abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68050810
Klaarblijkelijk is dit het forum waar je moet posten als je weet dat je papa gaat worden. Daar kwam Keksi net voor de pasen achter en samen met zijn veel betere helft kreeg ie een behoorlijke schok gisteren toen de verpleegster zei dat zijn vriendinnetje al 8 (bijna 9) weken zwanger was, wij dachten eerder namelijk 5... Keksi is een blij man, zijn vriendinnetje een blije vrouw (hoewel met die misselijkheid ...). Nou ja de datum is 19 november. Binnenkort voorbij papa en mama, om ze een t-shirt te overhandigen met daarop de memorable woorden "Ik word opa!" en "Ik word oma!"
Danmark: more usefull every day!
pi_68050887
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het een heel lief klein schatje

dankje

Keksi gefeliciteerd
dat zal wel even schrikken zijn geweest ja als je dan ineens een eind verder bent dan jullie zelf dachten.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68051017
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef huuphuup het volgende:

dankje

Keksi gefeliciteerd
dat zal wel even schrikken zijn geweest ja als je dan ineens een eind verder bent dan jullie zelf dachten.
Ja dat was het nogal. Met name omdat je hier (Denemarken) niet echt je emoties mag laten blijken... maar daar doet deze aards-hollander niet aan, dus ik keek met open mond en uitpuilende ogen naar de verpleegster... echt alsof ik water zag branden. Het is maar 3 weken maar toch een wereld van verschil!
Danmark: more usefull every day!
  woensdag 15 april 2009 @ 20:28:32 #79
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68051019
9 pond precies. Met nog zijn hele verfrommelde gezichtje. Ik vond het net een indiaantje zo.

Lief klein manneke toch?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:30:05 #80
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68051093
Gefeliciteerd Keksi!
pi_68051100
Hier staat de buik van de vrouw op springen .
Volgen mevrouw Berto begint het te rommelen in de buik, dus wie weet is er wat onderweg. Spannend dus. Kan natuurlijk loos alarm zijn.
Maar ben dus benieuwd wat komende nacht gaat brengen dus. Als ik morgenvroeg nog niet opnieuw gepost heb, ga er dan maar vanuit dat we in het ziekenhuis aan het puffen zijn.
pi_68051167
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
9 pond precies. Met nog zijn hele verfrommelde gezichtje. Ik vond het net een indiaantje zo.

[ afbeelding ]

Lief klein manneke toch?
wat een scheetje ja.
En het valt me nu pas op dat mijn hoofd in verhouding inderdaad klein is grappig om te zien

Keksi zijn ze anti-emotie dan in Denemarken? Dat wist ik niet. Nouja inderdaad gewoon lekker je eigen emotionele gang gaan hoor, jouw kind
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 15 april 2009 @ 20:33:41 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68051248
Jouw koppie is idd wel kleiner dan die bol van Sasha bijv. Huup! Grappig!
pi_68051304
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Xenia, ik denk dat het zeker gedeeltelijk hormonen zijn. Veel aanstaande moeders hebben daar last van; ik heb het ook gehad. In jouw geval kan ik me echter wel voorstellen dat het allemaal nog wat lastiger is, want dit onverwachte kadootje is wel voor jou alleen en jij zult die dingen moeten oplossen. Dat lijkt me inderdaad best overweldigend zo nu en dan. Ongetwijfeld ga je het allemaal prima doen en goed oplossen en ongetwijfeld ga je het heeeel moeilijk vinden haar op het kdv achter te laten. Maar samen zullen jullie dat vast ook heel prima kunnen
Soms is het inderdaad erg overweldigend. Dat is het juiste woord inderdaad. Nu ik het me realiseer, voelt ik me meteen wat beter. Ik moet gewoon de controle in handen houden (vooral over mezelf), dan komt het allemaal goed. Bedankt miss_sly en huup en tessie

BE, ex is helaas niet bijgedraaid. Het enige dat sindsdien veranderd is, is dat hij is opgehouden met drammen over abortus.

En het is inderdaad een prachtig lief klein mannetje!
  woensdag 15 april 2009 @ 20:36:37 #85
57497 happyme28
I'm so happy
pi_68051356
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:

Lief klein manneke toch?
Respect
pi_68051603
sasha
Keksi gefeliciteerd!

Ik vond dat het nu toch ook wel tijd werd om wat voor de baby te kopen....

Dit is het geworden....! met een broekje erbij
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_68051677
Leuk Karin
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  woensdag 15 april 2009 @ 20:47:16 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68051788
Wat lief Karin!

Xenia, echt jammer zeg, in mijn hoofd was het al weer koek en ei.

Berto, spannend! Gerommel kan wel een paar dagen aanhouden, maar voor hetzelfde geld is het wel een begin!
pi_68051949
Leuk Karin!

Berto en mevrouw Berto, succes als het begonnen is!

Keksi, welkom en gefeliciteerd!

Er wordt weer druk gegymt in mn buik...
Fake it till you make it...
pi_68053549
Xenia, niet gek dat je je zoveel zorgen maakt of twijfels hebt hoor gezien jouw situatie en al de hormonen die er door je lijf razen Maar je hebt gelukkig nog een heel aantal maanden de tijd om over dingen na te denken en een passende oplossing te vinden. Het gaat je vast lukken, daar heb ik alle vertrouwen in Ik vind je een moedig mens

Keksi gefeliciteerd!!!

Dames met goede echo's trouwens ook

En wat een fotootjes zie ik hier voorbij komen zeg Groot of klein, ik vind ze allemaal lief

Berto wat spannend zeg!!!

Nog even, en dan begin ik met zwangerschapsgym van Zuidzorg. Ik vraag me af wat ik het beste aan kan doen? Ik denk dat ik dan nog even ergens een zwangerschaps-sportbroek/joggingbroek zoiets moet gaan scoren? En een t-shirt erop ofzo? Wat droegen/dragen jullie? Volgens mij hebben ze dergelijke broeken bij de Prenatal, van de week maar eens even kijken, want over een paar weken begint het al

Juup© en ik gaan trouwens ook de cursus 'Samen bevallen' doen. Zijn hier meer mensen met ervaring daarmee?

Er zijn hier in de straat en de straat verderop sinds november/december trouwens 10 (of iets meer nog, hou het maar even op 10) babietjes geboren. En er is nog iemand zwanger een paar huizen verderop. Dat is dus onderhand een halve schoolklas kindjes, best veel toch?! Oh ja, de verdeling is 3 jongens, 7 meisjes.
#geen
  woensdag 15 april 2009 @ 21:38:15 #91
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_68053675
Echo...cho...o
http://picasaweb.google.c(...)Q8wg?feat=directlink

En ik heb vorige week deze laten bezorgen.
Blijkbaar kunnen ook mannen enthousiast worden van babykleertjes...

Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  woensdag 15 april 2009 @ 21:47:01 #92
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68054005
Gaaf ZZiggy!

DuchessX, bij ons varieerde het. Sommige meiden hadden gewoon hun rokjes nog aan, terwijl een ander idd liever in een 'huispak' oid liep. Ik had meestal gewoon mijn normale kleding aan ook.
Zolang het maar lekker zit en je er makkelijk in kan bewegen, dwz zitten en liggen.
Ik zou de eerste keer gewoon even afwachten en aan de hand daarvan evt. nog iets kopen als je denkt dat het nodig is.
pi_68054586
Wij zijn net ook weer bij de Samen Bevallen cursus geweest. Vond het deze keer veel leuker, was minder zweverig (en ze had crocs aan ipv sandalen met sokken ) We hebben wat fijne ontspanningsoefeningen gedaan, waarbij ik echt bijna in slaap viel, en echt gepuft
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 15 april 2009 @ 22:05:45 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68054668
Fijn dat het nu meeviel Tessie.
En natuulijk de hamvraag: wat had je aan?
  woensdag 15 april 2009 @ 22:11:36 #95
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_68054885
Van harte keksi en succes Berto!
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:19:02 #96
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68055125
Karin, ik heb ook zo'n pijnpomp gehad en het is idd ideaal! Alleen mocht ik zelf op mijn knopje drukken. Ook voor mijn gevoel, had ik tenminste zelf nog iets in de hand. Mijn mannetje vond namelijk dat ik het rustig aan moest doen met drukken. Ik heb hem toen toegebeten, dat hij dat mocht bepalen wanneer hij zelf in dat kl***bed met die kl***weeen ging liggen.... OK, ik drukte dan ook gewoon continue, zodat ik het lampje in ieder geval niet zou missen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_68055554
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het nu meeviel Tessie.
En natuulijk de hamvraag: wat had je aan?
Gewoon een errug lekker zittende broek van zo´n soepel stofje (net geen joggingbroek, hij lijkt nog een beetje netjes) en een shirtje wat ook lekker en niet strak zit. En anderen hadden eigenlijk normale kleren aan,. linnenbroeken en shirtjes/hemdjes enzo...

Wat een ontzettend leuke foto trouwens van Sasha! Ik vind dikke baby´s vaak juist leuker dan die hele kleintjes eigenlijk..... Maar alle baby´s zijn natuurlijk gewoon super leuk
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  woensdag 15 april 2009 @ 22:38:39 #98
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_68055902
Keksi gefeliciteerd!
Berto en vrouw succes met het gerommel

Xenia, ik herken je "problemen", maar ik denk dat ondanks dat ik het ook alleen doe (weliswaar bewust gekozen) dat het wel zwangere-vrouw-eigen is om op bepaalde momenten een beetje in paniek te raken over zulke dingen. Maar je komt er echt wel uit , en sommige dingen zullen tuurlijk moeilijk zijn en blijven. Maar je zult vast ook momenten hebben/krijgen dat je je super sterk zult voelen. Dat gevoel van "jij en je kleintje, samen sterk", daar kan niemand tegenop! Althans dat gevoel heb ik toch ook regelmatig
Ik las dat je je alweer beter voelde, maar evengoed een voor jou.

Vanmorgen weer bij de vk geweest dus, bloeddruk was 100/150, dus mocht weer fijn naar het ziekenhuis , alwaar ik weer gecontroleerd werd en weer naar huis gestuurd. Voor de rest nog steeds alles goed dus gelukkig
No more games, no more drama...
pi_68055976
Kersjes, fijn dat alles goed was zeg.

Hier alles goed, lekker beetje inlezen in de topics hier.
Als ik s avonds goed kijk zie ik een bollinkje bij mn buik maar kan alle broeken nog met gemak aan.
Ben gelukkig niet meer misselijk en de hoofdpijn word ook minder.

Vanmiddag lekker bij de hema enzo rondgesnuffeld en dat voelde voor t eerst goed.
Na de 2e echo met 8wkn mocht ik van mezelf ff naar de prenatal ofzo maar daar was ik snel weg hehe, voelde me er nog niet zo thuis.
  woensdag 15 april 2009 @ 23:31:19 #100
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_68057758
Het-is-mij, helemaal over je eerste post heen gelezen maar natuurlijk ook voor jullie van harte gefeliciteerd

Oooh zeef maar ik zag ook een aanstaande papa, van harte met de zwangerschap en wat leuk dat je zo emo reageerde bij de echo, ik houd wel van zulke reacties en heb dat mijn man pas zien doen toen hij zijn trots (onze dochter) in handen had en die foto daarvan is voor mij van onschatbare waarde.

Oooh wat een mooie blote baby foto's en wat een flinkerds allemaal vergeleken bij Isa die met 37 weken en nog wat dagen 2664 gram woog.

Xenia poeh het lijkt me ook erg moeilijk hoor alles alleen doen, petje daarom voor je af.
Wel fijn te lezen dat je ex niet meer pusht en dramt dat kan je niet echt gebruiken als je al zo met je gevoelens worstelt.

Karin, wat fijn dat je nu wat andere pijnstilling kan krijgen maar is een ruggenprik niet iets voor je ?
dan heb je geen gedoe met knopjes enz.
Ik had vorige week namelijk in het ziekenhuis een rondleiding en tegenwoordig kan je in dat ziekenhuis 24/7 een ruggenprik krijgen waarbij je je benen nog wel kan bewegen maar de scherpe pijn van de wee dus niet meer voelt, klonk mij als een hele fijne oplossing, en zelfs tijdens het persen bleef de ruggenprik lopen..... als ik normaal kan bevallen neem ik dat zeker in overweging (mits ik het nodig acht, vorige keer was prima voor mij te doen zonder pijnstilling).

Morgen weer naar de gyn ben benieuwd of we een datum voor de ks gaan plannen, verwacht het wel want de kleine man is nog niet gedraaid, het voelt iig nog exact hetzelfde aan allemaal of hij kan me heel goed foppen
Ga er toch ergens maar vanuit dat een datum plannen nog niet gaat gebeuren dan valt het altijd mee, misschien moet ik tussendoor nog wel een keer komen om te spieken ofzo, ik zie het wel, zal vast allemaal wel loslopen.
Merk wel dat het de laatste weken zijn, begin nu te kwakkelen en ben vooral die belabberde nachten wel beu.
Maar ergste vind ik nog wel dat ik daardoor een korter lontje heb naar Isa toe en dat terwijl ik haar juist nu zo graag om me heen heb, nog ff genieten van die laatste momenten dat ik haar de volledige aandacht kan geven. Voel me dus wel eens schuldig naar haar toe.
Mama van Isa en Ties
pi_68058266
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:34 schreef DuchessX het volgende:
Xenia, niet gek dat je je zoveel zorgen maakt of twijfels hebt hoor gezien jouw situatie en al de hormonen die er door je lijf razen Maar je hebt gelukkig nog een heel aantal maanden de tijd om over dingen na te denken en een passende oplossing te vinden. Het gaat je vast lukken, daar heb ik alle vertrouwen in Ik vind je een moedig mens
Dank je Duchess
Ik vind het zo mooi om te zien hoe betrokken en blij Juup is bij jullie zwangerschap. Het valt me misschien extra op omdat ik dat zelf zo mis, maar vind het echt superleuk om te zien.
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:38 schreef Angel-Eyez het volgende:
Xenia, ik herken je "problemen", maar ik denk dat ondanks dat ik het ook alleen doe (weliswaar bewust gekozen) dat het wel zwangere-vrouw-eigen is om op bepaalde momenten een beetje in paniek te raken over zulke dingen. Maar je komt er echt wel uit , en sommige dingen zullen tuurlijk moeilijk zijn en blijven. Maar je zult vast ook momenten hebben/krijgen dat je je super sterk zult voelen. Dat gevoel van "jij en je kleintje, samen sterk", daar kan niemand tegenop! Althans dat gevoel heb ik toch ook regelmatig
Ik las dat je je alweer beter voelde, maar evengoed een voor jou.
Ik wist niet dat jij het ook alleen gaat doen. Voel me meteen een stuk minder alleen
Je hebt gelijk, sommige momenten voel ik me juist supersterk en compleet in de wolken.
terug voor jou.
pi_68058361
Marlieske, die foto... wat een lief popje
pi_68060946
Gefeliciteerd Keksi!
Berto, hoe isset met je vrouw? moeten we alvast gaan ?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:18:27 #104
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_68061133
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:50 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dank je Duchess
Ik vind het zo mooi om te zien hoe betrokken en blij Juup is bij jullie zwangerschap. Het valt me misschien extra op omdat ik dat zelf zo mis, maar vind het echt superleuk om te zien.
[..]

Ik wist niet dat jij het ook alleen gaat doen. Voel me meteen een stuk minder alleen
Je hebt gelijk, sommige momenten voel ik me juist supersterk en compleet in de wolken.
terug voor jou.
Xenia, ik ga het ook alleen doen, voor de tweede keer zelfs , dus dan hoef je je nog minder alleen te voelen .

Ik heb vandaag een sportbroek met brede rand aan, die ik vroige zwangerschap 9 maanden lang met liefde heb gedragen. Voel me nu zo zwanger meteen , en het zit een stuk lekkerder dan mijn gewone broeken, aangezien ik de hele dag door eet en al zeker 2 kilo rijker ben .
pi_68061153
Hier zijn we weer.
Op het werk wel te verstaan. Niet vannacht, was dus toch loos alarm. Rommelt nog steeds een beetje in de buik, maar goed nog niks schokkends te melden, dus ben maar gewoon aan het werk gegaan. Anyway thanx voor jullie reacties, altijd leuk. Ik hou jullie natuulijk op de hoogte de komende dagen.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:27:10 #106
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68061207
Welkom voor alle nieuwe aanstaande mama's en papa's, gefeliciteerd!

Bedankt voor alle gelukswensen, wat zijn we opgelucht

Wat een heerlijke zwijmelplaatjes van pasgeboren baby's, klein en groot
Gekke gedachte dat we over een paar dagen/weken/maanden ook staan te staren naar zo'n klein hummeltje, en die hebben we dan helemaal zelf gemaakt!
Hier mijn bijdrage van bijna 2 jaar terug. Beetje vage foto, hij is dus wel degelijk geboren met 2 armpjes en een gezichtje! En een punthoofd dankzij de vacuumpomp. 4100 gram en 2 weken te laat.

Hier trouwens het gevoel dat mijn tepels in de brand staan, aiiiii!!!! Je ziet er niks aan, maar het voelt aan beide kanten alsof er net iemand flink met de schuurpapier overheen gegaan is (niet dat ik weet hoe zoiets zou moeten voelen hoor, meer het idee erachter )
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 16 april 2009 @ 08:28:15 #107
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_68061225
Jammer Berto. Hopelijk is het voorwerk nog ergens goed voor geweest!
.... met gevoel voor drama....
pi_68061313
Haha Kers je laatste zinnetje Maar wel vervelend zeg, misschien iets straks aandoen zodat er niets overheen kan schuren qua stof?

Berto jammer, werkse vandaag hopelijk voor jullie zet het snel wel door!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_68062442
Berto, jammer! Nog even geduld hebben

Kers, ieh dat klinkt echt heel naar, ik zou ook niet weten hoe het voelt maar ik kan het me wel heel levendig voorstellen

Ik word trouwens helemaal week van al die foto's van pasgeboren babytjes op de weegschaal

Oh en mijlpaal (vind ik dan), ik heb nog 100 dagen te gaan
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 09:36:25 #110
5428 crew  miss_sly
pi_68062474
Is een mijlpaal ik heb die volgende week

en die pasgeboren babietjes op de weegschaal en dan te bedenken dat we over een x-aantal weken een foto van ons beebje op een weegschaap hebben
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 16 april 2009 @ 09:43:25 #111
35189 Troel
scherp en bot
pi_68062648
weegschaalfoto's

Wij hebben ook zo'n leuke

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 april 2009 @ 09:46:49 #112
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68062752
welkom het is mij!
Geniet ervan!
10 oktober, dan ben je alweer een aardig eind op weg nietwaar?

Pfff dames die van een 2de of 3de (of meer) zwanger zijn, gaat jullie buik ook sneller groeien nu? Ik ben nog geen 6 wk maar ik zou zweren dat mijn buik al bol staat. En ik moet het nog ruim 7 wk verborgen houden maar dat gaat niet echt als mijn buik nu al gaat groeien.
(Ik weet dat het de darmen zijn...speaking of .... ik ga wel ERG vaak naar de wc om mijn darmen te legen de laatste week)
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  donderdag 16 april 2009 @ 09:49:09 #113
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68062816
Duchessx, ik heb ook zo'n cursus gedaan. Gewoon een makkelijk zittende broek en een shirt moet volstaan hoor. Zo intensief zijn die oefeningen niet echt. (en sokken zonder gaten want je moet meestal je schoenen uit)
Bij mijn vriendin was het zelfs zo erg: zij noemde het 'de wie kan het harsdste klagen les'
  donderdag 16 april 2009 @ 09:50:39 #114
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68062852
voor alle babietjes op weegschaaltjes
  donderdag 16 april 2009 @ 09:51:00 #115
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68062860
In de eerste weken was het bij mij ook heel erg bumbaloe, daarna was het toch ineens weer een paar weken weg voordat de boel echt begon te groeien.
Flink ontluchten dus maar.
  donderdag 16 april 2009 @ 09:54:48 #116
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68062977
*meldt*

Whahahahaha Troel!

De allereerste foto's van onze negen-ponder zijn niet heel erg charmant. Klein dik frommelkoppie
(en als e nu kijkt is ie bijna een graatje soms )

Ons reusje.

Hanne was ook niet heel klein. Maar aangezien we formaatje Wilyan gewend waren vonden we haar al heel klein en friemelig.

De dag na de geboorte toen we net terug waren uit het ziekenhuis.
(Daarna bleek dat ik slagroom gaf en toen werd ze ook zo'n bol poppetje. )
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_68063006
Karin ik heb ook dat pompje gehad met remifentanil, maar ik had toch wel het gevoel dat ik er stoned van werd. Ik heb mijn vriend gevraagd of ie niet te ver naar huis moest fietsen, we hebben het over korfbal gehad (geen idee waar dat vandaan kwam, maar ik moest het er echt even met hem over hebben) en toen de gyneacoloog Linde op mijn buik legde na het vacuumpomp-gebeuren zei ik heel verbaasd "Waar haal je die nou vandaan?"

En Memmel mijn vriend adviseerde ook om niet als een wilde non-stop op dat knopje van de pomp te blijven drukken en volgens mij heb ik zo'n beetje dezelfde reactie gegeven als jij

Bumbaloe heel herkenbaar die dikke buik. Er komen soms collega's vragen hoe lang ik nou nog moet (nou nog zo'n 22 weken ) en mensen staan soms voor me op in de tram en ik ben nog geeneens 18 weken
pi_68063132
Aw al die lieve kleine babietjes...Sasha, Isa, Devin en Purk Ow en ik zie nu Noli's reusje en Hanne
Ik wordt er helemaal emo van, zit bijna te janken Jeetje en over een aantal maanden heb ik mijn 'eigen' kleine mensje...wauw wat een geweldig vooruitzicht, wat een wonder (Ik kan er nog steeds niet over uit )

Xenia Juup© is heel erg betrokken en ik realiseer me dat dat helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Ik ben er ontzettend blij mee
Ik vind het heel knap dat jij, en Guus, en AE het alleen doen, zonder partner. Bewuste keus of niet, je hebt geen partner om op terug te vallen of zorgen te delen. Het lijkt me ook dat je als alleenstaande moeder een veel sterkere band met je kindje hebt en dat je echt een 'team' bent saampjes

Ik ben nog steeds doodmoe. Gister heb ik kunnen uitslapen tot 12 uur ofzo, en om 15.30 lag ik alweer in bed, tot 19.00. Toen even boodschappen doen en eten en om 22.00 lag ik alweer in bed. Slecht geslapen want mijn buik was zo hard en dat lag niet lekker. Ook heb ik mega veel dorst, ik drink heel erg veel, ook word ik 'snachts wakker van de dorst en móét ik gewoon drinken. Hoort er zeker allemaal bij en ach ja er zijn veel ergere dingen (Kersjes bv die zo ziek is geweest). Ik moet ook niet klagen eigenlijk

Zo ik ga nu een stukje wandelen met de hondjes, het zonnetje komt door
#geen
pi_68063296
Al die foto's

nieuwe zwangeren gefeliciteerd

Hier slaap ik sinds een week echt heel erg slecht. Ik word echt ieder uur wakker omdat ik op mijn buik gedraaid ben en dat doet dan weer pijn. Heel irritant dat je dan toch steeds weer op je buik ligt. Gelukkig ben ik niet echt moe ondanks de slechte nachten, dat scheelt weer!

Nog een weekje en dan hebben we de pretecho, ik ben heel erg benieuwd.
pi_68063334
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:55 schreef Stiemie het volgende:Bumbaloe heel herkenbaar die dikke buik. Er komen soms collega's vragen hoe lang ik nou nog moet (nou nog zo'n 22 weken ) en mensen staan soms voor me op in de tram en ik ben nog geeneens 18 weken
Dus bij jou wonen alle beleefde mensen! Ik heb alleen maar verveelde kauwgomkauwende klotescholieren die doen alsof ze het raampje uitkijken als ik de bus instap

Noli, frommeltje is ook lief hoor Mooie foto's!

Duchess, moe zijn is ook niet leuk Ik herken heel erg wat je zegt, en slecht slapen is uiteindelijk ook best slopend! Rustig aan doen dus
  donderdag 16 april 2009 @ 10:07:52 #121
190853 RockabeIIa
pi_68063352
bumbaloe, ik had dat ook heel erg (allemaal lucht ) maar anderen viel dat niet eens op...Ik heb het tot bijna 11 weken niet verteld en daarna vond ik het wel best geweest met dat buik inhouden
  donderdag 16 april 2009 @ 10:25:04 #122
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68063893
Ik heb even een vraagje.
Ik vond mijn vorige bevalling niet zo heel fijn. En bij het nagesprek op het zkh zeiden ze dat ik ook het zkh mocht bellen als ik weer zwanger was, en dan mocht ik direct bij de gyn lopen.
Maar mijn vraag is, wat is het verschil? Tussen gyn en vk?
En hoe gaat het dan als het tijd is om te bevallen. Komt er dan een vk van het ziekenhius bij je thuis kijken of je ontsluiting hebt of moet je dan zelf naar het ziekenhuis?
Ik twijfel namelijk of ik het het zkh moet bellen of gewoon de vk.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:26:08 #123
223453 Guuzewuus
pi_68063919
quote:
Op donderdag 16 april 2009 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
In de eerste weken was het bij mij ook heel erg bumbaloe, daarna was het toch ineens weer een paar weken weg voordat de boel echt begon te groeien.
Flink ontluchten dus maar.
Het is dus normaal . Stelt toch een beetje gerust ook al weet ik dat het bij mij geen lucht is maar gewoon de eerste kilo's soepstengels, worteltjes en crackers de hele dag door Ik moet toch iets om die beroerde aanzet in de kiem te smoren nietwaar .

donderdag 16 april 2009 @ 10:30:47 #124
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68064067
Maar wortels zijn gezond guus!
[insert die ene smiley met aureooltje)
  donderdag 16 april 2009 @ 10:32:24 #125
223453 Guuzewuus
pi_68064114
Ja, ik doe mijn best het gezond te houden, maar dan nog is het zeker drie keer zoveel als normaal en dat begint echt al aan te tikken.

Maar no worries, ik vind het niet zo héél heel erg .

Dusssss..... ik ga maar weer eens wat eten.... denk ik
  donderdag 16 april 2009 @ 10:34:01 #126
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_68064168
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Ja, ik doe mijn best het gezond te houden, maar dan nog is het zeker drie keer zoveel als normaal en dat begint echt al aan te tikken.

Maar no worries, ik vind het niet zo héél heel erg .
Ik ben helemaal niet misselijk maar als ik nu aan eten denk dan word ik spontaan toch misselijk
Maar aan de andere kant (van de soepstengel) heb ik wel de hele dag door trek.

Ik hoef niet per se heel veel aan te komen.
Beetje hetzelfde als wat huup huup ervaart.
  donderdag 16 april 2009 @ 10:36:30 #127
223453 Guuzewuus
pi_68064238
Nee, ik hoef ook liever niet persé heel veel aan te komen .
pi_68064603
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:50 schreef Xenia het volgende:

[..]

Dank je Duchess
[..]

Dank je
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 10:49:47 #129
5428 crew  miss_sly
pi_68064647
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef bumbaloe het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik vond mijn vorige bevalling niet zo heel fijn. En bij het nagesprek op het zkh zeiden ze dat ik ook het zkh mocht bellen als ik weer zwanger was, en dan mocht ik direct bij de gyn lopen.
Maar mijn vraag is, wat is het verschil? Tussen gyn en vk?
En hoe gaat het dan als het tijd is om te bevallen. Komt er dan een vk van het ziekenhius bij je thuis kijken of je ontsluiting hebt of moet je dan zelf naar het ziekenhuis?
Ik twijfel namelijk of ik het het zkh moet bellen of gewoon de vk.
Wij zijn bij de gyn begonnen, omdat we uit het IVF-centrum kwamen, maar ik ga nu alsnog overstappen naar de vk. Ik vind het toch prettiger, het voelt fijner, meer als zwanger en minder als ziek.
De gyn komt niet naar je huis, overigens. Je moet ook kraambed controle regelen bij een vk als je bij de gyn loopt en in het ziekenhuis bevalt.
pi_68065021
Ik vind het maar eng om die restant navelstreng aan een baby te zien zitten. Heb het gevoel dat als je er per ongeluk hard aan trekt dan de baby leegloopt net als een luchtbed.
Hoelang duurt het eer dat eraf valt o.i.d.?
  donderdag 16 april 2009 @ 11:03:43 #131
223453 Guuzewuus
pi_68065113
Bij Stella 5 dagen ofzo. Ik heb er gelukkig zelf niks mee gehoeven . De kraamzorg was er toen nog .
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 11:11:26 #132
5428 crew  miss_sly
pi_68065428
Iemand hier een tip voor me?
Ik heb doorgaans geen overdreven lat van mijn heupen, schaambeen, bandenpijn, etc. Alleen als ik de hele dag op de bureaustoel zit, ben ik aan het eind van de dag gebroken. Alles doet met pijn en opstaan en lopen zijn een ramp. Als ik eenmaal thuis ben en een half uurtje op de bank heb gehangen/gezeten/gelegen dan is het ook weer veel beter. Dus iemand hier tips over hoe het beste te zitten op zo'n stoel?
pi_68065456
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef Juup© het volgende:
Ik vind het maar eng om die restant navelstreng aan een baby te zien zitten. Heb het gevoel dat als je er per ongeluk hard aan trekt dan de baby leegloopt net als een luchtbed.
*mental image*
pi_68065466
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:03 schreef Guuzewuus het volgende:
Bij Stella 5 dagen ofzo. Ik heb er gelukkig zelf niks mee gehoeven . De kraamzorg was er toen nog .
Dank je
pi_68065507
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef Juup© het volgende:
Ey hubbie het is geen ventiel hoor
#geen
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 11:14:07 #136
5428 crew  miss_sly
pi_68065532
Juup
pi_68065561
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb doorgaans geen overdreven lat van mijn heupen, schaambeen, bandenpijn, etc. Alleen als ik de hele dag op de bureaustoel zit, ben ik aan het eind van de dag gebroken. Alles doet met pijn en opstaan en lopen zijn een ramp. Als ik eenmaal thuis ben en een half uurtje op de bank heb gehangen/gezeten/gelegen dan is het ook weer veel beter. Dus iemand hier tips over hoe het beste te zitten op zo'n stoel?
Toevallig heb ik het hier vorige week met de arbo ergonoom over gehad hier op kantoor. Hij raadde me aan om zo'n voeten plankje, je weet wel wat zo schuin omhoog loopt, aan te vragen en minimaal 1x in het half uur een stukje te lopen bijv. naar de koffieautomaat, ook ivm vocht vasthouden.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:18:24 #138
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_68065702
Miss_Sly, ik kreeg van mijn fysio de tip niet langer dan een kwartier te zitten. En dan even te gaan staan of lopen.
Kan je geen werkplekonderzoek krijgen van een arbo-verpleegkundige? Ik werk bij een groot bedrijf, dus hier is dat zo geregeld, maar ik weet niet of dat bij jou ook kan.

Ik wil nog even een trotste mededeling doen:
over 4,5 uur gaat mijn verlof in
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_68065739
Memmel hoera, geniet er straks maar lekker van
#geen
  donderdag 16 april 2009 @ 11:19:46 #140
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_68065751
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Ik had er ook last van op het werk.
Het is me inderdaad helaas nooit gelukt een juiste houding te vinden in mijn burostoel. Nou moet ik zeggen wat wel hielp, was toch wat regelmatiger van die stoel af te komen en toch te bewegen.
En misschien is een andere stoel een optie voor je?
No more games, no more drama...
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 11:21:17 #141
5428 crew  miss_sly
pi_68065807
Ow, wat heerlijk Memmel, nog maar 4,5 uur beetje jaloers ben ik wel!

Arbo komt hier niet binnen, denk ik. We zijn een klein kantoor, 8 man en dat is inclusief 2 directeuren en 1 staigiare een voetenbankje kan ik vast wel regelen, volgende week als mijn collega terug is van vakantie. En dan zal ik maar beginnen met regelmatiger opstaan en even bewegen.
Bedankt voor de tips meiden!
pi_68065914
@ Memmel, succes met je laatste uurtjes werken, lekker joh.

Loop zelf bij de gyn. ivm schildklierproblematiek.
Ervaar het niet als ziek zijn ofzo en vind het prettig dat ik goed in de gaten word gehouden.
  Moderator donderdag 16 april 2009 @ 11:26:21 #143
5428 crew  miss_sly
pi_68066002
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:23 schreef het-is-mij het volgende:
@ Memmel, succes met je laatste uurtjes werken, lekker joh.

Loop zelf bij de gyn. ivm schildklierproblematiek.
Ervaar het niet als ziek zijn ofzo en vind het prettig dat ik goed in de gaten word gehouden.
maar bij jou is er ook een reden om onder controle van de gyn te blijven. Bij mij is er niets, ik voel me super, ben niet eens misselijk geweest! En bij de vk ging het echt alleen maar over zwanger zijn in een gezellige omgeving en ik kwam er met een helemaal zwanger gevoel vandaan. Dat gevoel had ik de hele zwangerschap nog niet gehad.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:27:31 #144
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_68066044
Ik ben vandaag 6 weken zwanger, ik voel me alleen niet echt als een zwangere zou moeten voelen...

ik ben alleen maar bang voor een miskraam...en waarom??? omdat het zoveel voorkomt. Ik ga letten of mijn symptomen niet minder worden enzo. Ik word gek vanmezelf! In plaats van dat ik ervan geniet zit ik wat te stressen.

herkenbaar of niet?
  donderdag 16 april 2009 @ 11:29:03 #145
35189 Troel
scherp en bot
pi_68066112
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef Bucko het volgende:
Ik ben vandaag 6 weken zwanger, ik voel me alleen niet echt als een zwangere zou moeten voelen...

ik ben alleen maar bang voor een miskraam...en waarom??? omdat het zoveel voorkomt. Ik ga letten of mijn symptomen niet minder worden enzo. Ik word gek vanmezelf! In plaats van dat ik ervan geniet zit ik wat te stressen.

herkenbaar of niet?
Heel herkenbaar. Ik wil niet eens weten hoeveel geld er hier aan testen doorheen is gegaan in die eerste weken, puur om voor jezelf die zekerheid te hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 16 april 2009 @ 11:30:37 #146
190853 RockabeIIa
pi_68066163
Dat is heel herkenbaar. Het komt ook erg vaak voor helaas.
Maar probeer te genieten. Echt! Als het mis gaat gaat het mis, niets aan te doen en als het niet mis gaat zou het lullig zijn als je niet eens hebt kunnen genieten van je wondertje...
Stress is in elk geval nooit bevorderlijk. Neem een lekker ijsje, ga met de beentjes omhoog en geniet van de zon!
  donderdag 16 april 2009 @ 11:36:00 #147
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_68066360
mijn beste vriendin vertelde gisteren dat ze ook zwanger zijn!! Echt super voor ze! Ze ligt een week "achter" op ons zeg maar

Maar zij heeft zo'n goede instelling en geniet er gewoon van....ik denk alleen, nu helemaal hopen dat het goed blijft gaan..........

volgens mij heb ik ook last van de hormonen qua humeur...dat gaat op en neer.....
pi_68066447
Oh memmel wat heerlijk, nog even aftellen!

Bucko, ik ken volgens mij geen enkele zwangere vrouw die níet bang was voor een miskraam. die angst gaat later weer over in angst dat er "iets anders mis is", en ws daarna in zorgen maken om je kindje...
Maar zoals Rocka al zegt, er valt helemaal niks aan te veranderen, probeer een beetje te ontspannen en jezelf niet al te gek te maken
pi_68066581
Tvp
Wil toch weten hoe het allen jullie vergaat enzo
pi_68066805
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

maar bij jou is er ook een reden om onder controle van de gyn te blijven. Bij mij is er niets, ik voel me super, ben niet eens misselijk geweest! En bij de vk ging het echt alleen maar over zwanger zijn in een gezellige omgeving en ik kwam er met een helemaal zwanger gevoel vandaan. Dat gevoel had ik de hele zwangerschap nog niet gehad.
Ja dan is het inderdaad een ander verhaal.
Wel fijn dat je daar zo prettig vanaf kwam en ook fijn om je positieve berichten weer te lezen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')