Het verbaasde me al dat ze aanwezig zou zijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:50 schreef Horloge het volgende:
Verdonk is er trouwens nog steeds niet, terwijl er toch zo'n "gezellige stoel" voor haar is neergezet. Zal ze nog gaan komen, of...?
Ik vind het echt ongelovelijk dat jij, die terecht zich altijd zorgen maakt om het besteden van belastingcentjes, al meerdere keren heb laten blijken dat de JSF de beste keus is én dat we perse een vliegtuig nodig hebben.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:37 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Aha, nog luider dus, dat had ik niet verwacht. Ik dacht altijd dat de F15 het meest lawaaiige vliegtuig was.
Zie ook:
http://www.airliners.net/(...)ry/read.main/105453/
[..]
Als ik ergens niet wil werken is het wel bij een multinational.
[..]
Dat denk ik niet, want ik modereer echt objectief. Ik kan mij niet voor de geest halen dat ik linkse topics gesloten heb en rechtse topics open heb gelaten. Mochten de FA's dat voor ogen gehad hebben, dan falen ze in die opzet.
Dat blikken Rita de duurste uitkeringstrekker van Nederland is doet er niet aan af dat ze een uitkeringstrekker is, gewoon lekker op de bank hangen op kosten van de belastingbetaler.quote:Op woensdag 22 april 2009 18:50 schreef Horloge het volgende:
Verdonk is er trouwens nog steeds niet, terwijl er toch zo'n "gezellige stoel" voor haar is neergezet. Zal ze nog gaan komen, of...?
Onzin, want 'officieel' mag ze hier niet eens bij zijn vanwege het feit dat zij uit een partij is gestapt. Het siert haar dus dat ze de intentie had om te komen, als ze vervolgens niet komt vind ik dat zwak.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat blikken Rita de duurste uitkeringstrekker van Nederland is doet er niet aan af dat ze een uitkeringstrekker is, gewoon lekker op de bank hangen op kosten van de belastingbetaler.
Hoezo? Als enkel kamerlid mag je toch in elke vaste kamercommissie?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:21 schreef Horloge het volgende:
Onzin, want 'officieel' mag ze hier niet eens bij zijn vanwege het feit dat zij uit een partij is gestapt.
Ze is aldoor niet aanwezig bij debatten. Ze vangt 80 mille per jaar zonder haar werk te doen.quote:Het siert haar dus dat ze de intentie had om te komen, als ze vervolgens niet komt vind ik dat zwak.
Maar de aanschaf van testtoestellen is wat nu aan de orde is.quote:Toch wel schokkend dat het nu ineens gaat over TWEE testtoestellen die Jack het Lek door onze strot wil duwen. Zit je te debatteren over honderdzoveel miljoen over één toestel, terwijl Lockheed Martin allang heeft besloten dat je alleen mag meedoen als je er twee koopt...
Wat denk jij dat die gaat zeggen?quote:Op woensdag 22 april 2009 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
Om 20:15 komt Jack de Vries aan het woord
Nee, ik heb van de week iets gelezen of gezien waarin gezegd werd dat Verdonk dus geen zitting mag nemen in die commissies, omdat ze eenmansfractie is geworden door uit een partij te stappen. Helaas ben ik totaal vergeten waar dat ook al weer stond...quote:Op woensdag 22 april 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Als enkel kamerlid mag je toch in elke vaste kamercommissie?
Maar dat heeft dus geen betrekking op het debat van vandaag.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze is aldoor niet aanwezig bij debatten. Ze vangt 80 mille per jaar zonder haar werk te doen.
Ik begrijp hier niet helemaal wat je bedoelt.quote:Op woensdag 22 april 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar de aanschaf van testtoestellen is wat nu aan de orde is.
Je hebt geen Silverlight nodig trouwens, niet per se. M$ Media Player volstaat.quote:Op woensdag 22 april 2009 15:09 schreef cybermans het volgende:
dang... kan niet meekijken.. mag geen silverlight installen op pc
Voorlopig nog niet dus...quote:Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat naar de plenaire zaal... wellicht met fractievoorzitters...
Zal het niveau geen goed doen.
300 jaar geleden had ik ook een JSF aangeschaft ja, toen waren we vaak zat in oorlog en had je direct een duidelijk technisch overwicht.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Jack begint met een heroische verwijzing naar Michiel de Ruyter
Nee, maar het op de onderbuik spelen begint al door Jack de Vries. Campagnetijd lijkt al begonnen te zijnquote:Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm opzich wel logisch dat ze het debat eerst netjes willen afronden, maar het is wel een beetje voor de vorm natuurlijk als al duidelijk is hoe de stemverhoudingen liggen.
Jack begint met een heroische verwijzing naar Michiel de Ruyter
[..]
Voorlopig nog niet dus...
hehehehquote:Op woensdag 22 april 2009 20:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Heerlijk pathetisch. Alsof je naar het achterlijke neefje van Obama zit te luisteren...
Ik moet zeggen dat Mariko Peters dat mooi relativeerdequote:Op woensdag 22 april 2009 20:43 schreef Klopkoek het volgende:
Wat een vuilak die Jack de Vries. Het was het CDA zelf dat perse een MoU wilde ondertekenen. Nu zegt Jack de Vries dat het niet aanschaffen van testtoestellen contractbreuk zou betekenen en dus een fikse boete. Wat een lul.
En dan nog wat: in de MoU staan ook eisen ten aanzien van informatiewinning en voorziening (o.a. audits). Als daar niet aan voldaan is, zoals de PvdA betoogd, dan is ook dát contractbreuk.
Het is toch een grof schandaal. Het is het CDA geweest die iedereen steeds verder in de fuik heeft laten lopen en nu er omtrekkende bewegingen zijn zegt die oetlul dat het contractbreuk is en de PvdA dus geld aan het verkwisten is ("de belastingbetaler" kwam weer langsquote:Op woensdag 22 april 2009 20:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat Mariko Peters dat mooi relativeerde
Doe mij maar die SU-35. Misschien ouwe russische rommel, maar dat ding is pas indrukwekkend. En spotgoedkoop.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef De_Hertog het volgende:
Laatst een filmpje van die Eurofighter gezien, die is ook een partij indrukwekkend zeg. En De Vries kan zeggen wat hij wil, maar de JSF blijft natuurlijk in eerste instantie een Amerikaans product.
Maar niet NATO-compatiblequote:Op woensdag 22 april 2009 20:46 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Doe mij maar die SU-35. Misschien ouwe russische rommel, maar dat ding is pas indrukwekkend. En spotgoedkoop.
Is dat belangrijk dan? Wat houdt dat precies in?quote:
Dat het kan worden aangesloten op de Navo systemen, Navo bommen enz.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Is dat belangrijk dan? Wat houdt dat precies in?
Ik vind het ook niet duidelijk waarvoor de testtoestellen nodig zijn. De piloten opleiden opgeven als primaire reden kan niet waar zijn.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:51 schreef Reya het volgende:
Men draait toch om de wezenlijke vraag heen: is die JSF nou echt nodig? Toestellen aanschaffen voor een testfase en vervolgens niet verder gaan met dat toestel is ridicuul, dus de facto zit je er compleet aan vast.
Och, dat valt vast wel te fixen. De techniek staat tegenwoordig voor niks, zeker niet bij die relatief oude zooi.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:49 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat het kan worden aangesloten op de Navo systemen, Navo bommen enz.
Net zoals dat een Mercedes nokkenas ook niet in een kadet past.
Misschien door uit de partij te stappen inderdaad, maar in principe lijkt me dat een eenmansfractie in een vaste kamercommissie zitting mag nemen, wel zo democratisch. Maar velen zijn ook tegelijk, dus het kan niet allemaal.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:08 schreef Horloge het volgende:
Nee, ik heb van de week iets gelezen of gezien waarin gezegd werd dat Verdonk dus geen zitting mag nemen in die commissies, omdat ze eenmansfractie is geworden door uit een partij te stappen. Helaas ben ik totaal vergeten waar dat ook al weer stond...
Kennelijk kon ze vandaag ook weer niet uit bed komen.quote:Maar dat heeft dus geen betrekking op het debat van vandaag.
Het besluit wat vandaag aan de orde is, is dat over de aanschaf van testtoestellen, niet het gehele traject. Dan is het ook logisch dat het vooral daarover gaat.quote:Ik begrijp hier niet helemaal wat je bedoelt.
Dat is eerder ook al aangehaald: de hoofdreden voor al dit gedoe is dat de vraag OF de F16s vervangen moeten worden en de vraag door wat dit dan moet gebeuren samen worden behandeld.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:51 schreef Reya het volgende:
Men draait toch om de wezenlijke vraag heen: is die JSF nou echt nodig? Toestellen aanschaffen voor een testfase en vervolgens niet verder gaan met dat toestel is ridicuul, dus de facto zit je er compleet aan vast.
We hebben ooit gezegd deel te nemen aan de testfase. In die testfase worden een aantal toestellen door de 'testpartners' getest op vliegeigenschappen, inzetbaarheid, kwetsbaarheid en dergelijke. Die toestellen worden gezamenlijk door die partijen aangeschaft. En blijven, overigens, tot ergens in 2014 of zo in Amerika, want voor die tijd mogen ze het land nog niet uit...quote:Op woensdag 22 april 2009 20:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik vind het ook niet duidelijk waarvoor de testtoestellen nodig zijn. De piloten opleiden opgeven als primaire reden kan niet waar zijn.
Maar niet alle partners doen mee aan die testfase.quote:Op woensdag 22 april 2009 20:57 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
We hebben ooit gezegd deel te nemen aan de testfase. In die testfase worden een aantal toestellen door de 'testpartners' getest op vliegeigenschappen, inzetbaarheid, kwetsbaarheid en dergelijke. Die toestellen worden gezamenlijk door die partijen aangeschaft. En blijven, overigens, tot ergens in 2014 of zo in Amerika, want voor die tijd mogen ze het land nog niet uit...
Het is niet altijd even makkelijk te volgen, maar alle TESTpartners kopen toch een (twee) toestellen? Behalve Italië, die blijkbaar ineens in een fabriek (?) gaan investeren. De andere landen die werden aangehaald waren geen testpartners maar, euh, ontwikkelpartners?quote:Op woensdag 22 april 2009 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Maar niet alle partners doen mee aan die testfase.
En wat levert het NL op ten opzichte van niet mee doen (wat de andere partners dus mis lopen)?
Ik krijg het idee dat sommige partijen hebben lopen slapen en nu erachter komen dat het allemaal nog nét wat onomkeerbaarder is dan het leek. Of ze zijn gewoon bedrogen. Dat kan.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Het is niet altijd even makkelijk te volgen, maar alle TESTpartners kopen toch een (twee) toestellen? Behalve Italië, die blijkbaar ineens in een fabriek (?) gaan investeren. De andere landen die werden aangehaald waren geen testpartners maar, euh, ontwikkelpartners?
Nee die was er niet Coalitie + VVD en brave SGP waren tegenquote:Op woensdag 22 april 2009 21:07 schreef Supersoep het volgende:
Was er nou geen meerderheid voor een plenair debat? Volgens mij toch wel, waarom zitten ze hier dan nog?
Net bleek in ieder geval dat 'sommige partijen' niet eens door hebben dat dat toestel wat wij voor 110 miljoen moeten gaan kopen nooit naar Nederland zal komen. Wat op zich zelf natuurlijk ook vrij belachelijk is.quote:Op woensdag 22 april 2009 21:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat sommige partijen hebben lopen slapen en nu erachter komen dat het allemaal nog nét wat onomkeerbaarder is dan het leek. Of ze zijn gewoon bedrogen. Dat kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |