abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67887217
Het blijft steekproef en gericht op basis veiligheid. APK zegt weinig anders dan de garageman weer wat vindt om je poot uit te draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-04-2009 09:38:39 ]
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:40:38 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67887267
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:37 schreef rival het volgende:

[..]

kans heb je altijd.
weet niet wat jij voor ervaringen heb maar die van mij is wat ik net zeg.
Een handelaar vertelde me doodleuk dat het gebruikelijk was om auto's door de APK 'te slepen' die bij andere APK keurmeesters afgekeurd zouden worden (ook om dan reparatiekosten te innen), omdat de regelgeving te subjectief is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67887283
Doe maar stel nieuwe rubbers zegt de klant dan en weet niet eens welke.
pi_67887367
Je hebt nog meer kans op een knappe auto bij een particulier dan bij zo'n vaag autobedrijf, waar die lui standaard te kwader trouw lijken te zijn.
pi_67887396
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Je hebt nog meer kans op een knappe auto bij een particulier dan bij zo'n vaag autobedrijf, waar die lui standaard te kwader trouw lijken te zijn.
Tsja dan moet je net wel een echte treffen.
  vrijdag 10 april 2009 @ 09:46:14 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_67887409
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:44 schreef cinnamongirl het volgende:
Idd.. het beste kun je een goed onderhouden auto op marktplaats kopen en dan 500E eraf dingen bij aankoop .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_67887445
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Idd.. het beste kun je een goed onderhouden auto op marktplaats kopen en dan 500E eraf dingen bij aankoop .
Ja MP is helemaal top.
pi_67928280
Update: Ik ben van plan dit alles maar te accepteren en hopen dat ik mijn lesje heb geleerd. Ben bij een andere dealer geweest welke een vriend is van een collega van mij. Deze collega vertrouw ik wel, dus die dealer ook wel een beetje. Deze heeft voor mij een mooie deal voor 850,- (i.v.m. doffe rode lak) en wilt mijn oude auto wel omruilen voor 250,- .. Dat maakt het totaal op 1300,-, wat eigenlijk wel de gemiddelde prijs van deze auto is op marktplaats (ben misschien 200,- kwijt ofzo)

Misschien toch nog een happy ending dus, er vanuit gaande dat deze auto wel in orde is
pi_67929017
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
Ach, ik heb vorig jaar voor 2500 euro een auto gekocht die op de dag van aflevering APK gekeurd is.
Helaas bleek binnen een paar dagen dat de blower het niet doet (ik kocht hem toen het warm was en reed toen de eerste twee dagen met de ramen open en dan merk je de afwezigheid van een blower niet echt), en blijkt de accu vast te zitten in een stuk hout.
Deze auto had nooit of te nimmer door de APK mogen komen!
(O enne, nee de blower is niet na twee dagen kapot gegaan, de zekeringen bleken eruit gehaald omdat het anders kortsluiting gaf)
Waarom had hij nooit door de APK mogen komen dan? Dat jij met handschoenen en een muts op in die auto moet gaan zitten is op zich geen bedreiging voor de verkeersveiligheid of het milieu. En als die accu goed vast zit lijkt me dat ook niet echt een probleem.

Het is de APK, geen kwaliteitskeurmerk.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67929393
Een blower is nogal belangrijk voor het ontwasemen van de voorruit. Wat wél belangrijk is voor de verkeersveiligheid.
En de accu mag niet met een blok hout vastgezet zijn. Staat in ieder geval niet in het Voertuigreglement...

[ Bericht 0% gewijzigd door Pandora73 op 11-04-2009 20:28:09 ]
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_67929752
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:30 schreef Pandora73 het volgende:
Een blower is nogal belangrijk voor het ontwasemen van de voorruit. Wat wél belangrijk is voor de verkeersveiligheid.
Voor de verkeersveiligheid is slechts van belang dat je goed zicht hebt áls je gaat rijden. Dat je dan een kwartier moet wachten is niet het probleem van je medeweggebruikers.
quote:
En de accu mag niet met een blok hout vastgezet zijn. Staat in ieder geval niet in het Voortuigreglement...
Staat in het voertuigreglement hoe accu's vastgezet moeten worden?

Je moet de APK gewoon niet aanzien voor een kwaliteitskeurmerk want dat is het niet en ook nooit geweest. Een goede auto heeft APK, maar niet elke auto met APK is goed.
pi_67930665
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Voor de verkeersveiligheid is slechts van belang dat je goed zicht hebt áls je gaat rijden. Dat je dan een kwartier moet wachten is niet het probleem van je medeweggebruikers.
Artikel 5.2.44 installatie ter ontdooiing en ontwaseming
1. Personenauto’s met een voorruit, die na 30
september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten
zijn voorzien van een goed werkende installatie ter
ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
quote:
Staat in het voertuigreglement hoe accu's vastgezet moeten worden?
Artikel 5.2.12 accu en bedrading
1. De accu van personenauto’s moet deugdelijk zijn
bevestigd.

Voor de liefhebbers en diegenen die roepen zonder feiten te checken:
http://www.rdw.nl/NR/rdon(...)/03keuringseisen.pdf
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_67931439
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:18 schreef JumpingJacky het volgende:

Artikel 5.2.44 installatie ter ontdooiing en ontwaseming
1. Personenauto’s met een voorruit, die na 30
september 1971 in gebruik zijn genomen, moeten
zijn voorzien van een goed werkende installatie ter
ontdooiing en ontwaseming van de voorruit.
OK, daar heb je een punt. Wat betreft de accu worden er geen materialen voorgeschreven.
pi_67933050
Tja het zal wel persoonlijk zijn dan maar een stuk hout tussen de klemmen lijkt mij niet echt een deugdelijke constructie in een auto.
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_67933596
Het getuigt in ieder geval niet van erg veel perfectionisme. Maar goed, de strekking was dat de APK er niet is voor de koper maar voor de verkeersveiligheid, dus dan lijkt het me niet dat je daar als koper op af moet gaan. Het kan ook maar zo zijn dat een raampje wel naar beneden gaat en niet meer omhoog wil, daar ben je ook mooi klaar mee, terwijl de APK keuring dan wel goed is gebeurd (zeg ik met voorbehoud, ik heb het lijstje met keuringspunten niet nagekeken).
pi_67936666
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

OK, daar heb je een punt. Wat betreft de accu worden er geen materialen voorgeschreven.
Nog steeds niet, er staat nergens dat deze warme lucht moet blazen. Koude lucht is voldoende, hoewel dit natuurlijk nog steeds niet echt werkt.
  zaterdag 11 april 2009 @ 22:56:23 #67
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_67937096
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:24 schreef cinnamongirl het volgende:
Je moet ook altijd een (tweedehands) auto kopen bij een garage die aangesloten is bij de BOVAG, een officiele dealer of een garage die schriftelijke garantie hanteert!
Wat moet jij nog veel leren....

TS: Balen man, maar hoop dat je met je nieuwe autootje meer geluk hebt. Vergeet in elk geval niet een slechte recensie te schrijven op autoweek.nl, wellicht stinkt een volgende koper er dan niet in.
Doe ik ook over mijn niet al te beste (understatement) ervaringen met BOVAG-garages...
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_67942607
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 22:38 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Nog steeds niet, er staat nergens dat deze warme lucht moet blazen. Koude lucht is voldoende, hoewel dit natuurlijk nog steeds niet echt werkt.
Sja, maar waar heb je het nu over? Pandora73 schreef immers dat de blower het NIET deed en zei niets over koude of warme lucht.....
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:04 schreef Pandora73 het volgende:
....
Helaas bleek binnen een paar dagen dat de blower het niet doet (ik kocht hem toen het warm was en reed toen de eerste twee dagen met de ramen open en dan merk je de afwezigheid van een blower niet echt),
  zondag 12 april 2009 @ 07:44:43 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67942644
ook niet slim trouwens om je in deze dag nog bezig te houden met zulke praktijken... Een google search op evert groothuis en je krijgt al frappante resultaten terug...

Ik zou zowiezo op tal van fora eenzelfde topic aanmaken als hier... En dan ook vaak termen als oplichter e.d. gebruiken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67944152
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:43 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

[..]

Het juiste antwoord is al gegeven.
Je kunt er zelfs een bekeuring voor krijgen als je voorruit niet voldoende zicht geeft.
En het ontwasemen is natuurlijk niet alleen tijdens de start van belang, maar gedurende de gehele rit.
Tijdens een regenbui is je ruit in no time beslagen.
pi_67944421
quote:
Op zondag 12 april 2009 07:44 schreef MikeyMo het volgende:
ook niet slim trouwens om je in deze dag nog bezig te houden met zulke praktijken... Een google search op evert groothuis en je krijgt al frappante resultaten terug...

Ik zou zowiezo op tal van fora eenzelfde topic aanmaken als hier... En dan ook vaak termen als oplichter e.d. gebruiken
Ik vind het vooral niet slim om niet even twee seconde de tijd te nemen om te googlelen op een bedrijfsnaam VOORDAT je een auto koopt. Voor zover je enige verwachting mag hebben van eentje die 700,- kost.
  zondag 12 april 2009 @ 11:45:49 #72
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_67944803
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 17:46 schreef uber-aspie het volgende:
Update: Ik ben van plan dit alles maar te accepteren en hopen dat ik mijn lesje heb geleerd. Ben bij een andere dealer geweest welke een vriend is van een collega van mij. Deze collega vertrouw ik wel, dus die dealer ook wel een beetje. Deze heeft voor mij een mooie deal voor 850,- (i.v.m. doffe rode lak) en wilt mijn oude auto wel omruilen voor 250,- .. Dat maakt het totaal op 1300,-, wat eigenlijk wel de gemiddelde prijs van deze auto is op marktplaats (ben misschien 200,- kwijt ofzo)

Misschien toch nog een happy ending dus, er vanuit gaande dat deze auto wel in orde is
Je hebt toch wel de gebreken verteld, toch?
Cookin’ like a chef I’m a 5 star Michelin
pi_67968278
quote:
Op zondag 12 april 2009 11:45 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Je hebt toch wel de gebreken verteld, toch?
Waarom denk je dat ie er maar 250,- voor geeft?
  maandag 13 april 2009 @ 17:43:24 #74
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67980749
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 09:29 schreef rival het volgende:

[..]

Bij apk's krijg je regelmatig controles van het RDW.
de meeste apk keurmeesters zijn toch wel redelijk strict.

Bij de vorige APK stond de keurmeester met in één hand een ijsje en met de andere hand probeerde hij of mijn rem nog blokkeerde En toen had ik weer een jaar APK (auto is verder technisch wel in orde, maar die controle stelt echt geen ene zak voor)

Verder, sorry hoor, vind ik TS nogal naïef. Je weet toch wel dat autohandelaren (let op, een handelaar is wat anders dan een dealer) echt niet bekend staan om hun geweldige betrouwbaarheid. De punten die jij noemt kun je met een klein beetje gezond verstand wel zelf achterhalen. Je vertrouwt een verkoper (als er al iets onbetrouwbaar is, is het wel een autoverkoper) volledig als hij zegt dat het euvel met de schokbrekers niet ernstig is Maar ach, zo heeft een vriend van me ook een keer een Civic van 1500 euro gekocht die nog geen dag op de weg is geweest na aankoop, hij was ook iets te snel met beslissen en had zelf geen verstand ervan....
Don't let my username fool you...
  maandag 13 april 2009 @ 18:16:16 #75
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_67981508
Laat je auto slopen, en krijg een sloop-premie van 1000 euro!
http://nationalesloopregeling.nl/
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  maandag 13 april 2009 @ 18:30:39 #76
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_67981829
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:16 schreef _Michiel_ het volgende:
Laat je auto slopen, en krijg een sloop-premie van 1000 euro!
http://nationalesloopregeling.nl/
Jij snapt het niet he? Die 1000 euro krijg je alleen als je een nieuwe(re) auto koopt die minder uitstoot, denk niet dat TS daarvoor in aanmerking komt als hij al gaat zoeken naar auto's van 700 euro....
Don't let my username fool you...
pi_67982065
quote:
Op maandag 13 april 2009 18:30 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Jij snapt het niet he? Die 1000 euro krijg je alleen als je een nieuwe(re) auto koopt die minder uitstoot, denk niet dat TS daarvoor in aanmerking komt als hij al gaat zoeken naar auto's van 700 euro....
Nog los daarvan moet de auto voor 1 maart 2009 op de naam van de huidige eigenaar zijn gezet
pi_68005014
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:43 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Bij de vorige APK stond de keurmeester met in één hand een ijsje en met de andere hand probeerde hij of mijn rem nog blokkeerde En toen had ik weer een jaar APK (auto is verder technisch wel in orde, maar die controle stelt echt geen ene zak voor)

Verder, sorry hoor, vind ik TS nogal naïef. Je weet toch wel dat autohandelaren (let op, een handelaar is wat anders dan een dealer) echt niet bekend staan om hun geweldige betrouwbaarheid. De punten die jij noemt kun je met een klein beetje gezond verstand wel zelf achterhalen. Je vertrouwt een verkoper (als er al iets onbetrouwbaar is, is het wel een autoverkoper) volledig als hij zegt dat het euvel met de schokbrekers niet ernstig is Maar ach, zo heeft een vriend van me ook een keer een Civic van 1500 euro gekocht die nog geen dag op de weg is geweest na aankoop, hij was ook iets te snel met beslissen en had zelf geen verstand ervan....
Ja precies, het was een handelaar, niet een dealer. Kun je na gaan hoe weinig verstand ik er van had Maar goed, ik weet nu tenminste waar ik op moet letten, lesje geleerd.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:19:02 #79
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_68005267
duur lesje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')