doe eens lekker normaal joh. aan je reactie te zien is het met je sociale vaardigheden zo triest gesteld dat een verplichte opname in een tehuis wellicht wat is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:
Op jezelf wonen, muts......
Op me eigen... triangeljosti..... Is begeleid wonen geen betere optie?
[img]url[/img]quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Miledy het volgende:
..Ben net nieuw hier!
Wie helpt me even een handje met hoe ik foto's kan plaatsen.
Zo zien jullie ook wat meer![]()
Want net kwamen er alleen maar kruisjes inplaats van afbeeldingen.
Sorryquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
[ [url=url]afbeelding[/url] ]
Maar je TT suckt wel erg
Maar even aangepast, voor het topic alleen nog maar over de TT gaat.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar je TT suckt wel erg
Als de foto's op je computer staan moet je ze eerst even uploaden, dat kan je hier doen; http://tinypic.com/quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Miledy het volgende:
..Ben net nieuw hier!
Daar zag ik net een beter topic over hoor!quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:
[..]
Maar je TT suckt wel erg
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Miledy het volgende:
..Ben net nieuw hier!
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:32 schreef Rekkie het volgende:
Hebben ze het niet niet gewoon over de inschrijving op zich? En dus niet over de uiteindelijke bewoning?
Dan zou het begrijpelijk zijn iimo dat je maar met 1 persoon kan en hoeft in te schrijven.
Dan maak je ook maar 1 x kans op de woning.
Nog een goed argument.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:44 schreef Northside het volgende:
Waarschijnlijk omdat de gemeente in al haar wijsheid heeft bepaald dat dat type woning met dat grondoppervlak slechts bewoond mag worden door 1 persoon. Dat is net zoiets als inkomenseisen enzo, je moet aan bepaalde eisen voldoen om een woonvergunning te krijgen.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
Een kamer vinden bij een makelaar wat bedoelt is voor 1 persoon. Wanneer de makelaar of omwonenden erachter komt, dat jij er met twee woont, heb je kans om uit de woning gezet te worden.
Ik neem aan dat jullie beide studeren. Omdat je dan je studie adres door moet geven aan IB groep, betekent het dus dat je beide ingeschreven zou moeten staan in deze woning.
En wie gaat er nu samenwonen op 50m2? Lijkt mij te klein en kun je relationele problemen van ondervinden.
Dan het andere stuk. Om beide stufi te krijgen zul je beide ingeschreven moeten staan op dat adres. Gemeente laat er maar 1 toe.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Miledy het volgende:
[..]
De makelaar zelf vermeld dat je er met ze 2e mag wonen maar dat er maar 1 ingeschreven kan staan. Hieronder zie je de advertentie zelf;
Dit leuke appartement is te huur aan de Pretorialaan. Dichtbij metrostation Rijhaven, 3 minuutjes lopen, dus alles goed bereikbaar.
Het gaat om een appartement van 50m², net gerenoveerd dus alles in perfecte staat. Je heb een slaapkamer van 20 m², een woonkamer van ongeveer dezelfde grootte, een ruime badkamer en mooie nieuwe keuken. Het is de bovenwoning van een huis waaronder zich twee kamers bevinden. Hierdoor deel je wel het trapgat, maar hier heb je verder geen last van. Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
50m2 woonoppervlakte is meestal niet eens de totale oppervlakte van de woning hoor......quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:52 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dan het andere stuk. Om beide stufi te krijgen zul je beide ingeschreven moeten staan op dat adres. Gemeente laat er maar 1 toe.
Dus een no go
+ 50 m2 lijkt me niet prettig om daar samen te wonen
50m2. Stel je een kamer voor van 5 meter breed bij 10 meter lang.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:57 schreef Miledy het volgende:
Ik wist niet dat 50m2 zó klein is om samen in te wonen!![]()
En we hadden het al besproken maar omdat mijn ouders een te hoog inkomen hebben en ik toch maar 200 zoveel krijg als ik uitwonend sta (volgens de IB-Groep) blijf ik waarschijnlijk ingeschreven staan bij me ouders thuis. Ik woon dan wel gewoon in het huis maar haal me post gwn bij me ouders, blijf ik toch nog eens langkomenHij staat er dan wel inschreven omdat hij dan 500+ krijgt maar in het contract moet wel vermeld staan dat ik er ook woon.
!!! Dat bedoelde ik dus ook !!!quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:01 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
50m2. Stel je een kamer voor van 5 meter breed bij 10 meter lang.![]()
Hoe kun je ingeschreven staan op adres A en B?
Wat je ook kan doen:
ingeschreven staan bij je ouders thuis. Minder stufi krijgen. Vriend het huis laten huren. Jij erin...
Is dat een ID?
Dan bedoelen wij hetzefldequote:Op vrijdag 10 april 2009 14:03 schreef Miledy het volgende:
[..]
!!! Dat bedoelde ik dus ook !!!
Sorry als ik niet duidelijk overkwam.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn als ik het doe hoe jij het zegt.
En me vader betaald toch mijn school dus het beetje studiefin. heb ik voor me eigen
Het is op zich dus alleen post bij me ouders halen. Vind dat niet zo heel erg want dan zie ik ze ook wel wat vaker.
Ja ik vind het niet zo erg. Want indien ik uitwonend bent blijft hij mijn school, verzekering betalen. Ik vind het opzich wel fare? Hij blijft een aantal dingen betalen wat wel mooi mee genomen is. Kan ik dat geld weer voor wat anders gebruikenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Dan bedoelen wij hetzeflde![]()
Soms toch lastig lezen die letters![]()
Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.
Suc6 en laat ons weten hoe je uiteindelijk hebt aangepakt.
Dankjewel !quote:
Fair dus, maar wat vind jij er eerlijk aan dat als jij op jezelf woont, dat je ouders nog steeds voor je betalen?quote:
quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Fair dus, maar wat vind jij er eerlijk aan dat als jij op jezelf woont, dat je ouders nog steeds voor je betalen?
Vind je hierin wel gelijk hebben.quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Gummibeer79 het volgende:
Is wettelijk gezien wel zo, dat als je in een gemeente woont, je daar ingeschreven moet staan, tenzij het gaat om een studentenkamer (niet een appartement)
Als er 1 ingeschreven staat op het adres, maar het adres is het verblijf adres van 2 personen gaat er dus 1 in de fout....
En kan dat problemen geven in verband het toegestane aantal bewoners op het adres....
Dan blijft de vraag hetzelfde hoor! Je vader blijft immers voor jou betalenquote:Op vrijdag 10 april 2009 14:27 schreef Miledy het volgende:
[..]
Als je goed leest:
devl1nsect - Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.
Dus ik bedoel hiermee dat ik niet extra ''leefgeld'' hoeft te hebben omdat me vader nog wat dingen voor me blijft betalen, en als je andere lasten heb vind ik dat wel mooi genomen? En me schoonpa is hierbij n.v.t. omdat hij inmiddels al overleden is
quote:Op vrijdag 10 april 2009 14:32 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dan blijft de vraag hetzelfde hoor! Je vader blijft immers voor jou betalen
En ik zeg dat hij dat niet zelf moet weten?quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Northside het volgende:
Nou en, als haar vader dat graag voor zijn dochter doet moet hij dat zelf weten toch?
Omdat ze 24/7 bij haar lover wil zijn denk ik.quote:Op vrijdag 10 april 2009 15:21 schreef Rekkie het volgende:
En ik zeg dat hij dat niet zelf moet weten?
Maar waarom zou je dan gaan samenwonen als je toch blijft teren op vader?
In een hok van 5 bij 10 meter.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:07 schreef Northside het volgende:
[..]
Omdat ze 24/7 bij haar lover wil zijn denk ik.
Dat vraag ik niet....... ik vraag me af waarom Pa moet bijdragen (buiten het feit dat hij dat wil)quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:07 schreef Northside het volgende:
[..]
Omdat ze 24/7 bij haar lover wil zijn denk ik.
Daar moet ze zelf achterkomen he. De eerste keer denkt iedereen "dat dit echt anders is, dit is voor altijd!" en luistert niemand naar de wijze adviezen van anderen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
In een hok van 5 bij 10 meter.
Naieve kalverliefde noemen we dat.
Man wat zit jij hier nu toch de hele tijd te zeiken over die 50m2, dat is echt wel niet te klein. Weet jij wat klein is, als student in een 12m2 kamer zitten, of met zijn 2 in een 25m2 duplex tijdens de studies (en de jaren erna). DAT is klein, maar 50m2 voor zen 2 is perfect leefbaar.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
In een hok van 5 bij 10 meter.
Naieve kalverliefde noemen we dat.
Precies, stelletje verwende snotapen - 50m2 is echt niet klein. Bovendien heeft niet iedereen zo'n kort lontje dat ze niet met z'n tweeen op 50m2 kunnen vertoeven. Als men dan toch zo graag wil generaliseren; sommige mensen heb wel een goede stabiele relatie dat dit prima te doen is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 16:41 schreef Emu het volgende:
[..]
Man wat zit jij hier nu toch de hele tijd te zeiken over die 50m2, dat is echt wel niet te klein. Weet jij wat klein is, als student in een 12m2 kamer zitten, of met zijn 2 in een 25m2 duplex tijdens de studies (en de jaren erna). DAT is klein, maar 50m2 voor zen 2 is perfect leefbaar.
Dankjewel !!quote:Op vrijdag 10 april 2009 17:00 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Precies, stelletje verwende snotapen - 50m2 is echt niet klein. Bovendien heeft niet iedereen zo'n kort lontje dat ze niet met z'n tweeen op 50m2 kunnen vertoeven. Als men dan toch zo graag wil generaliseren; sommige mensen heb wel een goede stabiele relatie dat dit prima te doen is.
Zelf heb ik samengewoond in een kamer van ongeveer 30m2 - ging super. En prima dat niet iedereen dit mogelijk ziet, sommige mensen hebben nu eenmaal hun ruimte nodig, maar het is belachelijk kortzichtig om gelijk er vanuit te gaan dat dit voor iedereen geldt.
Ik zou even bij de makelaar vragen waar dit op slaat: als het inderdaad zo is dat er maar 1 persoon ingeschreven mag worden op dat adres, lijkt het me nogal vreemd dat de makelaar zomaar roept dat je er ook met zijn tweeën kunt wonen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Miledy het volgende:
[..]
Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
quote:Huisvestingsvergunning
U heeft altijd een huisvestingsvergunning nodig als u woonruimte onder de ¤ 621,78 kunt huren in één van de aangewezen straten of wijken, ongeacht of u de woning van een particulier of van een woningcorporatie gaat huren.
Zonder vergunning is het verboden een woonruimte in één van deze straten of wijk te huren. De verhuurder - particulier of woningcorporatie - mag een huis of kamer alleen verhuren aan mensen met een huisvestingsvergunning. Daarbij maakt het niet uit of u uit Rotterdam komt of van buiten de stad.
Alsof je überhaupt op Zuid zou willen wonenquote:Op maandag 20 april 2009 22:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Dus ik mag niet overal in mijn stad wonen DT?
Triangeljostiquote:Op vrijdag 10 april 2009 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:
Op jezelf wonen, muts......
Op me eigen... triangeljosti..... Is begeleid wonen geen betere optie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |