abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 april 2009 @ 13:04:17 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67974067
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Er is in 60 jaar tijd ook nog nooit zoveel onvrede geweest.

Ja, al die welvaartsstijgingen en het ontbreken van escalerende conflicten, verschrikkelijk!!

Die goede oude tijd van vroeger toch. Toen je nauwelijks te vreten had en Duitsland iedere dag op de stoep kon staan.
pi_67974077
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Och ik denk dat de kans op oorlog met de huidige vormen van samenwerken niet uitgesloten is maar wel aanzienlijk kleiner is.
Maar de huidige vorm van samenwerking is wel de ideale springplank voor een nieuwe Stalin of andere dictator.
Ook dat wordt over het hoofd gezien door de hoogopgeleiden.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 13 april 2009 @ 13:07:02 #203
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67974115
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:03 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het gaat er natuurlijk om dat D66 de macht heeft om ja of nee door te voeren en het volk mag alleen maar een mening geven.
Als je de mening van het volk vraagt dan moet je die mening ook accepteren want anders ben je niet democratisch.
De mening accepteren is iets anders dan hem overnemen.

Stel dat je met 7 vrienden bent en je kiest tussen twee disco's en er wordt gestemd. Jij stemt disco 1 maar 4 van je vrienden stemmen disco 2.

Ga jij dan mee naar disco 2 omdat de meerderheid het stemde of is door die stemming de mening in je hoofd omgedraaid en vind jij disco 2 ook ineens bij toverslag leuker?
pi_67974119
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Och ik denk dat de kans op oorlog met de huidige vormen van samenwerken niet uitgesloten is maar wel aanzienlijk kleiner is.

En de feiten spreken al 60 jaar in het voordeel.
Zou dat niet komen doordat de rijkste landen de armste landen heel veel geld gaven?
Denk maar aan Spanje of Ierland bijvoorbeeld.
Het gaat dus altijd fout als landen uiteindelijk meer macht krijgen want dan gaan ze eisen stellen.
Audaces fortuna juvat
pi_67974121
John, ik ben het met je eens dat we niet kunnen uitsluiten dat er nooit meer oorlog komt. Kijk maar naar de Balkan oorlog in de jaren '90 midden in het hart van Europa. Oorlog is vreselijk en moeten we kosten wat kost voorkomen. De EU en NAVO hebben hierbij aan bijgedragen IMO. Door economisch samen te werken worden de kosten te hoog om je buren aan te vallen want dit gaat ook ten kosten van je eigen economie. Daarom is de EU ook gestart met samenwerking op het gebied van kolen en staal.

Jij gelooft in de real-politik en ik erken dat die er is. Eigenbelang speelt altijd een rol.

Dat de EU is opgelegd vind ik ook zoiets. De landen in Midden-en Oost Europa hebben elk een eigen referendum gehad over toetreding van hun land tot de EU in 2004. En in elk land heeft de meerderheid Ja gestemd.

De meerderheid van de Britten willen niet aan de Euro. Nou, prima. Dan houden ze hun Britse pond.
pi_67974175
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja, al die welvaartsstijgingen en het ontbreken van escalerende conflicten, verschrikkelijk!!

Die goede oude tijd van vroeger toch. Toen je nauwelijks te vreten had en Duitsland iedere dag op de stoep kon staan.
Het gaat er meer om dat anderen bepalen dat onze publieke sector om zeep wordt geholpen of dat wij meer bijdragen dan de rest aan de EU.
Audaces fortuna juvat
pi_67974194
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:51 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wat is jouw idee dan? Gewoon stoppen met de EU en lekker protectionistisch en afgesloten verder leven met z'n 16 miljoenen met alleen een beetje gas en wat mais?
Terug naar de EEG met een toevoeging van wat capabele en economisch stabiele landen.
pi_67974231
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De mening accepteren is iets anders dan hem overnemen.

Stel dat je met 7 vrienden bent en je kiest tussen twee disco's en er wordt gestemd. Jij stemt disco 1 maar 4 van je vrienden stemmen disco 2.

Ga jij dan mee naar disco 2 omdat de meerderheid het stemde of is door die stemming de mening in je hoofd omgedraaid en vind jij disco 2 ook ineens bij toverslag leuker?
Ik heb het niet over een disco maar over een politieke partij die het volgende zegt:

D66 kiest voor democratisch, transparant en efficiënt bestuur, waarvan u de richting bepaalt.

Vertel dan maar eens hoe je dat dan moet rijmen met de uitslag en de verwerping daarvan door o.a. D66.
Audaces fortuna juvat
  maandag 13 april 2009 @ 13:15:16 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67974319
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:09 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het gaat er meer om dat anderen bepalen dat onze publieke sector om zeep wordt geholpen of dat wij meer bijdragen dan de rest aan de EU.
Over die bijdrage kan worden gediscussieerd

Maar de publieke sector is met name nog altijd een nationale gelegenheid. Genoeg Europese landen met een enorme publieke sector.
pi_67974360
quote:
Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
De EU moet democratischer,
Wat dacht je van democratisch? Waar haal je het idee vandaan dat democratie iets is waar je meer of minder van kunt krijgen?
quote:
laten we daar eerst eens mee beginnen.
Door te stemmen op die partijen die al 30 jaar roepen dat het democratisch moet maar al het ondemocratische voor zoete koek slikken en notabene een referendum negeren? Ga je die belonen met opkomst en zetels voor deze opstelling omdat ze wel eens heel vrijblijvend iets roepen wat democratisch klinkt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 13 april 2009 @ 13:23:20 #211
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67974477
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:11 schreef Colnago het volgende:

[..]

Ik heb het niet over een disco maar over een politieke partij die het volgende zegt:

D66 kiest voor democratisch, transparant en efficiënt bestuur, waarvan u de richting bepaalt.

Vertel dan maar eens hoe je dat dan moet rijmen met de uitslag en de verwerping daarvan door o.a. D66.
Nou je hebt ten eerste het verschil tussen de uitvoerende macht en de volksvertegenwoordiging.

De D66'ers in de volksvertegenwoordiging hebben standpunten die hun kiezers en leden bepalen en vertegenwoordigen. Die hoeven dus niet overeen te stemmen met het hele volk.

De uitvoerende macht (dus het kabinet) moet zich echter wel neerleggen bij een referendum en mag een afgeschoten voorstel niet doorvoeren. Ook een toevallige D66-minister niet. De volksvertegenwoordiging mag hem dan ook niet afrekenen daarop aangezien zo'n minister zich slechts neerlegt bij het referendum. Het gebeurt gewoon niet al wil D66 het nog zo graag. Dus in feite volgt dan het bestuur het volk.

D66 mag het echter wel gewoon blijven willen. De kiezers en leden steunen die standpunten nu eenmaal. Ook al is het een minderheid. Als minderheid mag je in een democratie ook een mening hebben.

In het geval van de disco's was het ondemocratisch geweest als jij ondanks de uitslag van de stemming jouw vrienden had gedwongen om naar disco 1 te gaan en je jezelf niet neergelegd had voor die avond. Dat verbied jou echter niet om je vrienden nog eens te vertellen hoe leuk disco 1 wel niet is en hopen dat ze de volgende keer anders stemmen.
  maandag 13 april 2009 @ 13:23:26 #212
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67974482
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Wat dacht je van democratisch? Waar haal je het idee vandaan dat democratie iets is waar je meer of minder van kunt krijgen?
[..]
Logica. Waar haal jij het zwart-wit idee vandaan?
  maandag 13 april 2009 @ 13:42:32 #213
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67974951
quote:
Op maandag 13 april 2009 11:15 schreef Reya het volgende:

[..]

Met het laatste ben ik het wel eens; nog niet eens zozeer om ideologische redenen, maar omdat de EU met haar huidige takenpakket wat uit haar voegen is gegroeid, en de situatie nu vaak is dat Europese regelgeving op nationaal niveau moet worden geimplementeerd en gehandhaafd, wat uiteindelijk alsnog rechtsongelijkheid oplevert. Wellicht zou het takenpakket nog wel wat breder kunnen dan jij stelt, maar beginnen met inkrimpen is geen slecht idee, niet het laatst om de positieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen.
Dat is het probleem niet. Het probleem is dat het Europees Hof, die lankmoedige staten flink op de vingers kan tikken, een politiek instituut is. Het Hof bestaat bijv. niet eens voor 100% uit juristen maar vaak voor een groot deel uit politici.

En wat vind je eigenlijk wat ik neer heb geschreven?

Je kunt toch niet je kop in het zand steken? De grensoverschrijdende problemen doemen steeds meer op en bovendien vind ik het krom om op politie en marktgebied steeds verder te integreren (wat de PVV niet gaat stoppen) maar elke sociale tendens de kop in te drukken.

Zonde dat mensen zo makkelijk in de praatjes van de PVV trappen. Ze zullen van een koude kermis thuis komen.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 april 2009 @ 13:46:36 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67975028

Die koppen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 13 april 2009 @ 13:51:25 #215
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67975122
quote:

[..]

Dat lijkt me nogal evident.
  maandag 13 april 2009 @ 13:54:07 #216
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67975192
quote:

[..]

Zou jij graag willen zien dat het EP straks over ons leger kan beslissen.....?

Nee toch?

Laten we dus het EP niet teveel macht geven. Ook niet te weinig.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67975394
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:15 schreef Hexagon het volgende:

Over die bijdrage kan worden gediscussieerd
O ja?
quote:
Maar de publieke sector is met name nog altijd een nationale gelegenheid. Genoeg Europese landen met een enorme publieke sector.
Europees aanbesteden is een georganiseerde manier van inkopen. Van aanbesteding is sprake als meer partijen de gelegenheid krijgen een offerte voor een opdracht uit te brengen. Europese aanbesteding is van toepassing op overheidsinstellingen (ministeries, provincies en gemeenten) en publiekrechtelijke organisaties en op de Nutssector, waaronder energie- en openbaar vervoerbedrijven.
Als een van deze diensten een opdracht uitschrijft die boven een bepaald bedrag (drempelbedrag) uitkomt, dan moet men verplicht Europees aanbesteden.
Audaces fortuna juvat
  maandag 13 april 2009 @ 14:03:40 #218
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67975440
GroenLinks heeft een mooie website:
http://europa.groenlinks.nl/

Ik weet waar ik op ga stemmen
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67975482
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nou je hebt ten eerste het verschil tussen de uitvoerende macht en de volksvertegenwoordiging.

De D66'ers in de volksvertegenwoordiging hebben standpunten die hun kiezers en leden bepalen en vertegenwoordigen. Die hoeven dus niet overeen te stemmen met het hele volk.

De uitvoerende macht (dus het kabinet) moet zich echter wel neerleggen bij een referendum en mag een afgeschoten voorstel niet doorvoeren. Ook een toevallige D66-minister niet. De volksvertegenwoordiging mag hem dan ook niet afrekenen daarop aangezien zo'n minister zich slechts neerlegt bij het referendum. Het gebeurt gewoon niet al wil D66 het nog zo graag. Dus in feite volgt dan het bestuur het volk.

D66 mag het echter wel gewoon blijven willen. De kiezers en leden steunen die standpunten nu eenmaal. Ook al is het een minderheid. Als minderheid mag je in een democratie ook een mening hebben.

Het gaat erom dat D66 niet in opstand is gekomen (integendeel) toen de mening van het volk verworpen werd inzake die nieuwe EU grondwet.
De vraag is dan hoe serieus D66 de democratie neemt.
Audaces fortuna juvat
  maandag 13 april 2009 @ 14:05:19 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67975487
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

Alleen maar aandacht voor de vorm, zoals we inmiddels wel van je gewend zijn.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_67975552
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:03 schreef Klopkoek het volgende:

Idd zeg Maar misschien komt er zometeen wel een partij met een nog mooiere website, dan gaan we daar natuurlijk op stemmen

Het logo hebben ze volgensmij van Obama 'geleend'
  maandag 13 april 2009 @ 14:21:16 #222
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67975895
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:07 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Idd zeg Maar misschien komt er zometeen wel een partij met een nog mooiere website, dan gaan we daar natuurlijk op stemmen

Het logo hebben ze volgensmij van Obama 'geleend'

Ik vind hun standpunten gewoon goed. Dat wat prominent op de voorpagina staat, het aanpakken van straling in de mobiele telefoons, ben ik het gewoon mee eens.

Het behoeft weinig fantasie om te bedenken dat de PVV daar tegen zou stemmen. Nou, als mensen enthousiast raken van die grootkapitalistische boevenbende, ga je gang, maar ik doe niet mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67975969
PvdA, komt qua stemgedrag in het EP het meeste overeen met wat ik zelf graag zou zien.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 13 april 2009 @ 14:25:25 #224
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976002
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:23 schreef Grrrrrrrr het volgende:
PvdA, komt qua stemgedrag in het EP het meeste overeen met wat ik zelf graag zou zien.
Waar kun je dat terugzien?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:27:53 #225
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67976058
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
het aanpakken van straling in de mobiele telefoons

Mijn god, wat een berebelangrijk issue. En wat een technibeten zitten er ook bij die partij.
  maandag 13 april 2009 @ 14:30:46 #226
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67976112
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:21 schreef Klopkoek het volgende:
Dat wat prominent op de voorpagina staat, het aanpakken van straling in de mobiele telefoons, ben ik het gewoon mee eens.
Aanpakken door middel van het verstrekken van gratis aluminiumfolie?
pi_67976162
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:25 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar kun je dat terugzien?
http://www.brusselstemt.nl/stemmentracker/STEP/
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_67976291
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
Zou jij graag willen zien dat het EP straks over ons leger kan beslissen.....?

Nee toch?
Voorlopig niet, maar zonder veto zijn we toch geen soeverein land meer, dus wat moet je dan met een leger?
quote:
Laten we dus het EP niet teveel macht geven. Ook niet te weinig.
Nu mag het EP als ondergeschoven kindje van de EU zelf bepalen hoeveel macht ze nemen. De EU beslist hoeveel macht de EU heeft, en er is niks wat Nederland daaraan kan doen. De macht van het EP is heel erg beperkt tov de EC en de meerderheid in de Raad, maar heel erg groot ten opzichte van nationale parlementen.

Dus ja, laten we eens macht gaan geven inderdaad, op een zinnige wijze, en eerst de macht die ontnomen is terug gaan eisen ipv apparatsjiks steunen die een beetje vrijblijvend over democratie lullen maar altijd maar weer vooroverbuigen wanneer hoge eurofielen stijf van machtsgeilheid en persoonlijke ambities uit de achterkamertjes komen.
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:23 schreef pfaf het volgende:
Logica. Waar haal jij het zwart-wit idee vandaan?
Uit begrip van democratie. Het hele idee dat de macht een beetje, enigzins of deels democratisch kan zijn is afkomstig uit communistische landen, Irak, Iran en dat soort dictaturen. Een parlementsgebouw neerzetten en mensen daar laten ouwehoeren kan iedereen. Een democratie neerzetten betekent dat alle macht direct of indirect wordt gegeven en genomen door de kiezer. Er daar kunnen allerlei imperfecties in zitten en dingen die afdoen aan het democratisch gehalte, ook kan er een proces aan de gang zijn waarin naar democratie wordt toegewerkt, maar als een heel stuk van de macht op geen enkele wijze van de kiezer komt, is het gewoon niet democratisch. Punt. Een beetje democratisch bestaat niet.
  maandag 13 april 2009 @ 14:39:31 #229
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976315
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:27 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Mijn god, wat een berebelangrijk issue. En wat een technibeten zitten er ook bij die partij.
Consumentenbescherming is inderdaad berebelangrijk.

Voorkomt gezondheidsklachten en dringt de gezondheidszorgkosten terug.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:40:40 #230
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976338
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:30 schreef Reya het volgende:

[..]

Aanpakken door middel van het verstrekken van gratis aluminiumfolie?
Feit is dat consumenten zonder bescherming machteloos staan tegenover bedrijven. Goed dat er wat gedaan wordt aan de straling.

De huidige lucht is echt bevuild met straling.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:45:56 #231
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67976458
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:05 schreef Colnago het volgende:

[..]

Het gaat erom dat D66 niet in opstand is gekomen (integendeel) toen de mening van het volk verworpen werd inzake die nieuwe EU grondwet.
De vraag is dan hoe serieus D66 de democratie neemt.
D66 zat op dat moment (2007) niet meer in de regering dus kon hoog en laag springen maar had niet de macht om er iets tegen te beginnen. De partij heeft voor een referendum gestemd en ook openlijk kritiek geuit op degenen die anders stemden. De democratische regels van dit moment hebben echter bepaald dat D66 zijn zin niet kreeg.

Echter heeft D66 in zijn programma van de vorige verkiezingen bepaald zowel voor een referendum en voor de EU-grondwet te zijn. De kiezers die erop stemden (goed voor 3 zetels) hebben daar dus hun fiat aan gegeven. Vervolgens heeft D66 dus gedaan wat in dat programma stond. En de volksvertegenwoordigers van D66 staan dus voor de mening van de partij en zijn gesteund door de kiezers van de partij. En dat hoeft geen meerderheidsmening te zijn. Iedereen mag immers vinden wat hij wil.

De democratie bepaalt niet wat je moet vinden, de democratie bepaalt alleen of je je zin krijgt.
  maandag 13 april 2009 @ 14:46:33 #232
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67976478
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Consumentenbescherming is inderdaad berebelangrijk.

Voorkomt gezondheidsklachten en dringt de gezondheidszorgkosten terug.
Ja, want elke dag gaan er duizenden mensen dood door de straling van mobiele telefoons. Heus. Is onomstotelijk aangetoond. Geen twijfel over mogelijk.
  maandag 13 april 2009 @ 14:47:10 #233
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67976495
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Uit begrip van democratie. Het hele idee dat de macht een beetje, enigzins of deels democratisch kan zijn is afkomstig uit communistische landen, Irak, Iran en dat soort dictaturen. Een parlementsgebouw neerzetten en mensen daar laten ouwehoeren kan iedereen. Een democratie neerzetten betekent dat alle macht direct of indirect wordt gegeven en genomen door de kiezer. Er daar kunnen allerlei imperfecties in zitten en dingen die afdoen aan het democratisch gehalte, ook kan er een proces aan de gang zijn waarin naar democratie wordt toegewerkt, maar als een heel stuk van de macht op geen enkele wijze van de kiezer komt, is het gewoon niet democratisch. Punt. Een beetje democratisch bestaat niet.
  maandag 13 april 2009 @ 14:48:50 #234
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976537
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:46 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Ja, want elke dag gaan er duizenden mensen dood door de straling van mobiele telefoons. Heus. Is onomstotelijk aangetoond. Geen twijfel over mogelijk.
Doe niet zo kinderachtig man. Dat we zoiets alledaags als gordels in de auto's hebben (zowel achterin als voorin) is ook door Europa afgedwongen.

Alles bij elkaar maakt het best wat uit. Maar goed, als jij als rechtsmens dat niets vindt dan moet je vooral niet op een linkse partij stemmen. Stem dan op CDA, die zijn de grootste hinderpaal altijd in Europa als het gaat om voedselveiligheid enzo. Die hebben de utopische stelling dat de markt en consument dat allemaal zelf wel kunnen bepalen.

Ik kies daar niet voor: ik ben elke dag dankbaar voor de inzet van parlementariers die het millieu, gezondheid en de onderhandelingspositie van de consument belangrijk vinden. Dat we zelfs niet eens meer stil staan bij sommige zaken (ik noemde zonet de autogordel) geeft aan hoe goed het allemaal werkt en in de toekomst zal werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:49:35 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67976551
Het zegt mij al genoeg dat GroenLinks de straling in een magnetronoven op één hoop gooit met de straling uit een mobiele zendmast. Dan heb je ze gewoon niet allemaal op een rijtje of ben je gewoon een hele doorzichtige, meelijwekkende populist.
  maandag 13 april 2009 @ 14:50:06 #236
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67976566
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:38 schreef Weltschmerz het volgende:
Een democratie neerzetten betekent dat alle macht direct of indirect wordt gegeven en genomen door de kiezer.
Met deze definitie, die ik overigens - om verschillende redenen - betwist, zouden we de EU nog steeds als democratisch kunnen beschouwen.
pi_67976590
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:47 schreef pfaf het volgende:

[..]

Dat is dus je logica waarop je je baseert. Duidelijk.
  maandag 13 april 2009 @ 14:53:19 #238
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976648
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:49 schreef Lemmeb het volgende:
Het zegt mij al genoeg dat GroenLinks de straling in een magnetronoven op één hoop gooit met de straling uit een mobiele zendmast. Dan heb je ze gewoon niet allemaal op een rijtje of ben je gewoon een hele doorzichtige, meelijwekkende populist.
Waar doen ze dat?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_67976661
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:50 schreef Reya het volgende:
Met deze definitie, die ik overigens - om verschillende redenen - betwist, zouden we de EU nog steeds als democratisch kunnen beschouwen.
Bij welke verkiezingen moet ik dan zijn om te stemmen over degenen die verantwoordelijk zijn over degenen die laten we zeggen besloten hebben dat het Europese voetbal kapot gemaakt moest worden door het onverkort laten gelden van het vrije verkeer van werknemers?
  maandag 13 april 2009 @ 14:54:13 #240
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_67976671
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is dus je logica waarop je je baseert. Duidelijk.
Nee, zeggen dat democratie niet bestaat is zinvol.
  maandag 13 april 2009 @ 14:54:54 #241
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67976682
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:53 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Waar doen ze dat?
Op die fantastische website waar je net mee kwam.
  maandag 13 april 2009 @ 14:54:57 #242
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976684
Jongens en meisjes, zie hier de doordachte visie van de PVV:
quote:
Standpunten -

Opkomen voor Nederland
De PVV zet het Nederlands belang voorop. Nederland mag geen enkel vetorecht opgeven, het Nederlands parlement moet iedere beslissing kunnen tegenhouden en weer bevoegd worden op alle terreinen.

Stop de miljardenstroom
Nederland is de grootste nettobetaler. Wij willen ons geld terug. Miljarden euro’s aan Nederlands belastinggeld willen we weer gebruiken voor Nederland, niet voor Brussel.
Dus geen miljarden meer om de boeren in Polen en Frankrijk te spekken. Geen nieuwe wegen met Nederlands geld aanleggen in Bulgarije en Portugal. Nederlands geld in ons eigen land besteden, zeker in de huidige economische crisis!

Eurabië of Europa?
De massa-immigratie en de islamisering zijn rampzalig voor Europa en Nederland. De islamisering van Nederland en Europa moet worden gestopt. Daarom willen wij zelf uitmaken wie we nog toelaten. Het vetorecht over immigratie moet blijven. Baas in eigen huis. Er is genoeg islam in Nederland.

Turkije nooit welkom
In 2050 zijn er 100 miljoen Turken. Die maken straks als EU-land met de grootste bevolking misschien de dienst uit in Brussel en dus in Nederland. Bijvoorbeeld op het gebied van de massa-immigratie. De PVV zegt: Turkije nooit lid van de EU, ook niet over honderd jaar. De islamitische cultuur staat haaks op onze cultuur.

Geen uitbreiding
De Europese Unie is veel te groot. Genoeg is genoeg. Iedere nieuw land betekent nog meer geld naar Europa en nog minder zeggenschap voor Nederland. Dus geen nieuwe landen meer bij de EU. Corrupte staten als Roemenie en Bulgarije moeten eruit.

Economische samenwerking: ja
Een politieke superstaat, daar zit niemand op te wachten. Nog meer bureaucraten, nog meer regels, nog meer belastingen. Economische samenwerking, prima! Samenwerking op andere terreinen kan desgewenst in aparte verdragen buiten de EU om.

Toch een referendum...
Dit kabinet durft u niet te laten stemmen over het Verdrag van Lissabon. Nou, dan houden we toch gewoon ons eigen referendum! Op 4 juni. Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement.

Waar is hun standpunt over het opheffen van het Europees Parlement gebleven?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:55:33 #243
66825 Reya
Fier Wallon
pi_67976701
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bij welke verkiezingen moet ik dan zijn om te stemmen over degenen die verantwoordelijk zijn over degenen die laten we zeggen besloten hebben dat het Europese voetbal kapot gemaakt moest worden door het onverkort laten gelden van het vrije verkeer van werknemers?
Tweede Kamerverkiezingen. Vermoedelijk al een tijdje terug, maar er is ergens een Kamer geweest die het verdrag die het vrije verkeer van werknemers heeft geratificeerd.
  maandag 13 april 2009 @ 14:56:25 #244
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976715
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Op die fantastische website waar je net mee kwam.
Nonsens. Ze stellen alleen dat de straling onderzocht moet worden. Zo gek is dat niet. Het voedsel wordt ook gewoon onderzocht.

Nergens staat dat zij voor magnetrons dezelfde normen moeten gaan gelden als voor telefoons.

Wie is hier nu de populist?
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 14:58:06 #245
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67976752
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nonsens. Ze stellen alleen dat de straling onderzocht moet worden. Zo gek is dat niet. Het voedsel wordt ook gewoon onderzocht.

Nergens staat dat zij voor magnetrons dezelfde normen moeten gaan gelden als voor telefoons.

Wie is hier nu de populist?
Hou toch op man. Wat een politiek hobbyisme, wat een gelul. Alsof er niks belangrijkers is voor die lui om zich mee bezig te houden.
  maandag 13 april 2009 @ 14:59:10 #246
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976783
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:55 schreef Reya het volgende:

[..]

Tweede Kamerverkiezingen. Vermoedelijk al een tijdje terug, maar er is ergens een Kamer geweest die het verdrag die het vrije verkeer van werknemers heeft geratificeerd.
Inderdaad, het verdrag van rome.

Die zitten nu allemaal onder de zoden hoor
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 15:00:14 #247
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_67976806
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:58 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hou toch op man. Wat een politiek hobbyisme, wat een gelul. Alsof er niks belangrijkers is voor die lui om zich mee bezig te houden.
"Stop de islamisering!"

Nee, dat is belangrijk.

Of die oetlul van een Nigel Farage die met gore beschuldigingen zogenaamd baanbrekend onderzoekswerk naar de corruptie doet.

Nee, dan ben je goed bezig.
Deuger, Woke & Gutmensch
  maandag 13 april 2009 @ 15:00:20 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_67976809
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:54 schreef Klopkoek het volgende:

Waar is hun standpunt over het opheffen van het Europees Parlement gebleven?
Zo'n stel Europese volksvertegenwoordigers zijn toch een mooie uitbreiding van je partijkader nietwaar. En waarom zulke mooie netwerkmogelijkheden willen weggooien? Zo'n PVV vertegenwoordiger wil er immers uiteindelijk ook wel bijhoren.
pi_67976810
quote:
Economische samenwerking: ja
Een politieke superstaat, daar zit niemand op te wachten. Nog meer bureaucraten, nog meer regels, nog meer belastingen. Economische samenwerking, prima! Samenwerking op andere terreinen kan desgewenst in aparte verdragen buiten de EU om.
Ja, voor alles aparte verdragen, dat zal de bureaucratie fors terugdringen ....
pi_67976813
quote:
Op maandag 13 april 2009 14:54 schreef pfaf het volgende:
Nee, zeggen dat democratie niet bestaat is zinvol.
Ik zeg dan ook dat een beetje democratie niet bestaat. Maar lezen doe je kennelijk niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')