Idd, legaliseren is de toekomst.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
"Ons" gedoogbeleid?
Het gedogen van drugs is helemaal zo geweldig niet.
Ik dacht meer aan het subsidiëren van overdosissen...quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Idd, legaliseren is de toekomst.
Hier gaat het hem natuurlijk om.quote:waarin hij wel ruimte ziet voor door de overheid goedgekeurde producenten die de koffieshops bevoorraden
Dit is toch van de zotten? Dat is hetzelfde als iemand verbieden naar een café te gaan in een andere stad, of over de grens te tanken omdat het daar goedkoper is. 'Sorry, u mag hier niet naar binnen want u komt niet uit [plaatsnaam]'.quote:Alleen leden van achttien jaar en ouder die in dezelfde gemeente wonen als waar de koffieshop staat, krijgen met een speciale pas toegang.
to little to late. en dat weet ie.quote:
quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. De roes van een joint is nu exact die van een heroïnespuit, of zou het toch misschien meer een LSD-trip zijn – wacht nee, het geeft de kick van speed!quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:04 schreef PDOA het volgende:
Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook al omdat "de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn met harddrugs uit de jaren zestig.
En dan?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:14 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het subsidiëren van overdosissen...
CDA en VVD uit het volgende kabinet houden zou ook wel helpen denk ik. Kutconservatieven, dat ze met zijn allen eens gaan nadenken ofzo.quote:Op zaterdag 18 april 2009 22:18 schreef Daniel1976 het volgende:
Ja het maakt niet uit hoe je stemt het softdrugsbeleid gaat er aan.
Of we moeten nu met z'n allen D66 gaan stemmen.
Het moet van europa.
Als ik de heer van Baalen goed begrijp mag ik dus wel coke gaan dealen als ik het spul sterk genoeg verdun met bakpoeder?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:04 schreef PDOA het volgende:
[i]Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook al omdat "de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn met harddrugs uit de jaren zestig."
Politici denken niet aan het algemeen belang. Ze denken aan het trekken van stemmen en aan de belangen van zichzelf en hun vriendjes. Er zijn te veel mensen die belang hebben bij het verbieden van drugs, dus blijven ze verboden, al vergaat de wereld.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
CDA en VVD uit het volgende kabinet houden zou ook wel helpen denk ik. Kutconservatieven, dat ze met zijn allen eens gaan nadenken ofzo.
En dan al die junks in jou achtertuin .......Ik bedank ervoor .. mafk.......quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Klopt.
Mensen maken zelf uit of ze drugs gebruiken, dus verbieden is geen optie. Gedogen is gelul. Drugs legaliseren!
Slotje.
Softdrugs zijn al verboden. Het gedoogbeleid willen afschaffen kan door druk van de EU of een persoonlijke overtuiging. Legaliseren willen ze misschien geen van allen, maar er zijn partijen die het ondanks alles zo willen laten als het nu is. Niet perfect, maar nog altijd beter.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Politici denken niet aan het algemeen belang. Ze denken aan het trekken van stemmen en aan de belangen van zichzelf en hun vriendjes. Er zijn te veel mensen die belang hebben bij het verbieden van drugs, dus blijven ze verboden, al vergaat de wereld.
We hebben het over het gedoogbeleid. Hoe dodelijk denk je dat een overdosis wiet is?quote:Op zondag 19 april 2009 02:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Dan zal het aantal junks heel snel afnemen...
Tja. Hoe dodelijk denk jij dat een overdosis water is?quote:Op zondag 19 april 2009 02:10 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
We hebben het over het gedoogbeleid. Hoe dodelijk denk je dat een overdosis wiet is?
Aan allebei sterf je niet al te snel. Het aantal junks (quote:Op zondag 19 april 2009 02:11 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Tja. Hoe dodelijk denk jij dat een overdosis water is?
Ligt het nou aan mij of roken mensen door een hoger THC gehalte gewoon minder joints?quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:04 schreef PDOA het volgende:
[i]
Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook al omdat "de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn met harddrugs uit de jaren zestig."
In welk land waar drugs verboden zijn word door niemand drugs gebruikt?quote:Op zondag 19 april 2009 00:09 schreef AndreaW het volgende:
[..]
En dan al die junks in jou achtertuin .......Ik bedank ervoor .. mafk.......
Ik vind het zo grappig dat jullie (jij en velen met jou) moeite hebben met de realiteit te analyseren, want dit wordt natuurlijk niet bedacht door Nederlandse politici, dit komt allemaal uit de koker van Europa.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:04 schreef PDOA het volgende:
Wat is dit toch een vreselijk kutkabinet. Ons hele gedoogbeleid naar de klote vanwege een stelletje moraalridders zoals Teeven, Hirsh Ballin, Klink en Van Baalen.
Wilders is toch ook tegen het gedoogbeleid?quote:Op zondag 19 april 2009 13:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik vind het zo grappig dat jullie (jij en velen met jou) moeite hebben met de realiteit te analyseren, want dit wordt natuurlijk niet bedacht door Nederlandse politici, dit komt allemaal uit de koker van Europa.
Wilders laat zich niet leiden door de EU politici. Dat doen D666, Groenlinks, CU, CDA, etc wel.quote:Op zondag 19 april 2009 13:26 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wilders is toch ook tegen het gedoogbeleid?
Amen.quote:Op zondag 19 april 2009 10:36 schreef eleusis het volgende:
Wat betreft machtsgeilheid en inbreuk op priveleven is er al lang weinig verschil meer tussen VVD, CDA en PvdA.
Liberalen, my ass. VVD is gewoon de PVV met hypotheekrenteaftrek. Brand in de hel vieze reactionairen.
[ afbeelding ]
En toch is hij tegen het gedoogbeleid.quote:Op zondag 19 april 2009 13:28 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders laat zich niet leiden door de EU politici. Dat doen D666, Groenlinks, CU, CDA, etc wel.
Wat maakt mij dat nou uit.quote:
Wat een kutposter. En inderdaad, de VVD heeft niets meer met het liberale denken te maken. Maar dat was al eerder bekend.quote:Op zondag 19 april 2009 10:36 schreef eleusis het volgende:
Wat betreft machtsgeilheid en inbreuk op priveleven is er al lang weinig verschil meer tussen VVD, CDA en PvdA.
Liberalen, my ass. VVD is gewoon de PVV met hypotheekrenteaftrek. Brand in de hel vieze reactionairen.
[ afbeelding ]
Ik dacht eigenlijk dat van Baalen de partijlijn van een praktisch bezwaar tegen gelegaliseerde / gereguleerde teelt vanuit internationaal oogpunt aanhield.quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:04 schreef PDOA het volgende:
[i]Het gedoogbeleid voor softdrugs is achterhaald en een gevaar voor de volksgezondheid. Dat vindt Hans van Baalen (VVD). Het Tweede Kamerlid pleitte in Maastricht dan ook voor een striktere aanpak, waarin hij wel ruimte ziet voor door de overheid goedgekeurde producenten die de koffieshops bevoorraden.
Het begrip van de concepten 'softdrugs' en 'harddrugs' lijkt toch niet echt door te dringen in de politiek.quote:Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook al omdat "de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn met harddrugs uit de jaren zestig." Dat softdrugsgebruik op scholen eerder regel dan uitzondering is, bedreigt toekomstige generaties en draagt bij aan de verloedering van de samenleving, stelt hij.
Speciale pasjes om drugstoerisme tegen te gaan? Volgens mij hebben we die al. Dat noemen we bijvoorbeeld paspoorten en identiteitskaarten.quote:Speciale pas
De VVD-lijsttrekker bij de Europese verkiezingen wil verder dat koffieshops besloten verenigingen worden. Alleen leden van achttien jaar en ouder die in dezelfde gemeente wonen als waar de koffieshop staat, krijgen met een speciale pas toegang. Dat voorkomt in elk geval drugstoerisme in de grensgebieden, denkt hij.
Fredje 'keihard aanpakken' Teeven en gelegaliseerde aanvoer voor coffeeshops?quote:Met partijgenoot Fred Teeven gaat hij deze plannen de komende tijd toetsen aan de Europese regels.
Naast het feit dat pleiten voor gelegaliseerde c.q. reguleerde aanvoer voor coffeeshops mij toch niet echt iets lijkt voor een 'moraalridder', zit van Baalen niet in het kabinet.quote:Wat is dit toch een vreselijk kutkabinet. Ons hele gedoogbeleid naar de klote vanwege een stelletje moraalridders zoals Teeven, Hirsh Ballin, Klink en Van Baalen.
Inderdaad, geef me één dag met die gasten en ze staan te springen om paddo's weer in te voeren (en om een brancard).quote:Op maandag 20 april 2009 19:30 schreef Specularium het volgende:
Hans van Baalen.![]()
De man die (net als Klink) nooit iets gebruikt heeft maar er wel allerlei gevaarlijke meningen over heeft.
Stelletje tyfusprutsers, ik begin het zo zat te worden.
quote:Op zaterdag 18 april 2009 21:12 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent in de ogen van deze wankers dat de strijd nog niet hard genoeg gestreden wordt, en dat er meer geld en meer macht naar de overheid moet om 'de strijd te winnen'.quote:Op maandag 20 april 2009 23:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Is het aantal overdosis, drugsgebruik en drugcrimes niet ontzettend gestegen nadat de oorlog werd verklaard tegen de (hard)drugs? Ik bedoel maar.
Er moet gewoon veel voorlichting zijn. En er moet openlijk over gesproken kunnen worden, dan hoeft het niet allemaal zo in het geheim waardoor problemen van mensen ook geheim blijven.quote:Op dinsdag 21 april 2009 00:21 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Ja, maar dat betekent in de ogen van deze wankers dat de strijd nog niet hard genoeg gestreden wordt, en dat er meer geld en meer macht naar de overheid moet om 'de strijd te winnen'.
Fred -hallo mijn middelste naam is fascist- Teeven krijgt daar ook wel een bobbel in zijn broek van.
In de V.S roken ze puur, omdat het bagger kwaliteit is waar je anders niks van merkt. In Nederland mixen we met shag, omdat je anders minstens 4 uur van de wereld bent. Dus ik denk het wel redelijk ja.quote:Op zondag 19 april 2009 02:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ligt het nou aan mij of roken mensen door een hoger THC gehalte gewoon minder joints?
Als je sterke drank drinkt neem je toch ook niet net zoveel als wanneer je bier drinkt
Dat is wat veel Amerikaanse toeristen in Amsterdam hebben. Die denken vaak dat ze gewoon dezelfde hoeveelheid kunnen roken als normaal.quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In de V.S roken ze puur, omdat het bagger kwaliteit is waar je anders niks van merkt. In Nederland mixen we met shag, omdat je anders minstens 4 uur van de wereld bent. Dus ik denk het wel redelijk ja.
Maar als ik een sterke en een minder sterke wiet heb, doe ik vaak toch wel even veel in een joint. Meestal vergeet ik dat het sterker is en dat wat minder ook wel kan.
? Drugs onder de 18 is al verboden en daar wordt STRENG op toegezien.. niemand komt zonder legitimatiebewijs hier in Utrecht een coffeeshop binnen, zelfs ik (23 jaar) moet hem nog regelmatig laten zien...quote:Van Baalen stoort zich aan het gebruik van softdrugs op scholen, ook al omdat "de huidige softdrugs qua werkzame stof te vergelijken zijn met harddrugs uit de jaren zestig." Dat softdrugsgebruik op scholen eerder regel dan uitzondering is, bedreigt toekomstige generaties en draagt bij aan de verloedering van de samenleving, stelt hij.
quote:Op dinsdag 21 april 2009 12:24 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
In de V.S roken ze puur, omdat het bagger kwaliteit is waar je anders niks van merkt. In Nederland mixen we met shag, omdat je anders minstens 4 uur van de wereld bent. Dus ik denk het wel redelijk ja.
Maar als ik een sterke en een minder sterke wiet heb, doe ik vaak toch wel even veel in een joint. Meestal vergeet ik dat het sterker is en dat wat minder ook wel kan.
Ja, hallo, je doet nu alsof politici, na zoveel jaren beschaving, wetenschap en ontwikkeling, rationeel zijn.quote:Op dinsdag 21 april 2009 01:18 schreef bersenka het volgende:
[..]
Er moet gewoon veel voorlichting zijn. En er moet openlijk over gesproken kunnen worden, dan hoeft het niet allemaal zo in het geheim waardoor problemen van mensen ook geheim blijven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |