quote:Op donderdag 9 april 2009 22:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Tan!![]()
Debuurvrouw, ik zou het ook zeker niet aan juf vertellen wie het kind was. En ik zou, als ze er weer naar vraagt, zeggen dat je wel weet wie het is, maar dat je zoon dat in vertrouwen aan jou heeft verteld en dat je het daarom niet aan juf wilt doorgeven. Omdat het niet belangrijk is wiens naam op het briefje staat, maar dat het belangrijk is dat je zoon weet dat hij dat niet had mogen doen. En als juf geen genoegen neemt met dat antwoord heeft ze pech.Ik kan het me trouwens ook nog wel voorstellen, die actie van hem!
Met lootjes trekken heb ik ook wel eens gehad 'nu wil ik zeggen dat ik mezelf heb want ik vind die zoooo stom om een cadeau voor te gaan verzinnen' maar je doet dat niet omdat het niet 'hoort' en omdat je weet dat het uitkomt
![]()
Dat heb ik nu soms nog hoorquote:Met lootjes trekken heb ik ook wel eens gehad 'nu wil ik zeggen dat ik mezelf heb want ik vind die zoooo stom om een cadeau voor te gaan verzinnen' maar je doet dat niet omdat het niet 'hoort' en omdat je weet dat het uitkomt
Vriendinnetjes in de klas die oorbellen gekregen haddenquote:Op zondag 12 april 2009 22:57 schreef poemojn het volgende:
Wat een geweldige foto van Saskia met haar nieuwe oorbellen!![]()
![]()
![]()
Hoe kwam ze eigenlijk op 't idee? Ik heb Myrthe er nooit over gehoord, volgens mij is het bij haar in de klas ook geen onderwerp ofzo. Bij jullie kleuters wel?
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden is een oud spreekwoord.quote:Op zondag 12 april 2009 23:01 schreef RockabeIIa het volgende:
Swets, een kopje gekookt afgekoeld water met een theelepeltje zout werkt net zo goed om het schoon te maken/krijgen/houden en het prikt niet
tip van de dag: zoek een juwelier die twee tegelijk schietquote:Op maandag 13 april 2009 06:54 schreef Luchtbel het volgende:
Ik vind het haar ook leuk staan hoor
Jolie wil ook erg graag en vraagt er al een lange tijd. Op haar vierde verjaardag waren we bij de juwelier en toen heb ik beloofd dat ze gaatjes mag als ze er op haar vijfde verjaardag nog zo over denkt.
Ik ben benieuwd!
Ok, links en rechts afslaan danquote:Op maandag 20 april 2009 00:05 schreef bixister het volgende:
bah beefcake, niet meer zeggen dat ie 't hoekie om mag hoor!![]()
Ja best getsiequote:Op maandag 20 april 2009 22:05 schreef Sugar het volgende:
Nee, allergisch schreef ik wel, maar dat is het misschien helemaal niet. De bulten raken gewoon ontstoken meteen en dan worden ze dus heel groot, pusserig en rood. Getsie, he?
Eva heeft dat ook, bij elke muggenbeet. Ik smeer dus ook gelijk betadine op elke muggenbeet, dat helpt goed.quote:Op maandag 20 april 2009 22:05 schreef Sugar het volgende:
Nee, allergisch schreef ik wel, maar dat is het misschien helemaal niet. De bulten raken gewoon ontstoken meteen en dan worden ze dus heel groot, pusserig en rood. Getsie, he?
Lief tochquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef moussy het volgende:
Mam
Ja?
Ik houououou van jou, voor de rest van de heeeleeeee wereld!
De enige die bij Timo zijn mond vrijwillig ingaat is elmex sensitive. Op de markt, 3 voor 5,= Alle andere vind hij ook te scherpquote:Op dinsdag 21 april 2009 21:46 schreef moussy het volgende:
Cas had de lijm van de papier maché op zijn voorhoofd zitten. Toen ik vroeg wat dat was, Oh, voor de lieeeefste moeder van de heeeeeeeeeele wereld, ik heb maar niet verder gevraagd, aangezien hij in een moeder-fase zit. Loop je door de Supermarkt:
Mam
Ja?
Ik houououou van jou, voor de rest van de heeeleeeee wereld!
Even een tandenvraagje, weten jullie op een gegeven moment ook niet meer waar de kinderen mee moeten poetsen van tandpasta? Ik was de weg kwijt, Cas zn gebit is te groot voor peutertandpasta, maar junior vond hij heet en waar heb ik hem vanavond mee gepoetst.. tandpasta voor volwassenen! (op aanraden van de tandarts hoor) en zo liggen hier tig tube's junior allemaal gekocht.. maar te heet, raar kind.
Kan van alles zijn, René heeft ook zo'n terugal gehad, bij haar was het omdat ze 'vergat' te plassen, te druk met andere dingen.. boos worden heeft geen zin, ook al begrijp ik het best wel.quote:Op woensdag 22 april 2009 12:11 schreef Lishe het volgende:
Even een handen in haar post. vind het een beetje een vervelend onderwerp om over te typen maar ik weet echt niet hoe ik hiermee om moet gaan.
Onze kleuter is dus al een tijd zindelijk. Geen ongelukjes, omdat ze wat later was ging het gewoon in 1 keer goed.
Afgelopen maandag heeft ze op school in haar broek geplast. 's middags weer, gisteren tijdens het naar huis fietsen weer en net belde lief dat ze weer in haar broek had geplast.
Ik word er kwaad van eigenlijk, waar komt dat nou vandaan? Eerst heel geduldig uitgelegd en met haar daarover gepraat, maar gisteren ben ik ook boos geworden.
Iemand tips? Ideeen?
Ik vind het echt moeilijk, mijn kleine onzekere meisje.
Ben net bij de bekkebeul tandarts geweest met de kids... ik heb t hem even gevraagd :quote:Op woensdag 22 april 2009 13:06 schreef moussy het volgende:
[..]
Kan van alles zijn, René heeft ook zo'n terugal gehad, bij haar was het omdat ze 'vergat' te plassen, te druk met andere dingen.. boos worden heeft geen zin, ook al begrijp ik het best wel.
Tandpasta, wij poetsen met elmex peuter 's morgens, dan mag hij zelf poetsen en 's avonds poetsten we Cas met Oral-B Pro-expert en dat doe ik. René poetst met wat er is
Bedankt, maar ik had het gister ook al aan mn eigen tandarts gevraagd. Elmex en Zendium vind ik trouwens wel scherp.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:10 schreef Stout het volgende:
[..]
Ben net bij de bekkebeul tandarts geweest met de kids... ik heb t hem even gevraagd :
Vanaf dat ze gaan wisselen is volwassentandpasta het beste, de junior bevat dan al te weinig fluor.
Er moet minimaal 1400 ppm inzitten . Het maakt hem dan niet uit wat, zijn voorkeur ging uit naar Elmex of Zendium. Beiden zijn niet heel scherp, zeker de sensitieve niet.
Ja, junior is onzin volgens veel tandartsen, zijn zelfs niet zachter van smaak. Maar waarom is er junior, omdat veel kindjes peutertandpasta niet uitspugen omdat ze het lekker vinden en dit aangeleerd hebben. In junior zit minder fluoride, dan in normale, dus doorslikken is niet zo ernstig.Dus spuugt je kind het wel uit, kan je gewoon zachtjes overstappen op gewone tandpasta. Desnoods half peuter, half gewone tandpasta op een borsteltje.quote:Op woensdag 22 april 2009 13:18 schreef Rewimo het volgende:
Voortaan dus gewone tandpasta begrijp ik. Mooi, da's lekker makkelijk
jaquote:Op woensdag 22 april 2009 13:32 schreef Rewimo het volgende:
Dat laatste letterlijk, begrijp ik uit je eerdere berichtjes
Ik ben ook echt wel eens boos geworden hoor! Vooral toen ze ook nog eens in dr broek gepoept had op school... De volgende dag was ze thuis ivm buikgriepquote:Op woensdag 22 april 2009 13:35 schreef Lishe het volgende:
Dank jullie voor de reactie. Mous, fijn dat je me begrijpt! Ik ga morgen met haar juf praten, ze waren al weg. Ik geloof het vergeten wel 1 keer, maar niet 4 keer in 3 dagen als het daarvoor nooit gebeurde. En ik wil niet dat het een ding word. Nouja, komt goed.
Hier komt hij tegenwoordig wel eens voorquote:Op woensdag 22 april 2009 14:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik wacht nog steeds op de dag dat ie zegt: "Dat was lekker mam, heb je nog meer?"
Hadden wij gisteren... met rodekoolquote:Op woensdag 22 april 2009 14:41 schreef Rewimo het volgende:
Ik wacht nog steeds op de dag dat ie zegt: "Dat was lekker mam, heb je nog meer?"
Dat klinkt leukquote:Op woensdag 22 april 2009 15:18 schreef Lishe het volgende:
Gisteren trouwens wel fijn: ik mocht na het haren wassen allemaal vlechtjes in haar haar maken. Dat doe ik zo graag maar wil ze nooit. Helemaal ontspannen was ze.
En of jij dat kan!quote:Op woensdag 22 april 2009 15:18 schreef Lishe het volgende:
Wat moeten we er nou mee? Zulke lieve mooie meiden en ze worstelen soms zo.
Blegh. En dan dacht ik verdorie dat ik het allemaal wel kon, moeder zijn, met mijn werk en opleiding en ideeen.
da's inderdaad ook nog een optie.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:01 schreef Rottdog het volgende:
Anders de urine is laten testen op een blaasontsteking.
Bij Zoë in de klas zit een meisje waarvan ze dachten dat het een machtspelletje was met haar moeder. Na een aantal dagen bleek het dus om een verwaarloosde blaasontsteking te gaan.
quote:Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef renzell het volgende:
Cool Job!![]()
En heel fijn dat die sticker bleek te helpen Lishe! Hopelijk was het een (heeeeeele korte) fase.
Julius gaat naar ook de basisschool, nog maar net. Best heftig, vind ik dat! Het gaat op zich goed hoor, maar veel liever nog dan schoolse verplichtingen zoals letters overtrekken, stil zitten op stoeltjes en in een kring liedjes zingen, speelt hij thuis met zijn treinbaan, ons kleutertje. Ik snap het ook wel. Na 2 maanden 'anarchie' in midden Amerika, valt het zich aanpassen aan een systeem hem best zwaar. Dat is echt duidelijk merkbaar. Zo gaat hij gerust halverwege het verhaal van juf Esther midden in de kring op de grond liggen, zingt hij keihard door alle kinderen heen, of krast ie zijn blaadje vol in plaats van dat hij binnen de lijntjes kleurt. Kortom; het valt nog niet mee, tussen de grote kindjes. Wat is ie dan klein opeens nog! En een dromertje ook. Hij gaat helemaal zijn eigen weg daar tussen al die grote kinderen. Petje pitamientje, zoals ie, zijn bodywarmer achter zich aangesleept, naar buiten komt slenteren om 15.15uur. En dan, als ie mij ziet, breekt plotsling dat snoetje open en rent ie op me af, om me te bedelven onder de zoentjes. Kleintje! Klein lief kleintje![]()
![]()
, denk ik dan. Je hebt het maar te doen allemaal.
quote:Op maandag 27 april 2009 10:01 schreef livelink het volgende:
Katja lijkt helemaal niet op mij wat dat betreft. Die heb ik net afgeleverd bij de manege voor een dagje ponykamp. Iets wat ik echt verschrikkelijk vond en vind. En dan kan ik me totaal niet voorstellen dat zij dat wel wil. Ik heb wel 10 x gevraagd of ze het zeker wist. Net bij het wegbrengen bleek dat zij niemand kent en toen werd ze toch wel een beetje stilletjes en witjes. Ik ben wijselijk maar snel weggegaan. Telefoonnummers in haar zak gestopt, zodat ze me altijd kunnen bellen als het niet gaat. Maar waarschijnlijk komt ze vanmiddag helemaal enthousiast thuis.
Pfff, dat dus! Jeetje, dat doe je kinderen toch niet aan! maar hopelijk met de nieuwe juf weer plezier in het zwemmen.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Dat zo iemand les mag gevenZwemles moet leuk zijn, zo kweek je angst bij kinderen
Wat grappig, heeft ze dat zelf bedacht of zeiden ze dat zo?quote:Op maandag 27 april 2009 23:05 schreef livelink het volgende:
Katja heeft het naar haar zin gehad. Ze had een medaille gekregen omdat ' iedereen ook heel trots moest zijn op kindjes die het nog niet zo goed konden'.
pft.. ook al zo heftig.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Da`s wel heel sneu Mous!
Ik heb ook zo`n akkefietje gehad met de tijdelijke zwemleraar van T. Die trok hem aan 1 arm uit het water als hij vond dat hij z`n best niet deed, vertelde in zijn bijzijn tegen zijn collega dat hij terug naar badje 1 moest en meer van dat soort dingen..ik heb toen op het punt gestaan die vent een lup op z`n oog te geven. ben er toen een paar weken bij blijven zitten zodat leraar niets meer durfde te doen.
Toen zijn eigen juf terug was van bevallingsverlof zwom hij met 2 weken ineens schoolslag, kon hij duiken en is de beste in borstcrawl. Hij was gewoon soort verlamd van tegenzin door die vent!
Een Rus.. die iedere dag met een busje opgehaald wordt en daar ook het 1 en ander uithaald. Ik hoop maar dat Cas wat uit zn buurt vandaan blijft, kan het niet verbieden, want dan trekt het juist denk ik.quote:
Ik zie nu trouwens waarom Christan nog geen hoektanden heeftquote:In onderstaande tabel staat weergegeven wanneer de blijvende tanden en kiezen ongeveer wisselen of doorbreken.
5 tot 6 jaar eerste blijvende kiezen
6 jaar eerste snijtanden onder
6 tot 7 jaar eerste snijtanden boven
7 jaar tweede snijtanden onder
7 tot 8 jaar tweede snijtanden boven
8 tot 10 jaar rustfase
10 jaar hoektanden onder
10 tot 12 jaar eerste premolaren boven
eerste premolaren onder
tweede premolaren boven
tweede premolaren onder
hoektanden boven
12 tot 13 jaar tweede blijvende kiezen
18 tot 24 jaar derde blijvende kiezen, ofwel de verstandskiezen
Dank voor de tip!quote:Op zondag 10 mei 2009 11:05 schreef knorretje het volgende:
ik dacht hier ooit ergens gelezen te hebben dat er meer kids bezeten waren van 'platvoet'/dinosaurussen...
in september komt er een giga show naar ahoy voor iedereen (3-93)![]()
Net kaartjes gekregen (hoera het is moederdag) om er met zijn allen heen te gaan
maar wellicht dat sommigen hier er nog niet van wisten...
http://www.dinosaurlive.com/
Voor t shirts ben ik dit jaar zelfs naar 164 gegaan, de 158 waren al vrij kort (en ben ik ff blij)quote:Op zondag 10 mei 2009 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft vrij brede schouders. Mouwen zijn soms wel een tikkie aan de lange kant jaMaar qua lengte en breedte zit 152 echt wel goed.
dat is een idee, bedankt.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:32 schreef Rewimo het volgende:
lady-wrb, misschien de boeken van Co de Kloet? Niet specifiek bedoeld als voorlichting maar leesboeken waarin een hoop wordt verteld over het dagelijks leven en wat de beperkingen voor gewone mensen waren als gevolg van de oorlog. Geschreven vanuit het oogpunt van een lagereschooljongen.
Oorlogstijd in de polder
Ontsnapt uit de polder
Zwarte handel in de polder
De bevrijding van de polder
Wij hadden ook zo iets, Merijn wilde wel meer lezen en gaat zelf naar de bieb.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is een idee, bedankt.
het is natuurlijk ook wel zo dat de tweede wereldoorlog voor kinderen van nu een stuk minder leeft dan voor mijn generatie (en de jouwe natuurlijk)
ik ben opgevoed met de verhalen van mijn moeder, die het bombardement op rotterdam heeft meegemaakt. mijn opa, die gevochten heeft op de grebbeberg, mijn oudooms die in het verzet zaten en mijn oudtantes die hongertochten maakten naar het platteland.
dat ligt natuurlijk voor kinderen van tegenwoordig wel anders. ik vind het best moeilijk. het is zo'n belangrijke tijd in de geschiedenis geweest en zij kennen het alleen uit de boekjes.
Iris, daarom ga je nou juist op zwemlesquote:Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
Iris start zaterdag met zwemles![]()
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
ahh gossie, raar he dat het dan zo om kan slaan. Gaat vast goed komen.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
Iris start zaterdag met zwemles![]()
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
Nee, die heeft alleen A. HIj heeft vorig jaar zwemles gehad via school maar daar is nooit een diploma of zo uitgerold. Naar het schijnt heeft hij volgend schooljaar weer zwemles.quote:
Oh, en het scheelt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geld.quote:Op zondag 17 mei 2009 19:56 schreef chacama het volgende:
voor Christan.
Buuf. Ok. Ik snap hem. Dan komt het hier wel goed met zwemmen in de zee voor die spiertraining.
Ja, maar je moet hier voor 1 mei 5 zijn om te mogen beginnen. Oudste en middelste zijn van juli en augustus. Dus die waren dan al bijna 6 voor ze mochten beginnen. Dat vond ik te laat. dus binnenbad gedaan. Maar ja, wél 15 maanden.quote:Op zondag 17 mei 2009 20:02 schreef chacama het volgende:
Dat zou voor mij ook een hele goede reden zijn om voor het buitenbad te kiezen.
Goede beslissing Mous !! Beter voorkomen dan genezen niet waar !quote:Op dinsdag 26 mei 2009 12:49 schreef moussy het volgende:
Sterkte Renzell, idd erg spannend!
De raporten komen er weer aan, bij ons gaat dat in een map en deze moet weer terug naar school. Over Cas heb ik al eengesprekje gehad, we hebben besloten dat hij een jaartje op zijn eigen tempo gaat doen. Oftewel, Cas gaat naar de gemengde groep 2-3 ipv 3 en mag zelf meedoen met wat hij wil. Wil hij met 3 meedoen, prima, met 2, ook goed. Cas is net zoals René was gewoon jong en we willen niet dat hem hetzelfde overkomt als René.
Ik hoop wel dat ze hem wat gaan sturen, anders zit hij volgend jaar nog te kleurenquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:44 schreef Rewimo het volgende:
Een 2-3 groep lijkt me dan een prima oplossing. Hoeft hij zich in elk geval niet te vervelen als hij toch wat meer uitdaging wil
Kleuren is tofquote:Op dinsdag 26 mei 2009 13:47 schreef moussy het volgende:
Ik hoop wel dat ze hem wat gaan sturen, anders zit hij volgend jaar nog te kleuren
Da's fijn om te horen Spuug! Ik hoop dat dat bij Juul ook het geval is. Maar de balzak lijkt me nu juist zo'n plek die wel eens flink beurs kan voelen na een ingreep in die contreien. Nou ja, het is gewoon maar afwachten, verder valt er niets te doen.quote:Op dinsdag 26 mei 2009 14:27 schreef Spuuglokje het volgende:
Wat een prachtige oplossing Mous, dit lijkt me heel goed voor Cas.Dan heb je nog een jaar de tijd om te kijken hoe het (hij) zich gaat ontwikkelen.
Renzell, Wouter is geopereerd aan een waterbreuk toen hij anderhalf was. Hij had een bobbel in zijn lies, niet bij zijn zakje, maar er is in ieder geval niet gezegd dat het vanzelf over kon gaan. Het rotste vond ik die narcose, ook al stribbelt je kind niet tegen. De napijn valt erg mee. Veel succes en sterkte!
Stom gezicht he, René heeft alleen dr snijtanden nog staanquote:Op dinsdag 26 mei 2009 16:35 schreef Spuuglokje het volgende:
Een meter 4 is ook cool.Wat ik ook cool vind, is dat mijn oudste nu precies zo groot is als mijn moeder.
Dat moet dus ongeveer 1.70 zijn. Voordat ie mij inhaalt moet ie gelukkig nog wel een flink stuk.
En Wouter heeft 2 dagen achter elkaar 2 kiezen eruit (ja, 4 dus in totaal). Er blijft zo niks over van zijn ondergebit!
Ja, ik geloof ook écht dat het per kind verschilt.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:23 schreef Spuuglokje het volgende:
Pfoe, wat een nare ervaring met dat kapje.Maar gelukkig is de operatie geslaagd.
![]()
Wouter wil juist absoluut niet een prik, die is daar als de dood voor, hij wil liever een kapje! (Hij is al 3 x onder narcose geweest, waarvan 2x op een leeftijd dat hij dat nog weet). Toen hij laatst moést bloedprikken (voor meting of hij al aan zijn groeispurt bezig was) kreeg hij eerst een toverpleister (een pleister met verdovende zalf die een minuutje of 20 moet inwerken) waardoor hij het prikje bijna niet voelde. Dat scheelde al wel bij hem, maar echt, hij wil honderd keer liever een kapje dan een prik.
quote:Op vrijdag 29 mei 2009 10:20 schreef renzell het volgende:
Met Juul gaat het goed joh! Hij is logeren bij opa en oma nu en heeft helemaal geen pijn meer!
Sven was 's nachts al zindelijk voordat we er overdag mee begonnen, maar toevallig had ik het afgelopen week met de moeder van een vriendje het erover. Die hadden het ook al een aantal keer geprobeerd maar het lukte steeds niet. Tot een paar weken geleden, toen kwam hij er ineens zelf mee dat hij geen luier meer wilde 's nachts en sindsdien is hij droog.quote:Op vrijdag 29 mei 2009 09:29 schreef Vicky het volgende:
We "horen" hier nog niet maar hier zitten de mama's met wat meer ervaring..
Hoe hebben jullie je kind 's nachts zindelijk gekregen? Overdag is Amber hartstikke zindelijk, maar 's nachts nog niet. Ik laat haar elke avond voor het slapen gaan plassen maar d'r luier is 9 van de 10 keer 's ochtends behoorlijk nat toevallig wastie vanmorgen kurkdroog, maar ze heeft om 23.00 uur nog een schone aangehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |