abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 25 april 2009 @ 18:49:44 #101
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_68371874
Goed zo Job, gefeliciteerd
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_68372179
voor Job van harte met je A dilpoma !
  † In Memoriam † zaterdag 25 april 2009 @ 19:11:27 #103
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † zaterdag 25 april 2009 @ 19:11:58 #104
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68372431
luca mag in juni voor zijn B en dan kap ik met dat vroege gedoe
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:11:42 #105
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68378066
Job, gefeliciteerd met je A-diploma!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68378138
Gefeliciteerd Job!

Lois, wanneer gaat Eva naar de nieuwe school toe?
pi_68378306
Job, wat goed
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 25 april 2009 @ 22:58:44 #108
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_68379461
Livelink gefeliciteerd met je gediplomeerde zwemmerd!
Ik moest erg lachen om het speelverhaal en de brandweer, zo vindingrijk.

Lishe wat een goed idee van die sticker! Ik ga dat hier ook maar eens toepassen. Oudste is ook erg laks de laatste tijd. Ik denk dat die sticker als reminder wel gaat werken.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 26 april 2009 @ 01:22:36 #109
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_68382449
Cool Job!

En heel fijn dat die sticker bleek te helpen Lishe! Hopelijk was het een (heeeeeele korte ) fase.

Julius gaat naar ook de basisschool, nog maar net. Best heftig, vind ik dat! Het gaat op zich goed hoor, maar veel liever nog dan schoolse verplichtingen zoals letters overtrekken, stil zitten op stoeltjes en in een kring liedjes zingen, speelt hij thuis met zijn treinbaan, ons kleutertje. Ik snap het ook wel. Na 2 maanden 'anarchie' in midden Amerika, valt het zich aanpassen aan een systeem hem best zwaar. Dat is echt duidelijk merkbaar. Zo gaat hij gerust halverwege het verhaal van juf Esther midden in de kring op de grond liggen, zingt hij keihard door alle kinderen heen, of krast ie zijn blaadje vol in plaats van dat hij binnen de lijntjes kleurt. Kortom; het valt nog niet mee, tussen de grote kindjes. Wat is ie dan klein opeens nog! En een dromertje ook. Hij gaat helemaal zijn eigen weg daar tussen al die grote kinderen. Petje pitamientje, zoals ie, zijn bodywarmer achter zich aangesleept, naar buiten komt slenteren om 15.15uur. En dan, als ie mij ziet, breekt plotsling dat snoetje open en rent ie op me af, om me te bedelven onder de zoentjes. Kleintje! Klein lief kleintje , denk ik dan. Je hebt het maar te doen allemaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door renzell op 26-04-2009 08:17:48 ]
pi_68384277
quote:
Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef renzell het volgende:
Cool Job!

En heel fijn dat die sticker bleek te helpen Lishe! Hopelijk was het een (heeeeeele korte ) fase.

Julius gaat naar ook de basisschool, nog maar net. Best heftig, vind ik dat! Het gaat op zich goed hoor, maar veel liever nog dan schoolse verplichtingen zoals letters overtrekken, stil zitten op stoeltjes en in een kring liedjes zingen, speelt hij thuis met zijn treinbaan, ons kleutertje. Ik snap het ook wel. Na 2 maanden 'anarchie' in midden Amerika, valt het zich aanpassen aan een systeem hem best zwaar. Dat is echt duidelijk merkbaar. Zo gaat hij gerust halverwege het verhaal van juf Esther midden in de kring op de grond liggen, zingt hij keihard door alle kinderen heen, of krast ie zijn blaadje vol in plaats van dat hij binnen de lijntjes kleurt. Kortom; het valt nog niet mee, tussen de grote kindjes. Wat is ie dan klein opeens nog! En een dromertje ook. Hij gaat helemaal zijn eigen weg daar tussen al die grote kinderen. Petje pitamientje, zoals ie, zijn bodywarmer achter zich aangesleept, naar buiten komt slenteren om 15.15uur. En dan, als ie mij ziet, breekt plotsling dat snoetje open en rent ie op me af, om me te bedelven onder de zoentjes. Kleintje! Klein lief kleintje , denk ik dan. Je hebt het maar te doen allemaal.

arm ventje... ik hoop dat ie zijn draai snel vind
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 26 april 2009 @ 08:39:09 #111
13151 crew  Rewimo
pi_68384293
Ach Julius, het valt ook niet mee om nu weer in het gareel te moeten lopen... Wat vindt ie er zelf van, Renzell? Heeft hij het op zich wel naar zijn zin?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 27 april 2009 @ 09:51:00 #112
105888 renzell
pi_68414823
Jawel hoor, hij heeft het best naar zijn zin. Al roept ie 's ochtends vaak wel héél hard dat ie niet wil. Maar stiekem vindt hij het eigenlijk wel leuk, denk ik. Vooral het feit dat er veel andere kindjes zijn om mee te spelen. Alleen al die dingen die maar moeten, daar is hij het nog niet zo mee eens. En dat snap ik wel. Poeh man, het is ook niet niks, ineens zo'n heel systeem waar je maar in moet meedraaien, zomaar. Julius is niet zo van de systemen geloof ik. Net als wij trouwens.
  maandag 27 april 2009 @ 10:01:04 #113
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_68415060
Ach, die Julius. Erg herkenbaar, zowel voor mezelf als wat ik nu zie bij Job.
Overigens is Job nu hij voor de tweede keer in groep 1 zit wel in staat om binnen de lijntjes te kleuren, maar bij zelf tekenen blijft het bij wat krassen. En stil zitten op een stoeltje gaat ook nog lang niet goed.

Katja lijkt helemaal niet op mij wat dat betreft. Die heb ik net afgeleverd bij de manege voor een dagje ponykamp. Iets wat ik echt verschrikkelijk vond en vind. En dan kan ik me totaal niet voorstellen dat zij dat wel wil. Ik heb wel 10 x gevraagd of ze het zeker wist. Net bij het wegbrengen bleek dat zij niemand kent en toen werd ze toch wel een beetje stilletjes en witjes. Ik ben wijselijk maar snel weggegaan. Telefoonnummers in haar zak gestopt, zodat ze me altijd kunnen bellen als het niet gaat. Maar waarschijnlijk komt ze vanmiddag helemaal enthousiast thuis.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 27 april 2009 @ 21:32:04 #114
105888 renzell
pi_68438251
Hoe heeft ze het gehad Livelink, op ponykamp? Kreeg je een stralend meisje thuis?
Grappig, en best een beetje gek ook, lijkt me, als je kind in bepaalde dingen zó anders is dan jijzelf.
pi_68441629
ik ben ook benieuwd, livelink, hoe katja 't gehad heeft! dapper dat ze zoiets durfde/wilde!
pi_68441660
en job gefeliciteerd met 't diploma A! echt superknap! en snel!
  maandag 27 april 2009 @ 22:50:46 #117
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68441989
Gefeliciteerd met je A-diploma Job!
Tinus is afgelopen week gepromoveerd naar badje 3. Geheel tegen de verwachting in want hij greep nog elke keer de kant beet.
Sinds hij in badje 3 zit lijkt hij wel ineens de slag te pakken te hebben, hij zwemt al hele banen op zijn rug en met borstcrawl is hij de beste van z`n groepje. Alleen die schoolslag wil nog niet..
Als hij goed genoeg is mag hij naar badje 4, lange banen, om spierballen te kweken en daarna komt het afzwemmen.
Ik ben benieuwd hoe lang hij er nog over gaat doen!
Saartje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 27 april 2009 @ 22:51:15 #118
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_68442011
quote:
Op maandag 27 april 2009 10:01 schreef livelink het volgende:
Katja lijkt helemaal niet op mij wat dat betreft. Die heb ik net afgeleverd bij de manege voor een dagje ponykamp. Iets wat ik echt verschrikkelijk vond en vind. En dan kan ik me totaal niet voorstellen dat zij dat wel wil. Ik heb wel 10 x gevraagd of ze het zeker wist. Net bij het wegbrengen bleek dat zij niemand kent en toen werd ze toch wel een beetje stilletjes en witjes. Ik ben wijselijk maar snel weggegaan. Telefoonnummers in haar zak gestopt, zodat ze me altijd kunnen bellen als het niet gaat. Maar waarschijnlijk komt ze vanmiddag helemaal enthousiast thuis.
Saskia heeft dat ook. Wij zijn beide niet erg uithuizig en ik vond het vroeger als kind bv verschrikkelijk als ik eens een keer moest overblijven.

Saskia blijft regelmatig voor de lol over omdat ze het leuk vind en als het aan haar ligt eet ze elke middag bij een ander kindje uit d'r klas. Ze gaat rustig met een vriendje of vriendinnetje mee als ze de ouders niet kent.
  maandag 27 april 2009 @ 23:05:45 #119
37150 livelink
pi_68442695
Saskia ook al zo makkelijk en vrij! En dan zeggen ze nog dat je al je eigen onzekerheden overbrengt op je kinderen.

Katja heeft het naar haar zin gehad. Ze had een medaille gekregen omdat ' iedereen ook heel trots moest zijn op kindjes die het nog niet zo goed konden'. Ik vroeg of ze de andere kinderen nu had leren kennen, maar dat was niet zo. Eigenlijk kende ze nog steeds niemand, maar dat had kennelijk de pret niet gedrukt.
En nu is ze logeren bij mijn broer. Haar nichtje belde toen ze net thuis was of ze wilde logeren en dat wilde ze wel. Dus ze heeft het maar druk met haar sociale verplichtingen.

Tinus ook al in badje 3. Dan gaat het verder wel snel is mijn ervaring. Badje 2 duurde het langst bij ons.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 16:36:07 #120
7074 moussy
kuttekop
pi_68659935
Ik heb even jullie advies nodig, want ik weet het niet meer.

Cas ging met veel plezier naar zwemles, was niet bang niets aan het handje... opeens zie ik bij het douchen, zijn rug, kont en 1 been geschaafd, op de rand van het zwembad gesprongen/gevallen. Cas wil niet meer van de rand springen en wordt door de juf geholpen .. ze trekt hem in het water. Als hij naar zwemles moet zit hij te gieren, gillen, krijzen, kokhalzen van narigheid achter in mijn auto. Een gesprek heb ik al 2x geprobeert. Eerste keer, geen antwoord, niets. Tweede keer, Hij is een jankerd en moet zich niet zo aanstellen, hij past goed in deze groep want dat zijn allemaal van die jankerds en ze ging weer weg. Zij te water ik op de kant, dus je kan er niet zo makkelijk achter aan We mogen overigens niet bij de les kijken, dus ik weet niet wát er gebeurt is.

Cas is nooit bang geweest, springt als er geen rand is zo te water, maar nu.. drama, vorige week tot kotsen aan toe en heb ik er aan toegegeven en we zijn niet gegaan. Alleen morgen moeten we weer.. Ik zeg ergens anders zwemles, of moet ik toch wel doorzetten?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  maandag 4 mei 2009 @ 16:38:52 #121
37150 livelink
pi_68660073
Oh, ik weet zeker dat ik dan even zou stoppen met zwemles. Over een tijdje wellicht weer proberen in een andere groep en hopelijk bij een andere juf , want dat vind ik ook niet echt kunnen, hoor, dat gedrag van die juf. Natuurlijk mogen ze best streng zijn, maar dit is toch even van een andere categorie.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 mei 2009 @ 16:43:22 #122
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_68660274
Ergens anders zwemles, zeker weten... En bij het zwembad duidelijk, liefst nog schriftelijk aangeven waarom je stopt. Streng zijn prima, maar dit slaat nergens op
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 16:43:33 #123
7074 moussy
kuttekop
pi_68660283
Twee weken terug had hij een andere juf, inval, en zij wist hem goed te begeleiden. Maar ik kan geen garantie krijgen dat hij bij haar in de groep komt. Hij zal deze juf sowieso tegen komen tot hij klaar is met ABC
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 16:58:02 #124
7074 moussy
kuttekop
pi_68660894
Ik heb net (weer) gebeld en kreeg een mevrouw aan de telefoon, we gaan het bij de juf van 2 weken terug proberen, gaat dit ook niet, dan kan ik alsnog stoppen. Er is wel een wachtlijst voor deze groep, maar ze propt hem er tussen, want dit kan echt niet zei ze.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:02:10 #125
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_68661075
Wat een kut op stelten Mouss, zou met de directie van het zwembad om de tafel zitten. Dat je absoluut niet van deze werkwijze gediend bent.
  maandag 4 mei 2009 @ 17:08:24 #126
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_68661367
Ik was geloof ik wél te water gegaan Of staan bitchen op de kant.

Kom zeg, dat ze m een jankerd vindt is één ding, maar het ook gewoon ventileren is helemaal drie bruggen te ver.
Ik zou weigeren mijn kind aan haar bloot te stellen en idd even met een leidinggevende spreken. Is ze helemaal van de ratten besnuffeld!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 mei 2009 @ 18:23:35 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_68663506

klacht indienen tegen die "kut op stelten" zoals rottdog dat heel best weet te omschrijven
stormy waters...
sailin'
  maandag 4 mei 2009 @ 18:30:23 #128
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_68663689
Kut op stelten! Ja Moussy, dit is echt te idioot voor woorden, hier moet je werk van maken hoor. Hier mag zij niet mee wegkomen. Logisch dat ze allemaal in Cas' groep 'jankerds' zijn, van zo'n juf wórd je ook erg verdrietig. Ik stel voor: als compensatie voor het leed moeten ze Cas kostenloos het ABC laten halen.
  † In Memoriam † maandag 4 mei 2009 @ 19:23:47 #129
7074 moussy
kuttekop
pi_68665365
Met een klacht gaan ze volgens mij niets doen, het was namelijk al bekend dat ze zo is

P. wilde al wel gaan kijken hoelang ze dr adem in kan houden
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 4 mei 2009 @ 19:59:51 #130
13151 crew  Rewimo
pi_68666626
Dat zo iemand les mag geven Zwemles moet leuk zijn, zo kweek je angst bij kinderen
  maandag 4 mei 2009 @ 21:55:12 #131
144006 chacama
Ondernemend!
pi_68671360
quote:
Op maandag 4 mei 2009 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Dat zo iemand les mag geven Zwemles moet leuk zijn, zo kweek je angst bij kinderen
Pfff, dat dus! Jeetje, dat doe je kinderen toch niet aan! maar hopelijk met de nieuwe juf weer plezier in het zwemmen.
  dinsdag 5 mei 2009 @ 19:20:52 #132
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_68702832
quote:
Op maandag 27 april 2009 23:05 schreef livelink het volgende:
Katja heeft het naar haar zin gehad. Ze had een medaille gekregen omdat ' iedereen ook heel trots moest zijn op kindjes die het nog niet zo goed konden'.
Wat grappig, heeft ze dat zelf bedacht of zeiden ze dat zo?
Wel leuk dat ze zoiets zomaar doet!

Ik ben zo gek op mijn kleuter Ik vergeet voor het gemak even het brutale gedoe. Volgens de buren gewoon bijdehand. Maar wat is dat lieve kind gezellig en één en al vermaak de laatste tijd. Mooi weer? 'Doei mam, ik ben buiten.' Vies weer? 'Mag er iemand komen spelen?' En gewoon een heel fijn kind. 'Wat denk je van mijn tekening?' 'Hoe schrijf je de letter A?' 'Denk jij dat God bestaat?' 'Is dit een mannetjes of een vrouwtjes meeuw?' 'Mag ik echt zo'n grote snoep?' 'Zal ik je helpen schoonmaken/stofzuigen/was ophangen/ afwassen?' 'Heb je ook weleens zoiets gedaan toen je een kindje was?' 'Zal ik je voorlezen?' 'Ik trek vandaag gewoon maar weer een rok aan hoor.'

En vandaag verbaasde ze me met een tekening die ze voor mij maakte waar ze ons samen op getekend heeft. Met het feit dat ze het hele verhaal van Hans en Grietje kan vertellen. Dat ze weet hoe jam gemaakt wordt. Dat ze vrijuit begint te kletsen tegen iemand in de stad. En dat ze er na een paar dagen mooi weer al zo gekleurd uitziet.

dinsdag 5 mei 2009 @ 20:09:34 #133
144006 chacama
Ondernemend!
pi_68704638
Jolie LB, wat schrijf je vol lof en liefde over je dochter. Ronduit heerlijk om te lezen!
  dinsdag 5 mei 2009 @ 20:23:20 #134
37150 livelink
pi_68705196
Heerlijk Luchtbel. Dat vragenvuur en al die verhalen en het vrolijke spelen. Ik kan me voorstellen dat je helemaal blij wordt van Jolie. Leuk!
  Jubileum moderator dinsdag 5 mei 2009 @ 20:30:00 #135
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68705471

Heerlijk grietje is het ook LB
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 5 mei 2009 @ 20:48:54 #136
13151 crew  Rewimo
pi_68706227
Jullie zijn een heerlijk stel, LB
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 08:46:26 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_68719051
LB

Ik deed gister een rondje hyves.. bla bla bla zwemles gehad, nu maar hopen dat ze het leuk blijft vinden met een juf die haar onder water duwt.. ben benieuwd of het dezelfde is. Vanmiddag moet Cas weer zwemmen, het tranendrama hebben we gister al gehad, en ik heb pedagogisch verantwoord een prulletje beloofd als hij gewoon fijn gaat zwemmen bij de nieuwe juf, huilen mag.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 08:59:16 #138
13151 crew  Rewimo
pi_68719272
Soms doet een beetje chantage wonderen hè?
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 09:00:43 #139
7074 moussy
kuttekop
pi_68719295
Nee hij werd er niet warm of koud van
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 09:11:34 #140
13151 crew  Rewimo
pi_68719501
Ai... de mijne is er meestal wel gevoelig voor
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:14:38 #141
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68719564
Heerlijk om je stukje te lezen LB! Zo liefdevol en trots! (volgens mij zit jij de laatste tijd ook weer een stuk beter in je vel of niet?) Ik vind het super..
Hier ook twee kinderen die van dat vele buitenspelen in dat ieniemini beetje zon ineens best wel bruin zijn geworden.

Mous!!! Allemachtig wat een verhaal weer!
Zo'n mens kun je daar toch niet aan het werk houden? Zo kweek je kinderenmet trauma's!.. Wel fijn dat ie nu zo snel bij die andere juf terecht kan.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  woensdag 6 mei 2009 @ 09:15:59 #142
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68719594
Onze Maxi kwam gisteren thuis van zwemles met de mededeling dat hij volgende week dinsdag zijn papiertje krijgt en dan die donderdag er op al af mag zwemmen voor B!
Maxi, Midi & Mini
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 09:42:25 #143
13151 crew  Rewimo
pi_68720167
Wauw, knap van Maxi, dat heeft ie snel voor elkaar!
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 10:21:39 #144
7074 moussy
kuttekop
pi_68721228
Snel!

Ik kan de zwemkaart van Cas niet vinden, ik verdenk meneer er van dat hij hem weggegooid heeft
  woensdag 6 mei 2009 @ 10:38:04 #145
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68721753
ieks Mous!
Is de kaart al terecht?
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 10:59:14 #146
13151 crew  Rewimo
pi_68722422
Oeps, Cas Misschien even zwembad bellen of iemand hem daar langsgebracht heeft?
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 11:22:07 #147
7074 moussy
kuttekop
pi_68723207
Gevonden! Met scheur en verfrommeld achter zn autostoel zielig..
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 11:26:24 #148
13151 crew  Rewimo
pi_68723351
Duidelijk teken ja...
  woensdag 6 mei 2009 @ 11:27:16 #149
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68723374
Da`s wel heel sneu Mous!
Ik heb ook zo`n akkefietje gehad met de tijdelijke zwemleraar van T. Die trok hem aan 1 arm uit het water als hij vond dat hij z`n best niet deed, vertelde in zijn bijzijn tegen zijn collega dat hij terug naar badje 1 moest en meer van dat soort dingen..ik heb toen op het punt gestaan die vent een lup op z`n oog te geven. ben er toen een paar weken bij blijven zitten zodat leraar niets meer durfde te doen.
Toen zijn eigen juf terug was van bevallingsverlof zwom hij met 2 weken ineens schoolslag, kon hij duiken en is de beste in borstcrawl. Hij was gewoon soort verlamd van tegenzin door die vent!
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 11:36:47 #150
7074 moussy
kuttekop
pi_68723701
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Da`s wel heel sneu Mous!
Ik heb ook zo`n akkefietje gehad met de tijdelijke zwemleraar van T. Die trok hem aan 1 arm uit het water als hij vond dat hij z`n best niet deed, vertelde in zijn bijzijn tegen zijn collega dat hij terug naar badje 1 moest en meer van dat soort dingen..ik heb toen op het punt gestaan die vent een lup op z`n oog te geven. ben er toen een paar weken bij blijven zitten zodat leraar niets meer durfde te doen.
Toen zijn eigen juf terug was van bevallingsverlof zwom hij met 2 weken ineens schoolslag, kon hij duiken en is de beste in borstcrawl. Hij was gewoon soort verlamd van tegenzin door die vent!
pft.. ook al zo heftig.

Ik ga een brief schrijven naar de dikke deur van het zwembad met mijn beklacht er in. Geen mail, een brief, dan komt hij vast wel op de juiste plek. Ik denk nml dat ie anders bij de loketmevrouw blijft hangen. Die overigens super lief was aan de telefoon.

Wij hebben ook wat in de buurt gehad, alle jongetjes hier zijn van rond hetzelfde bouwjaar als Cas. Nu is er een nieuw jongetje bij komen wonen en die heeft het jongste buurjongetje (van 3) in het ziekenhuis geschopt
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 11:42:45 #151
13151 crew  Rewimo
pi_68723883
Jeetje, dat is niet mis. Fijn jongetje
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 11:44:50 #152
7074 moussy
kuttekop
pi_68723963
quote:
Op woensdag 6 mei 2009 11:42 schreef Rewimo het volgende:
Jeetje, dat is niet mis. Fijn jongetje
Een Rus.. die iedere dag met een busje opgehaald wordt en daar ook het 1 en ander uithaald. Ik hoop maar dat Cas wat uit zn buurt vandaan blijft, kan het niet verbieden, want dan trekt het juist denk ik.
  woensdag 6 mei 2009 @ 13:28:19 #153
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68727453
baksteen door de voorruit..dan blijft hij wel uit de buurt
Lekker dan
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 6 mei 2009 @ 15:20:27 #154
7074 moussy
kuttekop
pi_68731976
Busje voor school, het kind woont hier achter We hebben ook al gezien hoe hij op zn moeder in staat te beuken nahjah, zielig kindje denk ik wel eens, kan me niet voorstellen dat het allemaal alleen maar aan het kind ligt.

Cas heeft gezwommen! Met en zonder tranen, met voor hij moest beginnen, zonder tijdens het zwemmen! Toen hij zijn draai had gevonden ging hij de uitslover uithangen Op zn kont onder water op de bodem zitten en zo en daarna moest hij het nog eens voor doen en moesten ze het allemaal doen Helemaal goed dus
  woensdag 6 mei 2009 @ 21:05:18 #155
144006 chacama
Ondernemend!
pi_68746649
Fijne buurjongen
En voor Cas kleine show-off

En voor Maxi ook de complimenten natuurlijk.

Fleur gaat maandag voor de tweede keer naar zwemles en ze kijkt er ontzettend naar uit. Hopelijk blijft het zo.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 6 mei 2009 @ 21:30:07 #156
13151 crew  Rewimo
pi_68747970
Goed zo Cas
  woensdag 6 mei 2009 @ 22:38:19 #157
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68751791
Cas goed man!
Oh Mous dit moet voor jullie toch ook weer een opluchting zijn.
(maar ook een bevestiging wat een draak die andere badjuf dan wel niet is )
Maxi, Midi & Mini
pi_68753641
wat fijn dat dat zo goed ging met Cas vandaag!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 7 mei 2009 @ 09:49:21 #159
13151 crew  Rewimo
pi_68762093
Christan moet op school met vulpen schrijven, maar dat is nog best lastig als je linkshandig bent. Nu kwamen we gisteren deze tegen:

De Griffixvulpen van Pelican

Nu kan ie volgende week zijn toetsen extra goed maken Wel grappig, die ronde dingetjes aan het eind kun je verwisselen. Schijnt een hele ruilhandel mee plaats te vinden op school
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:21:07 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_68803056
heej ehm... kan het dat Liam nu al tanden gaat wisselen? hij is nog geen 5,5
zijn ondertand zit los
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:22:12 #161
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_68803092
Ja hoor dat kan Oudste was ook zoiets toen hij zijn ondertanden ging wisselen.
Liam met een fietsenrek
Saartje
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2009 @ 11:22:52 #162
13151 crew  Rewimo
pi_68803119
Ja, kan best hoor
quote:
In onderstaande tabel staat weergegeven wanneer de blijvende tanden en kiezen ongeveer wisselen of doorbreken.

5 tot 6 jaar eerste blijvende kiezen
6 jaar eerste snijtanden onder
6 tot 7 jaar eerste snijtanden boven
7 jaar tweede snijtanden onder
7 tot 8 jaar tweede snijtanden boven
8 tot 10 jaar rustfase
10 jaar hoektanden onder
10 tot 12 jaar eerste premolaren boven
eerste premolaren onder
tweede premolaren boven
tweede premolaren onder
hoektanden boven
12 tot 13 jaar tweede blijvende kiezen
18 tot 24 jaar derde blijvende kiezen, ofwel de verstandskiezen
Ik zie nu trouwens waarom Christan nog geen hoektanden heeft
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:30:26 #163
24188 Belana
kloon van belana
pi_68803432
hij begint dus met zijn snijtanden onder
wow, ik verwachte dat pas met een jaar of 7 ofzo
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2009 @ 11:36:33 #164
13151 crew  Rewimo
pi_68803672
Hij is er bijtijds bij Christan is toch ook alweer een paar jaar bezig. Hoewel er momenteel niet veel gebeurt maar dat klopt dus wel met het schema.
  vrijdag 8 mei 2009 @ 11:57:15 #165
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_68804451
Belaan, W heeft onder ook al beide snijtanden gewisseld. Hij was toen ook iets van 5,5 en ík was daar ook nog helemaal niet aan toe.
Had Liam toevallig als baby ook al vroeg tanden? W. wel, die had met drie maanden zijn eerste tand al. Ik heb geen idee of het werkelijk ook verband houdt hoor maar schoonmoeder zei het toen eens en het klinkt niet geheel onlogisch.

Op dit moment zit er hier één van de boven snijtanden weer wat los.
Maxi, Midi & Mini
  vrijdag 8 mei 2009 @ 12:01:19 #166
24188 Belana
kloon van belana
pi_68804591
Liam was niet heel vroeg, iets van 6 maanden ofzo geloof ik
dat is het ja, ik was er nog niet helemaal aan toe
hij is zelf heel blij en trots
stormy waters...
sailin'
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 8 mei 2009 @ 12:02:16 #167
13151 crew  Rewimo
pi_68804624
Christans melktanden heb ik bewaard in zo'n houten doosje Hoewel, er moet er nog eentje bij oma liggen...
pi_68845498
Wij hebben dit doosje van Lumage, heel handig Tandjes druk je in de pasta en ze vallen er tot nu toe niet uit
merijn heeft net 1 hoektand eruit en volgens de tandarts was ie daar keurig op tijd mee.
  zaterdag 9 mei 2009 @ 20:33:24 #169
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_68851624
Dat schema! Daar ga ik dus voor onze kinderen helemaal niets aan hebben... Daan is net voor z'n 8e verjaardag begonnen met wisselen, hij heeft nu 4 tanden gewisseld... En ik weet nog dat mijn achterste kiezen (niet de verstandskiezen, die heb ik (nog?) niet) doorkwamen. De eerste op mijn 16e en de laatste rond mijn 19e...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_68855913
Grappig dit, Myrthe had het in de vakantie ook steeds over losse tanden. 't Is ook wel wat te voelen, maar ik had 't idee dat dat vooral geïnspireerd was door de oudere klasgenootjes.
Ik ging zelf wisselen toen ik 5 was, snijtanden boven.
pi_68856606
Piet is ook al 4 (onder)tanden van z'n melkgebit kwijt. heeft er trouwens pas 3 'grotemensentanden' voor terug, het lijkt wel of die 4e de weg kwijt is. (m'n moeder had ook zoiets, maar dan bij 't bovengebit, geeft zo'n a-symmetrisch effect).
van de week voelde hij voor 't eerst boven een 'wiebeltand'. nog maar heel minimaal hoor, maar toch. dan wordt 't echt alweer een heel ander gezicht volgens mij, met van die grote boventanden...!
  zaterdag 9 mei 2009 @ 22:56:51 #172
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_68857371
Ja, maar het went heeeel snel hoor. Middelste heeft echt een eeuwigheid met een groot gat gelopen. Dat is echt geen porum. Want die tanden groeien ook nog heel langzaam bij hem
Had trouwens gedacht dat wat het eerste doorkomt ook het eerst er weer uitvalt. Hij kreeg namelijk eerst zijn bovenhoektanden en is een week of 10 als dracula door het leven gegaan. Toch begon hij ook met onder wisselen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_68858361
Wow wat was ik zelf dan snel klaar met wisselen, ik was acht toen ik mijn volledige volwassen gebit had, op mijn verstandskiezen na. Die kwamen toen ik 14 was en moesten er ook allevier uit voor ze goed en wel door waren want er zat geen glazuur op

Dylan heeft het ook wel eens over een losse tand gehad, maar toen ik er laatst weer naar vroeg zat hij weer vast Zal dus ook wel geinspireerd zijn door oudere klasgenoten!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_68865775
ik dacht hier ooit ergens gelezen te hebben dat er meer kids bezeten waren van 'platvoet'/dinosaurussen...

in september komt er een giga show naar ahoy voor iedereen (3-93)
Net kaartjes gekregen (hoera het is moederdag) om er met zijn allen heen te gaan

maar wellicht dat sommigen hier er nog niet van wisten...

http://www.dinosaurlive.com/
pi_68880293
Groeien jullie kids ook zo hard ?
Vooral Timo klaagde de laatste 3 weken over pijn in zijn benen, zere armen en eet werkelijk voor 4 (ik sta er verbaasd van, vooral fruit en groente zijn favoriet gelukkig, maar ook brood zonder iets erop (noemt ie een broodje tevredenheid ) vanmorgen heb ik m even gemeten. De vorige keer ergens eind maart was hij nog 1.33 nu 138 5 cm in een dikke maand... niet te filmen zeg ! Zijn driekwart broeken zijn nu ineens op zijn knie en maatje 140 past goed.
T viel me op toen ze bij mijn mams vandaan kwamen en we m een week niet gezien hadden. Mijn moeder stond ook paf van de hoeveelheden voer die die naar binnenwerkt .
Merijn was 2 cm gegroeid, die is nu 154 cm (dus die groeit eindelijk wat minder hard lijkt het !)
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 19:45:47 #176
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68881279
niet hard, maar er zit beweging in.
maat 134 zit goed, maar zakt af. 134/140 is nog te groot/mouwen te lang.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 mei 2009 @ 21:09:59 #177
13151 crew  Rewimo
pi_68884080
O joh Stout, dat had ik laatst ook al toen we Christan na een week ophaalden bij mijn schoonouders! Volgens mij had ie Pokon op brood gekregen of zo

Hij is nu 1.42 en mijn moeder geloofde me gisteren niet toen we een shirt gingen kopen en ik zei dat ie 152 moest hebben. Dus wel hè Broeken niet trouwens, of er moet verstelbaar elastiek in zitten, maar anders glijdt 152 van zijn heupen 140 zit daar beter.
  † In Memoriam † zondag 10 mei 2009 @ 21:24:51 #178
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68884704
152 is wel erg groot zeg heeftie dan lange armen ofzo?
luca past met truien nog in 128 maar broeken zijn dan hoog water.
hij heeft lange benen en korte armen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 10 mei 2009 @ 21:31:01 #179
13151 crew  Rewimo
pi_68884954
Hij heeft vrij brede schouders. Mouwen zijn soms wel een tikkie aan de lange kant ja Maar qua lengte en breedte zit 152 echt wel goed.
  zondag 10 mei 2009 @ 21:33:18 #180
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_68885041
quote:
Op zondag 10 mei 2009 11:05 schreef knorretje het volgende:
ik dacht hier ooit ergens gelezen te hebben dat er meer kids bezeten waren van 'platvoet'/dinosaurussen...

in september komt er een giga show naar ahoy voor iedereen (3-93)
Net kaartjes gekregen (hoera het is moederdag) om er met zijn allen heen te gaan

maar wellicht dat sommigen hier er nog niet van wisten...

http://www.dinosaurlive.com/
Dank voor de tip!
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_68887099
quote:
Op zondag 10 mei 2009 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft vrij brede schouders. Mouwen zijn soms wel een tikkie aan de lange kant ja Maar qua lengte en breedte zit 152 echt wel goed.
Voor t shirts ben ik dit jaar zelfs naar 164 gegaan, de 158 waren al vrij kort (en ben ik ff blij)
Broeken zijn echt 158, 152 is hoog water geworden
Timo heeft nu 146/152 van shirts, ligt een beetje aan het merk, en hij is vrij breed maar mager dus t een staat 140 beter, de ander 152 Broeken dus 140 en een zelfs 146 (maar die valt kort in mijn ogen)

Pokón hebben ze volgens mijn mams niet gehad wel veel gezond voer (maar dat krijgen ze hier ook)
pi_68889935
oei, dat ziet er wel erg spannend uit knorretje! maar veel plezier gewenst!

stout, hier ook een snelgroeier. ik zet af en toe zo'n streepje op de keukenmuur en 5cm in een maand halen we niet maar 't gaat wel érg hard vind ik. zielig he die groeipijnen!
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 mei 2009 @ 10:27:51 #183
13151 crew  Rewimo
pi_68896978
Stout, 't is meer dat die broeken van zijn heupen (die hij dus niet heeft ) afzakken. Daarom is het wel fijn dat je tegenwoordig veel broeken met knoopsgatenelastiek ziet Zaterdag een stel leuke driekwartbroeken gescoord bij de Wibra, leuke prijsjes en prima voor 1 zomer. Maar meestal haal ik kleding bij de Aldi of Lidl in DLD, die hebben heel vaak kinderkleding voor leuke prijzen, van de week een stel T-shirts voor 1,99 per stuk

Overigens nog een heel leuke tip: Christan kreeg dit boek van oma:

http://www.bol.com/nl/p/b(...).html#product_images

Een supermooi boek, prachtige foto's en erg handig voor werkstukken en spreekbeurten en dergelijke. Ik heb het zelf met veel plezier doorgekeken
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 15:12:07 #184
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68906297
ziet er leuk uit zeg

ik hou het in gedachten (ik zit al druk te zoeken naar verjaardagskadootjes)
nog een maand
hellup ik moet nog een feessie organiseren

[ Bericht 39% gewijzigd door lady-wrb op 11-05-2009 15:18:23 ]
pi_68907990
Naar aanleiding van rewimo's boekentip bedacht ik me dat ik vorige week er ook nog eentje met jullie had willen delen:

http://www.bol.com/nl/p/b(...)004725759/index.html

lang geleden, 50 verhalen over de nederlandse geschiedenis voor jonge kinderen. Hier vinden ze het geweldig, en er gaat geen avond voorbij dat er even uit gelezen moet worden. Sommige verhaaltjes meermaals. Soms combineren we het hier met wat filmmateriaal /polygoon journaals van youtube of andere verhalen/wiki of wat dan ook.
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 16:10:15 #186
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68908270
ziet er leuk uit, maar zou het ook leuk zijn voor iemand van 10? (er staat voor 7 jaar bij)
ik zoek ook een boek over de tweede wereldoorlog gericht op kinderen van +/- 10
ze hebben het er hier op school over gehad en ik krijg de kriebels als ik zie wat er eigenlijk is blijven hangen. (ze hebben de grootste lol over ado hitler (zoals de man hier genoemd wordt ) ik vind tekeningen met schietende en doodbloedende poppetjes en zelfs op de wii is ado hitler met een mii terug te vinden.
iemand een idee wat ik daarmee moet? het irriteert me mateloos, al die grappen en grollen over hitler. of is dat typisch iets voor die leeftijd?
pi_68910201
hij is vanaf 7 en in de reacrie lees je dat de oudere kinderen het leuk vinden hem zelf te lezen, ik zelf weet het eigenlijk niet zo. Ik denk dat de verhalen totaal niet spannend genoeg meer zijn dan. ik bemerk hier af en toe al dat ze het een boeiend verhaal vinden maar dat het niet diep genoeg gaat of net niet spannend genoeg is om echt er helemaal in te zitten waardoor ik er zelf dingen bij zoek om het aan te vullen.

wat betreft hitler, ik zou zelf er verder op in gaan, ik zou er verhalen, filmpjes etc bij halen om duidelijk te maken wat voor een impact hij heeft gehad, wat er is gebeurd en dan afhankelijk van hoeverre het kind het aan kan uitweiden. Ik heb dit jaar niet bijster veel verteld over hem, wel verteld over de oorlog, verteld over dat er een man was die dat begonnen is en waarom, gehad over pesten en over het herdenken van mensen die gestorven zijn destijds, maar ook nu nog etc etc dat dat om oorlog kon zijn etc maar ook kon zijn omdat gewoon iemand iets dom s deed, niet nadacht en daarbij anderen 'per ongeluk' doodde. Alicia bedacht toen zelf dat ze aan de mensen van koninginnedag ging denken en wilde daar over praten. Dus volgend jaar pak ik het gewoon weer op bj dodenherdenking en vul ik het weer aan) Overgins heb ik het niet alleen over de tweede wereldoorlog, ik ben dol op gescchiedenis en het vertellen van verhalen, mythen, legenden etc etc En hier gaat alles nog door elkaar heen, echt gebeurd of een heerlijk 'sprookje' Al benadruk ik wel altijd wat ECHT gebeurd is.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 mei 2009 @ 17:32:45 #188
13151 crew  Rewimo
pi_68911484
lady-wrb, misschien de boeken van Co de Kloet? Niet specifiek bedoeld als voorlichting maar leesboeken waarin een hoop wordt verteld over het dagelijks leven en wat de beperkingen voor gewone mensen waren als gevolg van de oorlog. Geschreven vanuit het oogpunt van een lagereschooljongen.

Oorlogstijd in de polder
Ontsnapt uit de polder
Zwarte handel in de polder
De bevrijding van de polder
  Jubileum moderator maandag 11 mei 2009 @ 20:34:07 #189
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_68917556
Iris start zaterdag met zwemles
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 11 mei 2009 @ 20:54:28 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_68918308
quote:
Op maandag 11 mei 2009 17:32 schreef Rewimo het volgende:
lady-wrb, misschien de boeken van Co de Kloet? Niet specifiek bedoeld als voorlichting maar leesboeken waarin een hoop wordt verteld over het dagelijks leven en wat de beperkingen voor gewone mensen waren als gevolg van de oorlog. Geschreven vanuit het oogpunt van een lagereschooljongen.

Oorlogstijd in de polder
Ontsnapt uit de polder
Zwarte handel in de polder
De bevrijding van de polder
dat is een idee, bedankt.

het is natuurlijk ook wel zo dat de tweede wereldoorlog voor kinderen van nu een stuk minder leeft dan voor mijn generatie (en de jouwe natuurlijk )
ik ben opgevoed met de verhalen van mijn moeder, die het bombardement op rotterdam heeft meegemaakt. mijn opa, die gevochten heeft op de grebbeberg, mijn oudooms die in het verzet zaten en mijn oudtantes die hongertochten maakten naar het platteland.
dat ligt natuurlijk voor kinderen van tegenwoordig wel anders. ik vind het best moeilijk. het is zo'n belangrijke tijd in de geschiedenis geweest en zij kennen het alleen uit de boekjes.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 mei 2009 @ 20:59:50 #191
13151 crew  Rewimo
pi_68918466
Ja, inderdaad, mijn vader en opa hebben ook het een en ander meegemaakt (opa was schipper en heeft onderduikers vervoerd op zijn boot, onder de groenten). Kinderen van nu kunnen zich (gelukkig) veel minder voorstelling maken van wat oorlog inhoudt. Ik heb nog wat spulletjes van mijn vader (persoonsbewijs, bonnen) en af en toe vertel ik daar wat over.
pi_68918664
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:54 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat is een idee, bedankt.

het is natuurlijk ook wel zo dat de tweede wereldoorlog voor kinderen van nu een stuk minder leeft dan voor mijn generatie (en de jouwe natuurlijk )
ik ben opgevoed met de verhalen van mijn moeder, die het bombardement op rotterdam heeft meegemaakt. mijn opa, die gevochten heeft op de grebbeberg, mijn oudooms die in het verzet zaten en mijn oudtantes die hongertochten maakten naar het platteland.
dat ligt natuurlijk voor kinderen van tegenwoordig wel anders. ik vind het best moeilijk. het is zo'n belangrijke tijd in de geschiedenis geweest en zij kennen het alleen uit de boekjes.
Wij hadden ook zo iets, Merijn wilde wel meer lezen en gaat zelf naar de bieb.
Merijn kwam uit de bieb thuis met een aantal boeken, waaronder oorlogswinter. Hij had een soort van encyclopedie over de oorlog mee en die moest ie van ons eerst lezen. Hij weet nu heel veel, we praten er veel over en hij was ook echt onder de indruk van alles. Oorlogswinter vond hij een prachtig boek maar ook best wel eng af en toe. De serie van Snuf de Hond heeft hij vorig jaar al gelezen, na de flim. Dat is wat 'luchtiger' geschreven en vond hij minder eng.

Omdat mijn Opa een krijgsgevangene was in de oorlog (hij heeft het overleefd, is in '86 overleden) zijn de verhalen hier natuurlijk ook wat anders dan het gemiddelde huishouden. Het leeft meer nog zeg maar.
Heel bewust probeer ik die verhalen ook levend te houden, omdat het zo'n belangrijk stuk geschiedenis is.
Moet zeggen dat Merijn in alle geschiedenis is geinteresseerd...ook die van tig duizend jaar geleden
  maandag 11 mei 2009 @ 21:08:22 #193
640 snoopy
peanuts
pi_68918725
Ach Iris toch, dat is ook hartstikke spannend
Het valt vast mee
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 mei 2009 @ 21:21:16 #194
13151 crew  Rewimo
pi_68919178
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
Iris, daarom ga je nou juist op zwemles Spannend hoor! Veel succes zaterdag!
pi_68919770
quote:
Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
ahh gossie, raar he dat het dan zo om kan slaan. Gaat vast goed komen.

niet zo'n positief verhaal, maar dat zijn echt de uitzonderingen heb ik me laten verzekeren:
Jayden heeft ook weken gezeurd om op zwemles te mogen (alicia zwemt natuurlijk al een dik jaartje en die verteld er altijd reuze positief over) Wij hem toch ook maar opgeven voor zwemles, ondanks dat we onze twijfels erbij hadden, zo jong etc etc. afgelopen maart mocht hij dan eindelijk, helemaal enthousiast... vorige week zijn we gestopt... hij is met geen 100 paarden het water in te krijgen, krijsen, gillen, knijpen etc

was dus toch niet zo'n goede zet van ons, 4,5 is toch misschien wat te jong. Bij alicia zijn we begonnen met 6, dus we wachten nog een paar jaartjes met hem. Alicia maakt er overigens ook een tien-jaren plan van dus voorlopig zitten we toch nog wel in het zwembad
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 mei 2009 @ 09:37:15 #196
13151 crew  Rewimo
pi_68968859
Christan heeft deze week Vera, dat is een afkorting voor Vergleichsarbeiten. Een soort cito-achtige tests, voor rekenen en Duits. Alle derdeklassers (groep 5) maken die tests en daaruit komt een uitslag voor de leerlingen maar ook voor de scholen onderling. Is in heel NordRheinWestfalen (en misschien ook wel in andere Bundesländer maar dat weet ik niet zeker).

Gisteren had hij Duits, een tekst over piraten en daar moest hij vragen over beantwoorden. In de beoordeling wordt overigens wel meegewogen dat hij pas een kleine 2 jaar Duits spreekt.

En hij had een 2- voor een rekentest 1 is hier het hoogste dus een 2- is een prima cijfer (in NL is dat een 8 zeg maar). Had ik een paar jaar geleden ook niet gedacht, dat ik blij zou zijn als mijn zoon een 2- zou halen Een 1 krijgen ze trouwens alleen maar als ze helemaal foutloos hebben gewerkt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 13 mei 2009 @ 19:26:09 #197
13151 crew  Rewimo
pi_68988808
En voor Duits heeft hij 11 van de 14 punten gehaald
  vrijdag 15 mei 2009 @ 21:44:49 #198
144006 chacama
Ondernemend!
pi_69071139
Dat is echt onwijs goed zeg!

iris, veel plezier op zwemles morgen.
pi_69072113
zoeper, christan!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 15 mei 2009 @ 22:18:37 #200
13151 crew  Rewimo
pi_69072300
De rekentest is ook goed gegaan, zei hij. Hebben we nog geen uitslag van
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')