Vliegen is leukerquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Racelicentie heb je nodig... Superlicentie zelfs en die heb ik ook niet. Maar daar is vast een werk-leer traject voor. Jaartje DTM vink ook wel geinig.
Met een uitkering zijn ze sowieso kansloos, en kosten ze de samenleving nog veel meer geld ook. Door het minimumloon of de minimale salarissen in het algemeen te verhogen zorg je ervoor dat werkgevers nog minder geneigd zijn om lager opgeleid personeel te gaan aannemen. Ze zullen namelijk nooit rendabel zijn. Welke werkgever neemt nou iemand aan die al 4 jaar met een uitkering thuis zit, tegen een minimum loon van 1340 bruto waar nog 30% werkgevers belasting bovenop komt. Werkgevers zijn eerder geneigd iemand loonsverhoging te geven die ze al een tijdje kennen en waarvan ze de potentiële capaciteiten van inzien.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ze had het over die baantjes die ze terecht als pulp af doet. En daarmee schoffeert zij die mensen echt niet, die mensen weten ook wel dat het baantjes zijn die niet of amper betalen en heel vaak geen enkel perspectief bieden. Mensen op de allerlaatste rang van de arbeidsmarkt zijn meestal kansloos om door te stromen naar beter rangen. Blijven steken in slecht werk dat niet betaald en mensen in armoe laat.
Het instrument van markt bij arbeidsverdeling werkt maximaal mensonterend. Ene groter beerput als het om negatieve discriminatie gaat.
quote:Op zondag 19 april 2009 13:56 schreef SchoppenKoning het volgende:
[..]
Met een uitkering zijn ze sowieso kansloos, en kosten ze de samenleving nog veel meer geld ook. Door het minimumloon of de minimale salarissen in het algemeen te verhogen zorg je ervoor dat werkgevers nog minder geneigd zijn om lager opgeleid personeel te gaan aannemen. Ze zullen namelijk nooit rendabel zijn. Welke werkgever neemt nou iemand aan die al 4 jaar met een uitkering thuis zit, tegen een minimum loon van 1340 bruto waar nog 30% werkgevers belasting bovenop komt. Werkgevers zijn eerder geneigd iemand loonsverhoging te geven die ze al een tijdje kennen en waarvan ze de potentiële capaciteiten van inzien.
Door het te hebben over minderwaardig werk, pulp-baantjes en zelfs mensonterende omstandigheden 'die we sinds de 19de eeuw niet meer hebben gezien', doe je de mensen die wel de handen uit de mouwen willen steken voor een minimum loon, ernstig te kort. Tuurlijk weten die mensen ook dat het niet de beste baantjes zijn, maar is dat zo erg? Alleen omdat er vanuit de regering is besloten dat niemand in Nederland water hoeft te schenken om in zijn onderhoud te hoeven voorzien, zitten er zo ontzettend veel mensen op de bank niks te doen. En die groep wordt echt alleen maar groter in de toekomst...
Ze is PvdA-er... En zoals gezegd, Kant had werkelijk NIETS tegen haar in te brengen, behalve wat standaardzinnetjes die kant noch wal raken.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:06 schreef EchtGaaf het volgende:
En Kant de vloer aanveegde met die Mark Rutte adept(e).
Het was pathetisch.quote:Een misplaatst optimistisch verhaal dat gelukkig door Kant goed werd gerelativeerd.
Juist wel. In de uitkeringssituatie ontbreekt het perspectief. Dat is nu juist de boodschap. In de praktijk werkt het daar.quote:Nederland moet never nooit een voorbeeld nemen aan de situatie zoals die in NY en omstreken geldt. Het sterft daar van de werkende armen. Het sterft van de pulpbaantjes die zo weinig betalen, dat je er amper een korst brood van kan eten. Die mensen werken drie slagen in rondte voor het minimumloon en hebben maar al te vaak gen perspectief om daar uit te komen....
De VS is niet het beloofde land, net zoals NL dat niet is. Maar dat NL op bepaalde vlakken wat van de VS kan leren is duidelijk.quote:Hoe kan je trots zijn op een land dat amper een fatsoenlijke sociale voorziening heeft? Hoe kan je trots zijn op een staat waar het sterft van de zwervers en uitvallers? Hoe kan trots zijn op een land waar de verschillende tussen arm en rijk zo ongeveer nergens zo groot zijn als daar? Hoe kan trots zijn op een land waar zoveel mensen niets een verzekerd zijn tegen ziektekosten?
PvdA-er en ze heeft veel meer gepresteert dan jij, dus om haar nu naïef te noemen...quote:Daar komt die naïeve Mark Rutte adept(e) niet mee.![]()
Het is een stap naar een succesvolle loopbaan. Ik heb ook ooit kutwerk voor weinig gedaan. Maar dat is wel een stap geweest richting het succes van vandaag.quote:Liever 2 miljoen werkende armen? Het probleem van de werkende armen importeren uit the USA?
Alleen ga jij dan bij de buurman kopen die wel goedkope arbeid in schakelt, omdat jij niet bereid bent om veel meer te betalen... Jij toont jezelf naïef.quote:Het begint ermee om de mensen aan de onderkant beter te betalen. Als het vuile zware werk gewoon beter wordt betaald, dus naar zwaarte van het werk, dan hoeven werkgevers ook niet te klagen dat ze geen Nederlanders kunnen krijgen en vreemdelingen moeten gaan importeren.
Wat een lulkoek. Jij zegt gewoon: de markt moet X. Ze zijn vrij om X te doen. Als ze Y doen grijpen we in.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Niks strijdig, en geen woord Spaans.
Het is precies met die auto met ESP. Natuurkundige wetten hebben altijd gelijk. Breekt auto uit, dan breekt die uit. Wordt het te gek, dan grijpt ESP in om rampspoed te voorkomen.
Auto-> vrij markt.
ESP-> overheid die indien nodig ingrijpt.
U mag de directeur vanaf nu maximaal 170.000 euro betalen. Minder mag ook. Dat noem ik speelruimte...quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is niet is mogelijk om partijen binnen de private sector speelruimte te gunnen, speelruimte binnen kaders die door politiek worden bepaald? Niks nieuws geloof ik.
Alleen was dat niet zo, daar zaten best leuke opties bij voor iemand die niet eens op een reguliere manier aan het werk kan komen.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Als het vijf keer dezelfde snit zonder enig perspectief is, dan is het resultaat dus 5 x niks=nog steeds niks.
Het aanbod paste bij haar profiel, ze vond het alleen niet leuk. Ook al zo'n rare gedachte, dat werk leuk moet zijn...quote:Beter is om haar 1 voorstel te doen dat wel past bij haar profiel.
Dit van de man die CEO's levenslang wil geven omdat ze een goed salaris geaccepteerd hebben...quote:Nuance is voor jou helaas soms een groot struikelblok.
Dat is aantoonbare lulkoek. Als je bereid bent om hard te werken kom je gewoon verder.quote:Op zaterdag 18 april 2009 23:25 schreef EchtGaaf het volgende:
Ze had het over die baantjes die ze terecht als pulp af doet. En daarmee schoffeert zij die mensen echt niet, die mensen weten ook wel dat het baantjes zijn die niet of amper betalen en heel vaak geen enkel perspectief bieden. Mensen op de allerlaatste rang van de arbeidsmarkt zijn meestal kansloos om door te stromen naar beter rangen. Blijven steken in slecht werk dat niet betaald en mensen in armoe laat.
Een baan hebben. Mensonterend. Tsja...quote:Het instrument van markt bij arbeidsverdeling werkt maximaal mensonterend. Ene groter beerput als het om negatieve discriminatie gaat.
Nee. Dat is eigenlijk best simpel. Tenminste, in de kleine kistjes waar ik les in heb gehad. De racerij verlangt toch echt meer van je.quote:
Dat perspectief is er al lang. Niets mis met mensen daar vooral zelf leidend in te laten zijn. Altijd maar dat handje vastpakken...quote:Op zondag 19 april 2009 15:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Niks mis mee om mensen werkervaring op te laten doen. Maar biedt ze dan ook perspectief dat verder gaat dan alleen waterschenken.
Ja, maar van die personen zie je niet hoeveel geld ze hebben, dus is het lastig jaloers te zijn...quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
dan moet je toch kwaad zijn op diegene die de doelen heeft vastgesteld? Die is dan toch de fout ingegaan?
Even terzijde, maar dat zie je ook bij discussies over marktwerking. Het zijn meestal de grootste tegenstanders van marktwerking, zij twijfelen bijvoorbeeld aan de rationaliteit van de mens, die pleiten voor belastingen om daarmee gedrag te sturen. Terwijl juist die stuurmogelijkheid gebaseerd is op economische modellen waarbij men uit gaat van rationeel gedrag.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
Wat me trouwens ook verbaast, is dat de woede zich vooral richt op de ontvanger van de bonus. Zeker aangezien de woede mede gebaseerd is op het feit dat de bonussen korte termijn doelen zouden stimuleren.
Het grappige is dat daarmee dus impliciet erkend wordt dat je met een bonus gedrag kunt sturen.
Och, de PvdA heeft meer verdwaalde VVD-ers in haar aanhangquote:
Onzin. Het was maar goed dat ze er zat, om de zaak weer een beetje in balans te brengen. Het is nl niet zo moeilijk een verhaal slechts aan 1 kant te belichten.quote:En zoals gezegd, Kant had werkelijk NIETS tegen haar in te brengen, behalve wat standaardzinnetjes die kant noch wal raken.
[..]
Slaat nergens op. Die tegenwerpingen vaan haar waren hard nodig. Wat een verheerlijking van de situatie aldaar. Je kan er wel "iets" uit de situatie aldaar lichten, maar je moet het totale plaatje hier niet willen. Ze betalen inderdaad minder premie, houden dus van het minimumloon idd meer over. Maar als je pech hebt, dan ben je daar goed zuur. De sociale voorzieningen zijn er ook naar. (ronduit slecht) En dat vertelt het meesje er niet bij. Nogal demagogisch dus; goed dat Kant er zat voor een een tegengeluid om de nuance in te brengen.quote:Het was pathetisch.
[..]
Mensen (en al helemaal hoogopgeleiden) rücksichtlos in een zwaar onderbetaald pulpbaanje parkeren biedt evenmin perspectief. Ik pleit liever om intelligentie te gebruiken als het gaat om human resource. Kost meer moeite en energie, maar op termijn ben je beter af. Want als mensen hun kwaliteiten laat aanspreken, dan vertaalt zich op termijn naar meer resultaten, dam mensen te laten verrotten in een pulpbaantje dat amper of geen perspectief biedt.quote:Juist wel. In de uitkeringssituatie ontbreekt het perspectief. Dat is nu juist de boodschap. In de praktijk werkt het daar.
[..]
Dat laatste is waar. Maar Mees verdedigde eea met de lagere premies, zonder daarbij te vertellen dat de voorzieningen daar superslecht zijn. Nogsmaal, veel mensen zijn daar niet of amper verzekerd. Zoiets moet je toch nooit willen?quote:De VS is niet het beloofde land, net zoals NL dat niet is. Maar dat NL op bepaalde vlakken wat van de VS kan leren is duidelijk.
Ik vindt het schandalig als iemand mij dat verwijt. Ik heb er steeds op gehamerd dat het systeem van vrije arbeidsmarkt niet werkt, sterker nog achterlijker is dan achterlijk. Eenvoudigweg, dat het zwakken geen of amper kansen biedt. Daar zit het probleem.quote:Kennelijk wens jij 2 miljoen mensen af te schrijven. Ik vind dat schandalig!
[..]
Ze verkondigt ook maar een mening. Het is ook maar een mening, al heeft ze 100x meer gepresteerd.quote:PvdA-er en ze heeft veel meer gepresteert dan jij, dus om haar nu naïef te noemen...
Zonder dat kutwerk had je dit succes dan niet gehad?quote:
Het is een stap naar een succesvolle loopbaan. Ik heb ook ooit kutwerk voor weinig gedaan. Maar dat is wel een stap geweest richting het succes van vandaag.
[..]
Ik zou never nooit een Pool inhuren, omdat hij goedkoper is. Nogmaals, het is ordinaire concurrentievervalsing. De Nederlanders die op het werk zijn aangewezen, blijven hangen in lage lonen.quote:Alleen ga jij dan bij de buurman kopen die wel goedkope arbeid in schakelt, omdat jij niet bereid bent om veel meer te betalen... Jij toont jezelf naïef.
Ik geloof dat er dan veel diktators rondlopen. De mark is nl . niet 100% vrij.....Ik vertel niks nieuws.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:02 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat een lulkoek. Jij zegt gewoon: de markt moet X. Ze zijn vrij om X te doen. Als ze Y doen grijpen we in.
Dat is zoiets als vrijheid van meningsuiting waarbij het verboden is om kritiek te hebben op de overheid... Geen vrijheid van meningsuiting dus. Ik blijf erbij, jij bent een dictator in hart en nieren.
Het is speelruimte.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
U mag de directeur vanaf nu maximaal 170.000 euro betalen. Minder mag ook. Dat noem ik speelruimte...
Heb jij het dossier gezien?quote:Op donderdag 23 april 2009 00:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Alleen was dat niet zo, daar zaten best leuke opties bij voor iemand die niet eens op een reguliere manier aan het werk kan komen.
[..]
Ik vraag me nu af wie van ons de echte Calvinist is.quote:Het aanbod paste bij haar profiel, ze vond het alleen niet leuk. Ook al zo'n rare gedachte, dat werk leuk moet zijn...
[..]
Ik zou de dag prijzen, als er politici opstaan die het probleem nu echt echt aan durven te pakken.quote:Dit van de man die CEO's levenslang wil geven omdat ze een goed salaris geaccepteerd hebben...
Simpel? Je zegt er wel dat bij... Voor B1/B3 ben je wel een paar jaar verder......quote:Op donderdag 23 april 2009 00:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Dat is eigenlijk best simpel. Tenminste, in de kleine kistjes waar ik les in heb gehad. De racerij verlangt toch echt meer van je.
Ik kijk liever naar de praktijk dan naar mooie verhaaltjes. Tja, je hebt natuurlijk altijd kansen die werkelijk in de praktijk nergens over gaan.quote:Op donderdag 23 april 2009 00:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat perspectief is er al lang. Niets mis met mensen daar vooral zelf leidend in te laten zijn. Altijd maar dat handje vastpakken...
Misschien dat jij gewoon niet weet wat de standpunten zijn van de partij.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Och, de PvdA heeft meer verdwaalde VVD-ers in haar aanhang
Maar als ik ze zo hoor praten, dan hoor ik een raszuivere liberaal.
Onzin? Ze bracht alleen maar kretologie!quote:Onzin.
Alleen maar kretologie. Haar aanhang zal haar wel geloven, iedereen met werkende hersencellen lag rollend over de vloer...quote:goed dat Kant er zat voor een een tegengeluid om de nuance in te brengen.
Nee, je bent naïef als je denkt dat je iedereen een prachtige baan met een prachtig salaris kan geven.quote:Naief ben je als je dat niet inzien.
Die hoogopgeleiden gaan helemaal dat traject niet in. Ik ken er meerderen die door faillissementen bij het CWI kwamen en allemaal hoorde ze hetzelfde: u red het zelf wel, tot ziens!quote:Mensen (en al helemaal hoogopgeleiden) rücksichtlos in een zwaar onderbetaald pulpbaanje parkeren biedt evenmin perspectief.
Als je veel kwaliteiten hebt, dan heb je het CWI niet nodig. Doe nou eens niet zo naïef.quote:Ik pleit liever om intelligentie te gebruiken als het gaat om human resource. Kost meer moeite en energie, maar op termijn ben je beter af. Want als mensen hun kwaliteiten laat aanspreken, dan vertaalt zich op termijn naar meer resultaten, dam mensen te laten verrotten in een pulpbaantje dat amper of geen perspectief biedt.
Wie ben jij om andermans baan een pulpbaan te noemen. Over elitair gedrag gesproken!quote:Maar ja, het is natuurlijk veel gemakkelijker om mensen te dumpen in ene pulpbaan
Het slechte van de voorzieningen in de VS wordt in NL schromelijk overdreven. Maar we moeten niet naar die situatie, dat ben ik wel met je eens. Er is wel een goede tussenvorm, daar ben ik van overtuigd.quote:zonder daarbij te vertellen dat de voorzieningen daar superslecht zijn. Nogsmaal, veel mensen zijn daar niet of amper verzekerd. Zoiets moet je toch nooit willen?
Ja, maar het mogen geen pulpbanen zijn en het moet goed verdienen. Je vertelt er niet bij hoe je dat wil realiseren. Logisch ook, het KAN gewoon niet. Dus je schrijft ze feitelijk af, je verzacht de pijn de eerste jaren alleen door te vertellen over die mooie baan voor mooi geld die ze nooit echt zullen krijgen omdat het niet in de kaarten zit... tenzij ze onderaan de ladder beginnen en zichzelf opwerken.quote:Ik vindt het schandalig als iemand mij dat verwijt. Ik heb er steeds op gehamerd dat het systeem van vrije arbeidsmarkt niet werkt, sterker nog achterlijker is dan achterlijk. Eenvoudigweg, dat het zwakken geen of amper kansen biedt. Daar zit het probleem.
Ik pleit als geen ander voor recht op passend werk voor iedereen.
Ze verkondigt een onderbouwde mening.quote:Ze verkondigt ook maar een mening. Het is ook maar een mening, al heeft ze 100x meer gepresteerd.
Ze heeft het toch gewoon zelf gedaan hoor. En wat jij een pulpbaan noemt is ook een kans op een loopbaan.quote:Zij profiteert ook van een systeem dat haar wel echte kansen biedt maar niet iedereen. Heus. Want het is zo'n prachtsysteem.....Maar niet heus.
Nee, ik ben er van overtuigd dat ik daar geleerd heb om hard te werken en dat niet alles vanzelf gaat.quote:Zonder dat kutwerk had je dit succes dan niet gehad?
De Pool arm houden ten gunste van de Nederlander die zichzelf te goed vindt voor pulpbaantjes. Stuk eerlijker...quote:Ik zou never nooit een Pool inhuren, omdat hij goedkoper is. Nogmaals, het is ordinaire concurrentievervalsing. De Nederlanders die op het werk zijn aangewezen, blijven hangen in lage lonen.
Maar ja, jij hebt liever een Pool in dienst die op het minimumloon blijft hangen, terwijl jij om de paar jaar een nieuwe Porsch kan aanschaffen.
Ik verdeel de buit liever wat eerlijker.
Niet 100% is zowel 99% als 0%. Jij zit wel heel dicht op die 0% (lees: je wil slechts toestaan wat jou uit komt).quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat er dan veel diktators rondlopen. De mark is nl . niet 100% vrij.....Ik vertel niks nieuws.
Ik ben realist. En niemand heeft het altijd onjuist natuurlijk...quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me nu af wie van ons de echte Calvinist is.
Ik constateerde al lang geleden dat jij geen 100% geeft, niet durft. Leven is het meervoud van lef.quote:
Schandalig, mensen die werken voor hun geld.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat doe jij hier: zwakkeren met alle geweld in een kansloze pulpbaan dumpen.![]()
Ik pleit dan ook niet voor niets voor (spel)regels (bij het opstellen van contracten) . Waar bedrijven zich aan moeten houden mbt salariëring. Vb. bandbreedte.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
Wat me trouwens ook verbaast, is dat de woede zich vooral richt op de ontvanger van de bonus. Zeker aangezien de woede mede gebaseerd is op het feit dat de bonussen korte termijn doelen zouden stimuleren.
Het grappige is dat daarmee dus impliciet erkend wordt dat je met een bonus gedrag kunt sturen.
De ontvanger heeft gepresteerd volgens de afspraken die gemaakt zijn, en wordt daar dus voor beloond. Als dan blijkt dat deze teveel op korte termijn gericht zijn, dan moet je toch kwaad zijn op diegene die de doelen heeft vastgesteld? Die is dan toch de fout ingegaan?
Wat houden die spelregels dan exact in?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor niets voor (spel)regels (bij het opstellen van contracten) . Waar bedrijven zich aan moeten houden mbt salariëring. Vb. bandbreedte.
Helaas, geen novum voor je.
Iedereen evenveel of minder dan EG.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:26 schreef SchoppenKoning het volgende:
Wat houden die spelregels dan exact in?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |