Vroegâh heb ik jarenlang een bijbaan in een lunchroom gehad. Daar werkte ik veel weekenden (zaterdag en zondag) en vakanties. Het betaalde toentertijd voor mijn leeftijd enorm veel en het werk en de mensen waren leuk.
Ik werkte 's morgens altijd veel in de kelder, dan werd er gebak gemaakt en bepaalde sauzen, broodjes e.d. voorbereid. Dat deed ik altijd samen met een oudere man van een jaar of 40 (zal nu wel rond de 50 zijn). Die man was de lopende definitie van bitterheid en zuurheid.

Die liep de hele dag te klagen hoe kut z'n huwelijk wel niet was, dat 'ie al maandenlang niet 'er over heen' heeft mogen gaan, enzovoorts. Je had echt morgens dat die vent op het werk kwam en geen woord zei, een uur later stond je dan een ham te snijden of iets dergelijks, en dan galmde er iets in de trant van "Godverdomme, die kut van me heeft me al 3 maanden niks gegeven!" door de kelder.

Ik als puberend kereltje lag daar natuurlijk helemaal van in een deuk.

Hij had dus, op z'n zachts gezegd, een kuthuwelijk, maar had ook een zoontje dus daarom bleef die maar bij "die kut".

Het was bij iedereen bekend dat hij een rothuwelijk had, zelfs vaste klanten wisten er van.
Toen was er na een aantal jaren tijdens een zomervakantie eens een nieuwe serveerster begonnen. Een blond vrouwtje van een jaar of 35. Na een paar weken bleek dat ook zij best wel een klote relatie had. Je raadt het al, meteen dikke mik met dat chagrijn van een kerel.

Het huwelijk van die kerel begon, naar zijn eigen zeggen, uiteraard steeds slechter te lopen en hij begon het zelfs over een echtscheiding te hebben, z'n koter was nu toch inmiddels wel oud genoeg zei die.
En toen kwam er op een gegeven moment een keer een personeelsfeest. Je raadt het al, meneer de chagrijn en mevrouw de serveerster hadden zich stilletjes teruggetrokken naar een verlaten bezemkast. Duurde helemaal niet lang en het ging zo 'subtiel' dat iedere aanwezige wel wist wat in die bezemkast gebeurd is. De maanden daarop bestonden uiteraard uit een barrage aan spot met die twee, iedereen was wel blij voor ze maar ze werden flink afgezeken natuurlijk.

Ze waren ook echt enorm klef met elkaar. De serveerster was inmiddels van haar vriend af en woonde weer op haarzelf, meneer de chagrijn was al bezig met zijn scheiding. Allemaal al aangevraagd en in gang gezet. Hij had ook zijn vrouw al verteld dat hij met iemand anders bezig was. Althans, dat vertelde hij.
Totdat op een dag opeens zijn vrouw voor de eerste keer bij op ons in de lunchroom verscheen. Tot ieders verbazing was het een spontaan, zacht, aardig en lief vrouwtje. Na alle horrorverhalen van meneer de chagrijn hadden we allemaal een draak van een vrouw voorgesteld. Zij was wegens een verbouwing op haar werk eerder klaar dan normaal en kwam haar man eens opzoeken, vertelde ze.

Meneer de chagrijn was op dat moment onder in de kelder, één van mijn vrouwelijke collega's vertelde het vrouwtje "Die zal wel weer met [naam van de serveerster] in de kelder zitten!". De mevrouw reageerde nogal verbaast, "Wie is dat dan?" vroeg ze geschrokken...

Nou, van het een kwam het ander en uiteindelijk kwam de aap dus uit de mouw. Meneer de chagrijn had ons dus jarenlang voor lopen liegen, is keihard vreemdgegaan en zijn vrouw wist helemaal nergens van af, laat staan van een scheiding.

Hij heeft die dag het nodige gescheld en diverse potten en pannen over zich heen gekregen, van zowel zijn vrouw als die serveerster.

Die serveerster is niet lang daarna gestopt. Die man werkt er nu nog steeds en is zover ik weet nog steeds een mikpunt van grappen en grollen over zijn scharrel.
[ Bericht 0% gewijzigd door SecurityException op 28-09-2011 18:20:02 ]