abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 april 2009 @ 11:51:11 #251
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68299120
Inderdaad, een volledig doorontwikkelde JSF van 2025 vergelijken met verouderde versies van de toestellen van nu.... zo kan ik het ook.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68299174
Jammer van Jack. Als hij het JSF verhaal niet weet te verkopen zien we hem hoogstwaarschijnlijk ook niet meer terug na de verkiezingen.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:05:10 #253
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68299565
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
Jammer van Jack. Als hij het JSF verhaal niet weet te verkopen zien we hem hoogstwaarschijnlijk ook niet meer terug na de verkiezingen.
Ik weet niet van zijn andere resultaten, maar als die gelijk zijn als in de JSF-discussie zal ik dat niet zo heel erg vinden.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_68299573
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:49 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Alsof de liberalen zo democratisch zijn...
[..]

Het zijn dan ook olifanten, maar eigenlijk is dat een belediging voor die dieren.
[..]

Die onderbouwing rammelt aan alle kanten en dat is meer dan genoeg bewezen, los van dat iedereen met gezond verstand dat ook wel kan zien.
Prognoses over werkgelegenheid geven als rekenkamer is ook koffiedik kijken. Daar valt altijd iets op aan te merken. Wat wel bijzonder is is dat in dit geval dergelijke argumenten de boventoon gaan voeren terwijl als het gaat om miljardenprojecten om de werkgelegenheid te stimuleren (bijvoorbeeld ouderen, gehandicapten, etc aan het werk helpen) de onderbouwing nog veel dunner is en geen enkel probleem oplevert om in te stemmen. Daarnaast hebben de belangenorganisaties al aangegeven hoeveel werkgelegenheid het al heeft opgeleverd. Tot op de FTE nauwkeurig, wat ook een unicum is.
pi_68299849
kan iemand mij vertellen hoe laat het plenair debat over de jsf is?
  donderdag 23 april 2009 @ 12:14:54 #256
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68299851
quote:
Op donderdag 23 april 2009 11:52 schreef DrWolffenstein het volgende:
Ik denk het wel hoor. Jack kan wel wat.

Maar dit is imho gewoon een onmogelijke opgaaf, omdat het succes van de JSF niet in zijn handen ligt, maar in die van de Amerikanen. Wel een opgaaf waar hij ook gewoon 'nee' tegen had kunnen zeggen, overigens.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_68300444
na 17:00uur?
  donderdag 23 april 2009 @ 12:41:25 #258
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68300591
laat ze het geld alsjeblieft ergens anders in steken, nutteloos wapentuig voor een landje als nederland

85 toestellen
  donderdag 23 april 2009 @ 12:44:44 #259
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_68300687
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:41 schreef ASroma het volgende:
laat ze het geld alsjeblieft ergens anders in steken, nutteloos wapentuig voor een landje als nederland

85 toestellen
Zeg ik iets geks als ik voorspel dat die Amerikanen door de kredietcrisis zelf nog wel eens de stekker uit het hele JSF project gaan trekken?

of geef ik meneer Obama dan te veel ruggegraat ten opzichte van de wapenlobby ?
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  donderdag 23 april 2009 @ 12:44:46 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68300689
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:41 schreef ASroma het volgende:

85 toestellen
Je zou zeggen dat 1 toestel genoeg is om af en toe een bom op Amsterdam af te werpen.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:47:33 #261
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_68300788
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:05 schreef nikk het volgende:

[..]

Prognoses over werkgelegenheid geven als rekenkamer is ook koffiedik kijken. Daar valt altijd iets op aan te merken. Wat wel bijzonder is is dat in dit geval dergelijke argumenten de boventoon gaan voeren terwijl als het gaat om miljardenprojecten om de werkgelegenheid te stimuleren (bijvoorbeeld ouderen, gehandicapten, etc aan het werk helpen) de onderbouwing nog veel dunner is en geen enkel probleem oplevert om in te stemmen. Daarnaast hebben de belangenorganisaties al aangegeven hoeveel werkgelegenheid het al heeft opgeleverd. Tot op de FTE nauwkeurig, wat ook een unicum is.
Belangenorganisaties die aan geven wat hun voordeel er bij is en dat niet kritisch volgen? Apart.
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:44 schreef Stroekie het volgende:

[..]

Zeg ik iets geks als ik voorspel dat die Amerikanen door de kredietcrisis zelf nog wel eens de stekker uit het hele JSF project gaan trekken?

Dat is een hele interessante gedachte
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  donderdag 23 april 2009 @ 12:51:21 #262
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68300903
quote:

[..]

zo verstandig zijn ze niet, en obama heeft maar relatief weinig macht he. De wapenbouwers en bedrijven hebben genoeg macht en vriendjes in de politiek. Je zou zeggen dat ze door de krediet crisis iets meer zelfbehoudt zouden tonen maar ze blijven strooien met geld dat ze niet hebben. Ik kan best begrijpen dat een land als Amerika nieuwe wapentechnologie wilt ontwikkelen aangezien ze de meeste vijanden hebben etc. Niet echt de juiste timing en al helemaal niet op onze belastingcenten!
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Je zou zeggen dat 1 toestel genoeg is om af en toe een bom op Amsterdam af te werpen.
poging tot grap........
  donderdag 23 april 2009 @ 12:56:05 #263
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68301024
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:51 schreef ASroma het volgende:
poging tot grap........
Nee, ik ben serieus.
pi_68301368
In elk geval op Amsterdam Zuid-Oost. Dan verander je die beschavingskrater in een echte krater.
pi_68301432
Als het goed is word er zo bepaald hoe of wat en hoe laat. Ik ga ff kijken (:
pi_68301492
hmm, toch niet :|
pi_68301989
Het JSF-debat is geschorst tot 20.15 uur. Daarna reageert staatssecretaris De Vries (Defensie) live op www.politiek24.nl
van twitter.com/politiek24:
Het JSF-debat is geschorst tot 20.15 uur. Daarna reageert staatssecretaris De Vries (Defensie) live op www.politiek24.nl

Vanavond dus, voor alle werkenden onder ons (:

EDIT: GING OVER GISTEREN.
pi_68303783
debat vanavond om 19u.
pi_68304533
oke dan mooie tijd. Waar heb je't vandaan?
pi_68304538
Mijn gevoel is al vanaf het begin dat we er "in gerommeld" worden. Mensen als de Vries etaleren het zelfde soort tunnelvisie dat je wel vaker ziet bij grote prestigeprojecten. En altijd wordt gedaan alsof we "niet meer terug kunnen". Alleen al daarom is de Gripen een sympathiek alternatief, een vliegtuig dat puur voor luchtverdedigingstaken geschikt is en niet een geforceerde alleskunner zoals de JSF - die naar verluidt trouwens bij computersimulaties klop krijgt van de Russische Sukhoi 35.
"That rug really tied the room together".
  donderdag 23 april 2009 @ 14:52:04 #271
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68304646
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:48 schreef Art_Core het volgende:
Mijn gevoel is al vanaf het begin dat we er "in gerommeld" worden. Mensen als de Vries etaleren het zelfde soort tunnelvisie dat je wel vaker ziet bij grote prestigeprojecten. En altijd wordt gedaan alsof we "niet meer terug kunnen". Alleen al daarom is de Gripen een sympathiek alternatief, een vliegtuig dat puur voor luchtverdedigingstaken geschikt is en niet een geforceerde alleskunner zoals de JSF - die naar verluidt trouwens bij computersimulaties klop krijgt van de Russische Sukhoi 35.
Eerlijk gezegd vind ik die Gripen ook helemaal niks. Dat toestel stamt ook alweer uit '96. Daar verwacht ik weinig goeds van. Maar ik ben wel voor het kopen van Europese waar.
  donderdag 23 april 2009 @ 14:54:56 #272
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68304735
quote:

[..]

Nee, grootmachten in crisis en/of in staat van verval moeten meestal eerst door een ontkenningsfase en zien bezuinigingen op defensie als een teken van zwakte.

Obama doet dat dan ook niet. Op sommige vlakken van defensie wordt inderdaad bezuinigd door Gates maar op de JSF tot nu toe niet. Wel op de peperdure F22 trouwens, die wordt nu uitgefaseerd (ook trouwens een dikke middelvinger naar de Nederlandse luchtmacht die watertanden van dat toestel).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68304763
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:52 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik die Gripen ook helemaal niks. Dat toestel stamt ook alweer uit '96. Daar verwacht ik weinig goeds van. Maar ik ben wel voor het kopen van Europese waar.
Misschien moeten we voorlopig gewoon niks kopen en wachten op een beter alternatief. De F16 schijnt nog lang niet aan zijn max te zitten wat betreft vlieguren.
  donderdag 23 april 2009 @ 14:56:08 #274
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68304789
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Misschien moeten we voorlopig gewoon niks kopen en wachten op een beter alternatief. De F16 schijnt nog lang niet aan zijn max te zitten wat betreft vlieguren.
Dat is ook mijn idee. Laat een ander z'n vingers maar branden aan een kostbaar, onzeker project in onzekere tijden.
  donderdag 23 april 2009 @ 14:57:16 #275
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68304824
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:54 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nee, grootmachten in crisis en/of in staat van verval moeten meestal eerst door een ontkenningsfase en zien bezuinigingen op defensie als een teken van zwakte.

Obama doet dat dan ook niet. Op sommige vlakken van defensie wordt inderdaad bezuinigd door Gates maar op de JSF tot nu toe niet. Wel op de peperdure F22 trouwens, die wordt nu uitgefaseerd (ook trouwens een dikke middelvinger naar de Nederlandse luchtmacht die watertanden van dat toestel).
Heel de wereld watertandt van dat toestel. Ik snap niet hoe dat een dikke middelvinger naar de Nederlandse luchtmacht kan zijn.
  donderdag 23 april 2009 @ 15:00:46 #276
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68304951
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:57 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heel de wereld watertandt van dat toestel. Ik snap niet hoe dat een dikke middelvinger naar de Nederlandse luchtmacht kan zijn.
Dat ding is peperduur en blijkt nu dus niet bijzonder genoeg te zijn om te handhaven (waar we ook weer de voor de JSF relevante vraag hebben: oké, het is een brok techniek maar heb je het persé nodig?). Wordt dus uitgefaseerd.

En het zegt wat over onze eigen krijgsmacht dat ze ten koste van alles persé het beste van het beste willen en met de grote jongens willen mee doen. Net als het CDA trouwens die zich gisteren bij monde van Jack de Vries weer compleet belachelijk maakten met Michiel de Ruyter vergelijkingen, alsof we nog steeds een fucking grootmacht zijn en dat zouden moeten willen zijn (en ondertussen maar bezuinigen op de zorg, chronisch zieken enz., schijt-CDA).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 15:03:14 #277
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68305025
quote:
Op donderdag 23 april 2009 14:55 schreef Sloggi het volgende:

[..]

De eurofighter is ook niet slecht. Maarja, dat zou dan wel een keuze zijn voor het verdedigen van het Europese en Nato grondgebied ipv grotten in Afghanistan bestoken (waarvoor de eurofighter minder geschikt is).
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 15:04:34 #278
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68305071
http://topics.nytimes.com(...).html?inline=nyt-per
Hier trouwens een overzicht van artikelen over de defensieplannen van Amerika.
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 15:31:23 #279
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68306091
quote:
The Pentagon’s procurement system has so run amok that 70 percent of the weapons were over budget last year by a total $296 billion.
http://www.nytimes.com/2009/04/08/opinion/08wed1.html

Leuk voor de JSF
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 15:33:25 #280
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68306164
Hier het artikel over het uitfaseren van de F22 en het versneld invoeren van de JSF
quote:
April 14, 2009
Air Force Officials Agree on an Obama Cutback
By CHRISTOPHER DREW
Top Air Force officials said Monday that they supported the Obama administration’s decision to buy only four more of the advanced F-22 fighter jets, making it less likely that Congress will insist on extending its production.

The Air Force had previously said it needed 60 more of the planes, a position that had built expectations for a fierce battle in Congress over the program’s future.

Legislators from Georgia, Connecticut and other states with major suppliers are still likely to push for more planes. But it will be much harder for them to succeed if the Air Force is not quietly supporting their efforts, military analysts said.

Several industry officials and former Air Force officers said they would not be surprised to see Lockheed Martin, the prime contractor on the plane, pull back from a lobbying campaign emphasizing how many jobs would be lost if production was halted.

Under the administration’s plan, the Pentagon would speed up the testing of another Lockheed Martin fighter, the F-35, which it plans to buy in much greater quantities. Industry officials said the company might not want to risk angering the new administration as it already had many other lucrative defense contracts.

“This is the first time in the entire history of the F-22 program that Lockheed could not count on its Air Force customer wanting more F-22s,” said Loren Thompson, a consultant who advises Lockheed Martin and other military contractors. “And the company clearly cannot be pushing as hard with Congress as it did in the past because it won’t have the customer on its side,” he said.

Douglas A. Birkey, the director of government relations for the Air Force Association, a group that often lobbies for the service, said he also expected to see Lockheed Martin shift its focus from the F-22 to the F-35, which is also called the Joint Strike Fighter.

The F-22 was designed for aerial combat while the F-35 would focus more on ground targets and is meant to be cheaper.

Lockheed Martin, the nation’s largest defense contractor, has said it is reviewing the changes proposed last week by Defense Secretary Robert M. Gates.

Shortly after the announcement by Mr. Gates, Lockheed’s chief executive, Robert J. Stevens, said in a memorandum to employees that while some of the recommendations were disappointing, “I embrace Secretary Gates’s call to put the interests of the United States first — above the interests of agencies, services and contractors — and I will support him in every way.”

The shift in thinking about the F-22 was detailed in an op-ed article on Monday in The Washington Post by Michael Donley, the Air Force secretary, and Gen. Norton Schwartz, the service’s chief of staff.

Before the announcement by Mr. Gates, both had fought hard for the F-22, saying the Air Force needed it as a hedge against Russia and China and even a possible war with Iran. They had advocated buying 60 more of the planes, which would have brought the Air Force’s fleet to 243. But in their essay, Mr. Donley and General Schwartz wrote that “the time has come to move on.”

The two said that as defense spending becomes constrained, and Mr. Gates shifts money to troops in Iraq and Afghanistan, budgeting “has increasingly become a zero-sum game.”

They said it would cost $13 billion for 60 more F-22’s. Yet, they added: “Much rides on the F-35’s success, and it is critical to keep the Joint Strike Fighter on schedule and on cost. This is the time to make the transition from F-22 to F-35 production.”

Mr. Gates had said last week that he supported plans to build more than 2,400 F-35s. Industry officials said the essay laid to rest any doubts about where Mr. Donley and General Schwartz stood.

Mr. Gates and his predecessor, Donald H. Rumsfeld, had tried to halt production of the F-22 during the Bush administration, only to find that previous Air Force leaders continued to support it.

In fact, the former Air Force secretary, Michael Wynne, who was fired by Mr. Gates in June 2008 amid battles over Air Force programs, said Monday that he still believed that Mr. Gates was taking too many risks in canceling the F-22 and other high-tech weapons programs. He said it would make sense to buy more F-22s in case the F-35 is delayed.

Still, he said, if the current service leaders say they no longer want the plane, it will be harder than before for supporters in Congress to “overcome that military judgment.”
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 16:16:27 #281
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68307727
ik mag toch echt hopen dat dit er niet doorkomt Schroef dat defensie budget ook maar terug naar 3 miljard, af en toe hier en daar een "vredesmissie" is prima om de internationale gemoederen te sussen. Als je gewoon zorgt dat je een klein leger hebt, valt er ook niet teveel te verwachten van je. 8 miljard naar defensie per jaar
  donderdag 23 april 2009 @ 16:19:47 #282
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68307849
Ik heb begrepen dat de ChristenUnie slechts één JSF - testtoestel wil aanschaffen.
Zou dat nog enige invloed kunnen hebben .
pi_68307918
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:19 schreef 0100 het volgende:
Ik heb begrepen dat de ChristenUnie slechts één JSF - testtoestel wil aanschaffen.
Zou dat nog enige invloed kunnen hebben .
Als je er 1 afschaft zit je eigenlijk ook aan de JSF vast, dus lijkt me niet dat de PvdA daar wel wat voor voelt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  donderdag 23 april 2009 @ 16:26:18 #284
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_68308078
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Als je er 1 afschaft zit je eigenlijk ook aan de JSF vast, dus lijkt me niet dat de PvdA daar wel wat voor voelt
Ik bedoel eigenlijk of de CU nog voor gezeik kan zorgen als blijkt dat ze twee testtoestellen te veel vinden, en alleen maar akkoord gaan met één toestel.
pi_68308164
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:26 schreef 0100 het volgende:

[..]

Ik bedoel eigenlijk of de CU nog voor gezeik kan zorgen als blijkt dat ze twee testtoestellen te veel vinden, en alleen maar akkoord gaan met één toestel.
Maakt de CU volgens mij weinig uit of de toestellen uberhaupt worden aangeschaft dit voorstel zal wel bedoeld zijn om CDA en PvdA tot elkaar te brengen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_68309570
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:21 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Dat lijkt ook mij een waardeloos alternatief. De Vries heeft eerder aangegeven dat minder dan twee testtoestellen zou betekenen dat NL niet meer zou meedraaien in de testfase. Dat lees ik als contractbreuk (voor zover daar werkelijk sprake van zou kunnen zijn). En tegelijk koop je dan voor 150 miljoen aan meuk waar je alleen wat aan hebt als je doorgaat met de JSF. Ergo: dan staat de keuze voor de JSF vast, iets wat de PvdA niet wil.

Wat me ook mateloos stoort is het argument van De Vries dat we dat ding nodig hebben als lestoestel. Waarom zouden we NU een lestoestel willen hebben die pas over jaren ter beschikking van de piloten komt? Dan kun je veel beter de eerste echte JSF's gebruiken als trainer. Dat zou De Vries met de Saabs ook doen.

En waarom herhaalt hij nog steeds dat de JSF "het beste toestel voor de beste prijs" is, terwijl hij de prijs niet weet?
  donderdag 23 april 2009 @ 17:25:17 #287
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68309711
De Vries moet sowieso duidelijker maken waarom we die testtoestellen moeten hebben (samen met de UK en VS). Wat levert dat voor extra voordelen op?
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 17:31:38 #288
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68309889
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
De Vries moet sowieso duidelijker maken waarom we die testtoestellen moeten hebben (samen met de UK en VS). Wat levert dat voor extra voordelen op?
arschficken met obama en brown
  donderdag 23 april 2009 @ 17:46:07 #289
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68310313
In de VS zelf is de JSF trouwens ook niet onomstreden
quote:
UPDATE 1-Pentagon eyes multiyear buys of F-35s from 2015
Fri Apr 17, 2009 8:44pm BST
(Adds details on F-35 program, more Young comments, byline)

By Andrea Shalal-Esa

WASHINGTON, April 17 (Reuters) - The Pentagon hopes to pursue a multiyear purchase agreement with Lockheed Martin Corp (LMT.N: Quote, Profile, Research) for its new F-35 Joint Strike Fighters around 2015, chief arms buyer John Young said on Friday.

Young, defense undersecretary for acquisition, technology and logistics, said he was keen to sign such agreements, which can help save costs, once production of a new weapon had stabilized and any production issues had been worked out.

Defense contractors like multiyear agreements because they give them stable orders over a longer period, and allow them to sign longer-term contracts with their suppliers.

Young said no "urgent, compelling" multiyear agreements for other weapons systems presented themselves during the fiscal 2010 budget process, but the Pentagon would revisit the issue again when preparing the fiscal 2011 budget.

He said the 2010 budget did include some shifts aimed at accelerating funding and production for certain weapons programs, which would allow more economic order quantities.

Defense Secretary Robert Gates unveiled sweeping changes to major weapons programs last week, including a recommendation to halt production of Lockheed's F-22 fighter jet at 187, while increasing funding to speed up F-35 orders.

Young said he has no plans to stay on at the Pentagon once the Senate approves the nomination of Harvard professor Ashton Carter to replace him. Two senators have put a hold on the nomination, but Gates told reporters this week that he expects some movement soon on the nomination by the Senate.

Lockheed had hoped to secure a multiyear agreement with the Air Force for its C-130J transport planes in fiscal 2010 that begins Oct. 1.

Young said there was nothing preventing the department from pursuing any multiyear agreements in 2010, leaving the door open to a possible C-130J deal, but he said none had been included thus far.

He also said it was tough to win congressional approval for multiyear agreements, given that the Pentagon must show that the deals generate "substantial" savings of around 10 percent.

Under the current rules, the department cannot justify a multiyear agreement even if it is able to show "significant" savings, he said.

Lawmakers are sometimes wary of long-term weapons deals because it reduces their ability to make changes from year to year, if economic conditions or military requirements change.

Young said Lockheed would deliver nine F-35 fighters this year, which would enter into flight testing.

He took issue with recommendations from the nonpartisan Government Accountability Office, which has repeatedly criticized the Pentagon for doing testing and production of the F-35 at the same time.

If the Pentagon followed the GAO's guidelines, Young said, then Lockheed would have to halt production of the F-35 until testing was completed, which would make it extremely costly to resume production later on.

He said there was clearly some risk involved in building airplanes while testing was still underway, but he did not expect any major changes in the fighter's hardware.

He said there was a high probability that some software changes would be required, but those would result in "affordable and reasonable costs." (Reporting by Andrea Shalal-Esa; Editing by Tim Dobbyn)
Deuger, Woke & Gutmensch
  donderdag 23 april 2009 @ 18:10:51 #290
798 voyeur
bemoeit zich
pi_68310933
quote:
Op woensdag 22 april 2009 15:30 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo vreemd is dat niet. Circa 10 landen gaan de JSF aanschaffen en drie (incl. Nederland) schaffen testtoestellen aan.
Buiten de VS alleen GB en NL. Interessant genoeg heeft Italie afgezien van deelname aan dat testprogramma (en dus niet de verplichte twee toestellen aangeschaft. Ondanks dat blijven ze volledig deelnemen aan het ontwikkelingprogramma. Het kan dus wel.

Verder heeft Italie een complete assemblagefabriek voor de F35 afgedwongen voor hun deelname. Nederland kan dus gewoon niet onderhandelen.
Here we are now, entertain us.
pi_68312536
Het gaat zo weer verder!
http://www.nos.nl/nosjour(...)_pvda_jsf_dag2.html#
Begrijp i9k hier nou uit dat de PVDA met één toestel akkoord gaat?!
  donderdag 23 april 2009 @ 19:09:55 #292
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68312680
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:05 schreef augurkenkoning het volgende:
Het gaat zo weer verder!
http://www.nos.nl/nosjour(...)_pvda_jsf_dag2.html#
Begrijp i9k hier nou uit dat de PVDA met één toestel akkoord gaat?!
Als je dit slordige citaat bedoelt:
quote:
De PvdA is er niet van overtuigd dat de testtoestellen van de JSF aangeschaft moeten worden. Maar De Vries nu toestemming voor de aanschaf van ten minste één toestel.
Ik gok dat daar het woordje 'wil' tussen moet. De PvdA vertelde gisteren géén testtoestellen te willen, maar De Vries MOET naar eigen zeggen deze week het contract tekenen voor dat ene toestel, anders is het einde oefening. Of de PvdA alsnog overstag gaat of er nog wat anders gaat gebeuren zal straks blijken, maar de PvdA heeft bij mijn weten nog niets toegezegd behalve 'het is ons geen crisis waard'. Helaas.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68312890
Taaltechnisch lekker bezig bij de NOS.

Ik ben benieuwd man (:
  donderdag 23 april 2009 @ 19:15:48 #294
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_68312921
Wilders !
pi_68312994
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:15 schreef John.Milton het volgende:
Wilders !
Jack het lek
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_68313054
Ik heb weinig op met Geert, maar hij is erg grappig vandaag
  donderdag 23 april 2009 @ 19:20:47 #297
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68313122
de kamer, wat een triest volk ook
pi_68313239
Hamer zei wel heel duidelijk twéé vliegtuigen..
pi_68313249
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:20 schreef ASroma het volgende:
de kamer, wat een triest volk ook
Allemaal?
  donderdag 23 april 2009 @ 19:25:43 #300
97934 ASroma
Flamboyant
pi_68313283
quote:
Op donderdag 23 april 2009 19:24 schreef augurkenkoning het volgende:

[..]

Allemaal?
behalve thieme

ooooooooooh marianne, had ik dat van tevoren geweten oooooooh marianne dan had ik het echt niet gedaaan jalalalala jalalalalala
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')