lees het voor het eerst, al is het al bijna anderhalf jaar oudquote:Op dinsdag 7 april 2009 19:33 schreef PDOA het volgende:
Je hebt dit toendertijd gemist?
http://retecool.com/post/stivoro-koopt-geenstijl
Dat is helemaal geen feit, dat is jouw mening.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook een opleiding genoten. Feit is dat Klinkt niet ten koste van alles zijn wet in stand moet houden. Helemaal niet als ondernemers eronder lijden.
Als ik even mag inbreken. Feit of geen feit, die Klink is een freak.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen feit, dat is jouw mening.
Precies, dus de wet moet worden aangescherpt met het verbod op rookruimtes dan is de oneerlijke concurrentie ook weg en kan geen van de kroegen groot of klein daar nog over zeiken.quote:Op dinsdag 7 april 2009 17:09 schreef teknomist het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven is terecht ontevreden. Normaliter is het de taak van de overheid om eerlijke concurrentie te bevorderen (kijk naar het mededingingsrecht). Wat er nu gebeurd is juist het creëren van oneerlijke concurrentie. De rechter in Breda heeft dit goed begrepen. Uiteraard zijn er in de omgeving van een onderneming marktomstandigheden die het ene bedrijf een voordeel geven en een ander benadeelt, maar dat zijn natuurlijke omstandigheden. De overheid heeft nu gedrocht in het leven geroepen dat een bepaalde horecasector zwaar benadeeld terwijl deze sector weinig strategische opties heeft om dit te compenseren. Het zou volkomen terecht zijn als de kleine horeca dispensatie krijgen voor het rookverbod.
Je hebt in zekere zin gelijk. Een representatieve democratie heeft niet voor elk voorstel een meerderheid nodig om deze te doen laten passeren. Althans, geen meerderheid van de bevolking. Dat zou ook niet werken, je zou dan immers over vrijwel elk wetsvoorstel een referendum moeten houden.quote:Op dinsdag 7 april 2009 20:08 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Dat is helemaal geen feit, dat is jouw mening.
Ik geloof er niets van dat het draagvlak nihil is. Ja, onder horecaondernemers misschien, of op Fok!, de ontmoetingsplaats van rechts-populistische kantoorslaafjes. Over de gehele Nederlandse bevolking gezien is er mijns inziens best een draagvlak voor het rookverbod, aangezien 73% bestaat uit niet-rokers.quote:Op dinsdag 7 april 2009 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hebt in zekere zin gelijk. Een representatieve democratie heeft niet voor elk voorstel een meerderheid nodig om deze te doen laten passeren. Althans, geen meerderheid van de bevolking. Dat zou ook niet werken, je zou dan immers over vrijwel elk wetsvoorstel een referendum moeten houden.
Echter, wanneer blijkt dat draagvlak voor het huidige rookverbod nihil is, dan mag Klink best bij zichzelf te rade gaan.
Vergeet even niet het formidabele draagvlak onder rokende stappersquote:Op woensdag 8 april 2009 08:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat het draagvlak nihil is. Ja, onder horecaondernemers misschien, of op Fok!, de ontmoetingsplaats van rechts-populistische kantoorslaafjes. Over de gehele Nederlandse bevolking gezien is er mijns inziens best een draagvlak voor het rookverbod, aangezien 73% bestaat uit niet-rokers.
Als er zoveel draagvlak is hadden ze nooit een verbod hoeven instellen want dan wemelde het overal al van de (vrijwillige) rookvrije horeca.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat het draagvlak nihil is. Ja, onder horecaondernemers misschien, of op Fok!, de ontmoetingsplaats van rechts-populistische kantoorslaafjes. Over de gehele Nederlandse bevolking gezien is er mijns inziens best een draagvlak voor het rookverbod, aangezien 73% bestaat uit niet-rokers.
Vorige week werd er een poll gehouden op de site van de Volkskrant. Van de ruim 3000 deelnemers stemden meer dan 70 % voor versoepeling van het rookverbod.quote:Op woensdag 8 april 2009 08:50 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Linkse tokiies.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
Of zijn het nou eenmaal voornamelijk tokkies die de Volkskrant lezen?
De Volkskrant is niet echt een afspiegeling van de maatschappij. Mensen lezen doorgaans een krant waar ze zich qua zienswijze mee verbonden voelen, en het zal dus inderdaad een bepaald soort mens zijn dat de Volkskrant leest. Geen tokkies uiteraard, het blijft een kwaliteitskrant.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vorige week werd er een poll gehouden op de site van de Volkskrant. Van de ruim 3000 deelnemers stemden meer dan 70 % voor versoepeling van het rookverbod.
Of zijn het nou eenmaal voornamelijk tokkies die de Volkskrant lezen?
Tsja, wat is een juiste weerspiegeling van de maatschappij? Zijn dat de peilingen van Maurice de Hond juist of die van TNS Nipo? Het blijft lastig, alleen feit is wel dat het rookverbod niet zo breed wordt gedragen als de regering doet voorkomen.quote:Op woensdag 8 april 2009 09:23 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
De Volkskrant is niet echt een afspiegeling van de maatschappij. Mensen lezen doorgaans een krant waar ze zich qua zienswijze mee verbonden voelen, en het zal dus inderdaad een bepaald soort mens zijn dat de Volkskrant leest. Geen tokkies uiteraard, het blijft een kwaliteitskrant.
Het verschil in lezersmeningen tussen de kwaliteitskranten is echter wel opvallend. Ik heb de ingezonden reacties op rookverbodartikelen weleens vergeleken, en de NRC-lezers waren aanzienlijk positiever over het verbod dan Volkskrantlezers.
Overigens beweer ik ook niet dat de NRC een afspiegeling is van de bevolking.
En jij wil zeggen dat de mensen die juist gepassioneerd voorstander zijn van een rookverbod zich niet laten horen?quote:Op woensdag 8 april 2009 09:54 schreef MikeyMo het volgende:
Ach ja, die internetpolls... Voor 1 juli wezen de statistieken uit dat het overgrote deel van Nederland gewoon voor dit verbod was. Dat waren gewoon onderzoekjes die gedaan zijn via telemarketingbedrijfjes e.d.
De polletjes die nu gedaan worden vrijwillig ingevuld door mensen die wat hebben met dit onderwerp. Jan met de pet gaat niet op het internet over een redelijk onbelangrijk onderwerp als het rookverbod in de horeca zijn mening geven. Alleen de mensen die gepassioneerd zijn, en mensen die zwaar tegen het verbod zijn zijn natuurlijk gepassionneerd en laten graag hun stem horen.
oh jawel hoor, alleen die zijn minder aanwezig. Immers ontevredenheid zorgt voor daadkracht. Kijk maar naar dingen als "tegen het rookverbod in de horeca hyves" en sites als hiermaghetwel. Er zijn geen initiatieven die op eenzelfde wijze voor het rookverbod zijn. Voorstanders hebben hun zin en zijn dus ook minder gedreven om hun stem te laten horen. Waarom zou je, je bent tevreden, waarom zou je je inspanne. Dat is net zoiets als dat ik morgen ga roepen dat ik vind alle NS-treinen geel dienen te zijn...quote:Op woensdag 8 april 2009 09:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij wil zeggen dat de mensen die juist gepassioneerd voorstander zijn van een rookverbod zich niet laten horen?
De mening van winkelend publiek is niet van belang. Het gaat om de mening van mensen die regelmatig in de kroeg komen. Horeca kan niet bestaan van mensen die alleen langslopen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
oh jawel hoor, alleen die zijn minder aanwezig. Immers ontevredenheid zorgt voor daadkracht. Kijk maar naar dingen als "tegen het rookverbod in de horeca hyves" en sites als hiermaghetwel. Er zijn geen initiatieven die op eenzelfde wijze voor het rookverbod zijn. Voorstanders hebben hun zin en zijn dus ook minder gedreven om hun stem te laten horen. Waarom zou je, je bent tevreden, waarom zou je je inspanne. Dat is net zoiets als dat ik morgen ga roepen dat ik vind alle NS-treinen geel dienen te zijn...
Hoe massaal de Nederlandse bevolking tegen het rookverbod is zagen we ook op die demonstratie in november vorig jaar... zodra het iets meer moeite is dan enkel een polletje invullen of je aanmelden op een Hyves verdwijnt het protest.
Ik denk dat dus de uitslag heel anders is wanneer jij of ik zaterdagmiddag in een grote stad in het winkelhart gaan enqueteren...
Helaas voor je, zo werkt het niet in dit land.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De mening van winkelend publiek is niet van belang. Het gaat om de mening van mensen die regelmatig in de kroeg komen. Horeca kan niet bestaan van mensen die alleen langslopen.
Ik heb nergens voor gestemd. Blijkbaar werkt het toch anders in dit land.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
Helaas voor je, zo werkt het niet in dit land.
Ja, we gaan even stemmen tellen, maar jij, jij en jij mogen niet meestemmen
toen je in een hokje stond krabbelen bracht je een stem uit op een partij die wel of niet vvoor het rookverbod was...quote:Op woensdag 8 april 2009 10:42 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik heb nergens voor gestemd. Blijkbaar werkt het toch anders in dit land.
Ik heb gestemd op een partij die mijn belangen en levensvisie deelt: geen.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:48 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
toen je in een hokje stond krabbelen bracht je een stem uit op een partij die wel of niet vvoor het rookverbod was...
Als je toch niet in de kroeg komt hoef je er ook geen mening over op te dringen. Je kan net zo goed Turkije laten bepalen wat voor films ze op de wallen moeten draaien.quote:Op woensdag 8 april 2009 10:23 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Helaas voor je, zo werkt het niet in dit land.
Ja, we gaan even stemmen tellen, maar jij, jij en jij mogen niet meestemmen
Mensen die niet stemmen hebben geen recht om te klagen dat de regering niet doet wat zij willen...quote:Op woensdag 8 april 2009 10:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb gestemd op een partij die mijn belangen en levensvisie deelt: geen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |