Zelfs voor mij zou het een reden zijn voor Geert Wilders te stemmen. Daarentegen vind ik het niet betrouwbaar en heb ik twijfels bij z'n competentie (en dus van zijn volgelingen).quote:Op maandag 13 april 2009 10:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan maakt het je verder dus helemaal niets uit dat zijn kernpunt (tegen immigranten en moslims) zo extreem is? Zolang hij maar een keer wat roept over economische samenwerking.
Had je toch wat slimmer verwacht
Stemwijzer -voor wat het waard is- geeft mij VVD, PvdA, D66.quote:Op maandag 13 april 2009 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfs voor mij zou het een reden zijn voor Geert Wilders te stemmen. Daarentegen vind ik het niet betrouwbaar en heb ik twijfels bij z'n competentie (en dus van zijn volgelingen).
Laat ze eerst de interne markt compleet af maken. Dus ook voor consumenten en niet enkel bedrijven. Dat ik als consument zonder veel gelazer een auto kan kopen in Spanje.quote:Op maandag 13 april 2009 10:35 schreef Reya het volgende:
Wat zou jij de EU zoal in die richting willen zien doen, Klopkoek?
Dan is stemmen op de PVV juist het domste wat je kan doen. Kan me haast niet voorstellen dat geld een reden kan zijn om op de PVV te stemmen...quote:Op maandag 13 april 2009 10:08 schreef Klopkoek het volgende:
Bolkesteijn is gewoon een geldgejl figuur
Ach, de EU-grondwet ging ook niet over de EU-uitbreiding maar "het nee" is toch een duidelijk rem daarop geweest. Nu durft men in Brussel zelfs openlijk te twijfelen aan Turkije als lid.quote:Op zondag 12 april 2009 18:34 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Beetje jammer alleen dat het EP daar helemaal niet over gaat he.. Maarja, dat weten ze bij de PVV natuurlijk niet.
Aperte onzin. Trieste ongefundeerde zwartmakerij.quote:Op maandag 13 april 2009 10:08 schreef Klopkoek het volgende:
Bolkesteijn is gewoon een geldgejl figuur
Dus als hij verder wel goede mensen zou hebben dan zou je het voor lief nemen dat je het totaal niet eens bent met zijn hoofdonderwerp. Maar een klein subonderwerp waar je wel mee in kan stemmen is dan voldoende om op een partij als de PVV te stemmen?quote:Op maandag 13 april 2009 10:35 schreef Monidique het volgende:
[..]
Zelfs voor mij zou het een reden zijn voor Geert Wilders te stemmen. Daarentegen vind ik het niet betrouwbaar en heb ik twijfels bij z'n competentie (en dus van zijn volgelingen).
Wat is jouw idee dan? Gewoon stoppen met de EU en lekker protectionistisch en afgesloten verder leven met z'n 16 miljoenen met alleen een beetje gas en wat mais?quote:Op maandag 13 april 2009 10:48 schreef Lemmeb het volgende:
Wel schattig om te zien, al die politiek correcte types die nog steeds in de EU in de huidige vorm geloven.
En met de gulden terugquote:Op maandag 13 april 2009 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat is jouw idee dan? Gewoon stoppen met de EU en lekker protectionistisch en afgesloten verder leven met z'n 16 miljoenen met alleen een beetje gas en wat mais?
Denk aan al die geldbeluste figuren en succesvolle ondernemers die achter Pinochet gingen staanquote:Op maandag 13 april 2009 10:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dan is stemmen op de PVV juist het domste wat je kan doen. Kan me haast niet voorstellen dat geld een reden kan zijn om op de PVV te stemmen...
Ik erken de Europese staat als zodanig gewoon niet. Alles wat ook maar enigzins riekt naar Europese staatsvorming gaat voor mij al te ver. Een vlag, een volkslied, een Grondwet, een President, een Parlement, bindende supra-nationale wetgeving: WEG ERMEE!quote:Op maandag 13 april 2009 10:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gruwelijk vooruitzicht. Je krijgt dan een staatsvorming met verregaande politiemacht (die samenwerking gaat gewoon door en wordt zelfs voortgedreven door rechtse partijen) en economische eenwording, zonder dat het Europees Parlement daar invloed op heeft (die wil Wilders afschaffen) en zonder een sociale dimensie in Europa.
Je hebt dan gewoon een elitaire, anti-democratische nachtwakersstaat. En dat is precies wat enge mensen zoals Bolkesteijn (schande dat hij moderator is geworden) willen. Op termijn zullen dan ook de nationale verzorgingsstaten verdwijnen, daar zorgen de huidige door Europa gestuurde economische krachten al voor.
Nee. Ik wil een EU die zich alleen bezighoudt met het stimuleren van vrij economisch verkeer. De rest moet men aan de landen zelf overlaten.quote:Op maandag 13 april 2009 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat is jouw idee dan? Gewoon stoppen met de EU en lekker protectionistisch en afgesloten verder leven met z'n 16 miljoenen met alleen een beetje gas en wat mais?
Zijn hoofdonderwerp ('alles is de schuld van de moslims') heeft, voor zover ik weet, nauwelijks invloed op de Europese standpunten van de Europese fractie, behalve over het lidmaatschap van Turkije. Zodoende zou ik best, wat inhoud betreft, op de PVV kunnen stemmen voor de Europese verkiezingen. Ik moet alleen toegeven dat mijn kennis over de standpunten van de partijen tekortschiet, zo tekort dat het haast immoreel is nu een stem uit te brengen. (Het is heel goed mogelijk dat Wilders' standpunten enerzijds bij mij passen -minder regelgeving vanuit de EU, bijvoorbeeld-, maar anderzijds als gevolg hebben dat aan nuttige regelgeving ook niet meer gedaan wordt.)quote:Op maandag 13 april 2009 10:48 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dus als hij verder wel goede mensen zou hebben dan zou je het voor lief nemen dat je het totaal niet eens bent met zijn hoofdonderwerp. Maar een klein subonderwerp waar je wel mee in kan stemmen is dan voldoende om op een partij als de PVV te stemmen?
Sorry maar daar kan ik met m'n kop niet bij.
Dat werkt dus niet, gewoon die Turken uit de Unie houden. Je ziet wat voor ellende ze veroorzaken in de NAVO. Die rattige Erdogan moeten we nooit, maar dan ook werkelijk nooit binnenhalen hier. Het is het moderne Paard van Troje.quote:Op maandag 13 april 2009 10:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een EU die zich alleen bezighoudt met het stimuleren van vrij economisch verkeer. De rest moet men aan de landen zelf overlaten.
Als dat eenmaal zo is, dan mag Turkije er wat mij betreft ook wel bij. Dan nemen we hier gewoon een wet aan die het Turken verbiedt om zich hier te vestigen, mocht het de spuigaten uitlopen. Of een verbod op de islam.
Bijna net zo schattig als al die domrechtse types die denken dat een stem op de PVV of zelfs een overwinning voor radicale verandering zal gaan zorgenquote:Op maandag 13 april 2009 10:48 schreef Lemmeb het volgende:
Wel schattig om te zien, al die politiek correcte types die nog steeds in de EU in de huidige vorm geloven.
Wilders laat het werk in Europa opknappen door een makelaar. Dan weet je wel hoever je bent qua betrouwbaarheid.quote:Op maandag 13 april 2009 10:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Denk aan al die geldbeluste figuren en succesvolle ondernemers die achter Pinochet gingen staan
Mwah. Er valt economisch gezien veel te halen in Turkije. Je moet dat vieze islamistische rattentuig alleen niet de kans geven om ons hier de wet voor te schrijven.quote:Op maandag 13 april 2009 10:57 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat werkt dus niet, gewoon die Turken uit de Unie houden. Je ziet wat voor ellende ze veroorzaken in de NAVO. Die rattige Erdogan moeten we nooit, maar dan ook werkelijk nooit binnenhalen hier. Het is het moderne Paard van Troje.
Dat wil ik (bijna) ook, ik denk echter dat stemmen op die nitwits van de PVV niet echt de manier is om dat voor elkaar te krijgen. De EU moet democratischer, laten we daar eerst eens mee beginnen.quote:Op maandag 13 april 2009 10:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee. Ik wil een EU die zich alleen bezighoudt met het stimuleren van vrij economisch verkeer. De rest moet men aan de landen zelf overlaten.
Juist soortgelijke reacties hebben mij ertoe gebracht deze keer PVV te gaan stemmen. De arrogantie van de macht ("wij gaan gewoon door, de oppositie kan in de stront zakken") is gewoon stuitend.quote:Op maandag 13 april 2009 10:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bijna net zo schattig als al die domrechtse types die denken dat een stem op de PVV of zelfs een overwinning voor radicale verandering zal gaan zorgen.
Het zijn de Europese verkiezingen maar
Dat gaat dus alleen niet werken met alle politiek-correcte types in de bestuurlijke elite die het verstandig vinden om de eigenheid van Europa te verkwanselen.quote:Op maandag 13 april 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mwah. Er valt economisch gezien veel te halen in Turkije. Je moet dat vieze islamistische rattentuig alleen niet de kans geven om ons hier de wet voor te schrijven.
Jongen dat moet je dan vooral doen. De vorige keer zou van Buitenen de grote verandering brengen. Dat is toen ook op een deceptie uitgedraaid. Maar als jij denkt dat de PVV het verschil zal maken dan moet je vooral op hen gaan stemmen. Ik vind het echter nogal kortzichtigquote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Juist soortgelijke reacties hebben mij ertoe gebracht deze keer PVV te gaan stemmen. De arrogantie van de macht ("wij gaan gewoon door, de oppositie kan in de stront zakken") is gewoon stuitend.
Voor die economische buit hoeven we Turkijke niet binnen de Unie te halen. Nederlandse bedrijven zitten nu ook al volop in Turkije. Zodra Turkije toetreedt tot de Unie, mogen alle Turken vrij reizen en verblijven binnen de gehele Unie. Een invasie van Turken zit ik niet op te wachten.quote:Op maandag 13 april 2009 10:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Mwah. Er valt economisch gezien veel te halen in Turkije. Je moet dat vieze islamistische rattentuig alleen niet de kans geven om ons hier de wet voor te schrijven.
Wat is dan precies die eigenheid van Europa?quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Dat gaat dus alleen niet werken met alle politiek-correcte types in de bestuurlijke elite die het verstandig vinden om de eigenheid van Europa te verkwanselen.
Maar wat moet er dan precies democratischer?quote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat wil ik (bijna) ook, ik denk echter dat stemmen op die nitwits van de PVV niet echt de manier is om dat voor elkaar te krijgen. De EU moet democratischer, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.quote:Op maandag 13 april 2009 10:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dat wil ik (bijna) ook, ik denk echter dat stemmen op die nitwits van de PVV niet echt de manier is om dat voor elkaar te krijgen. De EU moet democratischer, laten we daar eerst eens mee beginnen.
Eindeloos oorlog tegen elkaar voeren.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is dan precies die eigenheid van Europa?
Natuurlijk zal de PVV het verschil niet maken, daarvoor hebben landen als Frankrijk en Duitsland teveel zetels in het EP. Maar om dan maar te stemmen op een stel eurofiele naïvelingen bij de grote partijen vind ik idioot. Ik stem gewoon op de partij die mijn standpunten verwoordt.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jongen dat moet je dan vooral doen. De vorige keer zou van Buitenen de grote verandering brengen. Dat is toen ook op een deceptie uitgedraaid. Maar als jij denkt dat de PVV het verschil zal maken dan moet je vooral op hen gaan stemmen. Ik vind het echter nogal kortzichtig.
Gewoon Turkije bij de EU halen en economisch helemaal leegzuigen. En ondertussen wetjes aannemen die het verbieden voor Turken/moslims om zich hier permanent te vestigen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Voor die economische buit hoeven we Turkijke niet binnen de Unie te halen. Nederlandse bedrijven zitten nu ook al volop in Turkije. Zodra Turkije toetreedt tot de Unie, mogen alle Turken vrij reizen en verblijven binnen de gehele Unie. Een invasie van Turken zit ik niet op te wachten.
Je zou toch denken dat de partijen die voor die EU zijn dat al in orde hadden gemaakt.quote:Op maandag 13 april 2009 10:45 schreef Klopkoek het volgende:
Laat ze eerst de interne markt compleet af maken. Dus ook voor consumenten en niet enkel bedrijven. Dat ik als consument zonder veel gelazer een auto kan kopen in Spanje.
Een ezel stoot zich geen tweemaal, dus als je geen ezel wilt zijn moet je je juist wel twee maal stoten.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.
Net als die idioten die maar vrolijk PvdA blijven stemmen, in de hoop dat die de integratieproblemen gaan oplossen. Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen.
Openbare vergaderingen, op één centrale punt en Europese lijsten in plaats van dit rare, verbindingssysteem.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Reya het volgende:
[..]
Maar wat moet er dan precies democratischer?
Jij zit vuistdiep in de gevestigde orde en bent gewoon bang dat die gevestigde orde haar macht verliest. Daar gaan straks al die jaren van inlikken en slijmen, allemaal voor niks geweest.quote:Op maandag 13 april 2009 11:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Jongen dat moet je dan vooral doen. De vorige keer zou van Buitenen de grote verandering brengen. Dat is toen ook op een deceptie uitgedraaid. Maar als jij denkt dat de PVV het verschil zal maken dan moet je vooral op hen gaan stemmen. Ik vind het echter nogal kortzichtig.
Wat hebben wie verneukt? Ik vind het allemaal zo ver-van-mijn-bed dat ik geen idee heb, wie waar verantwoordelijk voor is...quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, je moet vooral blijven stemmen op een partij binnen de gevestigde orde. Zo'n partij die het in eerste instantie gruwelijk verneukt heeft.
Ja het is dubieus te noemen. Of probeer eens een nieuwe auto te kopen in bijv. Duitsland dan blijkt de EU helemaal niet zo'n eenheid te zijn met een vrij verkeer van goederen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:05 schreef Colnago het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de partijen die voor die EU zijn dat al in orde hadden gemaakt.
Toch vreemd dat wij dan bijv. BPM betalen en andere landen niet en dat wij een hypotheekrente aftrek hebben en andere landen niet.
De echte wilders-stemmer, niet ingaan op het gestelde, maar gewoon zeggen dat de revolute van Wilders er echt wel heel erg waar komt, zonder aan te kunnen geven wat er verandert,hoe het gaat veranderen, wie het gaat veranderen. Maar die revolutie komt er echt wel hoor!11!quote:Op maandag 13 april 2009 11:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij zit vuistdiep in de gevestigde orde en bent gewoon bang dat die gevestigde orde haar macht verliest. Daar gaan straks al die jaren van inlikken en slijmen, allemaal voor niks geweest.
Ik zit alleen met het feit dat de feitelijke kiesdrempel 4% is (25 NLse zetels in het EP zijn er te verdelen) en ik denk dat Newropeans dat niet gaat halen omdat ze (nog) te onbekend zijn bij het grotere publiek. En mijn stem moet niet verloren gaan.quote:Eén voorstel uit hun programma:
De garantie dat het Europese Parlement is samengesteld uit 50% vertegenwoordigers van nationale of regionale lijsten, en 50% vertegenwoordigers van Europese lijsten; elke burger heeft twee stemmen voor de Europese verkiezingen
p. 11, http://www.newropeans2009(...)_Newropeans_2009.pdf
Europa is een bastion van beschaving. Een continent wat de hele wereld vorm heeft gegeven. Van de staatsvorming van de Romeinen tot de filosofie en wiskunde van de Grieken. Europa heeft het van het Christendom een wereldreligie gemaakt. Europa is de bron van wetenschap, muziek, welvaart, uitvindingen, filosofie, enzovoort.quote:Op maandag 13 april 2009 11:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat is dan precies die eigenheid van Europa?
Het doet er ook niet toe. Je kunt hopelijk zelf wel bedenken dat alles dat überhaupt verneukt is m.b.t. de EU, in het verleden veroorzaakt is door de gevestigde orde.quote:Op maandag 13 april 2009 11:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat hebben wie verneukt? Ik vind het allemaal zo ver-van-mijn-bed dat ik geen idee heb, wie waar verantwoordelijk voor is...
Ja, Frankrijk zou eens boos kunnen worden. Ach, dan laten we de belastingbetaler toch lekker voor de kosten opdraaienquote:Op maandag 13 april 2009 11:10 schreef Lemmeb het volgende:
Het is net als met dat miljoenenverslindende heen-en-weer-reizen van het EP tussen Brussel en Straatsburg. Volkomen van de pot gerukt en de hele gevestigde orde spreekt er al 10 jaar schande van. Maar verandert er niks aan.
Met het laatste ben ik het wel eens; nog niet eens zozeer om ideologische redenen, maar omdat de EU met haar huidige takenpakket wat uit haar voegen is gegroeid, en de situatie nu vaak is dat Europese regelgeving op nationaal niveau moet worden geimplementeerd en gehandhaafd, wat uiteindelijk alsnog rechtsongelijkheid oplevert. Wellicht zou het takenpakket nog wel wat breder kunnen dan jij stelt, maar beginnen met inkrimpen is geen slecht idee, niet het laatst om de positieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Openbare vergaderingen, op één centrale punt en Europese lijsten in plaats van dit rare, verbindingssysteem.
Maar vooral transparantie. Niemand snapt iets van de EU, niemand weet wat er gebeurt en het gevoel van enige invloed (al dan niet terecht) is 0,0.
Daarna moet het aantal regels en wetten gehalveerd worden en de kerntaak een vrije interne markt en wat samenwerking op veiligheidsgebied worden.
Het moet raar lopen wil dat niet bewaarheid worden.quote:Op maandag 13 april 2009 11:14 schreef MrX1982 het volgende:
Als de PVV in staat is om het opkomstpercentage van de verkiezingen te doen stijgen vind ik dat een positief effect.
Jou reken ik ook niet tot de dichtgetikte semi-intellectuelen. Jij kan bij mij nog wel een potje breken wegens bewezen discussiekwaliteiten. Zelfs al stem je GroenLinks.quote:Op maandag 13 april 2009 11:17 schreef Reya het volgende:
Helaas, gezien mijn linkse achtergrond ben ik uiteraard ook werkloos, dus ik heb genoeg tijd om te stemmen.
Er is dan ook geen Europese natie. En de geschiedenis leert dat alle Rijken die geen natie vormen gedoemd zijn te mislukken. Dat geldt voor het Romeinse Rijk, het Heilige Roomse Rijk, Napoleon's Rijk en het Derde Rijk. Mensen willen worden bestuurd door mensen die dichtbij hen staan, die hun taal spreken en die precies weten wat er regionaal speelt. Voor veel mensen is het plaatselijke gemeentehuis al ver weg, laat staan Den Haag en al helemaal Brussel/Straatsburg.quote:Op maandag 13 april 2009 11:15 schreef Reya het volgende:
[..]
Met het laatste ben ik het wel eens; nog niet eens zozeer om ideologische redenen, maar omdat de EU met haar huidige takenpakket wat uit haar voegen is gegroeid, en de situatie nu vaak is dat Europese regelgeving op nationaal niveau moet worden geimplementeerd en gehandhaafd, wat uiteindelijk alsnog rechtsongelijkheid oplevert. Wellicht zou het takenpakket nog wel wat breder kunnen dan jij stelt, maar beginnen met inkrimpen is geen slecht idee, niet het laatst om de positieve publiciteit die dat met zich mee kan brengen.
Aan het eerste punt twijfel ik een beetje; die verhuizingen zijn wel potsierlijk, maar qua transparantie denk ik dat het mes aan twee kanten snijdt: er is weinig transparantie, maar er zijn ook maar weinig mensen geinteresseerd in de EU. Centrale lijsten zie ik ook niet zo snel voor me; dat zou betekenen dat mensen met lijsttrekkers worden geconfronteerd die uberhaupt niet hun taal spreken.
quote:Op maandag 13 april 2009 11:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij zit vuistdiep in de gevestigde orde en bent gewoon bang dat die gevestigde orde haar macht verliest. Daar gaan straks al die jaren van inlikken en slijmen, allemaal voor niks geweest.
Dat is dan ook een behoorlijk deel van het eieren eten, en ik denk ook dat om die reden een democratische hervorming (zoals bijvoorbeeld D66 voorstaat) een heilloze weg is, omdat democratie niet alleen democratische instituties inhoudt, maar ook een bevolking die daar verder gestalte en steun aan geeft.quote:
Volgens mij was Turkije meer onderdeel van 'Europa' in de periode waarover jij spreekt (pakweg 500 voor tot 500 na christus) dan pakweg Nederland, Duitsland of Engeland.quote:Op maandag 13 april 2009 11:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Europa is een bastion van beschaving. Een continent wat de hele wereld vorm heeft gegeven. Van de staatsvorming van de Romeinen tot de filosofie en wiskunde van de Grieken. Europa heeft het van het Christendom een wereldreligie gemaakt. Europa is de bron van wetenschap, muziek, welvaart, uitvindingen, filosofie, enzovoort.
Wat 2500 jaar Europees denken heeft duidelijk gemaakt is dat Europa ertoe doet. Dat Europa tegenwoordig niet eens meer een tweede viool is op wereldtoneel, is ronduit schandalig. Dat feit hangt overigens niet toevallig samen met allerlei populaire politiek-correcte ideeën.
Juist, en daarom ben ik ook van mening dat een Europese Staat met staatsinstituties zoals wij die kennen nooit zal slagen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:30 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is dan ook een behoorlijk deel van het eieren eten, en ik denk ook dat om die reden een democratische hervorming (zoals bijvoorbeeld D66 voorstaat) een heilloze weg is, omdat democratie niet alleen democratische instituties inhoudt, maar ook een bevolking die daar verder gestalte en steun aan geeft.
Maar een instituut dat de markt reguleert, vrij houdt is onontkoombaar.quote:Op maandag 13 april 2009 11:32 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Juist, en daarom ben ik ook van mening dat een Europese Staat met staatsinstituties zoals wij die kennen nooit zal slagen.
Met andere woorden, Europa heeft iedereen gedood die het niet met Europa eens was?quote:Op maandag 13 april 2009 11:11 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Europa is een bastion van beschaving. Een continent wat de hele wereld vorm heeft gegeven. Van de staatsvorming van de Romeinen tot de filosofie en wiskunde van de Grieken. Europa heeft het van het Christendom een wereldreligie gemaakt. Europa is de bron van wetenschap, muziek, welvaart, uitvindingen, filosofie, enzovoort.
Wat 2500 jaar Europees denken heeft duidelijk gemaakt is dat Europa ertoe doet. Dat Europa tegenwoordig niet eens meer een tweede viool is op wereldtoneel, is ronduit schandalig. Dat feit hangt overigens niet toevallig samen met allerlei populaire politiek-correcte ideeën.
nog wel langer, denk dat we zeker tot 1500 de islamitische wereld zeer dankbaar mogen zijn voor niet alleen het bewaren van grote delen van het Grieks-romeinse erfgoed maar ook het brengen van een hele hoop nieuwe ideeen en uitvindingen. En dan wordt de ontwikkeling van India en China vaak nog vergeten, welke totaal niet onderdeden voor Europa en misschien zelfs de Grieken en Romeinen overtroffen.quote:Op maandag 13 april 2009 11:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij was Turkije meer onderdeel van 'Europa' in de periode waarover jij spreekt (pakweg 500 voor tot 500 na christus) dan pakweg Nederland, Duitsland of Engeland.
Hihi, je typt D666.quote:Op maandag 13 april 2009 11:56 schreef JohnDope het volgende:
Mensen die op D666 stemmen zijn mensen die zich steeds maar weer laten belazeren.
Dit grapje lees ik wel vaker. Ik kan er weinig mee. Ieder maakt zijn eigen keuzes.quote:
Och Sofietje heeft het best goed gedaan. Ze is ook geen onderdeel geweest van al het D66-gerommel van de voorbije jaren. Het is ook een van de weinige Nederlandse EP'ers die zich een beetje een bekende Nederlander kan noemen.quote:Op maandag 13 april 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:
Ik heb ook op D66/ELDR gestemd. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik ben belazerd.![]()
Belazerd worden door politici is toch inherent aan politiek wat dat betreft.
Dat gebeurt nu ook al niet.quote:Op maandag 13 april 2009 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me af hoe die "alleen economische samenwerking"-roepers de bestrijding van internationale georganiseerde misdaad, vraagstukken rondom energievoorziening en milieuvraagstukken denken aan te gaan pakken met 27 losse staatjes die buiten economie geen vorm van samenwerking hebben.
Natuurlijk ben je belazerd. En als je straks op de SP of de PVV stemt word je ook belazerd. Wat dat betreft maakt het niet uit waar je op stemt, belazerd word je toch.quote:Op maandag 13 april 2009 12:08 schreef pfaf het volgende:
Ik heb ook op D66/ELDR gestemd. Maar ik weet eerlijk gezegd niet of ik ben belazerd.![]()
Belazerd worden door politici is toch inherent aan politiek wat dat betreft.
Dat is simpel. Daar heeft de PVV al heel lang hele goede en werkbare oplossingen voor geformuleerd.quote:Op maandag 13 april 2009 12:12 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me af hoe die "alleen economische samenwerking"-roepers de bestrijding van internationale georganiseerde misdaad [...] denken aan te gaan pakken met 27 losse staatjes die buiten economie geen vorm van samenwerking hebben.
Op milieugebied doet de EU niets? En dit dan van de Europese Commissie:quote:
Het is misschien onvoldoende volgens de milieulobby, kan beter, en we moeten maar zien of ze het waarmaken, maar ze doen dus wel degelijk iets.quote:Met de vandaag gepresenteerde voorstellen voor klimaat en energie zet de Europese Commissie na de klimaattop in Bali de toon hoe het verder moet na 2012. De voorstellen betreffen de aanpak van het emissiehandelsysteem na 2012 voor de industrie- en energiesector, een aanpak voor nationale taakstellingen van emissiereductie in de andere sectoren en het omgaan met verplichtingen rond hernieuwbare energie. In totaal moeten de voorstellen leiden tot tenminste 20% reductie van de uitstoot van broeikasgassen door de Europese Unie (EU) in 2020 ten opzichte van 1990.
Bron: http://www.pbl.nl/nl/publ(...)_voor_Nederland.html .
Ja en de VS heeft zich ook fantastisch aan allerlei afspraken gehoudende laatste 10 jaar....quote:Op maandag 13 april 2009 12:22 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dat gebeurt nu ook al niet.
Overigens werkt Nederland met Amerika e.d. samen en die zitten niet bij elkaar in de unie.
En dat je met elkaar samenwerkt betekent nog niet dat je als een stelletje bange flickers die niet op eigen benen durven te staan, bij een dure organisatie gaan.
En sowieso is het milieu beleid niks anders dan een mickeymouse functie dat nou net het minst belangrijk is.quote:Op maandag 13 april 2009 12:26 schreef Linkpagina het volgende:
[..]
Op milieugebied doet de EU niets? En dit dan van de Europese Commissie:
[..]
Het is misschien onvoldoende volgens de milieulobby, kan beter, en we moeten maar zien of ze het waarmaken, maar ze doen dus wel degelijk iets.
Doe's vertellenquote:Op maandag 13 april 2009 12:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is simpel. Daar heeft de PVV al heel lang hele goede en werkbare oplossingen voor geformuleerd.
Welkom in de wereld die politiek heet en waar zelden een afspraak wordt nagekomenquote:Op maandag 13 april 2009 12:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja en de VS heeft zich ook fantastisch aan allerlei afspraken gehoudende laatste 10 jaar....
Kijk bijvoorbeeld naar Israel, dat is veel kleiner dan Nederland en heeft met iedereen ruzie daar in die zandbak en die gaan ook niet als een stelletje schuimpies bij 1 of ander laf clubje horen, die lossen het gewoon zelf op.quote:Face it, we zijn een klein land dat op zichzelf gewoon niet ver komt. Bovendien groeien allerlei vraagstukken door globalisering ver boven de macht van onze nationale regering uit. Dan moet je zoiets ook bestuurlijk kunnen behappen.
Ze hebben het over voorstellen en geen harde eisen dus dan weet je wel genoeg denk ik.quote:Op maandag 13 april 2009 12:26 schreef Linkpagina het volgende:
[..]
Op milieugebied doet de EU niets? En dit dan van de Europese Commissie:
[..]
Het is misschien onvoldoende volgens de milieulobby, kan beter, en we moeten maar zien of ze het waarmaken, maar ze doen dus wel degelijk iets.
Je haalt je eigen argument al onderuit zo. Daarnaast houd men in Europa elkaar er zich duidelijk beter aan. Vaak ook nog niet echt geweldig maar beter dan de VS.quote:Op maandag 13 april 2009 12:37 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Welkom in de wereld die politiek heet en waar zelden een afspraak wordt nagekomen
Dat is ook niet zo lastig wanneer je de VS in je reet hebt zitten en je tegenstanders bovendien uiterst krakkemikkige en onderontwikkelde legers hebben.quote:Kijk bijvoorbeeld naar Israel, kleiner dan Nederland en heeft met iedereen ruzie daar in die zandbak en die gaan ook niet als een stelletje schuimpies bij 1 of ander laf clubje horen, die lossen het gewoon zelf op.
Wat bedoel je precies?quote:Op maandag 13 april 2009 12:41 schreef Colnago het volgende:
D66 kiest voor democratisch, transparant en efficiënt bestuur, waarvan u de richting bepaalt.
Behalve als er een referendum is natuurlijk.
Hoe geloofwaardig is D66 dan eigenlijk?
Hoe zou je het dan willen zien?quote:Op maandag 13 april 2009 12:41 schreef Colnago het volgende:
D66 kiest voor democratisch, transparant en efficiënt bestuur, waarvan u de richting bepaalt.
Behalve als er een referendum is natuurlijk.
Hoe geloofwaardig is D66 dan eigenlijk?
Als de meerderheid een richting op wil dan gaat D66 de andere kant op dus hoe geloofwaardig zijn ze dan als ze zeggen dat ze democratie willen?quote:
Een democratisch, transparant en efficiënt bestuur, waarvan alle burgers de richting bepalen en niet een klein clubje in Den Haag/Brussel.quote:
Politiek werkt niet volgens het "U vraagt wij draaien" principe en dat wil D66 ook niet.quote:Op maandag 13 april 2009 12:44 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als de meerderheid een richting op wil dan gaat D66 de andere kant op dus hoe geloofwaardig zijn ze dan als ze zeggen dat ze democratie willen?
Je moet gewoon een paar vrienden hebben in deze wereld die voor je door het vuur gaan. Je weet zelf ook wel dat als de vlam echt in de pan slaat bij die opgedrongen clubjes dat al die leden elkaar laten vallen als een baksteen.quote:Op maandag 13 april 2009 12:41 schreef Hexagon het volgende:
Dat is ook niet zo lastig wanneer je de VS in je reet hebt zitten en je tegenstanders bovendien uiterst krakkemikkige en onderontwikkelde legers hebben.
Ja, ik zie het als een verbetering dat de roaming kosten zijn verlaagd.quote:Op maandag 13 april 2009 12:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Of wat denk je dan van een ander argument van de EU-promoters: "dankzij de EU kan je nu voor een paar cent goedkoper sms-en en bellen".
Net of die paar cent meer of minder wat boeit op de kosten van een vakantie. Hilarisch
Ik vind het goed dat de EU dit soort praktische problemen aanpakt, want de bedragen waren gewoon te hoog en de gewone consument kan hier niets tegen doen. De EU heeft wel wat aan die roaming tarieven kunnen doen.quote:Internationaal bellen per gsm is nog steeds erg duur. Dit concludeert de Europese Commissie uit onderzoek dat het dinsdag openbaar maakt. Brussel probeert de tarieven al een tijdje te verlagen.
Het tarief voor een buitenlands gsm–gesprek blijkt gemiddeld vier keer hoger dan een binnenlands mobiel gesprek. Bellers betalen nog steeds gemiddeld 4 tot 6 euro voor een internationaal gesprekje van vier minuten. In sommige gevallen kost zo'n gesprek meer dan 12 euro.
Een overweldigende meerderheid van ondervraagde EU-burgers (70 procent) vindt dat de EU moet ingrijpen, zodat buitenlands bellen even duur is als binnenlands bellen met de gsm. Dat is maandag gemeld door de woordvoerder van EU–commissaris Viviane Reding.
Bron: http://www.vakantiebellen.com/div/detail_news.asp?id=2933&land=nl&taal=nl&fr=1 .
Tja, de feiten zijn jou al een jaartje of 60 niet zo gunstig gezindquote:Op maandag 13 april 2009 12:48 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je moet gewoon een paar vrienden hebben in deze wereld die voor je door het vuur gaan. Je weet zelf ook wel dat als de flam echt in de pan slaat bij die opgedrongen clubjes dat al die leden elkaar laten vallen als een baksteen.
Dat bedoel ik dus ook dat men in de waan is dat opedrongen Europa stabiliteit en veiligheid brengt.
Dat is ook weer zo'n ongekend grote misvatting: De burger kan het geen zak schelen of ze nou een paar cent meer of minder moeten betalen in het buitenlandquote:Op maandag 13 april 2009 12:49 schreef Linkpagina het volgende:
Ik vind het goed dat de EU dit soort praktische problemen aanpakt, want de bedragen waren gewoon te hoog en de gewone consument kan hier niets tegen doen. De EU heeft wel wat aan die roaming tarieven kunnen doen.
De feiten zijn zoals ze zijn: opgedrongen kennissen laten je vallen als een baksteen wanneer de vlam in de pan slaat.quote:Op maandag 13 april 2009 12:49 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, de feiten zijn jou al een jaartje of 60 niet zo gunstig gezind
Als D66 het niet eens is met de uitslag (mening van de meerderheid van de bevolking) dan zijn ze niet democratisch toch?quote:Op maandag 13 april 2009 12:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Politiek werkt niet volgens het "U vraagt wij draaien" principe en dat wil D66 ook niet.
Slechts wanneer een regering een wet maakt waar de bevolking het niet mee eens is kan ze die volgens het D66 programma vernietigen met een referendum bij aanvraag.
Dat betekent echter niet dat de partij het altijd eens moet zijn met de uitslag. Je kunt nou eenmaal meningen hebben die slechts een minderheid van de bevolking deelt.
Maar die vlam is al 60 jaar niet in de pan geslagen. Rara, hoe zou dat toch komen.quote:Op maandag 13 april 2009 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De feiten zijn zoals ze zijn: opgedrongen kennissen laten je vallen als een baksteen wanneer de vlam in de pan slaat.
pas 60 jaar bedoel je.quote:Op maandag 13 april 2009 12:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar die vlam is al 60 jaar niet in de pan geslagen. Rara, hoe zou dat toch komen.
Het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen dat opgedrongen kennissen elkaar laten verrotten in tijden van escalatie.quote:En wat betreft die vrienden die voor je door het vuur gaan. Lees de geschiedenis van het ontstaan van de eerste wereldoorlog er nog maar eens op na. Inderdaad een goede manier van elkaar steunen.
Dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 13 april 2009 12:51 schreef JohnDope het volgende:
[..]
De feiten zijn zoals ze zijn: opgedrongen kennissen laten je vallen als een baksteen wanneer de vlam in de pan slaat.
Weet je wat het gewoon is, de meeste mensen zijn gewoon wereldvreemd en naief, die denken dat het nooit meer oorlog kan worden hier en dat iedereen elkaar hier door dik en dun zal steunen, wat er ook gebeurt en dat komt voornamelijk omdat zij te veel Televisie kijken en veel te weinig zelf denken.quote:Op maandag 13 april 2009 12:55 schreef Colnago het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens.
Sommigen hebben het nu dan wel over ruim 60 jaar vrede dankzij verdragen maar die verdragen waren er ook al voor WO1 en wel het verdrag van Madrid.
Toen gingen landen ook ondanks zo'n verdrag stiekum andere plannen bedenken om gezamelijk een ander te lijf te gaan dus waarom zou dat nu anders zijn?
Nee hoor, waarom zou je als partij niet iets anders mogen vinden dan wat +50% van de bevolking wil? Dan zijn alle partijen ondemocratisch want iedere partij wil wel dingen waar geen meerderheid voor is.quote:Op maandag 13 april 2009 12:52 schreef Colnago het volgende:
[..]
Als D66 het niet eens is met de uitslag (mening van de meerderheid van de bevolking) dan zijn ze niet democratisch toch?
Als ze zeggen dat ze dat wel zijn dan lijkt D66 mij een ongeloofwaardige partij.
60 jaar is toch al behoorlijk lang voor Europaquote:Op maandag 13 april 2009 12:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
pas 60 jaar bedoel je.
[..]
Het verleden heeft vaak genoeg uitgewezen dat opgedrongen kennissen elkaar laten verrotten in tijden van escalatie.
Inderdaad, ze trappen nog steeds in de praatjes van de politiek.quote:Op maandag 13 april 2009 12:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het gewoon is, de meeste mensen zijn gewoon wereldvreemd en naief, die denken dat het nooit meer oorlog kan worden hier en dat iedereen elkaar hier door dik en dun zal steunen, wat er ook gebeurt.
Er is in 60 jaar tijd ook nog nooit zoveel onvrede geweest.quote:Op maandag 13 april 2009 13:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
60 jaar is toch al behoorlijk lang voor Europa
En als de zaak escaleert heb je inderdaad een probleem. Maar het leuke is dat er al 60 jaar nog niet de schijn van is dat de zaak tussen de west europese landen zou escaleren.
Als er geen internet was geweest, was er nooit een Fortuyn en Wilders geweest. De ouderwetse partijen zullen ook door het internet langzaam gaan verdwijnen en dat weten ze.quote:Op maandag 13 april 2009 13:01 schreef Colnago het volgende:
[..]
Inderdaad, ze trappen nog steeds in de praatjes van de politiek.
Die politiek is wel geschrokken van het internet want daardoor kunnen zij mensen niet meer op hun vertrouwde manier praatjes verkopen.
Daardoor stemden de meeste mensen dan ook anders dan wat de politiek wilde bij de referenda dus de schrik zit er goed in.
Och ik denk dat de kans op oorlog met de huidige vormen van samenwerken niet uitgesloten is maar wel aanzienlijk kleiner is.quote:Op maandag 13 april 2009 12:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Weet je wat het gewoon is, de meeste mensen zijn gewoon wereldvreemd en naief, die denken dat het nooit meer oorlog kan worden hier en dat iedereen elkaar hier door dik en dun zal steunen, wat er ook gebeurt en dat komt voornamelijk omdat zij te veel Televisie kijken en veel te weinig zelf denken.
[ afbeelding ]
Precies. 70 jaar geleden was het nog Frankrijk tegen Duitsland, of Engeland tegen de rest. Nu is het alle Europeanen tegen de EU zelf.quote:Op maandag 13 april 2009 13:01 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er is in 60 jaar tijd ook nog nooit zoveel onvrede geweest.
Het gaat er natuurlijk om dat D66 de macht heeft om ja of nee door te voeren en het volk mag alleen maar een mening geven.quote:Op maandag 13 april 2009 12:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, waarom zou je als partij niet iets anders mogen vinden dan wat +50% van de bevolking wil? Dan zijn alle partijen ondemocratisch want iedere partij wil wel dingen waar geen meerderheid voor is.
De enige consequentie van het referendum is dat je je bij de uitslag neerlegt en door middel van discussie het de volgende keer wel probeert te winnen. Maar een mening ineens aanpassen hoeft niet. Dat zou juist erg ongeloofwaardig zijn.
Dat is ook het hele gevaarlijke van het verhaal, want als het uit de hand begint te lopen, zal in heel europa de vlam in de pan slaan.quote:Op maandag 13 april 2009 13:02 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Precies. 70 jaar geleden was het nog Frankrijk tegen Duitsland, of Engeland tegen de rest. Nu is het alle Europeanen tegen de EU zelf.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |