Maar wat moet er dan precies democratischer?quote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat wil ik (bijna) ook, ik denk echter dat stemmen op die nitwits van de PVV niet echt de manier is om dat voor elkaar te krijgen. De EU moet democratischer, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.quote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat wil ik (bijna) ook, ik denk echter dat stemmen op die nitwits van de PVV niet echt de manier is om dat voor elkaar te krijgen. De EU moet democratischer, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Eindeloos oorlog tegen elkaar voeren.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is dan precies die eigenheid van Europa?
Natuurlijk zal de PVV het verschil niet maken, daarvoor hebben landen als Frankrijk en Duitsland teveel zetels in het EP. Maar om dan maar te stemmen op een stel eurofiele naïvelingen bij de grote partijen vind ik idioot. Ik stem gewoon op de partij die mijn standpunten verwoordt.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jongen dat moet je dan vooral doen. De vorige keer zou van Buitenen de grote verandering brengen. Dat is toen ook op een deceptie uitgedraaid. Maar als jij denkt dat de PVV het verschil zal maken dan moet je vooral op hen gaan stemmen. Ik vind het echter nogal kortzichtig.
Gewoon Turkije bij de EU halen en economisch helemaal leegzuigen. En ondertussen wetjes aannemen die het verbieden voor Turken/moslims om zich hier permanent te vestigen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Voor die economische buit hoeven we Turkijke niet binnen de Unie te halen. Nederlandse bedrijven zitten nu ook al volop in Turkije. Zodra Turkije toetreedt tot de Unie, mogen alle Turken vrij reizen en verblijven binnen de gehele Unie. Een invasie van Turken zit ik niet op te wachten.
Je zou toch denken dat de partijen die voor die EU zijn dat al in orde hadden gemaakt.quote:Op maandag 13 april 2009 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
Laat ze eerst de interne markt compleet af maken. Dus ook voor consumenten en niet enkel bedrijven. Dat ik als consument zonder veel gelazer een auto kan kopen in Spanje.
Een ezel stoot zich geen tweemaal, dus als je geen ezel wilt zijn moet je je juist wel twee maal stoten.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.
Net als die idioten die maar vrolijk PvdA blijven stemmen, in de hoop dat die de integratieproblemen gaan oplossen. Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Openbare vergaderingen, op één centrale punt en Europese lijsten in plaats van dit rare, verbindingssysteem.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan precies democratischer?
Jij zit vuistdiep in de gevestigde orde en bent gewoon bang dat die gevestigde orde haar macht verliest. Daar gaan straks al die jaren van inlikken en slijmen, allemaal voor niks geweest.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jongen dat moet je dan vooral doen. De vorige keer zou van Buitenen de grote verandering brengen. Dat is toen ook op een deceptie uitgedraaid. Maar als jij denkt dat de PVV het verschil zal maken dan moet je vooral op hen gaan stemmen. Ik vind het echter nogal kortzichtig.
Wat hebben wie verneukt? Ik vind het allemaal zo ver-van-mijn-bed dat ik geen idee heb, wie waar verantwoordelijk voor is...quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.
Ja het is dubieus te noemen. Of probeer eens een nieuwe auto te kopen in bijv. Duitsland dan blijkt de EU helemaal niet zo'n eenheid te zijn met een vrij verkeer van goederen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:05 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de partijen die voor die EU zijn dat al in orde hadden gemaakt.
Toch vreemd dat wij dan bijv. BPM betalen en andere landen niet en dat wij een hypotheekrente aftrek hebben en andere landen niet.
De echte wilders-stemmer, niet ingaan op het gestelde, maar gewoon zeggen dat de revolute van Wilders er echt wel heel erg waar komt, zonder aan te kunnen geven wat er verandert,hoe het gaat veranderen, wie het gaat veranderen. Maar die revolutie komt er echt wel hoor!11!quote:Op maandag 13 april 2009 11:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij zit vuistdiep in de gevestigde orde en bent gewoon bang dat die gevestigde orde haar macht verliest. Daar gaan straks al die jaren van inlikken en slijmen, allemaal voor niks geweest.
Ik zit alleen met het feit dat de feitelijke kiesdrempel 4% is (25 NLse zetels in het EP zijn er te verdelen) en ik denk dat Newropeans dat niet gaat halen omdat ze (nog) te onbekend zijn bij het grotere publiek. En mijn stem moet niet verloren gaan.quote:Eén voorstel uit hun programma:
De garantie dat het Europese Parlement is samengesteld uit 50% vertegenwoordigers van nationale of regionale lijsten, en 50% vertegenwoordigers van Europese lijsten; elke burger heeft twee stemmen voor de Europese verkiezingen
p. 11, http://www.newropeans2009(...)_Newropeans_2009.pdf
Europa is een bastion van beschaving. Een continent wat de hele wereld vorm heeft gegeven. Van de staatsvorming van de Romeinen tot de filosofie en wiskunde van de Grieken. Europa heeft het van het Christendom een wereldreligie gemaakt. Europa is de bron van wetenschap, muziek, welvaart, uitvindingen, filosofie, enzovoort.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is dan precies die eigenheid van Europa?
Het doet er ook niet toe. Je kunt hopelijk zelf wel bedenken dat alles dat überhaupt verneukt is m.b.t. de EU, in het verleden veroorzaakt is door de gevestigde orde.quote:Op maandag 13 april 2009 11:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat hebben wie verneukt? Ik vind het allemaal zo ver-van-mijn-bed dat ik geen idee heb, wie waar verantwoordelijk voor is...
Ja, Frankrijk zou eens boos kunnen worden. Ach, dan laten we de belastingbetaler toch lekker voor de kosten opdraaienquote:Op maandag 13 april 2009 11:10 schreef Lemmeb het volgende:
Het is net als met dat miljoenenverslindende heen-en-weer-reizen van het EP tussen Brussel en Straatsburg. Volkomen van de pot gerukt en de hele gevestigde orde spreekt er al 10 jaar schande van. Maar verandert er niks aan.
Met het laatste ben ik het wel eens; nog niet eens zozeer om ideologische redenen, maar omdat de EU met haar huidige takenpakket wat uit haar voegen is gegroeid, en de situatie nu vaak is dat Europese regelgeving op nationaal niveau moet worden geimplementeerd en gehandhaafd, wat uiteindelijk alsnog rechtsongelijkheid oplevert. Wellicht zou het takenpakket nog wel wat breder kunnen dan jij stelt, maar beginnen met inkrimpen is geen slecht idee, niet het laatst om de positieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Openbare vergaderingen, op één centrale punt en Europese lijsten in plaats van dit rare, verbindingssysteem.
Maar vooral transparantie. Niemand snapt iets van de EU, niemand weet wat er gebeurt en het gevoel van enige invloed (al dan niet terecht) is 0,0.
Daarna moet het aantal regels en wetten gehalveerd worden en de kerntaak een vrije interne markt en wat samenwerking op veiligheidsgebied worden.
Het moet raar lopen wil dat niet bewaarheid worden.quote:Op maandag 13 april 2009 11:14 schreef MrX1982 het volgende:
Als de PVV in staat is om het opkomstpercentage van de verkiezingen te doen stijgen vind ik dat een positief effect.
Jou reken ik ook niet tot de dichtgetikte semi-intellectuelen. Jij kan bij mij nog wel een potje breken wegens bewezen discussiekwaliteiten. Zelfs al stem je GroenLinks.quote:Op maandag 13 april 2009 11:17 schreef Reya het volgende:
Helaas, gezien mijn linkse achtergrond ben ik uiteraard ook werkloos, dus ik heb genoeg tijd om te stemmen.
Er is dan ook geen Europese natie. En de geschiedenis leert dat alle Rijken die geen natie vormen gedoemd zijn te mislukken. Dat geldt voor het Romeinse Rijk, het Heilige Roomse Rijk, Napoleon's Rijk en het Derde Rijk. Mensen willen worden bestuurd door mensen die dichtbij hen staan, die hun taal spreken en die precies weten wat er regionaal speelt. Voor veel mensen is het plaatselijke gemeentehuis al ver weg, laat staan Den Haag en al helemaal Brussel/Straatsburg.quote:Op maandag 13 april 2009 11:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Met het laatste ben ik het wel eens; nog niet eens zozeer om ideologische redenen, maar omdat de EU met haar huidige takenpakket wat uit haar voegen is gegroeid, en de situatie nu vaak is dat Europese regelgeving op nationaal niveau moet worden geimplementeerd en gehandhaafd, wat uiteindelijk alsnog rechtsongelijkheid oplevert. Wellicht zou het takenpakket nog wel wat breder kunnen dan jij stelt, maar beginnen met inkrimpen is geen slecht idee, niet het laatst om de positieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen.
Aan het eerste punt twijfel ik een beetje; die verhuizingen zijn wel potsierlijk, maar qua transparantie denk ik dat het mes aan twee kanten snijdt: er is weinig transparantie, maar er zijn ook maar weinig mensen geinteresseerd in de EU. Centrale lijsten zie ik ook niet zo snel voor me; dat zou betekenen dat mensen met lijsttrekkers worden geconfronteerd die uberhaupt niet hun taal spreken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |