quote:Op woensdag 15 april 2009 20:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het een heel lief klein schatje
Ja dat was het nogal. Met name omdat je hier (Denemarken) niet echt je emoties mag laten blijken... maar daar doet deze aards-hollander niet aan, dus ik keek met open mond en uitpuilende ogen naar de verpleegster... echt alsof ik water zag branden. Het is maar 3 weken maar toch een wereld van verschil!quote:Op woensdag 15 april 2009 20:25 schreef huuphuup het volgende:
dankje![]()
Keksi gefeliciteerd![]()
dat zal wel even schrikken zijn geweest ja als je dan ineens een eind verder bent dan jullie zelf dachten.
quote:Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
9 pond precies. Met nog zijn hele verfrommelde gezichtje. Ik vond het net een indiaantje zo.
[ afbeelding ]
Lief klein manneke toch?![]()
Soms is het inderdaad erg overweldigend. Dat is het juiste woord inderdaad. Nu ik het me realiseer, voelt ik me meteen wat beter. Ik moet gewoon de controle in handen houden (vooral over mezelf), dan komt het allemaal goed. Bedankt miss_sly en huup en tessiequote:Op woensdag 15 april 2009 18:39 schreef miss_sly het volgende:
Xenia, ik denk dat het zeker gedeeltelijk hormonen zijn. Veel aanstaande moeders hebben daar last van; ik heb het ook gehad. In jouw geval kan ik me echter wel voorstellen dat het allemaal nog wat lastiger is, want dit onverwachte kadootje is wel voor jou alleen en jij zult die dingen moeten oplossen. Dat lijkt me inderdaad best overweldigend zo nu en dan. Ongetwijfeld ga je het allemaal prima doen en goed oplossen en ongetwijfeld ga je het heeeel moeilijk vinden haar op het kdv achter te laten. Maar samen zullen jullie dat vast ook heel prima kunnen
quote:Op woensdag 15 april 2009 20:28 schreef Brighteyes het volgende:
9 pond precies. Met nog zijn hele verfrommelde gezichtje. Ik vond het net een indiaantje zo.
Lief klein manneke toch?![]()
quote:Op woensdag 15 april 2009 22:05 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn dat het nu meeviel Tessie.
En natuulijk de hamvraag: wat had je aan?
Dank je Duchessquote:Op woensdag 15 april 2009 21:34 schreef DuchessX het volgende:
Xenia, niet gek dat je je zoveel zorgen maakt of twijfels hebt hoor gezien jouw situatie en al de hormonen die er door je lijf razenMaar je hebt gelukkig nog een heel aantal maanden de tijd om over dingen na te denken en een passende oplossing te vinden. Het gaat je vast lukken, daar heb ik alle vertrouwen in
Ik vind je een moedig mens
![]()
Ik wist niet dat jij het ook alleen gaat doen. Voel me meteen een stuk minder alleenquote:Op woensdag 15 april 2009 22:38 schreef Angel-Eyez het volgende:
Xenia, ik herken je "problemen", maar ik denk dat ondanks dat ik het ook alleen doe (weliswaar bewust gekozen) dat het wel zwangere-vrouw-eigen is om op bepaalde momenten een beetje in paniek te raken over zulke dingen. Maar je komt er echt wel uit, en sommige dingen zullen tuurlijk moeilijk zijn en blijven. Maar je zult vast ook momenten hebben/krijgen dat je je super sterk zult voelen. Dat gevoel van "jij en je kleintje, samen sterk", daar kan niemand tegenop! Althans dat gevoel heb ik toch ook regelmatig
![]()
Ik las dat je je alweer beter voelde, maar evengoed eenvoor jou.
Xenia, ik ga het ook alleen doen, voor de tweede keer zelfsquote:Op woensdag 15 april 2009 23:50 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dank je Duchess
Ik vind het zo mooi om te zien hoe betrokken en blij Juup is bij jullie zwangerschap. Het valt me misschien extra op omdat ik dat zelf zo mis, maar vind het echt superleuk om te zien.![]()
[..]
Ik wist niet dat jij het ook alleen gaat doen. Voel me meteen een stuk minder alleen![]()
Je hebt gelijk, sommige momenten voel ik me juist supersterk en compleet in de wolken.terug voor jou.
quote:Op donderdag 16 april 2009 09:55 schreef Stiemie het volgende:Bumbaloe heel herkenbaar die dikke buik. Er komen soms collega's vragen hoe lang ik nou nog moet (nou nog zo'n 22 weken
) en mensen staan soms voor me op in de tram en ik ben nog geeneens 18 weken
![]()
Het is dus normaalquote:Op donderdag 16 april 2009 09:51 schreef Brighteyes het volgende:
In de eerste weken was het bij mij ook heel erg bumbaloe, daarna was het toch ineens weer een paar weken weg voordat de boel echt begon te groeien.
Flink ontluchten dus maar.
Ik ben helemaal niet misselijk maar als ik nu aan eten denk dan word ik spontaan toch misselijkquote:Op donderdag 16 april 2009 10:32 schreef Guuzewuus het volgende:
Ja, ik doe mijn best het gezond te houden, maar dan nog is het zeker drie keer zoveel als normaal en dat begint echt al aan te tikken.![]()
Maar no worries, ik vind het niet zo héél heel erg.
Dank jequote:Op woensdag 15 april 2009 23:50 schreef Xenia het volgende:
[..]
Dank je Duchess
Ik vind het zo mooi om te zien hoe betrokken en blij Juup is bij jullie zwangerschap. Het valt me misschien extra op omdat ik dat zelf zo mis, maar vind het echt superleuk om te zien.![]()
[..]
Wij zijn bij de gyn begonnen, omdat we uit het IVF-centrum kwamen, maar ik ga nu alsnog overstappen naar de vk. Ik vind het toch prettiger, het voelt fijner, meer als zwanger en minder als ziek.quote:Op donderdag 16 april 2009 10:25 schreef bumbaloe het volgende:
Ik heb even een vraagje.
Ik vond mijn vorige bevalling niet zo heel fijn. En bij het nagesprek op het zkh zeiden ze dat ik ook het zkh mocht bellen als ik weer zwanger was, en dan mocht ik direct bij de gyn lopen.
Maar mijn vraag is, wat is het verschil? Tussen gyn en vk?
En hoe gaat het dan als het tijd is om te bevallen. Komt er dan een vk van het ziekenhius bij je thuis kijken of je ontsluiting hebt of moet je dan zelf naar het ziekenhuis?
Ik twijfel namelijk of ik het het zkh moet bellen of gewoon de vk.
*mental image*quote:Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef Juup© het volgende:
Ik vind het maar eng om die restant navelstreng aan een baby te zien zitten. Heb het gevoel dat als je er per ongeluk hard aan trekt dan de baby leegloopt net als een luchtbed.
Hoelang duurt het eer dat eraf valt o.i.d.?
Dank jequote:Op donderdag 16 april 2009 11:03 schreef Guuzewuus het volgende:
Bij Stella 5 dagen ofzo. Ik heb er gelukkig zelf niks mee gehoeven. De kraamzorg was er toen nog
.
Ey hubbie het is geen ventiel hoorquote:Op donderdag 16 april 2009 11:01 schreef Juup© het volgende:
Ik vind het maar eng om die restant navelstreng aan een baby te zien zitten. Heb het gevoel dat als je er per ongeluk hard aan trekt dan de baby leegloopt net als een luchtbed.
Hoelang duurt het eer dat eraf valt o.i.d.?
Toevallig heb ik het hier vorige week met de arbo ergonoom over gehad hier op kantoor. Hij raadde me aan om zo'n voeten plankje, je weet wel wat zo schuin omhoog loopt, aan te vragen en minimaal 1x in het half uur een stukje te lopen bijv. naar de koffieautomaat, ook ivm vocht vasthouden.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Iemand hier een tip voor me?
Ik heb doorgaans geen overdreven lat van mijn heupen, schaambeen, bandenpijn, etc. Alleen als ik de hele dag op de bureaustoel zit, ben ik aan het eind van de dag gebroken. Alles doet met pijn en opstaan en lopen zijn een ramp. Als ik eenmaal thuis ben en een half uurtje op de bank heb gehangen/gezeten/gelegen dan is het ook weer veel beter. Dus iemand hier tips over hoe het beste te zitten op zo'n stoel?
Ik had er ook last van op het werk.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:11 schreef miss_sly het volgende:
Iemand hier een tip voor me?
Ik heb doorgaans geen overdreven lat van mijn heupen, schaambeen, bandenpijn, etc. Alleen als ik de hele dag op de bureaustoel zit, ben ik aan het eind van de dag gebroken. Alles doet met pijn en opstaan en lopen zijn een ramp. Als ik eenmaal thuis ben en een half uurtje op de bank heb gehangen/gezeten/gelegen dan is het ook weer veel beter. Dus iemand hier tips over hoe het beste te zitten op zo'n stoel?
maar bij jou is er ook een reden om onder controle van de gyn te blijven. Bij mij is er niets, ik voel me super, ben niet eens misselijk geweest! En bij de vk ging het echt alleen maar over zwanger zijn in een gezellige omgeving en ik kwam er met een helemaal zwanger gevoel vandaan. Dat gevoel had ik de hele zwangerschap nog niet gehad.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:23 schreef het-is-mij het volgende:
@ Memmel, succes met je laatste uurtjes werken, lekker joh.
Loop zelf bij de gyn. ivm schildklierproblematiek.
Ervaar het niet als ziek zijn ofzo en vind het prettig dat ik goed in de gaten word gehouden.
Heel herkenbaar. Ik wil niet eens weten hoeveel geld er hier aan testen doorheen is gegaan in die eerste weken, puur om voor jezelf die zekerheid te hebben.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef Bucko het volgende:
Ik ben vandaag 6 weken zwanger, ik voel me alleen niet echt als een zwangere zou moeten voelen...
ik ben alleen maar bang voor een miskraam...en waarom??? omdat het zoveel voorkomt. Ik ga letten of mijn symptomen niet minder worden enzo. Ik word gek vanmezelf! In plaats van dat ik ervan geniet zit ik wat te stressen.
herkenbaar of niet?
Ja dan is het inderdaad een ander verhaal.quote:Op donderdag 16 april 2009 11:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
maar bij jou is er ook een reden om onder controle van de gyn te blijven. Bij mij is er niets, ik voel me super, ben niet eens misselijk geweest! En bij de vk ging het echt alleen maar over zwanger zijn in een gezellige omgeving en ik kwam er met een helemaal zwanger gevoel vandaan. Dat gevoel had ik de hele zwangerschap nog niet gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |