abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68001733
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:37 schreef superworm het volgende:
Nu móet Philips wel omlaag:

Philips roept miljoen Senseo's terug
Daarvoor is een garantie voorziening
x
pi_68001787
Kees de Kort: Beleggers hebben een zonnesteek.
Weer ww vergeten van mn kl00n :$
pi_68001929
quote:
Sucker's Rally Approaching an End
by: Peter Cooper April 13, 2009 |

Whatever the technical reason for the 25 percent rise in the S&P over the past five weeks, or a more modest eight percent bounce in GCC regional stock prices, the absurdness of this sucker’s rally ought to be obvious to all.

Unemployment is still rising, house prices are still falling, and the fundamentals of bank balance sheets are still deteriorating with total bad debts unknown except that we know they must be getting worse.

Global trade fell off a cliff in the first quarter of the year. Even Mercedes car sales to the oil rich of the GCC fell 23 per cent. The collapse of the world’s second largest economy, Japan, has been unprecedented.
Bad news coming

Nor do you have to look hard to see what the bad news to come might be: US banks will have to reveal all in government stress tests to be published at the end of this month; the bankruptcy of Chrysler and General Motors (GM) loom, two companies of vast importance to Main Street USA with a million jobs in jeopardy and huge borrowings to be written off by the banks.

The stock market pattern in 2008-9 has so far been a mirror image of the crash of 1929-30 with a halving of prices from the autumn followed by a 25 per cent rally from March lows. In April 1930 stocks moved sideways and then they crashed another 50 per cent into the summer.

What possible reason is there for optimism to believe that history will not repeat itself? Government stimulus packages have more than likely been too small and too late to prevent another down leg in stocks, and will take time to revive the real economy, if indeed they can do so.

They might just stop the worst possible scenario but are they going to prevent the plunge downwards? Governments have not managed it so far.
Consumers and unemployment

At the commonsense level you have to ask why should an economy show signs of recovery as it lays off hundreds of thousands of people: the unemployed are not big consumers, and it frightens the hell out of people left in work who stop spending and save.

Consumer demand is the most important fundamental in modern economies and the confidence of consumers is being blown to pieces. It will take more than weasel words from US bankers and ‘green shoots’ in the waffle of President Obama to put things right.

Eventually global stock markets will reach a bottom but they are not close to having visited it just yet. Wall Street and its friends are playing investors as suckers but they are in danger of overdoing it. For once these guys are impoverished where will the next bunch of fools come from?

Goldman Sachs' (GS) results this week might well mark the top of the rally, beyond that the only way is down.
http://seekingalpha.com/a(...)ource=hp_mostpopular
pi_68001998
quote:
Cijfers van banken zijn totaal niet meer te vertrouwen. De Mark to myth regel is immers doorgevoerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:30:01 #55
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68002041
Binnenkort toch maar eens short gaan... Weliswaar bescheiden, want mijn strategie was oorspronkelijk: mandje aandelen voor de lange termijn en kijken hoe het schip strandt na een jaar of vijf .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68002077
quote:
Faber Says S&P 500 May Rise to 1,000 on Bank Earnings (Update3)

By Rita Nazareth and Ken Prewitt

April 13 (Bloomberg) -- The Standard & Poor’s 500 Index may rise 17 percent to 1,000 in the next three months as government spending boosts bank profits, investor Marc Faber said.

U.S. stocks probably reached their bear market low when the S&P 500 fell to 666.79 during trading on March 6, Faber, who publishes the Gloom, Boom and Doom report, told Bloomberg Radio in an interview from Thailand.

Financial shares may increase further after the S&P 500 Banks Index jumped 25 percent on April 9, the biggest rally since at least 1989. Citigroup Inc., Goldman Sachs Group Inc. and JPMorgan Chase & Co. are among more than 30 S&P 500 companies scheduled to announce results this week.

“You have essentially a government that gives financials free money at the expense of the taxpayer,” Faber said. “With this free money, they may actually have decent earnings in the near future.”

Banks in the S&P 500 are forecast to post an 86 percent drop in first-quarter earnings, according to analyst estimates compiled by Bloomberg. Profits are projected to fall 57 percent in the second quarter and 52 percent in the third before rebounding 277 percent in the year’s last three months.

Bank of America Corp. surged 15 percent to $11.02 in New York while Citigroup jumped 25 percent to $3.80, leading a gauge of 80 financial stocks to the biggest gain among 10 industry groups. The S&P 500 rose 0.3 percent.

Outlook

Citigroup shares can “easily rebound” to $5 or $10 before drifting down again and possibly being wiped out, Faber said. The stock has fallen 85 percent over the last 12 months and has lost 50 percent of its value so far this year.

The S&P 500’s surge in the past month was triggered by speculation corporate profits will rebound following the government’s $12.8 trillion in pledges to rescue the financial system and stimulate the economy. Citigroup, Bank of America and JPMorgan said last month they made money at the start of 2009, while Wells Fargo & Co. posted higher-than-estimated earnings last week.

“We’re now starting to see some clarity,” said Greg Woodard, portfolio strategist at Manning & Napier Advisors Inc., which manages $16 billion in Fairport, New York. “If some of the negative earnings news disappear, we’ll see an improvement not only in the financial sector but in the stock market as a whole.”

Bank of America climbed above $10 per share for the first time in three months as expectations the government may nationalize the company eased and estimates on home loan profits rose.

‘Overbought’

“The market very near term has become somewhat overbought and the correction should essentially follow, but I doubt it will go and make new lows in the intermediate future,” Faber said. “The lows in early March at 666 in the S&P will hold and we’ll have another push up into July.”

Faber said in an interview with Bloomberg Radio on April 7 that the S&P 500 may drop as much as 10 percent after climbing 24 percent from 676.53 on March 9, its lowest close in 12 years. The index lost 2.4 percent that day, then climbed 5 percent over the next two. The 5 percent to 10 percent “correction” would be followed by a rally into July, Faber said in the interview.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601103&sid=afwlTwYy6ONM&refer=us

Geen wonder dat Faber juli zegt, normaliter zijn juni en juli ook uitstekende beursmaanden:

In juli moet je echter verkopen. Augustus t/m oktober zijn vaak dramatische beursmaanden. Waarschijnlijk testen we tegen die tijd weer de 666-low of breken we daardoor heen.

S&P op 1000 is trouwens een lekkere rally vanaf de low, met een gain van 50%. Echter is de gain vanaf het huidige niveau slechts 16%. Een correctie zou gezond en wenselijk zijn.
pi_68002396
Ik denk niet dat die regel deze keer zal gelden P, iedereen zit er met z'n ogen op en er wordt teveel gesleuteld aan de heropleving om zomaar die regel te kunnen toepassen...
pi_68002412
AEX: AND International Publishers NV 3,99 MKT MKT 1,23 44,57%

Wat gebeurt hier in godsnaam?
pi_68002476
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:41 schreef tony_clifton- het volgende:
Ik denk niet dat die regel deze keer zal gelden P, iedereen zit er met z'n ogen op en er wordt teveel gesleuteld aan de heropleving om zomaar die regel te kunnen toepassen...
Op de beurs heb je wel degelijk seizoenssterkste, dat is zeker iets om rekening mee te houden, ook al geldt het niet altijd.
pi_68002617
Ik denk dat je op zich wel gelijk hebt qua short gaan, er zal nog wel een correctie komen, maar ik denk dat de volumes minder gaan zakken dan anders. Buikgevoel, we'll see .

Ik heb trouwens een kleine meevaller gehad de laatste dagen -> overnamegeruchten Umicore en 45% in de plus op enkele weken tijd. Toch een kleine goedmaker voor de rampen Fortis en Dexia .
pi_68002712
Wat denken jullie eigenlijk over groene aandelen? Heb een pakket VWS, Vestas (marktleider op gebied van windmolens) dat voorlopig wel goed uitdraait...
pi_68002725
quote:
Op maandag 13 april 2009 23:38 schreef Alistair het volgende:

[..]

Met Randstad zit ik ook long dus ik ben benieuwd of je gelijk hebt
Oei:
ABU: daling uitzenduren en omzet neemt toe in periode 3 2009

Valt nog wel mee, de uitezendbranche is ook de eerste die weer opleeft.
pi_68002912
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:20 schreef UncleSam het volgende:

[..]

Als ik het goed heb:
Long = speculeren op stijging
Short = speculeren op daling
Limiet = is iets kopen of verkopen op een vast bedrag wat jij hebt ingevoerd.
Stop order = is iets kopen tussen een koers van twee bedragen.

Call en put weet ik niet zoveel over.
Thanks!
Vertel me wat meer over opties, ben een beetje lopen experimenteren met opties en een Put gezet op de AEX voor 250 in mei. En heb nu al een rendement van -4%.
Hoe werkt het precies. (ps, heb maar 2 atuks gekocht )
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:00:57 #64
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_68002969
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:59 schreef m0m0 het volgende:

ben een beetje lopen experimenteren met opties
Anders stort je je geld gewoon even op mijn rekening, lijkt me een betere besteding.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_68003017
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Wat denken jullie eigenlijk over groene aandelen? Heb een pakket VWS, Vestas (marktleider op gebied van windmolens) dat voorlopig wel goed uitdraait...
Ik denk dat dat duurzame energie en duurzaamheid an sich de nieuwe bubble gaat worden. Alleen gaan dat geen stockpicks worden, maar een hele markt die totaal over de kop zal gaan.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_68003046
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:00 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Anders stort je je geld gewoon even op mijn rekening, lijkt me een betere besteding.
Het is en blijft een beursspel. Billen branden doen we nog niet.
pi_68003138
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:51 schreef tony_clifton- het volgende:
Groen zal booming worden op het moment dat de markt weer écht aantrekt en de rode borden maanden lang achterlaat. Ik zal dan waarschijnlijk ook wel wat groene potjes aanschaffen, al moet ik nog even verder onderzoek doen naar de inkomsten en rendabiliteit van sommige bedrijven. Ik ga geen centen in een bedrijf stoppen die in de hoofdzaak worden gesponsord door overheid en andere bedrijven en die dus niet in staat zijn normale nettowinsten kunnen creeeren.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_68003199
daarnet toch nog maar effe 100 shortjes aex gekocht
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_68003420
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:08 schreef edwinh het volgende:
daarnet toch nog maar effe 100 shortjes aex gekocht
Je verwacht slechte cijfers om 14:30?
pi_68003479
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:02 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Ik denk dat dat duurzame energie en duurzaamheid an sich de nieuwe bubble gaat worden. Alleen gaan dat geen stockpicks worden, maar een hele markt die totaal over de kop zal gaan.
Ik denk hetzelfde. Eens die aandelen boomen zet ik preventief stop-loss orders in. Een bubble is niet noodzakelijk iets slechts, maar ik ga er voor de zekerheid toch niet voluit in .
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

zal dan waarschijnlijk ook wel wat groene potjes aanschaffen, al moet ik nog even verder onderzoek doen naar de inkomsten en rendabiliteit van sommige bedrijven. Ik ga geen centen in een bedrijf stoppen die in de hoofdzaak worden gesponsord door overheid en andere bedrijven en die dus niet in staat zijn normale nettowinsten kunnen creeeren.
Uhu. Heb zelf ook wat research naar zo'n bedrijven gedaan en meestal zien ze er wel wintgevend uit. De groten alleszinds.

Ik heb eigenlijk maar één 'gesubsidieerd' bedrijf in portefeuille, is een beetje alles of niks. Tigenix, spinoff van de unif van Leuven, zit in de laaste fase van checks om een geneesmiddel op de markt te brengen. De licentie heeft al meermaals vertraging opgelopen, waardoor de koers sterk gedaald is, maar de klinische testen zijn positief.
Heb er toch relatief veel geld in zitten daar beslissingen van de EU op dat gebied altijd op zich laten wachten... Aan de andere kant, indien 't verworpen wordt kan 't best héél lang duren voor dat bedrijf winst gaat maken met een tweede geneesmiddel waar ze net aan begonnen zijn. Als ze 't al overleven...
Ben benieuwd, binnen een paar maanden gaat de koers in ieder geval sterk bewegen, hopelijk naar boven...
pi_68003734
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:06 schreef sitting_elfling het volgende:
en andere bedrijven en die dus niet in staat zijn normale nettowinsten kunnen creeeren.
Dat is niet eens heel slecht. De winnaars na de dotcomcrisis waren juist de bedrijven die normaal presteerden en weinig dividend uitkeerden. Duurzame ontwikkelingen gaan daarnaast ook nog veel langzamer dus wat dat betreft moet je een langere adem hebben. Het lijkt me echter veel lastiger om een goede sector er uit te pikken. Ik gok op hybride auto's terwijl dat IMO ook al zwaar overrated is.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_68004130
Reet Elsevier op een meerjaren-low, wtf is dat.
pi_68004184
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 12:59 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Thanks!
Vertel me wat meer over opties, ben een beetje lopen experimenteren met opties en een Put gezet op de AEX voor 250 in mei. En heb nu al een rendement van -4%.
Hoe werkt het precies. (ps, heb maar 2 atuks gekocht )
Ik zou niet experimenteren met putopties, kies dan liever voor sprinters. Daarin is de handel ook gratis.
pi_68004202
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:15 schreef rvlaak_werk2 het volgende:

[..]

Je verwacht slechte cijfers om 14:30?
We gaan DOWN om 14:30, en zo niet, deel ik gratis Faber-nieuwsbrieven uit.
pi_68004369

"You're certainly have to be a complete moron to buy any Goldman Sachs stock"

.
pi_68004435
Waarschuwing voor longers goud: volgens Jim Rogers moeten bij het IMF nog enkele mensen toestemming geven voor het voorstel van het fysiek dumpen van goud. Als dat er eenmaal door is kan goud flink omlaag.
pi_68004525
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:42 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik zou niet experimenteren met putopties, kies dan liever voor sprinters. Daarin is de handel ook gratis.
Stomme vraag, hoe? Als je me een voorbeeld kan geven, graag.
pi_68004610
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:55 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Stomme vraag, hoe? Als je me een voorbeeld kan geven, graag.
Zit je bij Binck dan?
pi_68004674
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:59 schreef pberends het volgende:

[..]

Zit je bij Binck dan?
Oh.. nee veel erger. Belegger.nl
Probeer een beetje ervaring op te doen door mee te doen aan hun beursspel.
pi_68004784
quote:
Volgens beursanalist Michel van der Stee van Van Lanschot Bankiers hopen beleggers dat het ergste van de financiële crisis achter de rug is. ,,De markt zet in op herstel, maar of dat daadwerkelijk al het geval is, blijft zeer de vraag.'' Volgens Van der Stee zullen banken nog meer afschrijvingen moeten doen en kampen ze nog steeds met kapitaaltekorten.
Ah, toch nog een analist die het snapt.
pi_68004794
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:00 schreef m0m0 het volgende:

[..]

Oh.. nee veel erger. Belegger.nl
Probeer een beetje ervaring op te doen door mee te doen aan hun beursspel.
Oh, je belegt niet met echt geld?
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:11:59 #82
248081 Oizno
hoizo oizo
pi_68005031
Mn longs vieren feest vandaag. Maar na 14:30 dus niet meer?
pi_68005120
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh, je belegt niet met echt geld?
Nog niet, eerst wat ervaring op doen.
pi_68005284
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:04 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, toch nog een analist die het snapt.
Er zullen inderdaad een aantal banken zijn die in de problemen zitten, maar aand de andere kant zijn er momenteel een groot aantal banken die enorme winsten draaien en de probleemperiode achter zich hebben gelaten.
De Q1 cijfers zullen bij deze banken voor een positieve schok zorgen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_68005318
Heineken gaat lekker.
pi_68005702
ai ai ai...allemaal slechte cijfers
it's better to burn out than to fade away...
pi_68005710
quote:
14-04-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel feb bijgesteld naar +0,3%
14-04-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel ex-auto's mrt -0,9%
14-04-2009 14:30:00 VS omzet voeding & detailhandel mrt -1,1%
14-04-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) mrt verwachting was -0,1%
14-04-2009 14:30:00 VS PPI feb ongewijzigd op +0,1%
14-04-2009 14:30:00 VS prijzen passagierswagens mrt -0,2%
14-04-2009 14:30:00 VS PPI energie mrt -5,5%
14-04-2009 14:30:00 VS PPI ex-voedsel en energie mrt ongewijzigd; verwachting was +0,1%
14-04-2009 14:30:00 VS producentenprijzenindex (PPI) mrt -1,2%
Who was right again?
pi_68005733
Cijfers vallen flink tegen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_68005741
Amerikaanse beurzen die nu opengaan.
En goldman Sachs die met cijfers naar buiten komt. Kijken of mijn keuze juist is geweest.

[edit] loop weer eens achter de feiten aan.
pi_68005752
pberends hoe wist je dit? Keek je gewoon naar de Binck agenda?
pi_68005856
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:32 schreef TeringHenkie het volgende:
pberends hoe wist je dit? Keek je gewoon naar de Binck agenda?
Logica heet zoiets.

Het Amerikaanse handelstekort was volgens de laatste cijfers van -36 naar -26 miljard gegaan, terwijl de verwachting stabiel was op 36 miljard.

Behalve wanneer Amerikanen opeens hun eigen producten zou gaan produceren kan dit maar 1 ding betekenen: de retailsales vielen fors tegen.

En de retailsales zijn voor 2/3 de Amerikaanse economie, dus een forse tegenvaller.
pi_68005888
we houden nu toch een procentje over....en nu? rest van de week short? het centiment kan door een paar cijfertjes weer helemaal omslaan.
pi_68005975
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:35 schreef lammegiraf het volgende:
we houden nu toch een procentje over....en nu? rest van de week short? het centiment kan door een paar cijfertjes weer helemaal omslaan.
Of juist een moment om weer longs in te slaan

Jij hebt zeker wel flink wat verdiend met shorts net pberends?
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:40:07 #94
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68006064
Je hebt turbo's, je hebt sprinters. Beiden zijn gebaseerd op een hefboomprincipe, waarbij de bank een gedeelte financieert van je belegging. Maar wat is het verschil tussen die twee? Ik weet dat in sprinters handelen gratis is tot en met ergens in mei ofzo.

Ohja nog een (hypothetische) vraag, wat als je short zit in een bepaald aandeel en het desbetreffende bedrijf gaat failliet... Wat gebeurt er dan? Je longs zijn geen reet meer waard dus, maar je shorts hebben dan een bepaalde eindwaarde bereikt, die je kunt cashen ?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_68006065
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:37 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Of juist een moment om weer longs in te slaan

Jij hebt zeker wel flink wat verdiend met shorts net pberends?
Nee hoor, m'n shorts staan nog in de min. Ik heb alleen een beperkte positie short op de Dow. Maar ik ga toch uit van een stevigere correctie de komende dagen. En zo niet, is het gewoon pech. Ik ga niet kopen in een zware overbought situatie.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:40:36 #96
247892 NatteKrant
Lamme Goedzak
pi_68006087
@ PBerends
Misschien dom van mij maar jij noemt het logica, mij ontgaat die logica op dit moment even. Zou je het kunnen toelichten?
De post hieronder? Useless!
pi_68006127
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:35 schreef lammegiraf het volgende:
Sja, ik doe al een poosje niet meer aan aandelen ( of sprinters op aandelen). Waardering vind ik te troebel. Heb de afgelopen 5 beursdagen goed gezeten met short / long voor sluiting (werd weer eens tijd ) en na opening de deur uitslingeren. Zo ook vanochtend rond een uur 12 m'n longs er uit gegooid.

Dat intraday traden, mwoah, ik kijk een aantal minuten voor sluiting de beurs weer door en ga dan besluiten om weer goed short of long te zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:41:32 #98
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_68006139
En nog een vraag, waarom kan ik van de sprinters en turbo's op Binck alleen maar de historie van 2 maanden terug zien. Is dit een suffigheid van Binck of zie ik iets over het hoofd?
pi_68006186
quote:
Detailhandelsverkopen VS dalen onverwacht
14-04-2009 14:33:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De detailhandelsverkopen in de Verenigde Staten zijn in maart onverwacht gedaald, zo blijkt dinsdag uit cijfers van het Amerikaanse ministerie van Handel.

Op maandbasis namen de verkopen met 1,1% af. Exclusief autoverkopen daalden de verkopen met 0,9%.

De daling was niet voorzien. Door Dow Jones geraadpleegde economen rekenden op een toename van 0,3%.

Het cijfer voor februari werd bijgesteld naar een toename van 0,3%, van een eerder gemelde daling van 0,1%.

De maandelijkse detailhandelsverkopen worden nauwlettend gevolgd door de financiele markten, omdat zij een indicator zijn voor de consumentenuitgaven.
!

En wat een verrassing trouwens, elke flapdrol kon aan de hand van het tanende handelstekort van de VS zien dat de verkopen tegen zouden vallen. Fucking suprise.
pi_68006258
heb Pberends net ook ff gevolgd door om 14:15 SS243 a 1,36 te kopen. Nu rond de 1,56. Dank voor de tip!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')