abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68938293
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 14:14:57 #127
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68939008
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
God ja, herkenbaar. Bij ons staren ze zich helemaal blind op die 'heilige planning'. Je kunt de beste vullers op een gang loslaten; als ze allemaal falen dan beweert de leiding alsnog dat 'de planning in principe goed is'.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68941219
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).

Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli

Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 14:14 schreef Rikketik het volgende:

[..]

God ja, herkenbaar. Bij ons staren ze zich helemaal blind op die 'heilige planning'. Je kunt de beste vullers op een gang loslaten; als ze allemaal falen dan beweert de leiding alsnog dat 'de planning in principe goed is'.
Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord ). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...

[ Bericht 10% gewijzigd door kmaestro op 12-05-2009 15:23:16 ]
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
pi_68941998
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef
Gaat het bij jullie filiaal ook zo?
quote:
[b]Op dinsdag 12 mei 2009 09:03 schreef Brammie1 het volgende:
echt schrale boel op het gebied van uren bij ons
Mijn ervaringen zijn exact hetzelfde.
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 09:48 schreef kmaestro het volgende:
een vulploegmedewerker boven de 18 kan het helemaal schudden
Idd, worden er één voor één uitgeflikkerd. Thank God dat ik een vast contract heb, net als een paar goeie collega's van mij. Heeft toch wel voordelen als je van Franchise komt.

Al kan ik het niet helpen dat ik het gevoel krijg niet helemaal welkom meer te zijn.
Blijf kijken.
pi_68944659
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).

Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli

Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
Het gaat hier niet om een simpele vulploegmedewerker, maar iemand die de Bake-Off moest doen en die altijd op die tijd werkt. Normaal gesproken wordt dat met 2 man gedaan, maar afgelopen week niet omdat er uren bezuinigd moesten worden. We hadden volgens de baas de week daarvoor (vakantieweek) teveel uren gebruikt. Dus worden er (bijna random lijkt het wel) uren weggesneden terwijl de hoeveelheid werk gelijk blijft. 'Jullie moeten gewoon maar harder werken' was het commentaar van de baas (serieus!).
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_68945987
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 13:56 schreef Brammie1 het volgende:
het komt bij ons voor dat een medewerker zich urenlang helemaal te pletter werkt maar het niet af krijgt (door teveel urenbezuinigingen) en dan vervolgens te horen krijgt dat hij/zij niet hard genoeg gewerkt heeft omdat er ergens op papier staat dat het in theorie wel had gekund. En ik krijg gezeik dat ik het personeel niet goed 'aanstuur'. Flikker toch op man
Ik moet dan vervolgens lossen, splitsen, zuivel restanten lopen en de nieuwe vulling erin hebben op vrijdag (nieuwe zuivelvulling is ruim 300 colli bij ons). En dan hebben wij het natuurlijk niet af maar dat moest wel omdat het volgens de vulplanning wel kon .
Wie kan er in 2 uur 400 colli met z'n 2en doen??
pi_68949091
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 16:41 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Het gaat hier niet om een simpele vulploegmedewerker, maar iemand die de Bake-Off moest doen en die altijd op die tijd werkt. Normaal gesproken wordt dat met 2 man gedaan, maar afgelopen week niet omdat er uren bezuinigd moesten worden. We hadden volgens de baas de week daarvoor (vakantieweek) teveel uren gebruikt. Dus worden er (bijna random lijkt het wel) uren weggesneden terwijl de hoeveelheid werk gelijk blijft. 'Jullie moeten gewoon maar harder werken' was het commentaar van de baas (serieus!).
Dan heb je echt een faalhaas als baas Alleen maar roepen dat het harder en sneller moet Dat werkt zeker motiverend...
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 19:05:20 #133
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68949838
Thank god dat ik nu mag werken @ zernike
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_68951031
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).

Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli

Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
[..]

Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord ). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Zomaar even de uren wijzigen van je medewerkers. Nee, dan ben je goed bezig!
pi_68951707
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 18:45 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Dan heb je echt een faalhaas als baas Alleen maar roepen dat het harder en sneller moet Dat werkt zeker motiverend...
Gelukkig is het de 'sub-baas' maar. De SM is nu ff met vakantie. Hij is gelukkig wel redelijk.
Wel lekker blijven plakken hè?
  dinsdag 12 mei 2009 @ 20:14:46 #136
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_68952045
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:
[..]

Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord ). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Ik snap het principe wel, maar je zult als leiding zijnde je planning moeten aanpassen op het personeel dat voorhanden is. En dát gebeurt dus niet. 'Er staat twee uur voor 200 colli frisdrank en ook al heeft nog geen levende ziel ooit die norm kunnen halen; we blijven er gezellig aan vast houden', zo gaat dat dan. Dan ben je niet handig bezig naar mijn mening.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_68956096
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:14 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ik snap het principe wel, maar je zult als leiding zijnde je planning moeten aanpassen op het personeel dat voorhanden is. En dát gebeurt dus niet. 'Er staat twee uur voor 200 colli frisdrank en ook al heeft nog geen levende ziel ooit die norm kunnen halen; we blijven er gezellig aan vast houden', zo gaat dat dan. Dan ben je niet handig bezig naar mijn mening.
Dat is niet gezond nee. Vulnorm kan je aanpassen in het betreffende document.
Voor frisdranken/bier/chips staat een vulnorm van tegen de 70 per uur. Dat is realistisch gebleken! Maar 200 in 2 uur is niet normaal nee. Maar eerlijk is eerlijk, zit er veel actie tussen bijvoorbeeld 90 colli bier wat binnenkomt? Tsja haal die er dan maar af! Dat is 9 van de 10 keer toch wel restant doordeweeks.
Zonder wrijving geen glans
  Moderator dinsdag 12 mei 2009 @ 21:55:47 #138
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_68956343
En af en toe rijden er wel eens mensen voor je neus langs, gaan hele verhalen houden voor dat rek koffie of zoeken natuurlijk een of ander bakmiddel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_68959624
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 15:13 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Het is belangrijk om je hele proces goed in te delen. Plan alleen mensen op de tijden waar je ze nodig hebt. Als Pietje al jaren op zaterdag van 13-16 werkt maar de wagen komt pas om 14.00, dan moet hij gewoon van 14-17 werken. Ik merk nog vaak genoeg dat mensen het 'eng' vinden om dat van je personeel te 'eisen' (is ook niet heel makkelijk natuurlijk).

Maar het is vooral moeilijk om dat bij de 'oudere garde' voor elkaar te krijgen. Want Henk "werkt al 18 jaar bij de zaak" van 7-16 en is van plan dat altijd te blijven doen, want dat is nou eenmaal zíjn tijd. Maar opeens verandert het spoorboekje, en komt de wagen om 9 uur. Dan moet je Henk toch zo ver weten te krijgen om 9-18 te gaan werken. En dus niet denken: Nee, maar Henk werkt altijd 7-16, dus ik ga hem na 18 jaar niet een andere tijd geven. Want Henk is dan tussen 7 en 9 niet effectief (genoeg). Dat is twee uur = ruim 100 colli

Zo moet je bij iedere medewerker eigenlijk bekijken waar hij in welke shift staat, wat de taken van hem zijn in die shift en of hij daar wel echt nodig is. Het kost even tijd, maar daar bespaar je structureel al tientallen uren (misschien zelfs honderd) per week mee.
[..]

Het is vrij simpel: per pad heb je een vulnorm. Wij hebben deze laatst iets omhoog bijgesteld, maar het komt op een gemiddelde van 56 colli per uur uit(ga niet via SCC vragen om vulnormen, want dan krijg je geen antwoord ). En 56 colli is echt ontzettend makkelijk haalbaar. Stel: je hebt 1120 colli zending. 1120/56 = 20 uur vultijd (excl lossen, splitsen, magazijn, emb, vegen enz). Bekijk dan hoe lang je medewerkers hiermee bezig zijn, en je weet of er onvoldoende is ingepland of dat je medewerkers gewoon falen...
Jij gaat uit van een gemiddelde vulnorm van 56 colli, ik heb bij ons toen ik nog TL VK (nu TL VA) was het aantal uren onder vullen houdbaar over alle 6 de dagen opgeteld en gedeelt door het aantal colli. Vulnorm 75 colli per uur, dit zelfde bij vers gedaan gemiddelde vulnorm 85 colli per uur..... (Als je dan maaltijden en kies & kook rekent dan is daar wel wat te compenseren). Maar houdbaar is dusgemiddeld 20 colli meer dan bij jou ... Dat is wel even een verschil he. Deel je het dan ook zo of reken je voorbereiden en afronden houdbaar/vers er ook bij?

Groet
ivo
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_68960047
het hele idee met een vulnorm is, dat er door mensen die er veel meer verstand van hebben dan wij is uitgerekend dat je zoveel kan vullen/uur. en op dezelfde manier ook hoeveel uren je daarvoor krijgt. En dat door omstandigheden (omloopsnelheid e.d.) dat "ideale" beeld niet voor jou geldt, is dan vervelend.
maar ik geloof niet dat het aantal uren wat je ervoor krijgt te weinig kunnen zijn. Denk dat je dan eerder moet kijken of je het proces zo indeelt als zij hebben bedacht. En zoals voorgenoemd, iedreen ook productief is in de tijd die ze werken.

overigens nog een kleine reactie op die 200 colli met 2 man binnen een uur. mijn record staat op 480 colli met 2 man in 2uur. dan hebben we het over wijn,sappen en frisdranken. (moet er overigens wel bij zeggen dat we na die 2uur ook vrij dood waren )
pi_68970156
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 22:56 schreef ikbenschipper het volgende:

[..]

Jij gaat uit van een gemiddelde vulnorm van 56 colli, ik heb bij ons toen ik nog TL VK (nu TL VA) was het aantal uren onder vullen houdbaar over alle 6 de dagen opgeteld en gedeelt door het aantal colli. Vulnorm 75 colli per uur, dit zelfde bij vers gedaan gemiddelde vulnorm 85 colli per uur..... (Als je dan maaltijden en kies & kook rekent dan is daar wel wat te compenseren). Maar houdbaar is dusgemiddeld 20 colli meer dan bij jou ... Dat is wel even een verschil he. Deel je het dan ook zo of reken je voorbereiden en afronden houdbaar/vers er ook bij?

Groet
ivo
Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 19:42 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Zomaar even de uren wijzigen van je medewerkers. Nee, dan ben je goed bezig!
Niet zomaar, je overlegt het wel, maar in principe heeft die medewerker een contract voor X uur per week, niet voor bepaalde tijden. Je moet wel overleggen of hij op dat moment bijvoorbeeld school heeft, maar ik vind het vrij idioot om zo'n jongen in te plannen op een tijd die je niet echt nodig hebt.
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  woensdag 13 mei 2009 @ 10:40:48 #142
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_68970783
quote:
Op dinsdag 12 mei 2009 20:01 schreef Brammie1 het volgende:

[..]

Gelukkig is het de 'sub-baas' maar. De SM is nu ff met vakantie. Hij is gelukkig wel redelijk.
Bram, kijk je wel uit met wat je zegt... Ik weet dat ze bij SFS nogal slecht tegen kritiek op het internet kunnen.

Verder, welke dag ga jij naar het Servexfeest?
pi_68983067
Ik ga niet naar het feest, ik ben het hele weekend weg. Weekendje niet werken is ook lekker
Wel lekker blijven plakken hè?
pi_68983157
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...
[..]

Niet zomaar, je overlegt het wel, maar in principe heeft die medewerker een contract voor X uur per week, niet voor bepaalde tijden. Je moet wel overleggen of hij op dat moment bijvoorbeeld school heeft, maar ik vind het vrij idioot om zo'n jongen in te plannen op een tijd die je niet echt nodig hebt.
Hm, ja, maar zoals jij het verwoordde kwam het op mij over als Albert Heijn bepaalt de werktijden en de werknemers moeten het maar slikken als zoete koek. Kunnen ze bij mij proberen, maar ik denk niet dat ik 1,2,3 ga toegeven.
pi_68997981
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 16:32 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Hm, ja, maar zoals jij het verwoordde kwam het op mij over als Albert Heijn bepaalt de werktijden en de werknemers moeten het maar slikken als zoete koek. Kunnen ze bij mij proberen, maar ik denk niet dat ik 1,2,3 ga toegeven.
En op grond waarvan denk jij dit te kunnen weigeren? Albert Heijn bepaalt ook de werktijden. In de meeste contracten staat namelijk dat de werktijden binnen het bedrijf in de regel tussen 06.00 en 22.00 liggen. Je hebt dus geen poot om op te staan.

Tuurlijk moet hier de kanttekening bij geplaatst worden dat de werknemer wel de gelegenheid moet krijgen om bijvoorbeeld kinderopvang te regelen.
pi_69011375
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 22:57 schreef MissTT het volgende:

[..]

En op grond waarvan denk jij dit te kunnen weigeren? Albert Heijn bepaalt ook de werktijden. In de meeste contracten staat namelijk dat de werktijden binnen het bedrijf in de regel tussen 06.00 en 22.00 liggen. Je hebt dus geen poot om op te staan.

Tuurlijk moet hier de kanttekening bij geplaatst worden dat de werknemer wel de gelegenheid moet krijgen om bijvoorbeeld kinderopvang te regelen.
Er staat in de CAO nog een conditie waar word gezegt dat 50% van je werktijd "vaste uren moet zijn en dat er ook nog eens 50% van je werktijd vaste vrijtijd moet zijn. Dus enigzins heb je nog wel een poot om op te staan. Dit is op FT basis, hoe dit op part-time basis is weet ik niet exact.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_69011466
quote:
Op woensdag 13 mei 2009 10:20 schreef kmaestro het volgende:

[..]

Voorbereiden en afronden zit niet in die vulnorm. Ik ben zelf ook van mening dat die norm van 56 colli p.u. makkelijk omhoog kan, alleen vind mijn ASM dat nog een beetje tricky...
[..]
Ik vind op de meeste paden 60 toch echt het maximum, en dan compenseert bier/fris nog niet eens voldoende om dat te compenseren.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
pi_69034366
quote:
Op maandag 11 mei 2009 19:13 schreef Dipstaart het volgende:
- contracten worden niet verlengd / mensen worden ontslagen
- kinderen, minder kwaliteit, van 15 jaar worden aangenomen
- er zijn geen uren meer voor spiegelen
- goedkope mensen mogen geen dure vervanging regelen

- binnenkort gedwongen overplaatsingen


Waar gaat het heen met Albert Heijn Allemaal omdat de loonkosten een paar centen (+/- 50 cent) boven de begroting zit. De hele sfeer zoals die vroeger was is teniet gegaan. Albert Heijn is erg bezig met leeftijdsdiscriminatie op dit moment, naar mijn mening. Alles moet zo goedkoop mogelijk tegenwoordig!

Albert Heijn staat niet meer voor kwantiteit en kwaliteit. Maar gaat meer de Aldi formule achterna...

Gaat het bij jullie filiaal ook zo?
Bij ons ook, vind het dan ook geen ramp om weg te gaan...
  donderdag 14 mei 2009 @ 23:20:04 #149
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_69039609
De frisdrankoorlog is nu echt begonnen, las ik. Crystal Clear, Royal Club, Sisi en Sourcy gaan er blijkbaar uit, wat me dan nog meevalt. Royal Club wordt redelijk weinig verkocht, Sourcy was er bij ons al uit en Sisi loopt ook niet meer storm sinds de mango uit de schappen verwijderd is. Dan ga ik alleen gezeur krijgen over Crystal Clear, maar dat moet dan maar. Ben al lang blij dat Pepsi en 7-Up erin blijft.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_69048642
Ik denk dat er voor Bitter Lemon en Tonic toch een aantal loyale klanten zijn...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')