abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67845897
quote:
Ook niet-moslims aan halal voedsel

AMSTERDAM - Halal voedsel mag dan speciaal voor moslims worden gemaakt
Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood dat inmiddels dertig diepvriesproducten volgens deze traditie maakt. Halal staat voor rein vlees van reine dieren die op rituele wijze, volgens de islamitische traditie zijn geslacht. Mekkafood heeft net een nieuw productiecomplex in Venlo geopend. Daarnaast produceert het al sinds 1993 naast het hoofdkantoor in Nettetal-Kaldenkirchen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)halal_voedsel__.html

Zeer goede ontwikkeling
ik heb plannen voor halal Albert Heijn
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:23:48 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_67845933
Die diepvriesartikelen van Mekk-food worden al bij Albert Heijn verkocht. Net als een aparte halal-koeling bij de grotere AH's.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_67845938
Ja maar hoe weten ze dat dan?
  woensdag 8 april 2009 @ 22:24:40 #4
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67845975
Laat ik mij liever het gezever van Wilders door mijn strot duwen !
Halal voedsel bij de Appie weer een stapje verder in de Islamisering van Nederland !
Help me herinneren dat ik morgen gezegende karbonade aan de man ga brengen in Saudi Arabië !
pi_67845995
Ik dacht vanmiddag lekkere pate in mn hadden te hebben toen zag ik er allemaal Arabische letters opstaan, ik ben maar voor de peperpate gegaan. Dat Halal hoef ik echt niet heur.
pi_67846062
Hoe zat het ook alweer met de Telegraaf meki...

Het was toch iets met propaganda, leugens en nazi's...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:26:54 #7
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_67846075
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Laat ik mij liever het gezever van Wilders door mijn strot douwen !
Maar dan heb ik zo weer honger. Na een lekker stukje vlees is dat minder.
quote:
Halal voedsel bij de Appie weer een stapje verder in de Islamisering van Nederland !
Help me herinneren dat ik morgen gezegende karbonade aan de man ga brengen in Saudi Arabië !
Dat mag. Je zal alleen niets verkopen.
En hoezo is Halal voedsel nou weer islamisering van Nederland? De shoarma is over het algemeen ook Halal, dat vind ik toch wel een verrijking van de Nederlandse eetcultuur. Zeker na het stappen.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_67846091
Halal , waarin het vlees van dieren die op een barbaarse wijze worden geslacht.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_67846140
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:27 schreef DikVoormekaar het volgende:
Halal , waarin het vlees van dieren die op een barbaarse wijze worden geslacht.
Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
pi_67846167
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Laat ik mij liever het gezever van Wilders door mijn strot duwen !
Het is toch gewoon een vorm van marktwerking? Vraag - aanbod.

Of...
pi_67846178
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin, het is niet waar
pi_67846181
Zet God op de pot, stop de profeet maar in je reet en dans voor het vrije woord.
En als je dan wordt doodgeschoten heb je van dit lied genoten.
De een die wordt verdreven, de ander wordt vermoord;
hiep hiep hoera het vrije woord!

Christenhonden, geitenneukers, iedereen doet mee.
Jezus en Mohammed op een openbare plee.
Nee ik mag niet kwetsen, mijn excuses en ik zal,
voor straf me laten pijpen door de Meiden van Halal.

Het vrije woord gaat nooit verloren, al vliegen de kogels om je oren.
Maar als zo'n baard me dood wil schieten, hoop ik dat-ie mist.
Want ik ben een bon-vivant, ik ben geen zelfmoordterrorist.
Je bent moeilijker te raken als je bereid bent af te slanken,
in die zin had van Gogh het allemaal aan zichzelf te danken.

Zet God op de pot, stop de profeet maar in je reet en dans voor het vrije woord.
En als je dan wordt doodgeschoten heb je van dit lied genoten.
De een die wordt verdreven, de ander wordt vermoord;
hiep hiep hoera het vrije woord
  woensdag 8 april 2009 @ 22:30:13 #13
96407 cheqy
Niet om te roken nee.
pi_67846220
Ik mijd juist halal bagger.
Zelfs folders van pizzeria's en dergelijke waar '100% halal' op staat verdwijnen linea recta in de vuilnisbak.
Een dag niet gemopperd is een dag niet geleefd.
pi_67846290
*knip*

[ Bericht 96% gewijzigd door Frutsel op 15-04-2009 19:08:53 (doe gewoon) ]
X
X
X
pi_67846304
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:29 schreef DikVoormekaar het volgende:

pi_67846350
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:30 schreef cheqy het volgende:
Ik mijd juist halal bagger.
Zelfs folders van pizzeria's en dergelijke waar '100% halal' op staat verdwijnen linea recta in de vuilnisbak.
Daarvoor heb ik zo een mooie nee-nee sticker, beetje jammer dat ze vaak die sticker niet begrijpen en het er toch in flikkeren maargoed..
pi_67846450
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:26 schreef NJ het volgende:

[..]

Maar dan heb ik zo weer honger. Na een lekker stukje vlees is dat minder.
[..]

Dat mag. Je zal alleen niets verkopen.
En hoezo is Halal voedsel nou weer islamisering van Nederland? De shoarma is over het algemeen ook Halal, dat vind ik toch wel een verrijking van de Nederlandse eetcultuur. Zeker na het stappen.
Sinds wanneer is varkensvlees halal?
pi_67846500
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:35 schreef swollywood het volgende:

[..]

Je hebt ook kipshoarma dacht ik.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:36:24 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67846509
Als ik mag kiezen tussen kosher of halal voedsel en ander voedsel kies ook ook halal.
The End Times are wild
pi_67846606
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:35 schreef swollywood het volgende:

[..]

Ja, en shoarma is ook echt varkensvlees

edit: owh.. het kan ook varkensvlees zijn lees ik net. Ik krijg toch echt altijd lam.. en ik ben gewoon een Hollander
pi_67846610
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ook ja, maar het is meestal varkensvlees. Alleen joden en moslims krijgen bij een shoarmazaak standaard lamsvlees. Ik hoorde een keer van een Ajax-fan die een davidsster aan een kettinkje heeft, dat hem altijd gevraagd wordt of ie lamsvlees wil.
quote:
Hoewel shoarma vooral uit de eetcultuur van islamitische landen stamt, wordt in Nederland vooral varkensvlees gebruikt ter bereiding van shoarma. De redenen hiervoor zijn waarschijnlijk de lagere kosten en de voorkeur van veel Nederlanders voor varkensvlees, in plaats van lamsvlees.
Bron: Wikipedia
pi_67846628
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef LXIV het volgende:
Als ik mag kiezen tussen kosher of halal voedsel en ander voedsel kies ook ook halal.
Om eerlijk te zijn interesseert het me weinig hoe m'n voedsel is klaargemaakt. Die Islamitische jankerds zouden daar ook niet zo moeilijk over moeten doen en blij moeten wezen dat ze te eten hebben.
X
X
X
pi_67846660
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef swollywood het volgende:

[..]

Ook ja, maar het is meestal varkensvlees. Alleen joden en moslims krijgen bij een shoarmazaak standaard lamsvlees. Ik hoorde een keer van een Ajax-fan die een davidsster aan een kettinkje heeft dat hem altijd gevraagd wordt of ie lamsvlees wil.
[..]

Bron: Wikipedia
Ja wat je in de winkel koopt is vaak varken.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:40:33 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67846671
quote:

[..]

Onzin, het is niet waar
Daar hebben we het eerder over gehad hè: Hannover Universiteit: Islamitisch slachten de beste manier

En de conclusie die jij trekt is niet helemaal gerechtvaardigd op basis van dat onderzoek uit 1978.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67846706
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

wat dacht je van lamsvlees.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
pi_67846713
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef Iblis het volgende:

[..]

Daar hebben we het eerder over gehad hè: Hannover Universiteit: Islamitisch slachten de beste manier

En de conclusie die jij trekt is niet helemaal gerechtvaardigd op basis van dat onderzoek uit 1978.
Klopt, maar ook van pijn en innerlijke leed.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:43:46 #27
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67846807
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:41 schreef Meki het volgende:

[..]

Klopt, maar ook van pijn en innerlijke leed.
Ja, want dat registreer je heel gemakkelijk bij dieren natuurlijk.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67846883
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef Frasier het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn interesseert het me weinig hoe m'n voedsel is klaargemaakt.
k ik zal de ober vragen om over je eten heen te pissen in de keuken.
pi_67847018
Dus het is geen probleem om massaal kippen te "kweken" en te laten leven in overvolle schuren, maar de manier waarop ze het leven ontnomen wordt is bezwaarlijk?

Als je zoveel van dieren houdt kan je ook vegetarisch eten, kan je tegenwoordig prima alle voedingsstoffen binnen mee krijgen. Dat helpt dieren meer dan janken over halal voedsel.

pi_67847154
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef Meh7 het volgende:
Dus het is geen probleem om massaal kippen te "kweken" en te laten leven in overvolle schuren, maar de manier waarop ze het leven ontnomen wordt is bezwaarlijk?

Als je zoveel van dieren houdt kan je ook vegetarisch eten, kan je tegenwoordig prima alle voedingsstoffen binnen mee krijgen. Dat helpt dieren meer dan janken over halal voedsel.

Weetje, ik vind het alle 2 prima. Ik hoef het alleen niet te doen of te zien (ja, hypocriet ik weet het). Verder koop ik gewoon wat het goedkoopst is, dus dat zal dan wel niet halal zijn, omdat de vraag daarnaar nou eenmaal momenteel nog kleiner is.
pi_67847191
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:41 schreef NEC-Nijmegen het volgende:

[..]

wat dacht je van lamsvlees.
Ow weet ik veel, ik eet het toch nooit. Zitten altijd van die vieze stukjes in.
pi_67847244
quote:

Dat gezeik over diertjes met halalvlees is net zo nep als dat gezeik over hygiene bij dat mens met die boer'n kini in Almeleu.
pi_67847259
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ow weet ik veel, ik eet het toch nooit. Zitten altijd van die vieze stukjes in.
lammetjesneukers ...
  woensdag 8 april 2009 @ 22:54:17 #34
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67847294
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.

Gelukkig wordt de mens dan meteen gestraft met gekke koeienziekte.
The End Times are wild
  woensdag 8 april 2009 @ 22:54:43 #35
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67847314
quote:
Het is beide een probleem natuurlijk; niet dat Halal slachten per se slecht is, maar Meki draagt altijd nog al ongenuanceerd, vanuit ideologisch, vermeende voordelen uit die niet bewezen zijn. De vermeende nadelen ook niet.

En het heeft natuurlijk iets ontzettend dubbels, met vaak een wat verborgen agenda, dat er wel moeilijk wordt gedaan over slachten van, zoals jij zegt, kippen, maar dat ze wel in 35 dagen helemaal volgroeid raken, wat niet zelden het gevolg heeft dat hun botten hun eigen gewicht niet kunnen dragen en ze scheefgroeien en ongeveer onder hun eigen gewicht bezwijken.

Daar wordt niet moeilijk over gedaan, terwijl dat in feite op z'n minst zo discutabel zou zijn.
  woensdag 8 april 2009 @ 22:56:11 #36
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67847372
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.

Koeien krijgen vanalles wat ze van nature niet eten, ook soja en maïs. Ooit een koe in een maïsveld aan de kolven zien knabbelen? Maar alles om maximale vlees en melkproductie te krijgen.
pi_67847419
quote:

Ik snij persoonlijk de kop van die beesten af, I WANT MY CHICKEN!
pi_67847489
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DirkZz het volgende:

[..]

Kip het meest veelzijdige stukje vlees, kip! (Ik eet er ook geen kip minder door)
  woensdag 8 april 2009 @ 23:00:01 #39
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67847511
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DirkZz het volgende:
Jij bent echt een stoere knul hè? Maar vind je niet dat dat net zoiets is als zeggen ‘ik schop persoonlijk dat kindje aan het werk, ik wil m'n sportschoenen?’ Je kunt toch ook proberen de omstandigheden voor de kippen (en de werknemers van Nike) te verbeteren.
pi_67847527
Dus Nederlanders smullen meer van beesten die op gruwelijke wijze op een met veel dierenleed gepaard gaande manier geslacht worden.
Mag ik even het kostbakje?

En laat je niet in de luren leggen door dat 'rein'. Religieus rein heeft niets maar dan ook niets te maken met hygiène. Dat zijn totaal verschillende categoriën.

Veel Christenen weigeren halal vlees te eten want volgens hen is dat vlees gewijd aan de Duivel.
En ja, als je in God gelooft en de Duivel dan is dit denkbeeld echt niet te veranderen. Zij kijken de wereld in en zien dat die Mohammedanen misleid zijn en de Duivel aanbidden, denkende dat ze God voor zich hebben. Bewijzen te over.
pi_67847616
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef Iblis het volgende:

[..]

Jij bent echt een stoere knul hè? Maar vind je niet dat dat net zoiets is als zeggen ‘ik schop persoonlijk dat kindje aan het werk, ik wil m'n sportschoenen?’ Je kunt toch ook proberen de omstandigheden voor de kippen (en de werknemers van Nike) te verbeteren.
Jij bent zo`n bleer kind uit het westen die het allemaal heel zielig vind, en dieren met mensen gaat vergelijken.
Maar ondertussen wel lekker genieten van je varkenshaasje?
pi_67847643
Tja slecht nieuws voor wakker dier en de partij voor de dieren en natuurlijk voor Nederland.
pi_67847695
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
Dus Nederlanders smullen meer van beesten die op gruwelijke wijze op een met veel dierenleed gepaard gaande manier geslacht worden.
Elke dag vlees op tafel, dat is wat men wil. Tegelijkertijd moet het ook nog goedkoop zijn. Bekijk even het filmpje wat ik heb gepost anders, die kippen hebben helemaal geen leven. Het is eigenlijk gewoon massaproductie.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:06:15 #44
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67847761
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
Hoeveel bewijs is er nu echt voor dat dit een gruwelijke wijze is, die met veel dierenleed gepaard gaat? Bij gewoon vlees wordt de koe met een slagpin op het hoofd geslagen, zodat de hersenschors e.d. kapot gaat, en de koe bewusteloos raakt, de primaire functies, die in de hersenstam geregeld worden, blijven echter in tact. Dit is nodig, omdat het beest nog moet verbloeden, als het opgehangen wordt, moet het hart nog even blijven kloppen.

Dat is inherent aan slachten. Anderzijds, bij een flinke incisie valt de bloeddruk in de hersenen zo snel weg dat de koe ook bewusteloos raakt. Maar daar geldt ook, de koe moet verbloeden.
quote:
Veel Christenen weigeren halal vlees te eten want volgens hen is dat vlees gewijd aan de Duivel.
Sinds wanneer? Er staat toch wel tamelijk duidelijk in de Bijbel dat geen voedsel meer onrein is.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:07:32 #45
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67847820
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef DirkZz het volgende:
Jij bent zo`n bleer kind uit het westen die het allemaal heel zielig vind, en dieren met mensen gaat vergelijken.
Maar ondertussen wel lekker genieten van je varkenshaasje?
Nee, dat is het hoofdpunt niet, het punt is dat er meer mogelijkheden zijn, waaronder de omstandigheden veranderen. Verder eet ik geen varkenshaasjes.
pi_67847963
Mooi zeg, die typische trieste reacties van xenofoob Nederland hier in dit topic.

Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!
  woensdag 8 april 2009 @ 23:13:40 #47
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67848077
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

Koeien krijgen vanalles wat ze van nature niet eten, ook soja en maïs. Ooit een koe in een maïsveld aan de kolven zien knabbelen? Maar alles om maximale vlees en melkproductie te krijgen.
Maar mais vind ik toch net even wat natuurlijker dan de vermalen resten van hun ouders.
The End Times are wild
  woensdag 8 april 2009 @ 23:14:48 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_67848116
Maar goed. Of het dier nu halal of met een stroomstoot geslacht wordt maakt me verder niet zoveel uit. Het is allebei wel diervriendelijk. Veel belangrijker vind ik het hoe het dier het tijdens zijn leven gehad heeft. En dan heeft een halal-geslacht schaapje het toch beter gehad dan een opgefokte kip of varken.
The End Times are wild
pi_67848141
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef Iblis het volgende:

[..]
Nee, dat is het hoofdpunt niet, het punt is dat er meer mogelijkheden zijn, waaronder de omstandigheden veranderen. Verder eet ik geen varkenshaasjes.
Nou ik ben dan een type die het allemaal niks uitmaakt, of het nou halal vlees is, of gewoon vlees ik eet het.
Maakt me ook geen flikker uit hoe die beesten geleefd hebben, ze leven ook gewoon als voedingsproduct en zoveel verschil maakt het dan ook niet meer als ze sterfen als een productiedier.
Jij wil iedereen aan de soja bonen hebben?
  woensdag 8 april 2009 @ 23:23:47 #50
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67848455
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar mais vind ik toch net even wat natuurlijker dan de vermalen resten van hun ouders.
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
pi_67848535
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:28:55 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67848649
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:25 schreef DirkZz het volgende:
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
pi_67848784
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
Dat klopt wel inderdaad, maar het is niet zo dat ze elke dag volgepompt worden zoals jij impliceert.
pi_67848857
waar zegt iblis dat dan, van dat "iedere dag"
  woensdag 8 april 2009 @ 23:50:41 #55
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67849331
Veel mensen weten niet wat Halal inhoud. Het klinkt anders dus mensen denken "Oh dat zal wel gezond zijn of een andere vorm van bio-on-logisch.
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?

Zelf stap ik pas over op Halal vlees als er ook Halal varkensvlees in de schappen ligt.
AH doe eens lekker varieren en breng dat aan de man.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:57:57 #56
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67849529
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

De koeien van de biologische en de biologisch-dynamische landbouw en voeding juist niet.
Per slot van rekening is de biologische landbouw wereldwijd de snelstgroeiende sector binnen de voedingsmiddelenbranche.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 9 april 2009 @ 01:11:28 #57
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_67850895
quote:

[..]

Onzin, het is niet waar
_!!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 01:39:11 #58
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67851175
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Idd en helaas heeft het ook een voordeel want er word door die slappe ongezonde koeienstront meer methaan gas gecreëerd en we weten wat ze daar mee willen..
pi_67851185
Ik ben blij dat de Partij voor de Dieren tegen ritueel misbruiken van dieren is, weg met abramistische praktijken in Nederland.
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 01:43:19 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67851205
quote:

[..]

Onzin, het is niet waar
Precies, de beesten voelen er helemaal niets van
pi_67851377
Ik hecht helemaal geen waarde aan ranzig biologisch voedsel. En ik sponsor niet graag voedsel dat onnodig op zo'n achterlijke wijze geslacht en vervloekt wordt als halal voedsel. Liever heb ik gewoon normaal schoon en smaakvol voedsel. Maar als dat niet beschikbaar is, tja, dan neem ik maar wat wel voorhanden is.
pi_67851390
Toevallig zie ik hier net onder een goeie reclame

VeggieMaster Europe
Proef de nieuwe sensatie uit azie. Unieke vegetarische smaakbeleving!
www.veggiemaster-europe.com

De beste manier van slachten is niet slachten.
pi_67851452
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:12 schreef Heiden het volgende:
De beste manier van slachten is niet slachten.
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
pi_67851496
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:23 schreef Picchia het volgende:

[..]

En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
Nee dankje.
pi_67851945
Vreemd toch dat sommige mensen zich druk maken over de wijze van slachten en zich maar minimaal bekommeren over de periode van het beest daarvoor.

't Zal mij persoonlijk "worst" zijn of het nu door het mes of door 220 volt gebeurt (al denk ik dat middels het mes het vlees een stukje beter smaakt), zolang die beesten maar kans hebben gehad om zoveel mogelijk in een natuurlijke habitat te hebben geleefd waarin ze hun specifieke eigenschappen konden ontplooien.

Gun de beesten een beestwaardig bestaan en de mensen een menswaardig bestaan. Al heb ik vraagtekens of die mensen van vandaag de dag wel zoveel beter af zijn als die fabriekskuikens.
Maar goed, als mens weten we inmiddels ook niet meer beter dat het hoort zoals het nu gaat

Eet allen smakelijk, met een lekker stukje biologisch (dynamisch) vlees
pi_67851954
In de kantine bij mij op het werk verkopen ze alleen maar halal vlees dus eten inderdaad de niet moslims ook halal voedsel aldaar, zelf eet ik geen vlees meer in kantines daar ik wbt vlees erg kieskeurig ben ongeacht halal of geen halal.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:17:28 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67852676
Ik haal m'n vlees sinds 1985 bij de Islamitische slagerij. Beter vlees, betere prijs.

Al deed m'n moeder de boodschappen tot pak 'm beet 1996.
Intelligent, but fucked up.
pi_67856013
Ik snap eigenlijk niet waarom wij Halal-vlees moeten eten. Ik ben geen moslima. Ik snap al die maatregelen ook niet voor de moslims, zoals een Imam in het leger, specilale lessen voor agenten in Marokko etc etc. Apart onderwijs, zwemmen, fietsen, toneel en naaien en nog veel meer, apart dus. Ik snap any maatregel niet voor moslims eigenlijk. Waarom moet dat allemaal? U woont hier, leuk hoor, echt waar. Maar verwacht niet dat wij met u meedoen. Ik ga ook niet naar de kerk tenslotte. Ik geloof niet namelijk. U bent hier omdat U Nederland een leuk land vindt, toch? U doet maar met ons mee en geloven doen we thuis, OK? Right!
pi_67856593
Zo massaal is het allemaal niet. Wel houden veel levensmiddelenproducenten (en producenten van ingrediënten) tegenwoordig volop rekening met wensen voor Halal of Kosher voedsel.

Halal voedsel is een geaccepteerd fenomeen, maar grenst tegelijkertijd aan discriminatie. Eén van de voorwaarden voor Halal vlees is bijvoorbeeld dat de dieren worden geslacht door een moslim, die daarbij ook nog eens bepaalde teksten opzegt. Alleen dat vlees willen moslims eten.

Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2009 10:58:21 ]
pi_67856817
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.
Het lijkt het mij nogal stug dat er bij ieder geslacht dier een tekst wordt opgelezen. Miljoenensteden in het midden-oosten kanen teveel vlees om dat allemaal zo te kunnen doen?
pi_67857100
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
pi_67857351
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
We hadden voorheen wel meer fratsen niet, daar doe je ook niet moeilijk over, of misschien wel, maar dat is niet zo'n item. Als mensen halal willen kanen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. Als mensen een hoofddoek wensen, ga rustig je gang (mijn moeder deed het veertig jaar geleden ook nog). Als mensen gewoon zichzelf willen zijn, wat is het fucking probleem voor jou? Ze vragen toch niets van jou, ze kosten je niets extra, ze leveren veelal een bijdrage aan de economie, ze zijn hier naar toe gehaald omdat sommigen ze schijnbaar nodig hadden. 98-99 procent van die mensen willen gewoon blij, vrolijk en gelukkig zijn.

Nogmaals, wat is het fucking probleem van jou en zoveel anderen dat ze met een maniak als Wilders en z'n Hongaars wijf op de loop gaan en maar raak de hele groep op één hoop gooien?
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 11:30:29 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67857599
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!
De gemiddelde shoarma-vreetschuur serveert varkensvlees. Da's goedkoper.
Je kunt er vanuit gaan dat als er niét specifiek bij vermeld wordt dat het lamsvlees is, dat het dan om varkensvlees gaat.

Hoe het dier geslacht wordt, vind ik niet zo belangrijk verder. Ik koop het liefst scharrelvlees, dan is de kans dat zo'n beest een béétje een leven heeft gehad het grootst.

Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_67857649
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:50 schreef HarryP het volgende:
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?
Waarom moeten dieren lijden als/voor ze worden geslacht? Daardoor wordt het echt niet lekkerder. Wat een rare gedachte.
pi_67857861
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef Gert het volgende:

[..]
Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
Je de overheid en haar regelgeving als een "hogere macht" kunnen zien? Die bepaald ook dat een dier op een bepaalde manier geslacht moet worden.
pi_67857896
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien. Al die speciale voorzieningen kosten geld, ook aan hulpverlening, opvang, coaching, roept u maar. Vrijwel niets krijgen we daarvoor terug. Landvulling zeg ik maar, anders is het niet. Besides, als je het in eigen land goed hebt dan kom je hier helemaal niet, dus het puikje uit die samenleving hoeven we hier niet te verwachten, helaas. En zelf weten qua doen en laten, laat me niet lachen. Vraag dat eens aan een homo, vraag dat eens mij, als ik wil zonnen op het kutstrandje vlakbij huis, niet meer mogelijk. Vraag eens wat wij aan vrijheden hebben moeten opgeven! Fucking inleveren is het en dat moet maar eens gestopt worden, niet door een Wilders, maar door reguliere partijen, almeer mensen uiten hun ongenoegen. Zal tijd worden.
pi_67858010
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Ja, ze willen opeens andere dingen dan jou. Dat kan niet de bedoeling wezen natuurlijk.

pi_67858052
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien. Al die speciale voorzieningen kosten geld, ook aan hulpverlening, opvang, coaching, roept u maar. Vrijwel niets krijgen we daarvoor terug. Landvulling zeg ik maar, anders is het niet. Besides, als je het in eigen land goed hebt dan kom je hier helemaal niet, dus het puikje uit die samenleving hoeven we hier niet te verwachten, helaas. En zelf weten qua doen en laten, laat me niet lachen. Vraag dat eens aan een homo, vraag dat eens mij, als ik wil zonnen op het kutstrandje vlakbij huis, niet meer mogelijk. Vraag eens wat wij aan vrijheden hebben moeten opgeven! Fucking inleveren is het en dat moet maar eens gestopt worden, niet door een Wilders, maar door reguliere partijen, almeer mensen uiten hun ongenoegen. Zal tijd worden.
Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie. Als er speciale voorzieningen zijn, dan hebben ze die inmiddels zelf wel ruimschoots opgebracht.

En áls je al hebt ingeleverd, er zit volgens mij geen enkele moslimpartij in de regering en voor zover mij bekend, zelfs niet lokaal in enige college van B&W. Je moet dus bij die Nederlanders zijn die jou, zoals je zegt, in je vrijheid blokkeren.
pi_67858068
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien.
"Zij"?
pi_67858491
Wat heeft ander voedsel in de supermarkt met de beperking van vrijheid te maken?
pi_67859463
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:31:59 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67859794
Wat een belachelijk slecht artikel zeg.
quote:
Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood
Ja, en hoe weten ze dat dan?
Om hoeveel niet-moslims gaat het dan?
Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:33:33 #83
3542 Gia
User under construction
pi_67859844
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie
De islamitische slager nu niet meer. Als supermarkten halal voer gaan verkopen, gaan die slagers over de kop en hoppa, enkeltje ww gevolgd door bijstand.

En dan nog. Moslims moeten zomaar geloven dat die biefstukjes halal geslacht zijn. Etiketje op de gewone biefstuk en het is halal.
Kom op, de vleesverwerkende industrie doet daar niet zo moeilijk over.
Is eigenlijk hetzelfde als bij brouwerijen bij het bottelen. Eerst de etiketten van het merkbier, en bij iets mindere kwaliteiten wisselen de etiketten.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:34:19 #84
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67859869
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef Zelva het volgende:

Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
Mensen zoals ik kopen de frituur van Mekka food omdat er geen varkensvlees in zit. Als ik daar teveel van vreet krijg ik rode plekken op mijn gezicht...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_67859913
heel toevallig gister BBQ van werk gehad met louter halal voedsel
  donderdag 9 april 2009 @ 12:36:47 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67859940
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef OldJeller het volgende:
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
Inderdaad.
Wat de boer niet kent, vreet ie niet en als er halal op staat zit er zeker een terrorist in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:37:17 #87
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67859955
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja maar hoe weten ze dat dan?
Van die fijne bonuskaart die 'heel handig is voor de aanbiedingen'
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 9 april 2009 @ 12:44:21 #88
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67860144
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
pi_67860201
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:44 schreef Keltie het volgende:
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
Dat heb ik nu met die Wilders hype, anaal nemen die knakker, een halal worst d'r in en gewoon afvoeren
  donderdag 9 april 2009 @ 12:48:15 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67860245
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 9 april 2009 @ 12:49:38 #91
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67860296
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
  donderdag 9 april 2009 @ 13:06:41 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67860761
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:

Helemaal mee eens. Maar behalve gevaarlijk slachtafval als hersenen, bleek er nog veel meer griezelige meuk door dierenvoer te gaan. Tot chemisch afval aan toe!

http://www.refdag.nl/arti(...)r+veevoersector.html

Hier blijkt dat er een hele hoop mis is met veevoer, wat bio-industrie vee te vreten krijgt en wat wij vervolgens weer binnenkrijgen. Donner, Veerman en Van der Vlies willen vooral geen onderzoek. Conclusie; 'Niks aan de hand, mensen! Gewoon doorconsumeren'

Politici
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 april 2009 @ 13:11:01 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67860914
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
pi_67861231
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
Gevoel dus.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:26:14 #95
94617 Ps2K
pi_67861364
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:26:16 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861365
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Gevoel dus.
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:28:23 #97
94617 Ps2K
pi_67861436
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos, het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:28:44 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861449
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Als het goed gebeurt wel ja. Probleem is alleen dat het niet altijd goed gaat, zoals ik hierboven ook al aangaf.

Bij conventioneel slachten gaat het overigens ook niet altijd goed. Dan hangt het beest spartelend aan de slachtbaan terwijl het al bijna gevild wordt. Maar dan wordt er wel meteen adequaat ingegrepen, hetgeen een stuk lastiger is bij halal slachten omdat die beesten veel meer bewegingsvrijheid hebben.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:32:29 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861563
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:28 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Je bent binnen een paar tellen bewusteloos
Alleen als de uitvoering perfect is.
quote:
het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
Jij denkt dat runderen door middel van electrocutie worden doodgemaakt? Dat gaat met een pin die door hun hersenen wordt geschoten.
pi_67861626
Lemmeb, wat vind je van kosjer slachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')