abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 april 2009 @ 19:37:41 #151
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_67874009
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
Want het beest troost zich met de gedachte dat het nu weliswaar enorm veel pijn lijdt, maar dat Allah het zo gewild heeft?
pi_67874109
Een collega van mij is laatst in Egypte geweest en daar legde iemand hem uit dat het eten in veel westerse landen nooit halal kan zijn. Ook al is een dier ritueel geslacht dan nog hoeft deze niet halal te zijn. Het dier mag namelijk ook geen voedsel gegeten hebben dat niet halal is. b.v. voedsel wat gekweekt is met behulp van kunstmest. Dat beschouwd men al als niet halal. Feitelijk kun je in NL gewoon geen halal voedsel kopen, maar daar wil je als Moslim natuurlijk niet aan. 8 jaar geleden kreeg ik klanten op bezoek uit Iran, die hadden al hun voedsel voor een hele week meegenomen vanuit Iran
En ik had ze nog wel willen trakteren op een lekker broodje kroket met mayo
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_67874164
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:36 schreef Meh7 het volgende:
Hmm lekker:

[ afbeelding ]

I'll sing you a lullaby.
pi_67874227
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:40 schreef xenobinol het volgende:
Een collega van mij is laatst in Egypte geweest en daar legde iemand hem uit dat het eten in veel westerse landen nooit halal kan zijn. Ook al is een dier ritueel geslacht dan nog hoeft deze niet halal te zijn. Het dier mag namelijk ook geen voedsel gegeten hebben dat niet halal is. b.v. voedsel wat gekweekt is met behulp van kunstmest. Dat beschouwd men al als niet halal. Feitelijk kun je in NL gewoon geen halal voedsel kopen, maar daar wil je als Moslim natuurlijk niet aan. 8 jaar geleden kreeg ik klanten op bezoek uit Iran, die hadden al hun voedsel voor een hele week meegenomen vanuit Iran
Dat klopt inderdaad nog ook zeg.
pi_67874239
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:35 schreef xenobinol het volgende:

[..]

volgens mij zit er wel een kern van waarheid in, als een dier veel stress heeft voordat het geslacht word heeft dit een negatieve kwaliteit op het vlees. Ik heb niet de illusie dat ritueel slachten minder stress veroorzaakt bij een dier
Ik heb geen idee. Als die beesten in een rij staan op zo'n slachthuis "voelen" ze misschien wel gevaar en hebben ze, ongeacht de methode, stress.

Maar dan nog, een slachtoffer nuttigen zonder dat er pijn is en bloed vloeit gaat nu eenmaal niet. Just face it! Vlees is gewoon lekker, gewoon een geval van jammer voor het dier, eten of gegeten worden, zo simpel is het!
pi_67874256
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ja, wha,wha een van de lejkkerste halal snoepjes zijn de arabische moccro meiden en die lopen niet voor je uit.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67874534
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:45 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

Ik heb geen idee. Als die beesten in een rij staan op zo'n slachthuis "voelen" ze misschien wel gevaar en hebben ze, ongeacht de methode, stress.

Maar dan nog, een slachtoffer nuttigen zonder dat er pijn is en bloed vloeit gaat nu eenmaal niet. Just face it! Vlees is gewoon lekker, gewoon een geval van jammer voor het dier, eten of gegeten worden, zo simpel is het!
Ik ben ooit eens op bezoek geweest bij een fabrikant van apparatuur voor slachtzalen. In dit geval passen ze voor het slachten van varkens de volgende methode toe. Ze plaatsen een tweetal elektroden op de kop van het dier en geven een dusdanig elektrische schok af dat het dier hierdoor het bewustzijn verliest. Daarna geven twee elektroden ter hoogte van het hart een dusdanige schok af dat het hart ermee stopt. Het dier valt daarna op een lopende band en een slager snijd de halsslagaders door. op de lopende band lekt het bloed in een lekbak onder de lopende band en zo gaat het beest verder de verwerking in. Deze methode is pijnloos mits goed uitgevoerd.
I'll sing you a lullaby.
pi_67880880
*knip*

[ Bericht 99% gewijzigd door Frutsel op 15-04-2009 18:59:20 ]
pi_67881231
pi_67881298
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:14 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
Wil je dat niet meer zo laat op de avond posten, nu krijg ik weer trek
I'll sing you a lullaby.
pi_67881489
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wil je dat niet meer zo laat op de avond posten, nu krijg ik weer trek
Dan moet jij maar eens naar animal planet kijken en hoe hyena's zebra's levend verscheuren.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:29:49 #162
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_67884136
quote:
Op donderdag 9 april 2009 19:40 schreef xenobinol het volgende:
Wat ben jij voor idioot? Een broodje kroket met mayo? !
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_67884404
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Wat ben jij voor idioot? Een broodje kroket met mayo? !
Gast. Mayo en ketchup, das pas lekkur
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:48:54 #164
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_67891373
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Mooi zeg, die typische trieste reacties van xenofoob Nederland hier in dit topic.

Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!
Stropoppen en hyperbolen te over in jouw reactie. Verwacht je daarmee werkelijk serieus genomen te worden door mensen met een IQ boven de 110?

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 10-04-2009 12:35:12 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  vrijdag 10 april 2009 @ 12:00:21 #165
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67891759
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Mooi zeg, die typische trieste reacties van xenofoob Nederland hier in dit topic.

Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!
Study reveals 'shocking' kebab
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_67892103
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:00 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Study reveals 'shocking' kebab
Daarom wordt het ook gegeten bij uitgaan. Lekker mateloos volvreten
pi_68040083
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:49 schreef buachaille het volgende:
Om het erbij te eten daar heb ik niet zoveel moeite mee. Maakt mij niet uit of een koe halal of kaffur geslacht is (de koe waarschijnlijk wel).

Maar ik zou m'n babi pangang toch echt niet laten staan, dat is wat mij betreft toch wel één van de lekkerste gerechten die ooit gemaakt zijn.
Halal babi pangang zul je nooit vinden
  woensdag 15 april 2009 @ 15:05:24 #168
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68040456
Altijd leuk als ik moslims dit zie eten

Als ik dan zeg dat er varkensgelatine in zit zeggen ze dat het niet haram is.....

on topic: Geen problemen met "halal" eten
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68040707
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:05 schreef -Techno- het volgende:
[ afbeelding ]
Als ik dan zeg dat er varkensgelatine in zit zeggen ze dat het niet haram is.....

Mja een of andere imam heeft gezegd dat varkensgelatine zodanig/veel is bewerkt dat het geen varken meer genoemt mag worden. en als een imam wat zegt is het zo ( ) dus voor een hoop moslims is het nou 'halal' behalve de moslims die luisteren naar de imam die wat anders zegt voor hun is het nog haram
  woensdag 15 april 2009 @ 15:36:47 #170
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_68041564
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:12 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Mja een of andere imam heeft gezegd dat varkensgelatine zodanig/veel is bewerkt dat het geen varken meer genoemt mag worden. en als een imam wat zegt is het zo ( ) dus voor een hoop moslims is het nou 'halal' behalve de moslims die luisteren naar de imam die wat anders zegt voor hun is het nog haram
Maar het blijft een varkensproduct
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_68041706
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:36 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Maar het blijft een varkensproduct
dat vind jij, dat vind ik, maar ze hebben daar manieren voor om het goed te praten voor zichzelf
pi_68041726
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:05 schreef -Techno- het volgende:
[ afbeelding ]

De meeste moslims in Nederland houden zich ook totaal niet aan de voorschriften van de islam. Ik noem ze ook wel pret-moslims. Andere mensen noemen ze gematigde of liberale moslims.
  woensdag 15 april 2009 @ 15:43:58 #173
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_68041788
Halalvlees is ook gewoon veel lekkerder.
pi_68041928
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:43 schreef Kopbal het volgende:
ligt eraan waar je het mee vergelijkt

diepvries halal vlees is even smerig als 'normaal' diepvries vlees
'vers' halal vlees is lekkerder dan diepvries/supermarkt zooi

maar het verschil tussen een goed stuk normaal vlees en een goed stuk halal geslacht vlees proef je echt niet.
pi_68042212
Als ik het even kan ontwijken doe ik dat ook, dus waar dat "massaal" weg komt.

Ik eet liever vlees waar geen voodoo rituelen op uitgeoefend worden.
  woensdag 15 april 2009 @ 16:33:32 #176
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68043559
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef McKillem het volgende:
Als ik het even kan ontwijken doe ik dat ook, dus waar dat "massaal" weg komt.

Ik eet liever vlees waar geen voodoo rituelen op uitgeoefend worden.
Daar hou jij je mee bezig?

Zwaar leven zeg
Intelligent, but fucked up.
pi_68045498
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Daar hou jij je mee bezig?

Zwaar leven zeg
Neehoor dat is vrij simpel.

Donnerketen ontwijken voor zover mogelijk en gewoon even kijken of je niet bij zo'n halal schap staat in de supermarkt, of bij twijfel gewoon varkensvlees kopen.

Daarnaast staat er dat ik het liever ontwijk en niet dat ik het koste wat kost ontwijk.
Als ik echt honger heb en er zit alleen zo'n turkse pizza keet binnen schappelijk afstand eet ik heus wel zo'n turkse pizza met dus halal vlees.
Als het echter even kan liever wat anders.
Het moet me zeker niet geforceerd worden want dan ga ik heel erg moeilijk doen gewoon omdat het kan.

[ Bericht 8% gewijzigd door McKillem op 15-04-2009 17:41:41 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 17:49:11 #178
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68045826
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Daarom wordt het ook gegeten bij uitgaan. Lekker mateloos volvreten
Het ging mij meer over deze zinsnede:
quote:
Six kebabs were found to include pork when it had not been declared as an ingredient. Two of the six were described as Halal - food or drink permitted for Muslims, which must not contain pork.
In Nederland verkopen de nodige shoarmazaken broodjes shoarma met varkensvlees of een combinatie van varkensvlees en ander vlees.
En er zijn dus praktijken waar voedsel als halal wordt aangeprijsd, maar die varkensvlees bevatten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:15:42 #179
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68046537
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Neehoor dat is vrij simpel.

Donnerketen ontwijken voor zover mogelijk en gewoon even kijken of je niet bij zo'n halal schap staat in de supermarkt, of bij twijfel gewoon varkensvlees kopen.

Daarnaast staat er dat ik het liever ontwijk en niet dat ik het koste wat kost ontwijk.
Als ik echt honger heb en er zit alleen zo'n turkse pizza keet binnen schappelijk afstand eet ik heus wel zo'n turkse pizza met dus halal vlees.
Als het echter even kan liever wat anders.
Het moet me zeker niet geforceerd worden want dan ga ik heel erg moeilijk doen gewoon omdat het kan.
Groot gelijk.

Wat mij betreft zou je dan ook lekker niks vreten
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:33:39 #180
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68047026
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:43 schreef Kopbal het volgende:
right. 't is gewoon vlees, alleen dan vlees wat met wat extra dierenmishandeling bij de consument terecht komt.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 19:13:53 #181
8781 crew  Frutsel
pi_68048292
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:14 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
kom je d'r één brengen?
pi_68049281
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 16-04-2009 09:07:29 (blijf weg als je niets te melden hebt) ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68049326
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:33 schreef Saphire het volgende:

[..]

right. 't is gewoon vlees, alleen dan vlees wat met wat extra dierenmishandeling bij de consument terecht komt.
En al die kippen die met zn 100en in een hok bij elkaar zijn gepropt om na een tijdje afgeslacht te worden, is geen dierenmishandeling?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:12:55 #184
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68050396
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En al die kippen die met zn 100en in een hok bij elkaar zijn gepropt om na een tijdje afgeslacht te worden, is geen dierenmishandeling?
absoluut, daarom eet ik ook geen kip tenzij het van een bio boerderij afkomstig is (wat te controleren is met het keurmerk). Zelfde geld voor ander vlees overigens. Maar halal doet daar dus nog een onnodig schepje bovenop.
pi_68050562
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:12 schreef Saphire het volgende:

[..]

absoluut, daarom eet ik ook geen kip tenzij het van een bio boerderij afkomstig is (wat te controleren is met het keurmerk). Zelfde geld voor ander vlees overigens. Maar halal doet daar dus nog een onnodig schepje bovenop.
Mooie instelling heb je Kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen..
pi_68050686
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:12 schreef Saphire het volgende:

[..]

Halal is biologisch, althans dat hoort het te zijn - anders is het niet halal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68054096
Ik haal mijn gehakt bij de Islamitische slagerij, vers gemaakt en goedkoper dan bij de appie happie .. oh en dat fruit is ook lekker fris en vers...... doe ik nu de economie tekort?
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:49:10 #188
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68056271
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Halal is biologisch, althans dat hoort het te zijn - anders is het niet halal.
bij halal vlees wordt een dier mishandeld, terwijl dat niet nodig is. Biologisch vlees is er juist om de dieren zo humaan mogelijk te behandelen, bij halal slachten gebeurd dat niet.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:51:46 #189
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68056353
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mooie instelling heb je Kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen..
Het nadeel is voor veel mensen de prijs. Voor een niet biologisch biefstukje betaal je zo'n 4 euro, biologisch wordt dat al snel 6. Maar goed, ik zie het gewone, niet biologische vlees het liefst zo snel mogelijk verdwijnen, de manier van dierenhouden zoals daar gebeurd is gewoon niet te verantwoorden. Bij eieren is dat soms nog erger met bijvoorbeeld legbatterijen.
pi_68056966
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:48 schreef AndreaW het volgende:
Ik haal mijn gehakt bij de Islamitische slagerij, vers gemaakt en goedkoper dan bij de appie happie .. oh en dat fruit is ook lekker fris en vers...... doe ik nu de economie tekort?
neuh halal slagers betalen ook belasting je vlees heeft alleen extra geleden
  donderdag 16 april 2009 @ 01:49:11 #191
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_68060015
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-04-2009 08:57:22 (blijf weg als je niets te melden hebt) ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_68060992
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:44 schreef GewoneMan het volgende:

neem maar gerust van mij aan dat je nou (as usual) uit je nek kletst halal slachten is zeer dier onvriendelijk en zou verboden moeten worden! het is absoluut niet noodzakelijk om een dier extra pijn te laten lijden omdat een paar baarden dat zo graag willen en omdat een of ander sprookjesboek van 1200+ jaar oud dat voorschrijft
Tja... vroeger wist men niet beter, sommige mensen zijn verder gegaan en anderen blijven gewoon hangen in de oude gewoonten.
I'll sing you a lullaby.
pi_68061031
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als ik als jou zou denken eet ik helemaal geen vlees meer.
Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen de manier waarom de bio industrie en de biologische veehouder met zijn dieren omgaat. Ook de manier waarop de dieren worden behandeld in het slachthuis verschilt per bedrijf. De methoden om het dier te doden zijn erop gericht het dier minimaal te laten lijden, dit in tegenstelling tot de rituele manier van slachten, dat is gewoon niet meer van deze tijd, ik ben voor een verbod tegen deze methode.
I'll sing you a lullaby.
pi_68061062
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:48 schreef AndreaW het volgende:
Halal vlees uit de bio industrie
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:25:10 #195
251710 DJ_Gadget
Lil.Q94 zuigt
pi_68061183
TVP.
Lil.Q94 zuigt
pi_68063152
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:49 schreef Saphire het volgende:

[..]

bij halal vlees wordt een dier mishandeld, terwijl dat niet nodig is. Biologisch vlees is er juist om de dieren zo humaan mogelijk te behandelen, bij halal slachten gebeurd dat niet.
Een dier mishandelen tijdens het leven (voorafgaande aan het slachten ter consumptie) is niet halal, dus je kraamt onzin uit. Halal vlees is feitelijk biologisch vlees, afkomstig van dieren die in relatieve vrijheid en een stressvrije omgeving hebben kunnen leven. De hypocrisie van vele mensen hier is dan ook schokkend. Ze hebben liever een beest dat hun hele leven in een hokje van 1 bij 1 heeft gezeten, onder erbarmelijke omstandigheden , waarbij deze dan wel "zogenaamd diervriendelijk" - dwz met een pin door z'n kop, wat vaak genoeg fout gaat en dus evenveel zoniet meer leed veroorzaakt - wordt geslacht. Maar owee als een beest een heel fijn leven heeft gehad en slechts de laatste 30 seconden van zijn leven pijn heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68063578
Halal voedsel is inderdaad relatief diervriendelijk. Ik heb er feitelijk niks op tegen, al vind ik het wel dubieus dat het vlees per se door een moslim geslacht moet worden. Als ik in de supermarkt zou vragen om producten die alleen door autochtone Nederlanders zijn gemaakt, zou het 'discriminatie' heten.
pi_68064075
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
Halal voedsel is inderdaad relatief diervriendelijk. Ik heb er feitelijk niks op tegen, al vind ik het wel dubieus dat het vlees per se door een moslim geslacht moet worden. Als ik in de supermarkt zou vragen om producten die alleen door autochtone Nederlanders zijn gemaakt, zou het 'discriminatie' heten.
De reden dat het door een moslim geslacht moet worden is meer praktisch - het gaat hier om diep religieuze spreuken die bij het slachten van zo'n beest uitgesproken moet worden, waaronder een dankwoord aan God. Het verschilt in die zin niet van het Kosher vlees - waar geen enkele heisa over wordt gemaakt. Discriminatie is er dan ook in zeer veel vormen, het gaat veelal om de achtergrond van discriminatie en het doel wat ermee bereikt wil worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68064334
Ik wist niet dat dergelijke spreuken ook voor Kosher vlees golden. Ik wilde ook niet beweren dat het rituele slachten een discriminerend oogmerk heeft. Toch vind ik het wel vreemd, als je erover nadenkt. Waarom zou een christen niet dat dankwoord aan God kunnen uitspreken? Ze aanbidden toch één en dezelfde God?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 10:40:54 ]
pi_68064399
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
De reden dat het door een moslim geslacht moet worden is meer praktisch - het gaat hier om diep religieuze spreuken die bij het slachten van zo'n beest uitgesproken moet worden, waaronder een dankwoord aan God. Het verschilt in die zin niet van het Kosher vlees - waar geen enkele heisa over wordt gemaakt. Discriminatie is er dan ook in zeer veel vormen, het gaat veelal om de achtergrond van discriminatie en het doel wat ermee bereikt wil worden.
Straks willen homoseksuelen net als moslims ook nog dat hun vlees op speciale wijze bereid wordt. Dat lijkt me een slecht plan, het lijken wel apartheidswetten.
pi_68064450
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

Straks willen homoseksuelen net als moslims ook nog dat hun vlees op speciale wijze bereid wordt. Dat lijkt me een slecht plan, het lijken wel apartheidswetten.
Heeft niets met apartheid te maken, de gemeenschap voorziet zichzelf daarin - dus je hebt er geen last van. Niemand dwingt je iets te doen of te laten.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68064604
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:42 schreef buachaille het volgende:

[..]

So what freedom of choise !
pi_68064746
Ik ben d'r gewoon blij mee dat halal in supermarkten te koop komt. Kebabsticks bv, véél lekkerder dan het betongehakt van bepaalde winkels. Net zo blij ben ik met de halal slagers hier in de buurt. Lamsvlees voor normale prijzen ipv je laten rippen door de keurslager
hier kommt die Sonne!
alias Idril-2, alias anneVi
pi_68064887
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
Heeft niets met apartheid te maken, de gemeenschap voorziet zichzelf daarin - dus je hebt er geen last van. Niemand dwingt je iets te doen of te laten.
Nee, van dwang is geen sprake, maar toch wordt de invloed van de islam op voedselproductie groter. En dat heeft alles te maken met commerciële belangen, want met Halal-producten bedien je toch een markt van 1 miljoen mensen.

Zo weet ik uit betrouwbare bron dat een vooraanstaande Nederlandse keten voornemens is om al haar gebakjes te maken met room en crème die halal zijn (zitten dierlijke vetten in, dus dat moet dan allemaal weer halal), ook al zijn de producteigenschappen van die halal-varianten kwalitatief minder dan van niet-halalvarianten.

Wat je dan krijgt, is dat op den duur producten ongemerkt halal worden, zonder dat mensen zich erover opwinden en zodat de keten/winkel een zo groot mogelijk publiek kan bedienen.
pi_68066352
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:56 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee, van dwang is geen sprake, maar toch wordt de invloed van de islam op voedselproductie groter. En dat heeft alles te maken met commerciële belangen, want met Halal-producten bedien je toch een markt van 1 miljoen mensen.

Zo weet ik uit betrouwbare bron dat een vooraanstaande Nederlandse keten voornemens is om al haar gebakjes te maken met room en crème die halal zijn (zitten dierlijke vetten in, dus dat moet dan allemaal weer halal), ook al zijn de producteigenschappen van die halal-varianten kwalitatief minder dan van niet-halalvarianten.

Wat je dan krijgt, is dat op den duur producten ongemerkt halal worden, zonder dat mensen zich erover opwinden en zodat de keten/winkel een zo groot mogelijk publiek kan bedienen.
Dat heeft niets te maken met "de invloed van de Islam" op de voedselproductie. Zo kun je alles toeschrijven aan de Islam zeg, ongelooflijk. Kwestie van vraag en aanbod en een vrije markt. Bedrijven willen hun producten verkopen, ook aan moslims die bepaalde behoeften hebben. Als daar een gat in de markt ligt, zullen ze er snel genoeg inspringen. Net zoiets als dat Heineken alcoholvrij bier verkoopt in bepaalde Islamitische landen, niets mis mee. Daarmee is niet gezegd dat Heineken al haar bier alcoholvrij zal gaan maken, productdifferentiatie is er altijd geweest - Islam of geen Islam.

Kosher producten bestaan er bijvoorbeeld ook al een lange tijd, zijn op den duur nu alle producten ongemerkt Kosher geworden?
Allah Al Watan Al Malik
pi_68066812
Je hebt gelijk Mutant01, op een klein, subtiel verschil na: bij de winkelketen waarover ik sprak, nemen Halal-producten volledig de plaats in van niet-Halal-producten. Ik heb er niks op tegen dat producenten inspelen op hun markten, maar waar in dit geval sprake van is, is dat de volledige markt wordt aangepast aan de wensen van één minderheidsgroep.
  donderdag 16 april 2009 @ 11:51:15 #207
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68066963
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
Je hebt gelijk Mutant01, op een klein, subtiel verschil na: bij de winkelketen waarover ik sprak, nemen Halal-producten volledig de plaats in van niet-Halal-producten. Ik heb er niks op tegen dat producenten inspelen op hun markten, maar waar in dit geval sprake van is, is dat de volledige markt wordt aangepast aan de wensen van één minderheidsgroep.
Maar als niemand er iets van merkt, de kwaliteit hetzelfde blijft en er een bredere markt met een en hetzelfde product kan worden bediend, zie ik het probleem niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 16 april 2009 @ 11:51:53 #208
236109 Machiavelli.
er is geen betere!
pi_68066977
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:47 schreef Elfletterig het volgende:
Het lijkt me sterk dat alle winkelketens zomaar Halal gaan en ook al doen ze het, als wij er verder niks van merken zal het mij een zorg zijn. Ik houd daarnaast wel van mijn broodje Kebab na het uitgaan!
De waarheid is slechts een illusie, opgewekt door een gebrek aan alcohol.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:34:14 #209
3542 Gia
User under construction
pi_68068386
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Maar als niemand er iets van merkt, de kwaliteit hetzelfde blijft en er een bredere markt met een en hetzelfde product kan worden bediend, zie ik het probleem niet.
Als je het zo stelt was er al geen probleem om te beginnen.

Als ik een moslim twee stukken rundvlees voorzet en ik zeg dat één van de twee halal is, dan haalt hij dat er niet uit.

Oftewel: Wat is de noodzaak om vlees in de supermarkt te vervangen door ritueel geslacht voer?
Je proeft het verschil toch niet!

Waarom mogen moslims er wel een probleem van maken dat ze halal voer willen?
Waarom mogen niet-moslims er geen probleem van maken dat ze niet-halal voer willen?
  donderdag 16 april 2009 @ 12:35:33 #210
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68068427
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Als je het zo stelt was er al geen probleem om te beginnen.

Als ik een moslim twee stukken rundvlees voorzet en ik zeg dat één van de twee halal is, dan haalt hij dat er niet uit.

Oftewel: Wat is de noodzaak om vlees in de supermarkt te vervangen door ritueel geslacht voer?
Je proeft het verschil toch niet!

Waarom mogen moslims er wel een probleem van maken dat ze halal voer willen?
Waarom mogen niet-moslims er geen probleem van maken dat ze niet-halal voer willen?
Omdat het in de Islam niet om de smaak gaat? Wellicht?
pi_68068459
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Nee toch? Zou het?

donderdag 16 april 2009 @ 12:38:01 #212
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68068484
Echt, de xenofobe domheid in dit topic is af en toe tenenkrommend.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:39:01 #213
3542 Gia
User under construction
pi_68068513
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

Bij mensen die tegen ritueel slachten gaat ook niet. Wat is je punt?
  donderdag 16 april 2009 @ 12:40:37 #214
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68068560
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:38 schreef Copycat het volgende:
Echt, de xenofobe domheid in dit topic is af en toe tenenkrommend.
Ik vind jou hier ook niet al te briljant overkomen, als ik eerlijk ben. Nogal apologetisch ten opzichte van al die onzin, en geen woord over de gruwelen van het ritueel slachten.

Heb je soms een islamitische vriend?
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 16 april 2009 @ 12:40:41 #215
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_68068561
Wat voor diepvriesproducten maakt de producent uit de OP precies?

Halal vlees vind ik wel een uitkomst. Dat wordt tenminste niet opgespoten met varkensvet en andere rommel.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:41:21 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68068583
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:39 schreef Gia het volgende:

Bij mensen die tegen ritueel slachten gaat ook niet. Wat is je punt?
Dat het ritueel niet wordt gedaan om de smaak, maar om het hele halal versus haram principe.
En de tegenstanders van ritueel slachten zijn zo te lezen vooral emotionele tegenstanders, zonder echte feitenkennis.
Dat een dier bijvoorbeeld stressvrij moet leven om halal te zijn, daar wordt bijvoorbeeld en masse aan voorbij gegaan.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:42:23 #217
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68068611
Soms worden producten ook aangepast aan vegetariërs, omdat dit minimale moeite is en er zo wel een groter publiek bereikt kan worden! En je proeft het wellicht niet, maar toch nemen die producten soms gewoon de plaats in van niet-vegetarische producten! Zo wordt iedereen gedwongen vegetarisch te eten!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:44:24 #218
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68068665
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:40 schreef Lemmeb het volgende:

Ik vind jou hier ook niet al te briljant overkomen, als ik eerlijk ben. Nogal apologetisch ten opzichte van al die onzin, en geen woord over de gruwelen van het ritueel slachten.

Heb je soms een islamitische vriend?
Hey Trollieboy!

Jij vindt het onzin. Ik niet. En die gruwelen zijn ook zwaar uitvergroot ten opzichte van de 'reguliere' slachtmethode.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:44:33 #219
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68068669
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:41 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat het ritueel niet wordt gedaan om de smaak, maar om het hele halal versus haram principe.
En de tegenstanders van ritueel slachten zijn zo te lezen vooral emotionele tegenstanders, zonder echte feitenkennis.

Anders kijk je even dat filmpje dat ik hierboven gepost heb.
quote:
Dat een dier bijvoorbeeld stressvrij moet leven om halal te zijn, daar wordt bijvoorbeeld en masse aan voorbij gegaan.
En jij gelóóft dat??? Het zijn precies dezelfde beesten die op precies dezelfde wijze grootgebracht worden. Ik weet dat, want ik heb vrienden in de bioindustrie, die hun geld verdienen met al deze onzin.

En daarbij, de rituele slachtmethode levert dusdanig veel stress op dat je daar voor een heel dierenleven genoeg aan hebt.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:45:38 #220
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68068712
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hey Trollieboy!

Jij vindt het onzin. Ik niet. En die gruwelen zijn ook zwaar uitvergroot ten opzichte van de 'reguliere' slachtmethode.
Mens, je weet niet waar je over praat. Ga er eerst zelf maar eens met je neus opstaan, zoals ik gedaan heb. Dan praten we daarna verder, oké?
  donderdag 16 april 2009 @ 12:48:52 #221
3542 Gia
User under construction
pi_68068800
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:
Soms worden producten ook aangepast aan vegetariërs, omdat dit minimale moeite is en er zo wel een groter publiek bereikt kan worden! En je proeft het wellicht niet, maar toch nemen die producten soms gewoon de plaats in van niet-vegetarische producten! Zo wordt iedereen gedwongen vegetarisch te eten!
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?

Er liggen naast de vegetarische burgers nog steeds vleesburgers in het vak bij de slager.

Dat er een keuze is, kan ik nog inkomen, maar mensen die niks met de islam hebben, halal voer opdringen, slaat echt nergens op.

@ copycat: Veel vlees in de winkel is al scharrelvlees. Daar kies ik bij voorkeur voor.

Verder lopen schapen hier in Nederland vrijwel altijd vrij rond. Op de hei of op boerderijen.
Ik geloof niet dat een islamitische slachter altijd weet waar het schaap dat hij slacht heeft rondgehuppeld en of dat wel halal genoeg was.

Het gaat in dit topic niet over kleinschaligheid, maar over de vleesverwerkende industrie. Geloof maar niet dat die zich druk maken over het verleden van het te slachten dier.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:52:33 #222
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_68068950
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:48 schreef Gia het volgende:
Ik neem aan dat dit sarcastisch bedoeld is?

Er liggen naast de vegetarische burgers nog steeds vleesburgers in het vak bij de slager.
Er zal ook nog wel even varkensvlees in de supermarkt blijven liggen hoor. Daar mis je niets aan. Maar soms wordt kaas gewoon door vegetarische kaas vervangen, of worden dierlijke vetten door plantaardige vervangen, zodat het product ook geschikt wordt voor vegetariërs. En daar kun je niets tegen doen! Op eens moet je microbacterieel gestremde kaas nassen in plaats van kaas die gestremd is op de traditionele wijze.
quote:
Dat er een keuze is, kan ik nog inkomen, maar mensen die niks met de islam hebben, halal voer opdringen, slaat echt nergens op.
Je kunt nog varkensvlees eten hè! Maar hetzelfde met de kaas. Of dit b.v.:
quote:
Mars zwicht voor vegetariërs

20 Mei 2007 - Mars, Twix, Snickers en alle andere chocoladesnacks van Masterfoods blijven dan toch geschikt voor vegetariërs. Dat meldt de BBC. Eerder had Masterfoods bekendgemaakt dat het stremsel uit de magen van jonge kalfjes in de producten ging verwerken. Daarop volgde massaal veggieverzet.

Grote fout
Masterfoods geeft nu dus toe aan dat protest en laat weten het plan helemaal op te bergen. Het excuseert zich ook tegenover alle vegetariërs die geschokt waren door het idee. In een week tijd kreeg Masterfoods 6.000 mails en telefoons van boze vegetariërs. "De klant is onze baas", aldus Masterfoods nu. "Het was heel snel heel duidelijk dat we een grote fout gemaakt hadden. Waarvoor excuses."
Dikke vegaterreur. Er is nergens een niet-vegetarische mars te krijgen, weg keuze!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:52:34 #223
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68068953
In de dagelijkse praktijk heeft dat "halal slachten" vooral betrekking op het laatste stadium, dat stadium waarbij ze zo'n beest onverdoofd de strot doorsnijden en de luchtpijp eruit trekken. Met al die andere regeltjes vegen al die slachthuizen hun reet af. En terecht ook: als je echt aan al die religieuze onzin meedoet wordt het vlees onbetaalbaar.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:53:37 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_68069003
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:44 schreef Lemmeb het volgende:

En jij gelóóft dat??? Het zijn precies dezelfde beesten die op precies dezelfde wijze grootgebracht worden. Ik weet dat, want ik heb vrienden in de bioindustrie, die hun geld verdienen met al deze onzin.
Goh, ik heb hele andere werkervaringen binnen de foodbranche. Maar jouw biovriendjes zullen wel jouw waarheid in pacht hebben.
quote:
En daarbij, de rituele slachtmethode levert dusdanig veel stress op dat je daar voor een heel dierenleven genoeg aan hebt.
Gelukkig dan maar dat dat leven dan voorbij is. Hebben ze daarvoor toch een prettiger leven gehad dan die kistkalveren.
  donderdag 16 april 2009 @ 12:58:47 #225
3542 Gia
User under construction
pi_68069190
quote:
Op donderdag 16 april 2009 12:52 schreef Iblis het volgende:

[..]

Er zal ook nog wel even varkensvlees in de supermarkt blijven liggen hoor. Daar mis je niets aan. Maar soms wordt kaas gewoon door vegetarische kaas vervangen, of worden dierlijke vetten door plantaardige vervangen, zodat het product ook geschikt wordt voor vegetariërs. En daar kun je niets tegen doen! Op eens moet je microbacterieel gestremde kaas nassen in plaats van kaas die gestremd is op de traditionele wijze.
Ik vind kaas niet echt te vergelijken met vlees.
Het boeit me niet hoe kaas gemaakt wordt, als ie maar smaakt.
Het boeit me wel hoe dieren geslacht worden en ik wil wat dat betreft liever geen ritueel geslacht vlees.
Mag ik die keuze hebben?
quote:
Dikke vegaterreur. Er is nergens een niet-vegetarische mars te krijgen, weg keuze!
Mars! Nu met hele stukken vlees!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')