quote:Op zondag 26 april 2009 01:22 schreef renzell het volgende:
Cool Job!![]()
En heel fijn dat die sticker bleek te helpen Lishe! Hopelijk was het een (heeeeeele korte) fase.
Julius gaat naar ook de basisschool, nog maar net. Best heftig, vind ik dat! Het gaat op zich goed hoor, maar veel liever nog dan schoolse verplichtingen zoals letters overtrekken, stil zitten op stoeltjes en in een kring liedjes zingen, speelt hij thuis met zijn treinbaan, ons kleutertje. Ik snap het ook wel. Na 2 maanden 'anarchie' in midden Amerika, valt het zich aanpassen aan een systeem hem best zwaar. Dat is echt duidelijk merkbaar. Zo gaat hij gerust halverwege het verhaal van juf Esther midden in de kring op de grond liggen, zingt hij keihard door alle kinderen heen, of krast ie zijn blaadje vol in plaats van dat hij binnen de lijntjes kleurt. Kortom; het valt nog niet mee, tussen de grote kindjes. Wat is ie dan klein opeens nog! En een dromertje ook. Hij gaat helemaal zijn eigen weg daar tussen al die grote kinderen. Petje pitamientje, zoals ie, zijn bodywarmer achter zich aangesleept, naar buiten komt slenteren om 15.15uur. En dan, als ie mij ziet, breekt plotsling dat snoetje open en rent ie op me af, om me te bedelven onder de zoentjes. Kleintje! Klein lief kleintje![]()
![]()
, denk ik dan. Je hebt het maar te doen allemaal.
quote:Op maandag 27 april 2009 10:01 schreef livelink het volgende:
Katja lijkt helemaal niet op mij wat dat betreft. Die heb ik net afgeleverd bij de manege voor een dagje ponykamp. Iets wat ik echt verschrikkelijk vond en vind. En dan kan ik me totaal niet voorstellen dat zij dat wel wil. Ik heb wel 10 x gevraagd of ze het zeker wist. Net bij het wegbrengen bleek dat zij niemand kent en toen werd ze toch wel een beetje stilletjes en witjes. Ik ben wijselijk maar snel weggegaan. Telefoonnummers in haar zak gestopt, zodat ze me altijd kunnen bellen als het niet gaat. Maar waarschijnlijk komt ze vanmiddag helemaal enthousiast thuis.
Pfff, dat dus! Jeetje, dat doe je kinderen toch niet aan! maar hopelijk met de nieuwe juf weer plezier in het zwemmen.quote:Op maandag 4 mei 2009 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Dat zo iemand les mag gevenZwemles moet leuk zijn, zo kweek je angst bij kinderen
Wat grappig, heeft ze dat zelf bedacht of zeiden ze dat zo?quote:Op maandag 27 april 2009 23:05 schreef livelink het volgende:
Katja heeft het naar haar zin gehad. Ze had een medaille gekregen omdat ' iedereen ook heel trots moest zijn op kindjes die het nog niet zo goed konden'.
pft.. ook al zo heftig.quote:Op woensdag 6 mei 2009 11:27 schreef Maneki.Neko het volgende:
Da`s wel heel sneu Mous!
Ik heb ook zo`n akkefietje gehad met de tijdelijke zwemleraar van T. Die trok hem aan 1 arm uit het water als hij vond dat hij z`n best niet deed, vertelde in zijn bijzijn tegen zijn collega dat hij terug naar badje 1 moest en meer van dat soort dingen..ik heb toen op het punt gestaan die vent een lup op z`n oog te geven. ben er toen een paar weken bij blijven zitten zodat leraar niets meer durfde te doen.
Toen zijn eigen juf terug was van bevallingsverlof zwom hij met 2 weken ineens schoolslag, kon hij duiken en is de beste in borstcrawl. Hij was gewoon soort verlamd van tegenzin door die vent!
Een Rus.. die iedere dag met een busje opgehaald wordt en daar ook het 1 en ander uithaald. Ik hoop maar dat Cas wat uit zn buurt vandaan blijft, kan het niet verbieden, want dan trekt het juist denk ik.quote:
Ik zie nu trouwens waarom Christan nog geen hoektanden heeftquote:In onderstaande tabel staat weergegeven wanneer de blijvende tanden en kiezen ongeveer wisselen of doorbreken.
5 tot 6 jaar eerste blijvende kiezen
6 jaar eerste snijtanden onder
6 tot 7 jaar eerste snijtanden boven
7 jaar tweede snijtanden onder
7 tot 8 jaar tweede snijtanden boven
8 tot 10 jaar rustfase
10 jaar hoektanden onder
10 tot 12 jaar eerste premolaren boven
eerste premolaren onder
tweede premolaren boven
tweede premolaren onder
hoektanden boven
12 tot 13 jaar tweede blijvende kiezen
18 tot 24 jaar derde blijvende kiezen, ofwel de verstandskiezen
Dank voor de tip!quote:Op zondag 10 mei 2009 11:05 schreef knorretje het volgende:
ik dacht hier ooit ergens gelezen te hebben dat er meer kids bezeten waren van 'platvoet'/dinosaurussen...
in september komt er een giga show naar ahoy voor iedereen (3-93)![]()
Net kaartjes gekregen (hoera het is moederdag) om er met zijn allen heen te gaan
maar wellicht dat sommigen hier er nog niet van wisten...
http://www.dinosaurlive.com/
Voor t shirts ben ik dit jaar zelfs naar 164 gegaan, de 158 waren al vrij kort (en ben ik ff blij)quote:Op zondag 10 mei 2009 21:31 schreef Rewimo het volgende:
Hij heeft vrij brede schouders. Mouwen zijn soms wel een tikkie aan de lange kant jaMaar qua lengte en breedte zit 152 echt wel goed.
dat is een idee, bedankt.quote:Op maandag 11 mei 2009 17:32 schreef Rewimo het volgende:
lady-wrb, misschien de boeken van Co de Kloet? Niet specifiek bedoeld als voorlichting maar leesboeken waarin een hoop wordt verteld over het dagelijks leven en wat de beperkingen voor gewone mensen waren als gevolg van de oorlog. Geschreven vanuit het oogpunt van een lagereschooljongen.
Oorlogstijd in de polder
Ontsnapt uit de polder
Zwarte handel in de polder
De bevrijding van de polder
Wij hadden ook zo iets, Merijn wilde wel meer lezen en gaat zelf naar de bieb.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat is een idee, bedankt.
het is natuurlijk ook wel zo dat de tweede wereldoorlog voor kinderen van nu een stuk minder leeft dan voor mijn generatie (en de jouwe natuurlijk)
ik ben opgevoed met de verhalen van mijn moeder, die het bombardement op rotterdam heeft meegemaakt. mijn opa, die gevochten heeft op de grebbeberg, mijn oudooms die in het verzet zaten en mijn oudtantes die hongertochten maakten naar het platteland.
dat ligt natuurlijk voor kinderen van tegenwoordig wel anders. ik vind het best moeilijk. het is zo'n belangrijke tijd in de geschiedenis geweest en zij kennen het alleen uit de boekjes.
Iris, daarom ga je nou juist op zwemlesquote:Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
Iris start zaterdag met zwemles![]()
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
ahh gossie, raar he dat het dan zo om kan slaan. Gaat vast goed komen.quote:Op maandag 11 mei 2009 20:34 schreef Lois het volgende:
Iris start zaterdag met zwemles![]()
Hoor ik al weken niets anders dan "mag ik al, mama wanneer mag ik nu, ben ik ook al aan de beurt" (want Bram is 4 weken geleden al begonnen) vanavond was ons kuikentje ineens heel benepen "maar ik kan helemaal niet zwemmen, hoe moet dat dan? En wat als ik nou bang wordt? Ik vind het, geloof ik, best wel eng"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |