Handel jij niet gewoon intraday? Ik hou zelf niet zo van dat vol overnight knallen...je bent toch een stukje controle kwijt.quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
w00t, ik denk dat ik morgen voor de 6e keer op rij kan cashen.
Ik voorzie nog een R&P topic....quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:55 schreef jongegast het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik ben niet de enige een user genaamd sittingelfling bracht mij op t idee want die zij dat hij ook met gelend geld belegt en het gaat goed!
of sprinters (met een respectabele hefboom)quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:57 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Of stop het hele bedrag in 1x in dagopties
Dat is eigenlijk het enige wat ik doe, voor sluiting inknallen en in de loop van de ochtend weer verkopen. Ik dacht Het levert genoeg op, is rendabel. Als we morgen rood openen zal ik toch weer rond de 125 -150% winst hebben gehaald afgelopen 6 dagen.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:00 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Handel jij niet gewoon intraday? Ik hou zelf niet zo van dat vol overnight knallen...je bent toch een stukje controle kwijt.
Mja, en weer wordt mijn naam genoemd. Ik houd voortaan m'n bek wel. Ik weet wat ik doe en weet hoe mijn risico profiel is. Ik heb twijfel bij of anderen dat ook zo hebben. Dat ik dus beleg met geleend geld wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten doen!quote:
Ik raad het je niet aan!quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:55 schreef jongegast het volgende:
[..]
Ik weet het. Ik ben niet de enige een user genaamd sittingelfling bracht mij op t idee want die zij dat hij ook met gelend geld belegt en het gaat goed!
welke futures raad je me aan?quote:Op woensdag 15 april 2009 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk het enige wat ik doe, voor sluiting inknallen en in de loop van de ochtend weer verkopen. Ik dacht Het levert genoeg op, is rendabel. Als we morgen rood openen zal ik toch weer rond de 125 -150% winst hebben gehaald afgelopen 6 dagen.
De reden waarom ik het niet intraday noem is omdat dat eigenlijk binnen het tijdsbestek van 1 beursdag is. Hetgeen wat ik doe zit natuurlijk op 2 beursdagen.
[..]
Mja, en weer wordt mijn naam genoemd. Ik houd voortaan m'n bek wel. Ik weet wat ik doe en weet hoe mijn risico profiel is. Ik heb twijfel bij of anderen dat ook zo hebben. Dat ik dus beleg met geleend geld wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten doen!![]()
[..]
Ik raad het je niet aan!Ga eerst maar eens beginnen met beleggen met geld wat je niet nodig hebt!
Iedereen belegt op eigen risico, dus ik zou mij er niet zo veel van aantrekken wat anderen met berichten gaan doen die je op het forum plaatst. Als mensen velen duizenden euro's verliezen met beleggen is dat volstrekt hun eigen probleem.quote:Op woensdag 15 april 2009 00:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Mja, en weer wordt mijn naam genoemd. Ik houd voortaan m'n bek wel. Ik weet wat ik doe en weet hoe mijn risico profiel is. Ik heb twijfel bij of anderen dat ook zo hebben. Dat ik dus beleg met geleend geld wil niet zeggen dat anderen dat ook moeten doen!![]()
[..]
Ik raad het je niet aan!Ga eerst maar eens beginnen met beleggen met geld wat je niet nodig hebt!
Klopt, maar mijn naam is al eens vaker terecht gekomen op een R&P topic. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Jammer dat mensen vaak nog denken dat beleggen even in een aantal dagen geleerd is en dat we er direct onze hele spaarloon er tegen aan moeten gooien om dat binnen 1 week kwijt te raken.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Iedereen belegt op eigen risico, dus ik zou mij er niet zo veel van aantrekken wat anderen met berichten gaan doen die je op het forum plaatst. Als mensen velen duizenden euro's verliezen met beleggen is dat volstrekt hun eigen probleem.
Aha, op die manier is het inderdaad erg vervelend, jouw naam wordt dan gekoppeld aan de verliezen van een ander. Ik kan mij voorstellen dat dat niet prettig is.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
Klopt, maar mijn naam is al eens vaker terecht gekomen op een R&P topic. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Ik denk dat het zeker niet binnen een aantal dagen te leren is. Wat raad je mensen aan om te doen als ze willen daytraden? Hoe ben je zelf begonnen? Het lijkt me dat je in de eerste instantie beter virtueel kan daytraden of met geld dat je toch weg wil/kan gooien.quote:Op woensdag 15 april 2009 01:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Klopt, maar mijn naam is al eens vaker terecht gekomen op een R&P topic. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Jammer dat mensen vaak nog denken dat beleggen even in een aantal dagen geleerd is en dat we er direct onze hele spaarloon er tegen aan moeten gooien om dat binnen 1 week kwijt te raken.
Ik ben 4 jaar geleden begonnen. Hoe? Een combinatie van vrienden die destijds geïnteresseerd waren, heb toen mn PWS op het vwo er over gedaan (10 op gehaaldquote:Op woensdag 15 april 2009 01:49 schreef Neutrino het volgende:
[..]
Ik denk dat het zeker niet binnen een aantal dagen te leren is. Wat raad je mensen aan om te doen als ze willen daytraden? Hoe ben je zelf begonnen? Het lijkt me dat je in de eerste instantie beter virtueel kan daytraden of met geld dat je toch weg wil/kan gooien.
Probleem is, dat we het al eens eerder gezien hebben. Waarschuwingen zijn dus wel op zijn plaatsquote:Op woensdag 15 april 2009 01:15 schreef TeringHenkie het volgende:
Jongegast haalt een geintje met ons uit, dat moet wel overduidelijk zijn. Of is hij écht zo naïef?
quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:54 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Beter een paar posts met inhoud teveel, ipv voornamelijk berichten om iemand naar beneden te halen of te zeggen dat je het ergens niet mee eens bent zonder dat te onderbouwen...
Ik vraag me serieus of wat een kinderachtige puber als jij in dit topic doet (hier heb ik niet eens onderbouwing voor nodig).quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:07 schreef Alistair het volgende:
[..]
Ik zie het niet zozeer als spammen hoor. Vraag me serieus af of je bang bent dat niemand het anders leest terwijl iedere gebruiker van bijv. Binck dit soort nieuws allang heeft kunnen lezen
Zo, begint S&P onafhankelijk te worden? Het moet niet veel gekker worden.quote:Wall Street: S&P verpest Goldman Sachs-feestje
14-04-2009 22:20:47
Brussel (tijd) - De Amerikaanse beurzen konden niet delen in de Europese bankenpret. Terwijl de sterke cijfers van Goldman Sachs de Europese financiële waarden aan het feesten had gekregen, donderde de bankreus in eigen land ruim procent lager. Het ratingbureau S&P vraagt zich af of er wel echt over een keerpunt bij Goldman Sachs kan worden gesproken.
De koersval van Goldman Sachs lijkt op het eerste gezicht verrassend: de bankgroep was maandag na beurstijd immers met veel sterker dan verwachte resultaten voor het eerste kwartaal naar buiten gekomen.
Maar terwijl die betere cijfers de Europese indexen de hoogte injaagden, begonnen in de VS steeds meer beleggers zich vragen te stellen. Volgens sommige analisten heeft Goldman Sachs de betere cijfers te danken aan het feit dat de bank voor dit kwartaal een andere rapporteringsmethode heeft toegepast. Later op de dag liet het kredietratingbureau S&P verstaan dat het, ondanks de betere kwartaalcijfers, nog te vroeg was om te stellen dat het vanaf nu beter zal gaan met de Amerikaanse bankenreus.
Voeg daar nog aan toe dat Goldman Sachs voor 5 miljard dollar aan nieuwe aandelen uitgaf, en het wordt al een stuk duidelijker waarom het aandeel 11,6 procent lager sloot op 115,11 dollar.
Drukke bankenweek
Voor beleggers wordt het sowieso een drukke bankenweek. Zowel Citigroup als JPMorgan maakt deze week zijn eerstekwartaalcijfers bekend. Beide aandelen gaven dinsdag een gemengd beeld.
Terwijl JPMorgan 8,9 procent verloor op 30,70 dollar, won Citigroup 5,5 procent op 4,01 dollar. Toch waren de zwakke bankwaarden niet de enige reden waarom de Dow en de Nasdaq elk 1,7 procent lager sloot op respectievelijk 7.920,18 en 1.652,72 punten.
Nieuwe cijfers leerden immers dat de detailhandelsverkoop in de VS in maart onverwacht was gedaald. Peptalk van Fed-voorzitter Bernanke en president Obama, die zich vrij optimistisch uitlieten over de economie, had weinig effect op de aandelenmarkten.
De zwakke kleinhandelsverkopen duwden winkelketen Macy’s 7,3 procent lager tot 11,99 dollar. Home Depot, de grootste doe-het-zelfketen van de VS, eindigde met een verlies van 2,4 procent op 25,34 dollar.
Johnson & Johnson, het moederbedrijf van Janssen Pharmaceutica, steeg 0,4 procent tot 51,37 dollar. De groep presteerde beter dan verwacht in het eerste kwartaal, dankzij een reeks ontslagen en de betere verkoop van een aantal topproducten.
11 dollarcent winst x 4 is 44 cent winst. Waarom staat het aandeel dan op 16 dollarquote:Intel presteert beter dan verwacht in eerste kwartaal
14-04-2009 22:42:23
Brussel (tijd) - Intel, de grootste chipfabrikant ter wereld, heeft in het eerste kwartaal een nettowinst van 647 miljoen dollar geboekt, omgerekend 11 dollarcent per aandeel. Dat is weliswaar 55 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar, maar beter dan analisten hadden voorspeld.
Experts geraadpleegd door het persagentschap Bloomberg hadden immers gemikt op een winst per aandeel van 2 dollarcent. Over de eerste drie maanden van het jaar kromp de omzet met een kwart tot 7,15 miljard dollar.
In datzelfde persbericht toont gedelegeerd bestuurder Paul Otellini zich trouwens voorzichtig optimistisch. 'Wij geloven dat de pc-verkoop de bodem heeft bereikt in het eerste kwartaal en dat de sector stilaan terugkeert naar de normale seizoenspatronen,' zegt de Intel-topman.
Toch vindt Intel het nog te vroeg om concrete vooruitzichten te geven voor het tweede kwartaal. Om operationele redenen wordt er nu uitgegaan van een omzet gelijk aan die van het eerste kwartaal, klinkt het in het persbericht.
quote:AMSTERDAM VANDAAG: AEX doet stap terug
15-04-2009 08:33:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX opent woensdag naar verwacht lager, na winstnemingen op Wall Street dinsdagavond.
"We zullen naar verwachting 2 tot 4 punten lager openen, in navolging van het lagere slot in de VS", zegt Rob Koenders, handelaar bij Harmony Vermogensbeheer.
"Wall Street was 'overbought' geraakt en daarmee kwetsbaar voor winstneming", zegt Koenders. "Tegenvallende detailhandelsverkopen gaven het signaal voor winstnemingen."
De Amsterdamse beurs zal die beweging volgen, verwacht Koenders. Hij verwacht koersdruk tot de optie-expiratie van vrijdag, waarbij de AEX kan terugvallen tot niet lager dan 220 punten. "Op dat punt begin ik weer te kopen", aldus de handelaar.
Over de kwartaalcijfers van ASML woensdagochtend zegt Koenders dat deze de diepe recessie bevestigen, maar houvast bieden met een voorspelling van aanzienlijk marktherstel in de tweede helft van het jaar. "En houvast is waar men behoefte aan heeft."
Techbarometer Intel kwam dinsdagavond met beter dan verwachte eerstekwartaalcijfers, met een tegenvallende outlook.
De financiele sector in Amsterdam zal een aardig stapje terug doen, verwacht de handelaar, nadat Goldman Sachs op Wall Street 12% inleverde ondanks positieve berichten. Koenders wijst erop dat de koers van de Amerikaanse bank meer dan 50% was gestegen in de afgelopen periode.
Aanhoudend slechte cijfers van de Zwitserse bank UBS geven geen indicatie dat hier een keerpunt is bereikt, in tegenstelling tot de VS, waar Wells Fargo en Goldman Sachs laten zien dat het dieptepunt daar voorbij is, aldus Koenders.
Economische cijfers zijn er vandaag uit de VS, waarbij de nadruk zal liggen op de inflatiecijfers en het beige book van de Federal Reserve over de huidige stand van de economie. Met name de inflatie kan in de komende tijd een reden tot zorg zijn, stelt Koenders. Zeker bij de huidige lage rente moet de inflatie onder controle blijven, volgen.
De AEX-index sloot dinsdag 1,1% hoger op 235,45 punten, de Midkap 3% hoger op 326,80 punten en de Smallcap eindigde 0,5% hoger op 329,12 punten.
Wall Street is dinsdag lager gesloten waarbij met name de financiele waarden, ondanks de goede cijfers van Goldman Sachs, het moesten ontgelden.
De toonaangevende Dow Jones-index eindigde 1,7% lager op 7.920,18 punten. De breed samengestelde S&P 500 daalde 2% tot 841,50 punten, terwijl de technologiezware Nasdaq 1,7% afstond tot 1.625,72 punten.
De Nikkei-225 sloot 1,08% lager op 8.747,31 punten.
De euro noteert 0,2% lager ten opzichte van de dollar op $1,3234.
wat denk je zelf? Die gaan natuurlijk omhoog met zulke rente, wat mij betreft een irrelevant cijfer. Er komen om 14.30 belangrijkere cijfers denk ik.quote:Op woensdag 15 april 2009 02:00 schreef TeringHenkie het volgende:
Morgen om 13:00 hypotheekcijfers VS. Verwachtingen?
Maar dat betekent niet dat de beurs er niet op kan reageren.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:41 schreef edwinh het volgende:
[..]
wat denk je zelf? Die gaan natuurlijk omhoog met zulke rente, wat mij betreft een irrelevant cijfer. Er komen om 14.30 belangrijkere cijfers denk ik.
Ligt grotendeels aan de cijfers om 14:30. Al beweert SNS dat het verlies mee gaat vallen.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:59 schreef Anoniemos het volgende:
[..]
Maar dat betekent niet dat de beurs er niet op kan reageren.
Opening zal een punt of 2-3 lager zijn waarschijnlijk, wat is jullie verwachting over de rest van vandaag?
Idd, zullen vast omhoog gaan (mede omdat Obama elke dag zegt dat mensen hun hypotheek kunnen refinancen enzo), maar niet erg belangrijk.quote:Op woensdag 15 april 2009 08:41 schreef edwinh het volgende:
[..]
wat denk je zelf? Die gaan natuurlijk omhoog met zulke rente, wat mij betreft een irrelevant cijfer. Er komen om 14.30 belangrijkere cijfers denk ik.
was in jan ook al zo bedrijf dat cijfers bekend maakt kan je wel long op gaan hoe de cijfers ook uit pakken ze gaan omhoogquote:
Ze hebben dan ook gezegd dat ze dit jaar nog herstel denken te gaan zien. Helpt ook goed mee.quote:Op woensdag 15 april 2009 09:27 schreef edwinh het volgende:
[..]
was in jan ook al zo bedrijf dat cijfers bekend maakt kan je wel long op gaan hoe de cijfers ook uit pakken ze gaan omhoog
weer 9,34 johquote:Op woensdag 15 april 2009 10:22 schreef Sloggi het volgende:
KPN aangehouden omdat ik dacht dat die nog wel verder zou stijgen..
Komt wel weer terug.
Jahoor, gewoon 4% erbij.quote:Op dinsdag 14 april 2009 16:38 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Poistieve outlook kan het morgen zomaar UP.
Zeker long gegaan op kruising EMA12 MA20 MA50 op S&P fut.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Shorts (SS243) uiteraard sochtens verkocht daarna toch maar direct long opgepakt en die net ook alweer verkocht.
w00t!
das lekker....heb vanmorgen mijn shorts ook verkocht maar meer omdat ik vanmorgen niet zoveel tijd had om de boel in de gaten te houden.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Shorts (SS243) uiteraard sochtens verkocht daarna toch maar direct long opgepakt en die net ook alweer verkocht.
w00t!
quote:Marc Faber "We need some kind of correction, maybe around 5 to 10 percent, and after that we can maybe rally more into July. Gold will be “dead money” for the next three to six months.
Inderdaad laag volume, weinig actie tot half 3. Ik denk dat het wederom gaat tegenvallen, alhoewel ik geen shortadvies geef.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:41 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
das lekker....heb vanmorgen mijn shorts ook verkocht maar meer omdat ik vanmorgen niet zoveel tijd had om de boel in de gaten te houden.
Met welke gedachte ben jij long gegaan?
Tot half 3 zit er denk ik nog weinig richting aan vandaag.
Ik ben long gegaan omdat ik de futs langzaam omhoog zag groeien + lage volumes in de ochtend handel + rds werd leuk gestuwd. Op korte termijn vind ik de voorspellende waarde van de MA's niet erg accuraat.quote:Op woensdag 15 april 2009 11:41 schreef lammegiraf het volgende:
[..]
das lekker....heb vanmorgen mijn shorts ook verkocht maar meer omdat ik vanmorgen niet zoveel tijd had om de boel in de gaten te houden.
Met welke gedachte ben jij long gegaan?
Tot half 3 zit er denk ik nog weinig richting aan vandaag.
Als jij zegt wanneer ik moet kopen en verkopen kan ik geen geld verliezenquote:Op woensdag 15 april 2009 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
w00t!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |