quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:25 schreef DirkZz het volgende:
Ja de koeien hier worden constant volgedrukt met pillen en middeltjes.
Lul toch niet zo dom man, als je niet eens weet hoe het echt gaat.
Dat klopt wel inderdaad, maar het is niet zo dat ze elke dag volgepompt worden zoals jij impliceert.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
De koeien van de biologische en de biologisch-dynamische landbouw en voeding juist niet.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:28 schreef Iblis het volgende:
[..]
Koeien krijgen in Nederland bijvoorbeeld gezamenlijk zo'n 500 ton antibiotica, per jaar, preventief. O.a. om tepelzweren tegen te gaan. Zoveel dat er angst onstaat dat dit resistentie in de hand werkt.
quote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
Idd en helaas heeft het ook een voordeel want er word door die slappe ongezonde koeienstront meer methaan gas gecreëerd en we weten wat ze daar mee willen..quote:Op woensdag 8 april 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ze verteren het niet zo goed, maar dat wordt met behulp van andere additieven en medicijnen weer geregeld. Koeien hebben ook heel erg diarree-achtige ontlasting (continu eigenlijk), vanwege het voedsel. Natuurlijk, het is plantaardig voedsel, maar het is wel voldoende onnatuurlijk dat het spijsverteringsstelsel er heel veel moeite mee heeft.
Precies, de beesten voelen er helemaal niets vanquote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:12 schreef Heiden het volgende:
De beste manier van slachten is niet slachten.
Nee dankje.quote:Op donderdag 9 april 2009 02:23 schreef Picchia het volgende:
[..]
En de beste manier van dineren is met een stukje vlees.
Het lijkt het mij nogal stug dat er bij ieder geslacht dier een tekst wordt opgelezen. Miljoenensteden in het midden-oosten kanen teveel vlees om dat allemaal zo te kunnen doen?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:58 schreef Elfletterig het volgende:
Als ik het omgekeerde zou doen en zou weigeren om vlees te eten dat door moslims werd geslacht, zou ik onmiddellijk (en terecht) van discriminatie worden beticht.
We hadden voorheen wel meer fratsen niet, daar doe je ook niet moeilijk over, of misschien wel, maar dat is niet zo'n item. Als mensen halal willen kanen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. Als mensen een hoofddoek wensen, ga rustig je gang (mijn moeder deed het veertig jaar geleden ook nog). Als mensen gewoon zichzelf willen zijn, wat is het fucking probleem voor jou? Ze vragen toch niets van jou, ze kosten je niets extra, ze leveren veelal een bijdrage aan de economie, ze zijn hier naar toe gehaald omdat sommigen ze schijnbaar nodig hadden. 98-99 procent van die mensen willen gewoon blij, vrolijk en gelukkig zijn.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
De gemiddelde shoarma-vreetschuur serveert varkensvlees. Da's goedkoper.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:10 schreef Nielsch het volgende:
Compleet uitgaand Nederland vreet halalvlees na een avond bier tikken, maar als het dan in de supermarkt ligt schreeuwen ze moord en brand en Wilders help ons!![]()
Waarom moeten dieren lijden als/voor ze worden geslacht? Daardoor wordt het echt niet lekkerder. Wat een rare gedachte.quote:Op woensdag 8 april 2009 23:50 schreef HarryP het volgende:
Maar wat is er mis met een lekker stukje vlees waar dieren extra voor hebben geleden?
Je de overheid en haar regelgeving als een "hogere macht" kunnen zien? Die bepaald ook dat een dier op een bepaalde manier geslacht moet worden.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:30 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat een dier op een bepaalde manier geslacht zou moeten worden omdat een hogere macht ons dit zou opdragen, klinkt voor mij volslagen absurd. Bizar eigenlijk, dat volwassen mensen zich met dat soort kolder bezig houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |