Vorige deel: [SBS6] Fans!: met hysterische groupies...quote:Fans!
HILVERSUM - Ewout Genemans en Jon Karthaus stonden in tv-serie en speelfims Zoop voor de camera. De Zoop-acteurs blijven voor hun zelfbedachte tv-programma Fans! (SBS6) achter de schermen om in te zoomen op extreme fans van Nederlandse artiesten.
De serie portretteert de komende acht zaterdagavonden hondstrouwe fans van K3, Thomas Berge, Wolter Kroes, Nick & Simon, André Hazes, Koos Alberts, Marianne Weber en Dennie Christian.
Fans! is voor Genemans en Karthaus het eerste televisieprogramma dat ze van a tot z helemaal zelf hebben ontwikkeld, gemaakt en verkocht.
Extra spannend vinden de jonge tv-makers het dat SBS6 hun debuutreeks op zaterdagavond uitzendt, om 22.00 uur, na Holland's Got Talent.
K3
Het is volgens de makers de eerste realityserie waarin fans centraal staan in plaats van artiesten. In de eerste aflevering is dat Charita uit IJmuiden. Ze is al twintig, maar nog steeds idolaat van K3.
Op een concert van K3 in Ahoy zingt ze alle kinderliedjes uit volle borst mee en ontneemt ze het zicht van de kleine kindjes achter haar. ''Een show van K3 maakt me intens gelukkig. Ik kijk er weken naar uit'', zegt ze zonder gêne in de camera.
Ruzie
Na afloop van het concert wacht Charita haar idolen op met een fototoestel. Ondertussen krijgt ze ruzie met ouders die vrezen dat hun kroost niet aan bod komt door de opdringerige fans die de K3-leeftijd al lang zijn gepasseerd.
Charita is het gewend: ''Ik laat kinderen altijd voor. Dat ik al langer fan ben, geeft mij niet meer rechten.''
Intieme plekken
Genemans en Karthaus herkennen het gedrag van fans maar al te goed. ''In de tijd van Zoop waren de moeders van de kinderen de extreemste fans. Zij vroegen om handtekeningen op de meest intieme plekken, gewoon in het bijzijn van de kinderen. Zo kwamen we ook op het idee'', vertelt Genemans, die tevens Willem Wever bij de NCRV presenteert en het acteren voorlopig op een zijspoor heeft gezet.
Inslikken
Het duo beweert de fans integer in beeld te brengen. Karthaus: ''Charita is heus niet gek, ze meent het. We brengen bewust haar hele verhaal zodat kijkers nog voor de aftiteling loopt hun aanvankelijke vooroordelen zullen inslikken.''
Kijk HIER maar even:quote:
http://www.mediacourant.nl/?p=17768#more-17768quote:Marianne Weber-fans woedend op makers ‘Fans!’
Geplaatst op woensdag 22 april 2009 om 18:45
Fans van Marianne Weber zijn woedend op de makers van het SBS 6-programma Fans!. In de uitzending van zaterdag laat een lesbisch koppel een tatoeage van Weber zetten. Zij willen daar vervolgens een handtekening onder laten zetten door hun idool Marianne Weber. Het stel is woedend als blijkt dat de producent van Fans! geen ontmoeting met Weber regelt. “Wij betreuren dat de dag naar de mening van de fans niet is gelopen zoals ze gehoopt hadden“, aldus producent Ewout Genemans.
De fans van Marianne Weber zijn woest als ze de zangeres niet te spreken krijgen. De twee Marianne-fans nemen dit de makers Ewout Genemans en Jon Karthaus kwalijk. Zij vinden dat de makers deze ontmoeting hadden moeten regelen. “Ze zijn woest en hebben met dreigende taal spijt van hun deelname.”
Genemans: “In ‘Fans!’ laten we een realistisch beeld van het fan zijn zien en produceren we in principe niks voor. Hier horen dus ook teleurstellingen bij. In andere afleveringen zoals die met Thomas Berge en Nick en Simon ging het er ook heftig aan toe. Met die deelnemers hebben we (ook na de uitzending) heel goed contact. Wij hebben naar onze mening een eerlijke en mooie uitzending gemaakt. We hopen van harte dat Marianne de tatoeage van de fan toch nog eens wilt ondertekenen!”
De uitzending van de Marianne Weber fans is zaterdag om 22.30 uur te zien op SBS6.
bronquote:Marianne Weber-fans woedend op makers ‘Fans!’
Fans van Marianne Weber zijn woedend op de makers van het SBS 6-programma Fans!. In de uitzending van zaterdag laat een lesbisch koppel een tatoeage van Weber zetten. Zij willen daar vervolgens een handtekening onder laten zetten door hun idool Marianne Weber. Het stel is woedend als blijkt dat de producent van Fans! geen ontmoeting met Weber regelt. “Wij betreuren dat de dag naar de mening van de fans niet is gelopen zoals ze gehoopt hadden“, aldus producent Ewout Genemans.
De fans van Marianne Weber zijn woest als ze de zangeres niet te spreken krijgen. De twee Marianne-fans nemen dit de makers Ewout Genemans en Jon Karthaus kwalijk. Zij vinden dat de makers deze ontmoeting hadden moeten regelen. “Ze zijn woest en hebben met dreigende taal spijt van hun deelname.”
Genemans: “In ‘Fans!’ laten we een realistisch beeld van het fan zijn zien en produceren we in principe niks voor. Hier horen dus ook teleurstellingen bij. In andere afleveringen zoals die met Thomas Berge en Nick en Simon ging het er ook heftig aan toe. Met die deelnemers hebben we (ook na de uitzending) heel goed contact. Wij hebben naar onze mening een eerlijke en mooie uitzending gemaakt. We hopen van harte dat Marianne de tatoeage van de fan toch nog eens wilt ondertekenen!”
De uitzending van de Marianne Weber fans is zaterdag om 22.30 uur te zien op SBS6.
Vergeet die van Nick en Simon niet te kijken als je er nog meer kunt vinden. Je hebt nog nooit iemand zo hard zien rennenquote:Op donderdag 23 april 2009 22:11 schreef DrDentz het volgende:
Staan er nog meer afleveringen online? Ik heb alleen die van K3 gezien en een 'trailer' van een oude Thomas Berge fan. Die wil ik ook zien.
quote:Op woensdag 22 april 2009 21:45 schreef Tabloid het volgende:
[..]
http://www.mediacourant.nl/?p=17768#more-17768
Echt sick. Je zou er zo een NL-horrorfilm van kunnen maken.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef Cyan het volgende:
[..]
Vergeet die van Nick en Simon niet te kijken als je er nog meer kunt vinden. Je hebt nog nooit iemand zo hard zien rennen
Dat was eng. Die geluidjes die ze er ook bijplakken.quote:Op donderdag 23 april 2009 22:14 schreef Cyan het volgende:
[..]
Vergeet die van Nick en Simon niet te kijken als je er nog meer kunt vinden. Je hebt nog nooit iemand zo hard zien rennen
Bedankt, is iig ietsquote:Op vrijdag 24 april 2009 21:20 schreef Tabloid het volgende:
Beelden van de Marianne fans.
http://www.telegraaf.nl/video/prive/article3778226.ece
Nee, dan was iedereen al afgehaakt na twee 'saaie' afleveringen. Vond de fans van gisteren trouwens nog de normaalste die ik heb gezien. In vergelijking met de andere afleveringen waren deze twee nog uiterst mild, toen het er op leek dat de ontmoeting geen doorgang kon vinden.quote:Op zondag 26 april 2009 04:56 schreef Desmonkey het volgende:
Het wordt wel een beetje milder en minder. Ze hadden eigenlijk volgorde van programmering moeten veranderen. De K3 en Thomas Berge fans als laatste bewaren.
Ik vind dat niet echt extreem. Veel fans laten hun artiest tatoeëren op lichaamsdeel.quote:Op zondag 26 april 2009 10:01 schreef female81 het volgende:
Nou, ik vond het feit dat iemand een afbeelding van Marianne Weber op d'r arm wil hebben anders schokkend genoeg, hoor.![]()
Nou leuk tochquote:Op maandag 27 april 2009 07:14 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt extreem. Veel fans laten hun artiest tatoeëren op lichaamsdeel.
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:14 schreef DrDentz het volgende:
Meh. Dit wordt het niet. Ik wil vadsige wijven zien die hun 'idool' op agressieve wijze benaderen.
Ja, alsof die ijzer met handen kan brekenquote:
Gooi die videorecorder maar weg, normaal loopt het goedquote:Op maandag 4 mei 2009 13:25 schreef roelvano het volgende:
Trouwens lag 't aan mij of liep 't geliud echt niet synchroom met 't beeld ?!
Had 't opgenomen maar liep niet goed :S
We zijn twee vrienden, jij en ikquote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:19 schreef kissaa het volgende:
Fans is vanavond om 20.00 uur. Een hele familie is fan van Dennie Christian![]()
Inderdaad.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:05 schreef Silenus het volgende:
Wat een bolle paupers zijn dit!
Word, zie naam.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:12 schreef Samcali het volgende:
Die dochter met dat paarse shirt aan zou ik echt keihard doen!
quote:Onder voorbehoud wordt de uitzending van ‘Fans’, met Joost Driessen uitgezonden op zaterdag 16 mei om 22.00 bij SBS 6. Tijdens de persconferentie van SBS 6 en in ‘de Telegraaf’, wordt het profiel van de Koos Alberts-fan als meest indrukwekkendste en ontroerendste omschreven. Naast de vaak heftige profielen gepaard met geweld en/of frustratie is dit juist een integer en rustig profiel; de magie tussen idool en fan! Dit profiel zal dan ook als laatste worden uitgezonden in de 8-delige reeks, ,,het is de uitsmijter van het programma”, aldus presentator Ewout Genemans!
Afgelopen weekend een voorstukje gezien en het belooft veel goeds.quote:Maandag 30 augustus, 22.00 uur: Aflevering 1 - BZN
BZN-fan José is dolgelukkig sinds leadzanger Jan Keizer een duo vormt met zangeres Anny Schilder, in tegenstelling tot de rest van de harde kern. José vond voormalig zangeres Carola altijd maar stug. De andere fans vinden José echter een verrader. Als bij een van de optredens de discussie hierover wordt aangewakkerd, raakt zelfs Jan Keizer hierbij betrokken.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:09 schreef DrDentz het volgende:
Ik heb al een teaser gezien met 2 homo's die diehard Lady Gaga fan zijn.
Dan hoop ik dat mijn film al afgelopen isquote:
Het lijkt me dat ze daar het niveau niet voor hebben.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:32 schreef female81 het volgende:
Maar zouden die mensen door hebben dat half Nederland ze uitlacht?
Ok.. gaan we daarheenquote:Op maandag 30 augustus 2010 21:56 schreef teamlead het volgende:
Wijntje erbij.. laat maar komen(waarom niet in de sc trouwens
)
Natuurlijk niet. Daar wonen geen fans van BZN.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:01 schreef Karina het volgende:
Roden? Ze wonen niet eens in Volendam.
say whut?!quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:04 schreef Karina het volgende:
Schande! Hij ging weer met Annie samenwerken.
Jeugd muziek festival.quote:
Allemaal niet volgens mijquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik wilde net typen, die vrouw is echt niet helemaal 100%
Idd, Annie Schilder goedkeurenquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik wilde net typen, die vrouw is echt niet helemaal 100%
Dat vooral, ze zouden ze wel beetje tegen zichzelf in bescherming mogen nemen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef teamlead het volgende:![]()
![]()
![]()
![]()
tranen van het lachen hier... omfg... waar vinden ze die mensen?>
Godver, ik ben een spuitelf.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef SonicVolcano het volgende:
Inwendig feestje vieren.
Oftewel, ze heeft dr Tarzan er bij gepakt
Gezien je username wel.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:08 schreef SonicVolcano het volgende:
[..]
Godver, ik ben een spuitelf.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef Beaudelaire het volgende:
"Hoe vier je een inwendig feestje?"
respect dat je hier durft te postenquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef Mula het volgende:
Ik ben weleens naar een BZN-concert geweest. *duikt achter bank van schaamte*
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:07 schreef Mula het volgende:
Ik ben weleens naar een BZN-concert geweest. *duikt achter bank van schaamte*
Ik denk dat de groenvoorziening ze een dagje vrij heeft gegeven.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:09 schreef WcPot het volgende:
Moeten die mensen niet werken of hebben ze geen werk. Of hebben ze een vrije dag opgenomen voor deze opnames
Wetenschappelijk onderzoek!quote:
dan is het nog niet uit vrije wil. Dan mag hetquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:10 schreef Mula het volgende:
@operc; even voor de duidelijkheid; ik was 8. Mijn eerste concert.
Ik vind de muziek verder walgelijk hoor!
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:11 schreef Operc het volgende:
Dit is bijna (BIJNA) leuker dan de rijdende rechter.
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Nou, straks met zijn allen de moshpit in.
Dat krijg je als je hier te lang aan blootgesteld staatquote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Maraca het volgende:
Die vent heeft een slechte huid.. lijkt wel verbrand
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:12 schreef SonicVolcano het volgende:
Nou, straks met z'n allen de moshpit in.
Vet! Ik stem voor.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Beaudelaire het volgende:
[..]
Zou lachen zijn als ze Jan en Anny ineens Killing In The Name Of zouden doen.
Die is er maar de helft van de tijd.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef teamlead het volgende:dit is niet te volgen joh.... waar blijft die ondertiteling?
Volendam zet je in vuur en vlam.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Dat krijg je als je hier te lang aan blootgesteld staat
Ze gaan Jan confronteren!quote:
Die zou wel een goede zijn voor dit, lekker zuigen.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Little_Acorn het volgende:
De interviewer probeert Frans Bromet na te doen
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:15 schreef TheKC het volgende:
PARDON!? PARDON!? WAT ZIJN JULLIE VOOR EEN FANS?
Dat snap ik dus ook niet.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:16 schreef SonicVolcano het volgende:
Annie Skilder was toch de originele zangeres. Wat voor fan ben je dan, als je dat niet accepteert.
Precies, ook de filmstijl heeft er veel van weg. Vast een leerling van die Bromet opleiding.quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:13 schreef Little_Acorn het volgende:
De interviewer probeert Frans Bromet na te doen
Oh, dan zag ik het toch goed.quote:
quote:Op maandag 30 augustus 2010 22:16 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
DAT DIT KAN OP HET PIRATENFESTIVAL!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |