Kan natuurlijk niet voor anderen spreken, maar bij mij ging het prima. Wel eet ik sindsdien wat mínder aardappelen, rijst en pasta. Zodra ik weer grote hoeveelheden carbs ga eten kom ik wel aan. Maar het kan natuurlijk ook zijn dat ik gewoon te veel kcal binnenkrijgquote:Op maandag 20 april 2009 14:49 schreef karoltje het volgende:
Stel dat je 2/3 weken lowcarb gaat eten om het afvallen wat sneller te laten gaan. Kan je daarna wel gewoon weer aan de aardappelen, pasta oid of kom je daarna juist meer aan?
waarom zou dat niet kunnen? je lijf zal er even aan moeten wennen, maar het moet gewoon kunnen. wel schijnt het dan belangrijk te zijn om niet teveel vet erbij te eten (high carb low fat of low carb higher fat). ik denk dat de reden dat veel mensen aankomen is, dat ze als ze weer carbs gaan eten er wél vrij vet bij blijven eten (de nootjes, de vette vis, vlees, veel zuivel, etc.)quote:Op maandag 20 april 2009 14:51 schreef Daph_ het volgende:
Volgens mij moet je dat langzaamaan weer opbouwen, maar ik weet niet zeker of je wel weer 'volledig' kunt overgaan op het eten van brood en pasta..
Je zou ook stapsgewijs kunnen verminderen. Stel dat je eerst 3 lepels rijst pakte, dan pak je er nu 2 (idem met pasta en erpels). En dat houd je een paar weken vol om te zien of het effect heeft. Dan kan je altijd nog beslissen om nog wat minder carbs te eten/ wat meer als je het afvallen te snel vindt gaan.quote:Op maandag 20 april 2009 15:04 schreef karoltje het volgende:
Hmm verwarrend allemaal!
Ik ben gewoon zo bang dat als ik een tijd streng ga doen dat ik daarna juist 3x zo snel aankom als ik weer wat normaler ga eten :s.
Mais en tomaat in blik vind ik niet zo lekker. Tomatensaus uit een potje eigenlijk ook niet dus dat eet ik nooitquote:Op maandag 20 april 2009 10:00 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Dan weet ik de oplossing voor jouw eetprobleem.
1. geen boodschappen meer bij de AH maar op de markt of bij een turkse winkel
2. (vega)kookboeken doorlezen op zoek naar lekkere goedkope recepten. Deze samenvatten in een memoboekje
3. boekje mee naar markt en aan de hand van de aanbiedingen en boekje kiezen wat je deze week gaat eten
4. voor ongeveer 4 dagen vooruit eten kopen
5. een basisvoorraad groente in huis hebben. Ik heb altijd op voorraad:
diepvries
2 soorten vis
een zak gemengde groente
doperwten
sperziebonen
spinazie
In blik
mais
kidneybonen
tomaat
rode bietjes
Vers
tomaat
komkommer
ui
aardappel
wortel
bosui
nog één of twee andere groenten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
als je low carb eet moet je natuurlijk ook niet te weinig gaan eten, dan zal het strenge wel meevallen. als je salade eet, zoals ik vandaag, moet je inderdaad wel iets van vette vis om aan genoeg kcal te komen.quote:Op maandag 20 april 2009 15:04 schreef karoltje het volgende:
Hmm verwarrend allemaal!
Ik ben gewoon zo bang dat als ik een tijd streng ga doen dat ik daarna juist 3x zo snel aankom als ik weer wat normaler ga eten :s.
Ooeehhw, dat klinkt niet fijn nee! Ik heb ook nog van zulke broeken en tóch zo af en toe weer aantrekken hequote:Op maandag 20 april 2009 15:11 schreef Syrena het volgende:
Ik zit met de knoop van mijn broek open erg spijt te hebben van "Ik doe vandaag mijn nieuwe broek aan"![]()
Ik hoor het de verkoopster nog zeggen, na een half uur is ie écht wijder hoorJA, maar niet bij mijn buik. En mijn arme gemartelde kruis
![]()
Hehe, ja dat dacht ik dus ook!quote:Op maandag 20 april 2009 12:42 schreef Tinkepink het volgende:
Ik vind die wedstrijd in CUL zo grappig: een kookwedstrijd waarbij het niet gaat om de smaak ik weet het, het recept staat er ook bijMaar ben wel nieuwsgierig geworden naar de resultaten, dus ga nu even een kijkje nemen.
Dat heb ik dus vandaag.quote:Op maandag 20 april 2009 15:18 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ooeehhw, dat klinkt niet fijn nee! Ik heb ook nog van zulke broeken en tóch zo af en toe weer aantrekken he. Zelfde geldt voor schoenen waarvan ik gewoon weet dat ik er blaren van krijg
.
Ik weeg niet zo veel voor mijn doen (64,5) maar heb een buik alsof ik 68 weeg. En dan zwelt hij ook nog eens op door verkeerd eten. Of ik ben zwangerquote:Op maandag 20 april 2009 14:20 schreef Tinkepink het volgende:
Mag ik even mopperen? Die 2 kilo's die ik ben aangekomen zijn allebei op mijn buik gaan zittenHeb me lange tijd niet zo rond gevoeld.
Co! Leuke 18e verjaardag gehad? Is het goed als ik je een PM stuur met een eetdagboekje?quote:Op maandag 20 april 2009 15:12 schreef conleche het volgende:
Je moet na het lowcarben de carbs weer langzaam toevoegen. Je eetlust gaat met het carbs eten ook weer omhoog, daar moet je ook rekening mee houden. (en uiteraard alleen de gezonde carbs; suiker en andere snelle carbs zoveel mogelijk vermijden!
Lijstje:
O: 2x geroosterd brood met 30+ kaas en ham onder de gril vandaan
L: 1x geroosterd brood zoals ontbijt maar met ook nog cherrytomaatjes en Italiaanse kruiden en een glas optimel framboos.
In de planning:
S: sportschool of hardlopen; ik twijfel nog......
T: wodka en nootjes of light chips
D: salade van rucolamelange, cherrytomaatjes, ui en parmezaanse kaaskoekjes (beetje parmezaanse kaas in hoopjes op de bakplaat leggen en voilà) Daarna stukje vlees of vis (moet nog kopen) met groene aspergetips.
Ja, dat doe ik dan ookquote:Op maandag 20 april 2009 15:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat heb ik dus vandaag.. Ik loop hier nu dus gewoon op blote voeten rond.
Aaah, ik vind tomaten concentraat altijd zo een overheersende smaak hebben. Maar gepelde tomaat uit blik is gewoon tomaatish?quote:Op maandag 20 april 2009 15:24 schreef Tinkepink het volgende:
@PF, met tomatensaus in blik bedoel ik dus niet van die vieze kant en klare pastasaus. Ik bedoel gepelde tomaten die je als basis voor een zelfmaaksaus kunt gebruiken. Daar zit geen suiker in voor zover ik weet.
quote:Op maandag 20 april 2009 15:14 schreef P.F het volgende:
Dit vond ik wel fijn om te eten:Hou je daar dan ook aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(al zou ik persoonlijk wat meer groente eten en kiezen tussen peulvruchten en rijst/pasta)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
De mijne zijn net nieuw, dat is ook het hele probleem.quote:Op maandag 20 april 2009 15:23 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, dat doe ik dan ook.
Maar eigenlijk moet ik die schoenen gewoon wegsodemieteren.
Mijn schoenen had ik verstandig gekozenquote:Op maandag 20 april 2009 15:19 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Dat heb ik dus vandaag.. Ik loop hier nu dus gewoon op blote voeten rond.
Ja, maar het is gewoon veel plannen als ik alleen tussen 23:00 en 08:00 thuis ben om een extreem voorbeeld te noemen. Maar I'll try!quote:Op maandag 20 april 2009 15:26 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Hou je daar dan ook aan(al zou ik persoonlijk wat meer groente eten en kiezen tussen peulvruchten en rijst/pasta)
Ja, maar wel sterker van smaak dan verse tomaten (die meestal naar water smakenquote:Op maandag 20 april 2009 15:25 schreef P.F het volgende:
[..]
Aaah, ik vind tomaten concentraat altijd zo een overheersende smaak hebben. Maar gepelde tomaat uit blik is gewoon tomaatish?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |