http://www.telegraaf.nl/b(...)halal_voedsel__.htmlquote:Ook niet-moslims aan halal voedsel
AMSTERDAM - Halal voedsel mag dan speciaal voor moslims worden gemaakt
Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood dat inmiddels dertig diepvriesproducten volgens deze traditie maakt. Halal staat voor rein vlees van reine dieren die op rituele wijze, volgens de islamitische traditie zijn geslacht. Mekkafood heeft net een nieuw productiecomplex in Venlo geopend. Daarnaast produceert het al sinds 1993 naast het hoofdkantoor in Nettetal-Kaldenkirchen.
Maar dan heb ik zo weer honger. Na een lekker stukje vlees is dat minder.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Laat ik mij liever het gezever van Wilders door mijn strot douwen !
Dat mag. Je zal alleen niets verkopen.quote:Halal voedsel bij de Appie weer een stapje verder in de Islamisering van Nederland !
Help me herinneren dat ik morgen gezegende karbonade aan de man ga brengen in Saudi Arabië !
Onzin, het is niet waarquote:Op woensdag 8 april 2009 22:27 schreef DikVoormekaar het volgende:
Halal , waarin het vlees van dieren die op een barbaarse wijze worden geslacht.
Het is toch gewoon een vorm van marktwerking? Vraag - aanbod.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:24 schreef Tiesemans het volgende:
Laat ik mij liever het gezever van Wilders door mijn strot duwen !
Halal voedsel bij de Appie weer een stapje verder in de Islamisering van Nederland !
Help me herinneren dat ik morgen gezegende karbonade aan de man ga brengen in Saudi Arabië !
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
Daarvoor heb ik zo een mooie nee-nee sticker, beetje jammer dat ze vaak die sticker niet begrijpen en het er toch in flikkeren maargoed..quote:Op woensdag 8 april 2009 22:30 schreef cheqy het volgende:
Ik mijd juist halal bagger.
Zelfs folders van pizzeria's en dergelijke waar '100% halal' op staat verdwijnen linea recta in de vuilnisbak.
Sinds wanneer is varkensvlees halal?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:26 schreef NJ het volgende:
[..]
Maar dan heb ik zo weer honger. Na een lekker stukje vlees is dat minder.
[..]
Dat mag. Je zal alleen niets verkopen.
En hoezo is Halal voedsel nou weer islamisering van Nederland? De shoarma is over het algemeen ook Halal, dat vind ik toch wel een verrijking van de Nederlandse eetcultuur. Zeker na het stappen.
Je hebt ook kipshoarma dacht ik.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:35 schreef swollywood het volgende:
[..]
Sinds wanneer is varkensvlees halal?
Ja, en shoarma is ook echt varkensvleesquote:Op woensdag 8 april 2009 22:35 schreef swollywood het volgende:
[..]
Sinds wanneer is varkensvlees halal?
Ook ja, maar het is meestal varkensvlees. Alleen joden en moslims krijgen bij een shoarmazaak standaard lamsvlees. Ik hoorde een keer van een Ajax-fan die een davidsster aan een kettinkje heeft, dat hem altijd gevraagd wordt of ie lamsvlees wil.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je hebt ook kipshoarma dacht ik.
Bron: Wikipediaquote:Hoewel shoarma vooral uit de eetcultuur van islamitische landen stamt, wordt in Nederland vooral varkensvlees gebruikt ter bereiding van shoarma. De redenen hiervoor zijn waarschijnlijk de lagere kosten en de voorkeur van veel Nederlanders voor varkensvlees, in plaats van lamsvlees.
Om eerlijk te zijn interesseert het me weinig hoe m'n voedsel is klaargemaakt. Die Islamitische jankerds zouden daar ook niet zo moeilijk over moeten doen en blij moeten wezen dat ze te eten hebben.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef LXIV het volgende:
Als ik mag kiezen tussen kosher of halal voedsel en ander voedsel kies ook ook halal.
Ja wat je in de winkel koopt is vaak varken.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef swollywood het volgende:
[..]
Ook ja, maar het is meestal varkensvlees. Alleen joden en moslims krijgen bij een shoarmazaak standaard lamsvlees. Ik hoorde een keer van een Ajax-fan die een davidsster aan een kettinkje heeft dat hem altijd gevraagd wordt of ie lamsvlees wil.
[..]
Bron: Wikipedia
Daar hebben we het eerder over gehad hè: Hannover Universiteit: Islamitisch slachten de beste manierquote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Je hebt ook kipshoarma dacht ik.
Klopt, maar ook van pijn en innerlijke leed.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:40 schreef Iblis het volgende:
[..]
Daar hebben we het eerder over gehad hè: Hannover Universiteit: Islamitisch slachten de beste manier
En de conclusie die jij trekt is niet helemaal gerechtvaardigd op basis van dat onderzoek uit 1978.
Ja, want dat registreer je heel gemakkelijk bij dieren natuurlijk.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:41 schreef Meki het volgende:
[..]
Klopt, maar ook van pijn en innerlijke leed.
k ik zal de ober vragen om over je eten heen te pissen in de keuken.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:39 schreef Frasier het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn interesseert het me weinig hoe m'n voedsel is klaargemaakt.
Weetje, ik vind het alle 2 prima. Ik hoef het alleen niet te doen of te zien (ja, hypocriet ik weet het). Verder koop ik gewoon wat het goedkoopst is, dus dat zal dan wel niet halal zijn, omdat de vraag daarnaar nou eenmaal momenteel nog kleiner is.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef Meh7 het volgende:
Dus het is geen probleem om massaal kippen te "kweken" en te laten leven in overvolle schuren, maar de manier waarop ze het leven ontnomen wordt is bezwaarlijk?
Als je zoveel van dieren houdt kan je ook vegetarisch eten, kan je tegenwoordig prima alle voedingsstoffen binnen mee krijgen. Dat helpt dieren meer dan janken over halal voedsel.
Dat gezeik over diertjes met halalvlees is net zo nep als dat gezeik over hygiene bij dat mens met die boer'n kini in Almeleu.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef Meh7 het volgende:
Dus het is geen probleem om massaal kippen te "kweken" en te laten leven in overvolle schuren, maar de manier waarop ze het leven ontnomen wordt is bezwaarlijk?
Als je zoveel van dieren houdt kan je ook vegetarisch eten, kan je tegenwoordig prima alle voedingsstoffen binnen mee krijgen. Dat helpt dieren meer dan janken over halal voedsel.
lammetjesneukers ...quote:Op woensdag 8 april 2009 22:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ow weet ik veel, ik eet het toch nooit. Zitten altijd van die vieze stukjes in.
Het is beide een probleem natuurlijk; niet dat Halal slachten per se slecht is, maar Meki draagt altijd nog al ongenuanceerd, vanuit ideologisch, vermeende voordelen uit die niet bewezen zijn. De vermeende nadelen ook niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef Meh7 het volgende:
Koeien krijgen vanalles wat ze van nature niet eten, ook soja en maïs. Ooit een koe in een maïsveld aan de kolven zien knabbelen? Maar alles om maximale vlees en melkproductie te krijgen.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.
Gelukkig wordt de mens dan meteen gestraft met gekke koeienziekte.
Ik snij persoonlijk de kop van die beesten af, I WANT MY CHICKEN!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:48 schreef Meh7 het volgende:
Kip het meest veelzijdige stukje vlees, kip! (Ik eet er ook geen kip minder door)quote:Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DirkZz het volgende:
[..]
Ik snij persoonlijk de kop van die beesten af, I WANT MY CHICKEN!
Jij bent echt een stoere knul hè? Maar vind je niet dat dat net zoiets is als zeggen ‘ik schop persoonlijk dat kindje aan het werk, ik wil m'n sportschoenen?’ Je kunt toch ook proberen de omstandigheden voor de kippen (en de werknemers van Nike) te verbeteren.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:57 schreef DirkZz het volgende:
Ik snij persoonlijk de kop van die beesten af, I WANT MY CHICKEN!
Jij bent zo`n bleer kind uit het westen die het allemaal heel zielig vind, en dieren met mensen gaat vergelijken.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef Iblis het volgende:
[..]
Jij bent echt een stoere knul hè? Maar vind je niet dat dat net zoiets is als zeggen ‘ik schop persoonlijk dat kindje aan het werk, ik wil m'n sportschoenen?’ Je kunt toch ook proberen de omstandigheden voor de kippen (en de werknemers van Nike) te verbeteren.
Elke dag vlees op tafel, dat is wat men wil. Tegelijkertijd moet het ook nog goedkoop zijn. Bekijk even het filmpje wat ik heb gepost anders, die kippen hebben helemaal geen leven. Het is eigenlijk gewoon massaproductie.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
Dus Nederlanders smullen meer van beesten die op gruwelijke wijze op een met veel dierenleed gepaard gaande manier geslacht worden.
Mag ik even het kostbakje?
Hoeveel bewijs is er nu echt voor dat dit een gruwelijke wijze is, die met veel dierenleed gepaard gaat? Bij gewoon vlees wordt de koe met een slagpin op het hoofd geslagen, zodat de hersenschors e.d. kapot gaat, en de koe bewusteloos raakt, de primaire functies, die in de hersenstam geregeld worden, blijven echter in tact. Dit is nodig, omdat het beest nog moet verbloeden, als het opgehangen wordt, moet het hart nog even blijven kloppen.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
Dus Nederlanders smullen meer van beesten die op gruwelijke wijze op een met veel dierenleed gepaard gaande manier geslacht worden.
Mag ik even het kostbakje?
Sinds wanneer? Er staat toch wel tamelijk duidelijk in de Bijbel dat geen voedsel meer onrein is.quote:Veel Christenen weigeren halal vlees te eten want volgens hen is dat vlees gewijd aan de Duivel.
Nee, dat is het hoofdpunt niet, het punt is dat er meer mogelijkheden zijn, waaronder de omstandigheden veranderen. Verder eet ik geen varkenshaasjes.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:02 schreef DirkZz het volgende:
Jij bent zo`n bleer kind uit het westen die het allemaal heel zielig vind, en dieren met mensen gaat vergelijken.
Maar ondertussen wel lekker genieten van je varkenshaasje?
Maar mais vind ik toch net even wat natuurlijker dan de vermalen resten van hun ouders.quote:Op woensdag 8 april 2009 22:56 schreef Iblis het volgende:
[..]
Koeien krijgen vanalles wat ze van nature niet eten, ook soja en maïs. Ooit een koe in een maïsveld aan de kolven zien knabbelen? Maar alles om maximale vlees en melkproductie te krijgen.
Nou ik ben dan een type die het allemaal niks uitmaakt, of het nou halal vlees is, of gewoon vlees ik eet het.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:07 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nee, dat is het hoofdpunt niet, het punt is dat er meer mogelijkheden zijn, waaronder de omstandigheden veranderen. Verder eet ik geen varkenshaasjes.
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar mais vind ik toch net even wat natuurlijker dan de vermalen resten van hun ouders.
quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:25 schreef DirkZz het volgende:
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
Dat klopt wel inderdaad, maar het is niet zo dat ze elke dag volgepompt worden zoals jij impliceert.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
De koeien van de biologische en de biologisch-dynamische landbouw en voeding juist niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
Idd en helaas heeft het ook een voordeel want er word door die slappe ongezonde koeienstront meer methaan gas gecreëerd en we weten wat ze daar mee willen..quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Precies, de beesten voelen er helemaal niets vanquote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:12 schreef Heiden het volgende:
De beste manier van slachten is niet slachten.
Nee dankje.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
Het lijkt het mij nogal stug dat er bij ieder geslacht dier een tekst wordt opgelezen. Miljoenensteden in het midden-oosten kanen teveel vlees om dat allemaal zo te kunnen doen?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.
We hadden voorheen wel meer fratsen niet, daar doe je ook niet moeilijk over, of misschien wel, maar dat is niet zo'n item. Als mensen halal willen kanen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. Als mensen een hoofddoek wensen, ga rustig je gang (mijn moeder deed het veertig jaar geleden ook nog). Als mensen gewoon zichzelf willen zijn, wat is het fucking probleem voor jou? Ze vragen toch niets van jou, ze kosten je niets extra, ze leveren veelal een bijdrage aan de economie, ze zijn hier naar toe gehaald omdat sommigen ze schijnbaar nodig hadden. 98-99 procent van die mensen willen gewoon blij, vrolijk en gelukkig zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
De gemiddelde shoarma-vreetschuur serveert varkensvlees. Da's goedkoper.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!![]()
Waarom moeten dieren lijden als/voor ze worden geslacht? Daardoor wordt het echt niet lekkerder. Wat een rare gedachte.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:50 schreef HarryP het volgende:
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?
Je de overheid en haar regelgeving als een "hogere macht" kunnen zien? Die bepaald ook dat een dier op een bepaalde manier geslacht moet worden.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
Ja, ze willen opeens andere dingen dan jou. Dat kan niet de bedoeling wezen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie. Als er speciale voorzieningen zijn, dan hebben ze die inmiddels zelf wel ruimschoots opgebracht.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien. Al die speciale voorzieningen kosten geld, ook aan hulpverlening, opvang, coaching, roept u maar. Vrijwel niets krijgen we daarvoor terug. Landvulling zeg ik maar, anders is het niet. Besides, als je het in eigen land goed hebt dan kom je hier helemaal niet, dus het puikje uit die samenleving hoeven we hier niet te verwachten, helaas. En zelf weten qua doen en laten, laat me niet lachen.Vraag dat eens aan een homo, vraag dat eens mij, als ik wil zonnen op het kutstrandje vlakbij huis, niet meer mogelijk. Vraag eens wat wij aan vrijheden hebben moeten opgeven! Fucking inleveren is het en dat moet maar eens gestopt worden, niet door een Wilders, maar door reguliere partijen, almeer mensen uiten hun ongenoegen. Zal tijd worden.
"Zij"?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien.
Ja, en hoe weten ze dat dan?quote:Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood
De islamitische slager nu niet meer. Als supermarkten halal voer gaan verkopen, gaan die slagers over de kop en hoppa, enkeltje ww gevolgd door bijstand.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie
Mensen zoals ik kopen de frituur van Mekka food omdat er geen varkensvlees in zit. Als ik daar teveel van vreet krijg ik rode plekken op mijn gezicht...quote:Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef Zelva het volgende:
Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef OldJeller het volgende:
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
Van die fijne bonuskaart die 'heel handig is voor de aanbiedingen'quote:
Dat heb ik nu met die Wilders hype, anaal nemen die knakker, een halal worst d'r in en gewoon afvoerenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:44 schreef Keltie het volgende:
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
quote:Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.
Helemaal mee eens. Maar behalve gevaarlijk slachtafval als hersenen, bleek er nog veel meer griezelige meuk door dierenvoer te gaan. Tot chemisch afval aan toe!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.
Gelukkig wordt de mens dan meteen gestraft met gekke koeienziekte.
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
Gevoel dus.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
keel afsnijden is anders zeer effectief en snelquote:Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.quote:
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos, het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
Als het goed gebeurt wel ja. Probleem is alleen dat het niet altijd goed gaat, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Alleen als de uitvoering perfect is.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:28 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos
Jij denkt dat runderen door middel van electrocutie worden doodgemaakt? Dat gaat met een pin die door hun hersenen wordt geschoten.quote:het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |