quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:37 schreef Bolkesteijn het volgende:[..]
Aha, nog luider dus, dat had ik niet verwacht. Ik dacht altijd dat de F15 het meest lawaaiige vliegtuig was.

Zie ook:
http://www.airliners.net/(...)ry/read.main/105453/[..]

Als ik ergens niet wil werken is het wel bij een multinational.
[..]
Dat denk ik niet, want ik modereer echt objectief. Ik kan mij niet voor de geest halen dat ik linkse topics gesloten heb en rechtse topics open heb gelaten. Mochten de FA's dat voor ogen gehad hebben, dan falen ze in die opzet.
Ik vind het echt ongelovelijk dat jij, die terecht zich altijd zorgen maakt om het besteden van belastingcentjes, al meerdere keren heb laten blijken dat de JSF de beste keus is én dat we perse een vliegtuig nodig hebben.
Die eerste vraag moet je baseren op informatie maar die is er dus amper. De tweede vraag moet je baseren op je ambitieniveau (wil je persé het beste jongetje van de klas zijn?) en de dreigingen van morgen (die Defensie momenteel in kaart aan het brengen zijn en in 2011 brengen ze op basis daarvan hun strategische plannen uit, met uiteraard de daarbij behorende herstructureringen).
Wees dus ook op dit dossier wat kritischer met betrekking tot de belastingcenten. Geef ze niet zo makkelijk uit. Baseer het op informatie en niet op vooronderstellingen. Géén mening erover hebben (zoals ik, want het enige wat ik voor mezelf weet is dat je het [b]nu[b] niet moet doen) is ook een mening. Tenzij de geopolitieke overwegingen (het te vriend houden van de VS) per definitie een reden is om deze kisten aan te schaffen.
Dan die vraag over de geluidsoverlast:
Dat hangt echt van zoveel zaken af. Ik woon nu nota bene op een plek waar minimaal zes maal daags een vliegtuig overheen vliegt (vanuit Schiphol). Die hoor je echt zo overduidelijk als je buiten staat.
Maar nee, wij hebben tenminste een goede isolering, dat scheelt, en die vliegtuigen mogen VAN DE OVERHEID (!) niet vol gas eroverheen vliegen. Als ze dat wel incidenteel doen merk je meteen het verschil. Per saldo heb ik dus net zoals jij weinig last van overvliegende vliegtuigen, maar (!) dat is niet vanzelfsprekend of afhankelijk van je tere zieltje.
En wat dacht je van de windrichting? De hoogte? Of het aantal keer dat een vliegtuig eroverheen mag vliegen op een dag?
Ik vind dat mensen recht hebben op rust. Dat mag geen schaars goed zijn (wordt het helaas steeds meer) en dat is ook wel zo goed voor de kinderen (het behoeft weinig fantasie dat geluidsoverlast de huurprijzen doen dalen, daarin dan de lagere klassen komen te wonen, en die kinderen dóór de geluidsoverlast nog eens
extra op achterstand worden gezet; zo krijgen de bij elkaar opgetelde ongelijkheden van inkomen, geluidsoverlast, luchtkwaliteit enz. een exponentieel effect op de kansen van volgende generaties).