quote:Gisterenavond (18 april) zat ik met mijn nieuwe camera in de voortuin wat te spelen. Ik woon in Pijnacker, tegen Berkel en Rodenrijs aan, en dus op een steenworp van Zestienhoven. Er kwam een transavia 737 over, en daar maakte ik een foto van.
Toen ik vandaag de foto op mijn PC aan het bekijken was zag ik dat er vlak onder het vliegtuig iets hangt. Ik heb het gisterenavond niet gezien, en heb dus ook geen idee wat het is. (een vogel een stuk dichterbij, of een vliegtuig er een heel stuk achter)
Ik weet niet of u er iets mee kan, maar wellicht wel.
Met vriendelijke groet,
P.H.
en wat nou als hij ver voor het vliegtuig vliegt...quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:01 schreef Bastard het volgende:
Die 'vogel' (waar de vorm niet op lijkt) zou dan een beste vogel moeten zijn als hij ter hoogte van het vliegtuig vliegt. Ik gok een cm of 75 (2 raampjes groot)
En als het verder is dan het vliegtuig, groter natuurlijk.
Hadden we laatst niet hetzelfde topic met 5 vlekken die niet op vliegtuigen leken ?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:01 schreef Bastard het volgende:
Die 'vogel' (waar de vorm niet op lijkt)
Hoe weet jij op welke hoogte hij vliegt dan ?quote:zou dan een beste vogel moeten zijn als hij ter hoogte van het vliegtuig vliegt.
Dat hangt af van de brandpuntsafstand.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:11 schreef Bastard het volgende:
Zou de vogel dan niet als hij dichterbij is, beter zichtbaar moeten zijn (minder korrelig) wanneer er ingezoomd word op de foto?
Yep... dat is m! Opgelostquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef boem-dikkie het volgende:
Iemand gooit een vis uit het raam.
hij stelt m scherp opt vliegtuigquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:11 schreef Bastard het volgende:
Zou de vogel dan niet als hij dichterbij is, beter zichtbaar moeten zijn (minder korrelig) wanneer er ingezoomd word op de foto?
Nee dat lijkt me onwaarschijnlijk wanneer beide objecten zo dicht bij elkaar staan.. of je moet een heule slimme camera hebben toch?quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:14 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
hij stelt m scherp opt vliegtuig
Als ie op autofocus stond is het logisch dat ie 'm op het t vliegtuig scherpgesteld heeft.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:17 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me onwaarschijnlijk wanneer beide objecten zo dicht bij elkaar staan.. of je moet een heule slimme camera hebben toch?
Dat is ook de essentie van een UFOquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:19 schreef Matteüs het volgende:
Ik heb geen idee wat dit is.
Mja, wakkere.quote:
Dat is voor de belichting.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:25 schreef Bastard het volgende:
Metering Mode: Matrix
Wil dat nog iets zeggen in de fotografie
Robbert "Genverbander" is er groot mee gewordenquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:26 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mja, wakkere.
Met UFO wordt in de volksmond een buitenaards ruimteschip bedoeld.
Wil je zin ook wel geven hoor. Dan maak ik van alle insecten in mijn tuin een wazige foto en spam er op los in dit forum. Niemand die iets herkend, dus alles is een UFO.
Leuk...
Dat moet je hem niet aanrekenen, maar die mensen die hem geloofden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:31 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Robbert "Genverbander" is er groot mee geworden
Tjah, dr komt nog veel meer uit die volksmond wat discutabel is. Daarom hebben we woordenboeken enzo, en daarin staat toch echt dat een UFO ongeïdentificeerd vliegend voorwerp en vliegende schotel betekent. Niets buitenaards, en niets vanuit de ruimte.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:26 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Mja, wakkere.
Met UFO wordt in de volksmond een buitenaards ruimteschip bedoeld.
Wil je zin ook wel geven hoor. Dan maak ik van alle insecten in mijn tuin een wazige foto en spam er op los in dit forum. Niemand die iets herkend, dus alles is een UFO.
Leuk...
Het vliegtuig is ook niet scherp.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Dat is voor de belichting.
Maar, ook al is er vol ingezoomd (300mm), het diafragma is F/9, en ik denk dat alles vanaf een meter of 50 sowieso wel scherp is op zo'n foto. Op een gegeven moment stelt je camera op 'oneindig' in, maar dat is afhankelijk van hoever je inzoomt b.v. al na 5m. Hogere brandpuntsafstand verlengt dit wel, maar ik vermoed echt niet zo ver dat het vliegtuig wel scherp is maar een vogel niet.
Yo... deze ontgaat me ff.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:39 schreef Romanov het volgende:
[..]
Tjah, dr komt nog veel meer uit die volksmond wat discutabel is. Daarom hebben we woordenboeken enzo, en daarin staat toch echt dat een UFO ongeïdentificeerd vliegend voorwerp, vliegende schotel.
Dat jij als wakkere een eigen interpretatie aan geeft, sjoah.
Ik weet niet wat voor lens het is, hoe scherp deze normaliter op f/9 is, hoeveel effect 200 iso op deze camera al aan onscherpte oplevert, enz. Op zich zit het object op het midden van het beeld, maar als het een zoomlens is met groot bereik, dan kan het best dat het aan z'n eind gewoon geen haarscherpe beelden levert.quote:
defintie: vandaar de komma tussen de twee, afkortingsverklaring en term voor familaire(volks) gebruik . het is niet per definitie een schotel, in dat geval spreek je dus van een OVV (of UFO, dat klinkt beterquote:Op dinsdag 21 april 2009 16:44 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Yo... deze ontgaat me ff.
"ongeïdentificeerd vliegend voorwerp" is per definitie niet altijd een vliegende schotel. Een geheim militair toestel kan dat ook zijn zonder schotel. De F117 is een tijd lang een "UFO" geweest voor andere landen. Spionagebalonnen ook...
Waar zit nu mijn eigen interpretatie?
Ik zeg niet dat de focus verkeerd ligt, ik zeg dat het vliegtuig ook niet scherp is.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:51 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik weet niet wat voor lens het is, hoe scherp deze normaliter op f/9 is, hoeveel effect 200 iso op deze camera al aan onscherpte oplevert, enz. Op zich zit het object op het midden van het beeld, maar als het een zoomlens is met groot bereik, dan kan het best dat het aan z'n eind gewoon geen haarscherpe beelden levert.
En misschien is het een heel klein beetje bewegingsonscherpte (alhoewel dat op zich goed zou moeten gaan met 1/640, maar er is wel heel ver ingezoomd), maar dat is allemaal niet zo te zeggen. Haarscherp is het in ieder geval niet, maar ik heb niet direct reden om aan te nemen dat de focus verkeerd ligt van het toestel.
Wat een zeurverhaal... en dat terwijl je niet eens door hebt dat je hetzelfde als mij probeert te vertellen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef Romanov het volgende:
[..]
defintie: vandaar de komma tussen de twee, afkortingsverklaring en term voor familaire(volks) gebruik . het is niet per definitie een schotel, in dat geval spreek je dus van een OVV (of UFO, dat klinkt beter)
interpretatie: er vanuit gaan dat het in de volksmond "buitenaards" moet zijn. Een gemiddeld woordenboek geeft als familiaire term "vliegende schotel" aan. Dat is een groots verschil aangezien veel geregistreerde UFO's niet eens buitenaards zijn, maar geheime projecten die aan het eind van hun geheimhouding zitten.
Verdomd! Dus ze bestaan.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:04 schreef Kiteless het volgende:
[ afbeelding ]
Hier tientallen ufo's gespot bij een vliegtuig.
Het zijn geen vogels want deze ufo's hebben allemaal verschillende vormen, wat impliceert dat ze aan shapeshifting doen.
Dan is het al goed hoor. Dan houden we het er maar op dat ik jouw gezeur reflecteer.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:00 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Wat een zeurverhaal... en dat terwijl je niet eens door hebt dat je hetzelfde als mij probeert te vertellen.
Ik las dat als ‘het had scherper gekund’ (b.v. door een goede focus), mijn fout. Maar goed, dat is inderdaad helemaal waar.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:00 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de focus verkeerd ligt, ik zeg dat het vliegtuig ook niet scherp is.
Dat is elke fotoquote:Op dinsdag 21 april 2009 18:34 schreef Bastard het volgende:
Het is op zn minst een foto wat dus discutabel is
Onzin. Alles kan.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
heelal is veel te groot om contact te krijgen.
Moeilijk.. lezenquote:Op woensdag 22 april 2009 16:26 schreef Flammie het volgende:
Ik schat dat ze hier vandaan komen :
Op aarde lijkende exoplaneet gevonden
lees dat eens
Waarnemingen zijn veel ouder. Alleen het woordt UFO wordt pas vanaf 1947 gebruiktquote:Op woensdag 22 april 2009 14:29 schreef Sapstengel het volgende:
Nee maar is die hele ufo hype nog steeds bezig? Dat is iets van na de koude oorlog, toen we ineens beseften dat we geen vijanden meer hadden. Mensen gingen daarom maar op zoek naar aliens, omdat je altijd iets moet hebben om je tegen te bewapenen.
Maarja, nu hebben we het terrorisme, dus de ufo hype is ondertussen wel achterhaald.
Ok bedankt voor de inside-info Einstein.quote:Op woensdag 22 april 2009 14:48 schreef kurk_droog het volgende:
heelal is veel te groot om contact te krijgen.
Geen dank. Ik twijfelde of ik dit wel openbaar kon makenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:34 schreef Twerk het volgende:
[..]
Ok bedankt voor de inside-info Einstein.
Moeilijk... verder kijken dan je neus lang isquote:Op woensdag 22 april 2009 17:30 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Moeilijk.. lezen
Leven op planeet Gliese 581 e is niet mogelijk. Daarvoor cirkelt deze te dicht om de dichtstbijzijnde ster.
Ik ga er ook niet vanuit dat het overal volgens onze waardes moet zijn maar op die planeet is geen levenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:48 schreef Flammie het volgende:
[..]
Moeilijk... verder kijken dan je neus lang is
Leven zoals WIJ dat kennen dus. Alleen op aarde is er al enorm verschil in mogelijk leven. Of wil je zeggen dat jij eventjes op de bodem van de zee kan leven zonder hulpmiddelen![]()
Misschien zijn er wel wezens die warmte nodig hebben, Ja voor ONS is het onmogelijk te snappen dat er leven mogelijks is, dicht bij een ster poe hee, stel je voor dat je t te warm krijgt. Maar misschien zijn er wel levensvormen die een andere ontwikkeling kennen dan wij op onze aardkloot gewend zijn.
Er is altijd een verschil tussen MOGELIJK LEVEN of MOGELIJK LEVEN ZOALS WIJ DAT KENNEN.
Als je dat verschil niet kan begrijpen, zoals je zojuist goed hebt laten zien, is voor mij de discussie zoekx 1100000000000000000000
Nee, maar op die planeet is geen levenquote:Op woensdag 22 april 2009 17:56 schreef Flammie het volgende:
En dat weet jij omdat?
Ga je er regelmatig op bezoek ofzo?
JA WATER IS 100% LEVEN.
Stel je eens voor dat er levensvormen zijn die anders leven dan wij, maar die gedachten doet pijn aan je hoofd ;')
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |