abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68150816
Luchtmachtdagen



Tijdens de luchtmachtdagen kunnen bezoekers op een directe manier kennismaken met de mensen, het materieel en de activiteiten van de Koninklijke Luchtmacht. Jaarlijks bezoeken meer dan honderdduizend mensen dit evenement. De luchtmachtdagen 2009 worden op 19 en 20 juni a.s. gehouden op vliegbasis Volkel. De toegang is gratis.

Waarom luchtmachtdagen
Met deze dagen wil de Koninklijke Luchtmacht de Nederlandse bevolking kennis laten maken met de manier waarop het krijgsmachtdeel invulling geeft aan haar taken.

Tijdens de luchtmachtdagen zal een groot aantal bekende en minder bekende vliegtuig- en helikoptertypen uit binnen- en buitenland te zien zijn. U kunt ook ander materieel van de Koninklijke Luchtmacht bewonderen, zoals luchtverdedigingssystemen. Op het terrein staat over een lengte van circa twee kilometer een groot aantal tentoonstellingstenten. Daarnaast worden in vele marktkramen luchtvaartgerelateerde artikelen verkocht.

Shows
Er zijn twee verschillende shows. De Static show is een tentoonstelling van vliegtuigen, helikopters en geleide wapens. Bij veel materieel is een specialist aanwezig die u op verzoek uitleg geeft. Daarnaast worden ook spectaculaire vliegshows gegeven door verschillende demoteams uit binnen- en buitenland.

Gróte foto

Wie gaat ook?
  zaterdag 18 april 2009 @ 21:25:50 #2
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_68150950
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:22 schreef Anne het volgende:
Wie gaat ook?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_68151012
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:22 schreef Anne het volgende:

Wie gaat ook?
Ik, Ik werk er dan.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_68151041
Altijd gaaf om te zien!

Ik ga dus zeker een kijkje nemen.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_68151304
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:22 schreef Anne het volgende:
Luchtmachtdagen

Wie gaat ook?
zeker niet
pi_68151899
En waarom dan niet?
pi_68152079
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:22 schreef Anne het volgende:
Luchtmachtdagen


Wie gaat ook?
Als het lekker weer is dan gaan wij (ik en DuchessX) ook dit jaar weer kijken en genieten
  zaterdag 18 april 2009 @ 22:14:18 #8
154880 Bolter
Awesomeness
pi_68152414
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:37 schreef laahdidah het volgende:

[..]

zeker niet
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  zondag 19 april 2009 @ 12:23:28 #9
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68164439
ik ben er..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68164641
quote:
Op zondag 19 april 2009 12:23 schreef Pumatje het volgende:
ik ben er..
Dat zie ik
  zondag 19 april 2009 @ 16:12:30 #11
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68171510
ik ga naar de luchtmacht dagen wijsneus
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68171538
Ben er de laatste keren in Volkel elke keer nog geweest, dit jaar dus ook maar doen
  maandag 20 april 2009 @ 18:34:35 #13
211797 Esses
Splendide mendax
pi_68210896
Goed mogelijk dat ik aanwezig ga zijn!
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_68214336
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:12 schreef Pumatje het volgende:
ik ga naar de luchtmacht dagen wijsneus
pi_68500710
Ik ben er zeker (ook de dagen ervoor)...
Er is een zeer mooie prrimeur....de Avro Vulcan (XH558)
Het toestel is maar slechts 2 keer te zien buiten England.
Op de open dagen van Volkel en de Sanicole airshow op 20 september


van vleugeltip tot vleugeltip 30,5 meter

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_68512062
En deze stond er de afgelopen paar dagen (gisteren en vandaag niet meer btw):



http://www.military-today.com/aircraft/boeing_globemaster_III.htm

Dat was al interessant om te zien .
pi_68512096
Volgend jaar weer in Leeuwarden? Ga ik dan weer, net een klein stukje dichterbij.
  woensdag 29 april 2009 @ 21:37:29 #18
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_68512650
Tvp, ga het overwegen. Wel mooi evenement om foto's te schieten.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_68513015
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Volgend jaar weer in Leeuwarden? Ga ik dan weer, net een klein stukje dichterbij.
Denk dat Gilze aan de beurt zal zijn. Daar is al zolang niks meer geweest.
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:19 schreef Anne het volgende:
En deze stond er de afgelopen paar dagen (gisteren en vandaag niet meer btw):

[ afbeelding ]

http://www.military-today.com/aircraft/boeing_globemaster_III.htm

Dat was al interessant om te zien .
Ja en ook nog onder veel bewaking.... Waarom toch



Foto Credits aan de colega spotters: C. Verheijen en P. Franken

[ Bericht 14% gewijzigd door -CRASH- op 29-04-2009 22:06:04 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_68513518
Ben benieuwd wanneer de planning online komt te staan. Ik wil weten wanneer b.v. de Vulcan over komt vliegen. jammer dat deze niet bij de static show staat.
pi_68513731
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:04 schreef Juup© het volgende:
Ben benieuwd wanneer de planning online komt te staan. Ik wil weten wanneer b.v. de Vulcan over komt vliegen. jammer dat deze niet bij de static show staat.
Zo'n ding moet vliegen en niet op de static. Maar omdat de Vulcan niet naar Parijs gaat
is de kans groot dat ie 2 dagen op Volkel is. Dus dan is ie static en vliegend te bewonderen.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_68513794
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:11 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Zo'n ding moet vliegen en niet op de static. Maar omdat de Vulcan niet naar Parijs gaat
is de kans groot dat ie 2 dagen op Volkel is. Dus dan is ie static en vliegend te bewonderen.
Ieder zijn/haar mening Wil wel weten wanneer hij ongeveer te zien is, dan weet ik hoe laat ik minimaal op Volkel moet zijn.
pi_68513894
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:13 schreef Juup© het volgende:

[..]

Ieder zijn/haar mening Wil wel weten wanneer hij ongeveer te zien is, dan weet ik hoe laat ik minimaal op Volkel moet zijn.
Tja die info krijg je meestal pas bij binnenkomst op papier.

@Anne
Weet jij of er morgen en overmorgen weer een airshow is op weeze airport
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_68514049
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:15 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Tja die info krijg je meestal pas bij binnenkomst op papier.

@Anne
Weet jij of er morgen en overmorgen weer een airshow is op weeze airport
Nee, waarschijnlijk is de eerstvolgende pas in 2013 ivm het dan 10-jarige bestaan.
  woensdag 29 april 2009 @ 22:56:43 #25
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68515368
100 jarig bestaan is in 2013

en ik denk dat ze dan groots uitpakken en de JSF presenteren
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68517468
quote:
Op woensdag 29 april 2009 21:48 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Denk dat Gilze aan de beurt zal zijn. Daar is al zolang niks meer geweest.
[..]

Ja en ook nog onder veel bewaking.... Waarom toch
Special package?
pi_68521963
quote:
Op woensdag 29 april 2009 22:56 schreef Pumatje het volgende:
100 jarig bestaan is in 2013

en ik denk dat ze dan groots uitpakken en de JSF presenteren
Nee hoor, 10 jaar.
Vorig jaar ging het namelijk om het vijfde jaar.
Dus dan lijkt het mij logisch dat in 2013 het 10e jaar gevierd gaat worden .

2008
Ter gelegenheid van zijn vijfjarige jubileum organiseert Airport Weeze op 30 april (Koninginnedag) en 1 mei het “3de Grote Airport-Festival”.

Zie ook de 'geschiedenis' hier:
http://www.airport-weeze.de/5-1-1_geschichte.php?lang=nl
  donderdag 30 april 2009 @ 22:29:43 #28
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_68542354
Op de luchtmachtdagen ben ik uiteraard (net als elk jaar) van de partij.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  vrijdag 1 mei 2009 @ 23:25:31 #29
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_68576566
Oeh vetheid, het is weer in Volkel.
We gaan er zeker heen .
pi_68611674
quote:
Op donderdag 30 april 2009 22:29 schreef RonaldV het volgende:
Op de luchtmachtdagen ben ik uiteraard (net als elk jaar) van de partij.
Net als ik
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 3 mei 2009 @ 10:45:12 #31
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_68612464
Ben ook aanwezig als personeel
Op elke fokker past een bril.
  zondag 3 mei 2009 @ 23:07:44 #32
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_68638937
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 21:37 schreef laahdidah het volgende:

[..]

zeker niet
Gelukkig.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:27:41 #33
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_68679329
quote:
Op donderdag 30 april 2009 00:04 schreef thesystem het volgende:

[..]

Special package?
Echt niet. De LB heeft nu (verplicht) de YPR in de inventaris en wil/moet die natuurlijk inzetten.
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  dinsdag 5 mei 2009 @ 01:28:00 #34
168091 Cobra4
mr. Dkut
pi_68679335
quote:
Op zondag 3 mei 2009 10:45 schreef Catch_me het volgende:
Ben ook aanwezig als personeel
Tot ziens dan
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
pi_68686512
Wat doen er dan zoveel Amerikaanse Luchtmachters dan bij een C17 van AMC?
En nee, die militairen zijn geen flight crew
pi_68690426
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 01:27 schreef Cobra4 het volgende:

[..]

Echt niet. De LB heeft nu (verplicht) de YPR in de inventaris en wil/moet die natuurlijk inzetten.
Echt wel.... Er liggen ong. 20 kernwapens. En die worden gecontroleerd door de 'Munitions Support Squadron'-MUNSS

[ Bericht 4% gewijzigd door -CRASH- op 05-05-2009 13:53:34 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  vrijdag 8 mei 2009 @ 00:43:03 #37
254782 Sniperwolf
AZ Alkmaar
pi_68795376
Zal voor het eerst een kijkje gaan nemen bij het echte werk denk ik.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 00:47:08 #38
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_68795456
quote:
Op dinsdag 5 mei 2009 13:40 schreef -CRASH- het volgende:

[..]

Echt wel.... Er liggen ong. 20 kernwapens. En die worden gecontroleerd door de 'Munitions Support Squadron'-MUNSS
als je dit echt zou weten.
slim om op een forum te zetten.


gelukkig weet je dit niet.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_68803642
Op amerikaanse fora's kunnen ze je dit zo vertellen, en in het maand blaadje van de USAF staat het ook met koeie letters, alleen nederland is zo kinderachtig.....
pi_68813966
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:47 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als je dit echt zou weten.
slim om op een forum te zetten.

ukkig weet je dit niet.
Het staat zelfs op internet...

En op google earth heeft zelfs gestaan welk soort er liggen.
Maar dat hebben ze intussen alweer verwijdert.
quote:
geukkig weet je dit niet.
Er is een amerikaanse gedeelte op op Volkel dat aera 51 wordt genoemd.

[ Bericht 7% gewijzigd door -CRASH- op 08-05-2009 16:40:42 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_69151806
Op de static line:
De Grieken met hun HAF F-16DBlk52+


Vliegend: De Marokanen met Marche Verte

Hun vliegtuigen zitten (in het begin) aan elkaar vast met kabels

[ Bericht 1% gewijzigd door -CRASH- op 18-05-2009 15:27:27 ]
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  maandag 18 mei 2009 @ 14:59:58 #42
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_69152059
quote:
Op vrijdag 8 mei 2009 00:47 schreef Pumatje het volgende:

[..]

als je dit echt zou weten.
slim om op een forum te zetten.


gelukkig weet je dit niet.
Gelukkig staat er genoeg over op het web. Zelfs de Airforce Times heeft het toegegeven. Alleen de politiek doet er krampachtig over.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 mei 2009 @ 20:59:43 #43
111578 tsjsieb
but not cheap...
pi_69468048
Ik ben er bij hoor dit jaar! Waarschijnlijk op zaterdag!

Ben stiekem ook we benieuwd naar de Eurofighter Typhoon
  woensdag 27 mei 2009 @ 21:05:46 #44
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_69468335
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 20:59 schreef tsjsieb het volgende:
Ik ben er bij hoor dit jaar! Waarschijnlijk op zaterdag!

Ben stiekem ook we benieuwd naar de Eurofighter Typhoon
Die is al vaker geweest, hoor, alleen niet vliegend, maar alleen op de static show
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:39:17 #45
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69475199
wat is dat voor toestel?

die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:46:25 #46
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_69475444
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
wat is dat voor toestel?

die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
Fuel And Sensor, Tactical (FAST) packs, maar dan F-16-style. De F-16E/Fs van de UAEAF hebben ze ook, en ik geloof dat de F-16I van de IDF/AF ze ook heeft. Ze schijnen de prestaties maar marginaal te beinvloeden, maar geven wel een enorm veel groter bereik. Ik geloof alleen dat niemand er daadwerkelijk sensoren in heeft zitten.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_69475939
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
wat is dat voor toestel?

die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
F-16D block52
quote:
General Dynamics F-16A/B Block 50/52 Fighting Falcon


The current production version of the Fighting Falcon is Block 50/52. It was produced in parallel with the Block 40/42, beginning in 1991.

The Block 42 F-16C/D weighed over 3000 pounds more than the earlier F-16A/B, but had approximately the same engine thrust. In addition, the Block 40/42 was expected to carry much heavier and bulkier loads, which called for much more engine power, especially at low altitudes. More engine power was clearly required.

In support of this requirement, the USAF launched a project known as Increased Performance Engine (IPE) to develop more powerful versions of both the F100 and F110. The results were the Pratt & Whitney F100-PW-229 and the General Electric the F110-GE-129, both of which offered significantly more takeoff thrust and better performance at high speeds at low level.

The F100-PW-229 combines the core of the -220 with a new low-pressure section and an improved augmenter, giving about 22 percent more thrust. This improved performance brings the F100 nearly up to the performance level of the F110. The F100-PW-229 is lighter and more powerful than earlier F100s, and had been flying at Edwards AFB since mid-1990 in test ship 81-0816.

The F110-GE-129 introduced internal changes to make it possible for the engine to run hotter. The -129 engine offers about a ten-percent increase in high-altitude thrust and about a 30 percent increase in high-speed, low-level thrust.

Block 50/52 F-16s are powered by the Pratt & Whitney F100-PW-229 and the General Electric F110-GE-129 respectively.

The first Block 50 F-16 (90-0801) flew for the first time on October 22, 1991, with company test pilot Keith Giles at the controls. The first Block 50 F-16D (90-0834) took off on its first flight on April 1, 1992, with Steve Barter and Bland Smith on board. The first Block 50 F-16 was delivered to the USAF in November of 1993, with the 388th Fighter Wing at Hill AFB, Utah being the first recpient.

The first Block 52 F-16C (90-0809) was made on October 22, 1992, with Steve Barter, and the first Block 52 F-16D (90-0893) flew for the first time on November 24, 1992, with Joe Sweeney and Steve Barter at the controls. The 23rd FS based at Spangdahlem in Germany was the first USAFE unit to receive the Block 50, which arrived in 1993.

The Block 50/52 carries the Northrop Grumman APG-68(V5) radar, which has a high-speed integrated circuit signal processor which makes the unit twice as fast as the radar of the Block 40/42. In additional, the radar is considerably more reliable than the earlier unit. The signal processor improves the radar's reliability and performance in electronic countermeasures.

The Block 50/52 is capable of carrying the Raytheon AGM-88B HARM antiradiation missile. In order to make this missile compatible with the F-16, a HARM Avionics Launcher Interface Computer is fitted. This computer is used to pre-program the HARM missile with the bearing and range of the target before launch, so that the HARM will be able to reach the vicinity of the target The Block 50/52 also introduced the Texas Instruments AN/ASQ-213 HARM Targeting System pod which eanbles the F-16 to locate and identify enemy emitters, which makes it possible for the aircraft to operate as an independent Wild Weasel SEAD aircraft. Although the Block 30 F-16C could carry the HARM as well, these aircraft lacked the electronics and the load carring ability to fully exploit the weapon. With the advent of the ASQ-213 HARM targeting system, the Block 50 can act as a truly effective SEAD aircraft, filling the gap left by the retirement of the F-4G. The USAF has unofficially adopted the designation F-16CJ for the HARM-capable Block 50/52 F-16C.

The Block 50/52 was also capable of carrying the new Northrop AGM-137 Tri-Service Stand-Off Attack Missile (TSSAM) stand-off attack missile, but this was cancelled in December of 1994.

The Block 50/52 carries the Lockheed Martin (formerly Loral) AN/ALR-56M radar warning receiver which replaces the ALR-69 on earlier F-16 versions. The presence of this unit can be identified by the presence of can-like antennae on the wing leading edge. The AN/ALR-56M has been retrofitted into all USAF F-16C/Ds. The block 50/52 also carries the improved AN/ALE-47 Group A chaff/flare dispenser system. However, the Block 50/52 F-16s are not LANTIRN-capable, and they have the old-style Block 30 heads-up display.

On December 9, 1992, it was announced that Lockheed had bought out the Fort Worth Division of General Dynamics for 1.525 billion dollars in cash. The plant would henceforth be known as the Lockheed Fort Worth Company. This marked the end of production of complete aircraft by General Dynamics, the remaining elements of the company now being involved only in the manufacture of submarines, the M1A1 tank, airliner components, missiles, space systems, and electronics. The manufacture of the F-16 would, however, still continue at Fort Worth, with the aircraft now being known as the Lockheed F-16.
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  dinsdag 9 juni 2009 @ 21:50:02 #48
164868 kezmaster
Live Life To The Max
pi_69878073
Dit jaar voor het eerst naar Volkel ... Heb er echt zin in!

Ik weet dat er ook kraampjes zijn met luchtvaartgerelateerde artikelen. Weet iemand of er toevallig ook schaalmodellen verkocht worden?? Ben namelijk nog naar een paar op zoek, maar wacht dan eerst Volkel even af
  FOK!fotograaf dinsdag 9 juni 2009 @ 22:50:31 #49
145146 Andyy
pi_69880508
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 23:39 schreef Pumatje het volgende:
die Griekse F-16's zien er vreemd uit zeg.
Conformal fuel tanks
De Israelische F-16I's hebben het ook
pi_69880714
ik zal er ook zijn, samen met en kind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')