abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67848535
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:28:55 #52
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67848649
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:25 schreef DirkZz het volgende:
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_67848784
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
Dat klopt wel inderdaad, maar het is niet zo dat ze elke dag volgepompt worden zoals jij impliceert.
pi_67848857
waar zegt iblis dat dan, van dat "iedere dag"
  woensdag 8 april 2009 @ 23:50:41 #55
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_67849331
Veel mensen weten niet wat Halal inhoud. Het klinkt anders dus mensen denken "Oh dat zal wel gezond zijn of een andere vorm van bio-on-logisch.
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?

Zelf stap ik pas over op Halal vlees als er ook Halal varkensvlees in de schappen ligt.
AH doe eens lekker varieren en breng dat aan de man.
  woensdag 8 april 2009 @ 23:57:57 #56
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_67849529
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:

[..]

De koeien van de biologische en de biologisch-dynamische landbouw en voeding juist niet.
Per slot van rekening is de biologische landbouw wereldwijd de snelstgroeiende sector binnen de voedingsmiddelenbranche.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  donderdag 9 april 2009 @ 01:11:28 #57
199823 TheZapster
Don't hassel The Hoff
pi_67850895
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
_!!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 01:39:11 #58
119832 Tiesemans
Realiteit Figurant
pi_67851175
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Idd en helaas heeft het ook een voordeel want er word door die slappe ongezonde koeienstront meer methaan gas gecreëerd en we weten wat ze daar mee willen..
pi_67851185
Ik ben blij dat de Partij voor de Dieren tegen ritueel misbruiken van dieren is, weg met abramistische praktijken in Nederland.
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 01:43:19 #60
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_67851205
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:

[..]

Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
Precies, de beesten voelen er helemaal niets van
pi_67851377
Ik hecht helemaal geen waarde aan ranzig biologisch voedsel. En ik sponsor niet graag voedsel dat onnodig op zo'n achterlijke wijze geslacht en vervloekt wordt als halal voedsel. Liever heb ik gewoon normaal schoon en smaakvol voedsel. Maar als dat niet beschikbaar is, tja, dan neem ik maar wat wel voorhanden is.
pi_67851390
Toevallig zie ik hier net onder een goeie reclame

VeggieMaster Europe
Proef de nieuwe sensatie uit azie. Unieke vegetarische smaakbeleving!
www.veggiemaster-europe.com

De beste manier van slachten is niet slachten.
pi_67851452
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:12 schreef Heiden het volgende:
De beste manier van slachten is niet slachten.
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
pi_67851496
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:23 schreef Picchia het volgende:

[..]

En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
Nee dankje.
pi_67851945
Vreemd toch dat sommige mensen zich druk maken over de wijze van slachten en zich maar minimaal bekommeren over de periode van het beest daarvoor.

't Zal mij persoonlijk "worst" zijn of het nu door het mes of door 220 volt gebeurt (al denk ik dat middels het mes het vlees een stukje beter smaakt), zolang die beesten maar kans hebben gehad om zoveel mogelijk in een natuurlijke habitat te hebben geleefd waarin ze hun specifieke eigenschappen konden ontplooien.

Gun de beesten een beestwaardig bestaan en de mensen een menswaardig bestaan. Al heb ik vraagtekens of die mensen van vandaag de dag wel zoveel beter af zijn als die fabriekskuikens.
Maar goed, als mens weten we inmiddels ook niet meer beter dat het hoort zoals het nu gaat

Eet allen smakelijk, met een lekker stukje biologisch (dynamisch) vlees
pi_67851954
In de kantine bij mij op het werk verkopen ze alleen maar halal vlees dus eten inderdaad de niet moslims ook halal voedsel aldaar, zelf eet ik geen vlees meer in kantines daar ik wbt vlees erg kieskeurig ben ongeacht halal of geen halal.
  donderdag 9 april 2009 @ 08:17:28 #67
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67852676
Ik haal m'n vlees sinds 1985 bij de Islamitische slagerij. Beter vlees, betere prijs.

Al deed m'n moeder de boodschappen tot pak 'm beet 1996.
Intelligent, but fucked up.
pi_67856013
Ik snap eigenlijk niet waarom wij Halal-vlees moeten eten. Ik ben geen moslima. Ik snap al die maatregelen ook niet voor de moslims, zoals een Imam in het leger, specilale lessen voor agenten in Marokko etc etc. Apart onderwijs, zwemmen, fietsen, toneel en naaien en nog veel meer, apart dus. Ik snap any maatregel niet voor moslims eigenlijk. Waarom moet dat allemaal? U woont hier, leuk hoor, echt waar. Maar verwacht niet dat wij met u meedoen. Ik ga ook niet naar de kerk tenslotte. Ik geloof niet namelijk. U bent hier omdat U Nederland een leuk land vindt, toch? U doet maar met ons mee en geloven doen we thuis, OK? Right!
pi_67856593
Zo massaal is het allemaal niet. Wel houden veel levensmiddelenproducenten (en producenten van ingrediënten) tegenwoordig volop rekening met wensen voor Halal of Kosher voedsel.

Halal voedsel is een geaccepteerd fenomeen, maar grenst tegelijkertijd aan discriminatie. Eén van de voorwaarden voor Halal vlees is bijvoorbeeld dat de dieren worden geslacht door een moslim, die daarbij ook nog eens bepaalde teksten opzegt. Alleen dat vlees willen moslims eten.

Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2009 10:58:21 ]
pi_67856817
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.
Het lijkt het mij nogal stug dat er bij ieder geslacht dier een tekst wordt opgelezen. Miljoenensteden in het midden-oosten kanen teveel vlees om dat allemaal zo te kunnen doen?
pi_67857100
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
pi_67857351
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
We hadden voorheen wel meer fratsen niet, daar doe je ook niet moeilijk over, of misschien wel, maar dat is niet zo'n item. Als mensen halal willen kanen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. Als mensen een hoofddoek wensen, ga rustig je gang (mijn moeder deed het veertig jaar geleden ook nog). Als mensen gewoon zichzelf willen zijn, wat is het fucking probleem voor jou? Ze vragen toch niets van jou, ze kosten je niets extra, ze leveren veelal een bijdrage aan de economie, ze zijn hier naar toe gehaald omdat sommigen ze schijnbaar nodig hadden. 98-99 procent van die mensen willen gewoon blij, vrolijk en gelukkig zijn.

Nogmaals, wat is het fucking probleem van jou en zoveel anderen dat ze met een maniak als Wilders en z'n Hongaars wijf op de loop gaan en maar raak de hele groep op één hoop gooien?
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 11:30:29 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_67857599
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!
De gemiddelde shoarma-vreetschuur serveert varkensvlees. Da's goedkoper.
Je kunt er vanuit gaan dat als er niét specifiek bij vermeld wordt dat het lamsvlees is, dat het dan om varkensvlees gaat.

Hoe het dier geslacht wordt, vind ik niet zo belangrijk verder. Ik koop het liefst scharrelvlees, dan is de kans dat zo'n beest een béétje een leven heeft gehad het grootst.

Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_67857649
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:50 schreef HarryP het volgende:
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?
Waarom moeten dieren lijden als/voor ze worden geslacht? Daardoor wordt het echt niet lekkerder. Wat een rare gedachte.
pi_67857861
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef Gert het volgende:

[..]
Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
Je de overheid en haar regelgeving als een "hogere macht" kunnen zien? Die bepaald ook dat een dier op een bepaalde manier geslacht moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')