Ach ja, shit happensquote:Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Petacchi week af, maar er zat daar ook een (lichte) bocht in het parkoers, Petacchi koos de kortste weg richting finish. McEwen dook in een gat wat er niet was, hij moet niet zeuren.
Jawel, volgens zichzelf alleen niet prolongeren.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:51 schreef rubbereend het volgende:
Hij gaat ook zijn titel in de Waalse Pijl niet verdedigen
dat leg ik uit als hij gaat hem niet verdedigenquote:Op donderdag 16 april 2009 15:54 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Jawel, volgens zichzelf alleen niet prolongeren.![]()
Fair enough, zij het een tikkeltje ambigue.quote:Op donderdag 16 april 2009 15:56 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dat leg ik uit als hij gaat hem niet verdedigeneen beetje meerijden vind ik namelijk niet verdedigen
ik heb t idee dat er bij Boogerd ook nog wat diep zit dus die zal over een paar jaar ook nog wel uit de school klappenquote:Op zaterdag 18 april 2009 11:31 schreef Halcon het volgende:
DEN HAAG - In politiek Den Haag zou al lang de roep om een parlementaire enquete geklonken hebben.
In wielerland blijft het nog altijd onduidelijk waarom bijna vijf jaar geleden Jan Raas als grondlegger moest verdwijnen bij zijn eigen Rabobank-wielerploeg.
Het boek 'Op z'n Raas' dat vanmiddag wordt gepresenteerd in Maastricht verschaft eerder meer mist dan helderheid. De Zeeuwse oud-wereldkampioen raadt sponsor Rabobank aan hem met rust te laten. Uit het boek wordt duidelijk dat de bank bewust zaken over zijn functioneren heeft laten lekken om zijn positie als baas van het team onhoudbaar te maken.
Raas waarschuwt nu dat als hij een boekje open doet, de ploeg niet meer zou bestaan. Wat bedoelt hij daarmee, is de vraag die boven het boek blijft hangen. De titel van het door Fred van Slogteren geschreven 'Op z'n Raas' had wat dat betreft niet beter gekozen kunnen worden. Raas heeft er niet aan mee willen werken, maar heeft na lezing nog wel een extra duit in het zakje gedaan met zijn opmerkingen.
Sinds Rabobank hem eind 2004 aan de kant schoof, heeft Raas geen ter zake doende interviews meer willen geven. Hij leek zich te beroepen op een soort contractueel opgelegde zwijgplicht. Onderwijl bleef hij in columns Rabobank consequent snerend aanduiden als 'de bankiersploeg'. De naam Rabobank kreeg hij niet meer uit zijn pen.
Er is veel gespeculeerd over het opstappen van Raas. Draaide het om doping, draaide het om zijn karakter of draaide het om zijn uitstraling? Die was er volgens velen een van een botte Zeeuwse boer. Raas kon schofferen, maar Raas was vooral helder en duidelijk. Hij zal daarbij ongetwijfeld tegen zere benen hebben getrapt of de wenkbrauwen van de keurige bankmeneren hebben doen fronzen. Was dít hun uithangbord? Het boek maakt in ieder geval duidelijk dat doping een wig dreef tussen Raas en de sponsor. Opvallend genoeg was zowel bank als teambaas mordicus tegen doping. De bank eiste echter meer topprestaties en had daar veel geld voor over. Raas kwam er achter dat veel toppers niet naar zijn ploeg wilden komen, omdat met hem niet te praten viel over een uitgebreide 'medische begeleiding'.
Ook op dit wezenlijke punt kan 'Op z'n Raas' geen man en paard noemen en dat is uitermate onbevredigend voor de lezer.
De wielersport is meer dan ooit gebaat bij duidelijkheid. Rabobank voorop. Om voor eens en altijd afscheid te nemen van de affaire-Dekker, de affaire-Wenen en de affaire-Rasmussen.
http://www.pzc.nl/sport/w(...)van-de-Raboploeg.ece
Ja, precies...quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:46 schreef -skippybal- het volgende:
Altijd maar weer dat 'als ik eens zou praten, nou dan...!!"
Nou, praten dan!!
Het lijkt me vooral frustratie van Jan Raas. Hij mocht van zijn bazen niet rommelen met medische behandelingen, bloedtransfusies, pilletjes en dat soort ongein, daardoor kon hij de absolute toppers niet halen en moest hij het weleens doen met een bijrol in het peleton. Dat steekt hem. Liever had hij gerommeld a la Gewiss en had hij in LBL het hele podium bezet en de rest op 10 minuten gereden.quote:Op zaterdag 18 april 2009 11:46 schreef -skippybal- het volgende:
Altijd maar weer dat 'als ik eens zou praten, nou dan...!!"
Nou, praten dan!!
Een nieuw tv-programma, met Michael Boogerd als presentator.quote:
Volgens mij ook.quote:Op zaterdag 18 april 2009 16:23 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij schrok Förster zich nog de tyfus.
bron?quote:Op zaterdag 18 april 2009 19:17 schreef rubbereend het volgende:
Zuid Limburg wil het WK wielrennen voor 2012 of 2013 binnen halen
thanksquote:Op zaterdag 18 april 2009 19:26 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)_hasclickpage/1_1023
quote:
Maar wordt dat ook niet gewoon veroorzaakt door desinteresse in overige delen van Nederland?quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alweer? Het WK is al 6 keer in Nederland georganiseerd en 5 keer in Limburg.
Nu heet het Nederland (of Les Pays-Bas) voor een reden, maar er moeten toch nog andere interessante mogelijkheden zijn (in Nederland dus) dan weer opnieuw rond Valkenburg, Heerlen er dergelijke meer te liggen rondknotsen.
Organiseer dan eens een waaier-WK of zo.
Lijkt me niet: 2002 Gironingen, 2009 Vueltastart in Assen, 2010 Tourstart Rotterdam.quote:Op zaterdag 18 april 2009 20:27 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar wordt dat ook niet gewoon veroorzaakt door desinteresse in overige delen van Nederland?
Gewoon over het parcours van de Ronde v/h Groene Hartquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
een mooi WK ljikt me rondje Zeeland, over de delta werken enzo, heerlijk waaierenquote:Op zaterdag 18 april 2009 20:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alweer? Het WK is al 6 keer in Nederland georganiseerd en 5 keer in Limburg.
Nu heet het Nederland (of Les Pays-Bas) voor een reden, maar er moeten toch nog andere interessante mogelijkheden zijn (in Nederland dus) dan weer opnieuw rond Valkenburg, Heerlen er dergelijke meer te liggen rondknotsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |