abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67873739

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TNT Post.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Eerdere delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 19
[Centraal] TPG Medewerkerstopic - Deel 20
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 21
Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 22
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 23
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 24
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 25
[Centraal] TNT Medewerkerstopic - Deel 26

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
TNT Post voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TNT Post
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

En, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
Noot noot.
pi_67873760
Zaterdag T-shirtje?
Noot noot.
pi_67873866
Ik bestel nu elke dag in een t-shirtje, het weer is hier prima. Behalve gisteren dan, want toen regende het hier de hele dag.
pi_67873892
Nu moet ik mijn HAH wel weer onder mijn bundeltje doen Deed het altijd in mijn zak van de jas.
Ging zo easy
Noot noot.
pi_67873919
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:34 schreef Jojoortje het volgende:
Nu moet ik mijn HAH wel weer onder mijn bundeltje doen Deed het altijd in mijn zak van de jas.
Ging zo easy
Daarvoor is er toch een schoudertas.
pi_67873958
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef seventhseagulll het volgende:

[..]

Daarvoor is er toch een schoudertas.
En dat vind ik dan weer irritant
Noot noot.
  FOK!fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 19:42:08 #7
73911 ultra_ivo
pi_67874144
Nog over de CAO. Het is helemaal niet zeker dat Koorstra door komt met zijn plannen. Hij is niet de enige die kan beslissen. Sowieso moet het maar toegestaan worden dat hij zonder CAO door wil. Door de politiek, evt. door de OPTA en vooral door ons, de werknemers. Vorig jaar heeft al bewezen dat hij moet buigen als er stakingen komen. Ook toen had hij al deze plannen, ze gaan lang genoeg rond in het bedrijf.
pi_67874335
Morgen werken, het wordt lekker weer las ik!

(okee, verkapte tvp )
pi_67874849

Is er zaterdag trouwens weinig post? Ivm pasen enzo?
Noot noot.
pi_67874995
Hey postbezorgers,

Doen jullie morgen ook pakketten bezorgen? Is vandaag voor het eerst aangeboden, maar ik was op mijn werk. Staat op 'eerstvolgende werkdag', maar is dat dan morgen of a.s. dinsdag?

Geen idee of goede vrijdag een normale werkdag is.
pi_67875020
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:09 schreef kikoooooo het volgende:
Hey postbezorgers,

Doen jullie morgen ook pakketten bezorgen? Is vandaag voor het eerst aangeboden, maar ik was op mijn werk. Staat op 'eerstvolgende werkdag', maar is dat dan morgen of a.s. dinsdag?

Geen idee of goede vrijdag een normale werkdag is.
Morgen is een normale werkdag
Noot noot.
pi_67875111
Fijn, nieuwe sneakers morgen dus
pi_67875128
nu heb ik dus nog 280 posts het tnt medewerkerstopic in myat
pi_67875642
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:13 schreef kikoooooo het volgende:
Ohnoes
Noot noot.
pi_67879619
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:10 schreef Jojoortje het volgende:

[..]

Morgen is een normale werkdag
Woehoe.
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  donderdag 9 april 2009 @ 23:09:48 #16
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_67881075
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:13 schreef kikoooooo het volgende:
Nee, een XTC - topic in je myat, dat is pas kicken.
Nothing is what it seems
pi_67881308
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:09 schreef Viper86 het volgende:

[..]

Nee, een XTC - topic in je myat, dat is pas kicken.
Mijn interesses liggen meer bij drugs dan bij de postbezorging, sorry
pi_67882032
Ik zie dat er nu twee TNT Medewerkerstopics deel 38 zijn. De andere draagt de titel "port betaald". Er is op dit moment nog niet in gepost.

Vwb Bakker's plannen. Ik ben helaas niet zo thuis in het arbeidsrecht om te kunnen zeggen wat er nu wel en niet kan. Kan TNT nu verder gaan met het uitvoeren van hun alternatieve scenario, en verder weigeren met de bonden te onderhandelen? Kan de rechter de partijen dwingen om het nogmaals te proberen? En heeft verder praten nog zin? Vergeet niet dat het CAO voorstel waar het allemaal om gaat al het resultaat was van 1 jaar (!!) onderhandelen.

Dan het collectieve ontslag. Dat is nog een lastig verhaal. K-I is een gesjeesde rechtenstudent, en heeft even wat in zijn oude studieboeken gebladerd. De reden dat TNT mensen wil ontslaan is een bedrijfseconomische. Dat is ook de enige reden die voor een collectief ontslag kan worden aangevoerd. TNT moet dan aannemelijk maken dat inkrimpen onvermijdelijk is, en zal harde cijfers moeten overleggen. De vraag is of het CWI akkoord gaat als blijkt dat het ontslag vooral een actie is om dure krachten te lozen en te vervangen door goedkope mensen. De post neemt af, maar de volumedaling staat in geen verhouding tot het aantal mensen wat TNT wil lozen. Probleem is echter dat het CWI niet altijd even deskundig is, en zich wellicht zand in de ogen laat strooien door de rekenmeesters van TNT.

Als de bonden een verklaring afgeven dat zij akkoord zijn met het coll. ontslag kan de toetsing aan het bedrijfseconomisch criterium achterwege blijven.

Voor zover ik het goed heb begrepen is toestemming van de bonden geen vereiste voor het krijgen van een vergunning voor collectief ontslag.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67884316
Gebeurt het wel eens dat teamcoaches ontslagen worden of gedegradeerd worden tot hun oude functie van postbesteller? De meesten bakken er niks van maar lijken erg zeker van hun baan.
  FOK!fotograaf vrijdag 10 april 2009 @ 06:51:42 #20
73911 ultra_ivo
pi_67885213
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Dan het collectieve ontslag. Dat is nog een lastig verhaal. K-I is een gesjeesde rechtenstudent, en heeft even wat in zijn oude studieboeken gebladerd. De reden dat TNT mensen wil ontslaan is een bedrijfseconomische. Dat is ook de enige reden die voor een collectief ontslag kan worden aangevoerd. TNT moet dan aannemelijk maken dat inkrimpen onvermijdelijk is, en zal harde cijfers moeten overleggen. De vraag is of het CWI akkoord gaat als blijkt dat het ontslag vooral een actie is om dure krachten te lozen en te vervangen door goedkope mensen. De post neemt af, maar de volumedaling staat in geen verhouding tot het aantal mensen wat TNT wil lozen. Probleem is echter dat het CWI niet altijd even deskundig is, en zich wellicht zand in de ogen laat strooien door de rekenmeesters van TNT.
TNT zou niet het eerste bedrijf zijn dat zijn bedrijfseconomische cijfers gaat manipuleren om zo de winst kunstmatig om te zetten in verlies. Of het management zo ver wil gaan weet ik niet. Zoals nu, met een half miljard winst en continu aannemen van postbezorgers heb ik er idd een hard hoofd in dat een ontslagvergunning voor collectief ontslag er komt.
pi_67885352
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:45 schreef TokenW het volgende:
Gebeurt het wel eens dat teamcoaches ontslagen worden of gedegradeerd worden tot hun oude functie van postbesteller? De meesten bakken er niks van maar lijken erg zeker van hun baan.
Het komt wel eens voor. Ik heb het tot nu toe 2x zien gebeuren, maar ik heb dan ook teamcoaches gehad waarvan ik me afvroeg op basis van welke kwaliteiten ze in vredesnaam waren aangenomen. Ik heb ze gehad die heel goed waren in de omgang met mensen, maar wat minder in het harde sturen op cijfers. Ik heb ze gehad die juist goed waren in het harde sturen, maar niet in het menselijke aspect. En ik heb er zelfs 1 gehad die in geen van beide goed was. Het was een schoft die niks uitvoerde, en iedere keer met een smoesje er tussenuit kneep.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_67887825
Hallo collega's! Postbezorger uit Arnhem meldt zich!

Ontdekte dit topic per toeval (kijk eigenlijk nooit in WGR), maar ga dit topic nu natuurlijk met grote interesse volgen!
It Never Hurts To Help!
pi_67887995
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 07:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Het komt wel eens voor. Ik heb het tot nu toe 2x zien gebeuren, maar ik heb dan ook teamcoaches gehad waarvan ik me afvroeg op basis van welke kwaliteiten ze in vredesnaam waren aangenomen. Ik heb ze gehad die heel goed waren in de omgang met mensen, maar wat minder in het harde sturen op cijfers. Ik heb ze gehad die juist goed waren in het harde sturen, maar niet in het menselijke aspect. En ik heb er zelfs 1 gehad die in geen van beide goed was. Het was een schoft die niks uitvoerde, en iedere keer met een smoesje er tussenuit kneep.
Die 2 teamcoaches die ontslagen waren, was dat geïnitieerd door klachten van de werknemers waar zij de leiding over hadden of door de vestigingsmanager? Mijn teamcoach is namelijk zo incompetent als maar kan en ook nog eens zeer onbeschoft, maar ik heb geen idee of ik hier iets aan kan doen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 13:24:34 #24
93199 lisje
prof. dr. drs. ir. mr. Lisje
pi_67894279
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:02 schreef -Willempie- het volgende:
Hallo collega's!
Hai

(tvp)
pi_67894334
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:02 schreef -Willempie- het volgende:
Hallo collega's! Postbezorger uit Arnhem meldt zich!

Ontdekte dit topic per toeval (kijk eigenlijk nooit in WGR), maar ga dit topic nu natuurlijk met grote interesse volgen!

Bijbaantje of...?
Noot noot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')