Misschien dat jij gewoon niet weet wat de standpunten zijn van de partij.quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:35 schreef EchtGaaf het volgende:
Och, de PvdA heeft meer verdwaalde VVD-ers in haar aanhang
Maar als ik ze zo hoor praten, dan hoor ik een raszuivere liberaal.
Onzin? Ze bracht alleen maar kretologie!quote:Onzin.
Alleen maar kretologie. Haar aanhang zal haar wel geloven, iedereen met werkende hersencellen lag rollend over de vloer...quote:goed dat Kant er zat voor een een tegengeluid om de nuance in te brengen.
Nee, je bent naïef als je denkt dat je iedereen een prachtige baan met een prachtig salaris kan geven.quote:Naief ben je als je dat niet inzien.
Die hoogopgeleiden gaan helemaal dat traject niet in. Ik ken er meerderen die door faillissementen bij het CWI kwamen en allemaal hoorde ze hetzelfde: u red het zelf wel, tot ziens!quote:Mensen (en al helemaal hoogopgeleiden) rücksichtlos in een zwaar onderbetaald pulpbaanje parkeren biedt evenmin perspectief.
Als je veel kwaliteiten hebt, dan heb je het CWI niet nodig. Doe nou eens niet zo naïef.quote:Ik pleit liever om intelligentie te gebruiken als het gaat om human resource. Kost meer moeite en energie, maar op termijn ben je beter af. Want als mensen hun kwaliteiten laat aanspreken, dan vertaalt zich op termijn naar meer resultaten, dam mensen te laten verrotten in een pulpbaantje dat amper of geen perspectief biedt.
Wie ben jij om andermans baan een pulpbaan te noemen. Over elitair gedrag gesproken!quote:Maar ja, het is natuurlijk veel gemakkelijker om mensen te dumpen in ene pulpbaan
Het slechte van de voorzieningen in de VS wordt in NL schromelijk overdreven. Maar we moeten niet naar die situatie, dat ben ik wel met je eens. Er is wel een goede tussenvorm, daar ben ik van overtuigd.quote:zonder daarbij te vertellen dat de voorzieningen daar superslecht zijn. Nogsmaal, veel mensen zijn daar niet of amper verzekerd. Zoiets moet je toch nooit willen?
Ja, maar het mogen geen pulpbanen zijn en het moet goed verdienen. Je vertelt er niet bij hoe je dat wil realiseren. Logisch ook, het KAN gewoon niet. Dus je schrijft ze feitelijk af, je verzacht de pijn de eerste jaren alleen door te vertellen over die mooie baan voor mooi geld die ze nooit echt zullen krijgen omdat het niet in de kaarten zit... tenzij ze onderaan de ladder beginnen en zichzelf opwerken.quote:Ik vindt het schandalig als iemand mij dat verwijt. Ik heb er steeds op gehamerd dat het systeem van vrije arbeidsmarkt niet werkt, sterker nog achterlijker is dan achterlijk. Eenvoudigweg, dat het zwakken geen of amper kansen biedt. Daar zit het probleem.
Ik pleit als geen ander voor recht op passend werk voor iedereen.
Ze verkondigt een onderbouwde mening.quote:Ze verkondigt ook maar een mening. Het is ook maar een mening, al heeft ze 100x meer gepresteerd.
Ze heeft het toch gewoon zelf gedaan hoor. En wat jij een pulpbaan noemt is ook een kans op een loopbaan.quote:Zij profiteert ook van een systeem dat haar wel echte kansen biedt maar niet iedereen. Heus. Want het is zo'n prachtsysteem.....Maar niet heus.
Nee, ik ben er van overtuigd dat ik daar geleerd heb om hard te werken en dat niet alles vanzelf gaat.quote:Zonder dat kutwerk had je dit succes dan niet gehad?
De Pool arm houden ten gunste van de Nederlander die zichzelf te goed vindt voor pulpbaantjes. Stuk eerlijker...quote:Ik zou never nooit een Pool inhuren, omdat hij goedkoper is. Nogmaals, het is ordinaire concurrentievervalsing. De Nederlanders die op het werk zijn aangewezen, blijven hangen in lage lonen.
Maar ja, jij hebt liever een Pool in dienst die op het minimumloon blijft hangen, terwijl jij om de paar jaar een nieuwe Porsch kan aanschaffen.
Ik verdeel de buit liever wat eerlijker.
Niet 100% is zowel 99% als 0%. Jij zit wel heel dicht op die 0% (lees: je wil slechts toestaan wat jou uit komt).quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:48 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat er dan veel diktators rondlopen. De mark is nl . niet 100% vrij.....Ik vertel niks nieuws.
Ik ben realist. En niemand heeft het altijd onjuist natuurlijk...quote:Op vrijdag 24 april 2009 10:52 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vraag me nu af wie van ons de echte Calvinist is.
Ik constateerde al lang geleden dat jij geen 100% geeft, niet durft. Leven is het meervoud van lef.quote:
Schandalig, mensen die werken voor hun geld.quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Maar wat doe jij hier: zwakkeren met alle geweld in een kansloze pulpbaan dumpen.![]()
Ik pleit dan ook niet voor niets voor (spel)regels (bij het opstellen van contracten) . Waar bedrijven zich aan moeten houden mbt salariëring. Vb. bandbreedte.quote:Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Xtreem het volgende:
Wat me trouwens ook verbaast, is dat de woede zich vooral richt op de ontvanger van de bonus. Zeker aangezien de woede mede gebaseerd is op het feit dat de bonussen korte termijn doelen zouden stimuleren.
Het grappige is dat daarmee dus impliciet erkend wordt dat je met een bonus gedrag kunt sturen.
De ontvanger heeft gepresteerd volgens de afspraken die gemaakt zijn, en wordt daar dus voor beloond. Als dan blijkt dat deze teveel op korte termijn gericht zijn, dan moet je toch kwaad zijn op diegene die de doelen heeft vastgesteld? Die is dan toch de fout ingegaan?
Wat houden die spelregels dan exact in?quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor niets voor (spel)regels (bij het opstellen van contracten) . Waar bedrijven zich aan moeten houden mbt salariëring. Vb. bandbreedte.
Helaas, geen novum voor je.
Iedereen evenveel of minder dan EG.quote:Op zaterdag 25 april 2009 11:26 schreef SchoppenKoning het volgende:
Wat houden die spelregels dan exact in?
Maar EG, het is helemaal niet mis gegaan door de hoogte van het bedrag! De bandbreedte lost dus niets op! Je stuurt met de criteria die je vaststelt.quote:Op vrijdag 24 april 2009 21:51 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit dan ook niet voor niets voor (spel)regels (bij het opstellen van contracten) . Waar bedrijven zich aan moeten houden mbt salariëring. Vb. bandbreedte.
Helaas, geen novum voor je.
En Bin Laden was niet de leider van Al Qaida en helemaal niet verantwoordelijk voor de aanslag van 11 september...quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb nog een uitzending teruggezien van "Advocaat van de duivel". De aflevering ging over de beschuldiging dat Rijkman Groenink zichzelf heeft verrijkt.
Advocaat Gerard Spong verdedigde de graaier te vuur en te zwaard. De jury oordeelde klip en klaar: schuldig!
Vraag jij jezelf niet af, waarom steeds meer kiezers afhaken?quote:Op vrijdag 24 april 2009 11:16 schreef DS4 het volgende:
[..]
Misschien dat jij gewoon niet weet wat de standpunten zijn van de partij.
[..]
Laat ik nou eens sportief zijn in deze: de waarheid zal best ergens in het midden liggen. Mees heeft en punt, dergelijke baantjes kunnen mensen het arbeidsritme (terug)brengen. Maar ze moet niet doen of The American Dream voor iedere waterdrager zo in het verschiet ligt. En dan heeft Kant weer een punt. Er zullen hordes mensen zijn ,die ondanks hard ploeter in dergelijk werk blijven hangen en levenslang veroordeelt zijn tot het minimumloon.quote:Onzin? Ze bracht alleen maar kretologie!
[..]
Hetzelfde voor Mees uiteraard. Ik vond haar betoog op zijn zacht gezegd licht demagogisch. Nogal Rutteriaans. (waar ze en passant en ook nog eens heel positief over deed)quote:Alleen maar kretologie. Haar aanhang zal haar wel geloven, iedereen met werkende hersencellen lag rollend over de vloer...
[..]
En dat komt door dit bestel dat mensen ongelijke kansen biedt.quote:Nee, je bent naïef als je denkt dat je iedereen een prachtige baan met een prachtig salaris kan geven.
[..]
Hogere opgeleiden die in de bijstand zijn geraakt door pech worden echt wel gevonden hoor.quote:Die hoogopgeleiden gaan helemaal dat traject niet in. Ik ken er meerderen die door faillissementen bij het CWI kwamen en allemaal hoorde ze hetzelfde: u red het zelf wel, tot ziens!
[..]
Als mijn tante klootjes heeft, dan is het mijn oom.quote:Als je veel kwaliteiten hebt, dan heb je het CWI niet nodig. Doe nou eens niet zo naïef.
[..]
En dat zegt iemand die zelf zegt "kutbaantjes" te hebben gedaan. .:{wquote:Wie ben jij om andermans baan een pulpbaan te noemen. Over elitair gedrag gesproken!
[..]
Jij wilt de sociale voorzieningen nog verder beperken? IK niet, ik hou het liever op een fatsoenlijk peil.quote:Het slechte van de voorzieningen in de VS wordt in NL schromelijk overdreven. Maar we moeten niet naar die situatie, dat ben ik wel met je eens. Er is wel een goede tussenvorm, daar ben ik van overtuigd.
[..]
Mensen met geweld (want dat is het) in werksituaties te plaatsen, waarin geen enkel perspectief is, vind ik ook respectloos naar die mensen.quote:Ja, maar het mogen geen pulpbanen zijn en het moet goed verdienen. Je vertelt er niet bij hoe je dat wil realiseren. Logisch ook, het KAN gewoon niet. Dus je schrijft ze feitelijk af, je verzacht de pijn de eerste jaren alleen door te vertellen over die mooie baan voor mooi geld die ze nooit echt zullen krijgen omdat het niet in de kaarten zit... tenzij ze onderaan de ladder beginnen en zichzelf opwerken.
[..]
Over een erg eenzijdig standpunt. Heeft voor mij geen waarde.quote:Ze verkondigt een onderbouwde mening.
[..]
Zonder die kans was ze wrs ook nergens geweest. Maar het valt mij steeds op dat mensen die op de voorste rang van de arbeidsmarkt mogen zitten ( en de Heer daarvoor op hun blote knietjes mogen bedanken) het allemaal zo goed weten voor mensen die geen off amper ene kans hebben. Door handicap of andere pech. Over elitair gedrag gesproken.quote:Ze heeft het toch gewoon zelf gedaan hoor.
Een kans van 10-9 is ook een kans. Als je meedoet aan de loterij, heb je ook ene kans. Die werkelijk nergens over gaat.quote:En wat jij een pulpbaan noemt is ook een kans op een loopbaan.
[..]
En dat kan alleen in zo'n baantje/quote:Nee, ik ben er van overtuigd dat ik daar geleerd heb om hard te werken en dat niet alles vanzelf gaat.
[..]
Nee, de Pool hetzelfde en fatsoenlijk betalen.quote:De Pool arm houden ten gunste van de Nederlander die zichzelf te goed vindt voor pulpbaantjes. Stuk eerlijker...![]()
Als dat niet glashard kon worden aangetoond door de aanklagers, dan hebben ze daar toch gelijk in? Of liever een bananenrepubliek!quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:09 schreef DS4 het volgende:
[..]
En Bin Laden was niet de leider van Al Qaida en helemaal niet verantwoordelijk voor de aanslag van 11 september...
Respectvolquote:Er was dus reeds aangetoond dat de jury bestond uit grafmongolen.
Ach, als ik Spong moet geloven, dan schijnt het aantal ten onrechte veroordelingen door een jury niet hoger te zijn dan het aantal dat door de professionele rechters ten onrechte veroordeeld.quote:Zoals mijn Amerikaanse professor ooit zei: als je onschuldig bent wil je door een rechter berecht worden, als je schuldig bent door een jury. Waarvan akte!
Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander zo in de materie heeft verdiept als die leden van de jury....quote:Op zaterdag 25 april 2009 12:53 schreef FJD het volgende:
De mening van de gemiddelde Nederlander is nou niet zo solide beargumenteerd dat je die mening zelf als argument voor een punt wilt gebruiken.
Waar baseer jij dit opquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:36 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Maar EG, het is helemaal niet mis gegaan door de hoogte van het bedrag! De bandbreedte lost dus niets op! Je stuurt met de criteria die je vaststelt.
Jazeker. En mijn conclusie is dat gematigde realistische meningen tegenwoordig minder scoren. En met b.v. Femke Halsema ben ik van mening dat dat geen reden moet zijn om dan maar minder gematigd te worden. De politiek moet overtuigen.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Vraag jij jezelf niet af, waarom steeds meer kiezers afhaken?
Dat geldt zeker voor de zwakkeren. Zonder meer. Maar werk geeft mensen een doel en haalt ze uit een isolement. Uitkeringen zijn het echte zwarte gat. Dus ook die minder leuke baantjes zijn socialer dan uitkeringen.quote:Laat ik nou eens sportief zijn in deze: de waarheid zal best ergens in het midden liggen. Mees heeft en punt, dergelijke baantjes kunnen mensen het arbeidsritme (terug)brengen. Maar ze moet niet doen of The American Dream voor iedere waterdrager zo in het verschiet ligt. En dan heeft Kant weer een punt. Er zullen hordes mensen zijn ,die ondanks hard ploeter in dergelijk werk blijven hangen en levenslang veroordeelt zijn tot het minimumloon.
Rutte staat ook redelijk dicht bij de PvdA. En Mees wellicht dichter bij de VVD. Het is niet zwart-wit. Maar Mees bediende zich niet van kretologie. Dat zou ook vreemd zijn, want ze had een boek te presenteren.quote:Hetzelfde voor Mees uiteraard. Ik vond haar betoog op zijn zacht gezegd licht demagogisch. Nogal Rutteriaans. (waar ze en passant en ook nog eens heel positief over deed)
Ik heb je vaker uitgelegd dat gelijke kansen niet bestaan in de natuur en ons systeem dat alleen maar rechter trekt. Niet verder uit elkaar. De natuur is keihard. Onze maatschappij staat daar ver van, zo ver dat we veel dingen niet eens meer willen weten. Zoals waar het stukje vlees vandaan komt. En daar heb ik zelf ook last van. Gisteren kreeft gegeten en dat beest wordt dus levend uit het water gehaald omdat je zonodig honger hebt. Nou heb ik helemaal geen zin om daar mijzelf mee bezig te houden, sterker nog, in de tenten waar je zelf mag kiezen laat ik die "eer" aan mij zelfs voorbij gaan. Hypocriet natuurlijk, maar zo werkt het wel.quote:En dat komt door dit bestel dat mensen ongelijke kansen biedt.
Hoger opgeleiden in de bijstand hebben fysieke of mentale problemen. Die hebben weer hele andere hulp nodig (en zullen dat misschien ook gewoon niet krijgen omdat ze door hun opleiding de mensen van het UWV wel aankunnen).quote:Hogere opgeleiden die in de bijstand zijn geraakt door pech worden echt wel gevonden hoor.
Sterk. Ik merk dat je weer eens ontwijkt als je in de hoek staat.quote:Als mijn tante klootjes heeft, dan is het mijn oom.
Je eigen baan mag je kut vinden. Net zoals Dr. Dre zichzelf nigger mag noemen en jij daar een schop voor onder je reet krijgt.quote:En dat zegt iemand die zelf zegt "kutbaantjes" te hebben gedaan. .:{w
Sommigen wel ja. Tieten vergroten omdat je er psychisch problemen mee hebt op kosten van de maatschappij mag van mij worden afgeschaft. Ik noem maar even wat. Het gaat mij overigens vooral om de vrijblijvendheid. Je hoeft niet te versoberen als je de mensen die het niet nodig hebben niet meer geeft.quote:Jij wilt de sociale voorzieningen nog verder beperken? IK niet, ik hou het liever op een fatsoenlijk peil.
Nee, je draait het om. De voorziening is er voor mensen die niet in eigen inkomen kunnen voorzien. Kun je dat wel, moet je dat doen. Doe je dat niet: prima, vrijheid blijheid, maar dan heb je ook geen recht op geld.quote:Mensen met geweld (want dat is het) in werksituaties te plaatsen, waarin geen enkel perspectief is, vind ik ook respectloos naar die mensen.
Die MOE-landers waar jij zo'n hekel aan hebt, die doen vaak het hele jaar door werk waar de Nederlander zijn neus voor op haalt. In de agrarische sector is prima werk met prima vooruitzichten. Zwaar werk, dat wel.quote:Het kan echt geen kwaad om mensen een paar weken of paar maanden in zo'n baan te plaatsen om arbeidsritme op te doen. Maar daar blijft het dan vaak bij. Lekker makkelijk natuurlijk. Ben je er ook vanaf![]()
Nee, je hebt geen verweer!quote:Over een erg eenzijdig standpunt. Heeft voor mij geen waarde.
Iedereen krijgt kansen om wat van zijn leven te maken, op de enkele uitzonderingen na (zeer ernstige handicap, maar dat is iets wat we niet op kunnen lossen door een ander systeem, is het niet).quote:Zonder die kans was ze wrs ook nergens geweest.
Je hult jezelf in stilzwijgen over jouw situatie. Ik heb wel een idee, vermoeden, maar daar kan ik dan ook niets mee. Als mijn vermoeden juist is, dan zie ik niet hoe dat probleem zo maar is op te lossen.quote:Een kans van 10-9 is ook een kans. Als je meedoet aan de loterij, heb je ook ene kans. Die werkelijk nergens over gaat.
Ik heb zelf mogen ervaren wat kansen op de arbeidsmarkt in de praktijk betekenen.
Ja, daar doe je specifieke ervaring op. Net zoals dienstplicht, waar ik vroeger altijd tegen was, m.i. een goede leerschool was voor velen.quote:En dat kan alleen in zo'n baantje/
Die krijgen exact hetzelfde als de Nederlanders. CAO weet je nog?quote:Nee, de Pool hetzelfde en fatsoenlijk betalen.
Even een vraagje: hoeveel MOE-landers spreek jij? Hoe vaak heb jij bedrijven bezocht waar deze MOE-landers werken? Wat weet jij echt van hun arbeidsvoorwaarden?quote:Het probleem is dat dergelijk werk zwaar wordt onderbetaald. Zei ik dat? Ja! En wie van ons beiden heeft dan meer respect voor dat werk?
Ik lees op de website dat het over een burgerjury gingquote:Op zaterdag 25 april 2009 13:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof niet dat de gemiddelde Nederlander zo in de materie heeft verdiept als die leden van de jury....
Op zich mee eens, maar de betrokkenheid van Bin Laden bij Al Qaida lijkt mij toch wel wettig en overtuigend bewezen...quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Als dat niet glashard kon worden aangetoond door de aanklagers, dan hebben ze daar toch gelijk in? Of liever een bananenrepubliek!
Dat pleit voor de vaardigheden van die advocaat.![]()
Je hebt helemaal gelijk: ik had dat woord niet moeten gebruiken. Maar ik vind het wel getuigen van onnozelheid om bij Bin Laden te stellen dat er onvoldoende bewijs is en bij Groenink te stellen dat er voldoende bewijs is, terwijl bij Groenink juist het tegendeel overduidelijk is.quote:Respectvol![]()
Spong heeft altijd gelijk? Dat dacht ik niet hoor. Maar dat het niveau van de veroordelingen in NL achteruit is gegaan klopt wel. Ik vermoed echter dat Spong zijn stelling meer prikkelend heeft bedoeld.quote:Ach, als ik Spong moet geloven, dan schijnt het aantal ten onrechte veroordelingen door een jury niet hoger te zijn dan het aantal dat door de professionele rechters ten onrechte veroordeeld.
Spong is strafrechtadvocaat, hij zal best wel weten waar hij het over heeft.
Gezond verstand misschien?quote:
En daarmee is bewijzen dat hij niet ZICHZELF heeft verrijkt. Immers, dat zou het geval zijn indien hij eenzijdig geld naar zich toe had gehaald.quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:55 schreef FJD het volgende:
Het belangrijkste is dat het een overeenkomst betreft dus twee rechtspersonen en als die iets afspreken dan zoeken ze het verder maar uit.
Scherp!quote:Op zaterdag 25 april 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:
En daarmee is bewijzen dat hij niet ZICHZELF heeft verrijkt. Immers, dat zou het geval zijn indien hij eenzijdig geld naar zich toe had gehaald.
Zit voor jou het probleem in de hoogte van het bedrag of in de criteria waarop de bonus wordt toegekend?quote:
Beide. Hoe sterker het spek ruikt, des te fanatieker zal de kat erin bijten. En dat resulteert dan wel eens in verslikken.quote:Op zaterdag 25 april 2009 16:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Zit voor jou het probleem in de hoogte van het bedrag of in de criteria waarop de bonus wordt toegekend?
Hoe zou dat nou komen, volgens jou?quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jazeker. En mijn conclusie is dat gematigde realistische meningen tegenwoordig minder scoren. En met b.v. Femke Halsema ben ik van mening dat dat geen reden moet zijn om dan maar minder gematigd te worden.
Deden ze dat vroeger dan wel, toen het probleem hierboven nog niet bestond?quote:De politiek moet overtuigen.
[..]
Werk is beter. Maar werk zonder perspectief is niet sociaal imo.quote:Dat geldt zeker voor de zwakkeren. Zonder meer. Maar werk geeft mensen een doel en haalt ze uit een isolement. Uitkeringen zijn het echte zwarte gat.
Dus ook die minder leuke baantjes zijn socialer dan uitkeringen.
[..]
Als dat zo is, dan is de PvdA behoorlijk rechts liberaal.quote:Rutte staat ook redelijk dicht bij de PvdA.
En ken het mens niet, laat staan haar achtergrond en politieke kleur. Ik hoorde haar voor het eerst (misschien dat ze ooit bij eerder bij Knevel was aangeschoven). Ik zou niet beter hebben geweten dat het een zuivere rechtse liberaal was........ Zo heb ik bekende PvdA politici nog nooit horen praten. Ik stel dus toch een discrepantie vast bij haar.quote:En Mees wellicht dichter bij de VVD. Het is niet zwart-wit.
Heb je het boek gelezen dan?quote:Maar Mees bediende zich niet van kretologie. Dat zou ook vreemd zijn, want ze had een boek te presenteren.
[..]
Ik stel vast, dat we ondanks de intelligentie van de mens we toch behoorlijk zijn blijven hangen in het primaire van de natuur...quote:Ik heb je vaker uitgelegd dat gelijke kansen niet bestaan in de natuur en ons systeem dat alleen maar rechter trekt. Niet verder uit elkaar. De natuur is keihard. Onze maatschappij staat daar ver van, zo ver dat we veel dingen niet eens meer willen weten. Zoals waar het stukje vlees vandaan komt. En daar heb ik zelf ook last van. Gisteren kreeft gegeten en dat beest wordt dus levend uit het water gehaald omdat je zonodig honger hebt. Nou heb ik helemaal geen zin om daar mijzelf mee bezig te houden, sterker nog, in de tenten waar je zelf mag kiezen laat ik die "eer" aan mij zelfs voorbij gaan. Hypocriet natuurlijk, maar zo werkt het wel.
[..]
Ja, je noemt dan wel een uiterste. Ik ben daar ook niet voor. Maar het steeds verder versoberen van de verzorgingsstaat ben ik gewoon tegen.quote:Sommigen wel ja. Tieten vergroten omdat je er psychisch problemen mee hebt op kosten van de maatschappij mag van mij worden afgeschaft. Ik noem maar even wat.
Binnen zekere grenzen ben ik het met je eens.quote:Nee, je draait het om. De voorziening is er voor mensen die niet in eigen inkomen kunnen voorzien. Kun je dat wel, moet je dat doen. Doe je dat niet: prima, vrijheid blijheid, maar dan heb je ook geen recht op geld.
Dan is het kwestie van eigen schuld. Over die gevallen heb ik het niet.quote:Het is net als met een verzekering. Als er een gloeiend kooltje uit de open haard springt op het perzische tapijt en je ziet dat het gaat branden en je gaat vervolgens rustig naar buiten om te wachten tot het huis is afgebrand, dan krijg je ook niets uitgekeerd (nou ja, het tapijt, want dat was wel aan vervanging toe geweest als je je glas water er overheen had gemikt).
[..]
Ik heb geen hekel aan MOE-landers. Ik heb een hekel aan naïeve politici dit dit mogelijk hebben gemaakt. Want het begint met werk dat niet goed ligt bij de Nederlanders. Maar dat schuift wel steeds op.quote:Die MOE-landers waar jij zo'n hekel aan hebt, die doen vaak het hele jaar door werk waar de Nederlander zijn neus voor op haalt. In de agrarische sector is prima werk met prima vooruitzichten. Zwaar werk, dat wel.
[..]
Natuur is keihard. De arbeidsmarkt werkt slechts op primaire eigenschappen van die natuur. En dus 0,0 sophisticated. Weinig intelligent, dus op domme primaire eigenschappen. Een beestenboel dus. Is mij altijd zwaar tegengevallen.quote:Iedereen krijgt kansen om wat van zijn leven te maken, op de enkele uitzonderingen na (zeer ernstige handicap, maar dat is iets wat we niet op kunnen lossen door een ander systeem, is het niet).
[..]
Je hult jezelf in stilzwijgen over jouw situatie. Ik heb wel een idee, vermoeden, maar daar kan ik dan ook niets mee. Als mijn vermoeden juist is, dan zie ik niet hoe dat probleem zo maar is op te lossen.
EG, de natuur is keihard. Mensen met een vlekje zoals jij het noemt werden vroeger aan hun lot overgelaten. Of zelfs verbannen als het een flink vlekje was (straf van god!). Tegenwoordig zijn er prachtige voorzieningen voor mensen die dat nodig hebben. Het is niet perfect, maar wel heel veel beter als wat er was. Dat kun je ontkennen, maar feitelijk is het zo.
[..]
Er zijn ook genoeg mensen die het een verloren jaar vonden. De meningen zijn nogal verdeeld hierover.quote:Ja, daar doe je specifieke ervaring op.
Net zoals dienstplicht, waar ik vroeger altijd tegen was, m.i. een goede leerschool was voor velen.
[..]
quote:Die krijgen exact hetzelfde als de Nederlanders. CAO weet je nog?
Feit is dat hoe dan ook verdringing plaatsvindt. Weet je ook chauffeurs hebben daar last van.quote:Even een vraagje: hoeveel MOE-landers spreek jij? Hoe vaak heb jij bedrijven bezocht waar deze MOE-landers werken? Wat weet jij echt van hun arbeidsvoorwaarden?
Grenzen onbeperkt openen dan?quote:Uit jouw woorden maak ik op dat jij helemaal niets weet van deze groep werknemers in NL. Ik daarentegen heb mijzelf er meermaals in mogen verdiepen. Ik ken de goede en kwade kanten. De bedreigingen, maar ook de kansen.
We hebben deze mensen nodig. Nu en in de toekomst. We hebben alle kansen om deze mensen volwaardig in onze maatschappij mee te laten draaien. Laten we daar eens op inzetten, in plaats van protectionisme wat werkelijk nooit ergens toe heeft geleid.
Het ging ook om een burgerjury. Die geluisterd had naar de argumenten van de aanklagers en verdediger in de persoon van Spong. En zich vervolgens terugtrok om een goed oordeel te vormen. Dat is iets meer dan wat de "gemiddelde burger" doorgaans doet...quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:55 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik lees op de website dat het over een burgerjury gingik heb de uitzending verder niet gezien.
Een discussie is sowieso nooit een argument. Een discussie bestaat nu eenmaal bij de gratie van verschillende opvattingen.quote:Verder is de hele discussie over Groenink geen argument.
Waar had hij het dan wel moeten brengen n.a.v. zijn beloning?quote:Ik geloof dat DS4 ook al eens, en ik zeker al eens, heb aangegeven dat Groenink in mijn/onze ogen ABN Amro niet heeft gebracht waarvoor hij is beloond.
Toch verdedig je de bonussen te vuur en te zwaard.quote:Dat is ook helemaal niet het punt wat we lopen te verdedigen. Je hebt mij nooit horen roepen dat alle betalingen te rechtvaardigen zijn, daar gaat het me niet om.
Dat laatste gebeurd kennelijk niet. Hoe heeft het anders dit alles zover kunnen komenquote:Het belangrijkste is dat het een overeenkomst betreft dus twee rechtspersonen en als die iets afspreken dan zoeken ze het verder maar uit. Bedrijven die slechte overeenkomsten blijven afsluiten zullen zich vanzelf uit de markt werken.
Zie mannen als Scheepsbouwer, Moberg en Bennink (die overigens veel van z'n inkomsten weer weer heeft gegeven aan goede doelen). Dat zijn goede prestaties. Op basis van wat ik weet van de prestaties van Groenink mag hij zich niet in dat rijtje scharen. Dat hij daarvoor beloond wordt is naleving van een slecht contract maar aangezien ABN daarvan het slachtoffer (en tegelijkertijd dader) is, kan ik er niet wakker van liggen. Het betekent slechts dat andere banken meer ruimte krijgen om te groeien.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Waar had hij het dan wel moeten brengen n.a.v. zijn beloning?
Your point being? Het zijn twee capabele rechtspersonen. Je hebt nog geen enkel overtuigend argument weten te maken waarom je daarop in zou moeten grijpen. Ik verdedig dus het naleven van opgestelde contracten.quote:Toch verdedig je de bonussen te vuur en te zwaard.
Klopkoek heeft daar een draadje over geopend. Persoonlijk denk ik dat veel mensen menen recht te hebben op veel meer dan waar ze werkelijk recht op hebben en men problemen heeft om zelf de handjes te laten wapperen.quote:
Ja, maar ze kregen er ook meer de gelegenheid toe.quote:Deden ze dat vroeger dan wel, toen het probleem hierboven nog niet bestond?
Maar beter dan niets.quote:Werk is beter. Maar werk zonder perspectief is niet sociaal imo.
Vanuit jouw links autoritaire gedachtegoed is de SP nog rechts liberaal.quote:Als dat zo is, dan is de PvdA behoorlijk rechts liberaal.
Ik ook niet echt, ik ken wel een jaarclubgenote van haar en zodoende weet ik redelijk wat over haar achtergrond. Maar of dat nu echt van belang is, is een tweede. Ze is vooral ook bekend vanwege haar mening over vrouwen die niet werken.quote:En ken het mens niet
Nee, maar met kretologie vul je geen boek.quote:Heb je het boek gelezen dan?
Wat moet ik met deze totaal niet onderbouwde losse flodder?quote:Ik stel vast, dat we ondanks de intelligentie van de mens we toch behoorlijk zijn blijven hangen in het primaire van de natuur...
Als je degenen die geen gebruik ervan hoeven te maken er niet uit mikt, dan wordt het onbetaalbaar en moet je ook bezuinigen op diegenen die het wel nodig hebben.quote:Ja, je noemt dan wel een uiterste. Ik ben daar ook niet voor. Maar het steeds verder versoberen van de verzorgingsstaat ben ik gewoon tegen.
Heel goed.quote:Binnen zekere grenzen ben ik het met je eens.
Als je in je onderhoud kan voorzien maar dat niet wil omdat je leuker werk wil is jouw werkloosheid ook eigen schuld.quote:Dan is het kwestie van eigen schuld. Over die gevallen heb ik het niet.
Natuurlijk werken ze zichzelf op. Besef je wel even dat je het punt dat Heleen Mees maakte nu zelf onderschrijft?quote:Ik heb geen hekel aan MOE-landers. Ik heb een hekel aan naïeve politici dit dit mogelijk hebben gemaakt. Want het begint met werk dat niet goed ligt bij de Nederlanders. Maar dat schuift wel steeds op.
Losse flodder 2.quote:Natuur is keihard. De arbeidsmarkt werkt slechts op primaire eigenschappen van die natuur. En dus 0,0 sophisticated. Weinig intelligent, dus op domme primaire eigenschappen. Een beestenboel dus. Is mij altijd zwaar tegengevallen.
Ja, als je geen goed programma krijgt...quote:Er zijn ook genoeg mensen die het een verloren jaar vonden. De meningen zijn nogal verdeeld hierover.
Ja, die waterschenkers werken zichzelf op...quote:Feit is dat hoe dan ook verdringing plaatsvindt. Weet je ook chauffeurs hebben daar last van.
Ja, als je zelf voor je inkomen kan zorgen en jouw werkgever zorgt voor onderdak en CAO lonen betaald worden. Prima hoor. Immers, als je geen Nederlander neemt voor hetzelfde geld, dan wil er geen Nederlander komen...quote:Grenzen onbeperkt openen dan?
Nee, als je het combineert met werkplicht voor mensen in uitkeringssituaties, dan blijven er helemaal niet zoveel banen over.quote:Is het snel gebeurd met de welvaart. Om de gevolgens van de etnische spanningen maar te zwijgen.
Dat zal wel zijn, maar ik heb hier al aangetoond dat zijn onschuld te bewijzen is, dus het oordeel is aantoonbaar onjuist.quote:Op zaterdag 25 april 2009 23:41 schreef EchtGaaf het volgende:
Het ging ook om een burgerjury. Die geluisterd had naar de argumenten van de aanklagers en verdediger in de persoon van Spong. En zich vervolgens terugtrok om een goed oordeel te vormen. Dat is iets meer dan wat de "gemiddelde burger" doorgaans doet...
Zij vellen een oordeel. Na een zwaar afgewogen oordeel na het horen van de aanklagers en verdediging.quote:Op zondag 26 april 2009 14:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat zal wel zijn, maar ik heb hier al aangetoond dat zijn onschuld te bewijzen is, dus het oordeel is aantoonbaar onjuist.
Hoort fok bij het programma? Ik neem aan van niet, dus je argument raakt, voor zover het al juist zou zijn, kant noch wal.quote:Op maandag 27 april 2009 12:01 schreef EchtGaaf het volgende:
In het programma heeft de jury altijd gelijk.
Nee, Fok! hoort niet bij het programma. Neemt niet weg dat zelfs een topadvocaat als Spong de jury op dit punt niet kon overtuigen.quote:Op maandag 27 april 2009 12:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoort fok bij het programma? Ik neem aan van niet, dus je argument raakt, voor zover het al juist zou zijn, kant noch wal.
Ook weer een leuk dissertatie onderwerp voor politicologen.quote:Op zondag 26 april 2009 14:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Klopkoek heeft daar een draadje over geopend. Persoonlijk denk ik dat veel mensen menen recht te hebben op veel meer dan waar ze werkelijk recht op hebben en men problemen heeft om zelf de handjes te laten wapperen.
Welvaartsziekte dus.
[..]
Vrijbrief om mensen daarin rücksichtlos in stompzinnig werk te dumpen? Waar ze door onderprestatie volledig en voorgoed afbranden? Niet een beetje verder kijken of iets ook bij iemand een beetje past?quote:Maar beter dan niets.
[..]
quote:Vanuit jouw links autoritaire gedachtegoed is de SP nog rechts liberaal.
[..]
Weer zo'n eentje die weinig respect toon voor vrouwen die kiezen voor het huismoederschap.quote:Ik ook niet echt, ik ken wel een jaarclubgenote van haar en zodoende weet ik redelijk wat over haar achtergrond. Maar of dat nu echt van belang is, is een tweede. Ze is vooral ook bekend vanwege haar mening over vrouwen die niet werken.
Ben ik niet met je eens. Ik weet zeker als 100 mensen die haar niet kennen, naar P&W hadden gekeken ...niet beter geweten zouden hebben dat ze van de VVD zou zijn. Net zo'n USA -adept als Rutte.quote:Hoe dan ook, haar verhaal past gewoon bij de PvdA. Het niet-Pronk deel. Het deel met werkende hersencellen dus.
[..]
Hoe kan je dat weten als je het boek niet gelezen hebt? Duik jij eerst in een zwembad en kijkt pas daarna of er wel water in zit?quote:Nee, maar met kretologie vul je geen boek.
[..]
Wat moet ik met deze kwalificatie?quote:Wat moet ik met deze totaal niet onderbouwde losse flodder?
[..]
Zeker, maar ik zeg dat er wel ergens een redelijk midden hoort te zijn.quote:Als je degenen die geen gebruik ervan hoeven te maken er niet uit mikt, dan wordt het onbetaalbaar en moet je ook bezuinigen op diegenen die het wel nodig hebben.
[..]
quote:Heel goed.
[..]
Tot op zeker hoogte waar.quote:Als je in je onderhoud kan voorzien maar dat niet wil omdat je leuker werk wil is jouw werkloosheid ook eigen schuld.
[..]
Op afstand ziet ene mug hetzelfde eruit als een olifant. Tjsa. Nuance is best moeilijk voor sommigen.quote:Natuurlijk werken ze zichzelf op. Besef je wel even dat je het punt dat Heleen Mees maakte nu zelf onderschrijft?![]()
[..]
Helaas zijn er weinig mensen die breder kijken dan het stukje waarin ze nu leven. En dat als vanzelfsprekend beschouwen.quote:Losse flodder 2.
[..]
Dat zei je de vorige keer er niet bij.quote:Ja, als je geen goed programma krijgt...
[..]
Ja? toon dat eens aan met getallen? Staat dat in haar boek? Ze kan mij misschien nog wel overtuigen hoor. Met keiharde getallen.quote:Ja, die waterschenkers werken zichzelf op...Precies zoals Heleen zei...
[..]
Het werk is onderbetaald gezien de zwaarte en het onaantrekkelijke. Simpel. als ze het werk beter betalen, net zoals destijds met vuilnisophalers, dan komen ze wel degelijk aan volk.quote:Ja, als je zelf voor je inkomen kan zorgen en jouw werkgever zorgt voor onderdak en CAO lonen betaald worden. Prima hoor. Immers, als je geen Nederlander neemt voor hetzelfde geld, dan wil er geen Nederlander komen...
[..]
Tuurlijk. Je kan ze allemaal in ene werkkamp stoppen. Dan is de werkgelegenheid 100%.quote:Nee, als je het combineert met werkplicht voor mensen in uitkeringssituaties, dan blijven er helemaal niet zoveel banen over.
En dat terwijl jij geen donder in kan brengen tegen mijn pleidooi van twee regels.quote:Op maandag 27 april 2009 12:21 schreef EchtGaaf het volgende:
Neemt niet weg dat zelfs een topadvocaat als Spong de jury op dit punt niet kon overtuigen.
Veelzeggend dus.
Die waardeoordelen laat ik weer voor jouw rekening. Ik vraag mij wel af wat jij met die banen wil doen die je zo minacht.quote:Op maandag 27 april 2009 12:43 schreef EchtGaaf het volgende:
Vrijbrief om mensen daarin rücksichtlos in stompzinnig werk te dumpen? Waar ze door onderprestatie volledig en voorgoed afbranden? Niet een beetje verder kijken of iets ook bij iemand een beetje past?
Sterk.quote:![]()
Ik heb het heel erg kort samengevat, maar wat haar betreft is huismoederschap geen probleem, alleen meent ze dat het zonde is van de studie (anders gezegd: dat je dan ook maar gewoon niet moet studeren).quote:Weer zo'n eentje die weinig respect toon voor vrouwen die kiezen voor het huismoederschap.
Bedoel je nou alle 100, of 90 vd 100. Uitgaande van het meer realistische laatste: 99 vd 100 mensen leest de partijprogramma's helemaal niet, dus dat ligt dan aan henzelf.quote:Ben ik niet met je eens. Ik weet zeker als 100 mensen die haar niet kennen, naar P&W hadden gekeken ...niet beter geweten zouden hebben dat ze van de VVD zou zijn. Net zo'n USA -adept als Rutte.
Voorshands ga ik er vanuit dat er enige screening is bij uitgevers.quote:Hoe kan je dat weten als je het boek niet gelezen hebt? Duik jij eerst in een zwembad en kijkt pas daarna of er wel water in zit?
Jezelf eens goed achter de oren krabben.quote:Wat moet ik met deze kwalificatie?
Je draait er omheen, maar feitelijk heb je jezelf klem gezet. Als je anders meent mag je dat inhoudelijk onderbouwen.quote:Op afstand ziet ene mug hetzelfde eruit als een olifant. Tjsa. Nuance is best moeilijk voor sommigen.
Je begint weer met kretologie. Niet sterk.quote:Helaas zijn er weinig mensen die breder kijken dan het stukje waarin ze nu leven. En dat als vanzelfsprekend beschouwen.
Ik had het ook over het beginsel. Ik zou eerder kiezen voor sociale dienstplicht bijvoorbeeld.quote:Dat zei je de vorige keer er niet bij.
Ik refereerde aan jouw eigen stelling. Draai je nu WEER?quote:Ja? toon dat eens aan met getallen?
Dat doet ze helemaal niet. Zelfs bij P&W niet als ik mij niet vergis.quote:En ik krijg zwaar jeuk van mensen die USA verheerlijken en geen enkel kanttekening plaatsen als het gaat om de schaduwkanten die het land als gevolg van hun bestel wel degelijk heeft.
Bibliotheek, dan weet je het zo.quote:Ik zou Mees geloofwaardig vinden als ze in haar boek ook die kant liet zien. Zo ja, dan wil ik het boek kopen.
Ik wil jouw boodschappenlijstje wel eens zien en kijken waar je mee thuis komt, want ik vermoed dat de bereidheid jouwerzijds om hiervoor te betalen (en dat moet je dan) niet aanwezig is, of iig zeer beperkt.quote:Het werk is onderbetaald gezien de zwaarte en het onaantrekkelijke. Simpel. als ze het werk beter betalen, net zoals destijds met vuilnisophalers, dan komen ze wel degelijk aan volk.
Ja, ga het werkkampen noemen. Lekker op het land werken bij de boer in de buitenlucht. Dat is echt een werkkamp.quote:Tuurlijk. Je kan ze allemaal in ene werkkamp stoppen. Dan is de werkgelegenheid 100%.
Ik ga die foto van minister van informatie (Irak) maar eens bij gaan zoeken.....quote:Op maandag 27 april 2009 13:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
En dat terwijl jij geen donder in kan brengen tegen mijn pleidooi van twee regels.
Ik minacht ze niet. Wel de werkgevers, die niet het juiste loon voor dergelijk werk voor willen betalen en toevlucht zoeken naar MOE-LANDERSquote:Op maandag 27 april 2009 13:50 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die waardeoordelen laat ik weer voor jouw rekening. Ik vraag mij wel af wat jij met die banen wil doen die je zo minacht.
[..]
Wat zou ik anders moeten doen met die dooddoener?quote:Sterk.
[..]
Moeten ze toch gewoon zelf weten? Mees is elitair en denkt het wel beter te weten dan de mensen om wie ze zo druk maakt.quote:Ik heb het heel erg kort samengevat, maar wat haar betreft is huismoederschap geen probleem, alleen meent ze dat het zonde is van de studie (anders gezegd: dat je dan ook maar gewoon niet moet studeren).
[..]
En met de wetenschap dat 99% van de kiezers dergelijke programma's niet lezen, is communicatie in de media van essentieel belang. Misschien schort het daar ook aan.quote:Bedoel je nou alle 100, of 90 vd 100. Uitgaande van het meer realistische laatste: 99 vd 100 mensen leest de partijprogramma's helemaal niet, dus dat ligt dan aan henzelf.
[..]
Naief gedacht.....Denk je dat uitgevers niet gevoelig zijn voor ordinair populisme? Ze denken ook in oplages hoorquote:Voorshands ga ik er vanuit dat er enige screening is bij uitgevers.
[..]
Ik zeg precies hoe ik er over denk. Ik ben wel genuanceerd, maar ja jij ziet liever olifanten en muggen on de verte. Tja.quote:Je draait er omheen, maar feitelijk heb je jezelf klem gezet. Als je anders meent mag je dat inhoudelijk onderbouwen.
[..]
Nee, het is slechts jouw kwalificatie. Dat is wat anders.quote:Je begint weer met kretologie. Niet sterk.
[..]
En daar zou het verschijnsel niet in plaats kunnen vinden?quote:Ik had het ook over het beginsel. Ik zou eerder kiezen voor sociale dienstplicht bijvoorbeeld.
[..]
Ze was vrij ongenuanceerd. Dat bleek wel toen Kant de andere kant v.d. medaille liet zien. Ik ben nou nog zo eerlijk om te zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Ik neem het niet eens op voor de een of de ander.quote:Dat doet ze helemaal niet. Zelfs bij P&W niet als ik mij niet vergis.
[..]
Die van ons? Vergeet het maar.quote:Bibliotheek, dan weet je het zo.
[..]
Wij hebben ook een Lidl. Ik kom er zo goed als nooit.quote:Ik wil jouw boodschappenlijstje wel eens zien en kijken waar je mee thuis komt, want ik vermoed dat de bereidheid jouwerzijds om hiervoor te betalen (en dat moet je dan) niet aanwezig is, of iig zeer beperkt.
[..]
Nee, dat zou met die weinig nuance een volgende stap kunnen zijn...quote:Ja, ga het werkkampen noemen. Lekker op het land werken bij de boer in de buitenlucht. Dat is echt een werkkamp.
Ja, als jij geen argumenten hebt ga je ontwijken...quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:42 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik ga die foto van minister van informatie (Irak) maar eens bij gaan zoeken.....
Omdat jij en iedereen om jou heen goedkope artikelen wil. Niet de ondernemer de schuld geven als je niet bereid bent om 10 euro voor een bloemkool te betalen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 16:51 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik minacht ze niet. Wel de werkgevers, die niet het juiste loon voor dergelijk werk voor willen betalen en toevlucht zoeken naar MOE-LANDERS
Je zou gewoon mijn gelijk kunnen erkennen.quote:Wat zou ik anders moeten doen met die dooddoener?
Op zich heeft ze natuurlijk een punt dat het onzinnig is dat we als maatschappij mensen voor veel geld opleiden en vervolgens die mensen met die opleiding niets gaan doen. Wat dat betreft mag van mij de studie wel wat meer kosten, zodat je ook nadenkt over het doen van een opleiding.quote:Moeten ze toch gewoon zelf weten? Mees is elitair en denkt het wel beter te weten dan de mensen om wie ze zo druk maakt.
Natuurlijk schort het aan de media.quote:En met de wetenschap dat 99% van de kiezers dergelijke programma's niet lezen, is communicatie in de media van essentieel belang. Misschien schort het daar ook aan.
Een boek met alleen maar kretologie verkoopt natuurlijk niet. Doe eens niet zo dom.quote:Naief gedacht.....Denk je dat uitgevers niet gevoelig zijn voor ordinair populisme? Ze denken ook in oplages hoor![]()
Draaien, draaien en draaien. Maar verder onderschreef je het verhaal van Heleen. Wordt wel eens vaker geconstateerd dat je met alle winden mee waait zo lang als het je uit komt, maar het dringt niet tot je door.quote:Ik zeg precies hoe ik er over denk. Ik ben wel genuanceerd, maar ja jij ziet liever olifanten en muggen on de verte. Tja.
Inhoudsloos is het. Punt. Als je anders meent, mag je een verdiepingsslag maken.quote:Nee, het is slechts jouw kwalificatie. Dat is wat anders.
Dat staat er niet.quote:En daar zou het verschijnsel niet in plaats kunnen vinden?
Zit nou eens niet te liegen. Je nam het volledig op voor Kant, maar later bevestigde je onbedoeld de mening van Mees.quote:Ik ben nou nog zo eerlijk om te zeggen dat de waarheid in het midden ligt. Ik neem het niet eens op voor de een of de ander.
Vraag je het boek aan. Kopen ze gewoon voor je.quote:Die van ons? Vergeet het maar.
Een Lidl is dan ook uitermate treurig. Maar goed, ben jij bereid om 10 euro voor een bloemkool te betalen om het WML omhoog te krijgen? Ben jij bereid om een fles melk voor 4 euro te kopen? Een onsje gehakt voor 3,75?quote:Wij hebben ook een Lidl. Ik kom er zo goed als nooit.
De inleiding van het artikel:quote:Op woensdag 29 april 2009 10:34 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoe extreme bonussen de maatschappij wel degelijk schade kunnen berokkenen:
http://www.ad.nl/binnenla(...)minaliteitrsquo.html
Ik hoop dat de politiek dit signaal een oppakt en het gegraai een echt hard gaat aanpakken.
Het zou trouwens ook een mooi issue voor Geert Wilders zijn.
Verder op:quote:Hoge bonussen en vertrekpremies voor topbankiers in economisch zware tijden werken criminaliteit in de hand, vindt Harm Brouwer, de hoogste baas van het Openbaar Ministerie.
Oftewel, het zijn diegene die jaloers zijn die het verschil tussen 'mein' en 'dein' "vergeten"..quote:,,Het is de ongelijke welvaartsbeleving die kan leiden tot criminaliteit, meer dan gedeelde armoede.
Uiteraard is het een mening. Maar niet van de eerste de beste boerenlul op een barkruk in het cafe. Nee, van iemand die precies kan weten waar het in de samenleving eea wringt.quote:Op woensdag 29 april 2009 10:43 schreef Xtreem het volgende:
[..]
De inleiding van het artikel:
[..]
Verder op:
[..]
Oftewel, het zijn diegene die jaloers zijn die het verschil tussen 'mein' en 'dein' "vergeten"..
Nee, wij zijn het niet eens over de argumentatie.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ja, als jij geen argumenten hebt ga je ontwijken...
Die morele grens wordt nu al steeds vaker bereikt. De ophef die ontstaat en bedrijven die daarop reageren door hun beloningsbeleid aan te passen. Mooi toch? Geen overheid voor nodig.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Er is echter een grens. Een morele grens. En die ligt daar waar beloning en prestatie van elkaar losraken...
Je hoeft niet iedereen een directeursalaris te betalen. Dat is weer een andere uiterste. Er zit zoveel tussen.quote:Op dinsdag 28 april 2009 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat jij en iedereen om jou heen goedkope artikelen wil. Niet de ondernemer de schuld geven als je niet bereid bent om 10 euro voor een bloemkool te betalen.
[..]
Ach, ze maakt zich druk over iets dat misschien vrij sporadisch voorkomt. Ze kan zich beter druk maken over de als maar verder gaande diploma inflatie.quote:Op zich heeft ze natuurlijk een punt dat het onzinnig is dat we als maatschappij mensen voor veel geld opleiden en vervolgens die mensen met die opleiding niets gaan doen. Wat dat betreft mag van mij de studie wel wat meer kosten, zodat je ook nadenkt over het doen van een opleiding.
[..]
Voor een deel is dat zeker het geval.quote:Natuurlijk schort het aan de media.
[..]
Je had het eerder over populistische media. Omdat dit verkoopt. waarom zou je een uitgever niet van de zelfde drive kunnen verdenken?quote:Een boek met alleen maar kretologie verkoopt natuurlijk niet. Doe eens niet zo dom.
[..]
Onzin. Ik was diegene die wel zo eerlijk was om te zeggen dat er 2 kanten van de medaille zijn. Iets wat jij ook had kunnen doen.quote:Draaien, draaien en draaien. Maar verder onderschreef je het verhaal van Heleen. Wordt wel eens vaker geconstateerd dat je met alle winden mee waait zo lang als het je uit komt, maar het dringt niet tot je door.
[..]
Heeft iemand bij jou nooit eens een beetje gelijk en de andere ook? Denk jij alleen maar zwart-wit?quote:Zit nou eens niet te liegen. Je nam het volledig op voor Kant, maar later bevestigde je onbedoeld de mening van Mees.
[..]
OK.quote:Vraag je het boek aan. Kopen ze gewoon voor je.
[..]
Je betaalt geen 10 euro voor een bloemkool als het wml iets omhoog gaat. Het spreekt wel voor zich om een eerlijke prijs te betalen. Of betaal jij liever veel minder voor een "fout" product?quote:Een Lidl is dan ook uitermate treurig. Maar goed, ben jij bereid om 10 euro voor een bloemkool te betalen om het WML omhoog te krijgen? Ben jij bereid om een fles melk voor 4 euro te kopen? Een onsje gehakt voor 3,75?
Het rommelt aardig hier een daar. Maar als dat ook daadwerkelijk leidt tot correctie, dan hoeft overheid van mij ook niet in te grijpen.quote:Op donderdag 30 april 2009 11:15 schreef FJD het volgende:
[..]
Die morele grens wordt nu al steeds vaker bereikt. De ophef die ontstaat en bedrijven die daarop reageren door hun beloningsbeleid aan te passen. Mooi toch? Geen overheid voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |