abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68030179
over de voorkeurshouding: selene had het ook heel erg. we waren zelf heel actief met de andere kant stimuleren. voor de zekerheid was ik wel bij de kinderfysio geweest met haar maar het ging vanzelf over. geen afplatting meer te zien en ze doet alles wat ze hoort te doen.

naar ik begrepen heb moet het wel verbeteren voordat ze er vast in zitten.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_68031081
Nou zit ik net op mijn werk te vertellen dat Seb heeft geslapen vanaf zijn voeding om 21 uur gisteravond tot vanmorgen 7 uur. Toen maakte ik hem wakker en was hij meteen alert en vrolijk trappelend.

Collega: "NOOOOU echt, dat is niet goed hoor!!! hoe moet toch zeker nog een fles om 23 uur??! "
ik : "Nou nee want we voeden op vraag en meneer kreeg zijn fles dus om 21 uur
collega : "Ja maar dan moet je nog om 23 uur de fles geven.Want als je dat niet doet dan wordt zijn bloedsuikerspiegel te laag en kan hij in coma raken. Dat had de zoon van de neef van de buurman van tante Truus ook!"
[i]ik: "Ja maar om 23 uur hoeft hij niks want hij had twee uur daarvoor al gegeten.]
collega: "Trouwens dat voeden op vraag heb ik meteen afgeschaft want ze eten maar als ik het zeg"
ik:
Collega: nou zou het toch maar even aan het CB vragen

Nou zijn jullie mijn CB wat vinden jullie en wat doen jullie met jullie baby , behalve collega slaan, niet met de baby natuurlijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Estrys op 15-04-2009 09:39:37 ]
ti amo più di ieri ma meno di domani
  woensdag 15 april 2009 @ 09:39:56 #103
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_68031230
Ik heb gelezen over een richtlijn (misschien hier zelfs), dat ie per pond een uur mag doorslapen, dus dat zou voor een kindje van 5 kilo 10 uur zijn, daar komt Seb vast wel aan.

Maar als Seb lekker alert en vrolijk trappelend wakker word, zou ik me sowieso geen zorgen maken.
pi_68031267
hij is zes kilo

het was echt een beetje een ja vroeger... gesprekje
pi_68031365
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:41 schreef Estrys het volgende:
hij is zes kilo

het was echt een beetje een ja vroeger... gesprekje
Prima dan toch?
Lekker laten zo, als hij zwaar genoeg is en er zelf niet voor komt lekker laten pitten
pi_68031400
selene deed het ook, de arts van het cb hier zei: let wel op die bloedsuiker, dat is idd wel belangrijk. maar als je kindje gewoon vrolijk en alert wakker wordt en jij niks forceert is er niks aan de hand.

wel hebben we selene heel lang (tot ze een maand of 6 was zelfs) om 10 uur 's avonds wakker gemaakt voor een vijfde flesje voor de vorm. dronk ze ook niet veel van, ze beschouwde het meer als een inhaalflesje voor als ze eens overdag slecht dronk. we deden toen dus: 8, 12, 16, 19, 22 uur flesjes.
  woensdag 15 april 2009 @ 09:47:48 #107
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_68031420
Ja hoor gewoon lekker laten slapen...
Make love, not war ☮
pi_68031499
Iemand die ik ken van de zwangerschapsgym (oja, dat is één van de dingen die je hooguit bij de eerste doet, dat nooit meer ik heb ook alleen met haar nog contact, want kom haar regelmatig op straat tegen) geeft haar baby om 23:00 al slapend een fles, dus slapende baby, fles er in duwen en de baby drinkt hem al slapend leeg en pit verder.
Dan zou ik die fles ook skippen geloof ik
  woensdag 15 april 2009 @ 09:53:08 #109
114177 Diaan73
pi_68031537
Lennon moesten we ook wakker maken voor die fles om 23:00 uur, die dronk hij gedeeltelijk leeg en ging weer verder met slapen. Hij werd toen snachts vroeger wakker dan nu. Lijkt wel of hij die teveel vond.....en last van had.
Make love, not war ☮
  woensdag 15 april 2009 @ 09:54:51 #110
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_68031583
Estrys lekker laten kletsen. Wij voeden hier ook op verzoek en dat gaat nog steeds prima. Al zijn het nu nog 3 of vier flessen van 180cc nog steeds.

Simmu waarom bij Selene al aan de koekjes. Hier weet Eva nog niet eens wat het is. Ik geef rond die tijd alvast haar fruit ipv na het eten. Dan is er niets aan de hand. We hebben hier trouwens nog een gevalletje te vroeg en daar heb ik motorisch wat last van. Ze zuigt haar eten zonder kauwen naar binnen dus in een boterham stikt ze en in ongepureerd eten ook. Alles moet fijngemalen zijn en wat betreft de twee boterhammen die ze eet daar maken we een broodpapje van en dan gaan ze wel op. Ziet er niet echt smakelijk uit maar goed ze eet het wel. Moeten in juni naar de KA en dan gaan we verder kijken hoe en wat het kan namelijk van de vroeggeboorte zijn maar ook van de EDS. Motorisch loopt ze gewoon achter en dat kan ook in de kaak/kauw regionen zitten.

Diaan wat fijn dat Lennon het zo goed doet.

Freecell wat lijkt me dat vervelend en heb ook geen tips voor je maar ik zou het inderdaad even navragen al is het maar voor de zekerheid.
pi_68031674
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:33 schreef Dakota het volgende:

[..]

mijn oudste zusje had het ook bij pijn en boosheid...die werd er ook paars bij.. t beste wat je gewoon kan doen is idd even blazen en een liedje zingen (daar zal hij zich dan op gaan concentreren)

bij woede moet je helemaal niets doen negeren en desnoods flauw laten vallen (heel eng maar t hielp)
Ja, dat lijkt me lastig Maar anders hebben peuter-pubers inderdaad een té mooi machtsmiddel
Ik heb het zelf nooit van boosheid gedaan vroeger, hoop dat dat ook erfelijk is

O en mijn baby krabt aan de krabpaal Nu de kat nog
pi_68031882
Bekijk deze YouTube-video

jeej ik heb er ook 1 zonder geluid, dat wel
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_68031941
Dat haar!!!
Ze lijkt echt ouder en ze scheelt maar drie dagen met Seb. Maar wat een plaatje zeg
pi_68032108
Koot
Hebbuh!
pi_68032111
ja weird he..en t groeit echt achterlijk hard
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032124
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:16 schreef freecell het volgende:
Koot
Hebbuh!
ander keertje
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032197
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:16 schreef Dakota het volgende:

[..]

ander keertje
Mag ik haar namaken?
pi_68032230
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:19 schreef freecell het volgende:

[..]

Mag ik haar namaken?
Ja maar om het nou met de vader van je vriend te doen
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032248
Seb is net zo'n pater met zijn kale plek achterop en dan zo'n matje eronder En het is echt veel dunner geworden sinds zijn geboorte. Ik vind het geweldig, zeker voor een meisje.
pi_68032278
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:20 schreef Dakota het volgende:

[..]

Ja maar om het nou met de vader van je vriend te doen
liever niet inderdaad, al mag ik hem graag
Gelukkig lijkt TARA best wel op zijn vader Alleen totaal andere ogen
De jouwe is zeg aar TARA, maar dan iets dikker, met meer haar en met de ogen van TARA's vader
pi_68032317
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:22 schreef freecell het volgende:

[..]

liever niet inderdaad, al mag ik hem graag
Gelukkig lijkt TARA best wel op zijn vader Alleen totaal andere ogen
De jouwe is zeg aars TARA, maar dan iets dikker, met meer haar en met de ogen van TARA's vader
jaaaaaa
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032337
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef Estrys het volgende:
Seb is net zo'n pater met zijn kale plek achterop en dan zo'n matje eronder En het is echt veel dunner geworden sinds zijn geboorte. Ik vind het geweldig, zeker voor een meisje.
die kale plek heeft ze ook al niet, achter is t nog langer zelfs
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032378
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:21 schreef Estrys het volgende:
Hier ook nog geen noemenswaardig haar hoor
  woensdag 15 april 2009 @ 10:25:38 #124
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_68032401
Ik voed Annicka momenteel ook nog een keertje als ze slaapt. Zo rond 1 a 2 uur in het midden van de nacht leg ik haar aan. Laatste keer bij het CB was ze maar 70 gram per week aangekomen de laatste twee weken, dus dat mag wel iets meer zijn, vond ik...

Elin, wat ben je een mooi kindje.
pi_68032404
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:23 schreef Dakota het volgende:

[..]

jaaaaaa
Toenou Het is hier geen SC en ik zit te hikken achter de pc
*tranen uit ogen veegt*
  woensdag 15 april 2009 @ 10:26:17 #126
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68032419
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:51 schreef freecell het volgende:
Iemand die ik ken van de zwangerschapsgym (oja, dat is één van de dingen die je hooguit bij de eerste doet, dat nooit meer ik heb ook alleen met haar nog contact, want kom haar regelmatig op straat tegen) geeft haar baby om 23:00 al slapend een fles, dus slapende baby, fles er in duwen en de baby drinkt hem al slapend leeg en pit verder.
Dan zou ik die fles ook skippen geloof ik
Isis krijgt ook zo vaak de fles terwijl ze slaapt. Ze drinkt dan prima en als we die fles niet nog geven krijgt ze echt weinig binnen, dus we houden het maar zo. Ik zie het probleem ook niet zo van drinken terwijl ze slaapt eik
pi_68032546
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Isis krijgt ook zo vaak de fles terwijl ze slaapt. Ze drinkt dan prima en als we die fles niet nog geven krijgt ze echt weinig binnen, dus we houden het maar zo. Ik zie het probleem ook niet zo van drinken terwijl ze slaapt eik
gaat het verder goed met haar?
En is ze nog steeds rossig ?
wanna rub mah puppeh?!
pi_68032728
Ik heb altijd op verzoek gegeven, soms wel eens geprobeerd te rekken een half uurtje of een kwartier maar nooit meer dan een uur.
Trouwens als Seb over 24 uur genoeg voedingen binnen krijgt en het daarop prima doet wtf bemoeid jouw collega er dan mee

Koen drinkt welgeteld nog maar 1 fles op een dag (200ml) hij heeft genoeg aan zijn fruit en groentehappies en soepstengel tussendoor. Ik hoor het CB daar ook niet over klagen.... (terwijl Sander met dezelfde leeftijd nog op 3 flessen zat + groente en fruit)
pi_68032897
mibos, het CB zei: "ze mag van 4 naar 3 flesjes, geef haar om 4 uur maar thee met een tussendoortje". eens in de 3 weken probeer ik het en dus hebben we hier eens in de 3 weken een gigantische krijspartij. seleentje wil geen soepstengel, rijstwafel of koekjes. thee wel, maar dan wel *na* haar melkflesje.

zonder meer starten we met het flesje gewoon lekker bij mij op schoot. soms wil ze hem zelf verder afdrinken, meestal niet. volgens mij doet ze nu ook een oei-ik-groei-sprongetje. overdag wil ze nu enkel nog maar flesjes. geen brood, nauwelijks fruit. enkel haar avondprakkie en yoghurt. daarnaast zit ze heel vaak op haar handjes en knietjes. ze zal zo wel kruipen, en berg je dan maar! ik zag dat ik met dat loopkarretje ook ietsje voorbarig was. maar ze kan zich wel aan mijn handen zelf optrekken tot staan en ze vindt het ding geweldig (ze kan ermee rennen!) en ze vindt het zelf geweldig. dus het loopkarretje blijft, net als de flesjes.

raar he, hoe al die verschillende CB's ook verschillend advies geven. in den haag zeiden ze echt andere dingen dan hier.
pi_68033201
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:26 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Er is ook geen probleem aan drinken tijdens het slapen, ik vond het gewoon grappig
En Isis kan de kilo's wel gebruiken, maar dit i echt een grote beeb, die kan ook wel zonder zou je zeggen
  woensdag 15 april 2009 @ 10:57:46 #131
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_68033395
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:30 schreef Dakota het volgende:

[..]

gaat het verder goed met haar?
En is ze nog steeds rossig ?
Jep, nog steeds rossig, al wordt het wel steeds lichter/blonder. En verder doet ze het goed, al is ze zo ongeveer chronisch verkouden. Nog altijd een ukkie, donderdag weer bij het CB geweest en ze is nog steeds geen 6 kilo (5930, maar net 220 gram aangekomen in 5 weken) en 62 cm (dat was dan wel weer 3.5 cm erbij in 5 weken). Verder kan ze nu 1 kant op omrollen en houdt ze d'r hoofdje (eindelijk) mooi rechtop als ze zit/op d'r buik ligt. En ze is supervrolijk en de laatste week ook heel kletserig
  woensdag 15 april 2009 @ 10:57:55 #132
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_68033405
Ah duidelijk Simmu. Anders misschien het toetje vooruit geven?

Hier dronken allebei de dames nog slapende weg toen ze jonger waren. Nooit geen problemen mee gehad.
pi_68033436
quote:
Op woensdag 15 april 2009 10:57 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Jep, nog steeds rossig, al wordt het wel steeds lichter/blonder. En verder doet ze het goed, al is ze zo ongeveer chronisch verkouden. Nog altijd een ukkie, donderdag weer bij het CB geweest en ze is nog steeds geen 6 kilo (5930, maar net 220 gram aangekomen in 5 weken) en 62 cm (dat was dan wel weer 3.5 cm erbij in 5 weken). Verder kan ze nu 1 kant op omrollen en houdt ze d'r hoofdje (eindelijk) mooi rechtop als ze zit/op d'r buik ligt. En ze is supervrolijk en de laatste week ook heel kletserig

rollen wat goed!
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 15 april 2009 @ 11:02:30 #134
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_68033532
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:26 schreef Bass-Miss het volgende:
Elodietje ligt meestal heel de dag over te lopen. De wasmachine draait overuren...
Ja hier ook. Voordeel is dan weer dat ze alle kleertjes regelmatig aan heeft Nadeel is dat ik niet evenveel kleren heb als zij, althans wat ik alweer pas en ook nog handig vind in combinatie met borstvoeding
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 15 april 2009 @ 14:28:03 #135
114177 Diaan73
pi_68039408
Hmm ik vind het lastig wat ik Lennon aan moet doen... hij ligt nu in bed te brabbelen maar over 1,5 uur gaan we naar het voetbalveld (twan moet trainen). Korte spijkerbroek met shirtje korte mouwen? Of toch een dun broekje en alleen een rompertje. Ik vind dat erg lastig. En note voor mezelf: zomerkleertjes kopen voor Lennon!! Ik heb bijna alleen lange broekjes en shirtjes met lange mouwen.
Make love, not war ☮
pi_68039552
hoe warm is het dan??? (hier op kantoor is het koud) Seb heeft een shirt met lange mouwen aan op het kdv. Maar wel een afritsbroek Ik heb net even een telefoontje naar het KDV gedaan, voor het eerst. Ik was even benieuwd hoe het vandaag gaat. Hij ligt lekker buiten te spelen/slapen en spugen is niet zo erg vandaag. Ook het overstrekken doet hij niet vandaag. Hij heeft wel om half 11 al fles gehad (3 uurtjes ertussen) maar vanmorgen had hij ook weer 50 cc over dus kan wel dat hij honger had.
  woensdag 15 april 2009 @ 14:37:57 #137
114177 Diaan73
pi_68039705
Achterthuis in de zon is het 27 graden maar hij ligt natuurlijk stil in de kinderwagen.. ik vind het zo lastig, misschien maar gewoon kort broekje en shirtje met korte mouwen... hij heeft ietsjepietsje verhoging van de prikjes van gisteren (37,6) dus maar niet te warm aankleden.

Fijn dat het goedgaat met Seb op kdv.

enne je mag nie hyven nie als je aan het werk bent , ook nie FOK!ken trouwens..
Make love, not war ☮
pi_68039883
27 graden

Ik mag zoveel nie
  woensdag 15 april 2009 @ 14:46:44 #139
114177 Diaan73
pi_68039912
Ja in de zon he? Hier thuis is het "maar" 21 graden...

Make love, not war ☮
pi_68042601
Merel ligt hier in d'r romper in de box. Het is echt lekker warm hierbinnen!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68043605
hier is t koud binnen en buiten warm met veel te veel wind
wanna rub mah puppeh?!
pi_68048991
Seb had het op het kdv na een half uurtje wel gezien buiten, ik denk te warm (heeft ie van mij)
Hij lag prinsheerlijk in een van de schommels te slapen en toen de leidster hem los wilde maken ging hij glimlachen met zijn ogen nog dicht
pi_68049305
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:32 schreef Estrys het volgende:
Seb had het op het kdv na een half uurtje wel gezien buiten, ik denk te warm (heeft ie van mij)
Hij lag prinsheerlijk in een van de schommels te slapen en toen de leidster hem los wilde maken ging hij glimlachen met zijn ogen nog dicht
Dat is zo lief, als ze slapend lachen

Hier gaat het eigenlijk wel lekker met Koen. Hij is nog wel erg snotterig maargoed dat zijn kinderen de eerste 5 jaar denk ik
Ook heel veel kwijl maarrrrrrrrrr nog steeds geen tandjes
pi_68049537
Zeg ik net tegen manlief, als jij dat nog even gaat snoeien in de tuin dan doe ik zijn luier wel. En ik heb het nog niet gezegd en WAT denk je? Jaaa hoor, geknetter. Lekker ding is het toch ook.
pi_68049757
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:47 schreef Estrys het volgende:
Zeg ik net tegen manlief, als jij dat nog even gaat snoeien in de tuin dan doe ik zijn luier wel. En ik heb het nog niet gezegd en WAT denk je? Jaaa hoor, geknetter. Lekker ding is het toch ook.
vanmorgen heb ik 5! keer achter elkaar spuitluiers moeten verschonen

Ik heb geen meelij
wanna rub mah puppeh?!
pi_68051484
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:53 schreef Dakota het volgende:

[..]

vanmorgen heb ik 5! keer achter elkaar spuitluiers moeten verschonen

Ik heb geen meelij
vanmorgen was mijn kind in het kinderdagverblijf, die meiden daar zijn heeeel goed in luiers verschonen
maar neeeee meneer moet het bij zijn moeder doen

stomme vraag misschien maar Seb heeft voor het eerst een slaapzak aan, is het nou dan nog de bedoeling dat hij onder de dekens gaat of niet?
pi_68052550
selene slaapt al vanaf 6 weken ofzo in een slaapzakje en die hebben wij nooit onder extra dekentjes gehad. maar selene ging om te beginnen in het slaapzakje omdat ze haar hele wiegje doorbanjerde. nog steeds. echt, dat kind ligt/zit/staat geen minuut stil. zelfs tijdens het flesje geven wiebelt ze met haar beentjes, wringt met haar armpjes en jaagt ze op mijn bril/oorbellen/neusbel.
pi_68052826
Koen slaapt vanaf het begin in een slaapzakje, met daar over een lakentje en dan strak ingestopt. Dat gaat best goed!
pi_68056133
Wat is er nou erg aan poepluiers? Gewoon niet door je neus inademen als het stinkt.
pi_68056725
er is niks ergs aan poepluiers
pi_68056829
En wij zijn juist blij met de poepluiers nu.
pi_68056914
Snap ik Ingrid!

Ik heb er ook geen schijthekel aan hoor
pi_68058067
ik heb ook geen moeite hoor met poepluiers..ik vind het zelfs leuk om dingen schoon te maken die heeeeel erg vies zijn

alleen die kleertjes weer aantrekken he ! ik heb altijd ingewikkelde constructies
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 16 april 2009 @ 08:40:46 #154
114177 Diaan73
pi_68061350
Lennon heeft al een tijdje maar 1 poepluier per dag, ik vind ze nu nog niet erg. Tzt als ze anders en vaster gaan eten, wordt het wat erger, maar ook dat is niet echt een probleem.

Estrys, Lennon had met 2 weken al een slaapzak aan omdat hij zichzelf boven de dekens trapte, wij stoppen het uiteinde van de zak in en doen wel gewoon het dekentje in hoes erover, of eigenlijk Lennon eronder want dat dekentje in hoes zit een heel groot stuk ingestopt.
Make love, not war ☮
pi_68061930
Poepluiers? Nog steeds stevige drollen hiero... echt zo'n mega verpakking zwitsal doekjes doe ik hier al ruim 4 maanden mee denk ik

[ Bericht 26% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 09:14:55 ]
pi_68062811
selene doet al een maand of 2 minstens 3 poepluiers per dag. en dan vaak van die mega explosieve. stinkende drab is wat het is
pi_68062879
elin heeft iets nieuws.. de hele dag door scheetgeluiden maken..met veel spuug erbij
ook in de hele vroege uurtjes
wanna rub mah puppeh?!
pi_68067063
Ze pakt trouwens ook steeds mn handen vast voor ze in slaap valt, heeeel stevig.. als een soort van knuffel ofzo..
wanna rub mah puppeh?!
pi_68068341
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:54 schreef Dakota het volgende:
Ze pakt trouwens ook steeds mn handen vast voor ze in slaap valt, heeeel stevig.. als een soort van knuffel ofzo..
Dat doet Mila ook, heel handig als je eventjes zelf wat moet doen

Mila is best wel vrolijk vandaag, ze zat net op schoot en ik was een liedje op de radio aan het meezingen, big smile kwam er toen op haar gezicht (waarschijnlijk was ze me aan het uitlachen ) Lijkt ook wel of ze me na gaat doen, ze liep "praatbewegingen" te maken met haar mondje en er kwam heel zacht wat geluidjes uit maar misschien is dat toeval
pi_68068371
vast niet, doet elin ook..meelullen
:d
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 16 april 2009 @ 14:42:47 #161
114177 Diaan73
pi_68072739
Wat grappis is al ze als het ware rrrrrrrr zeggen. Tenminste Lennon doet dat soms en als wij dat dan doen, probeert hij dat ook weer te doen.
Make love, not war ☮
pi_68074203
Leander heeft een babyfoon die muziek maakt en die heeft 6 verschillende liedjes die achter elkaar gespeeld worden. Hij gaat altijd bij dezelfde 2 'meezingen' Echt lollig!
pi_68076019
Hallo allemaal, kom me even melden.

Ben 9-4-09 bevallen van een zoon, Julian. 3215 gram.
De kraamverzorgende is nu net de deur uit, het was de laatste kraamdag. Spannend, nu gaan we alles zelf doen met hem.
Helaas ben ik zelf nog niet zo mobiel omdat ik flink ingeknipt ben tot in m'n bil en de hechtingen nog pijn doen. Eigenlijk is de bevalling me wel meegevallen maar zijn de eerste kraamdagen het zwaarste geweest. Julian huilde veel 's nachts en de borstvoeding liep goed, maar het aanleggen ging minder. Nu kolf ik de melk en is Julian ook meer tevreden.
  donderdag 16 april 2009 @ 16:21:03 #164
159416 DolleMina
roept maar wat...
pi_68076202
Ik gooi wel eens een doekje over Annicka's gezicht, zodat ze die weg kan trekken. Beetje als oefening. Doe ik het daarstraks, valt ze spontaan in slaap...

Welkom, nummer_zoveel, gefeliciteerd met Julian!
De melk kolven en geven via vingervoeden heb ik ook een tijdje gedaan. Best arbeidsintensief allemaal.
pi_68076454
Welkom nummer-zoveel!
Spannend hè? Alles zelf doen? Mis je de bevestiging ook zo?

Hoe doet Julian het? En issie tof? Foto's willen we
pi_68076588
Annicka Die zal wel gedacht hebben: Donker -> slapen
pi_68076716
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:42 schreef Diaan73 het volgende:
Wat grappis is al ze als het ware rrrrrrrr zeggen. Tenminste Lennon doet dat soms en als wij dat dan doen, probeert hij dat ook weer te doen.
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrroe?

dat doet elin iig en ik kan t niet nadoen want ik kan geen geen rollende R
wanna rub mah puppeh?!
pi_68077244
Welkom nummer_zoveel!

Merel maakt alleen maar bwaaaaaah geluidjes
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_68077315
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:47 schreef Fuente het volgende:
Welkom nummer_zoveel!

Merel maakt alleen maar bwaaaaaah geluidjes
haha die ken ik ook..dat ging dus over in dat vreselijk harde gekwaak van r..in t filmpjestopic heb ik ook een voorbeeld staan van 1 van r gilletjes
wanna rub mah puppeh?!
pi_68077342
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:49 schreef Dakota het volgende:

[..]

haha die ken ik ook..dat ging dus over in dat vreselijk harde gekwaak van r..in t filmpjestopic heb ik ook een voorbeeld staan van 1 van r gilletjes
Ik ga even speuren
Sara
Merel
Ukje
pi_68077398
o dacht dat ik de directe link had
wanna rub mah puppeh?!
pi_68077435
quote:
Whihihi, ik heb 'm al gevonden
Sara
Merel
Ukje
pi_68077663
quote:
Hihi
pi_68077820
En toen......

STOND KOEN ZOMAAR!!!!!

[edit]Met behulp van naaimachien

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 17:03:03 ]
pi_68078457
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:00 schreef LovelyLady het volgende:
En toen......

STOND KOEN ZOMAAR!!!!!

[edit]Met behulp van naaimachien
Jippie
pi_68078490
Koen

Ik ben vanmiddag even bij mijn ouders geweest, stofjes uit gezocht voor Seb zijn prinsenpakje
blauw met crèmekleurig broekje en een gouden biesje, Het resultaat zal natuurlijk tzt gepost worden.

Seb was hele verhalen aan het vertellen tegen mijn vader Zo schattig. En de nieuwe buren van mijn ouders hebben geitjes dus met mijn moeder naar buiten geitjes kijken Kind is net 3 maanden maar goed ze zijn zo gek met Seb. Daarna naar de osteopaat, alles is nu goed los gemaakt dus zouden we verbetering moeten gaan zien. Ben benieuwd. Over twee weken bellen hoe het is gegaan.

Zaterdag viert mijn oma haar 90ste verjaardag en hebben we een buffet met de hele familie. Seb gaat dan voor het eerst mijn oma ontmoeten. Mijn oma zit in een rolstoel en kon dus niet hierheen komen en bij haar in huis wordt nogal veel gerookt, bovendien is het mens echt ongelooflijk vervelend en onhandelbaar, vandaar dat we er nog niet zijn geweest. Maar ik ga wel een foto maken van Seb met mijn oma want misschien leeft ze niet zo lang meer en het is wel een mooie herinnering voor hem voor later denk ik. Er zijn verder geen overgrootouders meer dus het is ook wel weer bijzonder, Seb is het eerste achterkleinkind, nou ja officieel niet maar met die andere nicht hebben we geen contact meer. En mijn neef heeft een zoontje gekregen twee weken geleden.
pi_68078731
Koen! wat goed!

en Struis! ik ben zooo benieuwd naar dat pakje
wanna rub mah puppeh?!
pi_68078999
net gemaakt kijken of ik wat geluidjes kon vastleggen, et voila

Bekijk deze YouTube-video

jullie geen filmpjes?
wanna rub mah puppeh?!
pi_68079381
elin met lammy
mama van 3 kids!
pi_68080394
ja, lekker zacht
wanna rub mah puppeh?!
pi_68080860
quote:
Op donderdag 16 april 2009 18:13 schreef Dakota het volgende:
ja, lekker zacht
dat is het knuffeltje van mijn jongste
die wilde echt geen andere.
mama van 3 kids!
pi_68082117
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:27 schreef freecell het volgende:
Welkom nummer-zoveel!
Spannend hè? Alles zelf doen? Mis je de bevestiging ook zo?

Hoe doet Julian het? En issie tof? Foto's willen we
Hij drinkt goed, poept en plast ook goed.
Eerste kraamdagen veel gehuild, maar waarschijnlijk kwam dat doordat het met de borstvoeding niet ging en hij honger had. Nu is het een tevreden manneke.

pi_68082375
nummer_zoveel, wat een schatje welkom!

en koen, goed gedaan jongen
pi_68082414
Julian (naam noteert voor een broertje) hij is tof!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 april 2009 @ 19:22:04 #186
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68082729
wat een schatje nummer_zoveel!! gefeliciteerd

jr. begint ineens heel veel te kwijlen .. als ik mijn vinger langs zijn kin haal issie soms echt drijfnat, en hij wil echt alles in zijn mond stoppen. hij had vanmorgen na zijn gewone luier, ineens nog een luier met wat dunnere poep, was ook niet heel veel, maar toch had ik zoiets van hij heeft normaal maar één poepluier per dag. hij slaapt nu weer in het kussen, omdat hij toch weer behoorlijk veel en lang op zijn voorkeurskant had gelegen. hij heeft trouwens een tweede bilplooi .. kan een teken zijn van dat ding waar ik die echo voor moet laten maken van zijn heupjes/beentjes, maar kan ook toeval zijn .. even de echo afwachten dus. verder weinig te melden, hij is nog steeds het tevreden mannetje als altijd, hij begint alleen steeds meer en meer zijn fles weg te duwen ook al heeft hij nog honger (even stoppen met de fles levert namelijk wel weer gebler op )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68082990
Welkom nummer_zoveel met je prachtmanneke Julian. Leuke naam! En wat heeft ie een lekker gezond kleurtje!

Check mijn boefje, en de verschrikkelijke kwijlplek op zijn shirt (ik denk toch echt dat tandjes niet lang op zich laten wachten)

De rest staat hier

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 19:29:56 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 16 april 2009 @ 19:30:48 #188
147316 crew  DJMO
#trut
pi_68083033
zó erg is het hier (gelukkig) nog niet LL! maar wat een scheetje om te zien
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_68083208
zucht, Seb slaapt, eindelijk. Hij moet echt altijd huilen als hij merkt dat het de bedoeling is dat hij gaat slapen. Schreeuwen, niet normaal, terwijl je hoort aan zijn huilen dat hij moe is. Maar niet toegeven behalve 's nachts dan slaapt hij meteen weer. eerst ga ik meteen even, aai over zijn bol, speen weer en dan een paar (4/5) minuten later maar weer en daarna evt nog een keer en dan slaapt hij wel meestal. Maar wat kan dat kind drama maken zeg
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 16 april 2009 @ 19:40:46 #190
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_68083366
nummer_zoveel wat een schatje
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_68083469
quote:
Op donderdag 16 april 2009 16:16 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hallo allemaal, kom me even melden.

Ben 9-4-09 bevallen van een zoon, Julian. 3215 gram.
De kraamverzorgende is nu net de deur uit, het was de laatste kraamdag. Spannend, nu gaan we alles zelf doen met hem.
Helaas ben ik zelf nog niet zo mobiel omdat ik flink ingeknipt ben tot in m'n bil en de hechtingen nog pijn doen. Eigenlijk is de bevalling me wel meegevallen maar zijn de eerste kraamdagen het zwaarste geweest. Julian huilde veel 's nachts en de borstvoeding liep goed, maar het aanleggen ging minder. Nu kolf ik de melk en is Julian ook meer tevreden.
Welkom!! Wat een leuk ventje is Julian
pi_68084339
quote:
Op donderdag 16 april 2009 19:29 schreef LovelyLady het volgende:
Welkom nummer_zoveel met je prachtmanneke Julian. Leuke naam! En wat heeft ie een lekker gezond kleurtje!

Check mijn boefje, en de verschrikkelijke kwijlplek op zijn shirt (ik denk toch echt dat tandjes niet lang op zich laten wachten)
[ afbeelding ]

De rest staat hier
Wat een schatje! Echt ongelovelijk hoe die kindjes zich ontwikkelen in hun eerste levensjaar.
  donderdag 16 april 2009 @ 21:30:11 #193
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68087302
Wat een schatje zeg nummer_zoveel!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_68087467
Hee Marie, hoe is het met Maarten?
  donderdag 16 april 2009 @ 21:37:55 #195
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_68087622
Ik zag jouw reactie en het eerste wat ik dacht was dat ik vergeten was dat ik het zo geweldige foto vind van je mannetje!

Met Maarten gaat alles goed. Hij heeft deze week niet meer gespuugd en de flessen gaan redelijk op! Wel nog maar even het late flesje blijven geven, want afgelopen week 1x geprobeerd om de 4e fles iets later te geven... alleen de volgende dag was het 5 uur 's morgens
Komende dinsdag moet hij voor zijn 3e prikjes en dan ga ik het wel even vragen hoe of wat met de flesjes en hoe straks met de bijvoeding te starten enzo...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_68088478
Welkom nummer_zoveel!!!

Wat goed koen! zomaar staan!

Even een update van Amber, want het gaat weer hard met d'r!

Vandaag is ze weer goedgekeurd op het CB; ze volgt het gemiddelde lijntje zo'n beetje qua groei; 8455 gram en 72cm @ 9m10d.
Qua ontwikkeling maakt ze weer een sprongetje; ze maakte al een beetje meer aanstalten, maar de laatste week gaat hard! Ik verwacht dat Amber binnenkort ook zelf staat en serieus gaat lopen wellicht! Haar motivatie om te lopen en staan is erg groot op het moment; langs de bankleuning stappen, aan de hand stappen; ze wil los stappen; doet dan echt zo van ja mam, ga maar weg met die handen; zelf doen!
Ze trekt zich wel op maar voelt zich veiliger als ze aan mij kan optrekken dan aan iets anders.
Ook kruipen krijgt ze nu door; nog steeds op d'r buik, maar ze begint zich al iets op te drukken naar op de knieen.
En wijzen doet ze veel, en voorzichtig aan begint ze met zwaaien.
En mama!!!??? van nananana naar mama? Al lijkt het vooralsnog een aanduiding te zijn voor melk/eten.

Verder is ze nog steeds verkouden, maar op het cb klonk het allemaal gewoon prima, en vanmiddag nog even bij de huisarts geweest en weiig aan de hand, gewoon verkouden en ze heeft er weinig last van zelf; maar reutelt wel aardig afentoe.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_68088490
julian en koen
wanna rub mah puppeh?!
pi_68088555
quote:
Op donderdag 16 april 2009 21:59 schreef Llewella het volgende:
Welkom nummer_zoveel!!!

Wat goed koen! zomaar staan!

Even een update van Amber, wan het gaat weer hard met d'r!

Vandaag is ze weer goedgekeurd op het CB; ze volgt het gemiddelde lijntje zo'n beetje qua groei; 8455 gram en 72cm @ 9m10d.
Qua ontwikkeling maakt ze weer een sprongetje; ze maakte al een beetje meer aanstalten, maar de laatste week gaat hard! Ik verwacht dat Amber binnenkort ook zelf staat en serieus gaat lopen wellicht! Haar motivatie om te lopen en staan is erg groot op het moment; langs de bankleuning stappen, aan de hand stappen; ze wil los stappen; doet dan echt zo van ja mam, ga maar weg met die handen; zelf doen!
Ze trekt zich wel op maar voelt zich veiliger als ze aan mij kan optrekken dan aan iets anders.
Ook kruipen krijgt ze nu door; nog steeds op d'r buik, maar ze begint zich al iets op te drukken naar op de knieen.
En wijzen doet ze veel, en voorzichtig aan begint ze met zwaaien.
En mama!!!??? van nananana naar mama? Al lijkt het vooralsnog een aanduiding te zijn voor melk/eten.

Verder is ze nog steeds verkouden, maar op het cb klonk het allemaal gewoon prima, en vanmiddag nog even bij de huisarts geweest en weiig aan de hand, gewoon verkouden en ze heeft er weinig last van zelf; maar reutelt wel aardig afentoe.
beter mama voor melk dan meeeeeeeeeeeeuuuuh
wanna rub mah puppeh?!
pi_68088806
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef Dakota het volgende:

[..]

beter mama voor melk dan meeeeeeeeeeeeuuuuh

Jeetje Amber gaat ook hard hoor!! Zo leuk he dat wijzen? Koen ook, met hele verhalen. Hier is het oooohhh en aaah tutte, daaddaaa, deettee, mamamamamama en diette (volgens vriendlief zegtie: TIETUH )
pi_68089286
Wat een mooi mannetje nummer_zoveel!
En Dakota, echt zo gaaf die Elin met haar mooie lange haartjes! Je mag er haast een kapper bijhalen joh!

En wat lees ik nou een paar pagina's terug.. voeden terwijl je kind slaapt! Dat wist ik helemaal niet dat dat kon! Dus stel nou dat ik Lianne niet graag om 2 uur nog wil voeden maar dat liever doe om 1 uur, dan zou ik haar al slapende kunnen aanleggen? Nu heb ik daar niet persé behoefte aan hoor, maar dan weet ik in iedergeval dat het kan!

Lianne gaat hard trouwens! De foto hieronder is van 13 april.

(Hier staat ze op de foto met de hoed op die m'n vader voor m'n vriend heeft meegenomen uit Australië.)

Morgen is ze alweer 8 weken en vandaag waren we bij het CB voor haar 2e reeks prikjes.
Ze is weer helemaal goedgekeurd, ze is al 60 cm en weegt ook al 6 kg!
Boven gemiddeld, maar wel in verhouding! We moeten wel even opletten dat ze haar voorkeurshouding kwijtraakt, dus misschien doen we wat DJMO ook zegt, haar weer op haar zij leggen af en toe.
Maar die prikjes, brrr, niks voor mij hoor! Lianne was weer helemaal overstuur (volledig rood hoofd) met tranen en al. Vorige keer kreeg ze wat koorts, toen ik haar om 7 uur temperatuurde was ze gewoon 37 graden en nu slaapt ze nog maar ik zal straks even kijken hoe ze zich voelt, aangezien ze nu telkens even wakker wordt, even gilt en dan weer verderslaapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')