
pi_68330165
quote:
Op donderdag 23 april 2009 21:08 schreef June. het volgende:

[..]

Maar ook zo extreem? Prima als mensen een andere kijk op het leven hebben en dingen kritisch willen bekijken, maar bij Lambiekje ligt een stoornis in de DSM IV er zo dik bovenop dat je hem eigenlijk gewoon niet serieus kunt nemen.
Iemand als Ticker zit heel dicht tegen Lambiekje aan. En om over Salvador nog maar niet te spreken, zodra je laat blijken dat je niete ens bent met zijn visie wordt hij meteen agressief en begint met schelden en dreigen.

OT: Het voorbeeld van de Huisarts met 4 gezonde kinderen kan je dus 2 kanten uitleggen voro de mensen die conclusies aan 1 voorbeeld willen hangen. De twee kinderen die gevaccineerd waren zijn compleet gezond en de twee kinderen die niet gevaccineerd zijn ook. Conclusie op basis van dit voorbeeld is dus dat het geen reet uitmaakt of je wel of niet vaccineerd.

De wel vaccinatie mensen zijn echter vrij genuanceerd in hun stelling, vaccinatie kan negatieve effecten hebben maar werkt wel degelijk tegen de dingen waarvoor je ze gebruikt. Het voorbeeld kan prima met deze stelling staan.

De stelling van Lambiekje blijft echter niet overeind met het voorbeeld, die zegt namelijk dat mensen kapot gaan en altijd zwak/ziek worden van vaccinatie.
pi_68331175
Begrijp dan toch niet, waarom bepaalde inentingen hier zo nodig zijn, en in Spanje helemaal niet.
Daar zijn weer hele andere noodzakelijk.
En daar staan ze heel sceptisch tegenover al die inentingen, terwijl hier alles geslikt wordt als zoete koek.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:36:24 #22
52357 Lambiekje
pi_68337513
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:37 schreef arie_bc het volgende:

[..]

Iemand als Ticker zit heel dicht tegen Lambiekje aan. En om over Salvador nog maar niet te spreken, zodra je laat blijken dat je niete ens bent met zijn visie wordt hij meteen agressief en begint met schelden en dreigen.

OT: Het voorbeeld van de Huisarts met 4 gezonde kinderen kan je dus 2 kanten uitleggen voro de mensen die conclusies aan 1 voorbeeld willen hangen. De twee kinderen die gevaccineerd waren zijn compleet gezond en de twee kinderen die niet gevaccineerd zijn ook. Conclusie op basis van dit voorbeeld is dus dat het geen reet uitmaakt of je wel of niet vaccineerd.

De wel vaccinatie mensen zijn echter vrij genuanceerd in hun stelling, vaccinatie kan negatieve effecten hebben maar werkt wel degelijk tegen de dingen waarvoor je ze gebruikt. Het voorbeeld kan prima met deze stelling staan.

De stelling van Lambiekje blijft echter niet overeind met het voorbeeld, die zegt namelijk dat mensen kapot gaan en altijd zwak/ziek worden van vaccinatie.
Niet altijd, kans op negatieve bijwerkingen, allergien en iq verlaging is zeer aanwezig. Ook is vaccinatie pas kwalijk op de lange termijn.

Als dus stelt dat beide niet uitmaakt dan de kant waar GEEN vaccin is gegeven beter. Dat lijkt me zonneklaar.
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:42:03 #23
52357 Lambiekje
pi_68337675
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:11 schreef hondjes het volgende:
Begrijp dan toch niet, waarom bepaalde inentingen hier zo nodig zijn, en in Spanje helemaal niet.
Daar zijn weer hele andere noodzakelijk.
En daar staan ze heel sceptisch tegenover al die inentingen, terwijl hier alles geslikt wordt als zoete koek.
We hebben dan wel hier dat dagelijks 5 miljoen mensen die aan de medicijnen zijn.
pi_68337843
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

We hebben dan wel hier dat dagelijks 5 miljoen mensen die aan de medicijnen zijn.
En hoeveel zijn dat er in Spanje?

En hoeveel % van de Spanjaarden zijn zeg 65+ en hoeveel in Nederland?

Wat is de gemiddelde levensverwachting van beide landen?

Die ene losse zin die je zo stelt zegt NIETS zonder vergelijkings materiaal.
  vrijdag 24 april 2009 @ 15:25:31 #25
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_68339190
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 14:42 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Stierepoep
Onikaan ni ov dovah
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')