abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68003964
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:03 schreef Zelva het volgende:

[..]

Podium wordt het ook echt niet. Plaats zeven tot en met tien op de tweede lijn moet er wel in zitten. En dan heb je echt niet meer gedaan dan leuk meegereden, heel wat anders dan een rol spelen.
Hij rijdt dan ook niet voor plaats zeven tot en met tien. Als dat het wordt dan is dan is dat een teleurstelling.
We zullen zien
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 14 april 2009 @ 13:37:40 #102
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68004046
quote:
Nieuwe klim in Waalse Pijl

De 73ste editie van de Waalse Pijl, het eerste luik van de Ardense klassiekers, zal woensdag 22 april op een licht gewijzigd parcours gereden worden.
Met de côte de Bousalle (1,7 km aan 4,9%) na 173,5 km wedstrijd is er een nieuwe klim in het traject, dat de renners van Charleroi naar Hoei brengt over in totaal 195,5 km.

Vier dagen na de Waalse Pijl volgt traditiegetrouw Luik-Bastenaken-Luik. La Doyenne is in 2009 toe aan zijn 95ste editie en zal gereden worden op hetzelfde parcours als vorig jaar: 261 km met elf beklimmingen en de aankomst in Ans. Beide klimklassiekers zijn dinsdag voorgesteld in de nucleaire centrale van Tihange.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68004208
Hm, misschien zorgt dat voor iets extra's. Het is de laatste jaren toch een wedstrijd van samengebald koersen tot de muur.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:42:39 #104
127004 maril
Smeetsfan
pi_68006180
Op eurosport is op dit moment de ronde van Turkijen te volgen, met oa Theo Bos.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:54:34 #105
194695 franklop
Fran knock
pi_68006692
quote:
Mollema voorlopig uit de roulatie
Bauke Mollema komt voorlopig niet in actie. De Rabo-renner op stapte vorige week af in de Ronde van het Baskenland en ondergaat dinsdag in Groningen een bloedonderzoek.

"Ik ben nog steeds niet 100 procent fit", zei Mollema."Ik weet niet waar het aan ligt. Mijn herstelvermogen leek niet in orde. Ik neem hoe dan ook de komende week rust en ik zal dan ook niet aan de start verschijnen in de Waalse Pijl en in de Ronde van Romandië."
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_68006814
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:42 schreef maril het volgende:
Op eurosport is op dit moment de ronde van Turkijen te volgen, met oa Theo Bos.
Wow, tof.
pi_68033725
quote:
Carlos Sastre en Cadel Evans zullen aanstaande zondag aan de Amstel Gold Race deelnemen. Dit heeft de organisatie van de Nederlandse wielerklassieker woensdag bekend gemaakt.

Sastre zal vooral nog extra kilometers maken, zodat hij begin mei met een goed gevoel aan de Giro d'Italia kan beginnen. Jean-Paul van Poppel, ploegleider van Cervélo Test Team, verwacht overigens niet dat de Spanjaard zich in de strijd om de ereplaatsen zal gaan mengen.

Silence-Lotto heeft wel hoge verwachtingen bij de deelnamen van Evans. De Australiër eindigde in de Ronde van het Baskenland namelijk als vierde. Daarnaast is hij ervan overtuigd dat de Cauberg hem goed moet liggen.

De Belgische formatie weet nog niet of Thomas Dekker ook een hoofdrol kan vervullen. De Nederlander stapte in de voorlaatste rit van de Ronde van het Baskenland af.
pi_68034221
quote:
Op woensdag 15 april 2009 11:08 schreef franklop het volgende:

[..]

Thomas Dekker.. doet die nog steeds aan wielrennen?
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  woensdag 15 april 2009 @ 14:34:57 #109
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_68039608
Om 15.15 de Scheldeprijs op Sporza.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_68039801
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:34 schreef -skippybal- het volgende:
Om 15.15 de Scheldeprijs op Sporza.
Zonder Cavendish, vond de organisatie niet zon probleem volgens mij.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
pi_68040094
Lorenzo Bernucci, Matthé Pronk, Pavel Broett en Jeff Louder hebben een voorsprong van 3'30" op het peloton.
pi_68040152
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:42 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Zonder Cavendish, vond de organisatie niet zon probleem volgens mij.
pi_68040227
Zal wel een massasprint worden als je ziet welke sprinters er rondfietsen daar:
Boonen, Brown, McEwen, JJ Haedo, Ciolek, Petacchi, van Hummel en Bozic.
Eigenlijk elke grote ploeg gestart met een mooie sprintploeg.
pi_68040275
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

zal wel sarcasme zijn
pi_68040320
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:55 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ze waren niet zo blij dat Cav' een weekje rust wilde.
quote:
"Daarbovenop zijn alle grote namen bij Team Columbia-High Road reserve geworden en komt een ploeg met minder bekende namen aan het vertrek. Dat allemaal zonder dat we daar als organisatie, die ondanks de crisis goed betaalt, vat op hebben. Voor mijn part mag niet alleen Cavendish maar zijn hele ploeg wegblijven. Ze bieden toch geen meerwaarde meer aan de Scheldeprijs."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)ns-belachelijk.dhtml
pi_68040565
quote:
Op woensdag 15 april 2009 15:00 schreef Sjiznit het volgende:

[..]

Ze waren niet zo blij dat Cav' een weekje rust wilde.
[..]

http://www.hln.be/hln/nl/(...)ns-belachelijk.dhtml
!
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68040593
Auw, die valpartijen in de Ronde van Turkije...leek wel bowlen door dat natte wegdek.

Gisteren ook al zo mooi die finish, vooral dat de kilometerboog op de verkeerde plek stond, nadat ze eerst al door de smalste achterafstraatjes reden...

Wel mooi om Theo mee te zien rijden, gisteren twaalfde of zo.
Jack does it in real time...
pi_68044369
In de grote kermiskoers, euh scheldeprijs, een massale valpartij kort voor de finish en Petacchi die wint.
pi_68044387
Daryl Impey heeft de vierde etappe in de Ronde van Turkije gewonnen. De renner van Barloworld was in de rit over 166,9 km (Bodrum-Marmaris) de snelste van een kopgroep van negen. David Loosli nam de leiderstrui over van Mauro Finetto.

De etappe vond grotendeels plaats in de stromende regen. Nadat een flink aantal ontsnappingen mislukt waren, slaagden tien renners er op zo'n 30 kilometer van de finish wel in een beslissend gat te slaan.

Tijdens de slotklim volgde een spervuur aan demarrages, maar uiteindelijk kwam (op Valach na) de groep weer samen. In de sprint was Impey net iets sneller dan Malacarne, Loosli en Brandt.
pi_68044398
Petacchi wint Scheldeprijs. Megacrash in de massasprint.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_68044407
McEwen wilde door een gaatje wat net te klein was, brengt zichzelf ten val en de rest gaat eroverheen.
pi_68044438
Flinke klap van McEwen.
pi_68044441
van Hummel 2e?

McEwen viel overigens erg hard. Van Avermaet ook
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2009 @ 17:00:01 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68044449
er maken er een paar een flink harde smak
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_68044451
mcEwen kwakt echt keihard tegen het asfalt.

(nogwel meerdere overigens)
pi_68044460
Van Hummel rijdt nog een hele goede sprint, maar moest enorm uitwijken. Toch weer 2e. Voor de 2e keer in 3 dagen.

1 - Petacchi
2 - Van Hummel
3 - Rollin
pi_68044481
Damn, die valpartij in de Scheldeprijs.

McEwen stuiterde echt knalhard en werd daarna nog vol aangereden door Boonen...echt iedereen lag erbij...
pi_68044502
Een stomme duw van McEwen tegen van Avermaet. Volgens mij van Avermaet uit balans en nam McEwen mee, zag er niet goed uit.
pi_68044508
quote:
Op woensdag 15 april 2009 16:59 schreef franklop het volgende:
van Hummel 2e?
Gezien zijn reactie wel. In de Ronde van Drenthe werd ie ook tweede. Hij won de sprint van het peloton maar zat er nog een vluchter op 5 meter voor...
pi_68044516
1 - Petacchi
2 - Van Hummel
3 - Rollin
4 - Cruz
5 - Wrolich
6 - Starzengruber
7 - Schröder
8 - Carrasco
9 - Eisel
10 - Vanlandschoot
pi_68044526
Au
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 15 april 2009 @ 17:04:36 #132
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_68044613
Van Avermaet krijgt echt een hele zwik renners over zich heen die eerst tegen hem aanrijden
DeLuna vindt me dik ;(
pi_68044621
Veelers viel ook hard hoor
pi_68044643
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:04 schreef franklop het volgende:
Veelers viel ook hard hoor
Absoluut. Die kon geen kant op en reed vol op Van Avermaet.
pi_68044649
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:04 schreef rubbereend het volgende:
Van Avermaet krijgt echt een hele zwik renners over zich heen die eerst tegen hem aanrijden
Hij was ook helemaal zwart.

Ook hele stofwolk toen ze vielen ongeveer, damn... McEwen zat alweer op de fiets, bikkel.
pi_68044702
Er lag ook een aardige kluwen
Nog mazzel dat driekwart van het peloton al de benen stilhield en zich er niet meer mee bemoeide. Anders had iedereen daar gelegen.
pi_68044803
Van Hummel gaat dé cultheld van de volgende Tour worden.
pi_68044867
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:10 schreef Intxaurraga het volgende:
Van Hummel gaat dé cultheld van de volgende Tour worden.
Ik denk dat de kans groot is dat hij niet eens gaat starten. Veelers maakt een grote kans de selectie te halen en ik denk niet dat ze nog een sprinter mee gaan nemen, maar zeg nooit nooit.
pi_68044890
Ik zeg 3 Oostenrijkers in de top10. Dé nieuwe wielernatie!
pi_68045082
Steven de Jongh, toch weer gereden
pi_68045133
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:12 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik denk dat de kans groot is dat hij niet eens gaat starten. Veelers maakt een grote kans de selectie te halen en ik denk niet dat ze nog een sprinter mee gaan nemen, maar zeg nooit nooit.
Van Hummel zou wel meekunnen maar die haalt Parijs nooit. Veelers zie ik dat overigens ook niet doen.
pi_68045158
quote:
Clement en Posthuma in Amstel Gold Race
Met Stef Clement en Joost Posthuma is de Raboploeg voor de Amstel Gold Race rond.
Stef Clement (foto) en Joost Posthuma zijn als zevende en achtste man toegevoegd aan de Raboploeg voor de Amstel Gold Race van aanstaande zondag. Al eerder was bekend dat Robert Gesink van start gaat als de kopman en dat de herstelde Oscar Freire in Zuid-Limburg zijn eerste klassieker rijdt van het seizoen. De complete Raboploeg voor zondag bestaat uit: Robert Gesink, Oscar Freire, Joost Posthuma, Stef Clement, Paul Martens, Nick Nuyens, Bram Tankink en Pieter Weening. Erik Dekker en Erik Breukink zitten in de volgwagen.

Ploegleider Erik Dekker verwacht dat Robert Gesink tot in de finale een rol zal spelen. "Maar hij is geen topkandidaat-winnaar, eerder een gevaarlijke outsider. Robert is op dit parkoers geen Valverde, Cunego of Rebellin, maar ze rijden hem er ook niet af", weet Dekker zeker. "En je weet niet hoe de koers loopt." Oscar Freire is een groot vraagteken voor de ploegleider. "We kunnen het nu niet peilen, maar je weet met Oscar maar nooit. Hij kan als geen ander op een onverwacht moment toeslaan."

De ploegleider zag, dat de kleine Spanjaard de Ronde van het Baskenland goed doorkwam. "Bergop was het erg sterk. Na de ronde voelde hij zich ook goed. Maar de Amstel is toch weer iets heel anders. Ik verwacht dat hij zeker van waarde zal zijn voor ons, maar als hij toptien rijdt, is het toch een klein mirakel."

De ploeg wijkt uiteindelijk nauwelijks af van de planning aan het begin van het seizoen. Koos Moernhout stond op de nominatie, maar hij meldde zich ziek af. Posthuma vervangt hem. "Joost had aangegeven graag de Amstel Gold Race te rijden. Een renner van dat kaliber die zo enthousiast is voor deze koers hebben we er graag bij. Hetzelfde geldt voor Stef Clement. We hadden nog een plaats over. Daar kwam ook Sebastian Langeveld voor in aanmerking, maar Sebas heeft toch meer geleden met zijn ziekte vorige week dan we dachten. Hij is niet in vorm. Toen ik Stef voorlegde 'de Amstel', reageerde hij met groot enthousiasme. De ploeg is dus zeer gemotiveerd. Nu moet het zondag qua koersverloop een beetje meezitten."
pi_68045356
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:07 schreef Wombcat het volgende:
Er lag ook een aardige kluwen
Nog mazzel dat driekwart van het peloton al de benen stilhield en zich er niet meer mee bemoeide. Anders had iedereen daar gelegen.
Nu lagen ze al over de volle breedte van de weg.
pi_68045455
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:22 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Van Hummel zou wel meekunnen maar die haalt Parijs nooit. Veelers zie ik dat overigens ook niet doen.
Hebben ze negen man die Parijs zouden halen dan? Ik denk dat ze beiden goede kans maken op selectie.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_68046042
quote:
Op woensdag 15 april 2009 17:22 schreef Bartoli het volgende:

[..]

Van Hummel is natuurlijk wel een heel ander type dan Veelers. Een stuk rapper ook op dit moment.
pi_68046825
Iedereen wijst naar iedereen bij de val:
quote:
Van Avermaet: "Tik Petacchi's wiel aan"
Greg Van Avermaet maakte kennis met het asfalt in Schoten, wat gebeurde er? (PhotoNews) "Petacchi ging iets te vroeg naar links en ik kon niet weg", zegt Van Avermaet.

"Ik tikte tegen het wiel van Petacchi en nam de rest mee. De schade valt mee, ik heb wat schaafwonden, maar hopelijk blijft het daarbij."

"Ik heb redelijk sterke benen door de valpartijen in het voetbal (Van Avermaet was nog keeper, red)."

"De ploeg heeft goed gewerkt voor mij. Ik had een goed gevoel, maar ja, niks aan te doen. Het zit voor ons overal een beetje tegen. Dat is typerend voor ons voorjaar, zeker?"
quote:
McEwen: "Van Avermaet rijdt tegen mij"
Robbie McEwen is het niet eens met de uitleg van Van Avermaet. "Van Avermaet rijdt tegen mijn zadel, valt en sleurt mij mee", zegt de Katjoesja-Australiër.

"Van Avermaet zette van ver aan en ik zat in het wiel van Petacchi. We reden Van Avermaet voorbij, die opnieuw probeerde in het wiel van Petacchi te komen. Toen raakte hij mijn zadel aan en viel en sleurde mij mee in zijn val."

"Ik heb schaafwonden, maar ook nog meer denk ik. Mijn heup en ribben doen pijn. Fuck, alles doet pijn." McEwen is naar het ziekenhuis gebracht., er wordt gevreesd voor een hersenschudding, een gebroken rib en een doorboorde long.
quote:
Boonen: "Weet niet of voet gebroken is"
Tom Boonen is het dan weer niet eens met Robbie McEwen. "Ik denk vooral dat McEwen in een gaatje zit waar hij niet had moeten zitten", zegt de Quick-Stepper.

"Ik had nog last van mijn val in Roubaix en nu heb ik weer last van een val. Maar links en rechts zijn weer in evenwicht", kon hij er nog enigszins om lachen.

"Mijn hele rechterkant ligt open: mijn scheenbeen, pols en voet. Vooral mijn voet is zorgwekkend, ik kan er niet op steunen."

"Ik weet niet of hij gebroken is, misschien is de pees geraakt. Vandaag of morgen laat ik het onderzoeken."

De Scheldeprijs was Boonens laatste race van het voorjaar. "Vakantie? Ik had toch nog niet geboekt. Misschien zal ik nu wel moeten thuisblijven
  FOK!fotograaf woensdag 15 april 2009 @ 20:09:14 #147
73911 ultra_ivo
pi_68050284
Als ik de beelden op sporza.be bekijk treft van Avermaet nog de minste schuld. Hij was zowat de enige van de eerste drie die rechtuit bleef sprinten. Petacchi week overduidelijk van zijn lijn af waardoor van Avermaet als het ware automatisch in zijn wiel kwam zitten. McEwen wilde daar rijden waar van Avermaet reed, bijna pal tegen de hekken aan. McEwen moet dus niet miepen.
pi_68050519
Van Avermaet kon er naar mijn idee ook vrij weinig aan doen. Volgens mij ligt de schuld bij McEwen, die zat veel te veel te leunen tegen van Avermaet. Misschie dat dat tikje van Petacchi het in gang zette, maar McEwen gaat zeker ook niet vrijuit.
pi_68050685
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Als ik de beelden op sporza.be bekijk treft van Avermaet nog de minste schuld. Hij was zowat de enige van de eerste drie die rechtuit bleef sprinten. Petacchi week overduidelijk van zijn lijn af waardoor van Avermaet als het ware automatisch in zijn wiel kwam zitten. McEwen wilde daar rijden waar van Avermaet reed, bijna pal tegen de hekken aan. McEwen moet dus niet miepen.
Petacchi week af, maar er zat daar ook een (lichte) bocht in het parkoers, Petacchi koos de kortste weg richting finish. McEwen dook in een gat wat er niet was, hij moet niet zeuren.
pi_68051094
Van Hummel doet het prima, maar Skil moet geen sprinters meenemen naar de Tour. Ze zijn toch totaal kansloos op een topklassering in die sterk bezette sprints, dan zie ik nog eerder een Lemoine of Hivert in een heuvelrit nog naar een vijfde plaats sprinten dan van Hummel of Veelers in een echte sprint.
Beter een aanvaller daarvoor in de plaats die mee kan gaan in groepjes.. daar worden ze immers voor uitgenodigd. Overigens kan Tom Veelers die rol ook best vervullen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')