idd maar ik heb hetzelfde met zwarte multitools als ik met zwarte messen hebt.. het is in het begin wel heel stoer.. alleen het is een coating. dus als je hem gaat gebruiken krijg je metaalkleur krassen er doorheen.quote:Op donderdag 23 april 2009 12:00 schreef eNaSnI het volgende:
Ik deel je mening, de Surge is mega!Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb deze inclusief een bitset, dus geen schroef is mij te machtig!
![]()
Ik moet zeggen dat de zwarte uitvoeringen ook wel iets hebben, maar dat is geen reden om deze te vervangen.
[ afbeelding ]
ik vind het niet echt vandaar dat hij in GC staatquote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef Magneet het volgende:
is dit topic eik niet meer iets voor K&W?
kan ik me voorstellen.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:10 schreef Osramp het volgende:
Ik heb al 14 of 16 jaar (weet exact aankoopjaar niet meer) een Leatherman Wave. Die Wave gaat echt overal mee heen, naar werk, kerk, ziekenhuis, casual enz enz.
De Wave gebruik ik meerdere keren per dag en toen ik vorig jaar mijn originele Wave wilde laten servicen, leverde ik hem in bij een dealer.
Na 2 weken ofzo kreeg ik een telefoontje dat het ding klaar was. Ik hem ophalen, moest wel iets van 13 euro verzendkosten betalen maar kreeg een volledig nieuwe. Wave ingeruild en New Wave ervoor terug gehad. Ik had de Wave gewoon kaal ingeleverd, zonder het hoesje (nog nooit gebruikt). Ik kreeg zelfs een complete New Wave met hoesje, verpakking en alles erbij.
Was me toch een partij blij!
De Wave neem ik zelfs in een pak mee, anders nis ik hem te vaak. Als je er aan gewend bent hem meestal bij je te hebben, dan is ik hem ook echt als ik hem niet bij me heb.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ook omdat ik overdag in pak loop neemt het niet handig mee...
ja daarom ligt hij in mn autoquote:Op donderdag 23 april 2009 13:34 schreef Osramp het volgende:
[..]
De Wave neem ik zelfs in een pak mee, anders nis ik hem te vaak. Als je er aan gewend bent hem meestal bij je te hebben, dan is ik hem ook echt als ik hem niet bij me heb.
Ook ik ga niet met een pak aan het bos in. In het bos gebruik ik de Wave overigens niet zo heel vaak. De Wave is toch meer een stuk universeel gereedschap en gebruik ik dus overal waar ik te lui ben een stuk gereedschap te pakken (of geen tools in de buurt heb).quote:Op donderdag 23 april 2009 13:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
ja daarom ligt hij in mn autoik ga toch niet met mn pak het bos in
tijdens het survivallen gebruik ik hem best vaak.. waarom gevaarlijk doen met een mes als je ook een blik kan openmaken met je surgequote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ook ik ga niet met een pak aan het bos in. In het bos gebruik ik de Wave overigens niet zo heel vaak. De Wave is toch meer een stuk universeel gereedschap en gebruik ik dus overal waar ik te lui ben een stuk gereedschap te pakken (of geen tools in de buurt heb).
* Kingjotte Heeft er ook zo eenquote:Op donderdag 23 april 2009 11:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Ik heb zelf de leatherman Surge.
Ook niet om te cruisen?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:47 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ook ik ga niet met een pak aan het bos in.
als hij onder het roest zit stuur je 'm toch gewoon op? 25 jaar garantie ftwquote:Op maandag 4 mei 2009 09:13 schreef Goover het volgende:
Iemand goede tips om een leatherman schoon te maken zonder dat hij onder het roest zit een week later?
Ik heb alleen zo'n sleutelhangerformaat die dus ook altijd in mijn zak zit. Wordt dat hele ding niet zo vet als boter met al die kleine spleetjes en hoekjes waar die olie kan komen te zitten?quote:Op maandag 4 mei 2009 09:53 schreef BarraCupraCuda het volgende:
3 in 1 olie waar ik ook mn messen mee schoonmaak.
werkt perfect.
neuh valt mee... gewoon een drupje op het lemmet en dan uitpoetsen met keukenrol of een lapquote:Op maandag 4 mei 2009 12:56 schreef Goover het volgende:
[..]
Ik heb alleen zo'n sleutelhangerformaat die dus ook altijd in mijn zak zit. Wordt dat hele ding niet zo vet als boter met al die kleine spleetjes en hoekjes waar die olie kan komen te zitten?
ik hoe van alles wat scherp is!quote:Op maandag 4 mei 2009 14:31 schreef FireFox1 het volgende:
Barra, ik dacht dat jij meer hield van
[ afbeelding ]
Enge jongen
Ja, dat gaat nog wel, maar al die kleine hoekjes zitten vol met stof... Hoe krijg ik dat er uit?quote:Op maandag 4 mei 2009 19:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
neuh valt mee... gewoon een drupje op het lemmet en dan uitpoetsen met keukenrol of een lap
Die isquote:
Dat heb ik ook eens meegemaakt......Vriend van me had ook zo'n "Kijkshop" ding in de auto liggen. En we gingen ergens heen toen er een slangklem van een koelwaterslang los ging. Dat ding van hem was binnen 30 seconden kapot toen er kracht mee gezet werd. Mijn Leatherman klaarde de klus wel.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 13:54 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:
Ik heb een nepperd in een 'mooi' groen hoesje, tevens bithouder. Bagger-bitjes zijn vervangen door echte bitjes en zo kom ik een heel end. Ligt in de auto 'voor het geval dat'.
[ afbeelding ]
Vertel mij wat over aanbiedingen in de US. Ik heb de surge voor 40 USD gekocht bij Wallmart. 40 USD !! da's misschien wel 30 euro....sja wat ik er mee mot weet ik niet, maar tis goedkoop he?quote:Op donderdag 23 april 2009 13:03 schreef Magneet het volgende:
in NL zijn ze te duur jaar op de uitzonderlijke aanbiedingen na dan. Het beste gaat het als je iemand ind e usa kent en via hem op laat sturen. Amerikaanse bedrijven sturen messen namelijk haast nooit op overzees
moooi ding man!!!quote:Op donderdag 18 juni 2009 21:27 schreef eNaSnI het volgende:
Net deze besteld via eBay!
[ afbeelding ]
Voor een slordige USD 75 (EUR 54 ) wordt ie thuisbezorgd!
quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:23 schreef henkde_j het volgende:
Pff, alleen alleen ICT'ers lopen met dit soort gereedschap.
Gekocht in Amerika, maar dan in zwarte uitvoeringquote:Op maandag 4 mei 2009 10:22 schreef The_Dean het volgende:
Ik heb in de zomer van 2007 van een stage-baas een Leatherman Blast gekregen. Superfijn stuk gereedschap, gebruik hem bijna dagelijks met vanalles
[ afbeelding ]
*kuch*defensie*kuch*quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:23 schreef henkde_j het volgende:
Nogal nerdspul iddquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:23 schreef henkde_j het volgende:
Ok, in het leger of wanneer je aan het hiken bent kan het misschien handig zijn. Maar om nu elke dag met zo'n ding rond te lopen op kantoorquote:
Nee, het is echt handig voor thuis. Ik gebruik het voor kleine klusjes waarbij 'echt' gereedschap niet nodig is.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:23 schreef henkde_j het volgende:
ik heb hem ook niet elke dag bij me hoorquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:02 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ok, in het leger of wanneer je aan het hiken bent kan het misschien handig zijn. Maar om nu elke dag met zo'n ding rond te lopen op kantoor
Heb ook zoeen neppertquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:46 schreef 2cv het volgende:
Ik heb een neppert van ¤5,- Hij is klein, het scharnier is verwrongen waardoor de bekken van de tang langs elkaar kunnen schuiven, maar hij doet het nog. Maar ik gebruik hem niet vaak, meestal heb ik wel echt gereedschap bij de hand. Toch ben ik er wel blij mee
Garantie?quote:Op zondag 16 mei 2010 14:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
nog steeds erg tevreden over mn surge,,
blijft lekker scherp. heb alleen het decoupeerzaagje vervangen voor een nieuwe
neuh het zijn van die standaard zaagjes die je bij de formido kan kopen.quote:
quote:Op zondag 16 mei 2010 16:08 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
neuh het zijn van die standaard zaagjes die je bij de formido kan kopen.
is die van jou nog steeds zwart?
De Wave is pas in 1998 uitgebracht, dus 16 jaar is lichtelijk overdreven.quote:Op donderdag 23 april 2009 13:10 schreef Osramp het volgende:
Ik heb al 14 of 16 jaar (weet exact aankoopjaar niet meer) een Leatherman Wave. Die Wave gaat echt overal mee heen, naar werk, kerk, ziekenhuis, casual enz enz.
quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:15 schreef Heatseeker het volgende:
Ik ben de mijne kwijt, tijdens die ene oefening in het bos.
Volgens mij is serrated om voornamelijk dingen zoals touw gemakkelijker door te snijden. Als je daar je mes voor koopt zou ik wel voor serrated gaan. Maar over het algemeen kan ik met een gewoon mesje net zo goed zonder moeite door touw heen gaan.quote:
Er zijn toch leathermans met een bithouder? kwestie van een torxbitje erbij zoeken of niet?quote:Op donderdag 24 juni 2010 17:14 schreef TeringHenkie het volgende:
Bij de TV lopen we allemaal met zo'n multitool, handig om tie-wraps door te knippen, tape door te snijden, schroefjes aandraaien etc. Eigenlijk zou je ook torx op zo'n ding moeten hebben
maar dan heb je nog meer aan je broek hangen, naast je zaklamp en nog wat dingenquote:Op woensdag 2 februari 2011 10:14 schreef kingjotte het volgende:
[..]
Er zijn toch leathermans met een bithouder? kwestie van een torxbitje erbij zoeken of niet?
Als je voor een bedrijf werkt is een leatherman ook vet handig vind ik. Maar voor zulke dingen zoals torx of kabelstrippers heb je gewoon een gereedschapskist in de busquote:Op woensdag 2 februari 2011 12:35 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
maar dan heb je nog meer aan je broek hangen, naast je zaklamp en nog wat dingen
Serrations zijn voor mensen die hun mes niet kunnen slijpen. Er zijn maar bar weinig dingen die een goed geslepen plain edge niet kan doen. Een dik touw doorsnijden gaat wellicht iets makkelijker met serrations, maar met een plain edge lukt het ook.quote:
Een simpele schroevendraaier is ook verboden om op zak te dragen tijdens het stappen, net als een zakmes en logischerwijs dus ook je leatherman.quote:Op vrijdag 25 november 2011 08:53 schreef Saak het volgende:
Dat is echt bullshit je mag zoiets gewoon bij je hebben hoor. Is net zo gevaarlijk als een schaar of schroevendraaier. Die dingen gaan ze toch ook niet verbieden.
En ja in het vliegtuig of club/cafe is het wel logisch dat je die niet mee neemt. (Ik heb zelf ALTIJD een edc mes bij me dus ook in het cafe. Het BLIJFT handig)
Het mag van de wet ook hoor. Anders gaat het wel heel erg de verkeerde kant op. Logisch dat een vlindermes en stiletto verboden zijn, die zijn er voor gemaakt om zo snel mogelijk te voorschijn te halen en iemand neer te steken. Net als een boxbeugel als enige doel heeft om iemand te breken.
Je mag hem wel bij je hebben, maar alleen als je naar punt 7° kijkt mag je hem niet bij je hebben als je naar een uitgaansgelegenheid/voetbalwedstrijd gaat.quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een simpele schroevendraaier is ook verboden om op zak te dragen tijdens het stappen, net als een zakmes en logischerwijs dus ook je leatherman.
En nee, je kunt de officier van justitie er niet van overtuigen dat het handig is.
Edit: wapenwet categorie 4. En dus strafbaar.
quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
Een simpele schroevendraaier is ook verboden om op zak te dragen tijdens het stappen, net als een zakmes en logischerwijs dus ook je leatherman.
kan je kiezen met wel lemmetquote:Op maandag 28 november 2011 09:27 schreef Saak het volgende:
Daar neem je hem tenslotte ook voor mee neem ik aan. Niet om iemand neer te steken
Mijn god, moet ik het nu echt in Jip en Janneke-taal uit gaan leggen?quote:Op maandag 28 november 2011 09:19 schreef Saak het volgende:
"7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen."
Dus als jij zegt dat je spatbord van je fiets los zit en voor de zekerheid maar ff je MT mee hebt genomen heb je nerges last van.
Of als je alleen een mesje hebt zeg je dat je net in de bus hier naar toe nog een appel hebt gegeten.
De algemene plaatselijke verordening van de gemeente waarin je je bevind kan bepaalde voorwerpen aanwijzen als verboden objecten, dit kan onder de noemer inbrekerstuig of onder de noemer bestuursrecht --> gevaarlijke voorwerpen.quote:Op zaterdag 26 november 2011 02:51 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
En nee, je kunt de officier van justitie er niet van overtuigen dat het handig is.
Edit: wapenwet categorie 4. En dus strafbaar.
Leuke grap, maar de boete ga jij krijgen! Je spatbord gaan ze niet in trappen. Waarom niet? Je hoeft geen leatherman mee te hebben daarvoor. Houd je het echt vol mag je het toch gerust tonen? Lopen we even mee. Geen probleem.quote:Op maandag 28 november 2011 09:19 schreef Saak het volgende:
"7°. Voorwerpen waarvan, gelet op hun aard of de omstandigheden waaronder zij worden aangetroffen, redelijkerwijs kan worden aangenomen dat zij voor geen ander doel zijn bestemd dan om letsel aan personen toe te brengen of te dreigen en die niet onder een van de andere categorieën vallen."
Dus als jij zegt dat je spatbord van je fiets los zit en voor de zekerheid maar ff je MT mee hebt genomen heb je nerges last van.
Of als je alleen een mesje hebt zeg je dat je net in de bus hier naar toe nog een appel hebt gegeten.
De aanname is iets wat dus niet genoeg is. Omstandigheden gaat het om. Niet om feiten.quote:Op maandag 28 november 2011 09:27 schreef Saak het volgende:
Daar neem je hem tenslotte ook voor mee neem ik aan. Niet om iemand neer te steken
Zonde!quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 17:19 schreef Y_ het volgende:
LOL is hier ook al een topiek over? Ik heb de nieuwste wave en vind het een kutding, de oude was veel beter maar die heb ik noodgedwongen verkocht omdat ik in het buitenland ooit zonder geld kwam te zitten en met taxi naar de airport moest. Bij de nieuwe Wave is het micro schroevendraaiertje kut (al gebroken) en het schaartje kut ( al gebroken) dus moet hem nodig eens opsturen. Die dubbele bit schroeverdraaier is ook waardeloos je kunt haast nergens bij en slecht materiaal hioekjes breken er zo vanaf. Ook mis ik de kleine schroevendraaier annex priem van de oude Wave vaak. Mocht ik dat model ooit ergens op de kop kunnen tikken dan koop ik die zeker. Hoesje van de oude was ook beter, niet dat rare half open ding wat bijna niet in je zak past.
Idd zonde, ik ga hem laten repareren en dan zet ik hem voor een leuk prijsje op Marktplaats en ga voor mezelf op zoek naar het oude model.quote:Op zaterdag 26 oktober 2013 18:24 schreef µ het volgende:
[..]
Zonde!
Die Charge TTi is van titanium en wordt de beste multitool genoemd. Hoop op wat ervaringen van hier.
Ja bevalt heel goed. Komt ongemerkt heel vaak van pas, iedereen is onder de indruk van dag dingquote:Op maandag 7 maart 2016 12:16 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
En hoe bevalt die? Wil er ook een aanschaffen, zit te twijfelen tussen deze en de nieuwe signal. Wil de tool vooral gaan gebruiken tijdens kamperen..., zijn natuurlijk beide overkill..., maar zal vast van pas komen, en anders gewoon lekker er mee pielen![]()
[ afbeelding ]
formaat ook goed? vind de tool er op de video reviews zo klein uit zien, ik heb redelijk grote handen. prijs is dan wel weer forsquote:Op maandag 7 maart 2016 12:56 schreef µ het volgende:
[..]
Ja bevalt heel goed. Komt ongemerkt heel vaak van pas, iedereen is onder de indruk van dag ding.
Ik heb ook vrij grote handen. Prima formaat wat mij betreftquote:Op maandag 7 maart 2016 13:03 schreef IJsmuts het volgende:
[..]
formaat ook goed? vind de tool er op de video reviews zo klein uit zien, ik heb redelijk grote handen. prijs is dan wel weer fors
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |