Tja, die toestellen hebben geen enkele toegevoegde waarde en met het recente kredietcliché ook niet bepaald een strategische investering.quote:Op dinsdag 21 april 2009 18:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Van dat testen gaat Nederland echt niet veel rijker worden. Nederland moet de volle mep betalen voor twee niet-inzetbare prototypes en vervolgens gaat Lockheed dat gebruiken om het vliegtuig te verbeteren en daardoor alsnog klanten mee te winnen.
Uiteraard profiteert dan Nederland er ook weer aan mee maar het meerendeel van de winst gaat toch echt naar Lockheed.
Iets anders zou het zijn als Nederland een serieus aandeel bezat in de productie.
Maar de politiek is er al weer uit: niets aan de hand..quote:'Geen crisis over JSF'
Uitgegeven: 21 april 2009 17:50
Laatst gewijzigd: 21 april 2009 19:59
DEN HAAG - Het coalitieoverleg over het voornemen van het kabinet om twee testtoestellen van de JSF aan te schaffen is dinsdagavond rond half acht afgelopen. Het Kamerdebat daarover gaat woensdag gewoon door.
Er is geen crisis, zei staatssecretaris Frans Timmermans (Europese Zaken) desgevraagd na afloop. Timmermans verving vicepremier Wouter Bos (PvdA) die net opnieuw vader is geworden. Cruciaal voor dat debat is het standpunt van de PvdA-fractie die zich uiterst kritisch opstelt, maar nog steeds geen hom of kuit heeft gegeven. Timmermans deed dat dinsdagavond ook niet. ''We hebben standpunten uitgewisseld om te kijken waar iedereen staat'', zei hij. Dat is goed bij zo'n ingewikkelde zaak, zei hij. ''Het kabinet heeft een besluit genomen en dat ligt morgen voor in het overleg met de Kamer.''
Volgens CDA-fractievoorzitter Pieter van Geel was het een ''goed en openhartig'' gesprek. Over de uitkomst wilde hij echter ook niets zeggen.
© ANP
Nou.... DAT zal voor Bos van doorslaggevend belang zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:16 schreef SCH het volgende:
Een spannende discussie dezer dagen. Mijn stem voor de PvdA kan er wel eens van af gaan hangen.
Nee, maar voor mij wel.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou.... DAT zal voor Bos van doorslaggevend belang zijn.
CDA moet maar eens inbinden.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:26 schreef Klopkoek het volgende:
Ik wil geen horrorkabinet. PvdA moet inbinden.
Het CDA heeft nou eenmaal een spilpositie in dit land. Zolang de optie van Paars III afgesloten blijft zal de PvdA blijven zitten in de hoek waar de klappen vallen. Het CDA heeft een alternatief, de PvdA, zélfs als ze de grootste partij worden, niet.quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:27 schreef Dutchguy het volgende:
Tuurlijk komt dat testtoestel er. De PvdA zal overstag gaan zoals ze altijd doet in cruciale situaties.
Vandaar dat ik allang geen PvdA meer stem.
Wat stem je dan wel?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:27 schreef Dutchguy het volgende:
Tuurlijk komt dat testtoestel er. De PvdA zal overstag gaan zoals ze altijd doet in cruciale situaties.
Vandaar dat ik allang geen PvdA meer stem.
Ik werk graag met leuke collega's samenquote:Op dinsdag 21 april 2009 20:37 schreef Klopkoek het volgende:
Zeg SCH, waarom ga jij eigenlijk niet bij de VARA werkenPvdA'ers horen toch van oudsher niet thuis bij de NCRV
Omdat de PvdA het ze veels te gemakkelijk maakt i.t.t. het CDA?quote:Op dinsdag 21 april 2009 20:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het CDA heeft nou eenmaal een spilpositie in dit land. Zolang de optie van Paars III afgesloten blijft zal de PvdA blijven zitten in de hoek waar de klappen vallen. Het CDA heeft een alternatief, de PvdA, zélfs als ze de grootste partij worden, niet.
Ik snap werkelijk niet waarom de pers altijd de PvdA moet hebben en nooit de stuitende arrogantie van het CDA aan de kaak stelt.
Rechtse partijen hebben het doorgaans het voor het zeggen. Waarom, ik weet het ook niet, maar dat valt mij steeds weer op.quote:Op dinsdag 21 april 2009 21:33 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Omdat de PvdA het ze veels te gemakkelijk maakt i.t.t. het CDA?
Niet echt, de SP bijvoorbeeld. Maar die bijten ook van zich af terwijl de PvdA het maar laat gebeuren. Overigens is de SP overigens ook tegen de JSF.quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rechtse partijen hebben het doorgaans het voor het zeggen. Waarom, ik weet het ook niet, maar dat valt mij steeds weer op.
mee eens.quote:Op dinsdag 21 april 2009 11:06 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vind die De Vries ook een eerste klas gladjanus die ik nog voor geen cent vertrouw.
Stealth is niet onzichtbaarquote:Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zit er dik in. Men voorspelt zelfs dat radarsystemen medio 2015 al 'stealthed' vliegtuigen kunnen ontdekken, maar tot die tijd heeft stealth wel een meerwaarde.
Het Reformatorisch Dagblad heeft overigens wel een interessant dossier aangaande de JSF en de Gripen.
Linkje.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 23:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Niet echt, de SP bijvoorbeeld. Maar die bijten ook van zich af terwijl de PvdA het maar laat gebeuren. Overigens is de SP overigens ook tegen de JSF.
Ik zie nu trouwens het het JSF handboekje PvdA van Krista van Velzen, interessant document.
Inderdaad. Ook in de media. Zo'n Dick Berlijn die bij P&W een propagandapraatje over dat vleigtuig mocht houdenquote:Op dinsdag 21 april 2009 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Rechtse partijen hebben het doorgaans het voor het zeggen. Waarom, ik weet het ook niet, maar dat valt mij steeds weer op.
Nee, ik vermoed omdat er 3 topics in verschillende subfora hier lopen en hier een continue topic van gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 22 april 2009 08:41 schreef Klopkoek het volgende:
Waarom is de naam van dit topic veranderd?
Laat me raden: de topictitel was te aanstootgevend voor de dictatoriale militairen van dit forum?
Dat bedoelde ik niet: als de SP wordt aangevallen, bijten zij veel meer van zich af, in tegenstelling tot de PvdA. Maar in het algemeen in de SP veel duidelijker, bijvoorbeeld met de JSF: gewoon NEE. Terwijl de PvdA hierin heel onduidelijk is, en straks gewoon akkoord gaat (zoals altijd...)quote:Op woensdag 22 april 2009 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Natuurlijk richt de SP zich op de PvdA. Dat is hun concurrent. Met het nauwkeurig volgen van het CDA zullen ze niet veel stemmen winnen.
Ja, dat vond ik ook erg belachelijk.quote:Op woensdag 22 april 2009 08:42 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook in de media. Zo'n Dick Berlijn die bij P&W een propagandapraatje over dat vleigtuig mocht houden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |