abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67682081
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Er zit een overlap tussen hard-drugs en medicijnen. Al die medicijnen dan ook maar verbieden?
Wat een rare logica heb jij zeg. Omdat mensen onverantwoord zijn en onder invloed van medicatie achter het stuur kruipen geeft dat meteen maar een vrijbrief om stoned achter het stuur te kruipen ??
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:34:42 #127
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_67682214
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:23 schreef MoonCore het volgende:

[..]

Het is echt niet te geloven hoe kortzichtig sommige mensen zijn, KreKker is daar een mooi voorbeeld van.
Lyrebird suggereert dat het legaliseren van softdrugs dit soort problemen met zich meebrengt. Ik betwijfel dat en vraag daarom of hij/zij verwacht dat het verbieden van softdrugs dit soort problemen zal verkleinen.

Wat is daar kortzichtig aan?
Krekker is de bom!
pi_67682370
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:24 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Er zit een overlap tussen hard-drugs en medicijnen. Al die medicijnen dan ook maar verbieden?
Snap je echt het verschil niet?
pi_67682490
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Maar mijn jointje zullen ze nooit afpakken dat KANKER CDA.

Maar niet verslaafd verder?

Enfin, ik kan slechts hopen dat allen van jullie die het acceptabel vinden om onder invloed van cannabis, medicijnen, alcohol of wat dan achter het stuur kruipen jezelf doodrijden voordat jullie onschuldige slachtoffers maken
pi_67682527
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 12:49 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Zeker, maar in het geval recreatieve drugs is het de overheid die dat in de hand werkt, om dan weer een argument tegen drugs te hebben.
Dat komt een beetje paronïde over...
pi_67682576
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:34 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lyrebird suggereert dat het legaliseren van softdrugs dit soort problemen met zich meebrengt. Ik betwijfel dat en vraag daarom of hij/zij verwacht dat het verbieden van softdrugs dit soort problemen zal verkleinen.

Wat is daar kortzichtig aan?
Nee, andersom. Ik suggereer dat 'dit soort problemen' volgens de kenners niet meer zouden gebeuren als softdrugs gelegaliseerd zijn. Dat is het hele idee achter het gedoogbeleid: als je een probleem hebt, dan moet je het vooral niet aanpakken, want dan wordt het nog erger. Nee, je laat mensen gewoon hun gang gaan, je haalt het uit de criminele sfeer en je probleem is opgelost.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_67682601
Laat ik het iets praktischer aanpakken.

Als je met een stel vrienden bent gaan stappen, en een van je vrienden stapt stoned achter het stuur, grijp je dan in of laat je die knakker z'n gang gaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:50:21 #133
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682626
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:45 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Maar niet verslaafd verder?
Koffie he?

Maar of ik verslaafd ben staat er los van. Ik weet ook niet of ik verslaafd ben. Als ik op vakantie ben ofzo dan heb ik er geen last van dat ik niet blow.

Het gaat mij erom dat ik niet op een dergelijke manier behandeld wens te worden en weggezet te worden als iemand die gek is terwijl ik niets verkeerd doe!

Als daar nou nog een fatsoenlijk argument voor was.... Maar het is gewoon de CDA moraal die men mij wil opleggen. Ik wens ze heel veel succes, want ik laat me niets opleggen. En zeker niet door een paar van die christenmietjes
quote:
Enfin, ik kan slechts hopen dat allen van jullie die het acceptabel vinden om onder invloed van cannabis, medicijnen, alcohol of wat dan achter het stuur kruipen jezelf doodrijden voordat jullie onschuldige slachtoffers maken
Beter dan die arme Marokkanen die je vergast wil zien
Intelligent, but fucked up.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:51:49 #134
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682663
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:48 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Nee, andersom. Ik suggereer dat 'dit soort problemen' volgens de kenners niet meer zouden gebeuren als softdrugs gelegaliseerd zijn. Dat is het hele idee achter het gedoogbeleid: als je een probleem hebt, dan moet je het vooral niet aanpakken, want dan wordt het nog erger. Nee, je laat mensen gewoon hun gang gaan, je haalt het uit de criminele sfeer en je probleem is opgelost.
Het gedoogbeleid is dan ook niet gestoeld op de gedachte 'laat maar rotten'.

Dat maken conservatieve azijnzeikers als jij er van. Maar weet wel dat je daarmee de waarheid geweld aandoet. Zoals jullie altijd doen eigenlijk.

Leugenaars. Maar blijf anderen vooral vertellen wat fatsoen is!
pi_67682683
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:50 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Koffie he?

Maar of ik verslaafd ben staat er los van. Ik weet ook niet of ik verslaafd ben. Als ik op vakantie ben ofzo dan heb ik er geen last van dat ik niet blow.

Het gaat mij erom dat ik niet op een dergelijke manier behandeld wens te worden en weggezet te worden als iemand die gek is terwijl ik niets verkeerd doe!

Als daar nou nog een fatsoenlijk argument voor was.... Maar het is gewoon de CDA moraal die men mij wil opleggen. Ik wens ze heel veel succes, want ik laat me niets opleggen. En zeker niet door een paar van die christenmietjes
Je felle reactie kwam een beetje over alsof je niet zonder het plantje kon...
quote:
[..]

Beter dan die arme Marokkanen die je vergast wil zien
Was jij niet degene die dat zei in dat topic? Of mag jij wel grapjes maken, en als ik het zeg is het serieus?
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:54:11 #136
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682733
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:49 schreef Lyrebird het volgende:

Als je met een stel vrienden bent gaan stappen, en een van je vrienden stapt stoned achter het stuur, grijp je dan in of laat je die knakker z'n gang gaan?
Ligt eraan wie het is.

Iemand die dagelijks blowt zou ik het wel laten doen denk ik. Blowen maakt mensen nu eenmaal niet tot het soort debiele dat alcohol doet.

Daarmee is niet gezegd dat het de juiste beslissing is.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:56:07 #137
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682776
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:52 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Je felle reactie kwam een beetje over alsof je niet zonder het plantje kon...
Ja hoor, maar niet omdat een ander dat verlangt
quote:
Was jij niet degene die dat zei in dat topic? Of mag jij wel grapjes maken, en als ik het zeg is het serieus?
Nee, ik was de persoon die er over viel dat er termen werden gebezigd als 'Endlosung der Marokkanerfrage'

Jij had het over de Eindoplossing. Zo slecht voor je geheugen is dat blowen ook weer niet
pi_67682786
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:51 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Leugenaars. Maar blijf anderen vooral vertellen wat fatsoen is!
Je bent gewoon een lul als je onder invloed rijdt. Punt.
pi_67682824
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ligt eraan wie het is.

Iemand die dagelijks blowt zou ik het wel laten doen denk ik. Blowen maakt mensen nu eenmaal niet tot het soort debiele dat alcohol doet.

Dat verschilt ook maar per gebruiker.
  vrijdag 3 april 2009 @ 17:58:56 #140
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682835
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Je bent gewoon een lul als je onder invloed rijdt. Punt.
Absoluut.

Verstandig om niet in te gaan op de rest van jouw verhaal en mijn reactie daarop. Zijn we het toch nog razendsnel eens geworden
pi_67682837
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:56 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ja hoor, maar niet omdat een ander dat verlangt
[..]

Nee, ik was de persoon die er over viel dat er termen werden gebezigd als 'Endlosung der Marokkanerfrage'

Jij had het over de Eindoplossing. Zo slecht voor je geheugen is dat blowen ook weer niet
Kuch:
quote:
Op maandag 30 maart 2009 23:19 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Ik ben om, laten we ze vergassen

vrijdag 3 april 2009 @ 17:59:53 #142
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67682859
quote:
Nou dan heb je geen hol van het gedoogbeleid begrepen. Als je het verbiedt blijf je dit soort gevalletjes houden, mensen kruipen dan net zo snel stoned achter het stuur. Het idee van het gedoogbeleid is dat het uit het criminele circuit wordt gelicht, voor zover dat mogelijk is, want het blijft een halve oplossing.

Je kunt het natuurlijk zwaarder straffen, lijkt me een puik plan, maar dan verplaats je het probleem ook alleen maar, getuige de strafmaat in o.a. de VS. Nee het gedoogbeleid is alles behalve ideaal, maar of het nou slechter is dan verbieden ?? Ik geloof daar niet in.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:00:16 #143
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_67682865
quote:

[..]

Dat is toch illusoir? Alcohol is legaal, en problemen zijn er nog steeds. Wel is er daarbij een stevig voorlichtingsprogramma dat mensen bewust maakt van de gevaren, teneinde het aantal dronken bestuurders te verminderen. Ik vind dat je hier een beetje een karikatuur van de voorstanders maakt.
quote:

Op vrijdag 3 april 2009 17:49 schreef Lyrebird het volgende:

Ingrijpen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:01:50 #144
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682896
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:58 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Dat verschilt ook maar per gebruiker.
De mensen die nog nooit hebben geblowd kunnen er wel vreemd van doen ja, dat is waar.

Maar een ervaren blower wordt niet zo stoned als een ervaren drinker lam kan worden. Dat bedoelde ik meer. Dus vandaar dat ik dat toch eerder zou vertrouwen.

Maar hoe de verhoudingen exact liggen weet ik ook niet. Is ook niet zo belangrijk, het lijkt me duidelijk dat er een grens getrokken moet worden in het verkeer en dan kun je moeilijk gaan kijken hoe 'ervaren' iemand is.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:03:06 #145
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67682917
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:58 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Kuch:
[..]

En nu met link en context? Denk dat we er dan snel uit zijn.

Dit soort dingetjes hoef je bij mij echt niet te proberen als je niet heel sterk staat. Weet je het vast.
pi_67682932
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

De mensen die nog nooit hebben geblowd kunnen er wel vreemd van doen ja, dat is waar.

Maar een ervaren blower wordt niet zo stoned als een ervaren drinker lam kan worden. Dat bedoelde ik meer. Dus vandaar dat ik dat toch eerder zou vertrouwen.

Maar hoe de verhoudingen exact liggen weet ik ook niet. Is ook niet zo belangrijk, het lijkt me duidelijk dat er een grens getrokken moet worden in het verkeer en dan kun je moeilijk gaan kijken hoe 'ervaren' iemand is.
Goed dat we het daarover eens zijn, anders krijg je inderdaad dat mensen zelf wel even gaan bepalen hoeveel ze kunnen hebben voor ze niet meer mogen rijden.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:04:34 #147
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67682944
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 17:54 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ligt eraan wie het is.

Daarmee is niet gezegd dat het de juiste beslissing is.
Kijk en met dit soort uitspraken ben jij dus een van degen die het gedoogbeleid onhoudbaar maakt. Je moet gewoon niet met je stonede harses achter het stuur stappen. Zoals gezegd, ik was ook ooit zo kortzichtig, maar niemand is heilig. Het domweg goedpraten hier maakt het wel dubbel zielig.

Iemand die dagelijks blowt kan de drugs beter hanteren, maar tegelijktijd heeft hij ook de THC van maanden in zijn bloed, nee dan maakt het niet uit verder ....
.

Echt jammer dat mensen zo'n softe drugs zó verkeerd opvatten én het nog aandurven om recht (proberen te) praten wat simpelweg krom is ...
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_67682960
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En nu met link en context? Denk dat we er dan snel uit zijn.

Dit soort dingetjes hoef je bij mij echt niet te proberen als je niet heel sterk staat. Weet je het vast.
Ik postte toch in dezelfde context (een topic vol geweldsfantasieën) Waarom is in mijn geval de bedoeling dan anders dan bij jou, dat mag je even uitleggen.
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:06:15 #149
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_67682979
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:01 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Ziek ben je ! Ik zou gelijk stoppen met blowen, of me eens inlezen in wat je gebruikt.
quote:
Waar wil je dan heen met je 'stiekum toch onderscheid maken tussen de ervaren en sporadische gebruiker' ??
  vrijdag 3 april 2009 @ 18:08:39 #150
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_67683035
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 18:05 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik postte toch in dezelfde context (een topic vol geweldsfantasieën) Waarom is in mijn geval de bedoeling dan anders dan bij jou, dat mag je even uitleggen.
Omdat jij er spontaan mee op de proppen komt tussen een stortvloed aan verwensingen die later worden afgezwakt onder de noemer 'grapje' (maar aan die definitie voldeed het echt allemaal niet hoor) en ik na een storvloed aan klaagzangen over de 'grapjes' nog een keer aandacht vraag voor het verder door iedereen genegeerde 'grapje' van jou en waht.

Dus het één is een uitspraak die wordt gedaan en het ander is een parodie, die je inderdaad zou kunnen scharen onder de kop van 'grapje'

He, mond vol, maar we zijn er weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')