Apart verhaal. Het lijkt mij dat de auto die achteruit rijdt toch eerder schuldig is dan de auto die een weg inslaat. Helaas kan ik het totaal niet onderbouwenquote:Op dinsdag 7 april 2009 16:42 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
Excuses voor de slechte paint, maar het verduidelijkt de situatie.
Ik rij in de groene auto en ik sla af. De rode auto was klaar met een omdraai-manoeuvre en stond stil langs de weg. Maar besloot toch op het moment dat ik al aan het afslaan was, om achteruit diezelfde straat in te rijden.
Gevolg: de linkerspiegel + zijkant van de rode auto botsten met mijn achter-zijkant.
Zie paint:
[ afbeelding ]
Netjes samen een schadeformuliertje ingevuld en wat denk je? Krijg ik te horen dat de tegenpartij mij aansprakelijk probeert te stellen!?!?
Nu is dus de vraag: wie is hier nou schuldig?
Dat dacht ik ook, totdat ze mij probeerden aansprakelijk te stellen. Ik ben blij dat ik een rechtsbijstand verzekering heb. Aanklagen die hap dan maar?quote:
Aanklagen is ook weer een beetje overdreven.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook, totdat ze mij probeerden aansprakelijk te stellen. Ik ben blij dat ik een rechtsbijstand verzekering heb. Aanklagen die hap dan maar?
Ja, vanwege de bijzondere verrichting. Toch?quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Degene die achteruit rijdt lijkt me, volgens mij heb je altijd voorrang te verlenen als je achteruit rijdt?
Dit dus.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Achteruitrijden is een bijzondere verrichting. Dus alleen daarop is hij al fout. Bovendien rijdt hij achteruit tegen het verkeer in. Op welke gronden wil hij jou aansprakelijk stellen, trouwens?
Tegenpartij is fout en je rechtsbijstandverzekering zal jouw schade gaan verhalen bij de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Je hoeft dus helemaal niks aan te klagen en tevens bepaal jij dat niet maar je rechtsbijstandverzekeraar.quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:44 schreef Bert.Wasbeer het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik een rechtsbijstand verzekering heb. Aanklagen die hap dan maar?
quote:Op dinsdag 7 april 2009 16:57 schreef The_End het volgende:
Mensen met een rijbewijs zouden dit niet hoeven te vragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |