abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:08:54 #151
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_67683041
Wat een drogredenen worden gebruikt door mensen die stoned rijden. Of het iig niet zo erg vinden.

Niet te zuinig zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:10:42 #152
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67683083
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:08 schreef popolon het volgende:
Wat een drogredenen worden gebruikt door mensen die stoned rijden. Of het iig niet zo erg vinden.

Niet te zuinig zeg.
Ja bizar, net als de kortzichtigheid van de andere kant van de discussie die denkt alles onder de pet van de blower (/het gedoogbeleid) te kunnen schuiven. Heerlijk dat contrast.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67683127
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:08 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Omdat jij er spontaan mee op de proppen komt tussen een stortvloed aan verwensingen
Daaruit moet toch al duidelijk zijn dat zoiets overtrokken een parodie is nav de stortvloed aan verwensingen?
quote:
die later worden afgezwakt onder de noemer 'grapje' (maar aan die definitie voldeed het echt allemaal niet hoor) en ik na een storvloed aan klaagzangen over de 'grapjes' nog een keer aandacht vraag voor het verder door iedereen genegeerde 'grapje' van jou en waht.

Dus het één is een uitspraak die wordt gedaan en het ander is een parodie, die je inderdaad zou kunnen scharen onder de kop van 'grapje'

He, mond vol, maar we zijn er weer.

Ik begin te twijfelen aan je geestelijke vermogens...
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:13:05 #154
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67683133
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:04 schreef elcastel het volgende:

[..]

Kijk en met dit soort uitspraken ben jij dus een van degen die het gedoogbeleid onhoudbaar maakt. Je moet gewoon niet met je stonede harses achter het stuur stappen. Zoals gezegd, ik was ook ooit zo kortzichtig, maar niemand is heilig. Het domweg goedpraten hier maakt het wel dubbel zielig.

Iemand die dagelijks blowt kan de drugs beter hanteren, maar tegelijktijd heeft hij ook de THC van maanden in zijn bloed, nee dan maakt het niet uit verder ....
.

Echt jammer dat mensen zo'n softe drugs zó verkeerd opvatten én het nog aandurven om recht (proberen te) praten wat simpelweg krom is ...
Ik praat niets recht.

Als je m'n reacties leest zie je dat ik uiteindelijk instem met het feit dat ten behoeve van de verkeersveiligheid een grens moet worden getrokken en dat je daarbij niet kunt kijken naar de gebruikerservaring of whatever, dat is onverkoopbaar en onuitvoerbaar.

Ik laat me tot onzinnige uitspraken (in de context) verleiden omdat er een link wordt gelegd naar het gedoogbeleid. My bad.
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:06 schreef elcastel het volgende:

Waar wil je dan heen met je 'stiekum toch onderscheid maken tussen de ervaren en sporadische gebruiker' ??
Dat een niet blower die opeens met een joint op gaat rijden een groter gevaar is dan een ervaren blower die dat doet.

Maar dat is voor de discussie feitelijk niet relevant, zoals ik boven al toegeef en toelicht.
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:13:58 #155
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67683152
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:10 schreef elcastel het volgende:

[..]

Ja bizar, net als de kortzichtigheid van de andere kant van de discussie die denkt alles onder de pet van de blower (/het gedoogbeleid) te kunnen schuiven. Heerlijk dat contrast.
Is een vrij normal verschijnsel, polarisatie. Tekenend voor de tijden, dat wel.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:15:13 #156
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67683172
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:13 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Daaruit moet toch al duidelijk zijn dat zoiets overtrokken een parodie is nav de stortvloed aan verwenstingen?
Op FOK niet helaas.
quote:
Ik begin te twijfelen aan je geestelijke vermogens...
Kern: herkenbaarheid van een grap als zijnde een grap. Wel zo handig als je het daar op wil gooien. Maar als jij zegt dat het een grap was, dan geloof ik dat vanaf heden.
pi_67683209
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Op FOK niet helaas.
[..]

Kern: herkenbaarheid van een grap als zijnde een grap. Wel zo handig als je het daar op wil gooien. Maar als jij zegt dat het een grap was, dan geloof ik dat vanaf heden.
Iedereen die een beetje bekend was met mijn postverleden had kunnen inschatten dat ik zoiets niet serieus zou zeggen. Maar ik zal in de toekomst wat meer verduidelijkende emoticons gebruiken.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:17:04 #158
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67683214
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:13 schreef Fortune_Cookie het volgende:
My bad.
No problem.
quote:
Dat een niet blower die opeens met een joint op gaat rijden een groter gevaar is dan een ervaren blower die dat doet.

Maar dat is voor de discussie feitelijk niet relevant, zoals ik boven al toegeef en toelicht.
Check. Ik begrijp het wel, ik dacht het namelijk ook jarenlang, maar het is bull en al helemaal offtopic. Onder invloed is onder invloed, van 3 bier ben ik ook niet dronken, soms wel aangeschoten van eentje ... je moet die meuk gewoon buiten het verkeer houden, klaar.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:18:11 #159
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67683231
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:17 schreef elcastel het volgende:

[..]

No problem.
[..]

[quote]Check. Ik begrijp het wel, ik dacht het namelijk ook jarenlang, maar het is bull en al helemaal offtopic. Onder invloed is onder invloed, van 3 bier ben ik ook niet dronken, soms wel aangeschoten van eentje ... je moet die meuk gewoon buiten het verkeer houden, klaar.
Dat van dat gevaar is een feit, maar voor de discussie over handhaving van bepaalde regels cq een acceptabele standaard idd irrelevant
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:19:44 #160
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67683270
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:16 schreef Provinciaal het volgende:
Iedereen die een beetje bekend was met mijn postverleden had kunnen inschatten dat ik zoiets niet serieus zou zeggen. Maar ik zal in de toekomst wat meer verduidelijkende emoticons gebruiken.
Je kunt ook eens gaan nadenken of je je teksten niet wat beter kunt nuanceren. Of vindt je het stiekum lekker om een beetje in het vage te blijven, zodat je ruimte behoudt tot een uitvlucht als je inhoudelijk wordt aangevallen op een van je rare standpunten ?
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:24:41 #161
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_67683378
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_67683448
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:19 schreef elcastel het volgende:

[..]

Je kunt ook eens gaan nadenken of je je teksten niet wat beter kunt nuanceren. Of vindt je het stiekum lekker om een beetje in het vage te blijven, zodat je ruimte behoudt tot een uitvlucht als je inhoudelijk wordt aangevallen op een van je rare standpunten ?
Ik ben juist altijd vrij genuanceerd, daarom is het al een teken als ik dat een keer niet ben.
pi_67704080
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lyrebird suggereert dat het legaliseren van softdrugs dit soort problemen met zich meebrengt. Ik betwijfel dat en vraag daarom of hij/zij verwacht dat het verbieden van softdrugs dit soort problemen zal verkleinen.

Wat is daar kortzichtig aan?
Ik bedoelde natuurlijk Lyrebird

Excuses
De banaan is krom.
pi_67705341
Hmm ik blow elke dag en heb me rijbewijs nu 4 jaar, nog nooit een ongeluk gehad.. zal vast heel gevaarlijk zijn dat blowen en rijden
pi_67705391
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 15:56 schreef mr.jacob2k het volgende:
Hmm ik blow elke dag en heb me rijbewijs nu 4 jaar, nog nooit een ongeluk gehad.. zal vast heel gevaarlijk zijn dat blowen en rijden
Nogmaals, weet je hoeveel alcoholisten die regelmatig bezopen achter het stuur kruipen het jaren volhouden met dat excuus? Maar dan ineens na al die keren dat het goed ging, is er een ongeluk, en is er iemand dood....
pi_67705611
quote:
Nogmaals, weet je hoeveel alcoholisten die regelmatig bezopen achter het stuur kruipen het jaren volhouden met dat excuus? Maar dan ineens na al die keren dat het goed ging, is er een ongeluk, en is er iemand dood....
Zelfde verhaaltje kun je ophangen bij elke gewone rijder...

Heeft er iemand eigenlijk wetenschappelijk bewijs dat het rijden onder invloed van cannabis gevaarlijk(er) is? Zo ja, welke hoeveelheden cannabis, hoe lang blijft een mens onder invloed, hoe verhoudt het zich tot een nuchter mens met slaapgebrek, dat soort dingen. Dan weten we wat beter waarover we eigenlijk praten
Ik vind van niet
pi_67705682
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:09 schreef EldorkoGrande het volgende:

[..]

Zelfde verhaaltje kun je ophangen bij elke gewone rijder...

Heeft er iemand eigenlijk wetenschappelijk bewijs dat het rijden onder invloed van cannabis gevaarlijk(er) is? Zo ja, welke hoeveelheden cannabis, hoe lang blijft een mens onder invloed, hoe verhoudt het zich tot een nuchter mens met slaapgebrek, dat soort dingen. Dan weten we wat beter waarover we eigenlijk praten
Eerste hit op Google: http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/1068625.stm

Maar het gaat er gewoon om dat je niet onder invloed achter het stuur hoort te zitten, klaar.
pi_67705881
Goed, daar gaan we dan!

Eerste regel van het bericht:

"Researchers have confirmed that smoking cannabis can impair driving ability - but not as much as drinking alcohol."

Dus "smoking cannabis CAN impair driving ability" waaruit volgt dat je niet noodzakelijkerwijs slechter gaat rijden van cannabis

Verderop nog:

"The most obvious effect of the cannabis was that the volunteers drove more slowly, trying to compensate for intoxication by being more cautious."

Hetgeen gecombineerd met

"However, reaction times to motorway hazards were not significantly affected."

Volgens mij een betere bestuurder oplevert ipv een slechtere...

Tussendoor staat nog vermeld dat "The volunteers also found it difficult to follow a figure-of-eight loop of road when given a high dose of cannabis. " Maar dat is met een HOGE dosis en dus niet echt een argument om het rijden met een joint te verbieden.

Kijk vooral ook nog even naar:

"Trials previously completed under similar test conditions at the TRL have shown that alcohol and tiredness have a more adverse effect on driving ability."

Je kunt dus beter tijdens de ochtendspits koffie uit gaan delen dan zitten zeuren tegen mensen die blowen
Ik vind van niet
  † In Memoriam † zaterdag 4 april 2009 @ 16:42:32 #169
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_67706317
Uit hetzelfde artikel:
quote:
Pete Henshall of the Legalise Cannabis Alliance, which is a British political party, said: "Any person who is not in full control of their body should not drive, be it through tiredness, alcohol, cannabis or drugs.

"But everything must be seen in proportion. We need to legalise and regulate cannabis in a similar way to alcohol to be able to see the size of the problem."
Ze hebben daar zelfs een politieke partij voor legalisatie . Zinnige dingen zegt die man ook, voor een blower
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_67706350
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:42 schreef Barbaaf het volgende:
Uit hetzelfde artikel:
[..]

Ze hebben daar zelfs een politieke partij voor legalisatie . Zinnige dingen zegt die man ook, voor een blower
Ze waren eens te gast bij Top Gear, en misschien was het gewoon omdat ze Brits waren, maar ze bevestigden mijn vooroordeel dat regelmatige blowers vaak een erg slecht gebit hebben.
pi_67706409
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:21 schreef EldorkoGrande het volgende:
Goed, daar gaan we dan!

Eerste regel van het bericht:

"Researchers have confirmed that smoking cannabis can impair driving ability - but not as much as drinking alcohol."

Dus "smoking cannabis CAN impair driving ability" waaruit volgt dat je niet noodzakelijkerwijs slechter gaat rijden van cannabis
Ben je dom? Er zijn ook mensen die een rijtoets doorstaan onder invloed van alcohol. Het feit dat het de rijvaardigheid negatief KAN beïnvloeden, moet al voldoende zijn om het niet te doen natuurlijk. Duh...
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:51:43 #172
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_67706540
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 02:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Het zal best. D'r zijn ook zat mensen die hun vrouw slaan. Maar concentreer je nu eens op dit probleem.
Het is geen probleem. Blowers met ervaring kunnen uitstekend autorijden. Slaappillen zijn veel gevaarlijker, vooral omdat niemand dat ziet als drugs en er niet bij stilstaat dat je daardoor beroerd gaat rijden.,
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:53:42 #173
pi_67706587
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:46 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ben je dom? Er zijn ook mensen die een rijtoets doorstaan onder invloed van alcohol. Het feit dat het de rijvaardigheid negatief KAN beïnvloeden, moet al voldoende zijn om het niet te doen natuurlijk. Duh...
Ruzie met je vrouw kan de rijvaardigheid ook negatief beïnvloeden. Verbieden dus?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_67706598
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is geen probleem. Blowers met ervaring kunnen uitstekend autorijden. Slaappillen zijn veel gevaarlijker, vooral omdat niemand dat ziet als drugs en er niet bij stilstaat dat je daardoor beroerd gaat rijden.,
Het staat zelfs op de verpakking dat je er niet mee moet rijden. En wie bepaalt wat een blower met ervaring is? Dat doet me denken aan dronken bestuurders die denken dat ze het wel kunnen, ze hebben immers ervaring.
  zaterdag 4 april 2009 @ 16:56:02 #175
pi_67706642
quote:
Op zaterdag 4 april 2009 16:53 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Het staat zelfs op de verpakking dat je er niet mee moet rijden. En wie bepaalt wat een blower met ervaring is? Dat doet me denken aan dronken bestuurders die denken dat ze het wel kunnen, ze hebben immers ervaring.
Er is al het nodige aan wetenschappelijk onderzoek gedaan. We kunnen daar uitstekend regels voor opstellen als drugs gelegaliseerd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')