abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 20 april 2009 @ 10:57:05 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68195826
Tsjoeke tsjoeke puffe TUUT TUUUUUUT
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 11:01:16 #162
136283 knars
Teethgrinder
pi_68195935
Of zoals ik met mijn kroost zing op de wijs van een liedje van Het Zandkasteel:

"ik ben een stoomtrein, tsjoek-tsjoek
Ik ben een stoomtrein tsjoeke-tsjoek
tsjoeke-tsjoeke, tsjoeke-tsjoeke
tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke
ik ben een stoomtrein tsjoek-tsjoek FUUUUUT!"

doet het altijd goed
  maandag 20 april 2009 @ 11:12:02 #163
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68196245
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
Ik kan voorlopig nog wel even van dat geluid genieten Hier rijdt nog altijd Mat '64
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
  maandag 20 april 2009 @ 11:28:56 #164
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68196735
Voor als iemand nog een leuk kado voor kinderen of neefjes of zo zoekt:
quote:
Belg geeft zoon echte trein met wagons

LEBBEKE - Een Belg heeft zijn zoon een echte locomotief met drie wagons gegeven voor zijn 21e verjaardag. Op zijn verjaardag mocht hij met zijn eigen trein vol vrienden rijden op een ongebruikt spoor tussen Dendermonde en Puurs.
http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.html
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 20 april 2009 @ 11:31:17 #165
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68196822
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:28 schreef De_Hertog het volgende:
Voor als iemand nog een leuk kado voor kinderen of neefjes of zo zoekt:
[..]

http://www.nu.nl/opmerkel(...)rein-met-wagons.html
WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTF
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 11:38:11 #166
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68197016
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:01 schreef knars het volgende:
Of zoals ik met mijn kroost zing op de wijs van een liedje van Het Zandkasteel:

"ik ben een stoomtrein, tsjoek-tsjoek
Ik ben een stoomtrein tsjoeke-tsjoek
tsjoeke-tsjoeke, tsjoeke-tsjoeke
tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke-tsjoeke
ik ben een stoomtrein tsjoek-tsjoek FUUUUUT!"

doet het altijd goed
Filmen en op YouTube ermee!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 april 2009 @ 12:19:47 #167
185584 von_Preussen
Quia Opportet
pi_68198460
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:51 schreef dennistd het volgende:

[..]

Het is heel wat minder geluid, een optrekkende V kon je altijd goed horen op Enschede, maar de SGMm net was een stuk zachter
Ook is het geluid minder mooi
Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.
  maandag 20 april 2009 @ 13:07:32 #168
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68199946
Grappig om te zien dat het zoveel losmaakt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 april 2009 @ 13:16:30 #169
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_68200272
Jeej, springer in Oisterwijk. Hij pakte de VIRM van Venlo naar Den Haag CS, die om 12:54 in Tilburg zou vertrekken. Vier spoorwegovergangen geblokkeerd en ik heb dadelijk een sollicitatie. Lekker druk dus

-edit-
Net weer thuis van de solli. Zag de VIRM vanaf de snelweg richting Tilburg rijden. Hij had wel een slakkengang.

[ Bericht 18% gewijzigd door Sj0rSz op 20-04-2009 14:53:42 ]
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_68205957
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:16 schreef Sj0rSz het volgende:
Jeej, springer in Oisterwijk. Hij pakte de VIRM van Venlo naar Den Haag CS, die om 12:54 in Tilburg zou vertrekken. Vier spoorwegovergangen geblokkeerd en ik heb dadelijk een sollicitatie. Lekker druk dus

-edit-
Net weer thuis van de solli. Zag de VIRM vanaf de snelweg richting Tilburg rijden. Hij had wel een slakkengang.
En dat met dit mooie weer. zo ronde de herfst als de blaadjes weer vallen en het weer guur word willen ze ook wel vaak springen.
pi_68207102
quote:
Op maandag 20 april 2009 12:19 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Het geluid van SGMm doet me eerder denken aan een stofzuiger, dan aan een trein. Maar je hebt gelijkt, Plan V kon ik altijd goed op mijn kamer horen, de SGMm bijna niet. Dus ben ik net maar gaan kijken, en het is echt zo, die krengen rijden hier. Toch wel rare gewaarwording om materieel, wat je eigenlijk alleen maar uit een stedelijke omgeving kent, hier op het land te zien.
inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
  maandag 20 april 2009 @ 16:40:12 #172
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68207254
quote:
Op maandag 20 april 2009 13:16 schreef Sj0rSz het volgende:

-edit-
Net weer thuis van de solli.
Goed gegaan?

Het schijnt overigens dat mensen in de lente juist het depressiefst zijn..
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 16:41:39 #173
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68207302
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Het volgende station in Hengelo. U kunt hier overstappen op de treinen naar Enschede en Hengelo en diverse buslijnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2009 @ 16:42:45 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68207338
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:36 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

inderdaad, heel apart om zoiets te zien hier.
Zat vanochtend ook in een SGMm, en dan zo'n computerstem: Het volgende station is Hengelo
Soms moet je ook uitkijken dat de stations pas afgeroepen worden zodra ze gepasseerd worden. Dat is wanneer de mcn niets aan de boordcomputer sleutelt.
pi_68207844
De eerste 2 stellen ICK staan op Nijmegen hoor hoeveel komen er totaal
pi_68207896
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:40 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Goed gegaan?

Het schijnt overigens dat mensen in de lente juist het depressiefst zijn..
Ohw nouja zal dan wel , ik hoop het iig niet meer mee te maken
  maandag 20 april 2009 @ 16:59:19 #177
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68207911
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:57 schreef Palmboom313 het volgende:
De eerste 2 stellen ICK staan op Nijmegen hoor hoeveel komen er totaal
Ze heten stammen, geen stellen!
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 16:59:47 #178
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68207935
Veel bakken. Alles uit Maastricht en Amsterdam komt er te staan, naast wat er tot voor kort nog rondreed

In Weert zal ook nog wat blijven staan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2009 @ 17:00:22 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68207958
quote:
Op maandag 20 april 2009 11:31 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

WTF volgens mij ken ik die gast van HGBTF
En de jarige Job wordt straks ook machinist.
pi_68208046
quote:
Op maandag 20 april 2009 16:59 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ze heten stammen, geen stellen!
Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
pi_68208426
Dat ging mooi vandaag in de SGMm vanmorgen naar Enschede, stuk stiller dan die oude treinen
  maandag 20 april 2009 @ 17:27:35 #182
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68208867
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:14 schreef PimBorne het volgende:
Dat ging mooi vandaag in de SGMm vanmorgen naar Enschede, stuk stiller dan die oude treinen
Ja, dat is wel een voordeel.

Ik vind de SLT net iets stiller.
pi_68209445
Gisteren:


Tijdelijk in dienst van ERS is de geelgrijze van MRCE Dispolok gehuurde 189 203. Op de zonnige zondag 19 april 2009 is deze afwijkende 189'er met class66 6617 in opzending en omgeleide containertrein 41783 onderweg van de Waalhaven Zuid naar het Duitse Neuss, hier op de Betuweroute ter hoogte van Angeren. Vanaf Emmerich brengt de 6617 de trein verder Duitsland in en gaat de 189 203 met een andere ERS-containertrein terug over de Betuweroute naar de Waalhaven.

Vandaag:


Het vervoer van sigaretten vanuit de vestiging van Philip Morris te Bergen op Zoom, is sinds ruim een jaar in handen van de Duitse vervoerder HGK. Vrijwel elke maandag rijdt de vol beladen trein richting Venlo waarna de lok terugkeert met de lege tegentrein. Op maandag 20 april passeert de DE83 met een flinke sleep schuifwandwagens van de Italiaanse Spoorwegen (FS) hier ter hoogte van Griendtsveen op weg naar Venlo.


Vandaag mocht KombiVerkehr weer met de Kanarie lok over de Betuweroute. Ter hoogte van Vuren / Leerdam passeert de 189 205 met een vrij goed beladen trein 41761 op weg van de Waalhaven Zuid naar Duisburg. Het prachtige koolzaad op de voorgrond is nu op zijn mooist en maakt dit lentebeeld compleet.
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 17:46:56 #184
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68209463
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:27 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel een voordeel.

Ik vind de SLT net iets stiller.
zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm's
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 17:53:29 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68209630
Mooie platen Zug-Chef
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2009 @ 17:56:47 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68209715
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

zeker op hogere snelheid (120 km/h ofzo) is de SLT een stuk sneller dan die rammelende SGMm's
Ik denk, gezien algemene natuurwetten e.d., dat een SLT bij 120km/h even snel is als een SGMm die 120km/h rijdt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_68209771

SGMm te Almelo de Riet


De 1774 en de 1747 te Hengelo



Sorry dat de kwaliteit niet al te best is, de foto is gemaakt met me mobiel

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2009 18:20:37 ]
pi_68209960
Ik zag nog een spotter een overweg tussen Enschede Drienerlo en Hengelo. Denk niet iemand van hier, was een man van in de 40 schat ik.

Maar toch wel lekker rustig buiten de spits die SGMm.. Ze waren trouwens nog wel wat aan het uitdelen in de stoptrein van 10:31 te Enschede. Ik zag twee NS'ers met 2 dozen vol zakjes.

Ik had vandaag twee keer een kleine afwijking in de sporen/route. Op de heenweg ging de Syntus richting Oldenzaal bij Markelo het 'andere spoortje', zonder dat er een andere trein in de buurt was.

Op de terugweg was helemaal raar. In Zutphen. Zal het even uittekenen. De rode route reed hij nu, de groene is normaal. Vervolgens staat er op de CTA: Let op omroepberichten. De gele is dat rare in Markelo. Waarom doen ze dit? Normaal werken ze toch met ARI's?

  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 18:05:10 #189
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68210001
Roestrijden misschien?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68210059
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:05 schreef Peterselieman het volgende:
Roestrijden misschien?
Heef toch geen zin bij ATB-NG? Die werken met bakens?
pi_68210188
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
[ afbeelding ]
SGMm te Almelo de Riet

[ afbeelding ]
De 1774 en de 1747 te Hengelo



Sorry dat de kwaliteit niet al te best is, de foto is gemaakt met me mobiel
Anders verklein je je foto even tot een acceptabele grootte
  Redactie Frontpage / Sport maandag 20 april 2009 @ 18:14:21 #192
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68210270
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:07 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Heef toch geen zin bij ATB-NG? Die werken met bakens?
Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 20 april 2009 @ 19:06:12 #193
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68211873
Dus ik zit net in de virm van Ede naar Utrecht, dop me een halve liter. Zegt die gast die tegenover me zit "Daar breng je me op een heel goed idee!" Gaat meteen z'n maat bellen "Ja ik ben er over een half uurtje, haal nog ff een sixpackje. Ja Hertog Jan doe maar!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 19:26:06 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68212473
Mooi man, zo'n wijzigingsblad

Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm



Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V



Nothing's changed...... really
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 19:35:04 #195
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68212835
fucking scheve platen wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68213436
SGMm in Twente, past wel. Vooral op het gedeelte Wierden-Enschede is de naam StadsGewestelijkMaterieel wel toepasselijk.


ŋQué es?
Een Belgische ICE of zo?
Socialist in Mercedes
  maandag 20 april 2009 @ 19:54:08 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68213582
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:50 schreef Charango het volgende:
SGMm in Twente, past wel. Vooral op het gedeelte Wierden-Enschede is de naam StadsGewestelijkMaterieel wel toepasselijk.

[ afbeelding ]
ŋQué es?
Een Belgische ICE of zo?
SAPSAN, de Velaro RUS.

Mij evengoed een raadsel waarom juist DIE plaat erbij moest, maar okee
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 20:28:26 #198
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68214847
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

SAPSAN, de Velaro RUS.

Mij evengoed een raadsel waarom juist DIE plaat erbij moest, maar okee
Die is momenteel actief van Moskou naar Sint Petersburg en Nizny Novgorod als ik het goed heb.
  maandag 20 april 2009 @ 20:36:42 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68215178
Klopt ja, die rijdt het in 4:30. De gewone nachttreinen doen er 8:30 over ongeveer..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 20:37:49 #200
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68215228
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
pi_68215386
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:26 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi man, zo'n wijzigingsblad

Met NS vooruit in de tijd, Plan V vervangen door SGMm

[ afbeelding ]

Met connexxion daarentegen TERUG in de tijd, Protos vervangen door... Plan V

[ afbeelding ]

Nothing's changed...... really
De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:44:03 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68215502
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Misschien is er niet genoeg SGMm-III beschikbaar, bijvoorbeeld omdat de instroom van SLT nog niet zo hard gaat als gehoopt.
quote:
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Het is niet handig om een eilandbedrijfje mat'64 of SGMm-II's te hebben, daarom rijden er toch SGMm-III's. De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 20:50:58 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68215816
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:37 schreef Ofyles2 het volgende:
De Sapsan kan momenteel slechts 250 km/h, met een upgrade zou dat zomaar 300 km/h kunnen worden (of iets hoger).
Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_68216198
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 20:59:54 #205
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68216266
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:58 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Heeft er iemand een lijst met afkortingen van de bakken?

Zoals Bk enz...Ik zal niet weten wat het betekend
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bak_(trein)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68216462
quote:
Merci
pi_68217797
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

[..]

De NS rijdt ook weer met mat '64 tussen Zp - Nm, voor uit
Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
quote:
Op maandag 20 april 2009 18:14 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Elk wissel moet minimaal eenmaal per 24 uur bereden worden, anders werkt het mogelijk niet goed meer
Ah op die fiets dat spoor!
pi_68218931
quote:
Op maandag 20 april 2009 21:33 schreef Nightshadow het volgende:

[..]

Er rijden zelfs een paar slagen VIRM-4
[..]

Ah op die fiets dat spoor!
Ja klopt, waar wordt SGMm dan onderhouden in Amsterdam of zo?
Maar het meest logische zou zijn doortrekking van de treinverbinding Amf - Ah en deze uitlaten voeren door Connexxion.
  Redactie Sport maandag 20 april 2009 @ 22:01:03 #209
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68219074
SGMm wordt dacht ik onderhouden in Leidschendam
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 20 april 2009 @ 22:06:48 #210
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68219379
quote:
Op maandag 20 april 2009 19:35 schreef Dr_Flash het volgende:
fucking scheve platen wel
Dat bier hč.

Oh wacht.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 20 april 2009 @ 22:10:19 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219552
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:41 schreef Brembo het volgende:

Daarbij vind ik persoonlijk een behoorlijke overcapaciteit om met een SGM-3 een treindienst Ah-Ede Wageningen te doen...
Nou valt wel mee hoor. Eerder reden er altijd 4 bakken. V+V of zelfs T.
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:06 schreef Duvel het volgende:
Dat bier hč.
Dat moest toen nog komen jah
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 20 april 2009 @ 22:11:51 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68219631
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:44 schreef dennistd het volgende:
De lijn Ede=Wageningen-Arnhem zie ik trouwens nog wel een keer overgaan naar Connexxion, doorgetrokken vanuit Amersfoort.
Alsjeblieft zeg, nog meer gekluns op een hoofdlijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:04:55 #213
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_68224541
quote:
Op maandag 20 april 2009 17:02 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Oke hoeveel stammen ICK komen er totaal naar Nijmegen
11 toch?
  dinsdag 21 april 2009 @ 00:06:26 #214
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68224592
quote:
Op maandag 20 april 2009 20:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Technisch kunnen ze dus 330 zonder probleem. Maar nou het spoor nog
Dat gaat nog al wat moeilijk, technisch maar vooral financieel.
pi_68225995
!vooraankondiging

Morgen even met het toestel op pad voor een reportage.
pi_68226788
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 09:42:34 #217
155227 crew  Guppy
dus
pi_68228717
en n wisselstoring tussen utrecht en tiel
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_68228939
Zit nu in de intercity naar den bosch, eens kijken hoeveel last ik daar van zal hebben

het zit niet echt mee vandaag
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:13:25 #219
140226 Novus
Ofwel Noof.
pi_68229441
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Say your prayers and light a fire; we're going to start a war.
pi_68229907
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch


ICL op station Deventer


Gangpad in de 1e klas


1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:


1800-loc met bruine poep vlekken
  dinsdag 21 april 2009 @ 10:30:57 #221
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_68229936
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:30 schreef RubenK het volgende:
zat vorige week in de icl, wat een comfortabele trein is dat toch

[ afbeelding ]
ICL op station Deventer

[ afbeelding ]
Gangpad in de 1e klas

[ afbeelding ]
1e klas interieur

Moest ook ontzettend naar de wc ineens, zat achteraan en nadat ik klaar was keek ik even uit de achterdeur
en tot mijn grote verbazing zag ik allemaal bruine vlekken op de loc zitten, die verdacht veel weg hadden
van mijn poep qua kleur had er maar een foto van gemaakt:

[ afbeelding ]
1800-loc met bruine poep vlekken
Doe eens resizen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:17:37 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_68231435
mijn modem, wat DOE je?

en die poepvlekken staan misschien op een andere foto?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 21 april 2009 @ 11:20:54 #223
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68231556
Ligt het nou aan mij of is er eigenlijk praktisch geen verschil tussen 1e en 2e klas in ICL? Nou ja beter een tweede klas die sprekend lijkt op eerste klas dan andersom zoals in stoptreintjes. Maar in beide gevallen heeft het weinig zin een 1e-klaskaartje te kopen.
pi_68233153
De stoelen in de 1e klas zijn harder, breder en er zijn 5 zitplaatsen in de coupe's ipv 6
En het zijn niet heel veel vlekken, kleine klei-achtige dingetjes linksonder ergens

foto's zijn gemaakt met mobiel, zal ze vanmiddag resizen (zit nu bij een bushalte)
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:06:04 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68233183
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
pi_68235558
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 10:13 schreef Novus het volgende:
Trein 8030 schijnt een ongelukje te hebben gehad in Zwolle.. .weer een emmer V naar z'n gallemiezen. ;o
Oh wat was er gebeurt dan?
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 13:59:37 #227
155227 crew  Guppy
dus
pi_68236717
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
de 2de klas compartimenten hebben toch gewoon 6 stoelen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 21 april 2009 @ 14:03:54 #228
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_68236867
In het ICL is dat niet het geval. Dat zijn er echt maar 5
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_68237307
Fotootje als bewijs

* Whatever floats your goat!
pi_68237565
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Naar horen zeggen heeft iemand geprobeerd bij castricum tussen de spoorbomen te gaan, weer eens wat anders dan bij Heiloo
  Moderator dinsdag 21 april 2009 @ 14:35:28 #231
155227 crew  Guppy
dus
pi_68237822
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 14:17 schreef MetalMike het volgende:
Fotootje als bewijs

[ afbeelding ]
oh ja

ik heb niks gezegd ik heb ook al te lang niet meer in een ICL gezeten...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 21 april 2009 @ 15:39:44 #232
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68239912
ICL is voor mij ook alweer een tijdje geleden hoor, maar zo'n markante indeling vergeet ik gewoon niet snel.

Die treintjes waren wel nog veel leuker toen ze al die verschillende kleurtjes hadden.

  Redactie Sport dinsdag 21 april 2009 @ 15:44:45 #233
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_68240098
Die heb ik ook als een van de custom header ingesteld: http://dennistd.nl/fok/headers/icl.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_68240927
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 12:06 schreef ReisT het volgende:
2e klas ICL heeft ook 5 zitplaatsen per coupé, dat is het 'm nou juist.
Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar, zoals in een (volle) ICK nog wel eens het geval kon zijn, voornamelijk lange mensen, of mensen zoals ik die standaard een relaxte houding aannemen (andere mensen noemen dat onderuitgezakt ).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:12:47 #235
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_68241144
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef Guard het volgende:

[..]

Heel logisch ook als je er over nadenkt, door die drie/twee opstelling zit je niet zo snel met de knieeen tegen elkaar
Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_68241458
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2009 16:24:22 ]
pi_68241513
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Logisch qua indeling wel ja, maar de ruimtebenutting gaat er niet echt op vooruit. ICK was al erg met zes stoelen per raam, maar dat is nog erger.
Je raakt wel weer zitplaatsen kwijt ja, dat dan weer wel. Trade-off: meer ruimte, minder stoelen, of juist andersom...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 21 april 2009 @ 16:39:39 #238
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_68242082
Het kost wel best veel zitplaatsen. Een 2e klasrijtuig heeft bij:
ICL: 60 ziplaatsen
ICK: 72 zitplaatsen
ICRm: 80 zitplaatsen

De reiziger heeft het liefst natuurlijk veel ruimte, NS propt het liefs zoveel mogelijk stoelen in een trein. Tegenstrijdige belangen dus.
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:21 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Wat is eigenlijk verschil Tussen ICK (Bm235 ) en ICL (Aimz261, Bimz264 en Bimdz268.)

De bakken hebben alleen een andere indeling, en technisch wat anders?
Het zal 'm vooral in de indeling zitten, technisch zijn het allemaal varianten van hetzelfde type
http://nl.wikipedia.org/wiki/UIC-X-rijtuigen_van_de_DB

ICL heeft wel altijd "im" in de afkorting zitten, dat zijn dus rijtuigen die in de jaren '80 zijn verbouwd tot InterRegio. De bakken die wij ICK noemen hebben niet zo'n verbouwing gehad.

[ Bericht 10% gewijzigd door ReisT op 21-04-2009 16:52:45 ]
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:11:45 #239
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245039
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 07:22 schreef RubenK het volgende:
iemand plat tussen alkmaar en uitgeest
Dat zou verboden moeten worden!
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:12:36 #240
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_68245061
Vanaf deze week Oranjeretours verkrijgbaar op alle stations, dé handige kaartjes waarmee je naast de trein ook gebruik kunt maken van GVB volgende week donderdag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')