abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:21:43 #201
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_67793629
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:19 schreef _The_General_ het volgende:
Waarom? Omdat het belangrijk nieuws is dat direct de levens van honderdduizenden Nederlanders raakt.

Er zitten circa 1770 militairen in Afghanistan, dus er zijn honderdduizenden familieleden, vrienden, collega's, dorpsbewoners etc etc die directe informatie uit Afghanistan over hun geliefde of bekende op prijs stellen!
sorry maar dat is echt bullshit
mijn vriendin werk in de zorg.. als er een zuster word verwond door een gestoorde junk dan zie je dat oook niet gelijk op een extra journaal
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_67793635
quote:
Waarom? Omdat het belangrijk nieuws is dat direct de levens van honderdduizenden Nederlanders raakt.

Er zitten circa 1770 militairen in Afghanistan, dus er zijn honderdduizenden familieleden, vrienden, collega's, dorpsbewoners etc etc die directe informatie uit Afghanistan over hun geliefde of bekende op prijs stellen!
Ja, maar om er nu een apart journaal voor uit te zenden van 2(!!!) hele minuten... Dat schiet het doel voorbij. Verder is er niks mis met het nieuws, zeker als je het bekijkt zoals SHE aangeeft - een aanslag op een veilige haven in Uruzgan.
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:26:51 #203
12958 BOKA
Kung Pow!
pi_67793827
Om mezelf even te herhalen aangezien ik ervan uitga dat niet alle familieleden van alle militairen dit hoeven te weten?
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:07 schreef BOKA het volgende:

[..]

Of misschien zijn ouders/oom/tante/wie-dan-ook-contact-op-neemt-met-mensen-die-het-moeten-weten?
maargoed, ik stoor me er verder niet echt aan, een tv kan je uizetten en stukken krant kan je ook niet lezen.
Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:50:04 #204
138590 Forcefuzz
Hard truth soldier
pi_67794691
Ongelovelijk al die reacties hier. Er was een raketaanval op een Nederlandse basis, waarbij een Nederlander is omgekomen, en daarover is één extra nieuwsbericht van nog geen 2 minuten. Wees blij dat het uberhaupt nog in het nieuws komt, en niet zoals in Amerika waarbij er al zoveel doden zijn gevallen dat het niemand wat uitmaakt.

Vietnam taferelen hier
De enige echte 40.000.000e reply :)
Don't stop te movement!
  † In Memoriam † dinsdag 7 april 2009 @ 15:10:31 #205
230491 Zith
pls tip
pi_67795457
quote:

Dus ook gelijk op het nieuws als er een schilder wordt aangereden? Er zijn tienduizenden schilders en dus miljoenen familieleden, dorps-, stadsbewoners die informatie gelijk op prijs stellen!!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:21:48 #206
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_67795826
en als er een kat wordt aangereden? Er zijn duizenden, zo niet miljoenen gezinnen in NL met een kat!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_67795917
Ik vind het heel zielig hoor voor de familie enzo, maar die gozer deed gewoon zijn werk en je weet dat dit risico er nou eenmaal in zit.
Als ze niet willen dat er mensen sneuvelen daar, stuur ze er dan ook niet heen...
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:50:31 #208
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_67796747
Ik denk ook eerder dat de aandacht te maken heeft met het feit dat Kamp Holland dus ook niet veilig blijkt te zijn. Mijnn eigen nichtje is net terug uit Afghanistan; toen ik haar voor vertrek vroeg waarom ze zo dom was om er naar toe te gaan was het antwoord: Ik zit veilig op de compound en het betaald goed...

Nou, de veiligheid op de compound blijkt dus ook relatief te zijn, ik denk dat de animo om die theedoeken 'te helpen' stukken kleiner is in het vervolg...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:52:56 #209
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_67796837
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:50 schreef Hallahan het volgende:
Ik denk ook eerder dat de aandacht te maken heeft met het feit dat Kamp Holland dus ook niet veilig blijkt te zijn.
Er werden toch al tijden raketten op Kamp Holland afgeschoten?
Alleen nu was er toevallig eentje raak.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 7 april 2009 @ 15:58:47 #210
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_67797060
Waarom open je hier een topic over? Heisa over de heisa om een omgekomen militair is opeens wel belangrijk ofzo?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:58:51 #211
430 Hallahan
...tot je er groen van ziet...
pi_67799336
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:52 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Er werden toch al tijden raketten op Kamp Holland afgeschoten?
Alleen nu was er toevallig eentje raak.
En al tijden werd er schamper gelachen om die pogingen van de 'vijand'... Nu is het opeens duidelijk geworden dat zelfs die 'theedoeken' wel eens geluk hebben...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_67799534
Moet je eens hart van Nederland kijken.
pi_67800388
Eens met TS.

Dat het sowieso al op het nieuws komt
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:39:43 #214
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67800776
Ik ben het met de klacht eens. Een extra nieuwsuitzending, kom nou toch.

Zo'n ramp bij Italie is veel eerder extra nieuwsuitzending waardig.

met alle respect hoor, maar van het omkomen van een enkele militair word ik niet warm of koud. Tuurlijk is het erg, maar je kiest er zelf voor, risico van het vak. Om daar nou een extra nieuwsuitzending aan te wijden. Elk uur komen er wel een paar mensen om door oorlogsgeweld volgens mij.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:46:17 #215
182356 drumstickNL
dun dun dun
pi_67800974
Stoor je je er aan dan?
-|||---ლ(╹◡╹ლ)---|||-
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:47:45 #216
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_67801033
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:46 schreef drumstickNL het volgende:
Stoor je je er aan dan?
ja
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 7 april 2009 @ 17:51:19 #217
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67801153
Eens met TS, en ik vind het niet erg voor de familie, hadden ze hem maar op moeten voeden zodat hij niet naar afghanistan ging ...
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:00:45 #218
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_67801469
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:18 schreef SCH het volgende:

[..]

Stel je niet zo aan.

Maar goed, dan gaan we voortaan lekker dit soort ongevoelige en respectloze topics openen als er iemand overleden is. Hulde hoor, heel volwassen Heatwave. Ik weet dat je je tegen mij af wilt zetten,dat je die dwangneurose hebt, maar in dit gevla is het te stom voor woorden. Aklsof het er toe doet of de nabestaanden het lezen

Maar goed, blijkbaar is dit tegenwoordig de norm. Lekker dansen op het graf van doden en gewonden, en dat verdedig je nog ook. Het is immers niet tegen de wet
Wijf!! Trek toch een jurk aan!!
Niemand danst op graven. Het is alleen achterlijk om een extra journaal in te lasten voor een omgekomen militair. Zo was het ook achterlijk om het een "vliegramp" te noemen toen er een Turks vliegtuig bij Schiphol neerstortte. Daar waren 9 doden. Als er twee bouwvakkerbusjes frontaal op elkaar klappen zijn er 12 doden en dan haalt het nieuws niet eens.....

Het is natuurlijk erg dat er iemand is omgekomen maar dat zijn nou eenmaal risico's van het vak. Als je niet wilt dat je doodgaat in een oorlogsgebied dan moet je ervoor zorgen dat je daar niet terecht komt. Hij was beroepsmilitair en hij koos ervoor om uitgezonden te worden, met alle risico's van dien. Dat hij sneuvelt is erg maar geen wereldnieuws.

Niemand viert hier een feestje om maar een extra journaal is overkill
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:01:05 #219
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_67801954
Ik vind het ook erg voor die omgekomen soldaat en zijn familie.

Maar kijk ;

door de aardbeving in Italie zijn er zeker 207 mensen omgekomen, door de raketaanval in Afghanistan 1 man.

En het extra journaal was er voor ............ ?

Go figure
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_67804410
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:00 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Niemand danst op graven. Het is alleen achterlijk om een extra journaal in te lasten voor een omgekomen militair. Zo was het ook achterlijk om het een "vliegramp" te noemen toen er een Turks vliegtuig bij Schiphol neerstortte. Daar waren 9 doden. Als er twee bouwvakkerbusjes frontaal op elkaar klappen zijn er 12 doden en dan haalt het nieuws niet eens.....

Het is natuurlijk erg dat er iemand is omgekomen maar dat zijn nou eenmaal risico's van het vak. Als je niet wilt dat je doodgaat in een oorlogsgebied dan moet je ervoor zorgen dat je daar niet terecht komt. Hij was beroepsmilitair en hij koos ervoor om uitgezonden te worden, met alle risico's van dien. Dat hij sneuvelt is erg maar geen wereldnieuws.

Een extra journaal van 2 minuten, het is me wat. Trek zelf een jurk aan, dramaqueen.
pi_67804433
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:39 schreef Fortitudo het volgende:

Zo'n ramp bij Italie is veel eerder extra nieuwsuitzending waardig.
Yep, zou ook best gekund hebben als het op een ander tijdstip was.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:31:03 #223
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_67804485
SCH, je hebt heel veel te zeggen maar echt helemaal niks is beargumenteerd. _!
pi_67804509
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:31 schreef Orealo het volgende:
SCH, je hebt heel veel te zeggen maar echt helemaal niks is beargumenteerd. _!
Dan moet je het topic even lezen schat.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:33:49 #225
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_67804571
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:32 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan moet je het topic even lezen schat.
Ik heb het topic geopend en bijgelezen, lieverd.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:34:14 #226
229690 Spougle
Always do whatever's next
pi_67804586
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:51 schreef Dagoduck het volgende:
Eens met TS, en ik vind het niet erg voor de familie, hadden ze hem maar op moeten voeden zodat hij niet naar afghanistan ging ...
pi_67804619
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:33 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ik heb het topic geopend en bijgelezen, lieverd.
Wat wil je beargumenteerd zien dan? De OP over soldaten die zo veel geld verdienen is genant. Voor de rest is er helemaal geen heisa geweest, alleen een kort extra bulletin van een minuut of 2 bij RTL4 en voor de rest gerwoon de reguliere berichtgeving. Beargumenteer jij de extra heisa dan maar eens, waar was dat dan?
pi_67804806
Eensch met TS
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:41:32 #229
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_67804852
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:35 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat wil je beargumenteerd zien dan? De OP over soldaten die zo veel geld verdienen is genant. Voor de rest is er helemaal geen heisa geweest, alleen een kort extra bulletin van een minuut of 2 bij RTL4 en voor de rest gerwoon de reguliere berichtgeving. Beargumenteer jij de extra heisa dan maar eens, waar was dat dan?
Extra heisa? Het gaat me om de initiële heisa. Waarom überhaupt een extra nieuwsbericht? Waarom het eerste item op elk regulier nieuwsbericht? Waarom staan vandaag de kranten er vol mee?

Begrijp me niet verkeerd, het is ontzettend erg.
Maar als een schilder in Hendrik Ido Ambacht van z'n ladder valt en komt te overlijden is het het derde nieuwsbericht op Hart van Nederland.

Daar ben ik boos om. Bijkomstig feit is dat iedereen er zo aangeslagen en down van is, maar kom op! Je moet je voorbereiden op dit soort risico's VOORDAT je erheen gaat. We hebben geen dienstplicht. Het is uit vrije wil. Als je het risico niet lopen moet je het vak niet gaan beoefenen.
pi_67804988
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:41 schreef Orealo het volgende:

[..]

Extra heisa? Het gaat me om de initiële heisa. Waarom überhaupt een extra nieuwsbericht? Waarom het eerste item op elk regulier nieuwsbericht? Waarom staan vandaag de kranten er vol mee?

Begrijp me niet verkeerd, het is ontzettend erg.
Maar als een schilder in Hendrik Ido Ambacht van z'n ladder valt en komt te overlijden is het het derde nieuwsbericht op Hart van Nederland.

Daar ben ik boos om. Bijkomstig feit is dat iedereen er zo aangeslagen en down van is, maar kom op! Je moet je voorbereiden op dit soort risico's VOORDAT je erheen gaat. We hebben geen dienstplicht. Het is uit vrije wil. Als je het risico niet lopen moet je het vak niet gaan beoefenen.
Dan begrijp je gewoon niks van nieuws. Wil je echt dat ik hier op inga? Je snapt niet dat een raketaanval op Kamp Holland wel nieuws is een schilder die van zijn ladder in Hendrik Ido valt niet?? Kom op zeg.

Het gaat helemaal niet alleen om die omgekomen militair, en dat beargumenteer ik nu echt voor de 35e keer, het gaat om een raketaanval op een kamp van Nederlandse militairen in het buitenland van een missie die politiek heel gevoelig ligt en internationaal van groot belang is, waar vorige week een grote wereldconferentie over in Den Haag is geweest, moet ik nog even doorgaan?

En dan kom jij met de vergelijking met een schilder. NIemand zegt toch dat die soldaat heel zielig is, dat het nooit had mogen gebeuren etc. Natuurlijk is het een beroepsrisico. Maar dat maakt het nieuws rond deze aanval niet minder groot.
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:52:49 #231
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_67805219
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:46 schreef SCH het volgende:

[..]

Dan begrijp je gewoon niks van nieuws. Wil je echt dat ik hier op inga? Je snapt niet dat een raketaanval op Kamp Holland wel nieuws is een schilder die van zijn ladder in Hendrik Ido valt niet?? Kom op zeg.

Het gaat helemaal niet alleen om die omgekomen militair, en dat beargumenteer ik nu echt voor de 35e keer, het gaat om een raketaanval op een kamp van Nederlandse militairen in het buitenland van een missie die politiek heel gevoelig ligt en internationaal van groot belang is, waar vorige week een grote wereldconferentie over in Den Haag is geweest, moet ik nog even doorgaan?

En dan kom jij met de vergelijking met een schilder. NIemand zegt toch dat die soldaat heel zielig is, dat het nooit had mogen gebeuren etc. Natuurlijk is het een beroepsrisico. Maar dat maakt het nieuws rond deze aanval niet minder groot.
Een aanval op een kamp in een gevechtsgebied? Dat is toch geen nieuws? En helemaal geen extra nieuwsbericht waard. In een echte oorlog zou het dagelijkse kost zijn voor 'de jongens'. Blijkbaar hebben ze daar zo weinig te doen dat het nu het nieuws van de dag is.

Je beargumentatie over de schilder vind ik terecht. Dit is internationaal van meer belang. Maar dan moeten ze het nieuws aanpassen. Op de radio vandaag heb ik meer nabestaanden gehoord van de omgekomen man, dan over de aanval. Tevens las ik in de krant (NRC) de volgende kop: "Nederlander omgekomen in Uruzgan". Ook compleet scheef, volgens jouw beredenering.

Het nieuws was niet over de aanval, maar over de dode. en dát is onterecht.
De TT is niets voor niets "heisa om een omgekomen militair".
  dinsdag 7 april 2009 @ 19:59:53 #232
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_67805438
Tof! Ik krijg soldij in een ver land waar ik eigenlijk niets te zoeken heb.
+
Laat ik eens een granaat koppen.
=
DRAMA VERSCHRIKKELIJK OH DE MENSELIJKHEID STOPT DIT DAN NOOIT! !

[ Bericht 9% gewijzigd door Xebrozius op 07-04-2009 20:18:40 (smiley overdosis) ]
pi_67805637
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 19:52 schreef Orealo het volgende:

[..]

Een aanval op een kamp in een gevechtsgebied? Dat is toch geen nieuws? En helemaal geen extra nieuwsbericht waard.
Ja, een aanval op Kamp Holland is groot nieuws. Over de vraag of het een extra nieuwsuitzending waard is, kun je discussieren, dat hangt vaak een beetje van het tijdstip en de omstandigheden af. In dit geval vind ik een korte extra newsflash niet zo gek, zeker als er niet snel een reguliere nieuwsuitzending gepland staat. Bij de publieken kwam het nieuws vlak voor het 22.00 journaal en kon het daarin worden meegenomen.
quote:
In een echte oorlog zou het dagelijkse kost zijn voor 'de jongens'. Blijkbaar hebben ze daar zo weinig te doen dat het nu het nieuws van de dag is.
Dit is dan ook geen echte oorlog en jusit vanwege de gevoeligheid en de politieke discussie is het nog eens extra nieuws. Volgens de journalistieke criteria is het gewoon nieuws. Zowel de aanval, de dode als de gewonden.

[quote]Het nieuws was niet over de aanval, maar over de dode. en dát is onterecht.
De TT is niets voor niets "heisa om een omgekomen militair"./quote]
De kop in het NRC is misschien dan niet helemaal terecht maar het artikel gaat wel degelijk over de aanval op Kamp Holland. Ik vind die dode soldaat op zich ook wel nieuwswaardig, nmaar in dit geval is de aard van de aanval nog eens extra bijzonder.

Hoeveel doden rechtvaardigen dan volgens jou wel extra heisa?

Ik ben helemaal geen fan van die missie, ik ben uitgesproken pacifistisch en antimilitaristisch maar ik ben bovenal journalist en volgens de journalistieke normen vind ik dat er logische keuzes zijn gemaakt. Ik vind bovedien de argumentatie in je OP niet zo sterk, om de betaling van een soldaat e.d. erbij te halen.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:16:05 #234
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_67805960
Weet je SCH, waar ik een nog grotere hekel aan heb dan aan het in bescherming nemen van mensen die willens en wetens risico's nemen zijn de mensen die beroepshalve claimen achter een standpunt te staan. Je bent een journalist dus moet je het wel eens zijn met de uitzending op televisie.

Ja, een vuilnisman zegt ook vaak dat vuilnis niet stinkt maar echt serieus nemen doe ik dat soort mensen niet .
pi_67806153
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:16 schreef Xebrozius het volgende:
Weet je SCH, waar ik een nog grotere hekel aan heb dan aan het in bescherming nemen van mensen die willens en wetens risico's nemen zijn de mensen die beroepshalve claimen achter een standpunt te staan. Je bent een journalist dus moet je het wel eens zijn met de uitzending op televisie.

Ja, een vuilnisman zegt ook vaak dat vuilnis niet stinkt maar echt serieus nemen doe ik dat soort mensen niet .
Waarom zou ik het eens moeten zijn met de redactie van RTL4???? Wat een onzin. Geen grotere onderlinge criticasters dan journalisten hoor.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:24:02 #236
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_67806204
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:06 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, een aanval op Kamp Holland is groot nieuws. Over de vraag of het een extra nieuwsuitzending waard is, kun je discussieren, dat hangt vaak een beetje van het tijdstip en de omstandigheden af. In dit geval vind ik een korte extra newsflash niet zo gek, zeker als er niet snel een reguliere nieuwsuitzending gepland staat. Bij de publieken kwam het nieuws vlak voor het 22.00 journaal en kon het daarin worden meegenomen.
Waarom is een aanval op een kamp waar militairen zitten, in een gevechtsgebied, een extra journaal waardig? Het is een kwestie van afwachten wanneer er een aanval komt. Als militairen door steden rijden, zijn er dagelijks aanvallen op hen. Geen groot nieuws dus. En helemaal niet groter dan de aardbeving in Italië.

quote:
Dit is dan ook geen echte oorlog en jusit vanwege de gevoeligheid en de politieke discussie is het nog eens extra nieuws. Volgens de journalistieke criteria is het gewoon nieuws. Zowel de aanval, de dode als de gewonden.
De politieke discussie is helemaal van de zotte. Die hadden we een paar jaar geleden al moeten voeren. Maar dat terzijde; De aanval vind ik noemenswaardig in een reguliere journaal uitzending. Géén extra journaal of opgepompte journalistiek. In hetzelfde bericht zouden dan de dode en gewonden genoemd kunnen worden. In plaats van een levensverhaal van de overleden militair waardoor de aanval in een minder licht komt te staan.
quote:
De kop in het NRC is misschien dan niet helemaal terecht maar het artikel gaat wel degelijk over de aanval op Kamp Holland. Ik vind die dode soldaat op zich ook wel nieuwswaardig, nmaar in dit geval is de aard van de aanval nog eens extra bijzonder.

Hoeveel doden rechtvaardigen dan volgens jou wel extra heisa?
Géén. Niet in een oorlogssituatie. Want dat is dagelijkse kost. Iets wat potentieel ieder moment die jongens kan overkomen. Waar ze voor getekend hebben, wat ze weten en waarvan ze op de hoogte zijn. Zo ook wij. Er zijn voor ons geen directe gevolgen, geen extra journaal/heisa nodig dus.
quote:
Ik ben helemaal geen fan van die missie, ik ben uitgesproken pacifistisch en antimilitaristisch maar ik ben bovenal journalist en volgens de journalistieke normen vind ik dat er logische keuzes zijn gemaakt. Ik vind bovedien de argumentatie in je OP niet zo sterk, om de betaling van een soldaat e.d. erbij te halen.
De betaling erbij halen is iets waar ze zelf mee adverteren. Ken je nog die reclame waarin ze op een stoere motor rijden? Met de tekst "Of gewoon omdat het dik betaald?". Nou, dan mag je daar ook op afgerekend worden.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:42:43 #237
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_67806802
pi_67806917
Eensch met TS

Hallo we zijn een land in oorlog! OORLOG ja!

Niet dat het niet erg voor familie en vrienden is, maar om daarnou een stuk voor het journaal mee te vullen, nee dat hoeft van mij ook niet.
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:49:23 #239
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_67807017
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:42 schreef solyaris het volgende:
[ afbeelding ]
En nu?
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:56:54 #240
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_67807316
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

En nu?
Dood.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:04:26 #241
3671 glasbak
Sjeeskees ©®
pi_67807591
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Terechte klacht, als het nou de eerste was zou ik het nog kunnen volgen. Maar dit is gewoon bullshit, er gaan zovaak mensen dood in nederland tijdens de uitoefening van hun beroep, daar worden ook geen extra journaals voor uitgezonden....
Dit is exact wat ik wilde posten hier...
pi_67807619
* Rensjebree is het met TS eens
JA!
pi_67807749
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:24 schreef Orealo het volgende:

[..]

Waarom is een aanval op een kamp waar militairen zitten, in een gevechtsgebied, een extra journaal waardig? Het is een kwestie van afwachten wanneer er een aanval komt. Als militairen door steden rijden, zijn er dagelijks aanvallen op hen. Geen groot nieuws dus. En helemaal niet groter dan de aardbeving in Italië.
Onjuist, Kamp Holland werd al velilig gezien, terecht of onterecht. Een aanval met een dode en gewonden op dat kamp is nijeuws. NIet groter dan dat in Italie, dat terecht dan ook meer aandacht krijgt.
quote:
De politieke discussie is helemaal van de zotte. Die hadden we een paar jaar geleden al moeten voeren. Maar dat terzijde; De aanval vind ik noemenswaardig in een reguliere journaal uitzending. Géén extra journaal of opgepompte journalistiek. In hetzelfde bericht zouden dan de dode en gewonden genoemd kunnen worden. In plaats van een levensverhaal van de overleden militair waardoor de aanval in een minder licht komt te staan.
De discussie is een paar jaar geleden ook uitgebreid gevoerd, tot in den treure. Uiteindelijk is dit democratisch besluit genomen en of je het eens bent of niet met de missie: de politiek neemt de verantwoordelijkheid voor het sturen van militairen, en dat maakt het extra beladen. Het iswel degeljk een missie van ons allemaal, anders dan de schilder in Ido Ambacht. Al is zijn dood verder niet minder erg, wel minder nieuwswaardig.

Voor de rest: Dat kan je vinden maar ik snap je punt niet helemaal. Er is op 1 zender even een newsflash geweest. Je doet alsof hele programmeringen overboord zijn gegooid en er hele ingelaste uitzendingen aan zijn gewijd. Wat niet waar is. Gewoon een newsflash, zou wel vaker mogen. Maar zoals ik al zeg: hangt samen met het moment, met de andere nieuwsprogramma's etc..
quote:
Géén. Niet in een oorlogssituatie. Want dat is dagelijkse kost. Iets wat potentieel ieder moment die jongens kan overkomen. Waar ze voor getekend hebben, wat ze weten en waarvan ze op de hoogte zijn. Zo ook wij. Er zijn voor ons geen directe gevolgen, geen extra journaal/heisa nodig dus.
Dat alles maakt het niet minder nieuwswaardig. Niemand zegt toch dat die jongens het niet zou kunnen overkomen? Je verwart je eigen gevoel en emotie over de hele missie een beetje met de nieuwswaarde volgens mij
quote:
De betaling erbij halen is iets waar ze zelf mee adverteren. Ken je nog die reclame waarin ze op een stoere motor rijden? Met de tekst "Of gewoon omdat het dik betaald?". Nou, dan mag je daar ook op afgerekend worden.
Dus omdat ze dik betaald worden, mogen ze wel dood en hoeven we er verder geen aandacht te besteden? Ik blijf het een onbegrijpelijke en onsmakelijke redenering vinden. Waarom moteten ze daar op afgerekend worden?> Het lijkt wel of je een hekel hebt aan die soldaten ofzo...?
  woensdag 8 april 2009 @ 06:49:36 #244
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_67817023
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 18:00 schreef Oldbie het volgende:

[..]

110% eens.. Alleen vonden ze het niet leuk toen ik dit thuis zei
quote:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')