abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67894328
Na maandenlang websites afspeuren heb ik misschien eindelijk hét appartament gevonden!!
Het betreft een pas gerenoveerd 2 kamer woning van 50m2.

Het enige nadeel ervan is dat er maar 1 persoon zich kan inschrijven bij de gemeente.
Terwijl het juist de bedoeling is om er samen in te gaan wonen (Ik en mijn vriend)

De woning hebben we niet via de woningbouw maar via een makelaar.
Zou de inschrijving met de makelaar te bespreken zijn?
Zo niet, wie weet waarom je in een 2 kamer woning niet met ze 2e ingeschreven kan staan

HELP !!
pi_67894495
Hebben ze het niet niet gewoon over de inschrijving op zich? En dus niet over de uiteindelijke bewoning?

Dan zou het begrijpelijk zijn iimo dat je maar met 1 persoon kan en hoeft in te schrijven.
Dan maak je ook maar 1 x kans op de woning.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:33:03 #3
58789 Snakey
-||||--------||||-
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:33:29 #4
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_67894529
Op jezelf wonen, muts......

Op me eigen... triangeljosti..... Is begeleid wonen geen betere optie?
Ik ben een eckte rapnegert
pi_67894548
Begeleidwonen ?
Nee bedankt !
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:36:41 #6
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_67894604
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:

doe eens lekker normaal joh. aan je reactie te zien is het met je sociale vaardigheden zo triest gesteld dat een verplichte opname in een tehuis wellicht wat is.
een schril contract met begeleid wonen.
From feudal serf to spender.
pi_67894660
..Ben net nieuw hier!
Wie helpt me even een handje met hoe ik foto's kan plaatsen.
Zo zien jullie ook wat meer

Want net kwamen er alleen maar kruisjes inplaats van afbeeldingen.
pi_67894695
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:38 schreef Miledy het volgende:
..Ben net nieuw hier!

[img]url[/img]

Maar je TT suckt wel erg
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_67894716
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:39 schreef Ripley het volgende:

[..]

[ [url=url]afbeelding[/url] ]

Maar je TT suckt wel erg
Sorry
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:41:10 #10
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67894726
quote:

[..]

Maar je TT suckt wel erg
Maar even aangepast, voor het topic alleen nog maar over de TT gaat.
pi_67894727
[ [url=url]http://img15.imageshack.us/my.php?image=home3o.jpglurl] ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:28 #12
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_67894760
quote:
..Ben net nieuw hier!

Als de foto's op je computer staan moet je ze eerst even uploaden, dat kan je hier doen; http://tinypic.com/

Dan kun je de link hier plaatsen, en dan moet je ze tussen [img] tags zetten, zoals Ripley aangaf.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:34 #13
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_67894762
ow, en wat betreft de restrictie - goedkope en kleine huizen gaan moeten in eerste instantie gaan naar de mensen die niet meer kunnen betalen. En een stelletje heeft meer geld dan een single (in het geval van minimale inkomsten zeg maar)
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:42:45 #14
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_67894766
quote:

[..]

Maar je TT suckt wel erg
Daar zag ik net een beter topic over hoor!

Verder is het waarschijnlijk zoals Rekkie zegt. Een huisbaas kan je (volgens mij) niet eens verbieden samen te gaan wonen.

En wat Ripley hierboven zegt geldt in principe toch alleen voor woningbouw? Particulier mag je huren en verhuren wat je wil.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:43:10 #15
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67894781
steunpunt van het internationale rode kruisje?

Edit: als jullie er allemaal doorheen gaan tiepen, laat dan maar
Intelligent, but fucked up.
pi_67894801
Nou hier wat foto's;

De keuken.

Kamer:

En de badkamer:

Dit is wat ik tot nu toe heb.
pi_67894815
Waarschijnlijk omdat de gemeente in al haar wijsheid heeft bepaald dat dat type woning met dat grondoppervlak slechts bewoond mag worden door 1 persoon. Dat is net zoiets als inkomenseisen enzo, je moet aan bepaalde eisen voldoen om een woonvergunning te krijgen.
Ja, ik generaliseer.
pi_67894837
quote:
..Ben net nieuw hier!

quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:32 schreef Rekkie het volgende:
Hebben ze het niet niet gewoon over de inschrijving op zich? En dus niet over de uiteindelijke bewoning?

Dan zou het begrijpelijk zijn iimo dat je maar met 1 persoon kan en hoeft in te schrijven.
Dan maak je ook maar 1 x kans op de woning.
pi_67894862
..
pi_67894863
Een kamer vinden bij een makelaar wat bedoelt is voor 1 persoon. Wanneer de makelaar of omwonenden erachter komt, dat jij er met twee woont, heb je kans om uit de woning gezet te worden.

Ik neem aan dat jullie beide studeren. Omdat je dan je studie adres door moet geven aan IB groep, betekent het dus dat je beide ingeschreven zou moeten staan in deze woning. En dus bij de gemeente ingeschreven moet zijn op dat adres.

En wie gaat er nu samenwonen op 50m2? Lijkt mij te klein en kun je relationele problemen van ondervinden.
pi_67894889
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:44 schreef Northside het volgende:
Waarschijnlijk omdat de gemeente in al haar wijsheid heeft bepaald dat dat type woning met dat grondoppervlak slechts bewoond mag worden door 1 persoon. Dat is net zoiets als inkomenseisen enzo, je moet aan bepaalde eisen voldoen om een woonvergunning te krijgen.
Nog een goed argument.
pi_67894925
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:47 schreef devl1nsect het volgende:
Een kamer vinden bij een makelaar wat bedoelt is voor 1 persoon. Wanneer de makelaar of omwonenden erachter komt, dat jij er met twee woont, heb je kans om uit de woning gezet te worden.

Ik neem aan dat jullie beide studeren. Omdat je dan je studie adres door moet geven aan IB groep, betekent het dus dat je beide ingeschreven zou moeten staan in deze woning.

En wie gaat er nu samenwonen op 50m2? Lijkt mij te klein en kun je relationele problemen van ondervinden.

De makelaar zelf vermeld dat je er met ze 2e mag wonen maar dat er maar 1 ingeschreven kan staan. Hieronder zie je de advertentie zelf;

Dit leuke appartement is te huur aan de Pretorialaan. Dichtbij metrostation Rijhaven, 3 minuutjes lopen, dus alles goed bereikbaar.
Het gaat om een appartement van 50m², net gerenoveerd dus alles in perfecte staat. Je heb een slaapkamer van 20 m², een woonkamer van ongeveer dezelfde grootte, een ruime badkamer en mooie nieuwe keuken. Het is de bovenwoning van een huis waaronder zich twee kamers bevinden. Hierdoor deel je wel het trapgat, maar hier heb je verder geen last van. Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
pi_67894999
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Miledy het volgende:

[..]

De makelaar zelf vermeld dat je er met ze 2e mag wonen maar dat er maar 1 ingeschreven kan staan. Hieronder zie je de advertentie zelf;

Dit leuke appartement is te huur aan de Pretorialaan. Dichtbij metrostation Rijhaven, 3 minuutjes lopen, dus alles goed bereikbaar.
Het gaat om een appartement van 50m², net gerenoveerd dus alles in perfecte staat. Je heb een slaapkamer van 20 m², een woonkamer van ongeveer dezelfde grootte, een ruime badkamer en mooie nieuwe keuken. Het is de bovenwoning van een huis waaronder zich twee kamers bevinden. Hierdoor deel je wel het trapgat, maar hier heb je verder geen last van. Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
Dan het andere stuk. Om beide stufi te krijgen zul je beide ingeschreven moeten staan op dat adres. Gemeente laat er maar 1 toe.

Dus een no go

+ 50 m2 lijkt me niet prettig om daar samen te wonen
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:52:50 #24
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_67895005
met amar 1 ingeschreven staan heeft miscshien nadelen voor: Stufi, huurtoeslag etc ?
pi_67895141
Ik wist niet dat 50m2 zó klein is om samen in te wonen!
En we hadden het al besproken maar omdat mijn ouders een te hoog inkomen hebben en ik toch maar 200 zoveel krijg als ik uitwonend sta (volgens de IB-Groep) blijf ik waarschijnlijk ingeschreven staan bij me ouders thuis. Ik woon dan wel gewoon in het huis maar haal me post gwn bij me ouders, blijf ik toch nog eens langkomen Hij staat er dan wel inschreven omdat hij dan 500+ krijgt maar in het contract moet wel vermeld staan dat ik er ook woon.
pi_67895199
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:52 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Dan het andere stuk. Om beide stufi te krijgen zul je beide ingeschreven moeten staan op dat adres. Gemeente laat er maar 1 toe.

Dus een no go

+ 50 m2 lijkt me niet prettig om daar samen te wonen
50m2 woonoppervlakte is meestal niet eens de totale oppervlakte van de woning hoor......

En die inschrijving betekent voor zover ik het kan beoordelen dat er maar 1 mag inschrijving op de woning..... op de soort van wachtlijst dus.

Er mogen dus wel 2 wonen, volgens de TS en de makelaar
pi_67895241
(zucht) eindelijk even geen negatieve commentaar
pi_67895264
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:57 schreef Miledy het volgende:
Ik wist niet dat 50m2 zó klein is om samen in te wonen!
En we hadden het al besproken maar omdat mijn ouders een te hoog inkomen hebben en ik toch maar 200 zoveel krijg als ik uitwonend sta (volgens de IB-Groep) blijf ik waarschijnlijk ingeschreven staan bij me ouders thuis. Ik woon dan wel gewoon in het huis maar haal me post gwn bij me ouders, blijf ik toch nog eens langkomen Hij staat er dan wel inschreven omdat hij dan 500+ krijgt maar in het contract moet wel vermeld staan dat ik er ook woon.
50m2. Stel je een kamer voor van 5 meter breed bij 10 meter lang.

Hoe kun je ingeschreven staan op adres A en B?

Wat je ook kan doen:
ingeschreven staan bij je ouders thuis. Minder stufi krijgen. Vriend het huis laten huren. Jij erin...

Is dat een ID?
pi_67895315
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:01 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

50m2. Stel je een kamer voor van 5 meter breed bij 10 meter lang.

Hoe kun je ingeschreven staan op adres A en B?

Wat je ook kan doen:
ingeschreven staan bij je ouders thuis. Minder stufi krijgen. Vriend het huis laten huren. Jij erin...

Is dat een ID?
!!! Dat bedoelde ik dus ook !!!
Sorry als ik niet duidelijk overkwam.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn als ik het doe hoe jij het zegt.
En me vader betaald toch mijn school dus het beetje studiefin. heb ik voor me eigen

Het is op zich dus alleen post bij me ouders halen. Vind dat niet zo heel erg want dan zie ik ze ook wel wat vaker.
pi_67895467
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:03 schreef Miledy het volgende:

[..]

!!! Dat bedoelde ik dus ook !!!
Sorry als ik niet duidelijk overkwam.
Dat zou toch geen probleem moeten zijn als ik het doe hoe jij het zegt.
En me vader betaald toch mijn school dus het beetje studiefin. heb ik voor me eigen

Het is op zich dus alleen post bij me ouders halen. Vind dat niet zo heel erg want dan zie ik ze ook wel wat vaker.
Dan bedoelen wij hetzeflde

Soms toch lastig lezen die letters

Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.

Suc6 en laat ons weten hoe je uiteindelijk hebt aangepakt.
pi_67895660
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:08 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Dan bedoelen wij hetzeflde

Soms toch lastig lezen die letters

Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.

Suc6 en laat ons weten hoe je uiteindelijk hebt aangepakt.
Ja ik vind het niet zo erg. Want indien ik uitwonend bent blijft hij mijn school, verzekering betalen. Ik vind het opzich wel fare? Hij blijft een aantal dingen betalen wat wel mooi mee genomen is. Kan ik dat geld weer voor wat anders gebruiken
pi_67895720
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:16 schreef Miledy het volgende:

[..]

vind het opzich wel fare?
Wat bedoel je hiermee?
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:20:47 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67895776
ziet er netjes uit dat huisje .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67895795
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:19 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Dat ik het wel eerlijk vind.
pi_67895807
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:20 schreef Maanvis het volgende:
ziet er netjes uit dat huisje .
Dankjewel !
Ik vind de badkamer lekker ruim en de keuken erg modern.
Scheelt me weer een gasfornuis
pi_67895815
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:21 schreef Miledy het volgende:

[..]

Dat ik het wel eerlijk vind.
Fair dus, maar wat vind jij er eerlijk aan dat als jij op jezelf woont, dat je ouders nog steeds voor je betalen?
  vrijdag 10 april 2009 @ 14:24:18 #37
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_67895858
Is wettelijk gezien wel zo, dat als je in een gemeente woont, je daar ingeschreven moet staan, tenzij het gaat om een studentenkamer (niet een appartement)
Als er 1 ingeschreven staat op het adres, maar het adres is het verblijf adres van 2 personen gaat er dus 1 in de fout....
En kan dat problemen geven in verband het toegestane aantal bewoners op het adres....
Ik ben een eckte rapnegert
pi_67895951
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Fair dus, maar wat vind jij er eerlijk aan dat als jij op jezelf woont, dat je ouders nog steeds voor je betalen?

Als je goed leest:

devl1nsect - Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.

Dus ik bedoel hiermee dat ik niet extra ''leefgeld'' hoeft te hebben omdat me vader nog wat dingen voor me blijft betalen, en als je andere lasten heb vind ik dat wel mooi genomen? En me schoonpa is hierbij n.v.t. omdat hij inmiddels al overleden is
pi_67895986
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:24 schreef Gummibeer79 het volgende:
Is wettelijk gezien wel zo, dat als je in een gemeente woont, je daar ingeschreven moet staan, tenzij het gaat om een studentenkamer (niet een appartement)
Als er 1 ingeschreven staat op het adres, maar het adres is het verblijf adres van 2 personen gaat er dus 1 in de fout....
En kan dat problemen geven in verband het toegestane aantal bewoners op het adres....
Vind je hierin wel gelijk hebben.
Zal het even navragen bij de makelaar zelf zodra hij contact met mij heeft opgenomen
pi_67896071
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:27 schreef Miledy het volgende:

[..]

Als je goed leest:

devl1nsect - Betekent dan wel dat je vader een dief is van zijn eigen portemonnee. Immers heeft zijn dochter recht op de stufi uitwonend. Misschien een deal sluiten met je schoonpa: onder de noemer 'leefgeld'.

Dus ik bedoel hiermee dat ik niet extra ''leefgeld'' hoeft te hebben omdat me vader nog wat dingen voor me blijft betalen, en als je andere lasten heb vind ik dat wel mooi genomen? En me schoonpa is hierbij n.v.t. omdat hij inmiddels al overleden is
Dan blijft de vraag hetzelfde hoor! Je vader blijft immers voor jou betalen
pi_67896870
Nou en, als haar vader dat graag voor zijn dochter doet moet hij dat zelf weten toch?
Ja, ik generaliseer.
pi_67896941
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 14:32 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan blijft de vraag hetzelfde hoor! Je vader blijft immers voor jou betalen

Ja maar dat is niet erg. Zolang pa het betaalt.

Over 20 jaar heeft ze zelf kinderen. Dan denkt ze nog wel ff terug aan die goede oude tijd dat pappa alles voor haar betaalde. Zelfs toen zij zo graag wilde samen wonen met haar vriendje op een kamertje van 50m2.

Nogmaals;
* 50 m2 is te klein
* dief pappa's portemonnee
* mogelijke andere niet voorziene problemen (kan wel beren op de weg bedenken, heeft TS niets aan)
* mocht de relatie overgaan, kan TS naar een andere kamer zoeken of weer bij pa en ma intrekken. Immers staat de woning op vriend's naam.

Kortom:
zoek een acceptable woning voor jezelf en je vriend en zorg dat je stufi krijgt en behoudt en schrijf je samen in bij de makelaar en gemeente op 1 adres.
pi_67897362
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:01 schreef Northside het volgende:
Nou en, als haar vader dat graag voor zijn dochter doet moet hij dat zelf weten toch?
En ik zeg dat hij dat niet zelf moet weten?
Maar waarom zou je dan gaan samenwonen als je toch blijft teren op vader?
pi_67898729
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 15:21 schreef Rekkie het volgende:

En ik zeg dat hij dat niet zelf moet weten?
Maar waarom zou je dan gaan samenwonen als je toch blijft teren op vader?
Omdat ze 24/7 bij haar lover wil zijn denk ik.
Ja, ik generaliseer.
pi_67898761
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:07 schreef Northside het volgende:

[..]

In een hok van 5 bij 10 meter.

Naieve kalverliefde noemen we dat.
pi_67898829
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:07 schreef Northside het volgende:

[..]

Dat vraag ik niet....... ik vraag me af waarom Pa moet bijdragen (buiten het feit dat hij dat wil)
pi_67899268
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Daar moet ze zelf achterkomen he. De eerste keer denkt iedereen "dat dit echt anders is, dit is voor altijd!" en luistert niemand naar de wijze adviezen van anderen.
Ja, ik generaliseer.
pi_67899676
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:08 schreef devl1nsect het volgende:

[..]

Man wat zit jij hier nu toch de hele tijd te zeiken over die 50m2, dat is echt wel niet te klein. Weet jij wat klein is, als student in een 12m2 kamer zitten, of met zijn 2 in een 25m2 duplex tijdens de studies (en de jaren erna). DAT is klein, maar 50m2 voor zen 2 is perfect leefbaar.
  vrijdag 10 april 2009 @ 17:00:45 #49
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_67900335
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 16:41 schreef Emu het volgende:

[..]

Man wat zit jij hier nu toch de hele tijd te zeiken over die 50m2, dat is echt wel niet te klein. Weet jij wat klein is, als student in een 12m2 kamer zitten, of met zijn 2 in een 25m2 duplex tijdens de studies (en de jaren erna). DAT is klein, maar 50m2 voor zen 2 is perfect leefbaar.
Precies, stelletje verwende snotapen - 50m2 is echt niet klein. Bovendien heeft niet iedereen zo'n kort lontje dat ze niet met z'n tweeen op 50m2 kunnen vertoeven. Als men dan toch zo graag wil generaliseren; sommige mensen heb wel een goede stabiele relatie dat dit prima te doen is.

Zelf heb ik samengewoond in een kamer van ongeveer 30m2 - ging super. En prima dat niet iedereen dit mogelijk ziet, sommige mensen hebben nu eenmaal hun ruimte nodig, maar het is belachelijk kortzichtig om gelijk er vanuit te gaan dat dit voor iedereen geldt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_67915613
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 17:00 schreef Sylver_ het volgende:

[..]

Precies, stelletje verwende snotapen - 50m2 is echt niet klein. Bovendien heeft niet iedereen zo'n kort lontje dat ze niet met z'n tweeen op 50m2 kunnen vertoeven. Als men dan toch zo graag wil generaliseren; sommige mensen heb wel een goede stabiele relatie dat dit prima te doen is.

Zelf heb ik samengewoond in een kamer van ongeveer 30m2 - ging super. En prima dat niet iedereen dit mogelijk ziet, sommige mensen hebben nu eenmaal hun ruimte nodig, maar het is belachelijk kortzichtig om gelijk er vanuit te gaan dat dit voor iedereen geldt.
Dankjewel !!
Ik twijfelde even door alle reacties over dat 50m2 te klein was.
Kan niet wachten om Ikea leeg te halen!

(Palief werkt toevallig nog eens in Ikea dus krijg nog korting op het gehele assortiment! )
pi_67915631
Dit worden als het goed is de meubels voor in de slaapkamer;

Bed -

Kast -
Wel in een wat donkere kleur, moet ik nog naar opzoek gaan
(Als jullie wat gezien hebben lees ik het graag )

Voor in de woonkamer wil ik graag een witte hoekbank.
Maar we zijn nog aan het kibbelen over welke het wordt

[ Bericht 41% gewijzigd door Miledy op 11-04-2009 01:06:51 ]
pi_68029414
De gemeente kan ontheffing geven van dit soort regelingen, dus je zou kunnen proberen om ontheffing te vragen.
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 07:36:51 #53
9859 crew  Karina
Woman
pi_68029508
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:49 schreef Miledy het volgende:

[..]

Je kan er eventueel ook met z'n tweeen wonen maar helaas kan er maar één ingeschreven staan bij de gemeente.
Ik zou even bij de makelaar vragen waar dit op slaat: als het inderdaad zo is dat er maar 1 persoon ingeschreven mag worden op dat adres, lijkt het me nogal vreemd dat de makelaar zomaar roept dat je er ook met zijn tweeën kunt wonen.

Als je maar 1 persoon inschrijft en die ene persoon staat ook op het huurcontract, dan kan diegene de ander er zo uitschoppen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_68082996
De reden dat je niet met 2 personen mag inschrijven, is dat je waarschijnlijk geen eigen huisnummer hebt en er onder het huisnummer meerdere appartementen worden verhuurd. Omwille eisen op het gebied van brandveiligheid zou het huis eigenlijk opgedeeld moeten worden met aparte vluchtvoorzieningen. De eigenaar zal daar geen geld voor hebben en lost het nu zo op. Een andere mogelijkheid is te gaan werken met een hoofdhuurder en medehuurder constructie, maar dat is niet aan te raden.

Vergeet ook niet dat je een huisvestingsvergunning nodig hebt om je in dit deel van Rotterdam in te schrijven. Hiervoor moet je aantoonbaar voldoen aan inkomenseisen. ZIe http://wonen.rotterdam.nl/smartsite2161468.dws?Menu=2003750&MainMenu=200037
quote:
Huisvestingsvergunning
U heeft altijd een huisvestingsvergunning nodig als u woonruimte onder de ¤ 621,78 kunt huren in één van de aangewezen straten of wijken, ongeacht of u de woning van een particulier of van een woningcorporatie gaat huren.
Zonder vergunning is het verboden een woonruimte in één van deze straten of wijk te huren. De verhuurder - particulier of woningcorporatie - mag een huis of kamer alleen verhuren aan mensen met een huisvestingsvergunning. Daarbij maakt het niet uit of u uit Rotterdam komt of van buiten de stad.
  maandag 20 april 2009 @ 22:37:53 #55
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_68221077
Dus ik mag niet overal in mijn stad wonen DT?
pi_68237561
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:37 schreef TJDoornbos het volgende:
Dus ik mag niet overal in mijn stad wonen DT?
Alsof je überhaupt op Zuid zou willen wonen
pi_68356281
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 13:33 schreef Gummibeer79 het volgende:

Triangeljosti
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')