abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 april 2009 @ 16:33:32 #176
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68043559
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:56 schreef McKillem het volgende:
Als ik het even kan ontwijken doe ik dat ook, dus waar dat "massaal" weg komt.

Ik eet liever vlees waar geen voodoo rituelen op uitgeoefend worden.
Daar hou jij je mee bezig?

Zwaar leven zeg
Intelligent, but fucked up.
pi_68045498
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Daar hou jij je mee bezig?

Zwaar leven zeg
Neehoor dat is vrij simpel.

Donnerketen ontwijken voor zover mogelijk en gewoon even kijken of je niet bij zo'n halal schap staat in de supermarkt, of bij twijfel gewoon varkensvlees kopen.

Daarnaast staat er dat ik het liever ontwijk en niet dat ik het koste wat kost ontwijk.
Als ik echt honger heb en er zit alleen zo'n turkse pizza keet binnen schappelijk afstand eet ik heus wel zo'n turkse pizza met dus halal vlees.
Als het echter even kan liever wat anders.
Het moet me zeker niet geforceerd worden want dan ga ik heel erg moeilijk doen gewoon omdat het kan.

[ Bericht 8% gewijzigd door McKillem op 15-04-2009 17:41:41 ]
  woensdag 15 april 2009 @ 17:49:11 #178
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_68045826
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 12:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Daarom wordt het ook gegeten bij uitgaan. Lekker mateloos volvreten
Het ging mij meer over deze zinsnede:
quote:
Six kebabs were found to include pork when it had not been declared as an ingredient. Two of the six were described as Halal - food or drink permitted for Muslims, which must not contain pork.
In Nederland verkopen de nodige shoarmazaken broodjes shoarma met varkensvlees of een combinatie van varkensvlees en ander vlees.
En er zijn dus praktijken waar voedsel als halal wordt aangeprijsd, maar die varkensvlees bevatten.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:15:42 #179
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68046537
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:36 schreef McKillem het volgende:

[..]

Neehoor dat is vrij simpel.

Donnerketen ontwijken voor zover mogelijk en gewoon even kijken of je niet bij zo'n halal schap staat in de supermarkt, of bij twijfel gewoon varkensvlees kopen.

Daarnaast staat er dat ik het liever ontwijk en niet dat ik het koste wat kost ontwijk.
Als ik echt honger heb en er zit alleen zo'n turkse pizza keet binnen schappelijk afstand eet ik heus wel zo'n turkse pizza met dus halal vlees.
Als het echter even kan liever wat anders.
Het moet me zeker niet geforceerd worden want dan ga ik heel erg moeilijk doen gewoon omdat het kan.
Groot gelijk.

Wat mij betreft zou je dan ook lekker niks vreten
Intelligent, but fucked up.
  woensdag 15 april 2009 @ 18:33:39 #180
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68047026
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:43 schreef Kopbal het volgende:
Halalvlees is ook gewoon veel lekkerder.
right. 't is gewoon vlees, alleen dan vlees wat met wat extra dierenmishandeling bij de consument terecht komt.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  Moderator woensdag 15 april 2009 @ 19:13:53 #181
8781 crew  Frutsel
pi_68048292
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:14 schreef Meh7 het volgende:
[ afbeelding ]
kom je d'r één brengen?
pi_68049281
*knip*

[ Bericht 50% gewijzigd door Frutsel op 16-04-2009 09:07:29 (blijf weg als je niets te melden hebt) ]
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_68049326
quote:
Op woensdag 15 april 2009 18:33 schreef Saphire het volgende:

[..]

right. 't is gewoon vlees, alleen dan vlees wat met wat extra dierenmishandeling bij de consument terecht komt.
En al die kippen die met zn 100en in een hok bij elkaar zijn gepropt om na een tijdje afgeslacht te worden, is geen dierenmishandeling?
  woensdag 15 april 2009 @ 20:12:55 #184
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68050396
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:41 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

En al die kippen die met zn 100en in een hok bij elkaar zijn gepropt om na een tijdje afgeslacht te worden, is geen dierenmishandeling?
absoluut, daarom eet ik ook geen kip tenzij het van een bio boerderij afkomstig is (wat te controleren is met het keurmerk). Zelfde geld voor ander vlees overigens. Maar halal doet daar dus nog een onnodig schepje bovenop.
pi_68050562
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:12 schreef Saphire het volgende:

[..]

absoluut, daarom eet ik ook geen kip tenzij het van een bio boerderij afkomstig is (wat te controleren is met het keurmerk). Zelfde geld voor ander vlees overigens. Maar halal doet daar dus nog een onnodig schepje bovenop.
Mooie instelling heb je Kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen..
pi_68050686
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:12 schreef Saphire het volgende:

[..]

Halal is biologisch, althans dat hoort het te zijn - anders is het niet halal.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68054096
Ik haal mijn gehakt bij de Islamitische slagerij, vers gemaakt en goedkoper dan bij de appie happie .. oh en dat fruit is ook lekker fris en vers...... doe ik nu de economie tekort?
Lead, Follow or get Out of my Way !!!
  woensdag 15 april 2009 @ 22:49:10 #188
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68056271
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Halal is biologisch, althans dat hoort het te zijn - anders is het niet halal.
bij halal vlees wordt een dier mishandeld, terwijl dat niet nodig is. Biologisch vlees is er juist om de dieren zo humaan mogelijk te behandelen, bij halal slachten gebeurd dat niet.
  woensdag 15 april 2009 @ 22:51:46 #189
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_68056353
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Mooie instelling heb je Kunnen meer mensen een voorbeeld aan nemen..
Het nadeel is voor veel mensen de prijs. Voor een niet biologisch biefstukje betaal je zo'n 4 euro, biologisch wordt dat al snel 6. Maar goed, ik zie het gewone, niet biologische vlees het liefst zo snel mogelijk verdwijnen, de manier van dierenhouden zoals daar gebeurd is gewoon niet te verantwoorden. Bij eieren is dat soms nog erger met bijvoorbeeld legbatterijen.
pi_68056966
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:48 schreef AndreaW het volgende:
Ik haal mijn gehakt bij de Islamitische slagerij, vers gemaakt en goedkoper dan bij de appie happie .. oh en dat fruit is ook lekker fris en vers...... doe ik nu de economie tekort?
neuh halal slagers betalen ook belasting je vlees heeft alleen extra geleden
  donderdag 16 april 2009 @ 01:49:11 #191
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_68060015
*knip*

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 16-04-2009 08:57:22 (blijf weg als je niets te melden hebt) ]
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_68060992
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:44 schreef GewoneMan het volgende:

neem maar gerust van mij aan dat je nou (as usual) uit je nek kletst halal slachten is zeer dier onvriendelijk en zou verboden moeten worden! het is absoluut niet noodzakelijk om een dier extra pijn te laten lijden omdat een paar baarden dat zo graag willen en omdat een of ander sprookjesboek van 1200+ jaar oud dat voorschrijft
Tja... vroeger wist men niet beter, sommige mensen zijn verder gegaan en anderen blijven gewoon hangen in de oude gewoonten.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_68061031
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als ik als jou zou denken eet ik helemaal geen vlees meer.
Er zit natuurlijk nog wel wat verschil tussen de manier waarom de bio industrie en de biologische veehouder met zijn dieren omgaat. Ook de manier waarop de dieren worden behandeld in het slachthuis verschilt per bedrijf. De methoden om het dier te doden zijn erop gericht het dier minimaal te laten lijden, dit in tegenstelling tot de rituele manier van slachten, dat is gewoon niet meer van deze tijd, ik ben voor een verbod tegen deze methode.
I'll sing you a lullaby.
pi_68061062
quote:
Op woensdag 15 april 2009 21:48 schreef AndreaW het volgende:
Halal vlees uit de bio industrie
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 16 april 2009 @ 08:25:10 #195
251710 DJ_Gadget
Lil.Q94 zuigt
pi_68061183
TVP.
Lil.Q94 zuigt
pi_68063152
quote:
Op woensdag 15 april 2009 22:49 schreef Saphire het volgende:

[..]

bij halal vlees wordt een dier mishandeld, terwijl dat niet nodig is. Biologisch vlees is er juist om de dieren zo humaan mogelijk te behandelen, bij halal slachten gebeurd dat niet.
Een dier mishandelen tijdens het leven (voorafgaande aan het slachten ter consumptie) is niet halal, dus je kraamt onzin uit. Halal vlees is feitelijk biologisch vlees, afkomstig van dieren die in relatieve vrijheid en een stressvrije omgeving hebben kunnen leven. De hypocrisie van vele mensen hier is dan ook schokkend. Ze hebben liever een beest dat hun hele leven in een hokje van 1 bij 1 heeft gezeten, onder erbarmelijke omstandigheden , waarbij deze dan wel "zogenaamd diervriendelijk" - dwz met een pin door z'n kop, wat vaak genoeg fout gaat en dus evenveel zoniet meer leed veroorzaakt - wordt geslacht. Maar owee als een beest een heel fijn leven heeft gehad en slechts de laatste 30 seconden van zijn leven pijn heeft.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68063578
Halal voedsel is inderdaad relatief diervriendelijk. Ik heb er feitelijk niks op tegen, al vind ik het wel dubieus dat het vlees per se door een moslim geslacht moet worden. Als ik in de supermarkt zou vragen om producten die alleen door autochtone Nederlanders zijn gemaakt, zou het 'discriminatie' heten.
pi_68064075
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:15 schreef Elfletterig het volgende:
Halal voedsel is inderdaad relatief diervriendelijk. Ik heb er feitelijk niks op tegen, al vind ik het wel dubieus dat het vlees per se door een moslim geslacht moet worden. Als ik in de supermarkt zou vragen om producten die alleen door autochtone Nederlanders zijn gemaakt, zou het 'discriminatie' heten.
De reden dat het door een moslim geslacht moet worden is meer praktisch - het gaat hier om diep religieuze spreuken die bij het slachten van zo'n beest uitgesproken moet worden, waaronder een dankwoord aan God. Het verschilt in die zin niet van het Kosher vlees - waar geen enkele heisa over wordt gemaakt. Discriminatie is er dan ook in zeer veel vormen, het gaat veelal om de achtergrond van discriminatie en het doel wat ermee bereikt wil worden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_68064334
Ik wist niet dat dergelijke spreuken ook voor Kosher vlees golden. Ik wilde ook niet beweren dat het rituele slachten een discriminerend oogmerk heeft. Toch vind ik het wel vreemd, als je erover nadenkt. Waarom zou een christen niet dat dankwoord aan God kunnen uitspreken? Ze aanbidden toch één en dezelfde God?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-04-2009 10:40:54 ]
pi_68064399
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:31 schreef Mutant01 het volgende:
De reden dat het door een moslim geslacht moet worden is meer praktisch - het gaat hier om diep religieuze spreuken die bij het slachten van zo'n beest uitgesproken moet worden, waaronder een dankwoord aan God. Het verschilt in die zin niet van het Kosher vlees - waar geen enkele heisa over wordt gemaakt. Discriminatie is er dan ook in zeer veel vormen, het gaat veelal om de achtergrond van discriminatie en het doel wat ermee bereikt wil worden.
Straks willen homoseksuelen net als moslims ook nog dat hun vlees op speciale wijze bereid wordt. Dat lijkt me een slecht plan, het lijken wel apartheidswetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')