Escord.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:18 schreef uber-aspie het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik heb onlangs mijn eerste auto aangeschaft voor een mooie lage prijs: ¤700,- namelijk. De auto is een Ford Escord, en deze zijn over het algemeen al wel goedkoop dus vandaar. Nu heb ik tijdens het test rijden niet zoveel slechts gemerkt. Wel heb ik voor de mankementen die ik ontdekte de bovenstaande prijs gekregen. Verder zou de auto nog door hun gecontroleerd zijn en was alles verder prima in orde. Ik ging hiermee akkoord en zo heb ik dus de auto gekocht.
Typo, kan gebeuren.. Ben nogal aangeslagen door dit hele gebeuren, hopelijk begrijp je dat.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef B.E.D het volgende:
[..]
Escord.
Die auto bestaat niet eens, dus je bent zeker weten opgelicht.
Einde bericht.
Bedankt voor de tips!quote:Op donderdag 9 april 2009 16:43 schreef jack4ya het volgende:
Ik kan me wel voorstellen dat het heftig is. Ik vind het óók heftig en ben niet eens mikpunt.
Zo'n jammekloot mag wmb de hoogste boom in.
Alleen het helpt niet.
Je moet voor jezelf bedenken wat je wilt: er zullen wel stoere reacties komen wat je allemaal moet gaan doen (voorpui enzo), maar je kan ook aan je stutten trekken. Ja, klopt, die klootzak wint dan en lacht het hardst, maar moet jij dan maar je nachtrust eraan geven als je eigenlijk het gevecht niet aan wil?
Bedenk dat ook even, wat jij wilt. Jij zit in die situatie, de rest staat van de zijlijn te roepen.
Succes igg met dit gedoe!
Helaas... onderzoeksplicht houdt echt in dat je een plicht hebt. Je mág dus zeer zeker niet op de verkoper afgaan. Niet dat hij vrij uit gaat, maar bewijs maar eens dat hij wist dat die zaken slecht waren. Bewijzen... dus niet: "hij moet het geweten hebben".quote:Op donderdag 9 april 2009 16:47 schreef uber-aspie het volgende:
[..]
Bedankt voor de tips!
Ik heb bijv. ook al de ANWB gebeld om te vragen wat mijn rechten zijn. Volgens de vrouw aan de andere kant van de lijn had ik zelf een onderzoeksplicht, maar dat lijkt me toch wel sterk? Als zij zeggen dat de auto in orde is mag ik er dan toch wel op vertrouwen dat het waar is?
Verdere tips zijn welkom.
Hoort die RBV bij je auto verzekering te zitten? Zoja, dan heb ik deze niet (verzekering is wel vandaag afgesloten). Bij de ANWB heb ik er wel recht op, maar daar ben ik ook pas vandaag lid van (heb de auto ook nog geen dag).quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Helaas... onderzoeksplicht houdt echt in dat je een plicht hebt. Je mág dus zeer zeker niet op de verkoper afgaan. Niet dat hij vrij uit gaat, maar bewijs maar eens dat hij wist dat die zaken slecht waren. Bewijzen... dus niet: "hij moet het geweten hebben".
Maar heb je een RBV? (rechtsbijstandverzekering)
Volgens mij zijn er ook nog juridisch loketten enzo.
Bewijs zou kunnen zijn dat een onafhankelijk expert (zoals dat andere bedrijf of garage waar TS het over had) een rapport opstelt over de mankementen.quote:Op donderdag 9 april 2009 16:54 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Helaas... onderzoeksplicht houdt echt in dat je een plicht hebt. Je mág dus zeer zeker niet op de verkoper afgaan. Niet dat hij vrij uit gaat, maar bewijs maar eens dat hij wist dat die zaken slecht waren. Bewijzen... dus niet: "hij moet het geweten hebben".
Maar heb je een RBV? (rechtsbijstandverzekering)
Volgens mij zijn er ook nog juridisch loketten enzo.
Ik zou me gisteren idd gaan verzekeren, maar dat mocht blijkbaar niet omdat de auto 1kW te sterk was.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:02 schreef jack4ya het volgende:
Ai... RBV kán maar hoeft niet bij je autoverzekering te zitten.
Bij de ANWB... sjah, zal lastig worden... op dezelfde dag van afsluiten meld je dan de kwestie/casus.
Had je de verzekering niet gister al laten ingaan? Anders had je er gister niet eens mee mogen rijden (mbt autoverzekering). In dat geval benje dus 1 dag verzekerd voordat je een casus in dient...
Ik zou de polis er bij pakken...
Kijk nog eens goed rond. Dit type auto is niet populair en is evengoed al goedkoop. Daarbij hebben de autodealers het evengoed al moeilijk door de recessie en gaan de prijzen nog verder omlaag. Verder heb ik er ook geld vanaf gehaald omdat ik al schade aan de auto had gezien.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:15 schreef Daniel1976 het volgende:
voor 700 euro koop je geen fantsoenlijke auto. Je mag voor dat geld weinig verwachten.
Of terwijl je hebt geen poot om op te staan. Een beetje nieuwe fiets kost 700 euro of meer.
De verkoop is compleet mondeling gedaan. Dat is idd mijn grootste fout, maar het was m'n eerste auto. Ik dacht dus alleen aan de auto, niet aan de dealer.quote:Op donderdag 9 april 2009 17:20 schreef JF_ het volgende:
Heb je iets zwart op wit over de koop? Als daar ook maar iets staat over 'goede staat' of zo heb je 'm keihard te pakken. Afgezien daarvan, ook zonder garantie mag je nog steeds een deugdelijk produkt verwachten, en als de auto door een andere garage als 'gevaarlijk' wordt bestempeld lijkt me dat zeker niet het geval.
Maar dit kan een ellenlang getouwtrek worden, en als de verkoper nu al begint met schelden en dreigen kon dat wel eens heel vervelend worden zonder rechtsbijstand.
O, en de module 'rechtsbijstand verkeer' die je bij je autoverzekering kunt afsluiten is hier niet van toepassing want het probleem is niet gerelateerd aan verkeer maar aan de module 'consument' (of zo).
Dit heb ik ook gedaan. Je kon deze mankementen nooit zien zonder echt naar de garage te gaan. Ik wou de auto ook laten keuren, maar zij zeiden dat ze bij controle niets gevonden hadden. Dit is dus gewoon gelogen, wat zulke dingen zie je niet over het oog?quote:Op donderdag 9 april 2009 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Feit blijft, dat je zelf ook onderzoeksplicht hebt. Zeker bij een eerste auto van dit soort prijzen kun je beter altijd iemand meenemen die een beetje verstand van die dingen heeft.
Wat een gelulquote:Op donderdag 9 april 2009 17:53 schreef uber-aspie het volgende:
[..]
Dit heb ik ook gedaan. Je kon deze mankementen nooit zien zonder echt naar de garage te gaan. Ik wou de auto ook laten keuren, maar zij zeiden dat ze bij controle niets gevonden hadden. Dit is dus gewoon gelogen, wat zulke dingen zie je niet over het oog?(tenzij je natuurlijk de auto wilt kopen, dan kun je die dingen niet zo snel zien) Ik was gewoon zo stom om te geloven wat ze zeiden.
quote:Op donderdag 9 april 2009 18:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een gelul
# Vering is niet in orde (dit had ik al een klein beetje gemerkt tijdens het test rijden)
# Rem leidingen zijn niet in orde
# De tussen demper is compleet kapot.
# Balk is bijna door gerot.
# Lekt olie + koelvloeistof bij de radiator
De vering had je al gemerkt, tussendemper hoor je, balk kun je zien en olie en koelvloeitstof had je ook kunnen zien. Blijven de remleidingen over. Verder wat verwacht je van een auto van 700,-?
Voor die prijs verwacht ik een auto die niet gevaarlijk is om in te rijden door technische tekortkomingen!quote:Op donderdag 9 april 2009 18:33 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Wat een gelul
# Vering is niet in orde (dit had ik al een klein beetje gemerkt tijdens het test rijden)
# Rem leidingen zijn niet in orde
# De tussen demper is compleet kapot.
# Balk is bijna door gerot.
# Lekt olie + koelvloeistof bij de radiator
De vering had je al gemerkt, tussendemper hoor je, balk kun je zien en olie en koelvloeitstof had je ook kunnen zien. Blijven de remleidingen over. Verder wat verwacht je van een auto van 700,-?
Bron: http://www.anwb.nl/auto/k(...)oopovereenkomst.htmlquote:Verwachtingen (conformiteit)
Als u een koopovereenkomst heeft gesloten, is de verkoper verplicht u een deugdelijke auto te leveren. De auto moet voldoen aan de verwachtingen die u op grond van de koopovereenkomst ervan mocht hebben. Dit wordt het conformiteitsvereiste genoemd. Als het product niet voldoet aan uw verwachtingen, is de verkoper aansprakelijk.
U mag in elk verwachten dat de auto geschikt is voor een normaal gebruik. De auto moet gedurende bepaalde tijd aan bepaalde eisen voldoen en mag het niet zomaar op essentiële onderdelen begeven. Welke eigenschappen u precies mag verwachten, is afhankelijk van de omstandigheden die bij de koop een rol spelen. Zo is wat de verkoper u vertelt over de auto en wat in de advertentie en ander foldermateriaal staat van belang. Maar ook de kilometerstand, het bouwjaar en de prijs die u ervoor heeft betaald.
Als u een gebruikte auto - of motorfiets - heeft gekocht, is het niet meer zo eenvoudig. De verkoper is verplicht u te informeren over de bestaande gebreken aan de auto voorzover hij daarvan op de hoogte is. Als u echter twijfelt over de staat waarin de auto verkeert, zult u ook zelf moeten nagaan of de auto de eigenschappen heeft die voor een normaal gebruikt nodig zijn.
Wel of geen onderzoeksplicht is afhankelijk van een aantal factoren. Zo is niet alleen van belang wat de verkoper u vertelt over de staat waarin de auto verkeert, maar ook het bouwjaar, de kilometerstand en/of de koopprijs. Bovendien is van belang waar u de auto heeft gekocht en de deskundigheid van de verkoper. Van een professionele verkoper mag nu natuurlijk meer deskundige informatie verwachten dan van een particuliere verkoper.
Een belangrijke vuistregel bij de koop van een gebruikte auto is: hoe ouder en goedkoper de auto, hoe minder u mag verwachten. Voor alle zekerheid doet u er dan ook verstandig aan om een autokeuring te laten doen.
Ik denk dat dat bij voorbaat kansloos is. Wat ik zo lees van andere kritische posts op het internet kan de eigenaar slecht tegen kritiek. En verwacht je daar wel een andere goede auto te kunnen kopen?quote:Op donderdag 9 april 2009 18:53 schreef uber-aspie het volgende:
Het handigste is denk ik om deze man te laten uitrazen en hem vervolgens een aanbod te doen om de auto in te ruilen voor een andere.
Ik heb om een nieuwe APK gevraagd, maar deze was nog een halfjaar geldig. Dit was voor mij wel een minimum, vandaar dat er geen nieuwe opzit.quote:Op donderdag 9 april 2009 18:57 schreef JumpingJacky het volgende:
Als ik de lijst met mankementen zie, heb je er dus ook geen nieuwe APK op gekregen?
De dealer heeft zelf de auto op naam laten zetten en ik heb ter plekke het geld overgeboekt via internet bankieren. Het is dus prima aantoonbaar dat deze auto bij hem vandaan komt.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:20 schreef SemperFii het volgende:
Het maakt verder niet uit of de autodealer van de mankementen af wist, als dealer HOOR je daar vanaf te weten en dat is juridisch gezien genoeg. Je zou het kunnen gooien op dwaling, misschien zelfs bedorg. Dit zou betekenen dat de overeenkomst (ook al is deze mondeling) vernietigbaar is.
Het is misschien lastig aan te tonen dat je die auto daadwerkelijk bij hem hebt gekocht, heb je geen bewijs van betaling? Als je contant hebt betaald zal het moeilijk worden maar bij pinnen is het altijd te herlijden.
Je staat dus volledig in je recht, ook al had je onderzoeksplicht de autodealer behoorde op de hoogte te zijn van de mankementen en had de auto dus niet mogen verkopen voor een goed functionerende auto.
bron: http://www.rechtswinkel.info/miskoop/index.htmlquote:Heeft u voldoende onderzoek naar de technische staat van de auto gedaan? De Hoge Raad neemt tot op zekere hoogte onvoorzichtige dwalende kopers in bescherming tegen verzwijgende verkopers. Wel gaat de Hoge Raad er van uit dat iemand een deugdelijk onderzoek uitvoert voordat hij of zij tot koop overgaat. Bijv. indien de heer Janssen een vijf jaar oude auto koopt, zonder garantie, en hij laat die pas daarná door de ANWB keuren, dan heeft hij zijn onderzoeksplicht verzaakt: hij had vóórdat hij de auto kocht deze moeten (laten) onderzoeken.
APK voor een auto die je koopt is echt een wassen neus. Iedere autoverkoper heeft wel een vriendje die een APK keuring uit kan voeren, en de regelementen voor APK keurmeesters zijn erg subjectief. Dingen moeten in een 'redelijke' staat zijn bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ach, ik heb vorig jaar voor 2500 euro een auto gekocht die op de dag van aflevering APK gekeurd is.
Helaas bleek binnen een paar dagen dat de blower het niet doet (ik kocht hem toen het warm was en reed toen de eerste twee dagen met de ramen open en dan merk je de afwezigheid van een blower niet echt), en blijkt de accu vast te zitten in een stuk hout.
Deze auto had nooit of te nimmer door de APK mogen komen!
(O enne, nee de blower is niet na twee dagen kapot gegaan, de zekeringen bleken eruit gehaald omdat het anders kortsluiting gaf)
Punt is alleen dat een andere garage toen ze zagen bij wie ik deze gekocht had, me sterk afraadde om verhaal te gaan halen bij de verkopende partij (wat wel een KvK geregistreerd autobedrijf is) omdat de verkopende partij zaken liever met dreigementen dan met goede wil oplost. Ik ben dus ongelofelijk genaaid.
Rechtbsijstandverzekering heeft overigens vrijwel altijd een uitsluiting voor auto's die gekocht zijn zonder BOVAG- of andere officiele garantie.
Dude onderzoeksplicht heb je ALTIJDquote:Op donderdag 9 april 2009 16:30 schreef ToMaSZ het volgende:
Volgens mij heb je nog wel wat rechten. Je hebt de koop gedaan bij een autobedrijf. Je hebt dan geen onderzoeksplicht. Alleen recht hebben en krijgen zijn verschillende dingen.
Onderzoeksplicht gaat écht wel iets verder dan alleen vragen "is er nog iets aan de hand meneer?". Het staat zelfs in jouw quote: "Deugdelijk onderzoek".quote:Op donderdag 9 april 2009 20:04 schreef uber-aspie het volgende:
Iedereen bedankt voor de tips. Ik zal nog even verder kijken naar de mogelijke opties. Enigste waar ik mij een beetje zorgen overmaak is het volgende:
[..]
bron: http://www.rechtswinkel.info/miskoop/index.html
Nu had ik dit inderdaad kunnen weten en zal een ANWB keuring dus te laat zijn. Maar had ik zo'n keuring alsnog moeten doen als de dealer mij ervan verzekerd dat de auto in orde is? Ik denk dus niet dat ik mijn onderzoeksplicht heb verzaakt.
Bij apk's krijg je regelmatig controles van het RDW.quote:Op vrijdag 10 april 2009 08:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
APK voor een auto die je koopt is echt een wassen neus. Iedere autoverkoper heeft wel een vriendje die een APK keuring uit kan voeren, en de regelementen voor APK keurmeesters zijn erg subjectief. Dingen moeten in een 'redelijke' staat zijn bijvoorbeeld.
Als je zélf je auto er heen brengt wel jaquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:29 schreef rival het volgende:
[..]
Bij apk's krijg je regelmatig controles van het RDW.
de meeste apk keurmeesters zijn toch wel redelijk strict.
Met alle respect: het gaat er niet om wat jij denkt. Je geeft zelf al aan geen deugdelijk onderzoek uitgevoerd te laten hebben, waardoor je niet aan je onderzoeksPLICHT hebt voldaan. Wat snap je niet aan dat woord?quote:Op donderdag 9 april 2009 20:04 schreef uber-aspie het volgende:
Nu had ik dit inderdaad kunnen weten en zal een ANWB keuring dus te laat zijn. Maar had ik zo'n keuring alsnog moeten doen als de dealer mij ervan verzekerd dat de auto in orde is? Ik denk dus niet dat ik mijn onderzoeksplicht heb verzaakt.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als je zélf je auto er heen brengt wel ja.Als het gaat om een auto die 'apk bij aflevering' krijgt heb je grote kans dat als je 'm een week later laat keuren bij een ander dat er dan vanalles aan gebreken tevoorschijn komt.
Een handelaar vertelde me doodleuk dat het gebruikelijk was om auto's door de APK 'te slepen' die bij andere APK keurmeesters afgekeurd zouden worden (ook om dan reparatiekosten te innen), omdat de regelgeving te subjectief is.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:37 schreef rival het volgende:
[..]
kans heb je altijd.
weet niet wat jij voor ervaringen heb maar die van mij is wat ik net zeg.
Tsja dan moet je net wel een echte treffen.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Je hebt nog meer kans op een knappe auto bij een particulier dan bij zo'n vaag autobedrijf, waar die lui standaard te kwader trouw lijken te zijn.
Idd.. het beste kun je een goed onderhouden auto op marktplaats kopen en dan 500E eraf dingen bij aankoopquote:Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Je hebt nog meer kans op een knappe auto bij een particulier dan bij zo'n vaag autobedrijf, waar die lui standaard te kwader trouw lijken te zijn.
Ja MP is helemaal top.quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Idd.. het beste kun je een goed onderhouden auto op marktplaats kopen en dan 500E eraf dingen bij aankoop.
Waarom had hij nooit door de APK mogen komen dan? Dat jij met handschoenen en een muts op in die auto moet gaan zitten is op zich geen bedreiging voor de verkeersveiligheid of het milieu. En als die accu goed vast zit lijkt me dat ook niet echt een probleem.quote:Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ach, ik heb vorig jaar voor 2500 euro een auto gekocht die op de dag van aflevering APK gekeurd is.
Helaas bleek binnen een paar dagen dat de blower het niet doet (ik kocht hem toen het warm was en reed toen de eerste twee dagen met de ramen open en dan merk je de afwezigheid van een blower niet echt), en blijkt de accu vast te zitten in een stuk hout.
Deze auto had nooit of te nimmer door de APK mogen komen!
(O enne, nee de blower is niet na twee dagen kapot gegaan, de zekeringen bleken eruit gehaald omdat het anders kortsluiting gaf)
Voor de verkeersveiligheid is slechts van belang dat je goed zicht hebt áls je gaat rijden. Dat je dan een kwartier moet wachten is niet het probleem van je medeweggebruikers.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:30 schreef Pandora73 het volgende:
Een blower is nogal belangrijk voor het ontwasemen van de voorruit. Wat wél belangrijk is voor de verkeersveiligheid.
Staat in het voertuigreglement hoe accu's vastgezet moeten worden?quote:En de accu mag niet met een blok hout vastgezet zijn. Staat in ieder geval niet in het Voortuigreglement...
Artikel 5.2.44 installatie ter ontdooiing en ontwasemingquote:Op zaterdag 11 april 2009 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de verkeersveiligheid is slechts van belang dat je goed zicht hebt áls je gaat rijden. Dat je dan een kwartier moet wachten is niet het probleem van je medeweggebruikers.
Artikel 5.2.12 accu en bedradingquote:Staat in het voertuigreglement hoe accu's vastgezet moeten worden?
OK, daar heb je een punt. Wat betreft de accu worden er geen materialen voorgeschreven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:18 schreef JumpingJacky het volgende:
Artikel 5.2.44 installatie ter ontdooiing en ontwaseming
1. Personenauto’s met een voorruit, die na 30
september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten
zijn voorzien van een goed werkende installatie ter
ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
Nog steeds niet, er staat nergens dat deze warme lucht moet blazen. Koude lucht is voldoende, hoewel dit natuurlijk nog steeds niet echt werkt.quote:Op zaterdag 11 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
OK, daar heb je een punt. Wat betreft de accu worden er geen materialen voorgeschreven.
quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Je moet ook altijd een (tweedehands) auto kopen bij een garage die aangesloten is bij de BOVAG, een officiele dealer of een garage die schriftelijke garantie hanteert!
Sja, maar waar heb je het nu over? Pandora73 schreef immers dat de blower het NIET deed en zei niets over koude of warme lucht.....quote:Op zaterdag 11 april 2009 22:38 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Nog steeds niet, er staat nergens dat deze warme lucht moet blazen. Koude lucht is voldoende, hoewel dit natuurlijk nog steeds niet echt werkt.
quote:Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
....
Helaas bleek binnen een paar dagen dat de blower het niet doet (ik kocht hem toen het warm was en reed toen de eerste twee dagen met de ramen open en dan merk je de afwezigheid van een blower niet echt),
Het juiste antwoord is al gegeven.quote:Op zaterdag 11 april 2009 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Voor de verkeersveiligheid is slechts van belang dat je goed zicht hebt áls je gaat rijden. Dat je dan een kwartier moet wachten is niet het probleem van je medeweggebruikers.
[..]
Ik vind het vooral niet slim om niet even twee seconde de tijd te nemen om te googlelen op een bedrijfsnaam VOORDAT je een auto koopt. Voor zover je enige verwachting mag hebben van eentje die 700,- kost.quote:Op zondag 12 april 2009 07:44 schreef MikeyMo het volgende:
ook niet slim trouwens om je in deze dag nog bezig te houden met zulke praktijken... Een google search op evert groothuis en je krijgt al frappante resultaten terug...
Ik zou zowiezo op tal van fora eenzelfde topic aanmaken als hier... En dan ook vaak termen als oplichter e.d. gebruiken
Je hebt toch wel de gebreken verteld, toch?quote:Op zaterdag 11 april 2009 17:46 schreef uber-aspie het volgende:
Update: Ik ben van plan dit alles maar te accepteren en hopen dat ik mijn lesje heb geleerd.Ben bij een andere dealer geweest welke een vriend is van een collega van mij. Deze collega vertrouw ik wel, dus die dealer ook wel een beetje. Deze heeft voor mij een mooie deal voor 850,- (i.v.m. doffe rode lak) en wilt mijn oude auto wel omruilen voor 250,- .. Dat maakt het totaal op 1300,-, wat eigenlijk wel de gemiddelde prijs van deze auto is op marktplaats
(ben misschien 200,- kwijt ofzo)
Misschien toch nog een happy ending dus, er vanuit gaande dat deze auto wel in orde is
Waarom denk je dat ie er maar 250,- voor geeft?quote:Op zondag 12 april 2009 11:45 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je hebt toch wel de gebreken verteld, toch?
quote:Op vrijdag 10 april 2009 09:29 schreef rival het volgende:
[..]
Bij apk's krijg je regelmatig controles van het RDW.
de meeste apk keurmeesters zijn toch wel redelijk strict.
Jij snapt het niet he? Die 1000 euro krijg je alleen als je een nieuwe(re) auto koopt die minder uitstoot, denk niet dat TS daarvoor in aanmerking komt als hij al gaat zoeken naar auto's van 700 euro....quote:Op maandag 13 april 2009 18:16 schreef _Michiel_ het volgende:
Laat je auto slopen, en krijg een sloop-premie van 1000 euro!
http://nationalesloopregeling.nl/
Nog los daarvan moet de auto voor 1 maart 2009 op de naam van de huidige eigenaar zijn gezetquote:Op maandag 13 april 2009 18:30 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Jij snapt het niet he? Die 1000 euro krijg je alleen als je een nieuwe(re) auto koopt die minder uitstoot, denk niet dat TS daarvoor in aanmerking komt als hij al gaat zoeken naar auto's van 700 euro....
Ja precies, het was een handelaar, niet een dealer.quote:Op maandag 13 april 2009 17:43 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Bij de vorige APK stond de keurmeester met in één hand een ijsje en met de andere hand probeerde hij of mijn rem nog blokkeerdeEn toen had ik weer een jaar APK
(auto is verder technisch wel in orde, maar die controle stelt echt geen ene zak voor)
Verder, sorry hoor, vind ik TS nogal naïef. Je weet toch wel dat autohandelaren (let op, een handelaar is wat anders dan een dealer) echt niet bekend staan om hun geweldige betrouwbaarheid. De punten die jij noemt kun je met een klein beetje gezond verstand wel zelf achterhalen. Je vertrouwt een verkoper (als er al iets onbetrouwbaar is, is het wel een autoverkoper) volledig als hij zegt dat het euvel met de schokbrekers niet ernstig isMaar ach, zo heeft een vriend van me ook een keer een Civic van 1500 euro gekocht die nog geen dag op de weg is geweest na aankoop, hij was ook iets te snel met beslissen en had zelf geen verstand ervan....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |