abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67859463
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:31:59 #82
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_67859794
Wat een belachelijk slecht artikel zeg.
quote:
Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood
Ja, en hoe weten ze dat dan?
Om hoeveel niet-moslims gaat het dan?
Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:33:33 #83
3542 Gia
User under construction
pi_67859844
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie
De islamitische slager nu niet meer. Als supermarkten halal voer gaan verkopen, gaan die slagers over de kop en hoppa, enkeltje ww gevolgd door bijstand.

En dan nog. Moslims moeten zomaar geloven dat die biefstukjes halal geslacht zijn. Etiketje op de gewone biefstuk en het is halal.
Kom op, de vleesverwerkende industrie doet daar niet zo moeilijk over.
Is eigenlijk hetzelfde als bij brouwerijen bij het bottelen. Eerst de etiketten van het merkbier, en bij iets mindere kwaliteiten wisselen de etiketten.
  donderdag 9 april 2009 @ 12:34:19 #84
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_67859869
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef Zelva het volgende:

Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
Mensen zoals ik kopen de frituur van Mekka food omdat er geen varkensvlees in zit. Als ik daar teveel van vreet krijg ik rode plekken op mijn gezicht...
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_67859913
heel toevallig gister BBQ van werk gehad met louter halal voedsel
  donderdag 9 april 2009 @ 12:36:47 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_67859940
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef OldJeller het volgende:
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
Inderdaad.
Wat de boer niet kent, vreet ie niet en als er halal op staat zit er zeker een terrorist in.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  donderdag 9 april 2009 @ 12:37:17 #87
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_67859955
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:23 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Ja maar hoe weten ze dat dan?
Van die fijne bonuskaart die 'heel handig is voor de aanbiedingen'
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 9 april 2009 @ 12:44:21 #88
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67860144
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
pi_67860201
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:44 schreef Keltie het volgende:
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
Dat heb ik nu met die Wilders hype, anaal nemen die knakker, een halal worst d'r in en gewoon afvoeren
  donderdag 9 april 2009 @ 12:48:15 #90
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67860245
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 9 april 2009 @ 12:49:38 #91
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67860296
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:06:41 #92
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_67860761
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.

Gelukkig wordt de mens dan meteen gestraft met gekke koeienziekte.
Helemaal mee eens. Maar behalve gevaarlijk slachtafval als hersenen, bleek er nog veel meer griezelige meuk door dierenvoer te gaan. Tot chemisch afval aan toe!

http://www.refdag.nl/arti(...)r+veevoersector.html

Hier blijkt dat er een hele hoop mis is met veevoer, wat bio-industrie vee te vreten krijgt en wat wij vervolgens weer binnenkrijgen. Donner, Veerman en Van der Vlies willen vooral geen onderzoek. Conclusie; 'Niks aan de hand, mensen! Gewoon doorconsumeren'

Politici
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 9 april 2009 @ 13:11:01 #93
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67860914
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
pi_67861231
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:

[..]

Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
Gevoel dus.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:26:14 #95
94617 Ps2K
pi_67861364
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:26:16 #96
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861365
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:22 schreef Meh7 het volgende:

[..]

[..]

Gevoel dus.
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:28:23 #97
94617 Ps2K
pi_67861436
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos, het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:28:44 #98
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861449
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Ps2K het volgende:

[..]

keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Als het goed gebeurt wel ja. Probleem is alleen dat het niet altijd goed gaat, zoals ik hierboven ook al aangaf.

Bij conventioneel slachten gaat het overigens ook niet altijd goed. Dan hangt het beest spartelend aan de slachtbaan terwijl het al bijna gevild wordt. Maar dan wordt er wel meteen adequaat ingegrepen, hetgeen een stuk lastiger is bij halal slachten omdat die beesten veel meer bewegingsvrijheid hebben.
  donderdag 9 april 2009 @ 13:32:29 #99
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_67861563
quote:
Op donderdag 9 april 2009 13:28 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Je bent binnen een paar tellen bewusteloos
Alleen als de uitvoering perfect is.
quote:
het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
Jij denkt dat runderen door middel van electrocutie worden doodgemaakt? Dat gaat met een pin die door hun hersenen wordt geschoten.
pi_67861626
Lemmeb, wat vind je van kosjer slachten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')