abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:26:59 #151
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67997902
+1 voorspelbare reacties
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_67998108
Tja, als je de christelijke traditie van leugens en geloof combineert met 30 jaar kaalslag in het onderwijs met de opleiding journalistiek als het grootste dieptepunt dan is dit artikel daar de vrucht van. Geen logica, geen argumentatie, geen kennis, geen kritische gedachte, geen deskundigheid, geen eigenstandige beoordeling, geen poging tot objectiviteit en vooral geen nieuwsgierigheid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_67998381
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:33 schreef Weltschmerz het volgende:
Tja, als je de christelijke traditie van leugens en geloof combineert met 30 jaar kaalslag in het onderwijs met de opleiding journalistiek als het grootste dieptepunt dan is dit artikel daar de vrucht van. Geen logica, geen argumentatie, geen kennis, geen kritische gedachte, geen deskundigheid, geen eigenstandige beoordeling, geen poging tot objectiviteit en vooral geen nieuwsgierigheid.
Helaas moet ik je hierin gelijk geven; de opleiding journalistiek is een lachertje. Ik heb de opleiding enige tijd geleden afgerond en ben inmiddels werkzaam bij een krant. Maar om nou te zeggen dat ik echt iets heb geleerd, neuh.

Om die reden plak ik er ook een univeritaire opleiding aan vast (en nee, niet journalistiek)
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:45:27 #154
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67998442
quote:
Veluwse kroegen: te vroeg voor witte rook

VELUWE - Ondanks de vrijspraak van café Victoria, vorige week in Breda, worden in de Veluwse eenmanscafés de asbakken nog niet massaal terug op de toog geplaatst.

In café Victoria in Breda werd de afgelopen maanden nog gewoon gerookt, ondanks het verbod. De kroeg werd daarom voor het gerecht gesleept door het Openbaar Ministerie. Een veroordeling bleef echter uit. De rechter is namelijk van oordeel dat eenmanscafés onevenredig hard worden getroffen door het rookverbod.

Op de Veluwe wordt vooralsnog terughoudend gereageerd op de vrijspraak van café Victoria. Eigenaar Willem van café De Belofte in Harderwijk wil niet op de zaken vooruit lopen. "Er lopen nog twee rechtszaken, en de zaak van Breda is nu in hoger beroep. Het lijkt mij dus verstandig om daar nu geen uitspraken over te doen", aldus de Harderwijker kroegbaas.

Ook Paul, de eigenaar van de Ermelose kroeg De Lantaarn, wil niet te vroeg juichen. "Wij hebben een rookruimte in het café, en het gaat bij ons wel goed", vertelt hij. "Als ook in hoger beroep die Bredase kroeg wordt vrijgesproken, dan zet ik de asbakken wel weer op tafel. Maar zeker niet eerder. Ik denk echter dat het rookverbod gewoon van kracht blijft."

René Meiboom is eigenaar van café Entre Nous in Harderwijk en is ook jurist. "Wij doen voorlopig nog helemaal niets met die uitspraak", zegt hij. "Ik heb een rookkamer in mijn café, en daar wordt gewoon gerookt. Tachtig procent van mijn klanten rookt, en momenteel gaat het prima. Ik wil voorlopig nog niets veranderen, zolang de uitspraak nog niet definitief is."

Als jurist wil hij ook realistisch blijven. "De zaak van Breda loopt nu in hoger beroep. In Nederland kennen we het gelijkheidsprincipe. Ik schat in, ook na de Groningse cafézaak, dat die Bredase eenmanscafé wordt teruggefloten. De wet is politiek gezien zo verankerd, dat er weinig aan wordt veranderd."

In verschillende Puttense kroegen is de asbak daarentegen wél weer op de toog teruggekeerd. Dat heeft echter weinig te maken met de rechterlijke uitspraak in Breda.

"Ik heb de asbak nooit weggehaald", bekent een Puttense café-eigenaar. Deze persoon wil niet met de naam in de krant, uit angst voor nieuwe bezoekjes van de Voedsel- en Warenautoriteit. "Ik heb al eerder een boete gehad. Sindsdien is het mij gelukt om uit het zicht te blijven van de controleurs, en dat houd ik graag zo."

Volgens de kroegeigenaar wordt het rookverbod uit pure noodzaak genegeerd. "Het overgrote deel van mijn klanten rookt. Als ik de asbakken van de bar haal, dan jaag ik hen mijn kroeg uit. Ik voel er dus weinig voor om mij aan het rookverbod te houden."
[..]
pi_67998471
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:45 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

He, dat verhaal is geschreven door onze stagiair
  dinsdag 14 april 2009 @ 10:59:02 #156
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67998806
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

dan had jij het ook wel ff kunnen posten
[..]
pi_67998907
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

dan had jij het ook wel ff kunnen posten
Topic was dood en bovendien bevalt de conclusie mij niet zo
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:08:34 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67999079
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Topic was dood en bovendien bevalt de conclusie mij niet zo
nou, nou

Ik post ook allerlei dingen die ik liever niet lees... maar ja kop in het zand steken zet toch geen zoden aan de dijk... Ik ben wel benieuwd naar het hoger beroep
[..]
pi_67999255
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:43 schreef KoosVogels het volgende:
Helaas moet ik je hierin gelijk geven; de opleiding journalistiek is een lachertje. Ik heb de opleiding enige tijd geleden afgerond en ben inmiddels werkzaam bij een krant. Maar om nou te zeggen dat ik echt iets heb geleerd, neuh.

Om die reden plak ik er ook een univeritaire opleiding aan vast (en nee, niet journalistiek)
Dat is op zich ook geen garantie voor een kritisch inslag, maar dat je de noodzaak ziet geeft hoop. Die schrijver van dat artikel neemt gewoon klakkeloos die '60 kankerverwekkende stoffen' van de pr-afdeling van KWF en de hartstichting over. Dat is gewoon slechte journalistiek en vooral slechte retoriek, nog los van alle gebreken in zijn quasi-juridische redenering.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:19:17 #160
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_67999463
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 09:59 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Oh jee, PV, Weltschie, kom er maar in
quote:
Ton Hanselaar en Stefan Wigger, directeur KWF Kankerbestrijding; beleidsmedewerker Tabaksontmoediging KWF

Lekker bevooroordeelde bron, vind je ook niet Lobbyclubjes, en die gebruiken als orginele bron. Graag wel alles vermelden MM.

Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:24:52 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_67999685
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:19 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

[..]

Lekker bevooroordeelde bron, vind je ook niet Lobbyclubjes, en die gebruiken als orginele bron. Graag wel alles vermelden MM.

excuses

ik begin altijd te copy pasten vanaf de kop

Maar ja, heeft niet iedereen onderhand een mening hierover? Echte onafhankelijkheid is niet te vinden. Zelfs rokers denken dat de rechter in Breda een roker was
[..]
pi_67999732
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich ook geen garantie voor een kritisch inslag, maar dat je de noodzaak ziet geeft hoop. Die schrijver van dat artikel neemt gewoon klakkeloos die '60 kankerverwekkende stoffen' van de pr-afdeling van KWF en de hartstichting over. Dat is gewoon slechte journalistiek en vooral slechte retoriek, nog los van alle gebreken in zijn quasi-juridische redenering.
De journalist hoort hoor- en wederhoor te plegen. Hij moet de uitlatingen over de schadelijkheid van (mee)roken dus naast beweringen plaatsen die het tegengestelde claimen. Het is vervolgens niet aan de journalist om te bepalen wat de waarheid is, dat is aan de lezer zelf. Wanneer slechts een kant van het verhaal wordt behandeld, dan is het voor de lezer natuurlijk onmogelijk om de balans op te maken. Dus jij hebt gelijk, een slecht staaltje journalistiek.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:26:45 #163
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_67999767
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:24 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

excuses

ik begin altijd te copy pasten vanaf de kop

Maar ja, heeft niet iedereen onderhand een mening hierover? Echte onafhankelijkheid is niet te vinden. Zelfs rokers denken dat de rechter in Breda een roker was
Wat was de naam van de rechter? Ik heb connecties
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:47:15 #164
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68000625
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 11:26 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Wat was de naam van de rechter? Ik heb connecties
geen idee!
[..]
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:26:45 #165
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68003762
quote:
Rookverbod zet bezwaarcommissie VWS onder druk

Bij de bezwaarschriftencommissie van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) zijn inmiddels enkele honderden bezwaarschriften tegen het rookverbod in behandeling. Nog steeds komen er wekelijks nieuwe bij. De behandelend ambtenaren komen tijd te kort.

"Wij verlengen elke zaak met vier weken wegens enorme drukte, anders redden we het echt niet. We hebben maar één keer in de week zitting", aldus een perswoordvoerder van VWS. "Momenteel zijn we alleen maar met het rookverbod bezig, terwijl we bezwaarschriften van het hele ministerie moeten behandelen".

Vorige week werd bekend dat de beslissingstermijn van de bezwaarschriften-commissie over het bezwaar van rookcafé De Kachel met 4 weken is verlengd. De nieuwe datum is 12 mei 2009. Vandaag wordt Tatjana Kostelic van rookcafé Phoenix uit Delft gehoord door de commissie.

De bezwaarschriftencommissie is niet overgegaan tot een versnelde procedure, vanwege het maatschappelijk belang van de zaak, zoals het gerechtshof van Den Bosch. "Bij ons zijn alle zaken van maatschappelijk belang", aldus de perswoordvoerder.
[..]
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:53:34 #166
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_68004475
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 13:26 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

De overheid helpt zichzelf om zeep met belachelijke wetten
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_68005469
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 10:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik weet niet of die stage ook tot een beoordeling leidt of iets dergelijks, maar anders zal dat toch wel een dikke onvoldoende zijn he. Laat hem maar gewoon weer doen waar hij goed in is, kopieren en mappen uit het archief halen en zo.
  dinsdag 14 april 2009 @ 14:42:48 #168
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68006183
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:24 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik weet niet of die stage ook tot een beoordeling leidt of iets dergelijks, maar anders zal dat toch wel een dikke onvoldoende zijn he. Laat hem maar gewoon weer doen waar hij goed in is, kopieren en mappen uit het archief halen en zo.
wat is er nou weer slecht aan het artikel dan?
[..]
pi_68028148
Dat het onwaarheden bevat, zie mijn eerdere commentaar.
  woensdag 15 april 2009 @ 08:33:48 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68030003
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:01 schreef bloodymary het volgende:
Dat het onwaarheden bevat, zie mijn eerdere commentaar.
het is een artikel met wat quotes van cafe-eigenaren... wat zijn de onwaarheden dan?
[..]
pi_68030286
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 14:24 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Koffie halen
pi_68030303
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:33 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

het is een artikel met wat quotes van cafe-eigenaren... wat zijn de onwaarheden dan?
Hierin moet ik MM toch echt gelijk geven. Het is op zich gewoon een objectief verhaal. Weliswaar niet briljant geschreven, maar toch.
  woensdag 15 april 2009 @ 10:47:26 #173
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68033081
quote:
OM informeert Café Victoria vandaag pas

Pas vandaag zijn de betrokkenen op de hoogte gesteld van het versnelde hoger beroep tegen de vrijspraak van rookcafé Victoria uit Breda. Vrijdag al werd het bericht echter via diverse media bekend gemaakt. "Raar", aldus advocaat Jaap Tempelman van het rookcafé.

Het Gerechtshof uit Den Bosch heeft besloten om de zaak versneld te behandelen vanwege het "zwaarwegend maatschappelijke belang" van de zaak. "Het gerechtshof maakt zelf de afweging of er al dan niet een maatschappelijk belang is. Er is geen algemene richtlijn. Ook is het niet zo dat een rechtbank op verzoek van een minister hiertoe besluit", aldus Sandra Hofsté van het Bossche Gerechtshof.

Zij weet niet waarom de betrokkenen van de zaak niet eerder op de hoogte zijn gesteld, want: "Dat is de taak van het Openbaar Ministerie. De normale gang van zaken is dat eerst de betrokkenen op de hoogte worden gesteld". Een woordvoerster van Justitie heeft "geen flauw idee wat er gebeurd is", maar verexcuseert zich niet. Het OM las namelijk zelf pas dit weekend in de pers dat er een nieuwe datum was gepland.

Advocaat Jaap Tempelman die het rookcafé verdedigt zegt desondanks geen klacht in te zullen dienen tegen het OM. "Ik vind het raar dat de pers eerst is ingelicht, dit komt niet vaak voor. Ik ben vandaag wel netjes benaderd door het OM met de vraag of ik überhaupt kan op deze datum", aldus Tempelman.

Het versneld hoger beroep van rookcafé Victoria uit Breda dient op dinsdag 28 april. Een tijd is nog niet bekend gemaakt.
[..]
pi_68038208
quote:
Op woensdag 15 april 2009 08:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hierin moet ik MM toch echt gelijk geven. Het is op zich gewoon een objectief verhaal. Weliswaar niet briljant geschreven, maar toch.
Hij stelt dat de rechter met twee maten meet. Maar dit is niet ingegeven door de rechter, maar door de wetgever.
  woensdag 15 april 2009 @ 13:54:39 #175
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_68038550
quote:
Op woensdag 15 april 2009 13:41 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Hij stelt dat de rechter met twee maten meet. Maar dit is niet ingegeven door de rechter, maar door de wetgever.
volgens mij zit je op het verkeerde artikel te zeiken
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')