abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 april 2009 @ 10:38:11 #101
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68263739
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:31 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ja, dat vond ik ook erg belachelijk.
Het wordt tijd dat Nederland eens naar zijn normale toestand terugkeert. Het begint steeds meer op Amerika te lijken: alles wat kritisch, ietwat progressief en intellectueel is wordt meteen verdacht en iedereen die nationalistisch, gezagsgetrouw en vaderlandslievend overkomt kan het bijna niet meer fout doen. Of men durft het niet meer om er tegenin te gaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 22 april 2009 @ 11:04:57 #102
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68264549
http://www.trouw.nl/nieuw(...)er_hoogspanning.html

Ook hier is de PvdA weer de boeman.

Wat ze niet vermelden is het tegengeluid van de PvdA. Ze hebben namelijk het idee dat ze voorgelogen worden door de ministeries.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_68264679
quote:
Op woensdag 22 april 2009 10:38 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het wordt tijd dat Nederland eens naar zijn normale toestand terugkeert. Het begint steeds meer op Amerika te lijken: alles wat kritisch, ietwat progressief en intellectueel is wordt meteen verdacht en iedereen die nationalistisch, gezagsgetrouw en vaderlandslievend overkomt kan het bijna niet meer fout doen. Of men durft het niet meer om er tegenin te gaan.
Inderdaad, niet voor niets worden we spottend door menigeen als de 51e staat van Amerika beschouwd. Ik griezel alleen al van die gedachte. Nederland holt als een teckel blindeligs achter het land aan.
pi_68264746
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:04 schreef Klopkoek het volgende:
Ook hier is de PvdA weer de boeman.

Wat ze niet vermelden is het tegengeluid van de PvdA. Ze hebben namelijk het idee dat ze voorgelogen worden door de ministeries.
Trouw is nogal CDA gezind.....
  woensdag 22 april 2009 @ 11:24:14 #105
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68265187
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Inderdaad, niet voor niets worden we spottend door menigeen als de 51e staat van Amerika beschouwd. Ik griezel alleen al van die gedachte. Nederland holt als een teckel blindeligs achter het land aan.
Kijk alleen al naar de dominantie van het Engels in dit land. Waar andere landen alle moeite doen om hun eigen taal te bewaren en conserveren verslonzen wij hem en gooien we hem ook te grabbel.

Dat kan niet zonder gevolgen blijven, en inderdaad, de elite denkt steeds meer op de angelsaksische wijze.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68265290
Naar mijn idee is de JSF het beste toestel voor de Nederlandse luchtmacht:
a) moderner dus zal minder snel een upgrade nodig hebben
b) Volgens toch ook de tegenstanders het betere vliegtuig (kwaliteit) en je wil toch onze vliegers niet in een gaar inferieur toestel laten rondvliegen.
c) kernwapen argument is stiekem toch nog wel boeiend voor Nederland (niet dat de russen zullen komen maar toch)
  woensdag 22 april 2009 @ 11:29:49 #107
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68265378
Naar mijn mening heeft Nederland niks aan gevechtsvliegtuigen. Als Duitsland wilt binnenvallen lukt ze dat toch wel, en verder hebben we niks te zoeken in Bumfuckistan om daar "terroristen" te bestrijden. Laat de grote landen dat maar doen.
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Kijk alleen al naar de dominantie van het Engels in dit land. Waar andere landen alle moeite doen om hun eigen taal te bewaren en conserveren verslonzen wij hem en gooien we hem ook te grabbel.

Dat kan niet zonder gevolgen blijven, en inderdaad, de elite denkt steeds meer op de angelsaksische wijze.
Dat is nou niet zo'n probleem. Het Nederlands is gewoon een oerlelijke taal die met duct tape aan elkaar zit qua regels. We zouden over moeten gaan op het Latijn, wat veel mooier is en een stuk beter in elkaar zit.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 22 april 2009 @ 11:40:30 #108
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68265753
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:26 schreef cybermans het volgende:
b) Volgens toch ook de tegenstanders het betere vliegtuig (kwaliteit) en je wil toch onze vliegers niet in een gaar inferieur toestel laten rondvliegen.
c) kernwapen argument is stiekem toch nog wel boeiend voor Nederland (niet dat de russen zullen komen maar toch)
Het cynische is dus dat het helemaal niet vast staat en veel informatie daarover ontbreekt over wellicht vervalst is.

Wat ook mee speelt is dat de PvdA altijd heeft gevonden dat het meedoen in de ontwikkelingsfase niet duurder moet zijn dan dat je het zo van de plank zou kopen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_68266178
quote:

[..]

Maar wel op hoge poten eisen, dat "Nieuwe Nederlanders" Nederlands gaan spreken
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_68266325
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:26 schreef cybermans het volgende:
Als ik het goed begrijp, biedt Saab een product aan wat al klaar is voor ongeveer 60% van de prijs, tegenover een toestel wat nog in de ontwikkelingsfase zit, en waarbij het kantenklare product dus duurder uit kan vallen (goedkoper ook in theorie maar Lockheed is niet gek).

Ik geloof niet dat de Saab nu een inferieur product is, maar als het prijsverschil dermate groot is heb je toch nog wel wat reserve voor een upgrade her en der.

Punt is, dat de luchtmacht en in het verlengde daarvan Defensie, altijd kiest en heeft gekozen voor Amerikaanse vliegtuigen.

Waarom komt trouwens de Jack de Vries zo padvinderachtig over als hij het over de JSF heeft ? Krijgt die vent gratis rondvluchten of zo ?
pi_68266408
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:40 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het cynische is dus dat het helemaal niet vast staat en veel informatie daarover ontbreekt over wellicht vervalst is.

Wat ook mee speelt is dat de PvdA altijd heeft gevonden dat het meedoen in de ontwikkelingsfase niet duurder moet zijn dan dat je het zo van de plank zou kopen.
Als je nu meedoet betaal je ook mee ja... daarom krijg je later korting omdat je het gedeelte van ontwikkelingskosten hoeft te betalen.

Zou je kunnen onderbouwen waarom die data vervalst zou zijn... Alles wat ik tot nu toe heb gelezen is het zo (ook van de tegenstanders) de JSF is naar alle vooruitzichten het beste vliegtuig maar misschien niet de goedkoopste (grippen).
  woensdag 22 april 2009 @ 12:00:38 #112
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68266421
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 22 april 2009 @ 12:02:48 #113
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_68266506
Ik zag Herben en de Wijk op Het Gesprek van het weekend Daar werd gesuggereerd dat de JSF bij de PvdA wordt uitgeruild tegen een nieuwe Afghanistanmissie in 2011
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_68266538
quote:
Op woensdag 22 april 2009 11:58 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp, biedt Saab een product aan wat al klaar is voor ongeveer 60% van de prijs, tegenover een toestel wat nog in de ontwikkelingsfase zit, en waarbij het kantenklare product dus duurder uit kan vallen (goedkoper ook in theorie maar Lockheed is niet gek).

Ik geloof niet dat de Saab nu een inferieur product is, maar als het prijsverschil dermate groot is heb je toch nog wel wat reserve voor een upgrade her en der.

Punt is, dat de luchtmacht en in het verlengde daarvan Defensie, altijd kiest en heeft gekozen voor Amerikaanse vliegtuigen.

Waarom komt trouwens de Jack de Vries zo padvinderachtig over als hij het over de JSF heeft ? Krijgt die vent gratis rondvluchten of zo ?
Het boeit niet dat die nu klaar is... de planning is er toch nog niet om ze morgen in te voeren. De JSF zal klaar zijn om wanneer de F16 uitgefaseerd te gaat worden. Oh ja... sinds wanneer heeft Nederland de M1A2 Abrams MBT? Wat een boel mensen vergeten is dat op gebied van vliegtuigen de Amerikanen gewoonweg heer en meester zijn.
pi_68266592
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:02 schreef Napalm het volgende:
Ik zag Herben en de Wijk op Het Gesprek van het weekend Daar werd gesuggereerd dat de JSF bij de PvdA wordt uitgeruild tegen een nieuwe Afghanistanmissie in 2011
Ik hou er eerlijk niet zo van om iets in te ruilen voor een missie waarbij mensenlevens gemoeid zijn. Een subsidie links of rechts a la, maar dit soort zaken nee.
  woensdag 22 april 2009 @ 12:06:41 #116
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_68266640
quote:
Op woensdag 22 april 2009 12:00 schreef cybermans het volgende:

[..]

Als je nu meedoet betaal je ook mee ja... daarom krijg je later korting omdat je het gedeelte van ontwikkelingskosten hoeft te betalen.

Zou je kunnen onderbouwen waarom die data vervalst zou zijn... Alles wat ik tot nu toe heb gelezen is het zo (ook van de tegenstanders) de JSF is naar alle vooruitzichten het beste vliegtuig maar misschien niet de goedkoopste (grippen).
Wat met name steekt is dat de PvdA in het regeerakkoord had afgedwongen dat in 2008 alles nog eens doorgelicht zou worden (de business case).

De media (met name NRC) viel al snel de belachelijke kwaliteit van die vergelijkingen op.

Daarna bevestige de Rekenkamer dat met twee berichten:
  • De werkgelegenheidsclaims worden niet voldoende onderbouwd en de tegenorders worden te rooskleurig voorgesteld (onderdeel van de business case)
  • Het vergelijkend onderzoek uitgevoerd door EZ en Defensie tussen de Eurofighter, Grippen, Dassault, F16-extra en JSF rammelde. De NRC viel dat al eerder op maar de Rekenkamer bevestigde dat. EZ had nl. voor de JSF de meest rooskleurige claims genomen (volledig doorontwikkelt, zonder complicaties enz.) en dat vergeleken met verouderde versies van de Eurofighter. Onder andere dat gegeven was aanleiding om dat rapport naar de prullenbak te verwijzen.

Het behoeft geen uitleg dat het allemaal slecht is gevallen bij de PvdA. Zij vroegen nog eens een goede doorlichting, met onder andere de vraag of meeontwikkelen inderdaad goedkoper is dan van de plank kopen, en vervolgens blijkt dat brandhout te zijn.

Hetzelfde is trouwens ook het geval met de testtoestellen. De oppositie beklaagd zich over het gebrek aan informatie en een teveel aan verouderde informatie. Zij hadden dan ook gevraagd om uitstel van het debat. De papieren moesten eerst op orde zijn. Dat uitstel kregen ze niet.
  • Deuger, Woke & Gutmensch
      woensdag 22 april 2009 @ 12:08:06 #117
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_68266690
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 12:02 schreef Napalm het volgende:
    Dat is dan geen slechte deal voor het CDA.

Nederland stapt namelijk niet uit het project maar maakt pas op de plaats.

Bij een centrum-rechts kabinet kan er dan alsnog voor de JSF worden gekozen én je hebt als CDA weer die leuke Afghanistan-missie voortgezet.

Laat het aub niet waar zijn.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_68266964
    Nogmaals dat het toestel duurder zal zijn lijkt mij duidelijke zaak. Maar waar het mij meer omgaat is de kwaliteiten van het toestel zelf. Als je onze vliegers een oorlog situatie instuurt wil je dat toch enkel doen met goed materiaal. Het is namelijk nog duurder om een nieuw vliegtuig te moeten kopen omdat er een is neer geschoten (laat staan dat het leven van de piloot niet in knaken is uit te drukken voor zijn omgeving). Wat ik me trouwens ook afvraag is wat de opleidingskosten zijn voor beide toestellen (en vooral of daar een verschil inzit, aangezien dit per piloot al oploopt in miljoenen).
      woensdag 22 april 2009 @ 12:48:58 #119
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_68267839
    quote:

[..]

Dat is een heel aparte topicreeks waard, de invoering van het inferieure angelsaksische systeem ten koste van het germaanse systeem.
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      woensdag 22 april 2009 @ 12:51:38 #120
    188877 Stupendous76
    pi_68267912
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 12:16 schreef cybermans het volgende:
    Nogmaals dat het toestel duurder zal zijn lijkt mij duidelijke zaak. Maar waar het mij meer omgaat is de kwaliteiten van het toestel zelf. Als je onze vliegers een oorlog situatie instuurt wil je dat toch enkel doen met goed materiaal. Het is namelijk nog duurder om een nieuw vliegtuig te moeten kopen omdat er een is neer geschoten (laat staan dat het leven van de piloot niet in knaken is uit te drukken voor zijn omgeving). Wat ik me trouwens ook afvraag is wat de opleidingskosten zijn voor beide toestellen (en vooral of daar een verschil inzit, aangezien dit per piloot al oploopt in miljoenen).
    Voor het dubbele budget kan je nog veel betere toestellen krijgen/ontwikkelen, m.a.w.: zo kan je bezig blijven. De JSF zal ongetwijfeld goed worden, maar de kosten zullen daar gigantisch hoog voor zijn. De Tweede Kamer moet zich afvragen of ze weer in zo'n bodemloze put willen stappen of kijken naar alternatieven, waarmee je voor het beoogde budget minstens net zo veel kan bereiken (meer apaches, landmacht uitbreiden qua personeel, meer gripens, eventueel in verschillende versies, etc.)
    Repent, Pray, Forgive
    pi_68268161
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 12:48 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dat is een heel aparte topicreeks waard, de invoering van het inferieure angelsaksische systeem ten koste van het germaanse systeem.
    Angels en Saksen zijn Germanen, uit deze regio nog wel.
    pi_68268313
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 12:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Voor het dubbele budget kan je nog veel betere toestellen krijgen/ontwikkelen, m.a.w.: zo kan je bezig blijven. De JSF zal ongetwijfeld goed worden, maar de kosten zullen daar gigantisch hoog voor zijn. De Tweede Kamer moet zich afvragen of ze weer in zo'n bodemloze put willen stappen of kijken naar alternatieven, waarmee je voor het beoogde budget minstens net zo veel kan bereiken (meer apaches, landmacht uitbreiden qua personeel, meer gripens, eventueel in verschillende versies, etc.)
    Bodemloze put is weer een niet onderbouwd argument... kom eens met bewijs daarvoor. Tot nu toe lijkt het budget gewoon gehaald te gaan worden (vergeet inflatie niet mee te nemen)
      woensdag 22 april 2009 @ 14:29:16 #123
    188877 Stupendous76
    pi_68270790
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 13:00 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Angels en Saksen zijn Germanen, uit deze regio nog wel.
    Maar er zit een heel groot verschil tussen het angelsaksische en germaanse model.
    Repent, Pray, Forgive
      woensdag 22 april 2009 @ 14:30:24 #124
    188877 Stupendous76
    pi_68270827
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 13:05 schreef cybermans het volgende:

[..]

Bodemloze put is weer een niet onderbouwd argument... kom eens met bewijs daarvoor. Tot nu toe lijkt het budget gewoon gehaald te gaan worden (vergeet inflatie niet mee te nemen)
    Rekenen op inflatievoordeel? Dan had je vorig jaar moeten kopen toen de dollar heel laag stond (maar dat ging niet omdat de prijzen niet vast staan)
    En nee, het is niet onderbouwd dat het een bodemloze put is. Tegenspreken kan je het ook niet, want de prijzen zijn niet bekend.
    Repent, Pray, Forgive
      woensdag 22 april 2009 @ 14:35:54 #125
    188877 Stupendous76
    pi_68271014
    Overigens, de PvdA zegt voorlopig nee tegen de aanschaf maar ja tegen de ontwikkeling:
    quote:
    PvdA wil nu geen JSF-toestellen
    Uitgegeven: 22 april 2009 14:17
    Laatst gewijzigd: 22 april 2009 14:29

AMSTERDAM - De PvdA kan nu niet instemmen met de aanschaf van twee testtoestellen van de Joint Strike Fighter (JSF). De coalitiepartij is er op basis van de huidige kandidatenvergelijking niet van overtuigd dat dit gevechtsvliegtuig de beste opvolger is van de huidige F-16.

PvdA-fractievoorzitter Mariëtte Hamer heeft dat woensdag gezegd. Later op de dag is het debat met staatssecretaris Jack de Vries (Defensie) over de JSF. ''Wij willen voorkomen dat we in een miljardenproject worden gezogen waarvan later blijkt dat het niet verantwoord was.''

Ontwikkelingsproject
    De PvdA wil wel dat Nederland betrokken blijft bij het ontwikkelingsproject van de JSF, wat orders voor het bedrijfsleven en werkgelegenheid oplevert. Volgens Hamer is het nu aan De Vries om uit te zoeken wat daartoe de mogelijkheden zijn zonder nu tot de aanschaf van de testtoestellen te besluiten.

De Vries wilde nog deze maand zijn handtekening zetten onder het contract voor het eerste testtoestel en volgend jaar voor het tweede. De staatssecretaris wil echter nu wel al een besluit over beide testtoestellen.
    © ANP
    Repent, Pray, Forgive
      woensdag 22 april 2009 @ 14:40:28 #126
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68271174
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 14:35 schreef Stupendous76 het volgende:
    Overigens, de PvdA zegt voorlopig nee tegen de aanschaf maar ja tegen de ontwikkeling:
    [..]
    BWAHAHAHA weer zo'n typisch PvdA-standpunt. Vlees noch vis en dus drie keer niks.

Nou kabinet, gooi de handdoek maar in de ring. Want dit gaat echt nooit meer goedkomen.
    Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
    "I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
    pi_68272054
    Goh Bos wil wel miljarden uitgeven aan banken.. Als het zo doorgaat kunnen we van de interest gewoon die JSF's kopen
      woensdag 22 april 2009 @ 15:13:03 #128
    73232 De_Hertog
    Aut bibat, aut abeat
    pi_68272285
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

BWAHAHAHA weer zo'n typisch PvdA-standpunt. Vlees noch vis en dus drie keer niks.
    Nou, het verbaasde me nogal dat ze toch nee zeggen tegen zowel het project als de aanschaf van een of twee testexemplaren. Ik had verwacht dat ze geheel overstag zouden gaan.
    Mary had a little lamb
    Then Mary had dessert
      woensdag 22 april 2009 @ 15:30:59 #129
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_68272862
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 14:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nou kabinet, gooi de handdoek maar in de ring. Want dit gaat echt nooit meer goedkomen.
    Zo vreemd is dat niet. Circa 10 landen gaan de JSF aanschaffen en drie (incl. Nederland) schaffen testtoestellen aan.
    Deuger, Woke & Gutmensch
      woensdag 22 april 2009 @ 15:35:39 #130
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68273008
    Straks, over enkele jaren, zeggen ze alsnog gewoon 'nee' en blijkt dat we gewoon enkele miljarden door de plee getrokken hebben.
      woensdag 22 april 2009 @ 15:39:25 #131
    177053 Klopkoek
    Woke Warrior
    pi_68273138
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 15:35 schreef Lemmeb het volgende:
    Straks, over enkele jaren, zeggen ze alsnog gewoon 'nee' en blijkt dat we gewoon enkele miljarden door de plee getrokken hebben.
    Dat klopt maar het is gewoon een gangbare optie om niet operationeel te testen.
    Deuger, Woke & Gutmensch
    pi_68274140
    De PvdA wil nog niet
      woensdag 22 april 2009 @ 16:10:33 #133
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68274171
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:09 schreef SCH het volgende:
    De PvdA wil nog niet
    Heeft het zin dan, om "nu nog niet te willen"? Zeg dan gewoon "nee, we doen het niet!"
    pi_68274317
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:10 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Heeft het zin dan, om "nu nog niet te willen"? Zeg dan gewoon "nee, we doen het niet!"
    Is een politieke manieren van nee zeggen.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:16:37 #135
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68274382
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:14 schreef SCH het volgende:

[..]

Is een politieke manieren van nee zeggen.
    Oh, dus jij denkt dat die JSF er nu niet komt?

Afijn, ik word helemaal eng van die Pechtold aan het woord. Wat een naar stemmetje heeft die man. Zou hij eigenlijk wel testikels hebben?
    pi_68274462
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat wordt wel een stuk moeilijker nu. In ieder geval niet op deze basis.

Jammer dat je nu niet over een draaiende PvdA kan etteren de rest van de dag.
    pi_68274468
    Kom maar door met die kabinetscrisis...
      woensdag 22 april 2009 @ 16:21:35 #138
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68274550
    Krista van Velzen! Wat een BAAS!
      woensdag 22 april 2009 @ 16:22:29 #139
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68274571
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat wordt wel een stuk moeilijker nu. In ieder geval niet op deze basis.

Jammer dat je nu niet over een draaiende PvdA kan etteren de rest van de dag.
    Nogmaals: waarom niet meteen "nee" zeggen? Nee, de PvdA draait weer eens.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:23:06 #140
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_68274598
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 15:30 schreef Klopkoek het volgende:
    Zo vreemd is dat niet. Circa 10 landen gaan de JSF aanschaffen en drie (incl. Nederland) schaffen testtoestellen aan.
    echter, van die "tien" hebben er maar enkelen een ideaal om een industriële rol te spelen in de ontwikkeling van de JSF met economische, technologische & industriële baten..
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_68274852
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Afijn, ik word helemaal eng van die Pechtold aan het woord. Wat een naar stemmetje heeft die man. Zou hij eigenlijk wel testikels hebben?
    Je manifesteert je de laatste tijd nu niet bepaald als iemand die nuance en intellect hoog in het vaandel heeft staan.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:31:32 #142
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68274899
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je manifesteert je de laatste tijd nu niet bepaald als iemand die nuance en intellect hoog in het vaandel heeft staan.
    Wat moet ik een post als deze? Ik heb intellect heel hoog in het vaandel staan. Nuance inderdaad stukken minder.
    pi_68275028
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Wat moet ik een post als deze? Ik heb intellect heel hoog in het vaandel staan. Nuance inderdaad stukken minder.
    Gewoon negeren, zoals ik bij de posts die bol staan van persoonlijk ongenoegen en totaal niets bijdragen ook wel eens probeer. Maar, dat is me - zoals je ziet - vandaag niet gelukt.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:38:11 #144
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68275121
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gewoon negeren, zoals ik bij de posts die bol staan van persoonlijk ongenoegen en totaal niets bijdragen ook wel eens probeer. Maar, dat is me - zoals je ziet - vandaag niet gelukt.
    Het grote verschil is dat mijn post helemaal niet aan jou gericht is en ook helemaal niet over jou ging. Vervolgens ga jij er toch op reageren, op een manier die totaal niet nodig is.
    pi_68275221
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:38 schreef Lemmeb het volgende:
    Het grote verschil is dat mijn post helemaal niet aan jou gericht is en ook helemaal niet over jou ging. Vervolgens ga jij er toch op reageren, op een manier die totaal niet nodig is.
    True that. Maar de manier waarop je zo af en toe ageert tegen politieke partijen lijkt me ook niet altijd nodig.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:42:37 #146
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68275271
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:41 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

True that. Maar de manier waarop je zo af en toe ageert tegen politieke partijen lijkt me ook niet altijd nodig.
    Het ging mij puur even om de persoon Pechtold, niet eens om D66. Ik word serieus eng van die man. Zoals jij waarschijnlijk eng wordt van Wilders, en dat ook niet onder stoelen of banken steekt.
      woensdag 22 april 2009 @ 16:48:58 #147
    75043 Hexagon
    Vreemd Fenomeen
    pi_68275515
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 12:08 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is dan geen slechte deal voor het CDA.

Nederland stapt namelijk niet uit het project maar maakt pas op de plaats.

Bij een centrum-rechts kabinet kan er dan alsnog voor de JSF worden gekozen én je hebt als CDA weer die leuke Afghanistan-missie voortgezet.

Laat het aub niet waar zijn.
    Wat je niet meetelt is dat Geert en zijn vrienden ook niet bepaald warm lopen voor de JSF. Dus een kamermeerderheid gaat er hoogstwaarschijnlijk niet inzitten.
      woensdag 22 april 2009 @ 17:28:15 #148
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_68276777
    Grappig ook dat de PvdA hier 100% tegenover haar natuurlijk bondgenoot staat: de Vakbond.

Ik ben benieuwd hoe het gaat aflopen; de PvdA breekt het regeerakkoord en dan; nieuwe verkiezingen zorgen voor verlies. Anderzijds momenteel heeft Bos de crisisbonus en wellicht pakken ze hiermee ook wat stemmen.

Ik kijk nu naar het debat en helaas lopen de zaken weer door de war; noodzaak vervanging F-16/ hebben luchtmacht, deelname in de ontwikkeling en slechts heel beperkt het aanschaffen van testtoestellen.

Voorlopige inschatting: 1 testtoestel over een paar jaar
      woensdag 22 april 2009 @ 17:30:00 #149
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68276825
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 16:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat je niet meetelt is dat Geert en zijn vrienden ook niet bepaald warm lopen voor de JSF. Dus een kamermeerderheid gaat er hoogstwaarschijnlijk niet inzitten.
    Die zie ik eerlijk gezegd nog wel 180 graden draaien op dit vlak. Het is volgens mij niet echt een speerpunt van de PVV.
      woensdag 22 april 2009 @ 17:31:48 #150
    37431 Lemmeb
    accountabilabuddiable
    pi_68276886
    quote:
    Op woensdag 22 april 2009 17:28 schreef Napalm het volgende:
    Ik kijk nu naar het debat en helaas lopen de zaken weer door de war; noodzaak vervanging F-16/ hebben luchtmacht, deelname in de ontwikkeling en slechts heel beperkt het aanschaffen van testtoestellen.
    Dat is ook niet zo gek. Men is gewoon jarenlang keihard voorgelogen door het kabinet en probeert alsnog z'n gram te halen.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')