Ja, ze willen opeens andere dingen dan jou. Dat kan niet de bedoeling wezen natuurlijk.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:15 schreef Suko het volgende:
Wij hadden voorheen al die fratsen niet, Men kocht vlees bij de slager en naderhand, indien aanwezig, bij de supermarkt. Ik hoefde nergens op te letten, Nou ja, we hopen wel dat het vee netjes behandelt wordt natuurlijk. Punt is, dat er van alles aangepast moet (lijkt) worden. Men denkt er recht op te hebben, op halalvlees e.d. ik ben moslim tenslotte, ik heb recht op, vul zelf maar in. Kan dat niet dan discrimineert u mij. Het wordt een beetje de omgekeerde wereld, begrijpt u wel. Als u hier niet vindt wat uw leven prettig maakt, of uw brengt het land van oorsprong met beetje met u mee, dan bent u verkeerd bezig. Dan wilt U eigenlijk hier helemaal niet zijn, als het ware. De oplossing, er zijn landen waar ze allemaal die dingen doen die bij uw levenswijze passen, waar u zich prettig voelt, geen speciale aanpassingen nodig, niets van dat al. Ik begrijp dus niet wat u hier doet, echt niet, ik zal nooit in een land willen wonen waar ze mijn levenswijze niet hanteren. En dat is het hele eieren eten. Gaan wonen om de dingen naar je hand te zetten, DAT is imo de hele opzet en niet anders!
Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie. Als er speciale voorzieningen zijn, dan hebben ze die inmiddels zelf wel ruimschoots opgebracht.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien. Al die speciale voorzieningen kosten geld, ook aan hulpverlening, opvang, coaching, roept u maar. Vrijwel niets krijgen we daarvoor terug. Landvulling zeg ik maar, anders is het niet. Besides, als je het in eigen land goed hebt dan kom je hier helemaal niet, dus het puikje uit die samenleving hoeven we hier niet te verwachten, helaas. En zelf weten qua doen en laten, laat me niet lachen.Vraag dat eens aan een homo, vraag dat eens mij, als ik wil zonnen op het kutstrandje vlakbij huis, niet meer mogelijk. Vraag eens wat wij aan vrijheden hebben moeten opgeven! Fucking inleveren is het en dat moet maar eens gestopt worden, niet door een Wilders, maar door reguliere partijen, almeer mensen uiten hun ongenoegen. Zal tijd worden.
"Zij"?quote:Op donderdag 9 april 2009 11:38 schreef Suko het volgende:
Zij leveren vrijwel geen bijdrage aan de economie, dat kost alleen maar, Bakken vol met geld. ik zou dat wel eens in cijfers uitgedrukt willen zien.
Ja, en hoe weten ze dat dan?quote:Dit constateert voedingsmiddelenbedrijf Mekkafood
De islamitische slager nu niet meer. Als supermarkten halal voer gaan verkopen, gaan die slagers over de kop en hoppa, enkeltje ww gevolgd door bijstand.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:42 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Kul, verreweg het merendeel van al die mensen werkt, draagt bij aan de economie
Mensen zoals ik kopen de frituur van Mekka food omdat er geen varkensvlees in zit. Als ik daar teveel van vreet krijg ik rode plekken op mijn gezicht...quote:Op donderdag 9 april 2009 12:31 schreef Zelva het volgende:
Kopen die mensen het omdat het halal is, of omdat het makkelijk vlees uit de diepvries is?
Inderdaad.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:22 schreef OldJeller het volgende:
Waarom voelen mensen zich opeens bedreigd of staan ze op hun achterste poten bij het lezen van dergelijk nieuws?
Zijn jullie bekend met marktwerking? Was je ook zo huiverig toen er rijst in de schappen kwam?
Van die fijne bonuskaart die 'heel handig is voor de aanbiedingen'quote:
Dat heb ik nu met die Wilders hype, anaal nemen die knakker, een halal worst d'r in en gewoon afvoerenquote:Op donderdag 9 april 2009 12:44 schreef Keltie het volgende:
Ik begin een beetje "multiculti en het gezeik wat het allemaal meebrengt" moe te worden...
quote:Op donderdag 9 april 2009 12:48 schreef Lemmeb het volgende:
Dat halal-slachten is toch wel één van de gruwelijkste manieren om een beest aan z'n eind te brengen. Verder heb ik niks tegen halalvoer.
Helemaal mee eens. Maar behalve gevaarlijk slachtafval als hersenen, bleek er nog veel meer griezelige meuk door dierenvoer te gaan. Tot chemisch afval aan toe!quote:Op woensdag 8 april 2009 22:54 schreef LXIV het volgende:
Wat ik walgelijk vind is wanneer de mensen dieren via mengvoeders hun eigen soort laten kaniballiseren. Zeker wanneer het oorspronkelijk vegetarische dieren als koeien betreft. Wat mij betreft wordt dat ook als Haram beschouwd.
Gelukkig wordt de mens dan meteen gestraft met gekke koeienziekte.
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest
quote:Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
Gevoel dus.quote:Op donderdag 9 april 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
[..]
Gruwelijk om te zien, gruwelijk voor het beest, en indien dat laatste, volgens wetenschappers of volgens jouw gevoel?
keel afsnijden is anders zeer effectief en snelquote:Op donderdag 9 april 2009 13:11 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Allebei. Ik heb er een keer naast gestaan en ik heb ook met eigen ogen gezien hoe runderen volgens conventionele methoden geslacht worden. Een wereld van verschil. De meest dieronvriendelijke toestanden ontstaan wanneer het slachten niet helemaal in één keer goedgaat, en dat gebeurt in de praktijk helaas nog weleens. Met de conventionele methoden is dat vrij simpel op te lossen, maar met dat halalslachten wordt dat een nogal bloedering en pijnlijk drama.
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.quote:
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos, het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zal ik anders jouw strot eens doorsnijden, zonder dat je meteen dood bent? Wil je weten hoe dat voelt? Ik heb daar nog wel ergens een filmpje van, hoe gevoelig dat is.
Als het goed gebeurt wel ja. Probleem is alleen dat het niet altijd goed gaat, zoals ik hierboven ook al aangaf.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Alleen als de uitvoering perfect is.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:28 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Je bent binnen een paar tellen bewusteloos
Jij denkt dat runderen door middel van electrocutie worden doodgemaakt? Dat gaat met een pin die door hun hersenen wordt geschoten.quote:het is een stuk praktischer dan electrocuteren waarbij veel meer mis kan gaan door alle variabelen die erbij komen te kijken.
Gaat dat niet bijna hetzelfde in z'n werk?quote:
Ophangen aan de achterpoten, scherp mes pakken en rondom de kaak snijden, paar minuutjes wachten en in de centrifuge ding ermee. Echt dat valt bijna niet te verkloten.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Alleen als de uitvoering perfect is.
[..]
Koosjer vlees bestaat idd al heel lang in Nederland. AH verkoopt (verkocht?) dit ook.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:34 schreef Meh7 het volgende:
Lemmeb, wat vind je van kosjer slachten?
Beter vlees ? het heeft allemaal hetzelfde bestaan gehad behalve dat het dier op zijn einde op een stereotypische manier is geslacht die je alleen in flauwe satanische horror films ziet.quote:Op donderdag 9 april 2009 08:17 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ik haal m'n vlees sinds 1985 bij de Islamitische slagerij. Beter vlees, betere prijs.
Al deed m'n moeder de boodschappen tot pak 'm beet 1996.
Wat heeft het feit dat producenten voldoen aan de vraag in de markt in vredesnaam te maken met aparte zwemles?quote:Op donderdag 9 april 2009 10:40 schreef Suko het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom wij Halal-vlees moeten eten. Ik ben geen moslima. Ik snap al die maatregelen ook niet voor de moslims, zoals een Imam in het leger, specilale lessen voor agenten in Marokko etc etc. Apart onderwijs, zwemmen, fietsen, toneel en naaien en nog veel meer, apart dus. Ik snap any maatregel niet voor moslims eigenlijk. Waarom moet dat allemaal? U woont hier, leuk hoor, echt waar. Maar verwacht niet dat wij met u meedoen. Ik ga ook niet naar de kerk tenslotte. Ik geloof niet namelijk. U bent hier omdat U Nederland een leuk land vindt, toch? U doet maar met ons mee en geloven doen we thuis, OK? Right!
Beter vlees dan bij de meeste Nederlandse slagerijen, en al helemaal beter dan bij de supermarkt.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:43 schreef Heiden het volgende:
[..]
Beter vlees ? het heeft allemaal hetzelfde bestaan gehad behalve dat het dier op zijn einde op een stereotypische manier is geslacht die je alleen in flauwe satanische horror films ziet.
Concreet komt het erop neer dat zowel de joodse als de islamitische manier van slachten een ongelofelijk wrede manier is om een dier te doden. Het dier moet immers zolang mogelijk bij bewustzijn blijven (dus geen verdoving) en het moet 'leegbloeden door hartpulsatie'. Het kan soms zelfs 2 minuten duren voordat de dieren hun bewustzijn verliezen! Dit resulteert in onnoemelijk veel dierenleed, en dat enkel omwille van godsdienstige privileges. Dierenrechtenorganisaties (die bij multicul-gruwelen doorgaans een oogje dichtknijpen) besteden er nauwelijks aandacht aan. Zeer onterecht! Ritueel slachten zou verboden moeten worden. En ook de import van koosjer- en halal-vlees zou aan banden moeten worden gelegd.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
keel afsnijden is anders zeer effectief en snel
Toen ik erbij stond (wel 20 jaar geleden) gebeurde het gewoon terwijl de runderen overeind stonden. Vervolgens was één zo'n stier niet meteen dood en begon hij boeroepend en gorgelend door de slachterij heen te banjeren. De slachters stonden er maar een beetje bij te lachen, maar dat is vaak dan ook tuig van de onderste plank ook.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ophangen aan de achterpoten, scherp mes pakken en rondom de kaak snijden, paar minuutjes wachten en in de centrifuge ding ermee. Echt dat valt bijna niet te verkloten.
Wat jij leuk vindt hoef ik niet leuk te vinden. Noch andersom. Bovendien HOEF je het niet te snappen en sowieso MOET je helemaal niks eten.quote:Op donderdag 9 april 2009 10:40 schreef Suko het volgende:
Ik snap eigenlijk niet waarom wij Halal-vlees moeten eten. Ik ben geen moslima. Ik snap al die maatregelen ook niet voor de moslims, zoals een Imam in het leger, specilale lessen voor agenten in Marokko etc etc. Apart onderwijs, zwemmen, fietsen, toneel en naaien en nog veel meer, apart dus. Ik snap any maatregel niet voor moslims eigenlijk. Waarom moet dat allemaal? U woont hier, leuk hoor, echt waar. Maar verwacht niet dat wij met u meedoen. Ik ga ook niet naar de kerk tenslotte. Ik geloof niet namelijk. U bent hier omdat U Nederland een leuk land vindt, toch? U doet maar met ons mee en geloven doen we thuis, OK? Right!
Hoe kan het vlees beter zijn ? behalve als je op extra pijn kickt, dan is het een mentale kick die je krijg en dan vraag ik je om hulp te zoeken.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Beter vlees dan bij de meeste Nederlandse slagerijen, en al helemaal beter dan bij de supermarkt.
Alles vlees is hetzelfde
Omdat Halal vlees ook het voortraject beslaat, that means dat het dier in een stressvrije omgeving dient te worden opgevoed.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:51 schreef Heiden het volgende:
[..]
Hoe kan het vlees beter zijn ? behalve als je op extra pijn kickt, dan is het een mentale kick die je krijg en dan vraag ik je om hulp te zoeken.
Volgens mij is dat geen verdoving maar zo'n pin die ze dat beest door de kop schieten.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:51 schreef damian5700 het volgende:
Filmpje: Let op dat na de verdoving de keel wordt doorgesneden en het dier dus ook leeg bloedt.
Oja, niet geschikt voor degenen met een zwakke maag.
De pin schieten is de verdoving.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:56 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Volgens mij is dat geen verdoving maar zo'n pin die ze dat beest door de kop schieten.
Het lijkt me dat je dan meteen (klinisch) dood bent, als je zo'n pin door je hersens krijgt. Dan is het imho dus wel meer dan een verdoving.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De pin schieten is de verdoving.
Het komt mij over alsof er toch gewoon weer sprake is van godsdienstwaanzin, waar, in dit geval, dieren nodeloos onder moeten lijden.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:38 schreef Lemmeb het volgende:
Maar waarom zou je beesten op deze manier doden als het ook op een (iets) betere manier kan? Om de kosten hoef je het in elk geval niet te laten.
Dat gebeurt in de praktijk ook gewoon. Dat hele halal-keurmerk is een lachertje.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:08 schreef Gia het volgende:
Als zo'n vleesbedrijf op gewoon vlees een stickertje "halal" zet, is er geen haan moslim die er naar kraait. Het toverwoord alleen is al voldoende.
Babi = varkenquote:Op donderdag 9 april 2009 13:49 schreef buachaille het volgende:
Om het erbij te eten daar heb ik niet zoveel moeite mee. Maakt mij niet uit of een koe halal of kaffur geslacht is (de koe waarschijnlijk wel).
Maar ik zou m'n babi pangang toch echt niet laten staan, dat is wat mij betreft toch wel één van de lekkerste gerechten die ooit gemaakt zijn.
Halal slachten gebeurt veelal in een kantelbox, waarbij de vraag is of deze methode niet op gespannen voet staat met de traditie.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:10 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat gebeurt in de praktijk ook gewoon. Dat hele halal-keurmerk is een lachertje.
Dat was toch laatst ook in het nieuws? Dat 30% van de rolletjes halal shoarma niet halal waren ivm verwerkt varkensvlees.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:10 schreef Lemmeb het volgende:
Dat gebeurt in de praktijk ook gewoon. Dat hele halal-keurmerk is een lachertje.
Als er werkelijk niets anders voorhanden is, is zelfs het eten van varkensvlees niet verboden.quote:Op donderdag 9 april 2009 14:15 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat was toch laatst ook in het nieuws? Dat 30% van de rolletjes halal shoarma niet halal waren ivm verwerkt varkensvlees.
Tevens gaat het binnen de religie ook 'alleen maar' om het stickertje. Een moslim wordt niet gestraft voor het eten van niet-halal vlees als hij in de veronderstelling verkeerde dat het wel halal vlees betrof. Dus zo'n stickertje is genoeg in princiepe.
Ik meen me ter herinneren wel eens een stukje te hebben gelezen over de verspreiding van de islam en de leefgebieden van het zwijn. Streken waar veel zwijnen rondlopen waren vaak het grensgebied van de islam (uiteraard totdat de linkse politiek in het westen gemeengoed werd).quote:Op donderdag 9 april 2009 14:19 schreef damian5700 het volgende:
Als er werkelijk niets anders voorhanden is, is zelfs het eten van varkensvlees niet verboden.
Dan hebben ze wel een probleem, want alle Nederlandse kaas is Halalquote:Op woensdag 8 april 2009 23:00 schreef DikVoormekaar het volgende:
Dus Nederlanders smullen meer van beesten die op gruwelijke wijze op een met veel dierenleed gepaard gaande manier geslacht worden.
Mag ik even het kostbakje?
En laat je niet in de luren leggen door dat 'rein'. Religieus rein heeft niets maar dan ook niets te maken met hygiène. Dat zijn totaal verschillende categoriën.
Veel Christenen weigeren halal vlees te eten want volgens hen is dat vlees gewijd aan de Duivel.
En ja, als je in God gelooft en de Duivel dan is dit denkbeeld echt niet te veranderen. Zij kijken de wereld in en zien dat die Mohammedanen misleid zijn en de Duivel aanbidden, denkende dat ze God voor zich hebben. Bewijzen te over.
Hoe kan je kaas slachten danquote:Op donderdag 9 april 2009 14:28 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Dan hebben ze wel een probleem, want alle Nederlandse kaas is Halal
Halal omvat wel wat meer dan enkel vlees ...quote:
Dit verhaal bedoel je?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:15 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Halal slachten gebeurt veelal in een kantelbox, waarbij de vraag is of deze methode niet op gespannen voet staat met de traditie.
Vertel, hoe kan je kaas slachtenquote:Op donderdag 9 april 2009 14:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Halal omvat wel wat meer dan enkel vlees ...
Niet. Halal omvat meer dan vlees.quote:
Alle kalveren worden halal geslacht zodat het stremsel ook halal is, zodat de kaas ook halal kan zijn zodat ze het ook naar het midden oosten kunnen exporteren.quote:
Je hebt hier wel gelijk trouwens. Die pin is inderdaad bedoeld als verdoving. Ik zou zeggen dat die pin al meteen voor de dood zorgt, maar zo is het niet bedoeld.quote:Op donderdag 9 april 2009 13:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De pin schieten is de verdoving.
Pragmatische en rationele regelgeving mbt hygiene en diervriendelijkheid, dat is natuurlijk prima. En halal speelt daar ook deels op in.quote:Op donderdag 9 april 2009 11:37 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
[..]
Je de overheid en haar regelgeving als een "hogere macht" kunnen zien? Die bepaald ook dat een dier op een bepaalde manier geslacht moet worden.
Wat heeft afkomst met religie te maken ?quote:Op donderdag 9 april 2009 14:46 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ach, hou op met zeuren. Zelfs in de VS heb je nog dat mensen zich identificeren met hun italiaanse/ierse voorouders. Dit blijf je altijd houden. Zolang mensen verder normaal functioneren in de maatschappij is het geen probleem.
Oh?quote:Op donderdag 9 april 2009 15:12 schreef Heiden het volgende:
Nederland is een seculier land maar zo te zien zijn veel mensen dit vergeten.
Stelling:quote:Op donderdag 9 april 2009 15:59 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
Doe mij maar een BD Rund of varken of kip! Gewoon lekker scharrelen, lekker dier zijn! Hoe die dan dan dood gemaakt wordt is toch veel minder interessant, want hoe je het ook doet, langer dan vijf minuten duurt het niet! Mensen lijden gemiddeld langer
Onzin, vlees van een gestrest beest is minder lekker. Geheim van mijn oma!quote:Op donderdag 9 april 2009 14:08 schreef Gia het volgende:
Ach, je proeft het gewoon helemaal niet. Of het nu halal opgevoed en geslacht is, of dat het scharrelvlees is, wat gewoon geslacht is. Het verschil proef je niet, maar zit alleen tussen de moslimoortjes.
Als zo'n vleesbedrijf op gewoon vlees een stickertje "halal" zet, is er geen haan moslim die er naar kraait. Het toverwoord alleen is al voldoende.
Want het beest troost zich met de gedachte dat het nu weliswaar enorm veel pijn lijdt, maar dat Allah het zo gewild heeft?quote:Op woensdag 8 april 2009 22:28 schreef Meki het volgende:
[..]
Onzin, het is niet waar
het is juist de beste methode waar de dier innerlijk geen pijn lijdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |