abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68279099
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:50 schreef Horloge het volgende:
Verdonk is er trouwens nog steeds niet, terwijl er toch zo'n "gezellige stoel" voor haar is neergezet. Zal ze nog gaan komen, of...?
Het verbaasde me al dat ze aanwezig zou zijn.
  woensdag 22 april 2009 @ 18:55:40 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68279181
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:37 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Aha, nog luider dus, dat had ik niet verwacht. Ik dacht altijd dat de F15 het meest lawaaiige vliegtuig was.

Zie ook:
http://www.airliners.net/(...)ry/read.main/105453/
[..]

Als ik ergens niet wil werken is het wel bij een multinational.
[..]

Dat denk ik niet, want ik modereer echt objectief. Ik kan mij niet voor de geest halen dat ik linkse topics gesloten heb en rechtse topics open heb gelaten. Mochten de FA's dat voor ogen gehad hebben, dan falen ze in die opzet.
Ik vind het echt ongelovelijk dat jij, die terecht zich altijd zorgen maakt om het besteden van belastingcentjes, al meerdere keren heb laten blijken dat de JSF de beste keus is én dat we perse een vliegtuig nodig hebben.

Die eerste vraag moet je baseren op informatie maar die is er dus amper. De tweede vraag moet je baseren op je ambitieniveau (wil je persé het beste jongetje van de klas zijn?) en de dreigingen van morgen (die Defensie momenteel in kaart aan het brengen zijn en in 2011 brengen ze op basis daarvan hun strategische plannen uit, met uiteraard de daarbij behorende herstructureringen).

Wees dus ook op dit dossier wat kritischer met betrekking tot de belastingcenten. Geef ze niet zo makkelijk uit. Baseer het op informatie en niet op vooronderstellingen. Géén mening erover hebben (zoals ik, want het enige wat ik voor mezelf weet is dat je het [b]nu[b] niet moet doen) is ook een mening. Tenzij de geopolitieke overwegingen (het te vriend houden van de VS) per definitie een reden is om deze kisten aan te schaffen.

Dan die vraag over de geluidsoverlast:

Dat hangt echt van zoveel zaken af. Ik woon nu nota bene op een plek waar minimaal zes maal daags een vliegtuig overheen vliegt (vanuit Schiphol). Die hoor je echt zo overduidelijk als je buiten staat.
Maar nee, wij hebben tenminste een goede isolering, dat scheelt, en die vliegtuigen mogen VAN DE OVERHEID (!) niet vol gas eroverheen vliegen. Als ze dat wel incidenteel doen merk je meteen het verschil. Per saldo heb ik dus net zoals jij weinig last van overvliegende vliegtuigen, maar (!) dat is niet vanzelfsprekend of afhankelijk van je tere zieltje.

En wat dacht je van de windrichting? De hoogte? Of het aantal keer dat een vliegtuig eroverheen mag vliegen op een dag?

Ik vind dat mensen recht hebben op rust. Dat mag geen schaars goed zijn (wordt het helaas steeds meer) en dat is ook wel zo goed voor de kinderen (het behoeft weinig fantasie dat geluidsoverlast de huurprijzen doen dalen, daarin dan de lagere klassen komen te wonen, en die kinderen dóór de geluidsoverlast nog eens extra op achterstand worden gezet; zo krijgen de bij elkaar opgetelde ongelijkheden van inkomen, geluidsoverlast, luchtkwaliteit enz. een exponentieel effect op de kansen van volgende generaties).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68279317
quote:
Op woensdag 22 april 2009 18:50 schreef Horloge het volgende:
Verdonk is er trouwens nog steeds niet, terwijl er toch zo'n "gezellige stoel" voor haar is neergezet. Zal ze nog gaan komen, of...?
Dat blikken Rita de duurste uitkeringstrekker van Nederland is doet er niet aan af dat ze een uitkeringstrekker is, gewoon lekker op de bank hangen op kosten van de belastingbetaler.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 april 2009 @ 19:21:30 #104
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_68279989
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:00 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat blikken Rita de duurste uitkeringstrekker van Nederland is doet er niet aan af dat ze een uitkeringstrekker is, gewoon lekker op de bank hangen op kosten van de belastingbetaler.
Onzin, want 'officieel' mag ze hier niet eens bij zijn vanwege het feit dat zij uit een partij is gestapt. Het siert haar dus dat ze de intentie had om te komen, als ze vervolgens niet komt vind ik dat zwak.

Toch wel schokkend dat het nu ineens gaat over TWEE testtoestellen die Jack het Lek door onze strot wil duwen. Zit je te debatteren over honderdzoveel miljoen over één toestel, terwijl Lockheed Martin allang heeft besloten dat je alleen mag meedoen als je er twee koopt...
pi_68280132
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:21 schreef Horloge het volgende:
Onzin, want 'officieel' mag ze hier niet eens bij zijn vanwege het feit dat zij uit een partij is gestapt.
Hoezo? Als enkel kamerlid mag je toch in elke vaste kamercommissie?
quote:
Het siert haar dus dat ze de intentie had om te komen, als ze vervolgens niet komt vind ik dat zwak.
Ze is aldoor niet aanwezig bij debatten. Ze vangt 80 mille per jaar zonder haar werk te doen.
quote:
Toch wel schokkend dat het nu ineens gaat over TWEE testtoestellen die Jack het Lek door onze strot wil duwen. Zit je te debatteren over honderdzoveel miljoen over één toestel, terwijl Lockheed Martin allang heeft besloten dat je alleen mag meedoen als je er twee koopt...
Maar de aanschaf van testtoestellen is wat nu aan de orde is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 april 2009 @ 19:41:38 #106
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68280806
Ik zie nu het CV van de Eijsink . Krijg ik toch weer twijfels
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 april 2009 @ 19:58:17 #107
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68281327
Om 20:15 komt Jack de Vries aan het woord
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 20:01:48 #108
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68281432
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
Om 20:15 komt Jack de Vries aan het woord
Wat denk jij dat die gaat zeggen?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 22 april 2009 @ 20:08:57 #109
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_68281655
quote:
Op woensdag 22 april 2009 19:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Als enkel kamerlid mag je toch in elke vaste kamercommissie?
Nee, ik heb van de week iets gelezen of gezien waarin gezegd werd dat Verdonk dus geen zitting mag nemen in die commissies, omdat ze eenmansfractie is geworden door uit een partij te stappen. Helaas ben ik totaal vergeten waar dat ook al weer stond...
quote:
Ze is aldoor niet aanwezig bij debatten. Ze vangt 80 mille per jaar zonder haar werk te doen.
Maar dat heeft dus geen betrekking op het debat van vandaag.
quote:
Maar de aanschaf van testtoestellen is wat nu aan de orde is.
Ik begrijp hier niet helemaal wat je bedoelt.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:09:45 #110
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68281683
Nog gauw ff de "hond" uitlaten, voordat die spindoctor mijn beeldscherm komt vervuilen.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:12:58 #111
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_68281775
Ik denk dat Jack zijn zin hier niet gaat krijgen. Het CDA heeft hier geen enkel goed excuus voor een kabinetscrisis.

Bovendien heeft de Pvda natuurlijk ook nog een eitje te pellen met Jackieboy.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:20:00 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68281988
Ik denk dat De Vries wel voet bij stuk houdt.

Dit gaat op een hoger niveau opgelost worden. Reken maar.

Zo ging het met het initieele besluit ook. Dat werd op het allerhoogste niveau (premiers, vice-premiers, Amerikaanse en Britse ambassadeur) bekonkeld. Daarna werd Fortuyn ook nog even bewerkt door de Amerikaanse ambassadeur
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 20:23:23 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68282097
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:09 schreef cybermans het volgende:
dang... kan niet meekijken.. mag geen silverlight installen op pc
Je hebt geen Silverlight nodig trouwens, niet per se. M$ Media Player volstaat.
  woensdag 22 april 2009 @ 20:28:22 #114
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68282262
Het gaat naar de plenaire zaal... wellicht met fractievoorzitters...

Zal het niveau geen goed doen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 20:28:49 #115
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68282280
Hmm opzich wel logisch dat ze het debat eerst netjes willen afronden, maar het is wel een beetje voor de vorm natuurlijk als al duidelijk is hoe de stemverhoudingen liggen.

Jack begint met een heroische verwijzing naar Michiel de Ruyter
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Klopkoek het volgende:
Het gaat naar de plenaire zaal... wellicht met fractievoorzitters...

Zal het niveau geen goed doen.
Voorlopig nog niet dus...
pi_68282289
Jack de Vries
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 20:29:16 #117
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68282292
Heeft iemand even een teiltje voor me?
  woensdag 22 april 2009 @ 20:29:37 #118
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68282301
De Vries met zijn Michiel de Ruijter vergelijking....

Weten we gelijk weer dat het CDA mee gaat in het nationalistische onderbuikgevoel van vandaag de dag
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 20:30:39 #119
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68282338
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Hephaistos. het volgende:

300 jaar geleden had ik ook een JSF aangeschaft ja, toen waren we vaak zat in oorlog en had je direct een duidelijk technisch overwicht.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  woensdag 22 april 2009 @ 20:30:55 #120
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68282347
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:28 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm opzich wel logisch dat ze het debat eerst netjes willen afronden, maar het is wel een beetje voor de vorm natuurlijk als al duidelijk is hoe de stemverhoudingen liggen.

[..]

Voorlopig nog niet dus...
Nee, maar het op de onderbuik spelen begint al door Jack de Vries. Campagnetijd lijkt al begonnen te zijn

Vond dat feitelijke niveau van voor de break best verfrissend eigenlijk. Dat is echt uitgesloten als de fractievoorzitters erbij worden betrokken. Ik zag bij EenVandaag dat Eijsink gevolgd werd... en wat die vrouw voor dikke stapels heeft moeten doorlezen... petje af. No way dat de fractievoorzitters nog maar één tiende van de feitenkennis bezitten.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 20:31:00 #121
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68282349
Doe meteen nog maar een teiltje!
  woensdag 22 april 2009 @ 20:31:01 #122
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_68282350
Heerlijk pathetisch. Alsof je naar het achterlijke neefje van Obama zit te luisteren...
  woensdag 22 april 2009 @ 20:31:52 #123
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68282384
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:31 schreef Hephaistos. het volgende:
Heerlijk pathetisch. Alsof je naar het achterlijke neefje van Obama zit te luisteren...
heheheh
pi_68282409
De mogelijkheid hebben gekregen
Je hoeft er alleen maar 250 miljoen voor neer te leggen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  woensdag 22 april 2009 @ 20:33:00 #125
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68282423
Laatst een filmpje van die Eurofighter gezien, die is ook een partij indrukwekkend zeg. En De Vries kan zeggen wat hij wil, maar de JSF blijft natuurlijk in eerste instantie een Amerikaans product.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')