niemand? :$quote:Op zondag 26 april 2009 22:56 schreef italiaan1987 het volgende:
Hallo mensen,
Weet iemand misschien hoeveel een 22 jarige verdient per uur in de distributie CAO schaal G?
Ik ga misschien als part time expeditie medewerker aan de slag.
wij mogen dat sowiezo al heel lang niet. Het ziet er ook niet uit vind ik.quote:Op vrijdag 1 mei 2009 19:23 schreef Kadooosh het volgende:
Mooi eindelijk zijn slippers verbodenvond het altijd al gevaarlijk... ik zou het in iedergeval nooit dragen tijdens werk.
Wij mochten dat ook nooitquote:Op vrijdag 1 mei 2009 21:44 schreef monsterd. het volgende:
[..]
wij mogen dat sowiezo al heel lang niet. Het ziet er ook niet uit vind ik.
Je houdt hetzelfde loon, maar krijgt per maand een x aantal uren (vakantie-uren en zo) extra uitbetaald. Staat als het goed is ook wel op de loonstrookje.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:50 schreef Simsfan88 het volgende:
Nog even een vraagje; sinds dat all-in loon in is gegaan heb ik nog steeds geen salaris verhoging gehad. Ik verdien nog steeds 5.95 per uur, voorheen ook al lang. Kan dat kloppen? Ik dacht dat het bij iedereen omhoog zou gaan... ik heb een contract van 16 uur per maand.
Je uurloon op je loonstrookje blijft hetzelfde alleen stijgt het door alle andere posten die op je loonstrookje staan.quote:Op zaterdag 2 mei 2009 22:50 schreef Simsfan88 het volgende:
Bij de vorige SM mochten we geen korte- en driekwartsbroeken, bij deze wel. Ik draag ze sowieso niet naar het werk, vind ik gewoon niet fijn, maar er zijn er bij die dat wel doen.
Nog even een vraagje; sinds dat all-in loon in is gegaan heb ik nog steeds geen salaris verhoging gehad. Ik verdien nog steeds 5.95 per uur, voorheen ook al lang. Kan dat kloppen? Ik dacht dat het bij iedereen omhoog zou gaan... ik heb een contract van 16 uur per maand.
Ja ik ook. Maar voorheen was het hokje gewoon leeg, en nu staat die 50 euro daar toch echt.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:27 schreef Renesite het volgende:
ligt er aan, ik heb korting aangezien ik maar 1 baantje heb.
50 euro maar?quote:Op zondag 3 mei 2009 15:43 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja ik ook. Maar voorheen was het hokje gewoon leeg, en nu staat die 50 euro daar toch echt.
Iedereen heeft die korting, ongeacht het aantal bijbaantjes.quote:Op zondag 3 mei 2009 00:27 schreef Renesite het volgende:
ligt er aan, ik heb korting aangezien ik maar 1 baantje heb.
Idd. Dat heb ik nu ook met mn stage. Moet bijna de helft inleverenquote:Op maandag 4 mei 2009 15:17 schreef Brammie1 het volgende:
loonheffingskorting geldt maar voor 1 bijbaan volgens mij. Toen ik een tijdje 2 bijbaantjes had moest ik bij de een toch echt loonheffing betalen (=veel!).
Je kan hem op 1 tegelijk toepassen, zodat het direct verrekend wordt. Dit is wat anders dan dat het maar voor 1 geldt; het geldt immers tot een bepaald bedrag. Je dus aan het eind van het jaar het gewoon terugvragen.quote:Op woensdag 6 mei 2009 12:44 schreef M_arijn het volgende:
[..]
Idd. Dat heb ik nu ook met mn stage. Moet bijna de helft inleveren
Ja volgens mij wel.quote:Op donderdag 7 mei 2009 16:55 schreef Renesite het volgende:
zit wel een verplicht half uur ochtendpauze bij toch?
8-5quote:Op donderdag 7 mei 2009 22:28 schreef Webgangster het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel.
Wat voor pauze's heb ik uberhaupt ?
De 1 zegt dat ik om 13 uur klaar ben, de ander om 14.
Bedanktquote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:19 schreef M_arijn het volgende:
[..]
8-5
7-4
6-3
5-2
'sMorgens een half uur pauze (kwartier doorbetaald, kwartier onbetaald), 'smiddags een uur eten.
je hebt volgens mij geen uur lunch omdat je maximaal 1 uur onbetaalde pauze mag hebben. Denk eerder 0,5 middagpauze. Maar kijk even op de R&R uitdraai:)quote:Op vrijdag 8 mei 2009 10:19 schreef M_arijn het volgende:
[..]
8-5
7-4
6-3
5-2
'sMorgens een half uur pauze (kwartier doorbetaald, kwartier onbetaald), 'smiddags een uur eten.
Geschil met de leverancier. Verder niks over bekend (maar het zal wel iets met de inkoopprijs te maken hebben oid)quote:Op zaterdag 9 mei 2009 18:03 schreef Brammie1 het volgende:
Ik zag bij de AH hier in Nijmegen een briefje hangen dat er geen frisdrank meer van Pepsi (inclusief sisi, dr. pepper en 7-up) meer te krijgen is. Weet iemand waarom?
Er komt in week 21 een worp/mutatie aan in het frisdrank gebied...quote:Op zaterdag 9 mei 2009 20:59 schreef Dipstaart het volgende:
[..]
Geschil met de leverancier. Verder niks over bekend (maar het zal wel iets met de inkoopprijs te maken hebben oid)
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Er komt in week 21 een worp/mutatie aan in het frisdrank gebied...
Klopt. Maar dat is niet de reden dat deze producten eruit gaan. Check winkelweb maar.. staat een heel verhaal hierover.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 22:26 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Er komt in week 21 een worp/mutatie aan in het frisdrank gebied...
Brood&Deli/Kaas werkt bij ons op vrijdag en zaterdag van 6 - 3 en dan hebben ze toch echt twee keer een kwartier (waarvan 1 onbetaald) en een uur lunchpauze. Zou niet weten waarom dat bij 5 - 2 anders is.quote:Op zaterdag 9 mei 2009 11:27 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
je hebt volgens mij geen uur lunch omdat je maximaal 1 uur onbetaalde pauze mag hebben. Denk eerder 0,5 middagpauze. Maar kijk even op de R&R uitdraai:)
Ahold legt merk vast voor non-foodquote:Op maandag 11 mei 2009 10:26 schreef M_arijn het volgende:
[..]
Brood&Deli/Kaas werkt bij ons op vrijdag en zaterdag van 6 - 3 en dan hebben ze toch echt twee keer een kwartier (waarvan 1 onbetaald) en een uur lunchpauze. Zou niet weten waarom dat bij 5 - 2 anders is.
In de Ahá van deze maand stond trouwens ook dat er een nieuw huismerk wordt geintroduceerd? In het voorwoord van Dick Boer. Wie weet meer?
Alleen de kleuters van vijftien, zestien jaar die aangenomen worden. Volgens mij ben ik echt één van de laatste geweest die aangenomen werd op zeventienjarige leeftijd. Nou maakt de leeftijd ook weer niet vreselijk veel uit, maar het zijn wel de grootste kneusjes die je je kunt indenken. Van die kleine gozertjes met totaal geen verantwoordelijkheidsgevoel en een verschrikkelijk laag werktempo. Er zitten best een paar goede vullers tussen de nieuwe jongens, maar dat is puur geluk. Iedereen wordt maar aangenomen, heel frustrerend.quote:
Zal de dienst morgen dan eens invoeren in R&R. Klopt namelijk wel van die ontbijtpauze dat die onbetaald is.quote:Op maandag 11 mei 2009 10:26 schreef M_arijn het volgende:
[..]
Brood&Deli/Kaas werkt bij ons op vrijdag en zaterdag van 6 - 3 en dan hebben ze toch echt twee keer een kwartier (waarvan 1 onbetaald) en een uur lunchpauze. Zou niet weten waarom dat bij 5 - 2 anders is.
In de Ahá van deze maand stond trouwens ook dat er een nieuw huismerk wordt geintroduceerd? In het voorwoord van Dick Boer. Wie weet meer?
Er zijn officieel wel uren voor spiegelen "heten afronden vullen houdbaar of afronden vullen vers) Maar doordat er voor vullen houdbaar/vullen vers zo weinig uren worden gegeven worden de spiegel uren vaak voor vullen gebruikt.quote:Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef Dipstaart het volgende:
- contracten worden niet verlengd / mensen worden ontslagen
- kinderen, minder kwaliteit, van 15 jaar worden aangenomen
- er zijn geen uren meer voor spiegelen
- goedkope mensen mogen geen dure vervanging regelen
- binnenkort gedwongen overplaatsingen
Waar gaat het heen met Albert HeijnAllemaal omdat de loonkosten een paar centen (+/- 50 cent) boven de begroting zit. De hele sfeer zoals die vroeger was is teniet gegaan. Albert Heijn is erg bezig met leeftijdsdiscriminatie op dit moment, naar mijn mening. Alles moet zo goedkoop mogelijk tegenwoordig!
Albert Heijn staat niet meer voor kwantiteit en kwaliteit. Maar gaat meer de Aldi formule achterna...
Gaat het bij jullie filiaal ook zo?
Tsja. Het zal voor mij persoonlijk ook lastiger worden. Ik moet dus mijn tvu's opnemen, en mag alleen in uitzonderlijke gevallen boven contract werken. En dan heb ik nog geluk dat ik TL ben, een vulploegmedewerker boven de 18 kan het helemaal schuddenquote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:03 schreef Brammie1 het volgende:
echt schrale boel op het gebied van uren bij ons
God ja, herkenbaar. Bij ons staren ze zich helemaal blind op die 'heilige planning'. Je kunt de beste vullers op een gang loslaten; als ze allemaal falen dan beweert de leiding alsnog dat 'de planning in principe goed is'.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoordquote:Op dinsdag 12 mei 2009 14:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
God ja, herkenbaar. Bij ons staren ze zich helemaal blind op die 'heilige planning'. Je kunt de beste vullers op een gang loslaten; als ze allemaal falen dan beweert de leiding alsnog dat 'de planning in principe goed is'.
quote:
Mijn ervaringen zijn exact hetzelfde.quote:[b]Op dinsdag 12 mei 2009 09:03 schreef Brammie1 het volgende:
echt schrale boel op het gebied van uren bij ons
Idd, worden er één voor één uitgeflikkerd. Thank God dat ik een vast contract heb, net als een paar goeie collega's van mij. Heeft toch wel voordelen als je van Franchise komt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef kmaestro het volgende:
een vulploegmedewerker boven de 18 kan het helemaal schudden
Het gaat hier niet om een simpele vulploegmedewerker, maar iemand die de Bake-Off moest doen en die altijd op die tijd werkt. Normaal gesproken wordt dat met 2 man gedaan, maar afgelopen week niet omdat er uren bezuinigd moesten worden. We hadden volgens de baas de week daarvoor (vakantieweek) teveel uren gebruikt. Dus worden er (bijna random lijkt het wel) uren weggesneden terwijl de hoeveelheid werk gelijk blijft. 'Jullie moeten gewoon maar harder werken' was het commentaar van de baas (serieus!).quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).
Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli
Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
Ik moet dan vervolgens lossen, splitsen, zuivel restanten lopen en de nieuwe vulling erin hebben op vrijdag (nieuwe zuivelvulling is ruim 300 colli bij ons). En dan hebben wij het natuurlijk niet af maar dat moest wel omdat het volgens de vulplanning wel konquote:Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Dan heb je echt een faalhaas als baasquote:Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Het gaat hier niet om een simpele vulploegmedewerker, maar iemand die de Bake-Off moest doen en die altijd op die tijd werkt. Normaal gesproken wordt dat met 2 man gedaan, maar afgelopen week niet omdat er uren bezuinigd moesten worden. We hadden volgens de baas de week daarvoor (vakantieweek) teveel uren gebruikt. Dus worden er (bijna random lijkt het wel) uren weggesneden terwijl de hoeveelheid werk gelijk blijft. 'Jullie moeten gewoon maar harder werken' was het commentaar van de baas (serieus!).
Zomaar even de uren wijzigen van je medewerkers. Nee, dan ben je goed bezig!quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).
Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli
Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
[..]
Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Gelukkig is het de 'sub-baas' maar. De SM is nu ff met vakantie. Hij is gelukkig wel redelijk.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 18:45 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Dan heb je echt een faalhaas als baasAlleen maar roepen dat het harder en sneller moet
Dat werkt zeker motiverend...
Ik snap het principe wel, maar je zult als leiding zijnde je planning moeten aanpassen op het personeel dat voorhanden is. En dát gebeurt dus niet. 'Er staat twee uur voor 200 colli frisdrank en ook al heeft nog geen levende ziel ooit die norm kunnen halen; we blijven er gezellig aan vast houden', zo gaat dat dan. Dan ben je niet handig bezig naar mijn mening.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Dat is niet gezond nee. Vulnorm kan je aanpassen in het betreffende document.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:14 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Ik snap het principe wel, maar je zult als leiding zijnde je planning moeten aanpassen op het personeel dat voorhanden is. En dát gebeurt dus niet. 'Er staat twee uur voor 200 colli frisdrank en ook al heeft nog geen levende ziel ooit die norm kunnen halen; we blijven er gezellig aan vast houden', zo gaat dat dan. Dan ben je niet handig bezig naar mijn mening.
Jij gaat uit van een gemiddelde vulnorm van 56 colli, ik heb bij ons toen ik nog TL VK (nu TL VA) was het aantal uren onder vullen houdbaar over alle 6 de dagen opgeteld en gedeelt door het aantal colli. Vulnorm 75 colli per uur, dit zelfde bij vers gedaan gemiddelde vulnorm 85 colli per uur..... (Als je dan maaltijden en kies & kook rekent dan is daar wel wat te compenseren). Maar houdbaar is dusgemiddeld 20 colli meer dan bij jou ... Dat is wel even een verschil he. Deel je het dan ook zo of reken je voorbereiden en afronden houdbaar/vers er ook bij?quote:Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).
Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli
Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
[..]
Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...quote:Op dinsdag 12 mei 2009 22:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Jij gaat uit van een gemiddelde vulnorm van 56 colli, ik heb bij ons toen ik nog TL VK (nu TL VA) was het aantal uren onder vullen houdbaar over alle 6 de dagen opgeteld en gedeelt door het aantal colli. Vulnorm 75 colli per uur, dit zelfde bij vers gedaan gemiddelde vulnorm 85 colli per uur..... (Als je dan maaltijden en kies & kook rekent dan is daar wel wat te compenseren). Maar houdbaar is dusgemiddeld 20 colli meer dan bij jou ... Dat is wel even een verschil he. Deel je het dan ook zo of reken je voorbereiden en afronden houdbaar/vers er ook bij?
Groet
ivo
Niet zomaar, je overlegt het wel, maar in principe heeft die medewerker een contract voor X uur per week, niet voor bepaalde tijden. Je moet wel overleggen of hij op dat moment bijvoorbeeld school heeft, maar ik vind het vrij idioot om zo'n jongen in te plannen op een tijd die je niet echt nodig hebt.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 19:42 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Zomaar even de uren wijzigen van je medewerkers. Nee, dan ben je goed bezig!
Bram, kijk je wel uit met wat je zegt... Ik weet dat ze bij SFS nogal slecht tegen kritiek op het internet kunnen.quote:Op dinsdag 12 mei 2009 20:01 schreef Brammie1 het volgende:
[..]
Gelukkig is het de 'sub-baas' maar. De SM is nu ff met vakantie. Hij is gelukkig wel redelijk.
Hm, ja, maar zoals jij het verwoordde kwam het op mij over als Albert Heijn bepaalt de werktijden en de werknemers moeten het maar slikken als zoete koek. Kunnen ze bij mij proberen, maar ik denk niet dat ik 1,2,3 ga toegeven.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...
[..]
Niet zomaar, je overlegt het wel, maar in principe heeft die medewerker een contract voor X uur per week, niet voor bepaalde tijden. Je moet wel overleggen of hij op dat moment bijvoorbeeld school heeft, maar ik vind het vrij idioot om zo'n jongen in te plannen op een tijd die je niet echt nodig hebt.
En op grond waarvan denk jij dit te kunnen weigeren? Albert Heijn bepaalt ook de werktijden. In de meeste contracten staat namelijk dat de werktijden binnen het bedrijf in de regel tussen 06.00 en 22.00 liggen. Je hebt dus geen poot om op te staan.quote:Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Hm, ja, maar zoals jij het verwoordde kwam het op mij over als Albert Heijn bepaalt de werktijden en de werknemers moeten het maar slikken als zoete koek. Kunnen ze bij mij proberen, maar ik denk niet dat ik 1,2,3 ga toegeven.
Er staat in de CAO nog een conditie waar word gezegt dat 50% van je werktijd "vaste uren moet zijn en dat er ook nog eens 50% van je werktijd vaste vrijtijd moet zijn. Dus enigzins heb je nog wel een poot om op te staan. Dit is op FT basis, hoe dit op part-time basis is weet ik niet exact.quote:Op woensdag 13 mei 2009 22:57 schreef MissTT het volgende:
[..]
En op grond waarvan denk jij dit te kunnen weigeren? Albert Heijn bepaalt ook de werktijden. In de meeste contracten staat namelijk dat de werktijden binnen het bedrijf in de regel tussen 06.00 en 22.00 liggen. Je hebt dus geen poot om op te staan.
Tuurlijk moet hier de kanttekening bij geplaatst worden dat de werknemer wel de gelegenheid moet krijgen om bijvoorbeeld kinderopvang te regelen.
Ik vind op de meeste paden 60 toch echt het maximum, en dan compenseert bier/fris nog niet eens voldoende om dat te compenseren.quote:Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef kmaestro het volgende:
[..]
Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...
[..]
Bij ons ook, vind het dan ook geen ramp om weg te gaan...quote:Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef Dipstaart het volgende:
- contracten worden niet verlengd / mensen worden ontslagen
- kinderen, minder kwaliteit, van 15 jaar worden aangenomen
- er zijn geen uren meer voor spiegelen
- goedkope mensen mogen geen dure vervanging regelen
- binnenkort gedwongen overplaatsingen
Waar gaat het heen met Albert HeijnAllemaal omdat de loonkosten een paar centen (+/- 50 cent) boven de begroting zit. De hele sfeer zoals die vroeger was is teniet gegaan. Albert Heijn is erg bezig met leeftijdsdiscriminatie op dit moment, naar mijn mening. Alles moet zo goedkoop mogelijk tegenwoordig!
Albert Heijn staat niet meer voor kwantiteit en kwaliteit. Maar gaat meer de Aldi formule achterna...
Gaat het bij jullie filiaal ook zo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |