abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67756806

Een van de meest verslavende sporten die er bestaat: roeien. De sport waarin kracht, coördinatie en uithoudingsvermogen subliem gecombineerd moeten worden om de boot onder controle te houden terwijl menin een race ook nog aan tactiek moet denken. Een Nederlandse sport bij uitstek, maar bovenal: de mooiste sport die bestaat.

Schroom niet om een vraag over roeien of (roei)ergometeren te stellen, wij zullen hem maar wat graag beantwoorden.

De Volgende Fok!ers roeien!:

- Aegir - Groningen:
Pluizel
Nappeklapperapper (licht)

- Asopos de Vliet - Leiden:
nanana
pikhoofd
Thewarrior82 (coach)

- De Laak - Den Haak:
nogeenmaarten

- Euros - Enschede
ocf81
cryforhelp
immortalsean
Thrawn
Orionis

- Gyas - Groningen:
Apoc2003
ArendBarend
Boomrups

- Njord - Leiden:
WanEnOonlie
BlauweBal (Licht)

- Okeanos - Amsterdam:
Dark_Angelus (zwaar)

- Orca - Utrecht:
Bellah

- Phocas - Nijmegen
De_Brok Licht
Delnooz Tourroeier
Dodona Zwaar
Sjobber Zwaar/zwicht

- Proteus-Eretes - Rotterdam Noord:
-Banaan-
seekfaM (zwaar)

- Skøll - Amsterdam:
Leso_Varen Geen Coach
De_Ananas Coach
Pullup Betere coach

- Triton - Utrecht:
KluupKluup (zwaar)
Koert

- Willem III - Amsterdam:
duncannn
horney_dorney
jw3

Natuurlijk zijn er ook de afzonderlijke sites van verenigingen: van de Maas tot Skoll, van Boreas tot de Dordtsche. Allen zijn vertegenwoordigd op het web en van de Nederlandse roeiverenigingen zijn de sites sowieso op NLroei te vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door jw3 op 06-04-2009 14:51:25 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 13:08:41 #2
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67756840
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_67756874
Friet
pi_67756916
Oi
pi_67757090
Boord aan boord is mooi.
pi_67757108
Friet

Orionis mag trouwens bij Euros gezet worden.
pi_67757269
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:16 schreef Koert het volgende:
Boord aan boord is mooi.
Ik had natuurlijk ook kunnen zetten "Laga wint de Varsity"
pi_67757522
Dat had ik willen doen (maar dan uiteraard niet met Laga), maar op het cruciale moment viel m'n internet uit... Het had niet zo mogen zijn
pi_67757528
Kerel uit m'n ploeg trok trouwens op zijn aller eerste 2k ooit 6.26 !

Overigens missen wij tijdens de Skoll cup 2 powerhousen en zit er nu iemand in de boot die er later bij is gekomen
pi_67760650
@ Dark_A : heb jullie helaas niet meer zien rammen, meestal vielen jullie trainingen niet samen met die van ons. Ben je al fan van onze EJD?

Overigens is roeien inderdaad gewoon een mooie sport. Zou me denk ik bij iedere vereniging wel kunnen thuisvoelen wat dat betreft.
pi_67760691
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef De_Brok het volgende:
@ Dark_A : heb jullie helaas niet meer zien rammen, meestal vielen jullie trainingen niet samen met die van ons. Ben je al fan van onze EJD?
Pics?
pi_67760777
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-73300.html

En we hebben nog een negende roeister, die mag je op de Varsity zelf gaan spotten
pi_67760833
Ik sta in de OP

Vanavond eerste keer roeien met m'n bootje
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 april 2009 @ 15:33:30 #14
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67761644
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:03 schreef De_Brok het volgende:
Zonder die rare Phocas pakjes zagen een aantal er best aardig uit

Trouwens enorm leuk om discussies mee te krijgen over dames ploegen die trainingstijden proberen af te spreken
pi_67762530
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:07 schreef De_Brok het volgende:
http://www.nlroei.nl/Fotoboek-display-73300.html

En we hebben nog een negende roeister, die mag je op de Varsity zelf gaan spotten
Vrouwen zijn niet knap als ze roeien. Bekijk ze liever op de kant
pi_67762713
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zonder die rare Phocas pakjes zagen een aantal er best aardig uit
En zouden ze het erg koud hebben.
pi_67762896
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:33 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Trouwens enorm leuk om discussies mee te krijgen over dames ploegen die trainingstijden proberen af te spreken
haha, daarom houd ik me daar bewust niet mee bezig. ik zie ze wel verschijnen
pi_67763952
quote:
Op maandag 6 april 2009 13:09 schreef De_Ananas het volgende:
Friet
Ben je nu nog niet geïntegreerd in Amsterdam
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_67764025
quote:
Op maandag 6 april 2009 15:57 schreef Thrawn het volgende:
Vrouwen zijn niet knap als ze roeien.
Idd, zelfs ik niet.

(tis dus maar goed dat ik even niet roei!)

Overigens vervolg op het polsverhaal:
- peesschedeontsteking; vaak over binnen enkele weken, ontstekingsremmers slikken, immobiliseren en koelen, kan helaas snel terugkomen. OF
- syndroom van de Quervain (klinkt duur he); in principe ongeveer dezelfde klachten maar duurt langer (denk aan maanden) en vaak zijn corticosteroidinjecties nodig (die schijnen goed te helpen).

Als 't over 2 weken nog niet over is dan is het waarschijnlijk die tweede. Ondertussen zit ik hier met een lading pijnstilling en als ik maar zo weinig mogelijk beweging maak is het wel uit te houden.

Ik ben breekbaar
pi_67764388
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:36 schreef pullup het volgende:

[..]

Ben je nu nog niet geïntegreerd in Amsterdam
Misschien een keer een fok bitterballen borrel op Willem III houden.
pi_67764420
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef jw3 het volgende:

[..]

Misschien een keer een fok bitterballen borrel op Willem III houden.
Goed plan maar dan wel met patat erbij.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
pi_67764436
Met wortels voor de lichten.
pi_67764711
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:50 schreef Bellah het volgende:
Met wortels voor de lichten.
Geen Friet voor Pulp?
pi_67764832
Nee, die wil patat.
pi_67764877
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:49 schreef pullup het volgende:

[..]

Goed plan maar dan wel met patat erbij.
Wat is patat? Ik hoor dat steeds maar ik weet nog steeds niet wat het is...

Niet kunnen schaken

En nu weer over roeien
pi_67765088
quote:
Op maandag 6 april 2009 12:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Voorspelbaar grapje.

+1
Mooi dat je je eigen score bijhoudt.

Lijkt er trouwens op dat dit jaar het traditionele extra nummer, moddergooien, weer beoefend kan gaan worden. Wie komen er allemaal naar de jool? Ik heb wel een paar slaapplekken in de aanbieding!
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_67765144
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:10 schreef Orionis het volgende:

[..]

Mooi dat je je eigen score bijhoudt.

Lijkt er trouwens op dat dit jaar het traditionele extra nummer, moddergooien, weer beoefend kan gaan worden. Wie komen er allemaal naar de jool? Ik heb wel een paar slaapplekken in de aanbieding!
Ik vind Utrecht toch wel wat uit de buurt met een jool in Delft, dus die slaapplaats laat ik maar aan me voorbij gaan. Denk dat ik dit jaar wel weer een keer kom kijken bij de Varsity zelf. Begreep dat er bitterballen waren op de boot aan de overkant.....
pi_67765314
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:12 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik vind Utrecht toch wel wat uit de buurt met een jool in Delft, dus die slaapplaats laat ik maar aan me voorbij gaan. Denk dat ik dit jaar wel weer een keer kom kijken bij de Varsity zelf. Begreep dat er bitterballen waren op de boot aan de overkant.....
Er zijn ballen zat op die boot .... heb ik horen zeggen want ik kom daar nooit
  maandag 6 april 2009 @ 19:50:54 #29
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67770221
tvp!
Wij haalden opgelucht adem toen zij dat niet meer deden...
pi_67774258
Awesomeness! M'n intro-coaches gaan kijken omdat ik al zoveel roeiervaring heb of ik niet met een betere ploeg mee kon gaan trainen. Ze mompelde zelfs iets over EJZ, omdat die nog maar 7 roeiers hebben Dat is wel een kleine kans denk ik, weet niet eens of dat mag of zo, maar sowieso wel relaxed.
pi_67775506
quote:
Op maandag 6 april 2009 19:50 schreef Pluizel het volgende:
tvp!
pi_67777165
quote:
Op maandag 6 april 2009 16:38 schreef Bellah het volgende:
Overigens vervolg op het polsverhaal:
Het schijnt overigens dat de Quervain ook wel roeierspols wordt genoemd. Goh. Dat klinkt ineens een stuk aannemelijker
pi_67778372
pff nu je het over polsen hebt ... ik hou m'n handles in de skiff veels te krampachtig vast (kut onbalans), dus na een half uurtje begint het een beetje pijn te doen, en nog een aantal uur stijve polsen erna.

maar merkte vandaag dat ik vorige week de verkeerde palen erbij had gelegd toen onze bootsman de hoeken van de dollen door mat . achja, de dolpennen staan daardoor in ieder geval goed. ik zal wat later in de week maar eens kijken of verschillen in de bladhoek tussen beide sets sculls zitten, ik weet inmiddels hoe de hoekmeter werkt om te kijken of het überhaupt wel nodig is om ander dopjes op de dollen te zetten.

plus, macon bladen zijn kut! snel afscullen maar, zodat ik in skiffs met bigblades mag roeien.

[ Bericht 0% gewijzigd door immortalsean op 06-04-2009 23:31:42 ]
pi_67779226
driekwart bank gaat super ... maar zodra ik hele bank oprij val ik op het éne of andere boord. en dan komt er pas weer balans als het blad goed druk krijgt, en dat gebeurt pas erg laat met die macon bladen.

kwam er trouwens achter (toen m'n ploeggenoot, die al kan scullen, even de skiff uitprobeerde ... of het aan de skiff of aan mij lag) dat je dus ook bij de inpik je bakboord blad lager moet houden. terwijl ik ze tijdens de recovery wel onder elkaar hou, maar tijdens de inpik wel even hoog houdt.

maar dat is wel raar want ik maak af en toe juist met bakboord een halve luchthaal, terwijl je dan eerder andersom zou verwachten.

bij dat driekwart bank ga ik toch nog 7.5 á 8 km/u ... dat is volgens mij nog best aardig, vergeleken dat we in de gladde 4+ bij standaardhaal op 12-13 km/u zitten

[ Bericht 8% gewijzigd door immortalsean op 06-04-2009 23:31:09 ]
pi_67780068
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:16 schreef pullup het volgende:

[..]

Er zijn ballen zat op die boot .... heb ik horen zeggen want ik kom daar nooit
Je kan dinsdag waarschijnlijk bieden op een cursus frituren van mij
pi_67780335
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:47 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je kan dinsdag waarschijnlijk bieden op een cursus frituren van mij
pff frituren een beetje spul in het vet gooien en paar minuten later eruit halen
het is veel kunstiger om al die frituursnacks goed te kunnen bereiden in een standaard koekenpan 14.gif
pi_67780364
quote:
Op maandag 6 april 2009 23:56 schreef immortalsean het volgende:

[..]

pff frituren een beetje spul in het vet gooien en paar minuten later eruit halen
het is veel kunstiger om al die frituursnacks goed te kunnen bereiden in een standaard koekenpan 14.gif
Zelfmaken hé
pi_67780506
pff dit is wel SOGgen op z'n ergst ... ik ben al m'n ongesorteerde gps/hartslagmeter-horloge-resultaten aan het analyseren om te kunnen indelen op hardlopen, ergometeren, eigen boottrainingen, coachploegje's boottrainingen en roeiwedstrijden
pi_67780585
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 00:02 schreef immortalsean het volgende:
pff dit is wel SOGgen op z'n ergst ... ik ben al m'n ongesorteerde gps/hartslagmeter-horloge-resultaten aan het analyseren om te kunnen indelen op hardlopen, ergometeren, eigen boottrainingen, coachploegje's boottrainingen en roeiwedstrijden
dit vindt ik nog de mooiste:
de Gyas-Hunze, en ja die ging kut, en ook nog drie bruggen en een andere boot geraakt

[ Bericht 1% gewijzigd door immortalsean op 07-04-2009 00:15:26 ]
pi_67781032
Leuk verhaal van Jhr Röell (die volgens wikipedia ook wel de roeimagiër uit het Noorden genoemd wordt) op de Euros site.

[ Bericht 2% gewijzigd door Orionis op 07-04-2009 01:23:56 ]
Think outside the box, collapse the box, and take a fucking sharp knife to it. -Banksy
pi_67781803
omg, wat een verhaal weer, ook zo heerlijk samenhangend

Verder geen kwaad woord over Rutger, ik heb ploegen gestuurd die hij coachte, en hij is echt een briljant coach, die in vijf minuten meer dingen kan bijbrengen dan ikzelf in een training.
pi_67787259
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 02:00 schreef cryforhelp het volgende:
omg, wat een verhaal weer, ook zo heerlijk samenhangend

Verder geen kwaad woord over Rutger, ik heb ploegen gestuurd die hij coachte, en hij is echt een briljant coach, die in vijf minuten meer dingen kan bijbrengen dan ikzelf in een training.
Hij coacht net zo onsamenhangend hoor. Ik hou me altijd op de achtergrond en laat hem een training lang zijn gang gaan, omdat de roeiers er aanzienlijk beter uitkomen.

Als je dan heel goed oplet heb je als coach zelf misschien ook nog wel een idee wat hij nou eigenlijk gedaan heeft, maar persoonlijk kan ik Roëll nog steeds niet bijzonder goed interpreteren
  dinsdag 7 april 2009 @ 14:04:56 #43
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67792990
weinig inschrijvingen voor de Varsity zeg!
pi_67793300
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 14:04 schreef Pikhoofd het volgende:
weinig inschrijvingen voor de Varsity zeg!
vanaf 19:00 zal het wel weer storm zijn
pi_67793483
Triton wint de Varsity. P
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_67796689
Ik ga er in ieder geval wel heen. Kijken wat het wordt. Misschien dat Euros wel de varsity wint, per ongeluk ofzo
pi_67798000
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:49 schreef ocf81 het volgende:
Ik ga er in ieder geval wel heen. Kijken wat het wordt. Misschien dat Euros wel de varsity wint, per ongeluk ofzo
Als het echt per ongeluk word, dan wint PE de varsity
pi_67798170
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:23 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Als het echt per ongeluk word, dan wint PE de varsity
Zou er dan een fatsoenlijke kroegjool klaarstaan of wordt het paniekvoetbal?
pi_67798279
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:27 schreef Orionis het volgende:

[..]

Zou er dan een fatsoenlijke kroegjool klaarstaan of wordt het paniekvoetbal?
Ze gaan dan snel wat vrouwen inhuren denk ik !

Paar meiden van m'n commissie waren bij Proteus langsgeweest 2 weken geleden en ze zeiden dat er maar max 5 vrouwen ofzo waren
pi_67799947
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ze gaan dan snel wat vrouwen inhuren denk ik !

Paar meiden van m'n commissie waren bij Proteus langsgeweest 2 weken geleden en ze zeiden dat er maar max 5 vrouwen ofzo waren
Die commissie die ook lollie's uitdeelde en die we met 8 zware ballen een de stuur wijs maakte dat we compo's waren, en ze dus maar heel snel al hun lollies moesten geven.
pi_67808384
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:29 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En die komen wanneer precies bij ons langs?
pi_67813206
Ey Mafkeesje, je ploeg staat als combi ingeschreven. Weet je wedcom dat dat niet de bedoeling is op de Varsity?
En en en en waar zijn de skollachten gebleven?
pi_67813682
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:22 schreef De_Brok het volgende:
Ey Mafkeesje, je ploeg staat als combi ingeschreven. Weet je wedcom dat dat niet de bedoeling is op de Varsity?
En en en en waar zijn de skollachten gebleven?
Ja klopt, er zit een laga'er sinds korte tijd bij ons in de boot. *iemand stuk + niet iemand binnen vereen kunnen vinden*. En ja we weten dat geen combi's mogen, dus de laga'er word ook in een PE-shirt gestopt.

De Skolls gaan niet starten heb ik mij laten vertellen omdat ze voor de wedstrijden op de bosbaan gaan, en dit jaar beginnelingen af willen worden. Klassement winnen hebben ze al beetje laten vallen. Dus vandaar het niet starten. *Heb ook laten vertellen maar dat weet ik dan niet zeker (verbeter me wanneer ik fout ben), dat ze iemand hebben uitgeselecteerd en er toen pas achter kwamen dat ze geen 8ste persoon meer hadden
pi_67813881
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:36 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Ja klopt, er zit een laga'er sinds korte tijd bij ons in de boot. *iemand stuk + niet iemand binnen vereen kunnen vinden*. En ja we weten dat geen combi's mogen, dus de laga'er word ook in een PE-shirt gestopt.

De Skolls gaan niet starten heb ik mij laten vertellen omdat ze voor de wedstrijden op de bosbaan gaan, en dit jaar beginnelingen af willen worden. Klassement winnen hebben ze al beetje laten vallen. Dus vandaar het niet starten. *Heb ook laten vertellen maar dat weet ik dan niet zeker (verbeter me wanneer ik fout ben), dat ze iemand hebben uitgeselecteerd en er toen pas achter kwamen dat ze geen 8ste persoon meer hadden
Ik moest hard lachen :D en nu maar hopen dat het geen gelul is
pi_67815748
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 23:36 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Zal ie blij mee zijn. Voor wat ik van Laga als vereniging weet starten jullie nog eerder allemaal in het rood.
quote:
Op de Varsity kan je niet beginneling-af worden wil je zeggen?
pi_67815843
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 17:15 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Die commissie die ook lollie's uitdeelde en die we met 8 zware ballen een de stuur wijs maakte dat we compo's waren, en ze dus maar heel snel al hun lollies moesten geven.
Die ja !
pi_67817401
[schaamteloze promo] Aegir, Argo en Gyas zijn er ook al zeker van dat Phocas de Varisty gaat winnen
http://www.paparacie.nl/gallery/index.php?album=Video%2FPhocas+wint+de+Varsity&image=varsity.flv
[/schaamteloze promo]

@Bellah: dus met een beetje geluk kun je binnenkort weer roeien? Hoe doe je dat nu eigenlijk met typen?

@Immortal: Ik weet niet hoe je skiffje is afgesteld, maar normaal gesproken scull je met links boven rechts of links iets voor rechts. Maar dat is alleen als je handen echt bij elkaar zitten. Is het niet zo dat die persoon die jij dat zag doen, dat deed om het gebrek aan evenwicht te compenseren?
Also, no offense, maar als je 3-kwart bank kunt roeien, kun je ook hele haal roeien, gewoon doen.
pi_67819164
quote:
Op woensdag 8 april 2009 00:45 schreef Thrawn het volgende:
Op de Varsity kan je niet beginneling-af worden wil je zeggen?
Dat zegt hij niet.. Hij zegt alleen dat ze denken geen kans te maken..
  woensdag 8 april 2009 @ 10:46:02 #59
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67821211
skiffen in de ochtendzon

donderdag 3 keer 1000 op de ergo in voorbereiding op het 2k seizoen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe hard ik dat kan.
pi_67823836
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:46 schreef Pluizel het volgende:
skiffen in de ochtendzon

donderdag 3 keer 1000 op de ergo in voorbereiding op het 2k seizoen. Ik heb alleen geen flauw idee hoe hard ik dat kan.
DIt is meer het weer voor 3 x 1000 op het water! Ga je DCl1x varen?
pi_67825112
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:37 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Dat zegt hij niet.. Hij zegt alleen dat ze denken geen kans te maken..
Die Skoll-EJD zie ik sowieso geen beginneling-af worden dit jaar...
pi_67825123
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:35 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Die Skoll-EJD zie ik sowieso geen beginneling-af worden dit jaar...
Komt door het stuurtje?

!

Wat houdt beginneling af precies in eigenlijk?
pi_67825261
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Komt door het stuurtje?

!

dat je nieuweling bent.
pi_67825276
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:40 schreef immortalsean het volgende:

[..]

dat je nieuweling bent.
Hoe wat waar?
  woensdag 8 april 2009 @ 12:41:46 #65
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67825279
dat je in het beginnelingen-veld geblikt hebt. De eerstejaars zijn aan het begin van het seizoen allemaal beginneling en als je dus een keer blikt in het beginnelingenveld ben je nieuweling
pi_67825365
quote:

[..]

Dat je je 1e klasserende blik haalt, en dus nieuweling bent.
pi_67825814
quote:

[..]

Komt door het stuurtje?

!

Dat stuurtje helpt niet bepaald, maar ze roeien ook gewoon te kut om te blikken
pi_67825848
Je hebt verschillende velden die dus gekoppeld zijn aan de status van de roeien. Na 1 blik ben je nieuweling, na 3 overgangs en na 8 SA(23+)/SB(23-). Als nieuweling mag je geen beginnelingen veld meer starten etc. De eerstejaarsachten varen op zaterdag voor het eerstejaarsklassement en op zondag voor het beginnelingenblik. Wanneer je dus je beginnelingenblik binnen hebt moet je dus of SA8+, N4+, of O4+ gaan starten.
pi_67826163
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:46 schreef Pluizel het volgende:
skiffen in de ochtendzon

Uhm... Rond de 1.53? Succes!

Typen doe ik nu alleen met rechts, maar soms automatisch met twee handen en das niet zo prettig meer na een tijdje. Gelukkig ben ik ook rechtshandig, anders had ik de afgelopen week niet veel kunnen doen.
pi_67827035
quote:
Op woensdag 8 april 2009 12:59 schreef Orionis het volgende:
Je hebt verschillende velden die dus gekoppeld zijn aan de status van de roeien. Na 1 blik ben je nieuweling, na 3 overgangs en na 8 SA(23+)/SB(23-). Als nieuweling mag je geen beginnelingen veld meer starten etc. De eerstejaarsachten varen op zaterdag voor het eerstejaarsklassement en op zondag voor het beginnelingenblik. Wanneer je dus je beginnelingenblik binnen hebt moet je dus of SA8+, N4+, of O4+ gaan starten.
Vergeet niet het nieuwe initiatief te vermelden ook een soort tweedejaars klassement achtig iets in vier zonders.
pi_67828670
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:37 schreef jw3 het volgende:

[..]

Vergeet niet het nieuwe initiatief te vermelden ook een soort tweedejaars klassement achtig iets in vier zonders.
met opgeteld maximaal 10 blikken Lekkere constructie.
pi_67830196
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:37 schreef jw3 het volgende:

[..]

Daar zou ik mijn 1ejaars nieuwelingen niet zo snel instoppen
  woensdag 8 april 2009 @ 17:54:41 #73
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67836141
quote:
Op woensdag 8 april 2009 11:58 schreef Orionis het volgende:

[..]

DIt is meer het weer voor 3 x 1000 op het water! Ga je DCl1x varen?
nee ik vaar DCl4x+. We hebben al een keer 3 keer 500 op het water gedaan, maar onze coach kan donderdag niet en zonder coach gaat het op het water zo lastig (dan sluipen er weer allerlei technische fouten ongemerkt in). Plus dat we allemaal onze streeftijden nog niet echt weten, dan is het wel handig om een beetje een idee te krijgen van wat je nou kan op zo'n 1000 meter.
pi_67847121
Off topic: verstandskies trekken is niet fijn...
pi_67847157
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef Orionis het volgende:
Ik begin aardig ziek te worden en ga morgen op introductieweekend bij Vidar
pi_67847594
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:50 schreef Orionis het volgende:
Ik had ook een afspraak bij de kaakchirurg, maar heb die verplaatst naar augustus..

En de pech heeft weer toegeslagen bij ons.
Onze nummer 6 heeft een rib-kwetsuur en onze nummer 4 is waarschijnlijk overtraind (volgens de UMC-statistieken). Ze gaan allebei wel de Varsity starten, maar het is nog maar de vraag of ze daarna verder kunnen.
pi_67849795
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Ik had ook een afspraak bij de kaakchirurg, maar heb die verplaatst naar augustus..

Onze nummer 6 heeft een rib-kwetsuur en onze nummer 4 is waarschijnlijk overtraind (volgens de UMC-statistieken). Ze gaan allebei wel de Varsity starten, maar het is nog maar de vraag of ze daarna verder kunnen.
Tussenribspiertje? Da's niet goed, kan vies uitpakken... En als je nu al overtraind bent - moet je de rest van je leven maar eens op orde krijgen. Vind 't wel erg vroeg in het seizoen voor overtraindheid.
pi_67851406
quote:
Op woensdag 8 april 2009 22:51 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik begin aardig ziek te worden en ga morgen op introductieweekend bij Vidar
A, tof, je gaat mee!
pi_67851495
quote:
Op woensdag 8 april 2009 23:01 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]
Als je iemand nodig hebt voor de Hollandia...
Wat een bagger weer vandaag overigens... hopelijk morgen (donderdag) wat beter weer, want dan gaat ik weer eens invallen bij onze club8 boyz. van het weekend nog wel in de 2- gezeten, wat overigens rete lekker ging. Eigenlijk constant 2:05-2:10 gevaren over 500m. Terwijl we al denk ik 3 maanden niet meer samen hadden geroeit.
Geboren als schaap, uitgegroeid tot leider.
pi_67854768
quote:
Op donderdag 9 april 2009 02:32 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Als je iemand nodig hebt voor de Hollandia...
Wat een bagger weer vandaag overigens... hopelijk morgen (donderdag) wat beter weer, want dan gaat ik weer eens invallen bij onze club8 boyz. van het weekend nog wel in de 2- gezeten, wat overigens rete lekker ging. Eigenlijk constant 2:05-2:10 gevaren over 500m. Terwijl we al denk ik 3 maanden niet meer samen hadden geroeit.
Ga je nog skollcup starten? Wij gaan morgen trial varen in de 2-, target is 3x 4:00 over 1K bij neutraal weer, als het langzamer gaat dan starten we niet.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 10:17:48 #81
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67855357
En de oude vier verslagen

Goh

Maar goed, ruim sneller dan afgelopen weekend in Tilburg dus dat is mooi.

Trouwens, nieuwe handles zijn kut een week voor een wedstrijd. Net of ik een boomstam in mijn handen heb.
pi_67856509
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:17 schreef Dark_Angelus het volgende:
En de oude vier verslagen

Goh

Maar goed, ruim sneller dan afgelopen weekend in Tilburg dus dat is mooi.

Trouwens, nieuwe handles zijn kut een week voor een wedstrijd. Net of ik een boomstam in mijn handen heb.
Je weet dat je die dingen kan schuren?
pi_67857223
quote:
Op donderdag 9 april 2009 00:08 schreef Koert het volgende:

[..]

En als je nu al overtraind bent - moet je de rest van je leven maar eens op orde krijgen. Vind 't wel erg vroeg in het seizoen voor overtraindheid.
Overtraindheid sluipt er makkelijk in hoor. Als je er maar op tijd bij bent kun je het wel ondervangen
pi_67857334
quote:
Op donderdag 9 april 2009 09:58 schreef Thrawn het volgende:

[..]
Ga je nog skollcup starten? Wij gaan morgen trial varen in de 2-, target is 3x 4:00 over 1K bij neutraal weer, als het langzamer gaat dan starten we niet.
Ja, volgens Paulien van Skoll is er gezien de tijd niet de mogelijkheid om dubbel te starten...
En daar zijn we nog over aan het mailen. En anders moeten we kijken wat er een leuker veld is; de 2- of 2x. En dan nog de vraag of ik naar Amsterdam wil zonder OV, 4 werkactie uren moet maken en een shitload aan doekoes voor transport moet betalen voor een enkele 2k
Maar nu blijkt het ook even niet goed te gaan met mijn roeipartner in zijn eigen leven ofzo... maar dat is echt van 2 dagen geleden ofzo. Dus even wachten hoe dat uitpakt of hoe ernstig het is.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 11:59:35 #85
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67858712
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:55 schreef Thrawn het volgende:

[..]

Je weet dat je die dingen kan schuren?
Goh, maar goed als je van een dunne handel naar een XL gaat valt er heel wat te schuren
pi_67859741
Aiiii,

net een telefoontje gehad van het ziekenhuis. Mijn oude blessure is nu ook officieel weer helemaal terug. Binnen nu en een paar maanden dus weer een operatie :S
Kraakbeen weer vastzetten en de banden die over de schouder lopen inkorten...
pi_67859881
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:59 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Goh, maar goed als je van een dunne handel naar een XL gaat valt er heel wat te schuren
Ik weet niet hoe groot je handen zijn, maar te dikke handels is wel een van de grote oorzaken van veel hand/pols blessures, dus als je ergens last van begint te krijgen, al is het alleen maar een klein zeurend pijntje een paar uur na een training pas het op tijd weer aan.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 12:35:39 #88
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67859897
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:30 schreef De_Brok het volgende:
Aiiii,

net een telefoontje gehad van het ziekenhuis. Mijn oude blessure is nu ook officieel weer helemaal terug. Binnen nu en een paar maanden dus weer een operatie :S
Kraakbeen weer vastzetten en de banden die over de schouder lopen inkorten...
Ah kut zeg

Hier nog twee keer trainen tot de Varsity en dan gaan we eens kijken wat alle ploegen waard zijn op de 2K.
Trouwens wel mooi om te zien dat Annemieke de Haan opeens EJZ van Skoll coacht en dat er twee oude vier roeiers de EJZ van Nereus aan het coachen zijn. Ging toch niet helemaal volgens plan dus
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 12:36:37 #89
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67859934
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:34 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe groot je handen zijn, maar te dikke handels is wel een van de grote oorzaken van veel hand/pols blessures, dus als je ergens last van begint te krijgen, al is het alleen maar een klein zeurend pijntje een paar uur na een training pas het op tijd weer aan.
Ja al dus, ik ga vanmiddag maar als een gek schuren want dit is echt kut.
pi_67860057
quote:
Op donderdag 9 april 2009 12:36 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Ja al dus, ik ga vanmiddag maar als een gek schuren want dit is echt kut.
Je kunt ook gewoon een smallere houten hendel erin zetten
pi_67867856
@D_A: Heb je alleen nieuwe handles of een compleet nieuwe paal? Anders vraag je gewoon de vorige terug. Als dit nieuwe nieuwe handles zijn kan ik me zo voorstellen dat je wedcom het niet heel erg kan waarderen als je meteen aan de schuur gaat.
Overigens, pas op met dat schuren, want je past het profiel van de handle er mee aan. Dus dat wil zeggen, blarendeblaren! Als je het te grof opschuurt kan het zelfs je handen echt gaan irriteren. Maar goed, het veranderen van een handle zorgt sowieso vaak al voor wat nieuwe blaren.

@Brok: hmm, echt enorm balen zeg!

Wel weer netjes hoor dat Skoll en Nereus deze stappen maken nu. Zien dat het niet goed gaat is 1, maar ook actie ondernemen is een tweede...
pi_67868146
Delnooz, waarom leer je je voorzitter niet een keertje skiffen?
pi_67869701
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:33 schreef jw3 het volgende:
Daar is toch geen lol aan, zo heb je veel meer mileage uit zo'n kerel

Wat opschuren en blaren betreft: Me dunkt dat je dat net zoals ander hout bewerkt, dus met verschillende grofheden schuurpapier. Begin met korrel 80 (grof) of zelfs 40 (heel grof) en werk daarmee bijna naar het gewenste formaat, vervolgens in stapjes omhoog naar 240 of 400, afhankelijk van wanneer je nog grip hebt op je paal. Ik ben zelf niet zo'n expert in schuren, nooit gedaan en ik heb grote handen, maar let erop dat je paal niet vierkant wordt (ik heb ze in handen gehad, vrouwen die gaan doe het zelven ). Tevens sta ik nergens voor in wat je matcom je aandoet, of je eigen handen.
pi_67874855
quote:
Zag ik jou nou in het Varsitymagazine staan?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 21:27:22 #95
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67877429
quote:
Op donderdag 9 april 2009 16:25 schreef Delnooz het volgende:
@D_A: Heb je alleen nieuwe handles of een compleet nieuwe paal? Anders vraag je gewoon de vorige terug. Als dit nieuwe nieuwe handles zijn kan ik me zo voorstellen dat je wedcom het niet heel erg kan waarderen als je meteen aan de schuur gaat.
Overigens, pas op met dat schuren, want je past het profiel van de handle er mee aan. Dus dat wil zeggen, blarendeblaren! Als je het te grof opschuurt kan het zelfs je handen echt gaan irriteren. Maar goed, het veranderen van een handle zorgt sowieso vaak al voor wat nieuwe blaren.
Alleen een nieuwe handle en gewoon mijn oude paal, ze hebben de oude vervangen omdat er overdwars een barst in zat en met name op de Varsity zou die gewoon door gaan iets met golven. Ik heb hem aardig opgeschuurd inmiddels want ik had echt last van schouder en pols door de dikte van de handle. MIsschien ook puur wennen qua krampachtig vasthouden maar goed, morgen even mee roeien en dan merken we het wel weer.
  donderdag 9 april 2009 @ 21:39:19 #96
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_67877762
Pff, die 3 keer 1000 was echt FAIL
De 2e keer ben ik 20 meter voor het eind de ergoloods uitgerend omdat ik m'n maaginhoud naar boven voelde komen (die gelukkig bleef zitten). Wijze les: als je korte afstanden moet doen is het pas echt belangrijk dat je anderhalf tot 2 uur van te voren niks meer eet.
Weet nu wel dat we goed zitten met onze posities in de boot, want het het powerhouse (ik en een andere dame) waren een fractie van een seconde na elkaar klaar, even voor de rest.
Qua tijden was het kut met peren, omschakelen van 8 km naar 2 km is toch wel lastig. Volgende keer beter
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 9 april 2009 @ 21:40:38 #97
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67877803
2K FTW

Wij hebben d'r zin in
pi_67879511
quote:
Op donderdag 9 april 2009 21:39 schreef Pluizel het volgende:
...
De 2e keer ben ik 20 meter voor het eind de ergoloods uitgerend omdat ik m'n maaginhoud naar boven voelde komen (die gelukkig bleef zitten). Wijze les: als je korte afstanden moet doen is het pas echt belangrijk dat je anderhalf tot 2 uur van te voren niks meer eet.
...
het is trouwens ook erg leuk om een 500meter wedstrijd tegen ploeggenoten te doen als je net bier en chocolade taart op hebt.
pi_67879665
vandaag nog een 5x 5minuten proberen te doen, na 1,5 week vrij weinig aan de conditie te hebben gedaan ... was dramatisch ... eerste gem. 1:54, toen 1:57, toen 1:59 ... daarna ben ik maar gestopt, want met dat soort tijden heeft het toch geen zin, plus ik kreeg kramp in m'n linkerkuit en dat was kut. daarom toch nog maar even 15min ED met opzetjes om de drie minuten.

[ Bericht 4% gewijzigd door immortalsean op 09-04-2009 22:43:54 ]
pi_67880922
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:19 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Overtraindheid sluipt er makkelijk in hoor. Als je er maar op tijd bij bent kun je het wel ondervangen
Als eerstejaars overtraind raken in begin april vind ik erg vroeg, dan doe je iets goed fout denk ik. Maargoed, echt ernstig kan het ook niet zijn aangezien je gewoon nog niet zo lang traint.
pi_67880986
quote:
Op donderdag 9 april 2009 22:34 schreef immortalsean het volgende:
vandaag nog een 5x 5minuten proberen te doen, na 1,5 week vrij weinig aan de conditie te hebben gedaan ... was dramatisch ... eerste gem. 1:54, toen 1:57, toen 1:59 ... daarna ben ik maar gestopt, want met dat soort tijden heeft het toch geen zin, plus ik kreeg kramp in m'n linkerkuit en dat was kut. daarom toch nog maar even 15min ED met opzetjes om de drie minuten.

Ik heb het idee dat je te weinig traint om progressie te zien in ergo tijden enzo, je supercompenseert uiteraard wel maar de volgende prikkel is dan te laat waardoor je terug bij af bent. En kramp is idd kut.
pi_67881784
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:07 schreef Koert het volgende:
Ik heb het idee dat je te weinig traint om progressie te zien in ergo tijden enzo, je supercompenseert uiteraard wel maar de volgende prikkel is dan te laat waardoor je terug bij af bent. En kramp is idd kut.
Dat sowieso, en het zou uberhaupt niet bij me opkomen om na 1,5 week niets gedaan te hebben dan in een keer te gaan AT'en. Afstappen omdat iets 'geen zin' heeft is dan ook een beetje loos, natuurlijk heeft het dan geen zin.

Ik word overigens ondertussen een beetje bang van de ergotijden van de rest van m'n ploeg (ED op 2.06 en 2.08?) en straks durf ik niet meer Gelukkig heb ik andere talenten.. Ergo trouwens; dinsdag eens proberen of het gaat met m'n pols, gewoon eventjes. Woehoe!

En ik ben nou stiekem wel benieuwd naar wat die lichte Brok heeft..
pi_67881963
morgen en overmorgen maar weer lekker ED'en.
pi_67882875
quote:
Op donderdag 9 april 2009 20:05 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Zag ik jou nou in het Varsitymagazine staan?
Ik heb het zelf nog niet gezien, maar begreep van diverse kanten dat ik erin sta. Hopelijk niet al te slecht
pi_67883703
quote:
Op donderdag 9 april 2009 23:34 schreef Bellah het volgende:

[..]

Ik word overigens ondertussen een beetje bang van de ergotijden van de rest van m'n ploeg (ED op 2.06 en 2.08?) en straks durf ik niet meer Gelukkig heb ik andere talenten.. Ergo trouwens; dinsdag eens proberen of het gaat met m'n pols, gewoon eventjes. Woehoe!

En ik ben nou stiekem wel benieuwd naar wat die lichte Brok heeft..
Clubvrouwen die Ed'en op 2.06 lijkt me stug. Dat is óf geen ED, of het zijn berinnen met jaren ervaring...

Mijn schouder is gewoon totaal naar de kut. Kan hem zonder problemen in en uit de kom tikken zonder dat te merken. Vorig jaar al geopereerd, maar zonder langdurig effect. Het hele gezeik is ooit begnnen door een snoek na verplicht omboorden. Dikke pret dus...
pi_67884767
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:57 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Clubvrouwen die Ed'en op 2.06 lijkt me stug. Dat is óf geen ED, of het zijn berinnen met jaren ervaring...
2:06 zou neerkomen op 1:48/500m op 2K, en dus 7:12. Dan praat je niet over clubvrouwen maar over overgangsroeisters. En al helemaal als ze zo licht zijn als ze zelf beweren. Wat doet Emma?

P.S. ze kunnen natuurlijk ook te hard ED'en
pi_67885594
quote:
Dat zou zonde zijn voor tijdens de Skollcup! Dikke pret, 2k lang tijdens die Veur-skiff!
http://www.paparacie.nl/gallery/index.php?album=Seizoen+2007-2008%2FSkoll+Cup&image=DSC07239.jpg&p=*full-image

@bellah: waarom ga je niet eerst ff bakken, ook al is dat een beetje suf Varen je ploeggenootjes met hartslagmeters?

Wel grappig, maar te hard ED-en kan bijvoorbeeld ook voor overtraindheid zorgen, omdat je je energiesystemen op de verkeerde manier probeert te verbeteren. Juist EJ-roeiers kunnen hun grenzen nog niet kennen.

[ Bericht 31% gewijzigd door Delnooz op 10-04-2009 08:29:21 ]
pi_67888437
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 02:49 schreef Thrawn het volgende:
2:06 zou neerkomen op 1:48/500m op 2K, en dus 7:12. Dan praat je niet over clubvrouwen maar over overgangsroeisters. En al helemaal als ze zo licht zijn als ze zelf beweren. Wat doet Emma?
2.06 dus en 'n ander drie keer 2.07, word ik ook een beetje bang van, aangezien dat meisje idd onder de 60 weegt. De rest allemaal rond de 2.10 (en mezelf zal ik dan maar even overslaan, want dat haal ik bij lange na dus niet) Zij niet met hartslag, maar ik in het begin wel.. Bij 2.20 al op 185

Kga ook langzaamaan bakken en ergometeren En als dat zonder problemen kan een beetje skiffen, en als ik dan nog niet kapot ben wat meeroeien in de 8, en als ik dán nog leef pas de week voor de wedstrijd vol meedoen.

Bah zeg, van die schouder Brok. Daar wordt niemand vrolijk van. Omboorden kan blijkbaar een hoop ellende geven..
pi_67895121
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 00:14 schreef jw3 het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nog niet gezien, maar begreep van diverse kanten dat ik erin sta. Hopelijk niet al te slecht
Zolang je maar met bitterballen erop staat
pi_67896127
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 08:08 schreef Delnooz het volgende:

[..]

Dat zou zonde zijn voor tijdens de Skollcup! Dikke pret, 2k lang tijdens die Veur-skiff!
http://www.paparacie.nl/gallery/index.php?album=Seizoen+2007-2008%2FSkoll+Cup&image=DSC07239.jpg&p=*full-image

Er gaan geruchten de ronde dat hij probeert eronder uit te komen.....

@Ananas, het zijn natuurlijk wel ballen waarmee ik op de foto sta, maar dan geen bitterballen

[ Bericht 2% gewijzigd door jw3 op 10-04-2009 15:48:00 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 april 2009 @ 21:57:33 #111
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67909513
Maar na de varsity dus bitterballen op W3?
pi_67912761
Geen bitterballenmeet zonder mij
pi_67913976
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 21:57 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar na de varsity dus bitterballen op W3?
Denk dat iedereen na de Varsity naar een of andere jool in Delft is. Dus dat lijkt mij niet de meest verstandige dag. Maar na de Skoll Cup of Hollandia moet er wel iets mogelijk zijn. Heb redelijk goede contacten binnen het bestuur.
pi_67913995

[ Bericht 100% gewijzigd door jw3 op 10-04-2009 23:47:07 ]
pi_67915315

[ Bericht 100% gewijzigd door seekfaM op 11-04-2009 00:36:50 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 08:04:47 #116
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67917765
Prima loting voor ons
pi_67925053
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 08:04 schreef Dark_Angelus het volgende:
Prima loting voor ons
Naast ons in de baan..
ben lekker en sportief
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:35:08 #118
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_67926329
Tsja, wij hebben de ploeg van Thrawn naast ons liggen
Reach for what you wanna do - 2Pac
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 18:33:36 #119
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67929469
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 15:38 schreef adam19 het volgende:

[..]

Naast ons in de baan..
We hebben d'r zin in
pi_67930508
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 18:33 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

We hebben d'r zin in
Dacht dat ik ergens las dat je van Licht was, ik zit bij Argo EJL
ben lekker en sportief
pi_67930627
He.. eindelijk, loting online..
Varsity-site lag eruit
pi_67930652
10:15 11:00 VW2 Jonge Acht NJO SKA ORC TRI OKE THE

Mwah, best oké.. Wij dus wél naast je D_A

En trouwens ook Orca naast ons
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 19:51:22 #123
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67931744
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:18 schreef Kluupkluup het volgende:
10:15 11:00 VW2 Jonge Acht NJO SKA ORC TRI OKE THE

Mwah, best oké.. Wij dus wél naast je D_A

En trouwens ook Orca naast ons
Ik ben benieuwd, opzich wel interessante loting.
pi_67931850
Ben ook benieuwd.
Vandaag zijn we even gaan kijken op het terrein.. Baan verkennen
pi_67931895
Heb trouwens de afgelopen dagen al 2 dromen gehad.
In de ene waren we onze boot kwijt en in de andere gingen we op 1 honderdste niet naar de finale
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 20:06:14 #126
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67932303
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 19:55 schreef Kluupkluup het volgende:
Heb trouwens de afgelopen dagen al 2 dromen gehad.
In de ene waren we onze boot kwijt en in de andere gingen we op 1 honderdste niet naar de finale
Goed bezig, ik ben benieuwd hoe jullie je gaan profileren gezien de wat mindere start aan het begin van het seizoen

Orca verwacht ik ook nog wel wat van die hebben het ook wel aardig gedaan op de 750 op de H4K, verder Skadi vorig weekend ruim verslagen op een spar en Thêta is ook wel een ploeg om rekening mee te houden.
pi_67932589
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:06 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Goed bezig, ik ben benieuwd hoe jullie je gaan profileren gezien de wat mindere start aan het begin van het seizoen

Orca verwacht ik ook nog wel wat van die hebben het ook wel aardig gedaan op de 750 op de H4K, verder Skadi vorig weekend ruim verslagen op een spar en Thêta is ook wel een ploeg om rekening mee te houden.
En Njord.. Tjah Njord...
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 20:15:15 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67932641
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:14 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

En Njord.. Tjah Njord...
Wie?
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 11 april 2009 @ 20:15:31 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67932648
Zal je zien hoor, Njord door ten koste van één van ons
pi_67933557
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:15 schreef Dark_Angelus het volgende:
Zal je zien hoor, Njord door ten koste van één van ons
ik zet er weinig geld op in. (njord ejz)

mijn dames hebben een nare loting. in de vw met orca en skadi. Die staan er prima voor in het klassement, dus we zullen vol aan moeten. Die laatste vw is echt zoveel makkelijker :S
pi_67933771
Volgens mij heeft de heren overnaadse vier nog de zwaarste voorwedstrijd, aangezien het ook het grootste veld is. 18 inschrijvingen, 3 volle voorwedstrijden, alleen eerste 2 door naar de finale. En natuurlijk hebben wij net weer niet de reupers van Panta Rhei (marine) of Dudok (leger) in de voorwedstrijd, die zijn altijd wel te hebben .
pi_67934020
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 20:54 schreef cryforhelp het volgende:
Volgens mij heeft de heren overnaadse vier nog de zwaarste voorwedstrijd, aangezien het ook het grootste veld is. 18 inschrijvingen, 3 volle voorwedstrijden, alleen eerste 2 door naar de finale. En natuurlijk hebben wij net weer niet de reupers van Panta Rhei (marine) of Dudok (leger) in de voorwedstrijd, die zijn altijd wel te hebben .
Euros zit in de Overnaedse 4 bij Triton.
Triton neemt het vaak wel serieus. Al is dit jaar een 2e jaars-compoploeg geselecteerd die vorig jaar niet echt medeed, meer een fuifploeg. Dus ik ben benieuwd.
pi_67934082
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:03 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Euros zit in de Overnaedse 4 bij Triton.
Triton neemt het vaak wel serieus. Al is dit jaar een 2e jaars-compoploeg geselecteerd die vorig jaar niet echt medeed, meer een fuifploeg. Dus ik ben benieuwd.
Da's echt een laffe actie die ze al een paar jaar doen, Overnaadse vier moet je comporoeiers, dus eerstejaars, in starten wat mij betreft. Maargoed, onze lange en professionele voorbereiding zorgt ervoor dat we sowieso gaan zegevieren.
pi_67934478
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 21:05 schreef cryforhelp het volgende:

[..]

Da's echt een laffe actie die ze al een paar jaar doen, Overnaadse vier moet je comporoeiers, dus eerstejaars, in starten wat mij betreft. Maargoed, onze lange en professionele voorbereiding zorgt ervoor dat we sowieso gaan zegevieren.
Is niet waar. Het zijn bij Triton altijd comporoeiers. Vaak 2e jaars, soms eerstejaars.
Geen wedstrijdroeiers, of ex-wedstrijdroeiers (zijn volgens mij ook de regels)..

Waar ik op doelde dat het dit jaar niet erg fanatieke compo-ers zijn. Meer fuifroeiers.
pi_67942546
Goedemorgen deze morgen
Vandaag mooie dag
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 april 2009 @ 07:09:38 #136
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67942603
quote:
Op zondag 12 april 2009 06:05 schreef seekfaM het volgende:
Goedemorgen deze morgen
Vandaag mooie dag
Zekerrrrrrrrrrrr
pi_67942619
knallen met die ballen. Succes allen!
pi_67944870
Gyas, nereus, Okeanos en euros gingen harder dan skadi in de vw.. ben benieuwd naar 17:00h !
pi_67945397
Er stonden net al wat tijden op de site
pi_67945416
Ik benner niet.. Ik verf paaseieren vandaag

(maar de uitslagen zijn wel boeiend om bij te houden)
pi_67945431
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:13 schreef Bellah het volgende:
Ik benner niet.. Ik verf paaseieren vandaag

(maar de uitslagen zijn wel boeiend om bij te houden)
Doe mij er een paar, heb geen eten in huis

Ben benieuwd naar de tijd van Skoll

6de tijd, niet slecht
  zondag 12 april 2009 @ 12:19:06 #142
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67945555
is er niet iets van varsity-radio ofzo?
pi_67945564
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:14 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Doe mij er een paar, heb geen eten in huis

Ben benieuwd naar de tijd van Skoll

6de tijd, niet slecht
Zo uit m'n hoofd 6:31 geloof ik.
pi_67945788
quote:
Op zondag 12 april 2009 12:19 schreef Koert het volgende:

[..]

Zo uit m'n hoofd 6:31 geloof ik.
Ja had het gezien.

Irritant dat de uitslagen steeds verdwijnen

Ik moest hier wel ff om lachen
quote:
4 Vincent Muda 70 1.85 m
3 Tycho Muda 70 1.85 m
2 Maarten Tromp 70 1.85 m
1 Maarten de Boer 70 1.85 m
pi_67946483
Oei, D_A tweede na Laga... Maar het scheelt echt niets! 06:10.82 en 06:10.40.

Wel leuk, dit.. "44. Door storm alleen het hoofdnummer over 2000 meter verroeid. Triton gezonken. "
en "12. In de Njordploeg brak nummer 2 zijn riem, toen zij nabij de eindpaal voor was."

[ Bericht 14% gewijzigd door Bellah op 12-04-2009 13:07:49 ]
pi_67947042
Mijn ploeg staat eerste !
pi_67953037
quote:
Op zondag 12 april 2009 13:18 schreef De_Ananas het volgende:
Mijn ploeg staat eerste !
Kut !!!!!!!!!
  zondag 12 april 2009 @ 17:09:19 #148
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_67953413
niet gewonnen?
pi_67954050
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:09 schreef Pikhoofd het volgende:
niet gewonnen?
3de en we hadden nog wel de snelste tijd in de serie
pi_67954442
Oude Vieren: 1e Skadi, 2e Gyas..

Wij lagen in onze serie 3e tot de 1500 meter. Theta en Okeanos waren al weg.
We zagen Skadi en Orca naar ons toe komen en toen gingen we reupen, ook sloeg ik 2 halve snoeken voor het publiek : 5e in 6:20.

[ Bericht 0% gewijzigd door Kluupkluup op 12-04-2009 17:51:43 ]
pi_67954481
Pullup mag ons dan wel trakteren de volgende keer dat ie hier komt
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 april 2009 @ 17:51:26 #152
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67954568
Pff, geen woorden voor de finale.. Bluh.
pi_67956420
Ja, jammer maar niet onverwacht dat de koningen van Skoll 6e zijn geworden!
pi_67956633
quote:
Op zondag 12 april 2009 18:59 schreef Leso_Varen het volgende:
Ja, jammer maar niet onverwacht dat de koningen van Skoll 6e zijn geworden!
Geef volgende keer je plaatjes eens wat makkelijker af !!!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 april 2009 @ 19:24:14 #155
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67957000
Nou dan toch maar even woorden, voorwedstrijd: Prima gevaren, geen problemen en wat punten mee om de finale te winnen.

Toen was er iets van stress ofzo bij een aantal roeiers, ongelijk, verschillende uitpik. Tsja gewoon teleurstellend..
Als je gewoon verliest puur op kracht ofzo dan kan je daar wel vrede mee hebben maar op dit soort manieren niet.

Wat een boutwedstrijd,
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 12 april 2009 @ 19:24:37 #156
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67957007
Nodig: Bitterballen. Veel.
pi_67957150
Hulde aan de eindsprint
Jammer bart volgende keer beter

3de Overal
  zondag 12 april 2009 @ 20:06:09 #158
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_67957979
Het was vantevoren duidelijk dat Triton ging winnen, sorry jongens
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
  zondag 12 april 2009 @ 20:51:01 #159
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_67959215
3de met een prima race, beloofd nog wat voor de Hollandia
pi_67959306
wij gaan voor de A-finale bij de Hollandia..
pi_67959310
quote:
Op zondag 12 april 2009 19:09 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Geef volgende keer je plaatjes eens wat makkelijker af !!!
Yeah, I don't think so!

Was je trouwens vandaag niet bij de wedstrijd of heb ik dat gewoon vrolijk gemist?
pi_67959392
quote:
Op zondag 12 april 2009 17:47 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup mag ons dan wel trakteren de volgende keer dat ie hier komt
pi_67959566
Argh, gyas kwam te laat. ARGH.

Skadi niet meer zo overtuigend als vorig jaar, ze kwamen niet weg van het veld. Wel spannende race dus.

Voor de rest met stuk of 6 boten meegefietst, en ik had vandaag een rustdag
pi_67960312
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:54 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Yeah, I don't think so!

Was je trouwens vandaag niet bij de wedstrijd of heb ik dat gewoon vrolijk gemist?
Ziek

Was niet slim om donderdag te komen !
pi_67960357
quote:
Op zondag 12 april 2009 20:56 schreef pullup het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat een zachte ballen zeg
pi_67960618
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:01 schreef Koert het volgende:
Voor de rest met stuk of 6 boten meegefietst, en ik had vandaag een rustdag
Dag rustdag

Prachtige foto. Haat en nijd
pi_67960882
Situatieschets:

Dark_Angelus is nog net zichtbaar op de achtergrond.. Samen met Theta gingen zij voor de winst in de heat. Wij daarachter met Orca en Scadi (buitenbeeld naast Orca). Hier liggen wij nog derde (200 meter voor de finish) en toen viel het uit elkaar en werden 5e...

pi_67961231
gaan er nog mensen naar Hermes?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  zondag 12 april 2009 @ 22:40:40 #169
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_67962836
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:52 schreef Teteteterek het volgende:
gaan er nog mensen naar Hermes?
Nah, het feest vorig jaar was al minder. Gewenning denk ik.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_67964390
quote:
Op zondag 12 april 2009 21:21 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ziek

Was niet slim om donderdag te komen !
Matig!
Daarentegen was 't wel een legendarisch LIC-weekend, dus op zich wel een goede keus
pi_67968218
Even terugkomend op een ouder bericht: Ik start de Skoll Cup toch niet. Mijn mede roeier is niet in goede doen en nu is de uiterste inschrijfdatum ook verlopen. Wel jammer, want dit is toch de compo 2k wedstrijd met een leuke hoeveelheid aan tegenstand.

Goed, neemt niet weg dat ik ontzettend veel zin heb in een wedstrijdje binnenkort. Dus mocht er een invaller nodig zijn (compo dan wel nationaal)...
Gister ivm ouders niet langs Houten kunnen gaan helaas. Schijnt wel rete mooi te zijn geweest. Aan de andere kant... het water hier in Nijmegen was wel ontzettend strak en dus ook nog even een afstand van 22,20km op het klokje kunnen zetten met de skiff. Nu hopen dat het morgen ook relaxed weer is, want dan ben ik uiteraard weer op ons prachtige kanaal te vinden
pi_67968706
Ben wel eweest, maar het was wel een beetje een laffe bende daar. Ik kon gewoon in het midden staan uitdagen zonder daarvoor (heel hard) afgestraft te worden. Ik werd natter aan de bar...
pi_67968760
JJJJHHHAAAAAAA!

zo eerst eens die biermeur d'r af douchen!
pi_67973851
Gisteren helaas 3e geworden, na Okeanos en Vidar..., maar je kan ook alleen maar tegenvallen als je 2x 1e en 1x 2e bent geworden

Klein lichtpuntje; in de voorronde hebben we even snel gevaren als Laga zwaar: 6:10,40! Sowieso is het niveau van het lichte roeien dit jaar lekker hoog... We hebben ons waarschijnlijk gek laten maken tussen de 2 heats door, de race in de finale ging gewoon niet zo soepel en was gewoon geen blik waard. Ook ging onze stuur de oude 4 sturen (die best wel knap 5e zijn geworden!) dus dat was ook niet ideaal

Kans dat je op de Hollandia beginneling-af wordt is daarmee natuurlijk wel groter geworden
OEH!!AAAAHH UNIVERSAAJAJAJAJAHHEEOEEUEUE
  maandag 13 april 2009 @ 12:58:45 #176
67670 Skv
Cynist.
pi_67973932
quote:
Op maandag 13 april 2009 03:14 schreef ocf81 het volgende:
Ben wel eweest, maar het was wel een beetje een laffe bende daar. Ik kon gewoon in het midden staan uitdagen zonder daarvoor (heel hard) afgestraft te worden. Ik werd natter aan de bar...
Idem, heb wel een aantal keer een vlakke mogen incasseren. Opzich wel leuk feestje gehad, alles stinkt nu echter als een gek naar bier.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_67974542
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Idem, heb wel een aantal keer een vlakke mogen incasseren. Opzich wel leuk feestje gehad, alles stinkt nu echter als een gek naar bier.
Ik heb er wel meer dan een aantal geïncasseerd volgens mij. Iemand enig idee wat ik allemaal gedaan heb gisteravond, en of het de knallende koppijn waard was?

P.S. Gezocht: Donkergroen jasje ivm voortijdig overlijden huidig model.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thrawn op 13-04-2009 14:25:05 ]
pi_67974677
quote:
Op maandag 13 april 2009 12:58 schreef Skv het volgende:

[..]

Thrawn's Top OnbijtTip: Als je je hemd uitwringt heb je weer een gratis biertje!
  maandag 13 april 2009 @ 14:21:15 #179
67670 Skv
Cynist.
pi_67975894
In mijn schoenen staat nog een plasje pils. Kan me niet veel meer herinneren van de terugreis met de bus.
Is het nog druk geworden in Hermes gisteren verder? Zijn om 1 uur weggegaan.
pi_67977956
Waar zit je bij, Skv? Wij waren om half één weg, en toen waren de kerels van de orde ook wel lam en gewelddadig aan het worden, dus dat was prima timing.

Heb wel flink spierpijn van het brassen van gisteren, maar dat zal ook door de combinatie met de alcohol komen En heb alle natte spullen gisteravond op het balkon gepleurd, en de rest gaat zo in de was. Behalve m'n overhemd die door één of andere kuthoer was getrashed, heb ik toch mooi alles heel weten te houden, lekkere meevaller.
pi_67978089
Overigens waren de beveiligers wel hele lompe eikels daar zeg. Ik vraag aan een van hen waarom er in vredesnaam beveiliging bij de WC moet staan (nog nooit gezien dat dat nodig was) beginnen ze gelijk te zeiken dat ik mijn bek moest houden en op moest rotten. Zeg ik dat ik gewoon nieuwsgierig ben gaan ze me lopen bedreigen. Echt gare gasten zeg ik je.

Overigens is alles aan mijn outfit gewoon heel gebleven
pi_67978100
Ik heb óók een kater, maar dan van het roeien
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 april 2009 @ 17:10:20 #183
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_67979864
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:56 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb óók een kater, maar dan van het roeien
Op de Hollandia gaat het vast beter!

Je ziet trouwens wel een enorm gat tussen de no. 1t/m5 van het veld en de rest.
pi_67983260
Jool was mooi. En een stevige vlakke recht op je kaak incasseren wanneer je kies net weggesneden is, is niet fijn. Kreeg niet de tijd in mijn hoofd op tijd te draaien om een backhand te incasseren. Jasje heel gebleven, maar mijn hoofd voelde vanmorgen toch niet zo heel aan. Paar extra glazen water en nog een uurtje extra slapen doet wonderen.

Onze ploeg is helaas uitgeschakeld in de voorwedstrijd gisteren. Maar wel genoeg punten aan gezien om de komende twee weken aan te kunnen werken, zodat ze er bij de Hollandia wel bij zitten!

Overigens wel een mooie prestatie van de Jonghe Acht van Vidar in het andere hoofdnummer. De Lagaaien zullen wel enorm balen dat ze zich het kaas zo van het brood hebben laten eten. Biedt een mooi perspectief voor de Hollandia voor de Fokkers in de B8+.
pi_67989815
quote:
Op maandag 13 april 2009 17:10 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Op de Hollandia gaat het vast beter!

Je ziet trouwens wel een enorm gat tussen de no. 1t/m5 van het veld en de rest.
We zien wel een enorme verbetering in onze techniek..
Wij maken denk ik de meeste progressie in het hele veld wat dat betreft.
Alleen zitten we nu nog met een ribblessure en zullen met een invaller starten op de Hollandia.
pi_67989875
Wij missen 3 roeiers (ons powerhouse) tijdens de Skoll Cup
pi_68000830
Pullup/jw3, vanavond kan je een cursusje frituren van mij kopen op Skoll
pi_68005580
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:53 schreef De_Ananas het volgende:
Pullup/jw3, vanavond kan je een cursusje frituren van mij kopen op Skoll
Dat klinkt als een goed plan, heb alleen om 20 uur een vergadering, maar kom daarvoor wel even langs, mocht je er al zijn.
pi_68005816
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:27 schreef jw3 het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goed plan, heb alleen om 20 uur een vergadering, maar kom daarvoor wel even langs, mocht je er al zijn.
Je kan op me bieden tijdens de veilig, vanavond heb ik zelf geen snacks
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 14:36:21 #190
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68005903
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je kan op me bieden tijdens de veilig, vanavond heb ik zelf geen snacks
Kunnen we je kopen als slaaf?
pi_68006072
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:36 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Kunnen we je kopen als slaaf?
Heb je iemand nodig die harder roeit dan jezelf?

Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 april 2009 @ 14:42:27 #192
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68006170
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Heb je iemand nodig die harder roeit dan jezelf?

We zoeken nog iemand die onze riemen even tilt.
pi_68006208
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:42 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

We zoeken nog iemand die onze riemen even tilt.
Riemen? Ben jij niet toevallig een Skollie die bij Okienokie zit?
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:44:38 #194
67670 Skv
Cynist.
pi_68012762
quote:
Op maandag 13 april 2009 15:49 schreef cryforhelp het volgende:
Waar zit je bij, Skv? Wij waren om half één weg, en toen waren de kerels van de orde ook wel lam en gewelddadig aan het worden, dus dat was prima timing.

Heb wel flink spierpijn van het brassen van gisteren, maar dat zal ook door de combinatie met de alcohol komen En heb alle natte spullen gisteravond op het balkon gepleurd, en de rest gaat zo in de was. Behalve m'n overhemd die door één of andere kuthoer was getrashed, heb ik toch mooi alles heel weten te houden, lekkere meevaller.
Ik roei niet, was met Euros mee (als bestuur uitgenodigd). Alleen maar hard en stom staan zuipen, heb van het roeien weinig meegemaakt. Wel fijn die RSC-mannetjes uit staan dagen, ging heerlijk hard tegen hard. Jammer dat de rest op dat moment nog niet echt mee deed met gooien en uitdagen.
Die Soccie gasten waren opzich ook wel lache, fantastisch als je een beker vol voor je kop krijgt, iemand tegenover je hard gaat lachen en vervolgens een volle hand voor de bakkes krijgt.
Alleen heeft een zo'n mafkees me op mijn oor gebeukt, niet echt gezond. Anyway, volgend jaar ga ik wel weer mee! Hopen dat de kroegjool dan ergens anders is..
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:12:52 #195
67670 Skv
Cynist.
pi_68013586
pi_68014469
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik roei niet, was met Euros mee (als bestuur uitgenodigd). Alleen maar hard en stom staan zuipen, heb van het roeien weinig meegemaakt. Wel fijn die RSC-mannetjes uit staan dagen, ging heerlijk hard tegen hard. Jammer dat de rest op dat moment nog niet echt mee deed met gooien en uitdagen.
Die Soccie gasten waren opzich ook wel lache, fantastisch als je een beker vol voor je kop krijgt, iemand tegenover je hard gaat lachen en vervolgens een volle hand voor de bakkes krijgt.
Alleen heeft een zo'n mafkees me op mijn oor gebeukt, niet echt gezond. Anyway, volgend jaar ga ik wel weer mee! Hopen dat de kroegjool dan ergens anders is..
Was taste als enige uitgenodigd uit enschede?
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  dinsdag 14 april 2009 @ 21:11:52 #197
67670 Skv
Cynist.
pi_68019749
Ik geloof Audentis ook, door Euros.
pi_68024283
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:44 schreef Skv het volgende:

[..]

dan herinner je dit vast ook nog wel:
pi_68024963
Mijlpaal. Ik kan weer ergometeren sinds m'n peesschedeontsteking! Vanavond 10 minuten gedaan, en nu maar opbouwen.. Ik hoop dat ik heel blijf, want ik wil zo graag
pi_68025680
zo, vanavond ook nog heerlijk geskifft, vooral een beetje stevige standaardhaal op laag tempo was heerlijk.

als ik strong halen maak op laag tempo kan ik o.a. 30sec gem. 10.5 km/u varen. (na die 30sec moet ik toch weer beginnen met omkijken, en rustiger gaan om om te keren, ik doe nog steeds korte baantjes)
en als ik het tempo flink opgooi met harde halen, kan ik de 12 km/u aantikken, maar niet zo lang want er is nog redelijk wat onbalans.
pi_68027784
Ik had laatst de 20.3 km/u aangetikt

Maar even van een hele andere orde. NK krijgt concurrentie... van de iPhone. De iPhone lijkt zo ongeveer een mega goede roeitool te worden als je het mij vraagt. Had deze eerst een pitch meter erop zitten; heeft het nu ook een gps gestuurde speedcoach.
Met als volgende meetwaarden: /500m ; tijd; spm ; avg/500m ; afstand ; aantal strokes
Maar je kan er ook workouts mee doen. Enige dat het dan weer niet doet, is je shit aflezen mbv je propellertje en ook een km/u stand mis ik. En het gaat maar 3-4u mee omdat de gps waarschijnlijk batterijen zuipt.

Nu nog even de link: http://www.performancepho(...)hones,_LLC/Home.html
pi_68031470
Als er nog mensen die wat kunnen programmeren een bijbaantje zoeken. Ik heb het bedrijf dat de bovengenoemde programma's ontwikkeld gemaild met de vraag of de applicaties ook beschikbaar worden voor Android (het besturingssysteem van Google, vergelijkbaar met iPhone, dat vanaf nu op steeds meer telefoons verschijnt). Dit was het antwoord:
quote:
Thanks for your interest. That's a good question. I've been looking into Android and I'm very interested in developing a version of the applications for that platform. An earlier version of SpeedCoach Mobile was actually written in Java, so I have a lot of existing work that could be leveraged to move quickly to Android.

I'm currently looking for another programmer to partner with so I can continue to improve the iPhone applications while at the same time moving to support Android.

Best regards,
XXXX XXXXXX
Performance Phones, LLC
pi_68039288
De_Ananas, ga eens gauw zorgen dat je wedstrijdleidster ons in het goede veld indeelt ... pff, moeten we straks tegen ervH4+, veels te moeilijk.
pi_68044895
quote:
Op woensdag 15 april 2009 14:22 schreef immortalsean het volgende:
De_Ananas, ga eens gauw zorgen dat je wedstrijdleidster ons in het goede veld indeelt ... pff, moeten we straks tegen ervH4+, veels te moeilijk.
Harder roeien dan
  woensdag 15 april 2009 @ 19:15:37 #205
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_68048347
Nou, zaterdag rond 4 uur jaag ik met m'n ploeg onze empacher classic over de bosbaan. Eens zien of we een beetje kunnen meekomen in het veld
pi_68065329
Gisteren eerste training in de nieuwe opstelling en nieuwe boot voor mijn kerels. Liep goed gelukkig! Natuurlijk wel even spannend hoe het uitpakt.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2009 @ 11:15:30 #207
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68065593
Wij hebben ook een nieuw bootje
pi_68066031
Wij missen 3 roeiers, onze invaller heeft buikgriep deze week

Tyfuszooi.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2009 @ 11:30:52 #209
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68066176
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:27 schreef De_Ananas het volgende:
Wij missen 3 roeiers, onze invaller heeft buikgriep deze week

Tyfuszooi.
bel mijn coaches, ik wil wel een potje meepeddelen
pi_68066377
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:30 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

bel mijn coaches, ik wil wel een potje meepeddelen
Je mag morgen mee helpen opbouwen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2009 @ 11:42:45 #211
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68066616
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:36 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je mag morgen mee helpen opbouwen.
helaas,
pi_68073575
quote:
Op donderdag 16 april 2009 11:42 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

helaas,
Ook geel?
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 april 2009 @ 15:10:19 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68073604
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:09 schreef seekfaM het volgende:

[..]

Ook geel?
Neuh, nieuwe witte.
pi_68075239
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:10 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Neuh, nieuwe witte.
Nieuwe Filippi's zijn zo mooi om in te roeien! http://www.drv-euros.utwe(...)s/show/photo_id/4165
pi_68077675
Bellah: vet dat je weer wat hebt gedaan en het goed ging!

@Sjobber: En toch zou je eens moeten kijken wat je nu op 2k kunt.
pi_68078691
Het is al jaren bekend dat échte mannen in een Empacher roeien.
pi_68079191
Filippi doet niets onder voor Empacher zolang ze nieuw zijn. Ik heb wel het idee dat ze wat eerder afgeschreven raken.
KHB '07 nog maar weer een aanhalen: 5 Empachers en 1 Filippi: Filippi won
pi_68079216
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:39 schreef De_Brok het volgende:
Filippi doet niets onder voor Empacher zolang ze nieuw zijn. Ik heb wel het idee dat ze wat eerder afgeschreven raken.
KHB '07 nog maar weer een aanhalen: 5 Empachers en 1 Filippi: Filippi won
Guns dont kill people, people do.
pi_68081982
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:25 schreef De_Ananas het volgende:
Het is al jaren bekend dat échte mannen in een Empacher roeien.
Het spijt me zeer, maar bijna elke flapdrol krijgt zo een ding aan de gang. Dingen liggen als een huis en gaan gewoon vanzelf hard.
Geef mij maar liever een kwaliteitsboot waar door de bouwer veel liefde in is gestopt en waar je als roeier zelf nog aan de slag moet om dat ding lekker te laten lopen.

Geef mij maar een kwaliteits skiffje van Graeme King; degelijk, hout, met liefde gemaakt en rete snel. Probleem is alleen dat er slechts enkele van gemaakt worden...
Even foto en nog een foto

@Delnooz: Ik doe niet aan de ergometer En op het water kan natuurlijk best, maar mijn skiff weegt sowieso al 17KG ofzo dus veel harder dan 15km/u krijg ik hem niet over 2k. In zo een geval komt een empacher wel van pas, want die wegen niet veel dus die vliegen net wat sneller over dat water

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjobber op 16-04-2009 19:25:50 ]
pi_68082810
Er ligt nog wel een Empacherskiff in de loods waar jij in mag roeien Michiel!
  donderdag 16 april 2009 @ 20:35:27 #221
185006 Dodona
Coach EJL'13, EJZ'11
pi_68085301
Lichte pikken zeiken over materiaal, zware ballen roeien gewoon
pi_68088117
en zwicht dan?
pi_68088524
quote:
Op donderdag 16 april 2009 20:35 schreef Dodona het volgende:
Lichte pikken zeiken over materiaal, zware ballen roeien gewoon
QFT!
pi_68088562
pff, nu moet ik komende donderdag én afscullen, én afzonderen!

zou vanavond eigenlijk gaan skiffen, maar kwam ploeggenoot die ook ging skiffen dat hij liever ging tweezonderen ... nou, dat is ook goed. dus hebben we lekker anderhalf uur getweezonderd. hij vond het nog niet heel lekker gaan, maar het ging wel super gezien ik pas voor de tweede keer in een tweezonder zat. maar goed we hebben allebei een heel andere haal, ik zet gelijk druk en mis wat aan het eind van de haal, en hij bouwt z'n druk pas wat later op.

hij denkt dat als we komende week nog een keertje in de tweezonder gaan zitten, met een goede coach ... en ook nog een paar keer extra aanleggen oefenen, dat het dan best te doen moet zijn om af te zonderen.

dat wordt dan nog druk volgende week, want ik moet nog wel flink oefenen voor het afscullen in de skiff.
pi_68088848
en sturen met zo'n voetstuurtje is trouwens wel behoorlijk kut, volgende keer maar weer gewoon op boeg denk ik.
pi_68090270
Ach, de gouden dubbel twee van Peking voer ook niet in een Empacher .

@Sjobber. Ik bedoelde ook op het water. Pak je neutraal weer. Er zijn wel berekeningen voor hoeveel seconden een kilo extra bootgewicht is per 2km, dus dat kun je wel corrigeren.
pi_68091997
Nou vanaf morgen flink aan de bak, steeds om 7.30 op de Bosbaan.

Als iemand mij nog wil herkennen, Skoll Cup overhemd, een Skoll das en een portofoon. Tevens een lelijk semi-baardje . Zeg maar hallo
pi_68092146
Het is altijd fijn om het materiaal de schuld te geven, maar als je kunt roeien vind ik dat het merk niet boeit... Of het nou een Filippi is of een Empacher.

Als je nou zo'n compo bent die eigenlijk al afgeschreven houten boten krijgt met doorgedraaide moertjes en verroest ijzer overal... (... ik vorig jaar)

Haaaaa 2x8 ge'ergood! En ik lijk nog heel te zijn.
pi_68092153

Wat is dit voor gek blok?
pi_68093007
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:35 schreef Bellah het volgende:
Het is altijd fijn om het materiaal de schuld te geven, maar als je kunt roeien vind ik dat het merk niet boeit... Of het nou een Filippi is of een Empacher.

Als je nou zo'n compo bent die eigenlijk al afgeschreven houten boten krijgt met doorgedraaide moertjes en verroest ijzer overal... (... ik vorig jaar)

Haaaaa 2x8 ge'ergood! En ik lijk nog heel te zijn.
Ik roei met veel liefde in een oude houten Empacher 2-. Het enige nadeel aan die schuit is dat de boorden niet echt stijf meer zijn, maar daardoor is ie ook wel vergevingsgezind, dus mooi om wat ervaring in op te doen. Aan de andere kant is het de enige zware club2- die nog niet helemaal naar de klote is dus voorlopig heb ik het er maar mee te doen.
pi_68093808
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:35 schreef De_Ananas het volgende:

3 blokken! Konings
pi_68094271
Waar zie jij een 3de blok dan...
pi_68095780
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:35 schreef De_Ananas het volgende:

Dat was mooi om te volgen. Je kon meestal aan het aantal blokken zien hoe goed het ging met de ploeg.
Hoe slechter het ging hoe meer blokken er in de boot verschenen.
pi_68099848
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:22 schreef Sjobber het volgende:
Waar zie jij een 3de blok dan...
Rienks, slag (bakboord)

stuurboordblok

bakboordblok

stuurboordblok

bakboordboeg
pi_68100680
Gaaf om te zien.. Rienks gaat ook de Skoll Cup starten in de KHB wedstrijdcommissie (HCl veld), morgen dus.

Nummers 1,2 en 3 naar FA, overigen FB
001 302 Orca 1
002 328 Phocas
003 064 Nereus
004 354 KHB wedstr
005 303 Orca 2
006 010 Amstel

Overigens Maurits, waarom heeft de HCl van Skoll zich niet ingeschreven voor de AA Race? Inschrijving is gesloten en hij telt voor de bokaal...
pi_68101000
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:46 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Rienks, slag (bakboord)

stuurboordblok

bakboordblok

stuurboordblok

bakboordboeg
Dat bakboordblok is het samenvallen van de slag van het boegblok en de boeg van het slagblok, maar in effect misschien wel 3 blokken.
pi_68102608
quote:
Op donderdag 16 april 2009 22:01 schreef immortalsean het volgende:
pff, nu moet ik komende donderdag én afscullen, én afzonderen!

zou vanavond eigenlijk gaan skiffen, maar kwam ploeggenoot die ook ging skiffen dat hij liever ging tweezonderen ... nou, dat is ook goed. dus hebben we lekker anderhalf uur getweezonderd. hij vond het nog niet heel lekker gaan, maar het ging wel super gezien ik pas voor de tweede keer in een tweezonder zat. maar goed we hebben allebei een heel andere haal, ik zet gelijk druk en mis wat aan het eind van de haal, en hij bouwt z'n druk pas wat later op.

hij denkt dat als we komende week nog een keertje in de tweezonder gaan zitten, met een goede coach ... en ook nog een paar keer extra aanleggen oefenen, dat het dan best te doen moet zijn om af te zonderen.

dat wordt dan nog druk volgende week, want ik moet nog wel flink oefenen voor het afscullen in de skiff.
af-dit, af-dat.. Zijn dat 'normale' roeitermen of is dat gewoon knorrenpraat? Het moet toch gewoon blijken of je iets kan in een wedstrijd? Krijg je ook een diploma?
pi_68103110
Ik heb er ook nog nooit van gehoord, maar kan me er wel iets bij voorstellen Geen geknor dus.
pi_68103725
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 10:46 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Rienks, slag (bakboord)
stuurboordblok
bakboordblok
stuurboordblok
bakboordboeg
Bakboord
Stuurboord
Stuurboord
Bakboord
Bakboord
Stuurboord
Bakboord
Stuurboord

Tel er nog steeds 2... is vooral goed te zien in het finish gedeelte.

Zeg Kluup, hoe staat het met die blessures bij jullie? Kan je de KHB nog wel starten?
pi_68103962
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:28 schreef Sjobber het volgende:

[..]

Bakboord
Stuurboord
Stuurboord
Bakboord
Bakboord
Stuurboord
Bakboord
Stuurboord

Tel er nog steeds 2... is vooral goed te zien in het finish gedeelte.

Zeg Kluup, hoe staat het met die blessures bij jullie? Kan je de KHB nog wel starten?
We gaan sowieso met 1 invaller starten. Onze nummer 6 (bakboord), heeft een langdurige rib-blessure (3-6 weken). We hebben nu een Orca-Club8-er gevraagd om in te vallen.

Verder zitten we met een jongen die overtraind-heid verschijnselen heeft,
pi_68104018
ps. je bedoelt de Hollandia ipv KHB neem ik aan..
pi_68104031
test
Bijsluiter: sportieve prestaties AFC Ajax essentieel voor humeur van deze persoon.
××× Twee belevingen, één passie: AFC Ajax Amsterdam ×××
F-Side Amsterdam, since 1976 ××× AFCA Ultra's VAK 410, since 2001
pi_68104585
Ik kan in ieder geval zeggen dat ik de EJZ-finale heb meegemaakt..

pi_68105054
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 12:34 schreef Kluupkluup het volgende:
Orca-Club8-er
Die zelf dat weekend de AA-Race moet roeien dus dat lijkt me niet slim omdat dat 6k is?...
pi_68105560
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:57 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]
af-dit, af-dat.. Zijn dat 'normale' roeitermen of is dat gewoon knorrenpraat? Het moet toch gewoon blijken of je iets kan in een wedstrijd? Krijg je ook een diploma?
Geen diploma's het is een veiligheidskwestie hoofdzakelijk. Met zo'n examen toon je aan dat je goed genoeg kunt skiffen om in iets minder slecht materiaal te mogen, en dat je veilig in je eentje het kanaal op mag, zonder overvaren te worden of te verzuipen bij het omslaan. Is geen knorrenbezigheid, ik weet dat meer verenigingen waar het gebruikelijk is om in individueleren nummers te roeien zoiets doen.

Overigens mag je één race laten vallen in de kruithuis bokaal, en de AA-race is daar echt de meest geschikte kandidaat voor.
pi_68105852
Je kunt ze toch beter gewoon allemaal starten en achteraf de slechtste wegstrepen? Het was ook meer voor Triton Zwaar, aangezien de Hollandia hetzelfde weekend is als de AA Race. Ik neem aan dat die clubachter van ons z'n eigen wedstrijd sowieso van plan was te roeien..

Kan overigens wel geloven dat de AA Race een goeie is om weg te strepen Maargoed. Als wij winnen, hebben de dames clubachten van Orca 'm 3 jaar achter elkaar gewonnen en ik geloof dat je dan de beker mag houden. Das wel stoer.
pi_68106706
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 13:25 schreef Bellah het volgende:
Je kunt ze toch beter gewoon allemaal starten en achteraf de slechtste wegstrepen? Het was ook meer voor Triton Zwaar, aangezien de Hollandia hetzelfde weekend is als de AA Race. Ik neem aan dat die clubachter van ons z'n eigen wedstrijd sowieso van plan was te roeien..

Kan overigens wel geloven dat de AA Race een goeie is om weg te strepen Maargoed. Als wij winnen, hebben de dames clubachten van Orca 'm 3 jaar achter elkaar gewonnen en ik geloof dat je dan de beker mag houden en een nieuwe, betere moet doneren voor volgende winnaars. Das wel stoer.
Tis best een leuke actie ja. En niet vergeten, altijd zingen he, wat die burgers ook doen .

Komt er nog iemand naar de bata volgende week? Of specifieker, het batafeest?
pi_68128125
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 11:08 schreef Bellah het volgende:
Gaaf om te zien.. Rienks gaat ook de Skoll Cup starten in de KHB wedstrijdcommissie (HCl veld), morgen dus.

Nummers 1,2 en 3 naar FA, overigen FB
001 302 Orca 1
002 328 Phocas
003 064 Nereus
004 354 KHB wedstr
005 303 Orca 2
006 010 Amstel

Overigens Maurits, waarom heeft de HCl van Skoll zich niet ingeschreven voor de AA Race? Inschrijving is gesloten en hij telt voor de bokaal...
Waarschijnlijk omdat we ervan uit gaan dat we de NCN winnen waardoor we die avond nereus gaan bezoeken
pi_68154542
Nou als iemand mij morgen ziet mag ie zwaaien

En niet verlegen zijn bellah
pi_68155906
Ik ben heul niet verlegen. Ik ga met mensen uit eten en zo.

Bovendien zijn dat dan dure puntjes die je mist op de AA, want onze heren hebben vandaag volle bokaalpunten gescoord
pi_68156979
Woei het vandaag zo teringhard op de bosbaan? Ik zit naar die tijden te kijken, en het is echt niet vooruit te branden. Daarnaast zie ik soms ook wat incomplete finales, alsof er mensen niet bij de start zijn gekomen?

En 2 skiffs die niet gefinished zijn, weet iemand daar meer van? ocf81 hoorde daar ook bij
pi_68158486
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:30 schreef cryforhelp het volgende:
Woei het vandaag zo teringhard op de bosbaan? Ik zit naar die tijden te kijken, en het is echt niet vooruit te branden. Daarnaast zie ik soms ook wat incomplete finales, alsof er mensen niet bij de start zijn gekomen?

En 2 skiffs die niet gefinished zijn, weet iemand daar meer van? ocf81 hoorde daar ook bij
Het waaide echt hard, ik heb nog een foto waar nereus club8 20 minuten lang horizontaal voor het startvlot lag
pi_68158581
En ja ik ben nu al terug van het feest

Om 7 uur gaat de wekker weer
pi_68159645
quote:
Op zondag 19 april 2009 01:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het waaide echt hard, ik heb nog een foto waar nereus club8 20 minuten lang horizontaal voor het startvlot lag
Jezus, dat ging echt nergens over inderdaad Was een mooi feest, en Nereus is een kanoclub!
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 april 2009 @ 07:15:49 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68160396
Leuk bootjes kijken, eerst even trainen nu.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 april 2009 @ 07:16:15 #256
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_68160398
En mocht je me toevallig tegenkomen, we zijn een nieuwe witte filippi aan het poetsen op het vlot
pi_68160698
quote:
Op zondag 19 april 2009 07:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
En mocht je me toevallig tegenkomen, we zijn een nieuwe witte filippi aan het poetsen op het vlot
Dan ga ik ook maar eens richtin bosbaan, het blijkt een bijzondere dag te worden..
  zondag 19 april 2009 @ 10:13:10 #258
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68161739
het waaide nogal hard ja. En dan ook van de zijkant, dus lekker baanvoordeel in de lage banen. Je zag echt wedstrijden (finales) na elkaar finishen in de volgorde 2-3-4-5-6-7. Beetje jammer, maar ja dat heb je nou eenmaal

Die 2 skiffjes zijn omgegaan. Eentje bij de 500m ongeveer en die andere recht voor het erevlot
  zondag 19 april 2009 @ 10:16:17 #259
99724 Pluizel
Pluizig en blond
pi_68161769
jezus wat waaide het belachelijk hard. Het duurde echt enorm lang voor alle ploegen überhaupt de handen van de vlothond met hun kontje gevonden hadden, en als je het al wel gevonden had dan was het heel moeilijk om recht te blijven liggen.
De race zelf ging helaas ook niet goed, er waren ineens problemen met gelijkheid (die we anders nooit hebben) en een snoek.... Als die dingen niet mis waren gegaan, hadden we volgens mij best ergens vooraan kunnen varen want zo verschrikkelijk hard gingen de andere ploegen nou ook weer niet.

Nouja, nog een weekje trainen en het dan op de NCN nog maar een keer proberen.
pi_68162161
heeft er iemand een link die wel werkt voor de uitslagen van de Skollcup?
pi_68162192
quote:
Op zondag 19 april 2009 10:13 schreef Pikhoofd het volgende:
het waaide nogal hard ja. En dan ook van de zijkant, dus lekker baanvoordeel in de lage banen. Je zag echt wedstrijden (finales) na elkaar finishen in de volgorde 2-3-4-5-6-7. Beetje jammer, maar ja dat heb je nou eenmaal

Dat hoeft dus tegenwoordig niet meer. Sinds vorig jaar biedt het reglement voor roeiwedstrijden in deze omstandigheden de mogelijkheid om achter elkaar te starten ipv naast elkaar. Inderdaad een stuk minder leuk, maar wel stukker eerlijker.
pi_68169412
quote:
Op zondag 19 april 2009 00:30 schreef cryforhelp het volgende:

De wind was echt klote. Sommige halen voelde alsof je door stroop aan het roeien was. De start ging op zich wel ok, maar toen lagen we al een uur te suffen omdat de velden voor ons gigantisch uitliepen. Daarna kwam die wind erin, vooral bij dat bruggetje rond de 1500m en lag je soms echt stil in een haal. Geen problemen gehad met druk vinden trouwens

Wat wel echt kut was is dat ik de avond ervoor verkeerd geslapen heb oid en daardoor een tussenwervelschijf verkeerd had zitten, tijdens het oproeien voelde het allemaal wel ok, maar halverwege de race schoot de pijn erin en was het kiezen tussen lomp hard oprijden met weinig pijn of gecontroleerd oprijden met veel pijn, dus ben ik er maar ergens tussenin gaan zitten wat het roeien natuurlijk ook niet bepaald te goede kwam...
pi_68170611
We zijn nu officieel uit elkaar gevallen..
De jongen met de ribblessure is er voor 6 weken uit en de ander heeft een leverontsteking en voor hem is het seizoen zéker voorbij..

Nu is het dus zoeken naar 2 invallers (liefst beiden bakboord) voor de rest van t seizoen. Anders wordt het een vier..

Ik zou zelf ook best vast willen invallen bij een andere acht en meerdere keren per week naar een andere stad gaan om daar te trainen. Blikken in een acht was gewoon mijn doel dit jaar en dat blijft.

iemand suggesties?
pi_68171381
quote:
Op zondag 19 april 2009 15:46 schreef Kluupkluup het volgende:
We zijn nu officieel uit elkaar gevallen..
De jongen met de ribblessure is er voor 6 weken uit en de ander heeft een leverontsteking en voor hem is het seizoen zéker voorbij..

Nu is het dus zoeken naar 2 invallers (liefst beiden bakboord) voor de rest van t seizoen. Anders wordt het een vier..

Ik zou zelf ook best vast willen invallen bij een andere acht en meerdere keren per week naar een andere stad gaan om daar te trainen. Blikken in een acht was gewoon mijn doel dit jaar en dat blijft.

iemand suggesties?
Michiel en Delnooz vragen!

Óf je gaat lekker in een viertje trainen en met Phocas combineren op de nsrf
pi_68171466
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:09 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Michiel en Delnooz vragen!

Óf je gaat lekker in een viertje trainen en met Phocas combineren op de nsrf
Zijn ze beiden beginneling?
pi_68171503
Ik zou het bijvoorbeeld ook niet erg vinden om ergens in een 8 te komen bij een andere vereniging.. ben best bereid meerdere keren per week op en neer te reizen..
pi_68173103
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:11 schreef Kluupkluup het volgende:

[..]

Zijn ze beiden beginneling?
Hihi! Zeker weten
pi_68173296
Ik heb gisteren helaas een nat pak gehaald ja. Gesnoekt en tijdens het eruit werken van mijn blad ging het mis. Wel jammer omdat ik op dat moment aan kop lag.

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2009 17:04:46 ]
pi_68173779
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:55 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Hihi! Zeker weten
Wie zijn het precies en waar wonen ze?
  zondag 19 april 2009 @ 18:12:11 #270
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68176718
*nog een beginneling meldt zich*
pi_68176991
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:12 schreef Pikhoofd het volgende:
*nog een beginneling meldt zich*
Intraining? In de buurt van Utrecht?
  zondag 19 april 2009 @ 18:26:26 #272
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68177349
niet in training, trainde tot de head wel 4/5 keer per week, maar heb nu geen boot meer...

leiden overigens
pi_68177483
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:26 schreef Pikhoofd het volgende:
niet in training, trainde tot de head wel 4/5 keer per week, maar heb nu geen boot meer...

leiden overigens
Asopos? Leyte? Njord?

Njord EJZ is ook uit elkaar hoorde ik..
pi_68177525
quote:
Op zondag 19 april 2009 16:59 schreef ocf81 het volgende:
Ik heb gisteren helaas een nat pak gehaald ja. Gesnoekt en tijdens het eruit werken van mijn blad ging het mis. Wel jammer omdat ik op dat moment aan kop lag.
Zag het aan je doorkomst tijden, vet balen zeg

Ik zit overigens te twijfelen; wil de Hollandia best starten namelijk. Maar ben ook vol aan het trainen voor de Ringvaart en wil me rug dan ook niet teveel belasten. En als het een goede boot betreft, heb ik nergens last van. Maar als de boot bagger is kan het er bij mij al snel inschieten. En dan ben ik dus verder van huis dan me lief is.
Ik kan alleen niet heen en weer reizen tussen Utrecht en Nijmegen, want heb geen OV... dus het zal wedstrijd only moeten zijn. En dan hopen dat ik er in pas.
Ben wel beginneling overigens. Maar neem aan dat jullie liever een steady vervanger hebben dan te moeten blijven aankutten...
  zondag 19 april 2009 @ 18:32:10 #275
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68177576
Asopos
pi_68178070
Pikhoofd, zat jij in de club4* waarvan de boot total loss is?
pi_68178736
quote:
Op zondag 19 april 2009 18:45 schreef nanana het volgende:
Pikhoofd, zat jij in de club4* waarvan de boot total loss is?
Was dat die schuit die tijdens de Head opeens langs het water lag zonder boordrand? Zag eruit alsof het sowieso al niet een topschip was trouwens...
  zondag 19 april 2009 @ 19:08:22 #278
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68178815
ja die was dat ja. Was ook zeker geen topschip, wel de Gyas-hunze erin gewonnen
pi_68179497
dan ben ik benieuwd wie uit die boot je bent. Volgens mij ben je sowieso zware wedstro geweest. Klopt dat?
  zondag 19 april 2009 @ 19:32:17 #280
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68179610
haha, ja dat klopt. Dan heb je nog een kans van 1 op 2.
pi_68179923
quote:
Op zondag 19 april 2009 19:32 schreef Pikhoofd het volgende:
haha, ja dat klopt. Dan heb je nog een kans van 1 op 2.
ja.....

nog een vraagje dan maar, bestaat je naam uit 4 of 5 letters?
  zondag 19 april 2009 @ 19:55:26 #282
107631 Pikhoofd
What's in a name?
pi_68180469
4
pi_68180956
Dan weet ik het......dan hebben wij vorig jaar ook nog samen gecoacht in de arco-periode!
pi_68184681
woei, 2x 2k is eigenlijk best wel leuk om te doen, en nu voel ik het tenminste eens in m'n benen ... normaal alleen maar een vermoeide rug en algehele vermoeidheid, maar nu ook benen erbij. dan heb je tenminste het gevoel alsof je echt wat gedaan hebt.

de tijden gaan nog steeds nergens over, maar gelukkig niet laatste geworden, dat is al heel wat (één na laatste in de B-finale , we zijn de Proteus-Laga combi voor gebleven ).

na de eerste wedstrijd vonden degenen die meefietsten dat ik wel een koekje had verdiend want ik was de gehele 2k de enige die gelijk goed z'n bladen in het water had en druk pakte (heb ik dan eigenlijk ook meer moeite moeten doen dan de rest?)

bij de tweede wedstrijd zat ik zelf ook flink te klooien, en werd m'n handle al na 250m nat van m'n eigen spetters ik kon bijna niet meer normaal mijn blad draaien, ook omdat m'n binnenschouder ontzettend pijn deed van allebei de wedstrijden de boot van mijn boord af proberen te houden. hierdoor kon ik niet de haal lekker naar achter doortrekken maar moest ik 'm vroeg eruit halen, anders ging ik halve-snoeken maken. en naar later bleek was ik deze 2e weer veels te hoog tempo aan het draaien.

[ Bericht 7% gewijzigd door immortalsean op 19-04-2009 21:53:34 ]
pi_68187445
Vreselijk verbrand vandaag, fokkers gezien en gekletst, en qua roeien: in de voorfinale eerste gefinished, in de A-finale na de start lekker voorgelegen en op de 750 een enorme snoek die ongeveer 30 halen duurde... Inmiddels al half weer ingehaald door de rest en er toen nog even lekker overheen gestoomd. Gewonnen Best pijnlijk (omdat ik dus niet mee kon doen) maar ze hadden nog een blikje voor mij geregeld, superlief

Had 't al gehoord idd van Triton... Naar zeg, nu kan Wietse ook weinig meer doen. Wordt de Hollandia wel nog gestart?
pi_68188421
@Kluup: balen voor je zeg! Er zijn binnen orca, viking en triton toch nog wel 2 roeiers te regelen die in willen stappen en voldoende niveau hebben?!
pi_68188684
Toen ik het aligeratiehok moest schoonmaken rook het erg naar frituur en zag ik een fles curry staan, weet jij daar iets vanaf jw3?

Tevens heb ik sinds dit weekend totaal geen respect meer voor corporalen, vuistslagen en kopstoten zijn eerder regel dan uitzondering .

En de wind was echt te belachelijk Mijn Club8 lag 2x in de ongunstigste baan....

Ik had het er nog met ene jurylid over dat hij een klacht erover had binnen gekregen. Er valt gewoon niks aan te doen maar het scheelde wel minimaal 20 seconde ivm de goede baan. Dan kan je al niet meer winnen.
pi_68188860
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:36 schreef De_Ananas het volgende:
Toen ik het aligeratiehok moest schoonmaken rook het erg naar frituur en zag ik een fles curry staan, weet jij daar iets vanaf jw3?
...
ik hoorde vandaag vanuit de finishtoren ook een ode aan bitterballen afgestoken worden, ook jij jw3?

dat 'ie altijd sneller roeide als hij ergens voorbestelde bitterballen kon halen...
pi_68189721
quote:
Op zondag 19 april 2009 22:59 schreef Bellah het volgende:
Vreselijk verbrand vandaag, fokkers gezien en gekletst, en qua roeien: in de voorfinale eerste gefinished, in de A-finale na de start lekker voorgelegen en op de 750 een enorme snoek die ongeveer 30 halen duurde... Inmiddels al half weer ingehaald door de rest en er toen nog even lekker overheen gestoomd. Gewonnen Best pijnlijk (omdat ik dus niet mee kon doen) maar ze hadden nog een blikje voor mij geregeld, superlief

Had 't al gehoord idd van Triton... Naar zeg, nu kan Wietse ook weinig meer doen. Wordt de Hollandia wel nog gestart?
Ah, gelukkig ben ik niet de enige die bijzonder hard verbrand is

En verder wel een relaxed dagje gehad... Skollburgers gebakken
pi_68189946
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:06 schreef Leso_Varen het volgende:

[..]

Ah, gelukkig ben ik niet de enige die bijzonder hard verbrand is
...
hier nog één...
pi_68190527
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:41 schreef immortalsean het volgende:

[..]

ik hoorde vandaag vanuit de finishtoren ook een ode aan bitterballen afgestoken worden, ook jij jw3?

dat 'ie altijd sneller roeide als hij ergens voorbestelde bitterballen kon halen...
Hadden er inderdaad maar bitterballen klaar gestaan bij de finishlijn........
pi_68192272
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:38 schreef jw3 het volgende:

[..]

Hadden er inderdaad maar bitterballen klaar gestaan bij de finishlijn........
Dan was je helemaal niet van dat startvlotje te branden geweest want je was gewoon meteen aangelegd.....
pi_68193319

Wat een ongelofelijk geil trainingsweekend was dit
pi_68194826
quote:
Op zondag 19 april 2009 23:36 schreef De_Ananas het volgende:
Ik had het er nog met ene jurylid over dat hij een klacht erover had binnen gekregen. Er valt gewoon niks aan te doen maar het scheelde wel minimaal 20 seconde ivm de goede baan. Dan kan je al niet meer winnen.
Dat is dus gewoon niet waar. Er is wel iets aan te doen én het staat in de reglementen dat de jury het kan beslissen: Time-trials!

Trouwens, wat sta je charmant op de foto JW!

[ Bericht 11% gewijzigd door De_Brok op 20-04-2009 11:20:26 ]
pi_68198055
De coaches hebben zichzelf tm morgenavond gegeven om 2 invallers te zoeken.. Anders wordt het een 4..
pi_68199706
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:18 schreef De_Brok het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar. Er is wel iets aan te doen én het staat in de reglementen dat de jury het kan beslissen: Time-trials!

Trouwens, wat sta je charmant op de foto JW!
Dank, en dan niet eens last gehad van het baannadeel
pi_68201629
quote:
Op maandag 20 april 2009 10:18 schreef De_Brok het volgende:
Nouja, en mocht het wel waar zijn dan is het naar mijn mening op een internationale wedstrijd waar iedereen binnen een paar seconden van elkaar finisht meer van belang dan op een compo wedstrijd... Daar is het toch allemaal niet zo scherp.

Tot morgenavond? Oei. En dan, gaan er mensen uitgeselecteerd worden?
pi_68203812
Lullig Kluup, dat het zo moet lopen. Vind het toch wel raar om het op deze manier te horen te krijgen, mensen die mij erop wijzen dat je hier bekend zit te maken dat de ploeg uit elkaar is gevallen en dat je best wel 'even' ergens anders in wilt vallen. Doen jullie niet meer aan 'ploegband', of heb ik een andere theorie achter deze term?
PIM - Please Introduce Myself!
pi_68204134
quote:
Op maandag 20 april 2009 15:00 schreef tritonpim het volgende:
Lullig Kluup, dat het zo moet lopen. Vind het toch wel raar om het op deze manier te horen te krijgen, mensen die mij erop wijzen dat je hier bekend zit te maken dat de ploeg uit elkaar is gevallen en dat je best wel 'even' ergens anders in wilt vallen. Doen jullie niet meer aan 'ploegband', of heb ik een andere theorie achter deze term?
Het beste zou zijn dat we twee invallers kunnen krijgen (die niet onder doen voor de 2 die zijn afgevallen)..
Een alternatief is dat we terugselecteren naar een 4..
En mocht het helemaal raar lopen dan ben ik zelfs bereid om zelf ergens anders in te vallen.
In die volgorde moet je het zien.
pi_68204568
Hey maar, die gast met z'n ribblessure is toch niet definitief uitgeschakeld? Waarom zoek je dan niet 1 nieuwe en train je deze weken nog met een invaller tot hij weer kan roeien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')