abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 21:11:58 #151
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68283657
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:08 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Net bleek in ieder geval dat 'sommige partijen' niet eens door hebben dat dat toestel wat wij voor 110 miljoen moeten gaan kopen nooit naar Nederland zal komen. Wat op zich zelf natuurlijk ook vrij belachelijk is.

Maar ik kan me goed voorstellen dat, wat van Velzen net ook al zei, al die informatie, die voor het grootste deel nog vertrouwelijk is ook, en dan eventueel tegenstrijdig is, erg lastig is. En je kunt niet vragen naar die tegenstrijdigheid, want de details zijn vertrouwelijk...
Dat kan erg verwarrend zijn idd.

Maar belangrijk is altijd of de bewindspersoon alle informatie doorspeelt, waaronder het feit dat de testtoestellen tot 2014 niet naar NL zullen komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 april 2009 @ 21:13:18 #152
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68283708
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:11 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat kan erg verwarrend zijn idd.

Maar belangrijk is altijd of de bewindspersoon alle informatie doorspeelt, waaronder het feit dat de testtoestellen tot 2014 niet naar NL zullen komen.
Weer zo iets. Wat ik nu uit het debat begreep is dat die testtoestellen NOOIT naar Nederland komen, omdat ze puur voor de testfase zijn en niet voor reguliere inzet. Maar daarbij zit ik er dus naast?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68283868
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:13 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Weer zo iets. Wat ik nu uit het debat begreep is dat die testtoestellen NOOIT naar Nederland komen, omdat ze puur voor de testfase zijn en niet voor reguliere inzet. Maar daarbij zit ik er dus naast?
Dat testtoestellen niet naar NL komen maakt opzich ook niet uit. Het is gewoon veel praktischer om in de VS te trainen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_68284011
Kunnen ze die telefoon niet eens verplaatsen, wat is dat irritant zeg. Leuk niveau weer daar.
Ron Paul 2012
  woensdag 22 april 2009 @ 21:21:01 #155
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68284013
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:17 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat testtoestellen niet naar NL komen maakt opzich ook niet uit. Het is gewoon veel praktischer om in de VS te trainen
Tot blijkt dat ze zich, ik noem maar wat, in Nederlandse zeelucht net wat anders gedragen. Bovendien weet ik niet of het handiger is om iedere keer piloten daar heen te vliegen als je wilt gaan opleiden. En tot slot vind ik het wel wat idioot dat je 110 miljoen betaalt voor iets wat je zelf nooit in handen krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het gevoel hebben dat ze geld zouden moeten krijgen in ruil voor inzet en personeel bij de testversie van wat, uiteindelijk, toch gewoon een commercieel product is.

Maargoed, het punt was voornamelijk dat maar weer blijkt hoe enorm moeilijk het is om al die informatie bijeen te houden en te onthouden wat je wel en wat je niet mag vertellen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68284140
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:21 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Tot blijkt dat ze zich, ik noem maar wat, in Nederlandse zeelucht net wat anders gedragen. Bovendien weet ik niet of het handiger is om iedere keer piloten daar heen te vliegen als je wilt gaan opleiden. En tot slot vind ik het wel wat idioot dat je 110 miljoen betaalt voor iets wat je zelf nooit in handen krijgt. Ik kan me wel voorstellen dat mensen het gevoel hebben dat ze geld zouden moeten krijgen in ruil voor inzet en personeel bij de testversie van wat, uiteindelijk, toch gewoon een commercieel product is.

Maargoed, het punt was voornamelijk dat maar weer blijkt hoe enorm moeilijk het is om al die informatie bijeen te houden en te onthouden wat je wel en wat je niet mag vertellen.
De huidige opleiding van F16piloten vindt ook bijna geheel in Portugal en de VS plaats dus wat dat betreft verandert er niks aan de situatie. Maar het lijkt mij dat de testvliegtuigen uiteindelijk anders zullen zijn dan de uiteindelijke versie... dus zodra die er is kunnen de testtoestellen het legermuseum in

Dat er zoveel info geheim is slaat ook nergens op.. zou me niks verbazen als de Vries alle info die tegen de JSF pleit als vertrouwelijk bestempeld
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 21:27:22 #157
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68284220
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:51 schreef Reya het volgende: dus de facto zit je er compleet aan vast.
de facto zitten we al aan de JSF vast sinds Wim kok in 1996 de Fokkerrestanten subsidieerde de JSF richting op..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:28:19 #158
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68284251
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

de facto zitten we al aan de JSF vast sinds Wim kok in 1996 de Fokkerrestanten subsidieerde de JSF richting op..
Of was het toen het er met behulp van de LPF werd doorgeramd?
  woensdag 22 april 2009 @ 21:29:44 #159
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68284288
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:24 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

De huidige opleiding van F16piloten vindt ook bijna geheel in Portugal en de VS plaats dus wat dat betreft verandert er niks aan de situatie. Maar het lijkt mij dat de testvliegtuigen uiteindelijk anders zullen zijn dan de uiteindelijke versie... dus zodra die er is kunnen de testtoestellen het legermuseum in

Dat er zoveel info geheim is slaat ook nergens op.. zou me niks verbazen als de Vries alle info die tegen de JSF pleit als vertrouwelijk bestempeld
Ja, ach, er zullen allicht commerciële belangen spelen voor Lockheed en defensieve voor Amerika, maar het is wel een beetje vreemd allemaal. Ik heb in ieder geval niet het gevoel dat deelnemen aan de ontwikkeling zo heel veel voordelen heeft ten opzichte van gewoon een bestaand toestel van de plank kopen. .
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 21:35:09 #160
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68284456
Ik denk dat Jack als hij klaar is met de politiek ook bij de DSB in dienst gaat
  woensdag 22 april 2009 @ 21:41:42 #161
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68284666
"...dan komen die twee testtoestellen ook op marktplaats te staan..."

Maar ze heeft wel een punt, natuurlijk. We weten nog niet eens of de vliegbewegingen straks überhaupt wel toegestaan zijn boven de huidige Nederlandse bases. Straks moeten we nog het halve land gaan verbouwen of zo..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 21:44:50 #162
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68284797
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:35 schreef Hexagon het volgende:
Ik denk dat Jack als hij klaar is met de politiek ook bij de DSB in dienst gaat
Lenen bij Jack van Frisia.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 22 april 2009 @ 21:45:50 #163
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68284828
Oh mijn god, hebben we die vreselijke man weer.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:51:13 #164
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68285013
Ik erger me werkelijk dood. Ze zitten maar te zaniken over enkele miljoenen. Toen Wouter Bos tientallen miljarden in die banken "investeerde", hoorde je daar niemand over.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:53:45 #165
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285099
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:51 schreef Lemmeb het volgende:
Ik erger me werkelijk dood. Ze zitten maar te zaniken over enkele miljoenen. Toen Wouter Bos tientallen miljarden in die banken "investeerde", hoorde je daar niemand over.
Weet je wel hoeveel debatten daarover zijn geweest
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 april 2009 @ 21:54:50 #166
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68285138
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Weet je wel hoeveel debatten daarover zijn geweest
Één?
  woensdag 22 april 2009 @ 21:56:19 #167
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285192
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Één?
Toch wel minstens een stuk of vijf hoor. En woensdag gehaktdag halverwege mei zal ook wel grotendeels daarover gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 21:58:14 #168
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285275
Van der Hoeven is ook een bitch zeg
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 21:58:17 #169
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68285277
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Toch wel minstens een stuk of vijf hoor. En woensdag gehaktdag halverwege mei zal ook wel grotendeels daarover gaan.
Volgens mij waren die debatten merendeels achteraf. Voor de vorm, want men kon al niet meer terug. En daar heeft het hier ook alle schijn van.
  woensdag 22 april 2009 @ 21:59:06 #170
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285309
quote:
'Steun voor JSF formeel niet nodig'

Staatssecretaris Jack de Vries (defensie) heeft formeel geen steun nodig van de Kamer om twee testtoestellen van de Joint Strike Fighter (JSF/F-35) aan te schaffen.

Dat zei de staatssecretaris woensdagavond tijdens de schorsing van het JSF-debat. Maar, vervolgde De Vries, in een parlementaire democratie luister je als bewindspersoon naar de mening van de Kamer. En als die in een motie wordt vervat, is dat reden voor overleg binnen het kabinet. Ook zei hij zijn verdediging niet te zullen voeren op formele gronden maar op de inhoud.

In zijn brief van 16 januari over de aanschaf van de test-JSF's, schreef de staatssecretaris al dat dit besluit „met de ondertekening van het contract zal worden geëffectueerd na overleg met uw Kamer over de kandidatenevaluatie.”

De Vries benadrukte dat de bestelsystematiek van het JSF-programma vereist dat Nederland twee toestellen aanschaft om mee te kunnen doen aan de JSF-testfase. Dit jaar moet het eerste toestel worden gekocht en volgend jaar het tweede.
Hij zegt nu dus dat ze het voor piet snot doen.

De arrogantie van die man
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:00:01 #171
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285353
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Volgens mij waren die debatten merendeels achteraf. Voor de vorm, want men kon al niet meer terug. En daar heeft het hier ook alle schijn van.
Twee daarvan waren inderdaad achteraf. Anderen gingen weldegelijk over de toekomst. Dat weet jij ook wel.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:00:04 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68285355
Als die contracten zo benadrukt BINDEND zijn, dan blijven ze toch ook gelden als we nu per direct uit het project stappen?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 22:01:32 #173
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68285413
quote:
Op woensdag 22 april 2009 21:59 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hij zegt nu dus dat ze het voor piet snot doen.

De arrogantie van die man

Als de Kamer een motie aanneemt waarin ze het Kabinet opdracht geeft om niet te ondertekenen, zijn ze daar toch aan gebonden? Of nou ja, dan kunnen ze het alsnog doen uiteraard, maar dan is het ruzie in de tent.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:03:06 #174
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68285471
quote:
lees voor
21:05 22 April 2009
De Vries wacht motie over JSF af
Staatssecretaris De Vries is voorlopig niet van plan om met het kabinet te overleggen over wat er nu verder moet gebeuren in het JSF-debat. Hij zei dat bij het begin van zijn antwoord aan de Tweede Kamer.

Door het intrekken van de PvdA-steun is er geen Kamermeerderheid voor de JSF, maar De Vries wil die conclusie pas trekken wanneer daarover een motie is aangenomen. Hij benadrukte de financiële en economische voordelen als er nu wordt ingestemd met de aankoop.

Eerder prezen SP, PVV en GroenLinks de PvdA om het intrekken van de steun voor de JSF.
bron: NOS
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 22:03:46 #175
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68285512
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Twee daarvan waren inderdaad achteraf. Anderen gingen weldegelijk over de toekomst. Dat weet jij ook wel.
Nee, eerlijk gezegd wist ik dat niet. Ik ben veel minder met echte politiek bezig dan jij waarschijnlijk denkt. Dat politieke geneuzel zie ik vooral als een vervelende maar helaas noodzakelijke formaliteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')