Ik, Ik werk er dan.quote:
Denk dat Gilze aan de beurt zal zijn. Daar is al zolang niks meer geweest.quote:Op woensdag 29 april 2009 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgend jaar weer in Leeuwarden? Ga ik dan weer, net een klein stukje dichterbij.
Ja en ook nog onder veel bewaking.... Waarom tochquote:Op woensdag 29 april 2009 21:19 schreef Anne het volgende:
En deze stond er de afgelopen paar dagen (gisteren en vandaag niet meer btw):
[ afbeelding ]
http://www.military-today.com/aircraft/boeing_globemaster_III.htm
Dat was al interessant om te zien.
Zo'n ding moet vliegen en niet op de static. Maar omdat de Vulcan niet naar Parijs gaatquote:Op woensdag 29 april 2009 22:04 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd wanneer de planning online komt te staan. Ik wil weten wanneer b.v. de Vulcan over komt vliegen. jammer dat deze niet bij de static show staat.
Ieder zijn/haar meningquote:Op woensdag 29 april 2009 22:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Zo'n ding moet vliegen en niet op de static. Maar omdat de Vulcan niet naar Parijs gaat
is de kans groot dat ie 2 dagen op Volkel is. Dus dan is ie static en vliegend te bewonderen.
Tja die info krijg je meestal pas bij binnenkomst op papier.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:13 schreef Juup© het volgende:
[..]
Ieder zijn/haar meningWil wel weten wanneer hij ongeveer te zien is, dan weet ik hoe laat ik minimaal op Volkel moet zijn.
Nee, waarschijnlijk is de eerstvolgende pas in 2013 ivm het dan 10-jarige bestaan.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:15 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Tja die info krijg je meestal pas bij binnenkomst op papier.
@Anne
Weet jij of er morgen en overmorgen weer een airshow is op weeze airport
Special package?quote:Op woensdag 29 april 2009 21:48 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Denk dat Gilze aan de beurt zal zijn. Daar is al zolang niks meer geweest.
[..]
Ja en ook nog onder veel bewaking.... Waarom toch![]()
Nee hoor, 10 jaar.quote:Op woensdag 29 april 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:
100 jarig bestaan is in 2013
en ik denk dat ze dan groots uitpakken en de JSF presenteren
Net als ikquote:Op donderdag 30 april 2009 22:29 schreef RonaldV het volgende:
Op de luchtmachtdagen ben ik uiteraard (net als elk jaar) van de partij.
Gelukkig.quote:
Echt niet. De LB heeft nu (verplicht) de YPR in de inventaris en wil/moet die natuurlijk inzetten.quote:
Tot ziens danquote:
Echt wel.... Er liggen ong. 20 kernwapens. En die worden gecontroleerd door de 'Munitions Support Squadron'-MUNSSquote:Op dinsdag 5 mei 2009 01:27 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Echt niet. De LB heeft nu (verplicht) de YPR in de inventaris en wil/moet die natuurlijk inzetten.
als je dit echt zou weten.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 13:40 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Echt wel.... Er liggen ong. 20 kernwapens. En die worden gecontroleerd door de 'Munitions Support Squadron'-MUNSS
Het staat zelfs op internet...quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je dit echt zou weten.
slim om op een forum te zetten.
ukkig weet je dit niet.
Er is een amerikaanse gedeelte op op Volkel dat aera 51 wordt genoemd.quote:geukkig weet je dit niet.
Gelukkig staat er genoeg over op het web. Zelfs de Airforce Times heeft het toegegeven. Alleen de politiek doet er krampachtig over.quote:Op vrijdag 8 mei 2009 00:47 schreef Pumatje het volgende:
[..]
als je dit echt zou weten.
slim om op een forum te zetten.
gelukkig weet je dit niet.
Die is al vaker geweest, hoor, alleen niet vliegend, maar alleen op de static showquote:Op woensdag 27 mei 2009 20:59 schreef tsjsieb het volgende:
Ik ben er bij hoor dit jaar! Waarschijnlijk op zaterdag!
Ben stiekem ook we benieuwd naar de Eurofighter Typhoon
Fuel And Sensor, Tactical (FAST) packs, maar dan F-16-style. De F-16E/Fs van de UAEAF hebben ze ook, en ik geloof dat de F-16I van de IDF/AF ze ook heeft. Ze schijnen de prestaties maar marginaal te beinvloeden, maar geven wel een enorm veel groter bereik. Ik geloof alleen dat niemand er daadwerkelijk sensoren in heeft zitten.quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
wat is dat voor toestel?
die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
F-16D block52quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
wat is dat voor toestel?
die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
quote:General Dynamics F-16A/B Block 50/52 Fighting Falcon
The current production version of the Fighting Falcon is Block 50/52. It was produced in parallel with the Block 40/42, beginning in 1991.
The Block 42 F-16C/D weighed over 3000 pounds more than the earlier F-16A/B, but had approximately the same engine thrust. In addition, the Block 40/42 was expected to carry much heavier and bulkier loads, which called for much more engine power, especially at low altitudes. More engine power was clearly required.
In support of this requirement, the USAF launched a project known as Increased Performance Engine (IPE) to develop more powerful versions of both the F100 and F110. The results were the Pratt & Whitney F100-PW-229 and the General Electric the F110-GE-129, both of which offered significantly more takeoff thrust and better performance at high speeds at low level.
The F100-PW-229 combines the core of the -220 with a new low-pressure section and an improved augmenter, giving about 22 percent more thrust. This improved performance brings the F100 nearly up to the performance level of the F110. The F100-PW-229 is lighter and more powerful than earlier F100s, and had been flying at Edwards AFB since mid-1990 in test ship 81-0816.
The F110-GE-129 introduced internal changes to make it possible for the engine to run hotter. The -129 engine offers about a ten-percent increase in high-altitude thrust and about a 30 percent increase in high-speed, low-level thrust.
Block 50/52 F-16s are powered by the Pratt & Whitney F100-PW-229 and the General Electric F110-GE-129 respectively.
The first Block 50 F-16 (90-0801) flew for the first time on October 22, 1991, with company test pilot Keith Giles at the controls. The first Block 50 F-16D (90-0834) took off on its first flight on April 1, 1992, with Steve Barter and Bland Smith on board. The first Block 50 F-16 was delivered to the USAF in November of 1993, with the 388th Fighter Wing at Hill AFB, Utah being the first recpient.
The first Block 52 F-16C (90-0809) was made on October 22, 1992, with Steve Barter, and the first Block 52 F-16D (90-0893) flew for the first time on November 24, 1992, with Joe Sweeney and Steve Barter at the controls. The 23rd FS based at Spangdahlem in Germany was the first USAFE unit to receive the Block 50, which arrived in 1993.
The Block 50/52 carries the Northrop Grumman APG-68(V5) radar, which has a high-speed integrated circuit signal processor which makes the unit twice as fast as the radar of the Block 40/42. In additional, the radar is considerably more reliable than the earlier unit. The signal processor improves the radar's reliability and performance in electronic countermeasures.
The Block 50/52 is capable of carrying the Raytheon AGM-88B HARM antiradiation missile. In order to make this missile compatible with the F-16, a HARM Avionics Launcher Interface Computer is fitted. This computer is used to pre-program the HARM missile with the bearing and range of the target before launch, so that the HARM will be able to reach the vicinity of the target The Block 50/52 also introduced the Texas Instruments AN/ASQ-213 HARM Targeting System pod which eanbles the F-16 to locate and identify enemy emitters, which makes it possible for the aircraft to operate as an independent Wild Weasel SEAD aircraft. Although the Block 30 F-16C could carry the HARM as well, these aircraft lacked the electronics and the load carring ability to fully exploit the weapon. With the advent of the ASQ-213 HARM targeting system, the Block 50 can act as a truly effective SEAD aircraft, filling the gap left by the retirement of the F-4G. The USAF has unofficially adopted the designation F-16CJ for the HARM-capable Block 50/52 F-16C.
The Block 50/52 was also capable of carrying the new Northrop AGM-137 Tri-Service Stand-Off Attack Missile (TSSAM) stand-off attack missile, but this was cancelled in December of 1994.
The Block 50/52 carries the Lockheed Martin (formerly Loral) AN/ALR-56M radar warning receiver which replaces the ALR-69 on earlier F-16 versions. The presence of this unit can be identified by the presence of can-like antennae on the wing leading edge. The AN/ALR-56M has been retrofitted into all USAF F-16C/Ds. The block 50/52 also carries the improved AN/ALE-47 Group A chaff/flare dispenser system. However, the Block 50/52 F-16s are not LANTIRN-capable, and they have the old-style Block 30 heads-up display.
On December 9, 1992, it was announced that Lockheed had bought out the Fort Worth Division of General Dynamics for 1.525 billion dollars in cash. The plant would henceforth be known as the Lockheed Fort Worth Company. This marked the end of production of complete aircraft by General Dynamics, the remaining elements of the company now being involved only in the manufacture of submarines, the M1A1 tank, airliner components, missiles, space systems, and electronics. The manufacture of the F-16 would, however, still continue at Fort Worth, with the aircraft now being known as the Lockheed F-16.
Conformal fuel tanksquote:Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
Schaalmodellen, boeken, badges, stickers, petjes, paraplus, je kunt het zo gek niet bedenken. Een deel is weggeef (promotiemateriaal van de KLu), maar het grootste deel is koop.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 21:50 schreef kezmaster het volgende:
Dit jaar voor het eerst naar Volkel... Heb er echt zin in!
Ik weet dat er ook kraampjes zijn met luchtvaartgerelateerde artikelen. Weet iemand of er toevallig ook schaalmodellen verkocht worden?? Ben namelijk nog naar een paar op zoek, maar wacht dan eerst Volkel even af
Als ie komt....quote:Op woensdag 10 juni 2009 12:27 schreef JoeKurr het volgende:
Ik ben er zoals elk jaar ook weer bij, waarschijnlijk vier dagen.
Donderdag voor de arrivals, en zondag ga ik ook nog even, als het goed is vertrekt dan de Vulcan naar Kemble.
quote:Annual Servicing Engineering Update Part 7
Friday, June 05, 2009 -
A week closer to the start of our display season and still waiting for a final decision on the corrosion.
The week started with a flurry with the removal of No4 Engine as a precautionary and investigation measure. So with all manpower rearing to get the job done the removal went quite quickly and smoothly. We also had Chris Collins back from Olympus to carry out the pre-installation inspections on the rest of our engines prior to the being fitted to the aircraft (whenever that may be!).
Lees verder.....
Donderdag op de baan of erbuiten?quote:Trouwens nog niet op de officiële website, maar al wel bevestigd: MiG-29UB demo van de Poolse luchtmacht.
Verder komen de Polen met een Su-22 voor de static, en een CASA 295 als support voor de MiG.
Vulcan is inderdaad nog wat onzeker, maar ik blijf positief en ga er vanuit dat ie komtquote:Op woensdag 10 juni 2009 12:36 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als ie komt....
[..]
[..]
Donderdag op de baan of erbuiten?
Spottersplaatsen vanaf wo.17 Juni afgesloten
In tegenstelling tot de vorige keer (2007), zullen de spottersplaatsen op beide baankoppen worden afgesloten voor publiek vanaf woensdag 17 juni. De Koninklijke Marechaussee zal hierop toezien. Mogelijkheden om van buiten het veld de bewegingen gade te slaan zullen dus zeer beperkt zijn.
Bron: SGVolkel
Dan zijn het er al 2 die op het veld aanwezig zullen zijnquote:Op woensdag 10 juni 2009 16:52 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Vulcan is inderdaad nog wat onzeker, maar ik blijf positief en ga er vanuit dat ie komt
Ze hebben nog een week om de motoren terug te plaatsen en een testvlucht te maken.
Donderdag zit ik op het veld, heb me ingeschreven voor de spottersdag.
Dus geen last van marechaussee en politie die je om de haverklap wegsturen.
Kan ookwel een fake notam zijn. Om te misleiden.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:35 schreef JoeKurr het volgende:
Lijkt mij niet dat hij op maandag vertrekt, voor zondag staat hij ingepland op de Kemble Air Day.
Maandag vertrekken er wel andere kisten, waaronder de Griekse F-16.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 | AREA: 513925N0054228E RAD 13NM, EHEH CTR, EDLV CTR AND EDGG FIR EXCLUDED. BTN GND/19000FT AMSL. ALL ACFT REQUIRE PERMISSION FROM EHVK TWR OR DUTCHMIL RAPCON SOUTH PRIOR ENTERING AREA. GND - 19000FT AMSL, DAILY 0600-1800, 17 JUN 06:00 2009 UNTIL 20 JUN 18:00 2009. CREATED: 10 JUN 13:57 2009 M0868/09 - AD CLSD. 02 JUL 06:00 2009 UNTIL 02 JUL 14:45 2009. CREATED: 08 JUN 13:45 2009 M0411/09 - ILS RWY 24/06 U/S. DAILY 0600-1445, 25 JUN 06:00 2009 UNTIL 26 JUN 14:45 2009. CREATED: 30 MAR 17:38 2009 M0306/09 - NO DROPPING AREA AVBL, ADVICE BY ATC. 07 MAY 07:00 2009 UNTIL 06 JUL 06:00 2009. CREATED: 16 MAR 16:41 2009 M0245/09 - ILS RWY 24/06 U/S. 16 NOV 07:00 2009 UNTIL 27 NOV 15:45 2009. CREATED: 05 MAR 11:43 2009 |
Nee daar stond ie idd niet bij. Het was gewoon op een forum SGV of milspotters.quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:34 schreef JoeKurr het volgende:
Dit zijn alle NOTAMs die op dit moment zijn uitgegeven voor Volkel:
[ code verwijderd ]
(bron: Defence Internet NOTAM Service)
Zit niet echt specifiek iets bij voor maandag 22 juni.
Bron: VulcanToTheSky.orgquote:News Update
10 June 2009 -
News Update – Wednesday 10th June 2009
We have all been on tenterhooks waiting for the result of an on-site review by Rolls-Royce specialist engineers of the corrosion discovered in three of our engines, two of which are currently installed on XH558. I am delighted to let everyone know that Rolls-Royce has agreed that it is acceptable to continue to fly using the installed engines.
We can therefore proceed with final preparations for the display season, starting with a ground test, air test and practice display sorties in the next few days. We are on a timescale which could get us to the RAF Cosford airshow on Sunday 14th, assuming the weather remains favourable, and we hit no further snags.
Finally, I would like to thank TERBERG DTS UK for their kind donation of a van to act as our Engineering Support vehicle.
Look for XH558 in the air shortly!
Best Regards,
Robert Pleming Chief Executive – Vulcan To The Sky Trust.
quote:News Update
12 June 2009 - Robert Pleming
Update – Friday 12th June 2009
After fixing a few minor technical problems discovered in ground testing, XH558 finally took off from Bruntingthorpe today on an air test. After the air test, we start a series of crew work-up sorties with the aim of making our first public display this Sunday 14th June at the RAF Cosford Airshow.
RAF Cosford also the first outing for our full Vulcan Village. Designed to broaden our public appeal and to promote our brand image, it will have information & educational displays, a Media Centre, together with a large selection of Vulcan merchandise - all within easy reach of the main public thoroughfare.
Behind this area will be an exclusive Members’ enclosure to act as a central meeting point for our many members. Whilst this is not on the display line, it will extend good views over to the runway and the aerial displays as they happen.
Entry will be timeshare limited via coloured wristbands, due to the expected high demand. A rotation system will allow you every opportunity to visit as many times as you desire providing there is adequate capacity. We would kindly ask members to have their membership cards ready upon entry or you will need to verify your details via name and postcode. Anyone wishing to enter this enclosure can join as a member on the day; receive their membership “welcome pack” immediately, together with a temporary membership card to allow access.
We hope the public will see the many advantages of joining our club, not only to continue its rapid growth, but also to help play their pivotal role as the major financial supporters of our project.
Official Photo-book launch by Vulcan Air crew.
At 11am on Sunday, we welcome Aircrew members Phil Davies and Andy Marson to our Media Centre within the Vulcan Village. They will officially release the Club publication of fantastic photographs taken throughout the 2008 Display season. This book already has exceeded all early expectations and gives a superb photographic history from first flight, right up to landing back at Bruntingthorpe in the autumn of her first full display season since restoration.
Copies will be available immediately after the launch, at a cost of £10.00
I must finish, by stressing that we are still in early stages of return to flight after the annual service. Please keep an eye on our website for all the latest news. Safety will never be compromised, yet with a full maintenance support team, we hope to tackle any minor issues without causing any undue absence from displays.
I hope you will be able to see XH558 at an air show very soon.
Robert Pleming
Op tijd daar zijn... dan kun je ook dichtbij de ingang parkerenquote:Op maandag 15 juni 2009 09:59 schreef JoeKurr het volgende:
Ook dit keer moet je weer lopen vanaf de parkeerplaats naar het vliegveld.
Maar volgens mij liggen de parkeerterreinen nu wel wat dichterbij.
[ afbeelding ]
Vanaf wanneer ben je bij de basis. Ik ga morgen alquote:Op maandag 15 juni 2009 15:14 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb een camping geboekt in de buurt, en ga op de fiets.
Geen last van files, geen 5km lopen, perfect
Het was de Airpower Demo... 15 F-16nsquote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:19 schreef Incolumis het volgende:
volgens mijn vriendin die in Sint Oedenrode woont vliegen er nu heel wat vliegtuigen rond daar
Twee jaar geleden niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 15:01 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Op tijd daar zijn... dan kun je ook dichtbij de ingang parkeren
Wat was er mis met Gilze-Rijen 2005?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Twee jaar geleden niet.
Ik werd naar P6 gedirigeerd en liep een uur lang langs bijna lege parkeerterreinen.
Dat was een grof schandaal.
Ik vind sowieso dat de arrogantie van de organisatie ieder jaar groter wordt. Met Gilze-Rijen trouwens als onbetwiste koploper.
Ik liep in Gilze Rijen om 5 uur (1 minuut na afloop dus) even met de stroom mensen mee, stond ik ineens een paar meter buiten de poort. Alleen niet de poort waar ik naar binnen gekomen was maar aan de geheel andere kant.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:11 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Wat was er mis met Gilze-Rijen 2005?
Donderdag de hele dag in de landing gestaan zonder problemen, en vrijdag en zaterdag tegenover de ingang kunnen parkeren.
Het enige veld waar ik tot nu toe altijd problemen gehad heb is Volkel.
Die werden helemaal genaaid. Lieten ze allerlei hotemetoten (inclusief dames) met de DC10 invliegen, kregen ze te horen dat ze dicht gingen.quote:
Euh, de gratis flessen water heb ik ook op Gilze gehad, hoor. Anderhalve liter Spa de man, wel te verstaan, niet van die kleine flesjes. Ze werden per pallet aangevoerd tijdens de laatste demo, en direct uitgedeeld bij de uitgangen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
De enige vliegbasis waar ik tot nu toe 100% tevreden over ben is Leeuwarden. Gratis parkeren, gratis pendelbussen, langere openingstijd en flesjeswater uitdelen toen het zo heet was, het beste vliegprogramma zelfs.
Twenthe is op alle fronten schandalig behandeld inderdaad. Zowel door de landelijke als door de lokale politiek. Zeker in het weekeinde van de laatste vliegshow.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:27 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die werden helemaal genaaid. Lieten ze allerlei hotemetoten (inclusief dames) met de DC10 invliegen, kregen ze te horen dat ze dicht gingen.
ja klopt, eerst was er het feest, een week later werd het bekend dat we dicht gingen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:46 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Twenthe is op alle fronten schandalig behandeld inderdaad. Zowel door de landelijke als door de lokale politiek. Zeker in het weekeinde van de laatste vliegshow.
Oeh die airpower demo was nice.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 18:11 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het was de Airpower Demo... 15 F-16ns
Vanmorgen 09:51 ILS to low approach van 3 Engelse Tornados uit Friesland
Regen, onweer.
11:35 stond de De Airpower Demo klaar om te vertrekken
maar... regen regen en nog eens regen
12:27 Dearture APD
13:09 Einde APD
13:24 Dearture Engelse Hawk
Geen ARRival van de Turkish Stars
16:30 volkel tower closed....
Update Turkish Stars geland op Volkel na 17:00
Woon je ín Volkel of er naast? Ik zit precies onder de route waar ze hun bochtjes maken en als ik wat naar rechts kijk kan ik precies zien of er wat opgestegen is of gaat landen, perfecte VIP shows deze week dus.quote:
Dat heb ik dus alleen op Volkel. Daar werden we de laatste keer zelfs naar de verkeerde uitgang gestuurd, omdat die dichterbij was. In plaats van 2km konden we toen dus 5km lopen naar de fietsenstalling.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 21:15 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik liep in Gilze Rijen om 5 uur (1 minuut na afloop dus) even met de stroom mensen mee, stond ik ineens een paar meter buiten de poort. Alleen niet de poort waar ik naar binnen gekomen was maar aan de geheel andere kant.
Dus ik draaide ter plekke om want ik moest dwars het terrein over om bij de goede uitgang te komen (daar stond mijn auto in de buurt)
Maar dacht je dat ik nog naar binnen mocht? Nee, ze mochten me niemand naar binnen laten na 5 uur. Terwijl er op het terrein nog minstens 100.000 man rondliep op weg naar de uitgangen!
Dus moest ik 8 kilometer (dat is dik anderhalf uur) om de hekken heen lopen voordat ik weer op het goede punt was.
En ik was niet de enige, ik kwam een bejaard echtpaar met kleinkinderen tegen, bepakt met tuinstoelen en tassen die met de tong op de schoenen de tegengestelde route aan het volgen waren.
Dat zegt meer over de militairen dan de organisatie. Kan je ook overkomen op andere velden.quote:Nog een paar jaar daar voor...een enorme file richting het vliegterrein op de snelweg richting Tilburg.
Het was stromende regen en de laatste 10 kilometer heb ik (en velen met mij) zeker 2 uur over gedaan.
Kom ik eindelijk bij het parkeerterrein, staan daar 2 militairen het parkeergeld te incasseren die nog te lam waren om de slagboom omhoog te doen.
Terwijl er dus duizenden mensen in de rij stonden om naar binnen te komen liepen op hun elfendertigst de zaak te regelen.
Nr 1: Om de auto sjokken, geld aannemen, kaartje afscheuren, geld opbergen, om de auto sjokken , slagboom omhoog, auto rijden (Nr:. 2 opzwaaien, halt teken naar de volgende !!!), slagboom omlaag, enzovoort enzovoort.
Da's dat tankding dan? Of die hercules? (ben geen ster met type nummers of namen dus vergeef me als ik een keer scheef zit.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Zijn ze aan het oefenen of zo, toen net kwam er op kerktoren hoogte een immens vrachtvliegtuig over mijn huis scheren
Uhu, was 'm.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:17 schreef JoeKurr het volgende:
Kan de tanker zijn, een McDonnell-Douglas KDC-10.
Die ging vorig jaar op Leeuwarden nogal laag
[ afbeelding ]
Hè, kom ik er net niet langs vandaagquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:51 schreef JoeKurr het volgende:
Geplande arrivals voor morgen (17 juni):1x Vulcan 1x C-130 SpAF Support 7x C-101 Team Aquila 2x Alpha Jet FAF 1x AH-64D KLu 1x Piper Tomahawk (PH-NRA) 5x Extra 300 Royal Jordanian Falcons
Hoe laat komt ie dan ongeveer aan? edit; je vertelde 't alquote:Op woensdag 17 juni 2009 13:37 schreef JoeKurr het volgende:
De Vulcan is rond 11:05 lokale tijd vertrokken vanaf RAF Lyneham, bestemming Volkel!
ja klopt, ik woon trouwens in goirle.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:23 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Uhu, was 'm.Vloog net weer voorbij met 15 F16's in V-vorm erachter. Is er trouwens een beetje schema van wanneer er wat gebeurd de komende dagen (dus vóór de open dagen)?
Heb geprobeerd wat te filmen met m'n telefoon maar naast 3 zwarte pixels zie je niet echt wat spectaculairs. Ben je nu in de buurt voor de open dagen of 'toeval'? Lijkt me niet dat als ze hier boven m'n huis vliegen dat jij dat in Goirle nog ziet.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ja klopt, ik woon trouwens in goirle.
Ik was te laat om foto`s te nemen en hij vloog echt abnormaal laag, je kon bij wijze van spreke de waarschuwingstekst die op de motoren staat lezen.
de tweede keer kwam hij veel hoger langs vliegen en toen heb ik hem wel op de foto kunnen krijgen en het is een 2 motorig toestel
nee ik woon in goirle en het was boven mijn eigen huis, en heb alleen dat vliegtuig(type) gezien, verders niets.quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:13 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Heb geprobeerd wat te filmen met m'n telefoon maar naast 3 zwarte pixels zie je niet echt wat spectaculairs. Ben je nu in de buurt voor de open dagen of 'toeval'? Lijkt me niet dat als ze hier boven m'n huis vliegen dat jij dat in Goirle nog ziet.
dan hebben wij het over dezelfde gok ikquote:Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb em ook gezien.
Hij kwam in Tilburg errug laag overvliegen.
Ik zit hier op 18 hoog dus heb em echt goed kunnen zien.
Nog een leuke foto gemaakt?quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:46 schreef bleiblei het volgende:
Ik heb em ook gezien.
Hij kwam in Tilburg errug laag overvliegen.
Ik zit hier op 18 hoog dus heb em echt goed kunnen zien.
Nope, uit mijn telefoon komen alleen UFO waardige foto'squote:Op woensdag 17 juni 2009 14:54 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Nog een leuke foto gemaakt?
De Vulcan kwam zojuist weer voorbij (minuutje of 10, 15 weggeweest), leek alsof ie ging landen maar hoor 'm nu weer.
edit; nee, waren die twee F16's die daarstraks opgestegen waren
Heb hier hetzelfde probleem. Zit wel met m'n telefoon in m'n hand maar je ziet niks. Met de rook die ze nu gebruiken ook niet, want die is wit. >_<quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:45 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope, uit mijn telefoon komen alleen UFO waardige foto's.
Waarschijnlijk het Spaanse demoteam Patrulla Aguilla, die werden ook vandaag verwacht.quote:Op woensdag 17 juni 2009 15:37 schreef djpdjpnl het volgende:
Zeven rood/witte vliegtuigen kwamen net in V-formatie over m'n huis heen.Weet niet of ze nou aankomen of gewoon wat rond vliegen en dat ze er al waren.
Die Patrulla Aguila vlogen net en die Turkish Stars nu. Gebeurd nog niet veel maar dat komt vast nog wel.quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:26 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Waarschijnlijk het Spaanse demoteam Patrulla Aguilla, die werden ook vandaag verwacht.
Ze vliegen met zeven CASA C-101 Aviojets:
[ afbeelding ]
[edit]
De Turkish Stars zou ook nog kunnen, maar die zijn met z'n achten.
[ afbeelding ]
Planning van wat?quote:Op woensdag 17 juni 2009 16:53 schreef JoeKurr het volgende:
De planning voor morgen (18 juni):
....
Bron: o.a. SG Woensdrecht
Dat is de lijst met verwachte arrivals voor morgen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Planning van wat?
En waar dit het beste te bekijken?
Waarschijnlijk de J-066 'Orange Jumper', de testkist van de luchtmacht, afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.quote:
Er is wel een programma online verschenen op diverse fora, maar ik hecht daar weinig waarde aan, aangezien een hoop toestellen er niet op staan, en ze vrijdagochtend meteen van start zouden gaan met de Turkish Stars, Marche Verte en het Viper Display Team.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:17 schreef StateOfMind het volgende:
Is er ergens een programma te vinden voor zaterdag?
ja de demokist dus?quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:56 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
waarschijnlijk de J-066 'Orange Jumper', de testkist van de luchtmacht, afkomstig van vliegbasis Leeuwarden.
nee, Orange Jumper is de testkist van Kantoor Testvliegen op Leeuwarden:quote:
Wat is dan het probleem? Langs de openbare weg kun je toch gaan en staan waar je wil?quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:56 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Dat is de lijst met verwachte arrivals voor morgen.
Rondom het veld wordt het je waarschijnlijk erg moeilijk gemaakt door de politie en marechaussee, maar je zou het aan de oostkant van het veld moeten proberen, aangezien het morgen westenwind is.
[..]
Als jij je een tijd lang niet beweegt. dan gaan je gewrichten toch ook vastzitten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:58 schreef RonaldV het volgende:
Ik hoor wel eens: Vliegtuigen kunnen slecht tegen stilstaan. Je moet ze zeg maar 'fit' houden, dor ze toch vooral te blijven gebruiken. Zou zo'n weekeindje Volkel, ondanks de slijtage aan schaarse onderdelen, niet stiekum heel erg goed zijn voor die kist? Die rondjes boven het veld zijn natuurlijk peanuts, maar de vlucht van en naar Engeland zou wel wat moeten doen voor het toestel. Alle condens bijvoorbeeld krijgt de kans om goed te verdampen, wat roestvorming tegengaat.
klopt, vaak zwerft er wat rommel door het hydraulisch systeem (geen idee of de Vulcan hydraulische systemen heeft eigenlijk). door te lang stil te staan bezinkt dat spul en daar krijg je opstoppingen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:58 schreef RonaldV het volgende:
Ik hoor wel eens: Vliegtuigen kunnen slecht tegen stilstaan. Je moet ze zeg maar 'fit' houden, dor ze toch vooral te blijven gebruiken. Zou zo'n weekeindje Volkel, ondanks de slijtage aan schaarse onderdelen, niet stiekum heel erg goed zijn voor die kist? Die rondjes boven het veld zijn natuurlijk peanuts, maar de vlucht van en naar Engeland zou wel wat moeten doen voor het toestel. Alle condens bijvoorbeeld krijgt de kans om goed te verdampen, wat roestvorming tegengaat.
Avro Vulcanquote:Op donderdag 18 juni 2009 07:10 schreef StateOfMind het volgende:
Wat een verdomd gaaf toestel die Vulcan![]()
Geeft die ook een vliegdemo op de open dagen of staat ie alleen maar stil?
Ja, was een paar jaar terug goed geregeld imo. Parkeren zal denk ik in het park naast het busstation (waar de pendelbussen staan) kunnen en anders heb je wel een probleempje.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:34 schreef Bolter het volgende:
Oké! Na een kort beraad met een vriend van mij zijn wij er morgen ook bij! Het leek mij het verstandigst om de auto bij station Uden te zetten en van daaruit zo'n gratis pendelbus te nemen ipv te parkeren op het terrein? Klopt dit?
Bron met foto's: KlikNieuwsquote:VOLKEL - De Luchtmachtdagen beginnen morgen pas officieel, maar donderdag werd er getraind. Buiten de vliegbasis zaten overal de spotters te kijken, maar op de perstribune van morgen mochten 400 uitverkoren spotters plaatsnemen. Uitverkorenen, want er waren duizenden spotters die graag op deze eerste rang hadden gezeten om zo dichtbij de vliegtuigen te zien passeren. Een hoogtepunt was de komst van de bemanningsleden van de Vulcan die als popsterren ontvangen werden en honderden handtekeningen moesten zetten voor de fans!
Tja, veel van die teams hebben dat nu eenmaal in hun show zitten. /care.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Ik hoop niet dat er weer demo's met "bijpassende" muziek zijn.
Het wordt tijd dat daar paal en perk aan wordt gesteld. Waag er dan maar een Patriot aan
handtekeningenquote:
Opschrijven welke vliegtuigen je gezien hebt is nuttig wou je zeggen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:28 schreef Incolumis het volgende:
[..]
handtekeningen![]()
ik heb daar nooit echt het nut van in gezien, is dat een bevestiging dat je daadwerkelijk iemand gezien hebt?
hoe kan iemand anders verifiëren dat het echt een bekend iemand is? heeft ie vergelijkingsmateriaal?
't is verdomme gewoon een mens, who gives a fuck about een handtekening?!
nee ook daar zie ik het nut niet van inquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:41 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Opschrijven welke vliegtuigen je gezien hebt is nuttig wou je zeggen?
Turkish Stars inderdaad. De Red Arrows vliegen nu.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:43 schreef Sanderrrr het volgende:
Vandaag de red arrows (geloof ik) zullen wel de Turkish Stars zijn geweest, zien vliegen boven m'n school, mooi om te zien
Ik ga zaterdag wel met de fiets, lijkt me het slimste
Zo net weer thuis van een dagje Arrivals.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:08 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Turkish Stars inderdaad. De Red Arrows vliegen nu.
Ben nu thuis, maar mijn huis ligt net niet op de vliegroutequote:Op donderdag 18 juni 2009 19:08 schreef djpdjpnl het volgende:
[..]
Turkish Stars inderdaad. De Red Arrows vliegen nu.
edit; Zijn er maar twee?In het aankomst-programma stonden voor vandaag ook maar twee toestellen gepland of zijn die andere al eerder aangekomen?
Ik heb nog niks kunnen vinden, maar op de boekjes die morgen worden uitgedeeld zal vast ook wel het programma van zaterdag staan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:09 schreef grizegrijn het volgende:
Wij gaan zaterdag, maar op de site staat dat het programma daar pas bekend gemaakt wordt? het definitieve lijkt me toch al wel bekend?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:09 schreef grizegrijn het volgende:
Wij gaan zaterdag, maar op de site staat dat het programma daar pas bekend gemaakt wordt? het definitieve lijkt me toch al wel bekend?
quote:Vrijdag
9.00 uur - 12.15 uur:
Turkish Stars
March Verte
Viper Display Team
Fouga CM-170 Magister
Saab J105 Solo Display team
RAF Beech King Air Display
RAF Typhoon
RAF Hawk
Red Arrows (arrival)
Koninklijke Luchtmacht Historisch vlucht
12.15 uur - 12.45 uur:
Pauze
12.45 uur - 13.30 uur:
Airpower Demo
13.30 uur - 17.00 uur:
NL F-16 Solo Display Team
McDonnell Douglas EF-18
Belgische F-16 Solo Display Team
Avro Vulcan
Hawker Hunter
Patrouille de France
Royal Jordanian Falcons display team
Patrulla Aguila
Red Arrows
MIG-29
Zaterdag
9.00 uur - 12.15 uur:
Fouga CM-170 Magister
Viper Display Team
BAF Sea King SAR demo
RAF Beech King Air Display
March Verte
Patrouille de France (depart)
Yak 3
Koninklijke Luchtmacht Historisch vlucht
12.15 uur - 12.45 uur:
Pauze
12.45 uur - 13.30 uur:
Airpower Demo + KLM Boeing 737
13.30 uur - 17.00 uur:
Hawker Hunter
NL F-16 Solo Display Team
Belgische F-16 Solo Display Team
McDonnell Douglas EF-18
NH-90
Saab J105 Solo Display team
Patrulla Aguila
RAF CH-47 Chinook Display Team
Royal Jordanian Falcons display team
MIG-29
Turkish Stars
Avro Vulcan
BRON: SGVolkel
quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:10 schreef OmeletteDuFromage het volgende:
150.000 man wordt er verwacht, klinkt als een heleboelHoeveel waren er de vorige keer in Volkel?
Ik ben dan wel geen spotter maar mijn interesse ligt puur bij de techniek van de vliegende machines.quote:Op donderdag 18 juni 2009 18:43 schreef Incolumis het volgende:
[..]
nee ook daar zie ik het nut niet van in![]()
toen ik nog op Twenthe werkte, werden spotters altijd uitgelachen door de militairen, alsof ze untermenschen waren....
Is dat die kerel op 't einde met zo'n enorm gebit?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:05 schreef -CRASH- het volgende:
JoeKurr ... je bent in beeld
http://www.hartvannederla(...)r_spotters_in_Volkel
Nee... Direkt als het filmpje begint, zie je 5 mensen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:36 schreef Bolter het volgende:
[..]
Is dat die kerel op 't einde met zo'n enorm gebit?
De Vulcan gaat dus vliegen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Onder voorbehoud
Sommige staan er nog niet op
[..]
Ik vind dit toch wel humor, een prachtig staaltje van ongehoorzaamheid zoals het hoort. Vorig jaar werd KIKA verboden om een stand te hebben op de Open Dagen in Leeuwarden. Tegelijk werd 323Sqn verboden om ter gelegenheid van hun jubileum een (dit keer geklede) dame op één van hun F-16s te schilderen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 19:47 schreef -CRASH- het volgende:
Moet ook even gezegd worden![]()
[ afbeelding ]
KIKA ( Kinder Kanker vrij)
Nou, Volkel en Gilze liggen natuurlijk ook niet centraal, net zo min als Twenthe. De enige centrale velden waren Soest en Deelen. Friesland heeft een imago-probleem qua afstand. De bereikbaarheid daar is enorm goed, en zeer goed voorbereid. Meer dan voldoende pendelbussen vanaf alle parkeerplaatsen die je tot op de vliegbasis brengen. Maar ik vind het wel prima zo: Leeuwarden levert mij altijd de beste fotos op, niet in de laatste plaats vanwege de relatieve 'rust' langs de flightline.quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:49 schreef hoogvlieger het volgende:
t zal over bijde dagen toch echt wel weer boven de 200000 uit komen. Ljauwert is over het algemeen altijd wat minder druk bezocht omdat het niet echt centraal in het land ligt en dus minder goed/snel berijkbaar is.
Dank uquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:21 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Onder voorbehoud
Sommige staan er nog niet op
[..]
iddquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:32 schreef Incolumis het volgende:
bleh die stream is kut, speelt 2 secs af en stopt dan
Bijna een mugje migje op de voorruitquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:33 schreef StateOfMind het volgende:
Zijn er al mensen terug met pics en filmpjes?
Het weer was er vandaag ideaal voor itt morgen helaas.
Op de A50 (Eindhoven - Nijmegen) staan al borden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:51 schreef THE_WAARHEID het volgende:
Ja, ik wil dus ook morgen naar de vliegshow gaan, maar:
Vanuit Tilburg met de auto: Hoe zit dat?
Ik ben nog nooit in Volkel geweest. Welke wegen kan ik het beste nemen? En hoe zit het met de verkeersdrukte? Ik wil de RMAF Marche Verte zien. Heeft iemand een exacte tijdschema?
Die WCs staan ook mooi op de staticlijn. Maar ik heb ze niet zien vliegen... Of vallen ze morgen in voor de Red Arrowsquote:
Superbeelden. Jammer dat de Avro Vulcan er niet op stond. Hoogtepunt van vele jaren vliegshow in Volkel, wat mij betreft. Kippenvel op mijn armen toen dat ding los kwam.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 08:45 schreef Impry het volgende:
Ik ben gisteren ook geweest en heb vanaf een weiland buiten de basis de nodige beelden gemaakt. Uiteraard opgenomen in HD-kwaliteit en vanaf een uniek standpunt.Weer eens wat anders dan rallyauto's.
Niet alle shows staan erop, had geen zin om de hele tijd te filmen, maar zijn toch genoeg leuke beelden geworden.
Ben verder niet zo bekend op andere 'vliegtuigfora' dus als iemand anders dat wel is mogen de linkjes daar uiteraard gepost worden.
quote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:55 schreef bleiblei het volgende:
wat een gekut om hier weg te komen zeg. we staan al 2 uur te kijken op een weiland. zo erg heb ik het niet eerder meegemaakt.
Ach, wij hadden gister de auto bij Oss gezet; grove fout! Er stond zeg maar 10x zoveel man in de rij naar Oss waar minder bussen reden dan naar Udenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 17:55 schreef bleiblei het volgende:
wat een gekut om hier weg te komen zeg. we staan al 2 uur te kijken op een weiland. zo erg heb ik het niet eerder meegemaakt.
De heenweg was al 1 grote ellende omdat de wegbewijzering beweerde dat je er niet bij Uden af mocht, maar via de N277 moest gaan. Heeft ons 2,5 uur gekost waarvan 2 uur op die kolere binnenweggetjes (10 uur vertrokken uit Eindhoven, half 1 stonden we op het veld).quote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:07 schreef OmeletteDuFromage het volgende:
[..]Om 4 uur was het ook al erg, 1 uur over gedaan om thuis te komen ipv de gebruikelijke 20 minuten.
Nee, maar daar was wel al voor gewaarschuwd op de spottersfora.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:29 schreef grizegrijn het volgende:
Zijn er hier ook mensen weggestuurd door de marechaussee die over dat ene boerenpad kwamen?
Ze zijn wel met de touwen gestart, maar door de crosswind waren ze er al snel twee kwijt.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:19 schreef Coelho het volgende:
Werd er vandaag wel met touwen tussen de vliegtuigen gevlogen door de Marokkanen(?). Wij stonden vrijdag om 08.00 vooraan op P3, het dichtst bij de ingang. Gewoon A50, afrit Volkel. Toen we na de Vulcan naar de auto gingen, liep het al heel aardig leeg en duurde het een half uur voor we weer terug op de A50 waren. Vanochtend tussen Oss Oost en Ravenstein in de file, terwijl de A50 richting Eindhoven zo goed als leeg was...
3 uurquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:14 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Maar hou er rekening mee dat het van de afslag op de A50 nog minimaal anderhalf uur duurt voordat je op het veld staat.
Het is niet voor niets VERBODEN gebiedquote:Op zaterdag 20 juni 2009 19:29 schreef grizegrijn het volgende:
Zijn er hier ook mensen weggestuurd door de marechaussee die over dat ene boerenpad kwamen?
Ik had het er net ff met mijn schoonpa over, en die zei dat ie toch maar een discussie op dit punt aan zou gaan slingeren. Het is idd beter om op alle windrichtingen een grote parkeerplaats te maken op een makkelijk bereikbaar punt (vlakbij snelweg ofzo) en vanaf daar met pendelbussen onder begeleiding van Marechaussee te werken ofzo.. En natuurlijk wat doen aan die ellende om van het weiland te komen, maar P4 was gewoon kut aangepakt. Een gigantische parkeerplaats met 1 smal pad er vanaf en geen orde wat betreft aansluiten. Ik heb met gevaar voor krassen en deuken op de auto van mijn pa de auto voor voordringers geschovenquote:Op zaterdag 20 juni 2009 22:55 schreef Nieuwschierig het volgende:
Als ik het zo lees ben ik blij dat ik op vrijdag gegaan ben. Vrijdag is toch altijd minder druk maar nu scheelde het zelfs de helft. Vrijdag 75.000, zaterdag 145.000 bezoekers.
Dat verklaart wel de extra fileproblemen.
Het zou veel beter zijn om enkele grote parkeerterreinen dicht bij de snelwegen te zoeken en vandaar met pendelbussen te rijden. Die 5 euro per auto kan dan bijv. 3 euro per persoon worden. Het vervoer is dan makkelijk betaald: bijna een half miljoen euro.
Ook zou het hoogtepunt van het programma om 3 uur afgelopen moeten zijn en zou er tussen 5 en 7 uur wat van het ochtenprogramma herhaald kunnen worden om de in en uitstroom te spreiden.
2009 Volkel 220.000quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:34 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
2002 Gilze-Rijen 270.000
2003 Twenthe 300.000
2004 Volkel 295.000
2005 Gilze-Rijen 295.000
2006 Leeuwarden 200.000
2007 Volkel 240.000
2008 Leeuwarden 165.000
2009 Volkel
http://nl.wikipedia.org/wiki/Open_Dagen_Koninklijke_Luchtmacht
P4 was idd een grote teringzooi. Er zat vooral in het begin totaal geen beweging in. En iedereen kwam van alle kanten.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 23:36 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik had het er net ff met mijn schoonpa over, en die zei dat ie toch maar een discussie op dit punt aan zou gaan slingeren. Het is idd beter om op alle windrichtingen een grote parkeerplaats te maken op een makkelijk bereikbaar punt (vlakbij snelweg ofzo) en vanaf daar met pendelbussen onder begeleiding van Marechaussee te werken ofzo.. En natuurlijk wat doen aan die ellende om van het weiland te komen, maar P4 was gewoon kut aangepakt. Een gigantische parkeerplaats met 1 smal pad er vanaf en geen orde wat betreft aansluiten. Ik heb met gevaar voor krassen en deuken op de auto van mijn pa de auto voor voordringers geschoven.
Leeuwarden heeft ook als grote voordeel dat er geen vliegtuigen voor je neus staan tussen het publiek en de startbaan. En er is veel meer ruimte voor het publiek. Ik schat wel 1,5 vierkante km. In Volkel is er maar 100 m ruimte tussen de hekken en de kraampjes, dus is het veel drukker.quote:Leeuwarden levert mij altijd de beste fotos op
Volkel heb ik altijd het minste gevonden in het circuit. Maar waar ze dit jaar het weer mee hadden (normaal heb ik er altijd regen!) hebben ze dat ruimschoots gecompenseerd met een belachelijke tenten regeling. Het is al niet ruim op Volkel, en dat kleine stukje hebben ze ook nog eens volgebouwd met enorm grote tenten. Het stukje bij de oost-ingang (bij de zweefclub) was echter totaal ongebruikt, terwijl ze daar nou juist (zoals op Leeuwarden en Gilze wel gebeurt) een heleboel stands en vliegtuigen kwijt hadden gekund. En dan nog de autos en bussen die voor de static langs rijden, en die kermis-meuk...quote:Op zondag 21 juni 2009 00:17 schreef gozoman het volgende:
[..]
Leeuwarden heeft ook als grote voordeel dat er geen vliegtuigen voor je neus staan tussen het publiek en de startbaan. En er is veel meer ruimte voor het publiek. Ik schat wel 1,5 vierkante km. In Volkel is er maar 100 m ruimte tussen de hekken en de kraampjes, dus is het veel drukker.Wat ik ook leuk aan Leeuwarden vind is dat de tentoonstellingen in de hangars worden gehouden, i.p.v. tenten.
Vandaag er 2 uur over gedaan met de bus vanuit Oss. Schandalig. Vrijdag ben ik er ook geweest en toen reden we een route binnendoor langs de hoofdingang van de vliegbasis. Vandaag doken we, net als de auto's, de file in. In de bus werd veel geklaagd dat er geen sluiproutes waren voor de bussen.
Het hoogtepunt voor mij is altijd de base attack van de airpower demo.Die moeten ze dus altijd halverwege de middag plannen, zodat er zoveel mogelijk mensen aanwezig zijn.
Wat mij betreft mogen ze Volkel van de lijst schrappen en alleen Leeuwarden en Gilze-Rijen gebruiken voor de Luchtmachtdagen.
Watte..??? Reden de bussen de zelfde weg als de auto'squote:Op zondag 21 juni 2009 00:17 schreef gozoman het volgende:
[..]
.
Vandaag er 2 uur over gedaan met de bus vanuit Oss. Schandalig. Vrijdag ben ik er ook geweest en toen reden we een route binnendoor langs de hoofdingang van de vliegbasis. Vandaag doken we, net als de auto's, de file in. In de bus werd veel geklaagd dat er geen sluiproutes waren voor de bussen.
Hier erger ik me ook kapot aan. De echt geinteresseerde staat op 100 meter van de static lijn (en aan het hek is logischerwijze weinig beweging, dus er rustig langs lopen gaat niet eens) terwijl allerlei blonde snollen die nog geen 747 van een F16 kunnen onderscheiden een rondleiding met toeters en bellen krijgen.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:29 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Het stukje bij de oost-ingang (bij de zweefclub) was echter totaal ongebruikt, terwijl ze daar nou juist (zoals op Leeuwarden en Gilze wel gebeurt) een heleboel stands en vliegtuigen kwijt hadden gekund. En dan nog de autos en bussen die voor de static langs rijden, en die kermis-meuk...![]()
Nee, dat is kapitein-vlieger Kimberly "BrEeZaH" de Jong. Pilote van de enige Nederlandse A10-Thunderbolt. En ze geeft net uitleg over haar toestel aan een paar F16 rookies.quote:Op zondag 21 juni 2009 01:28 schreef THE_WAARHEID het volgende:
@Nieuwsgierig: Is dit een bolle snol?
[ afbeelding ]
Vanaf ongeveer de VIP-tent tot de tent van de VulcanToTheSky Trust. Die belachelijke tent van Hangar3, waar de KLu zichzelf op TMF-wijze probeert te verkopen, een enorme kraam waar kinderen op een BMX over een roestvrijstalen 'crossbaan' mogen rijden, dat noem ik kermismeuk.quote:Op zondag 21 juni 2009 00:34 schreef bleiblei het volgende:
Waar was er kermismeuk? Dat heb ik totaal gemist.
Gilze is VEEL beter. Meer ruimte, zowel voor de static als voor het publiek. Ongehinderd zicht op de baan. Gilze doet al jarenlang zijn uiterste best om één van de betere shows neer te zetten, en dat deden ze al in de straaljagertijd.quote:Maar Gilze Rijen is qua distributie toch een stuk beter?
Dan wil ik het er volgend jaar misschien nog wel een keer op gokken.
Ik ben nooit een fan geweest van Open Dagen op Volkel. Dat heeft heel veel met de lay-out van het veld te maken, maar ook met de manier waarop zij het organiseren. De laatste Open Dag op Eindhoven was destijds een topper. Een F-117A op de flightline, en één in de lucht. Een Canberra die, als je maar vroeg genoeg op het veld was aangekomen, op eigen kracht dwars door het publiek taxiënd, naar zijn plek op de static werd gereden. Enorm veel oostblok spul, veel spul uit vrijwel de hele NAVO en een briljante vliegshow.quote:Vooralsnog ben ik alleen op Welschap geweest (Met die F110 toen), maar daar woonde ik toen 4km vanaf, en een aantal keer op Volkel, waarvan vandaag wel echt veruit de slechtste was. Anderen waren prima, maar dit was echt bagger. Simpelweg doordat al het positieve vergeten is als je 2 uur op een weiland zit te kijken.
Bekende foto's, zag ze ook al op een ander forum voorbij komenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 22:16 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Bijna een mugje migje op de voorruit
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vulcan en Hawk
[ afbeelding ]
Geschiedvervalsing! tis een griek!quote:Op zondag 21 juni 2009 01:28 schreef THE_WAARHEID het volgende:
(...)
Marokkaanse F16 met een Mooie Ford Galaxy.
[ afbeelding ]
Ze is niet bol, maar ze hoort daar niet, net zo min als jij en ik daar horen. Tenzij tieten wil niemand (behalve vliegers) dat zulke meiden daar lopen.quote:
En de beroepsmilitairen die deze machines besturen en onderhouden dan?quote:Op donderdag 18 juni 2009 22:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Ik ben dan wel geen spotter maar mijn interesse ligt puur bij de techniek van de vliegende machines.
Beroepsmilitair is nou niet bepaald een door mij gewaardeerd vak, en dan druk ik me nog zwak uit.
SGV of Milspottersquote:Op zondag 21 juni 2009 13:55 schreef justmattie het volgende:
[..]
Bekende foto's, zag ze ook al op een ander forum voorbij komen
Bedankt voor de tipquote:Op donderdag 18 juni 2009 22:05 schreef -CRASH- het volgende:
JoeKurr ... je bent in beeld
http://www.hartvannederla(...)r_spotters_in_Volkel
Mooie foto's....quote:Op zondag 21 juni 2009 17:01 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip
Heb hem even opgeslagen.
Mooi is dat, we staan allebei een andere kant op te kijken...quote:Op zondag 21 juni 2009 17:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Mooie foto's....
Er is ook nog een foto van de hele tribune
wat een lelijk ding is dat zeg, doe mij maar gewoon de standaard F-16quote:
De F-16 Orange Jumper is het testvliegtuig van het Commando Luchtstrijdkrachten. Het toestel is door het NLR voor alle denkbare testvluchten van meetapparatuur voorzien. Het werd ingrijpend aangepast.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:02 schreef .txt het volgende:
Kan iemand mij iets meer vertellen over "de testkist van de luchtmacht , de J-066 "Orange Jumper"" ?
Hoe oud? Waar wordt 'ie voor gebruikt?
Dat is een F/A-18, geen EF-18quote:Op maandag 22 juni 2009 00:11 schreef JoeKurr het volgende:
Hier mijn eerste serie, van donderdag.
De Spaanse EF-18 oefent z'n demo
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee, je bent in de war met de F/A-18E/F Super Hornet.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:33 schreef Andyy het volgende:
[..]
Dat is een F/A-18, geen EF-18
(te zien aan de air intakes, deze zijn rond, die van de EF-18 zijn rechthoekig)
Dat was niet zondag, maar zaterdag. Het waren F-16s die de B737-800 in KLM-classic kleuren begeleidden. Ik zit nu op mijn werk, maar vanavond maak ik wel even een foto beschikbaar hier.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:25 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb zondagmiddag 9 F16's? over het zuiden van Helmond zien vliegen, eerst was het er 1 die een groot vliegtuig escorteerde, vervolgens kwamen ze een keer over met 8 f16's naast het vliegtuig, en 1tje erboven.
Was dit ook van de luchtmachtdagen, of was het iets anders?
quote:07-05-1998 J-066 F-16BM 322 Sq. AJ 34? RNLAF no badges/geen band afgeleverd op Lw tbv 322 Sq. na MLU modificatie/werd AJ 53?
18-05-1998 J-066 F-16BM 322 Sq. Nasty RNLAF no badges/geen band afgeleverd aan Twente/OT&E
09-06-1999 J-066 F-16BM TgKlu Rack RNLAF no badges/geen band afgeleverd van FSW aan Lw tbv 323 Sq/Testgroep na MLU modificatie/werd AJ-47
06-07-2001 J-066 F-16BM TgKLU RNLAF op static bij toren.Tg Kangaroe badges fc
26-04-2004 J-066 F-16BM KTV Bonzo RNLAF KTV fc markings arrived from tdy Volkel (testflights)
16-06-2006 J-066 F-16BM KTV RNLAF kangaroebadge+band fc static oost
17-06-2006 J-066 F-16BM KTV RNLAF KTV fc markings static in front of 323 building
03-10-2007 J-066 F-16BM KTV Balls 21 RNLAF dep to LCW/Woensdrecht
16-10-2007 J-066 F-16BM KTV Diana RNLAF arrived from Woensdrecht
03-03-2008 J-066 F-16BM KTV Diana 21 RNLAF Kwam van Woensdrecht
01-04-2009 J-066 F-16BM 323 Sq. Archer RNLAF Arrival van Woensdrecht
bron: milspotters.nl/database
Klopt, het is de kist met de minste vlieguren binnen de KLu.quote:Op maandag 22 juni 2009 15:05 schreef justmattie het volgende:
De Jumper vliegt niet vaak als je de laatste 10 jaar bekijkt.
[..]
Ik zit nu enig's ziek met koppijn op mijn stage, en het was een druk weekend. maar alvast bedanktquote:Op maandag 22 juni 2009 15:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat was niet zondag, maar zaterdag. Het waren F-16s die de B737-800 in KLM-classic kleuren begeleidden. Ik zit nu op mijn werk, maar vanavond maak ik wel even een foto beschikbaar hier.
Had die 8 F-16ns om zich heenquote:Op maandag 22 juni 2009 15:01 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Dat was niet zondag, maar zaterdag. Het waren F-16s die de B737-800 in KLM-classic kleuren begeleidden. Ik zit nu op mijn werk, maar vanavond maak ik wel even een foto beschikbaar hier.
Om het helemaal 'makkelijk' te houden: de EF-18G die ontwikkeld is uit de SuperHornet heet officieel niet Hornet, maar Growler, en is de opvolger van de EA-6B Prowler. De EF-18A/B is de export-aanduiding voor de Spaanse Hornet.quote:Op maandag 22 juni 2009 14:51 schreef JoeKurr het volgende:
[..]
Nee, je bent in de war met de F/A-18E/F Super Hornet.
De EF-18A is een export-versie speciaal voor Spanje.
quote:Op maandag 22 juni 2009 15:17 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit nu enig's ziek met koppijn op mijn stage, en het was een druk weekend. maar alvast bedankt
8 stuks ja. Aan elke vleugel 4.quote:
woa, vet. dank je!quote:Op maandag 22 juni 2009 20:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
8 stuks ja. Aan elke vleugel 4.
[ afbeelding ]
Lang leve de Spottersdag... Geen huis..tuin en keuken fotgrafenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Eén van de redenen waarom de static show in Volkel niet goed uit de verf komt is het explosief gestegen aantal hobbyfotografen (waarschijnlijk door de opkomst van de digitale fotografie).
Veel van hen installeren zich in alle vroegte aan het hek en gaan daar niet meer weg tot dat ze naar huis gaan.
Ik weet niet hoe dit probleem te verhelpen is, misschien een grote tribune voor fotografen maar dan verder naar achteren.
Ik fotografeer al ruim 20 jaar de shows. Ik reken mezelf niet tot de hardcore spotters, want ik heb in vergelijking met de meeste spotters maar twee heel bescheiden lenzen, en een bescheiden camera. Ik schrijf geen nummertjes, want daar zie ik de zin niet van. Ik fotografeer voor mij bijzondere toestellen, bijzondere kleurenschemas, en maneouvres in de lucht. Allemaal dingen die de gemiddelde bezoeker met camera ook doet, en dat levert me nooit problemen op. Het enige verschil tussen vroeger en nu is dat de mensen vroeger één rolletje op een klein cameraatje volschoten, en nu een telefoon met 4GB kaartje. Ik schoot vroeger tussen de 200 en 300 fotos met een SLR, en nu op mijn gemak ruim het dubbele op een DSLR. Echt, zo veel is er niet veranderd, of het moet de grote hoeveelheid keukentrapjes en tuinstoelen zijn die je tegenwoordig ziet langs het hek. Vooral de mensen die permanent op de keukentrapjes bivakkeren ontnemen nogal eens het zicht voor de mensen die achter ze staan. Dat is vrij simpel te verhelpen: verbied gewoon het meebrengen van iets anders dan tassen of rugzakken.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:52 schreef Nieuwschierig het volgende:
Eén van de redenen waarom de static show in Volkel niet goed uit de verf komt is het explosief gestegen aantal hobbyfotografen (waarschijnlijk door de opkomst van de digitale fotografie).
Veel van hen installeren zich in alle vroegte aan het hek en gaan daar niet meer weg tot dat ze naar huis gaan.
Ik weet niet hoe dit probleem te verhelpen is, misschien een grote tribune voor fotografen maar dan verder naar achteren.
Dat lijkt me niet een QRF-actie. Eerder een foto-op.quote:Op maandag 22 juni 2009 20:35 schreef RonaldV het volgende:
[..]
[..]
8 stuks ja. Aan elke vleugel 4.
[ afbeelding ]
De banen op EHLW liggen ook kruislings. Dat is dan toch een groot verschil met Volkel.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef justmattie het volgende:
Hier op Leeuwarden gebruiken ze gewoon 1 baan voor static, en op de ander vliegen ze. En er is altijd meer dan plek zat bij de hekken.
Het gaat me ook niet om het fotograferenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef RonaldV het volgende:
[..]
De static is het probleem niet op Volkel, die is net zo goed te fotograferen als waar dan ook, kwestie van op tijd binnen komen.
Dat deden ze in de jaren '70, maar door wat ongelukken zijn er veiligheidsregels gekomen, en is de afstand tussen publiek en de startbaan nu zo'n 300 a 400 meter.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:39 schreef justmattie het volgende:
Volkel heeft toch 2 banen naast elkaar? Op de ene alleen maar static, de ander gewoon landen. Op het gras er tussen in kunnen prima mensen staan toch... Of is dit te simpel?
Het was ook geen QRA-missie, want die wordt met twee bewapende F-16s uitgevoerd. Dit was een foto-op om zowel de verjaardag van de KLu (96 alweer!), als de eerste vlucht in Nederland (100 jaar!), als de oprichting van KLM (90!) te vieren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:16 schreef .txt het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet een QRF-actie. Eerder een foto-op.
Ik persoonlijk als spotter ga altijd vooraan zitten. En als er een dagjesmens komt die de static wil fotograferenquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:20 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Het gaat me ook niet om het fotograferen
Het gaat me er om dat iedereeen van de 225.000 bezoekers de kans moet hebben om langs de staticlijn le lopen en alles te bekijken.
Maar omdat fotografen met al hun apparatuur nooit meer weggaan van het hek blijft er weinig ruimte voor Jan Modaal over om ook eens even vooraan te staan.
De organisatie kan er toch niet zoveel aan doen dat er allemaal freaks rondlopen die om 7 uur al bij het hek staan te popelen om het terrein op te mogen en om 8 uur als een mongool naar het hek rennen met hun trappetje?quote:Op zondag 21 juni 2009 01:23 schreef Nieuwschierig het volgende:
Hier erger ik me ook kapot aan. De echt geinteresseerde staat op 100 meter van de static lijn (en aan het hek is logischerwijze weinig beweging, dus er rustig langs lopen gaat niet eens) terwijl allerlei blonde snollen die nog geen 747 van een F16 kunnen onderscheiden een rondleiding met toeters en bellen krijgen.
Dit soort dingen bedoelde ik nou eerder met de arrogantie van de organisatie.
Ze lijken totaal niets te willen leren van voorgaande jaren of van elkaar.
Alleen échte vrouwloze nerdsquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:00 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Lang leve de Spottersdag... Geen huis..tuin en keuken fotgrafen
De organisatie zou:quote:Op zaterdag 11 juli 2009 10:12 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
De organisatie kan er toch niet zoveel aan doen dat er allemaal freaks rondlopen die om 7 uur al bij het hek staan te popelen om het terrein op te mogen en om 8 uur als een mongool naar het hek rennen met hun trappetje?
En vind je het soms gek dat meiden meer toeters en bellen krijgen? Aard van de vlieger
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |