abonnement Unibet Coolblue
pi_67662264
Aangezien er vaker losse topics langskomen, leek het ons handig een centraal Excel topic te maken waar men hun vragen / antwoorden kwijt kan.

Dus heb je vragen, kom je ergens niet uit, hoe maak ik nu precies die macro?

Stel dan hier je vraag!!!

Tip 1: De help functie van excel of visual basic voor excel kan je echt een eind op weg helpen ! (F1)
Tip 2: Als je een vraag stelt, zet er dan bij welke versie je hebt en op welke taal hij ingesteld staat!
Tip 3: Zet macrocode even tussen [ code ] tags
Tip 4: Zelf de formules in verschillende talen vertalen:
http://dolf.trieschnigg.nl/excel/excel.html
http://branders.name/files/Excel-Function-Reference.pdf

Voorgaande deeltjes met veel informatie:

[Excel] Het grote Excel vragen topic
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #2
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #3
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #4
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #5
[Excel] Het grote Excel-vragentopic #6
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #7
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #8
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #9
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #10
[EXCEL] Het grote Excel vragen topic, #11

Nieuw topic? Haal de OP bij de wiki
  donderdag 2 april 2009 @ 23:31:08 #2
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67662464
=ALS(VERT.ZOEKEN(1274958;MYAT;1;ONWAAR);"TVP";"")
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 3 april 2009 @ 08:14:49 #3
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67666110
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_67668543
Alt-F11, ga naar de Sheet waarin je de lijst plakt en plak dit in het witte gedeelte rechts:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)

Application.EnableEvents = False

Dim Waarde As String

If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
    i = 0
    
    Do
        i = i + 1
        
        Waarde = Cells(i, 1).Value
        
        Waarde = Mid(Waarde, 1, Len(Waarde) - 3)
        Waarde = Val(Waarde)
        
        Cells(i, 1).Value = Waarde
    Loop Until Cells(i + 1, 1).Value = ""
End If

Application.EnableEvents = True

End Sub


Verwijderd gewoonweg de laatste 3 karakters.
  vrijdag 3 april 2009 @ 12:57:33 #5
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67673961
tvp
heitieh
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:31:10 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67675037
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 10:14 schreef DaFan het volgende:
Alt-F11, ga naar de Sheet waarin je de lijst plakt en plak dit in het witte gedeelte rechts:
[ code verwijderd ]

Verwijderd gewoonweg de laatste 3 karakters.
En dan moet ik dit per cel invoegen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_67675543
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 13:31 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

En dan moet ik dit per cel invoegen?
Nee. Dit is een code, geen formule!

Bij élke wijziging die je doet in kolom A wordt deze code uitgevoerd. Dus als jij gewoon één keer een lijst met getallen invoegt, met " in" (let op de spatie!) erachter, worden deze drie laatste tekens weggehaald.

Probeer het maar eens uit.

Ik hoor graag of dit het probleem heeft opgelost.
  vrijdag 3 april 2009 @ 13:56:39 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67675974
ik ga nog even rommelen, dank je
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_67680372
Hier Excel 2007, Nederlands.
Hoe kan ik uit een adressenbestand waarin de gegevens (logischerwijs) horizontaal zijn verwerkt per persoon, adresstickers stickers printen? Niet alle kolommen moeten verwerkt worden (Telefoon ed) en de cellen die nu naast elkaar staan moeten onder elkaar eruit komen.

Iemand?
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:47:41 #10
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67680978
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:27 schreef Tim21 het volgende:
Hier Excel 2007, Nederlands.
Hoe kan ik uit een adressenbestand waarin de gegevens (logischerwijs) horizontaal zijn verwerkt per persoon, adresstickers stickers printen? Niet alle kolommen moeten verwerkt worden (Telefoon ed) en de cellen die nu naast elkaar staan moeten onder elkaar eruit komen.

Iemand?
Je kan ze importeren in word (samenvoegen) en daar de etiketlay-out e.d bepalen. Je kan ook kolommen aanwijzen.

Ik zoek ff een linkje voor je op.
heitieh
  vrijdag 3 april 2009 @ 16:50:01 #11
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67681049
quote:
Op vrijdag 3 april 2009 16:47 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je kan ze importeren in word (samenvoegen) en daar de etiketlay-out e.d bepalen. Je kan ook kolommen aanwijzen.

Ik zoek ff een linkje voor je op.
Klik

(seniorencomputerhulp )
heitieh
pi_67687112
Vriendelijk bedankt, hier kan ik wel wat mee
  vrijdag 3 april 2009 @ 22:34:19 #13
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67692043
Speciaal voor het goede weer:
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67732228
Yay karbonade
  maandag 6 april 2009 @ 08:23:57 #15
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_67749511
Beste mensen,
Ik volg al een poos dit forum om een oplossing te vinden voor mijn probleem, maar ik kom er nog niet uit. Vooraf: ik gebruik Excel 2003, nederlandse versie.
Mijn vrouw werkt als gastouder en moet dus rekeningen versturen aan haar vraagouders. Daarvoor heb ik in Excel een formulier gemaakt waar de gegevens van de kinderen instaan en ze de uren per week kan invoeren.( Via een formule worden die uren opgeteld, en wordt er met een uurprijs een bedrag gemaakt, maar dat gebeurt in Word). Via samenvoegen worden deze gegevens in een Worddocument gezet en uitgeprint. Iedere maand worden de voorgaande gegevens overschreven, want de uiteindelijke rekeningen (waar alle gegevens ook in staan) worden ter controle bewaard. Werkt alemaal perfect.
Nu wilde ze alleen ook een jaaroverzicht geven aan de ouders. Daarvoor heb ik op blad 2 van de excelsheet 24 kolommen gemaakt, kolom A heeft als kop Namen (van de kinderen) en dan komen de kolommen januari uren, januari bedrag, februari uren, februari bedrag etc. Na december bedrag staat een kolom totaal uren en totaal bedrag. Die kolommen voeg ik dan weer samen in Word.
Nu kun je wel alles iedere maand kopieren en plakken speciaal doen, maar zo handig is mijn vrouw niet met Excel
Het zou handig zijn als iedere maand de totaaluren van blad 1 naar de juiste kolom van de uren in blad2 overgezet zouden worden (het bedrag dat er bij hoort bereken ik dan weer met een simpele formule). Het schijnt te kunnen met een knop, of bij het wijzigen van het blad, maar ik kom er niet uit. Mag ik gebruik maken van jullie wijsheid om dit op te lossen? Ik weet een heel klein beetje van VB DotNet, maar code zelf schrijven is nog een brug te ver voor me......
Alvast bedankt voor het meedenken!
Leven is leren!
  maandag 6 april 2009 @ 08:33:05 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67749609
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:23 schreef ruudtb205 het volgende:
<knip>
Excel help zegt mij dit
quote:
Dezelfde gegevens invoeren in andere werkbladen

Als u al gegevens op een werkblad hebt ingevoerd, kunt u de gegevens snel naar corresponderende cellen op andere bladen kopiëren.

Selecteer het blad dat de gegevens bevat en de bladen waar u de gegevens naartoe wilt kopiëren.

Selecteer de cellen met de gegevens die u wilt kopiëren.

Wijs naar de opdracht Doorvoeren in het menu Bewerken en klik op Naar groep.
Misschien dat dit werkt?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 april 2009 @ 08:52:11 #17
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_67749911
Bedankt voor het meedenken, maar dat werkt niet. Ik heb het even uitgeprobeerd, maar Naar groep blijft bij mij grijs. Als ik de logica probeer te doorgronden lijkt me ok niet dat dit de oplossing is, want daarmee kopieer je het 1x naar een speciale kolom. Ik wil graag de kolom iedere maand opnieuw (met de nieuwe waarden) naar een volgende kolom hebben, en volgens mij kan dat niet op deze manier.
Leven is leren!
  maandag 6 april 2009 @ 09:02:59 #18
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67750104
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:52 schreef ruudtb205 het volgende:
Bedankt voor het meedenken, maar dat werkt niet. Ik heb het even uitgeprobeerd, maar Naar groep blijft bij mij grijs. Als ik de logica probeer te doorgronden lijkt me ok niet dat dit de oplossing is, want daarmee kopieer je het 1x naar een speciale kolom. Ik wil graag de kolom iedere maand opnieuw (met de nieuwe waarden) naar een volgende kolom hebben, en volgens mij kan dat niet op deze manier.
Zoveel verstand heb ik er ook niet van, Waarschijnlijk is er een code waarmee je gegevens vanuit blad 1 in blad 2 kan zetten.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 april 2009 @ 13:00:55 #19
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67756584
quote:
Op maandag 6 april 2009 08:23 schreef ruudtb205 het volgende:
Beste mensen,
Ik volg al een poos dit forum om een oplossing te vinden voor mijn probleem, maar ik kom er nog niet uit. Vooraf: ik gebruik Excel 2003, nederlandse versie.
Mijn vrouw werkt als gastouder en moet dus rekeningen versturen aan haar vraagouders. Daarvoor heb ik in Excel een formulier gemaakt waar de gegevens van de kinderen instaan en ze de uren per week kan invoeren.( Via een formule worden die uren opgeteld, en wordt er met een uurprijs een bedrag gemaakt, maar dat gebeurt in Word). Via samenvoegen worden deze gegevens in een Worddocument gezet en uitgeprint. Iedere maand worden de voorgaande gegevens overschreven, want de uiteindelijke rekeningen (waar alle gegevens ook in staan) worden ter controle bewaard. Werkt alemaal perfect.
Nu wilde ze alleen ook een jaaroverzicht geven aan de ouders. Daarvoor heb ik op blad 2 van de excelsheet 24 kolommen gemaakt, kolom A heeft als kop Namen (van de kinderen) en dan komen de kolommen januari uren, januari bedrag, februari uren, februari bedrag etc. Na december bedrag staat een kolom totaal uren en totaal bedrag. Die kolommen voeg ik dan weer samen in Word.
Nu kun je wel alles iedere maand kopieren en plakken speciaal doen, maar zo handig is mijn vrouw niet met Excel
Het zou handig zijn als iedere maand de totaaluren van blad 1 naar de juiste kolom van de uren in blad2 overgezet zouden worden (het bedrag dat er bij hoort bereken ik dan weer met een simpele formule). Het schijnt te kunnen met een knop, of bij het wijzigen van het blad, maar ik kom er niet uit. Mag ik gebruik maken van jullie wijsheid om dit op te lossen? Ik weet een heel klein beetje van VB DotNet, maar code zelf schrijven is nog een brug te ver voor me......
Alvast bedankt voor het meedenken!
Ik denk dat je vraag te algemeen is. Het is meer een "project" . Ik zou je aanraden om dat project op te delen in vragen die hier wel te beantwoorden zijn.

Als ik je verhaal lees, heb ik sterk de indruk dat het allemaal wel kan en niet eens zo moeilijk hoeft te zijn, maar ik zou nu niet weten waar ik moet beginnen. Ook heb ik bijvoorbeeld meer info nodig over de verdeling van de gegevens van blad 1. En heb je 1 excel sheet per kind, of alle in 1 sheet? Dat soort dingen.

In ieder geval succes
heitieh
  maandag 6 april 2009 @ 14:15:30 #20
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_67759005
OK, even wat informatie erbij. Ik ben misschien niet helemaal helder in mijn uitleg. Dat ik het snap wil niet zeggen dat het ook duidelijk is
In blad 1 staan de kolomnamen voornaam, achternaam, adres, geboortedatum (+ nog een aantal soortgelijke tekstkolommen die verder alleen belangrijk zijn voor het samenvoegen in Word). Daarachter staan de kolommen week 1, week 2, week 3, week 4 en week 5. Hierin worden de uren per kind per week ingevoerd. Daarna komt een kolom met totaaluren: de som van week 1 t/m 5. Om die laatst kolom gaat het dus.
Alle kinderen hebben een eigen rij op werkblad 1, zo kun je keurig per week per kind invoeren. Als je klaar bent met invoeren heb je dus in de kolom Totaaluren een berekende waarde staan van het aantal uren dat een kind geweest is.
Op blad 2 staan de kolommen Naam kind, gevolgd door uren januari, bedrag januari, uren februari, bedrag februari etc. Na december volgt - zoals gezegd - totaal uren en totaal bedragen.De volgorde van de namen van de kinderen in de rijen is gelijk, m.a.w. als je kopieert en plakt vanuit de kolom totaaluren hoef je niet op een andere volgorde te letten (anders zou het wel eg ingewikkeld worden, denk ik )
Nu wil ik dus graag dat als ik de uren in de weekkolommen invul de uren die in de kolom totaaluren vanzelf in de juiste kolom (dus van de maand waar die uren over gaan) terecht komen. Normaal gesproken worden de uren ingevoerd in dezelfde maand dat ze gedraaid worden (al is dat soms op het nippertje.
Ik hoop dat het zo duidelijker is. Ik zou het voorbeeld wel ergens neer willen zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten op dit forum.
Leven is leren!
  maandag 6 april 2009 @ 14:34:32 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67759646
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:15 schreef ruudtb205 het volgende:
OK, even wat informatie erbij. Ik ben misschien niet helemaal helder in mijn uitleg. Dat ik het snap wil niet zeggen dat het ook duidelijk is
In blad 1 staan de kolomnamen voornaam, achternaam, adres, geboortedatum (+ nog een aantal soortgelijke tekstkolommen die verder alleen belangrijk zijn voor het samenvoegen in Word). Daarachter staan de kolommen week 1, week 2, week 3, week 4 en week 5. Hierin worden de uren per kind per week ingevoerd. Daarna komt een kolom met totaaluren: de som van week 1 t/m 5. Om die laatst kolom gaat het dus.
Alle kinderen hebben een eigen rij op werkblad 1, zo kun je keurig per week per kind invoeren. Als je klaar bent met invoeren heb je dus in de kolom Totaaluren een berekende waarde staan van het aantal uren dat een kind geweest is.
Op blad 2 staan de kolommen Naam kind, gevolgd door uren januari, bedrag januari, uren februari, bedrag februari etc. Na december volgt - zoals gezegd - totaal uren en totaal bedragen.De volgorde van de namen van de kinderen in de rijen is gelijk, m.a.w. als je kopieert en plakt vanuit de kolom totaaluren hoef je niet op een andere volgorde te letten (anders zou het wel eg ingewikkeld worden, denk ik )
Nu wil ik dus graag dat als ik de uren in de weekkolommen invul de uren die in de kolom totaaluren vanzelf in de juiste kolom (dus van de maand waar die uren over gaan) terecht komen. Normaal gesproken worden de uren ingevoerd in dezelfde maand dat ze gedraaid worden (al is dat soms op het nippertje.
Ik hoop dat het zo duidelijker is. Ik zou het voorbeeld wel ergens neer willen zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten op dit forum.
Je zou een schermafbeelding kunnen maken, met de knop printscreen (naast F12), die plakken in paint.
Vervolgens kan je in paint alles weghalen wat wij niet hoefen te zien (zoals die geboortedatums, bedragen en uren. Al heb ik het idee dat je dat uit jezelf wel zou doen ), en dan kan je hem uploaden.
Uploaden kan bijvoorbeeld op www.xs.to
Ik zou trouwens even wachten met zo'n ding op internet zetten totdat iemand het echt nodig heeft.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 6 april 2009 @ 17:02:03 #22
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67764849
Ik heb een bestand in Excel dat nu 5 MB is. Kan ik dit ook verkleinen? Het is een werkbestand met een groot aantal regeltjes waar een sortering en subtotaal in is gegoten.

Excel '97 of 2003
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 6 april 2009 @ 17:13:58 #23
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67765216
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:02 schreef sanger het volgende:
Ik heb een bestand in Excel dat nu 5 MB is. Kan ik dit ook verkleinen? Het is een werkbestand met een groot aantal regeltjes waar een sortering en subtotaal in is gegoten.

Excel '97 of 2003
Schakel over naar '07, dan zijn de bestanden sowieso kleiner

Geen idee of het helpt om inverschillende tabbladen te werken eigenlijk..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 6 april 2009 @ 20:03:24 #24
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67770677
quote:
Op maandag 6 april 2009 14:15 schreef ruudtb205 het volgende:
OK, even wat informatie erbij. Ik ben misschien niet helemaal helder in mijn uitleg. Dat ik het snap wil niet zeggen dat het ook duidelijk is
In blad 1 staan de kolomnamen voornaam, achternaam, adres, geboortedatum (+ nog een aantal soortgelijke tekstkolommen die verder alleen belangrijk zijn voor het samenvoegen in Word). Daarachter staan de kolommen week 1, week 2, week 3, week 4 en week 5. Hierin worden de uren per kind per week ingevoerd. Daarna komt een kolom met totaaluren: de som van week 1 t/m 5. Om die laatst kolom gaat het dus.
Alle kinderen hebben een eigen rij op werkblad 1, zo kun je keurig per week per kind invoeren. Als je klaar bent met invoeren heb je dus in de kolom Totaaluren een berekende waarde staan van het aantal uren dat een kind geweest is.
Op blad 2 staan de kolommen Naam kind, gevolgd door uren januari, bedrag januari, uren februari, bedrag februari etc. Na december volgt - zoals gezegd - totaal uren en totaal bedragen.De volgorde van de namen van de kinderen in de rijen is gelijk, m.a.w. als je kopieert en plakt vanuit de kolom totaaluren hoef je niet op een andere volgorde te letten (anders zou het wel eg ingewikkeld worden, denk ik )
Nu wil ik dus graag dat als ik de uren in de weekkolommen invul de uren die in de kolom totaaluren vanzelf in de juiste kolom (dus van de maand waar die uren over gaan) terecht komen. Normaal gesproken worden de uren ingevoerd in dezelfde maand dat ze gedraaid worden (al is dat soms op het nippertje.
Ik hoop dat het zo duidelijker is. Ik zou het voorbeeld wel ergens neer willen zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe dat zou moeten op dit forum.
Kijk deze plaatjes:
Blad1:
Klik

Blad2:
Klik

Achter die ene knop staat de volgende code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
Private Sub CommandButton1_Click()
 col = 0
 i = 1
 Do
 i = i + 1
 If Worksheets(2).Cells(1, i).Value = Worksheets(1).Range("E1").Value Then col = i
 Loop Until Worksheets(2).Cells(1, i).Value = ""
 
 If col = 0 Or col > 13 Then
 MsgBox "Maand niet gevonden!"
 Exit Sub
 End If
 
 Range("N3:N31").Select
 Selection.Copy
 Sheets(2).Select
 Worksheets(2).Cells(2, col).Select
  Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
 Sheets(1).Select
 Range("B3:M31").Clear
 Range("A1").Select
 
End Sub


Aan het einde van de maand klik je op die knop en je veld op blad 1 wordt geleegd en de gegevens gaan naar blad 2.

heitieh
  maandag 6 april 2009 @ 21:34:15 #25
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67774596
Ik ben een standaard boodschappenlijstje aan het (proberen te) maken.
Op tabblad 1 tot en met 4 benoem ik de winkels.
Per winkel vul ik op het sheet in welke artikelen ik daar koop.
Daar wil ik dan op invullen hoeveel ik komende week van dat artikel nodig heb.

Op tabblad 5 wil ik dan een lijstje met wat ik moet kopen.
Gesorteerd per winkel en vervolgens categorie.
Dit zodat ik per winkel niet hoef te kris-krassen en niets vergeet en weer terug moet naar de vorige winkel.
Mijn gedachte is een macro en zoekende op actieve cellen met waarde groter dan 0 (want waarde 0 hoef ik niet te kopen) en dan tenslotte op tabblad 5 een sorteerfunctie.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Dit moet volgens mij wel al bestaan en ik heb geen zin en gen tijd om het wiel uit te vinden eerlijk gezegd.

Merci.
Burnt to the core but not broken
pi_67775070
tja daar kun je excel ook voor gebruiken. Ik zou gewoon pen en papier doen trouwens
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  maandag 6 april 2009 @ 21:47:19 #27
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67775230
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:43 schreef Deetch het volgende:
tja daar kun je excel ook voor gebruiken. Ik zou gewoon pen en papier doen trouwens
Maar dan vrget ik dus iedere week de helft.
Ik probeer tot een afvinklijstje te komen dat ik wekelijks doorneem.
Het zijn algemene kreten, niet ten treure doorgespecificeerd op merk.
Zo vind je wel de term frisdrank, maar geen verdere onderverdeling cola, sinas , cassis etc.
Bedoeling is dan om dat lijstje vrijdagsmiddags op mijn werk zaterdag voor het boodschappen doen te printen.
Burnt to the core but not broken
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:21:21 #28
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67783100
quote:
Op maandag 6 april 2009 17:13 schreef qu63 het volgende:

[..]

Schakel over naar '07, dan zijn de bestanden sowieso kleiner
Op zich geen slecht idee. Misschien gewoon op mijn laptop verder bewerken.
quote:
Geen idee of het helpt om inverschillende tabbladen te werken eigenlijk..
Misschien dat het wel werkt (technisch gezien) maar praktisch is dat weer omslachtig (helaas).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:30:44 #29
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67783235
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:34 schreef PPL het volgende:
Ik ben een standaard boodschappenlijstje aan het (proberen te) maken.
Op tabblad 1 tot en met 4 benoem ik de winkels.
Per winkel vul ik op het sheet in welke artikelen ik daar koop.
Daar wil ik dan op invullen hoeveel ik komende week van dat artikel nodig heb.

Op tabblad 5 wil ik dan een lijstje met wat ik moet kopen.
Gesorteerd per winkel en vervolgens categorie.
Dit zodat ik per winkel niet hoef te kris-krassen en niets vergeet en weer terug moet naar de vorige winkel.
Mijn gedachte is een macro en zoekende op actieve cellen met waarde groter dan 0 (want waarde 0 hoef ik niet te kopen) en dan tenslotte op tabblad 5 een sorteerfunctie.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken.
Dit moet volgens mij wel al bestaan en ik heb geen zin en gen tijd om het wiel uit te vinden eerlijk gezegd.

Merci.
Hoe je de data op blad 5 krijgt=
Maar als je invult wat je per product nodig hebt, kan je de code IF (ALS in de nederlandse versie) gebruiken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_67784350
Ik heb twee tabbladen met daarin

[naam] [bedrag]

Nu wil ik graag in een nieuw tabblad een lijst krijgen waarin:

[naam] [bedrag tabblad 1] [bedrag tabblad 2]

en daaronder nog een lijst met

[naam] [bedrag]

van mensen die wel in tabblad 2 staan, maar niet in tabblad 1
en andersom.

weet iemand hoe dit mogelijk is?
you and I ain't done Zeke!
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:09:26 #31
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_67785648
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

[.......]
@Joooo-pi : Bedankt, dat ziet er uit als een heel goed begin. Ik ga eens even uitproberen of het precies doet wat ik wil. Als ik de code zo bekijk komt het in ieder geval een heel eind in de richting!
Leven is leren!
pi_67786118
Ik zou graag een knop/hyperlink willen maken waarmee ik automatisch het geopende excel bestand als een bijlage in een mail krijg.

Natuurlijk kan ik via, 'bestand' --> 'verzenden naar' --> 'email adres (als bijlage)' dit voor elkaar krijgen, maar die optie wil ik dus graag in een knop/hyperlink.

Iemand hier zo snel de oplossing?
Graag ook gelijk een standaardemailadres ingevuld als het mogelijk is.
pi_67787424
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:23 schreef McGilles het volgende:
Ik zou graag een knop/hyperlink willen maken waarmee ik automatisch het geopende excel bestand als een bijlage in een mail krijg.

Natuurlijk kan ik via, 'bestand' --> 'verzenden naar' --> 'email adres (als bijlage)' dit voor elkaar krijgen, maar die optie wil ik dus graag in een knop/hyperlink.

Iemand hier zo snel de oplossing?
Graag ook gelijk een standaardemailadres ingevuld als het mogelijk is.
Macro opnemen....

1
2
3
4
5
Private Sub CommandButton1_Click()

Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show

End Sub

Standaardadres kan niet denk ik, maar misschien even in de help van VBA kijken naar de xlDialogSendMail method.

[ Bericht 5% gewijzigd door DaFan op 07-04-2009 11:21:52 ]
  dinsdag 7 april 2009 @ 11:18:31 #34
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_67787818
Simpele Pivot layout vraag.

Ik gebruik: Excel 2007, Engels.

Huidige situatie, een soort 'boom' structuur voor de Pivot:
1
2
3
4
5
6
Fok - VBL - Spartatopic - 35
                 - Oranjetopic - 122
                 - Tong80topic - 252
        - DIG -  iPhonetopic - 344
        - UVT - Awakenings - 233
                   - Technotopic - 15


Gewenste weergave is een volledige lijst:
1
2
3
4
5
6
Fok - VBL - Spartatopic - 35
Fok - VBL - Oranjetopic - 122
Fok - VBL- Tong80topic - 252
Fok - DIG -  iPhonetopic - 344
Fok  - UVT - Awakenings - 233
Fok  - UVT - Technotopic - 15


Zou niet moeilijk moet zijn denk ik, maar ik zie het niet bij de design options. Alvast dank!
pi_67787895
PPL ik heb een opzetje gemaakt.
Sheetnamen zijn winkelname (in mijn geval AH en Aldi gedaan). Daar staat gewoon een lijst met links producten in kolom A (met header!) en in kolom B de hoeveelheden (met header). Idem voor de sheet Aldi.

Ik heb op de eerste sheet een knop gezet maar die kan je ook verplaatsen, en deze macro erin geplaatst:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim ws As Worksheet

j = 0
l = 1

For Each ws In Worksheets
If ws.Name <> "Overzicht" Then

i = 1
k = 0

    Do
        i = i + 1
    
        If ws.Cells(i, 2).Value > 0 Then
            If k = 0 Then
                Sheets("Overzicht").Range("A" & l).Value = ws.Name
                k = 1
            End If
            
            Boodschap = ws.Cells(i, 1).Value
            Hoeveelheid = ws.Cells(i, 2).Value
            j = j + 1
            l = l + 1
            Sheets("Overzicht").Range("B" & j).Value = Boodschap
            Sheets("Overzicht").Range("C" & j).Value = Hoeveelheid
        End If
    Loop Until ws.Cells(i + 1, 1).Value = ""
End If
Next

End Sub


Ik krijg nu op de laatste sheet (die "Overzicht" heet) een lijstje met in de linkerkolom de naam van de winkel, en in de rechterkolom een lijstje met de producten en hoeveelheden.

Als je het gemaild wil hebben moet je je mailadres maar even pmen oid.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:23:16 #36
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67789877
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:23 schreef McGilles het volgende:
Ik zou graag een knop/hyperlink willen maken waarmee ik automatisch het geopende excel bestand als een bijlage in een mail krijg.

Natuurlijk kan ik via, 'bestand' --> 'verzenden naar' --> 'email adres (als bijlage)' dit voor elkaar krijgen, maar die optie wil ik dus graag in een knop/hyperlink.

Iemand hier zo snel de oplossing?
Graag ook gelijk een standaardemailadres ingevuld als het mogelijk is.
Als je een macro opneemt krijg je dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Sub Macro2()
'
' Macro2 Macro
' De macro is opgenomen op 7-4-2009 door Joooo-pi
'
'
    ActiveWorkbook.Save
    Application.Dialogs(xlDialogSendMail).Show
End Sub


Dit kun je natuurlijk in een knop zetten. Helaas krijg je dan alleen de mail te zien waar je het adres nog moet invoeren, maar misschien vind je dat al genoeg.

Als je meer mogelijkheden wil met het verzenden van email kijk dan even in deze post:

Daarin zie ik nog geen attachment mogelijkheden. Dat zou je dan nog moeten uitzoeken.
heitieh
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:25:20 #37
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67789924
DaFan! Wij komen wel met dezelfde antwoorden zo nu en dan

Edit: Ik zie dat je wel veel eerder was, maar ik had je post over het hoofd gezien.
heitieh
pi_67790241
2007
quote:
1000
1050
1100
1150
1200
1250
1300
2008
quote:
1000
1050
1100
1150
1160
1170
1180
1190
1200
1250
1300
Zoals je kan zien staan hierboven veel dubbele getallen. Is het mogelijk om via een formule een lijst te maken met alle unieke getallen o.b.v. deze twee lijsten?

BVD
you and I ain't done Zeke!
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:02:23 #39
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67790904
McGilles

Hier een compleet antwoord. Ik wist ook (nog) niet dat ik het kon, maar beetje knutselen en zie hier:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Private Sub CommandButton1_Click()

    Dim OutApp As Object
    Dim OutMail As Object
    Dim address As String
           
    ActiveWorkbook.Save
    
    address = Range("A1")
            
        Set OutApp = CreateObject("Outlook.Application")
        OutApp.Session.Logon
        Set OutMail = OutApp.CreateItem(olMailItem)
  
        On Error Resume Next
        With OutMail
            .to = address
            .Subject = "Mailtje"
            .Body = ActiveWorkbook.FullName
            Set myAttachments = OutMail.Attachments
            myAttachments.Add ActiveWorkbook.FullName
            .Send
        End With
        On Error GoTo 0
        MsgBox "Email sent to " & address

        Set OutMail = Nothing
        Set OutApp = Nothing


End Sub


Zoals je kunt zien is dit een macro voor een knop. Op Range A1 staat het e-mailadres.

heitieh
  dinsdag 7 april 2009 @ 13:34:16 #40
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67791894
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 11:20 schreef DaFan het volgende:
PPL ik heb een opzetje gemaakt.
Sheetnamen zijn winkelname (in mijn geval AH en Aldi gedaan). Daar staat gewoon een lijst met links producten in kolom A (met header!) en in kolom B de hoeveelheden (met header). Idem voor de sheet Aldi.

Ik heb op de eerste sheet een knop gezet maar die kan je ook verplaatsen, en deze macro erin geplaatst:
[ code verwijderd ]

Ik krijg nu op de laatste sheet (die "Overzicht" heet) een lijstje met in de linkerkolom de naam van de winkel, en in de rechterkolom een lijstje met de producten en hoeveelheden.

Als je het gemaild wil hebben moet je je mailadres maar even pmen oid.

* PM stuurt *
Burnt to the core but not broken
pi_67795625
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:25 schreef Joooo-pi het volgende:
DaFan! Wij komen wel met dezelfde antwoorden zo nu en dan

Edit: Ik zie dat je wel veel eerder was, maar ik had je post over het hoofd gezien.
Geeft niet
Jij hebt meer tijd om een compleet antwoord te geven lijkt het
pi_67795883
PPL heeft mail.
  dinsdag 7 april 2009 @ 16:16:16 #43
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67797684
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:15 schreef DaFan het volgende:

[..]

Geeft niet
Jij hebt meer tijd om een compleet antwoord te geven lijkt het
Valt mee hoor. Ik zou eerst ook niet verder aan een antwoord werken. Ik wilde alleen even proberen of het toevoegen van ".attachment = ActiveWorkbook.Fullname" in de post waar ik naar verwees, genoeg zou zijn. Het werkte net niet, maar na het raadplegen van de help van Outlook, was ik er snel uit.

heitieh
  dinsdag 7 april 2009 @ 18:30:22 #44
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_67802461
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 15:23 schreef DaFan het volgende:
PPL heeft mail.
Burnt to the core but not broken
pi_67814790
Hoe zorg ik dat die de totaal vanzelf doet ?

ik deed

Cel B12 aanklikken dan = B2 + B3 .. en dan naar beneden slepen, maar dan geeft die een error
!

OH
excel vragen gaan verder dan dit topic
http://www.ehow.com/how_4702446_sum-list-numbers-excel.html

[ Bericht 15% gewijzigd door raaavi op 08-04-2009 00:13:20 ]
pi_67817427
Gevonden dus
Welkom in het topic, als je SUM nog niet kende verwacht ik een hoop vragen van je
  woensdag 8 april 2009 @ 08:12:01 #47
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_67817483
Al iemand die weet hoe je een 'doorlopende lijst' in een Pivot krijgt? Zie boven.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:00:41 #48
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_67818231
Ik heb een klein vraagje over extrapolatie in excel.
Ik heb over 10 weken cijfers
1: 10.000
2: 9500
3: 8500
4: 8000
5: 9800
6: 9300
7: 8300
8: 8800
9: 9600
10: 8500

Hoe kan ik in excel bepalen wat de verwachte cijfers zullen zijn voor de aankomende tien weken?
(heb Excel 2003 in Nederlands)
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  woensdag 8 april 2009 @ 09:04:49 #49
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_67818319
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:00 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik heb een klein vraagje over extrapolatie in excel.
Ik heb over 10 weken cijfers
1: 10.000
2: 9500
3: 8500
4: 8000
5: 9800
6: 9300
7: 8300
8: 8800
9: 9600
10: 8500

Hoe kan ik in excel bepalen wat de verwachte cijfers zullen zijn voor de aankomende tien weken?
(heb Excel 2003 in Nederlands)
Het gemiddelde neem ik aan? anders een grafiek gebruiken.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_67818436
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:00 schreef Cuegirllie het volgende:
Ik heb een klein vraagje over extrapolatie in excel.
Ik heb over 10 weken cijfers
1: 10.000
2: 9500
3: 8500
4: 8000
5: 9800
6: 9300
7: 8300
8: 8800
9: 9600
10: 8500

Hoe kan ik in excel bepalen wat de verwachte cijfers zullen zijn voor de aankomende tien weken?
(heb Excel 2003 in Nederlands)
Met de functie FORECAST.
10 weken is niet echt een goede basis voor nog eens 10 weken forecasting.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:12:04 #51
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_67818471
quote:
Op woensdag 8 april 2009 09:10 schreef DaFan het volgende:

Met de functie FORECAST.
10 weken is niet echt een goede basis voor nog eens 10 weken forecasting.
Of de komende 2/3 weken mag ook.
Maar heb je misschien een voorbeeld hoe ik die functie dan moet gebruiken? Want ik snap de invulling vaak niet ervan.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_67818614
Je FORECAST voor week 11 is 8667.

In A1:A10 staat 1 t/m 10
In B1:B10 staan je cijfers
In A11 staat 11
In B11 staat =FORECAST(A11,B1:B10,A1:A10)

Eerste argument = de week die je wil weten (kan ook 12, 13 zijn)
Tweede = Bekende cijfers (x-as)
Derde = Lijst van je weken (y-as)

Om aan te geven dat het onbetrouwbaar is, voor week 20 wordt 8072 voorspeld, lager dan elke andere eerder resultaat.
  woensdag 8 april 2009 @ 09:22:13 #53
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_67818730
Ik snap hem .. tnx
Maar idd niet geheel betrouwbaar, zeker als je bv in de laatste week een ontzettend laag getal zet, gaan de toekomste weken in de min.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
  woensdag 8 april 2009 @ 09:28:55 #54
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67818933
Hmz, misschien moet ik ook maar eens met forecast gaan spelen om mijn kilometers/benzinekosten te gaan berekenen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_67819178
Aub
  woensdag 8 april 2009 @ 17:22:08 #56
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_67835162
Als ik een excel bestand dubbelklik om hem te openen krijg ik de volgende melding in excel:




Hoe kan ik dit oplossen?

Als ik het bestand vanuit excel zlef open lukt het me wel, alleen openen vanuit explorer krijg ik die melding.

HELP!
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  woensdag 8 april 2009 @ 17:42:56 #57
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_67835753
Heb je wel de juiste rechten in die map? Vista kan wel eens raar doen met rechten namelijk
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 8 april 2009 @ 20:31:40 #58
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67841075
In dit forum (via google) had iemand een soortgelijk probleem. Blijkt opgelost door het installeren van Service Pack 1 (voor windows).

Heb je SP1 al?
heitieh
  woensdag 8 april 2009 @ 21:00:10 #59
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_67842362
ik draai windows 7
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
pi_67842597
Wtf is Windows 7

Edit: Google

Anyway, zou niet echt op een fix rekenen, misschien is het nog gewoon een 'bug'. Niemand hier gebruikt Windows 7 afaik.
  woensdag 8 april 2009 @ 21:08:22 #61
158344 RoodWitBlauw
rasechte hollander
pi_67842705
UAC is ook uitgeschakeld. Word er echt gek van.

En waarom draait niemand Windows 7? Werkt beter dan dat verrotte Vista

En het is met alle excel-bestanden in alle mappen, van mijn externe schijf tm bureaublad


GOOGLE !!!!!

Problem:

Windows cannot find ‘path\file’

In both of these cases, Excel would open but no file would load. It took a bit of digging, but this blog post put me on to the solution - I had to unregister and regregister Excel.

The original post was originally written for Excel 2003. If you’re running 2008, here are the steps you need to follow:

1. In Excel, click the Microsoft Office Button (in the top left), click Excel Options (at the bottom of the menu box on the right), click the Advanced category, and then under the General section, clear the Ignore other applications that use Dynamic Data Exchange (DDE) check box.
2. In Windows, open a command prompt: Start > Run will get you the run dialog box. Then enter “cmd”
3. Navigate to the directory of your Excel installation. On my machine that is C:\Program Files\Microsoft Office\Office12
4. Enter this command: excel.exe /unregserver
5. then enter this command: excel.exe /regserver

[ Bericht 49% gewijzigd door RoodWitBlauw op 08-04-2009 21:15:33 ]
“YOU’RE FUCKING OUT, I’M FUCKING IN”
  donderdag 9 april 2009 @ 11:23:28 #62
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_67857340
Is er trouwens een sneltoets via toetsenbord om tussen de tabbladen van een excelmap te springen?
Ik kan alleen maar die vinden tussen verschillende excelmappen
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_67857524
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:23 schreef Cuegirllie het volgende:
Is er trouwens een sneltoets via toetsenbord om tussen de tabbladen van een excelmap te springen?
Ik kan alleen maar die vinden tussen verschillende excelmappen
control+pagedown en control+pageup

http://www.helpwithpcs.co(...)_shortcuts_excel.htm
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 9 april 2009 @ 11:28:51 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67857530
Ctrl+pgUp of PgDown
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:29:21 #65
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_67857557
Tnx
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_67857574
Ctrl-PageDown/up
pi_67857583
Moeten jullie niet aan het werk!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:59:53 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_67858728
PAUZE!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 9 april 2009 @ 17:01:47 #69
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_67869215
Zo dus maar:

Y-error bars stoppen bij 0, waarom?

Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_67869690
hoe worden je error bars gemaakt? Zijn het vaste waarden, een vast percentage van de meetwaarde of specifieke getallen uit een tabel?
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 10 april 2009 @ 01:05:42 #71
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_67883822
quote:
Op donderdag 9 april 2009 17:14 schreef Deetch het volgende:
hoe worden je error bars gemaakt? Zijn het vaste waarden, een vast percentage van de meetwaarde of specifieke getallen uit een tabel?
specifieke getallen uit een tabel...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_67885441
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 01:05 schreef maniack28 het volgende:

[..]

specifieke getallen uit een tabel...
geef eens een klein deel van je data, dat praat wat makkelijker.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_67886963
Ik kan met fixed values wel gewoon onder de 0 Y Error bars maken.
pi_67888225
de waarden van de Y-error bars moeten wel het verschil zijn ten opzichte van de meetwaarde. Voor de minima hoef je dus niet -1oid in te vullen want dan komt hij - -1 dus +1 dus boven de y-waarde
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 10 april 2009 @ 11:01:25 #75
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_67889743
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 10:16 schreef Deetch het volgende:
de waarden van de Y-error bars moeten wel het verschil zijn ten opzichte van de meetwaarde. Voor de minima hoef je dus niet -1oid in te vullen want dan komt hij - -1 dus +1 dus boven de y-waarde
Duh

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
dt/dz   rn200m       rn20m     stdev rn200m   stdev rn20m
-18,5   526,7825   729,513   0   0
-17,5   1023,1184   1574,3916   874,02643 1255,6757
-16,5   1291,2629   2154,0955   902,75611   1732,0488
-15,5   1142,6284   1680,8137   625,25938   1417,4396
-14,5   1466,04   2317,6192   1021,5296   2033,9102
-13,5   1487,7315   2219,6034   1117,4483   2059,2581
-12,5   1728,8095   2522,1187   1608,9021   2618,0033
-11,5   1698,1578   2677,0718   1476,4634   2484,1597
-10,5   1706,8493   2545,4853   1470,6236   2425,2449
-9,5   1739,7061   2561,7151   1478,9984   2296,9521
-8,5   1718,6681   2428,2981   1406,4411   2195,3171
-7,5   1711,995   2362,4395   1424,8286   2150,4955
-6,5   1669,6711   2358,0995   1441,2325   2081,8661
-5,5   1629,6963   2376,4562   1436,7374   2044,4289
-4,5   1589,1191   2487,3518   1412,6021   2212,2418
-3,5   1676,7831   2774,1953   1472,9662   2525,0619
-2,5   1658,7803   2797,2937   1512,3788   2535,7464
-1,5   1655,124   2993,0559   1625,451   2429,8887
-0,5   1681,8561   2943,7486   1562,4437   2286,8696
0,5   1690,2288   3019,1526   1598,9254   2612,5752
1,5   1807,535   3441,3258   1796,4882   3005,7912
2,5   1752,4091   3620,9226   1652,7897   3087,3361
3,5   1722,9421   3736,7741   1712,5205   3407,0881
4,5   1667,683   3574,3   1524,551   3077,1358
5,5   1693,177   3542,2974   1621,3014   2835,2704
6,5   1822,9331   4076,124   1826,6977   3308,6881
7,5   1624,2091   3440,5304   1596,724   2851,2371
8,5   1846,467   4035,0052   1610,0168   3052,765
9,5   1655,3329   3954,7385   1552,518   3479,7385
10,5   1831,3043   4612,0833   1889,8869   3683,1887
11,5   1862,2843   4246,1624   1990,745   4302,9974
12,5   1571,8037   4854,9251   1537,1725   3817,4778
13,5   1958,3974   6103,011   1890,0747   6342,5214
14,5   1808,9295   4990,5699   1987,7711   5191,8278
15,5   1644,3516   4969,8418   1711,2216   4057,3973
16,5   1706,9632   4590,3087   1826,7164   3985,1427
17,5   1830,7772   4939,0153   1705,6821   4345,431
18,5   1924,5073   5398,7729   2011,0789   4188,7588
19,5   1948,7595   5569,3268   1765,5972   4880,1014
20,5   1794,8704   5289,4117   1931,8686   4552,5796
21,5   2263,7836   5722,9258   1888,8512   4407,607
22,5   1388,3598   4619,4869   1419,9651   3821,8469
23,5   1951,683   6003,0082   1805,0081   5010,276
24,5   1922,6651   5007,2393   1964,6384   4733,0024
25,5   1966,4197   5976,5423   1661,14   4157,262
26,5   1946,5489   5599,1324   1946,4134   5705,3246
27,5   2340,7276   4766,9584   2036,0108   4498,3891
28,5   2126,6207   5737,5183   2003,039   4365,6788
29,5   1810,1841   5744,6787   1545,8428   6444,8178
30,5   1992,6411   6468,7109   1303,1198   5888,842
31,5   2308,2251   6379,0372   1633,1696   4806,1542
32,5   2411,2313   6063,7748   1957,3919   4577,2592
33,5   1793,9978   8200,8558   1347,6963   8157,6151
34,5   1531,0835   5026,0105   1452,6572   3846,8863
35,5   2082,0428   8865,6768   1627,0162   8154,174
36,5   2242,349   6486,2636   1424,1571   5943,9286
37,5   2550,5436   10683,961   2006,2605   8547,8387
38,5   1258,3311   9073,59   1037,2771   5030,3077
39,5   1746,0625 11224,509   1703,0269 10398,898
40,5   1700,4425   4319,658   1148,3675   2188,3827
41,5   2958,2518   12226,598   1699,6763   9748,7188
42,5   2480,753   4247,012   766,943   1494,228
43,5   3059,985   12355,942   1096,092   13741,647
44,5   3001,8381   14414,589   1099,8061   13710,202
45,5   3869,6163   4348,2563   579,79449   963,07807
46,5   3254,1012   12787,888   921,07475 13673,413
47,5   2504,7125   6760,2225   861,78867   2458,6525
48,5   2614,3183   8855,3167   658,77185   2849,964
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_67897799
bij mij werkt het met dezelfde getallen wel. Welke versie van excel draai je
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:15:55 #77
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_67919567
2003
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 11 april 2009 @ 15:45:41 #78
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67925181
quote:
Op zaterdag 11 april 2009 11:15 schreef maniack28 het volgende:
2003
Is niet veel mis mee hoor.
heitieh
pi_67946949
Ik heb een Excel programma met 1618 rijen, maar wat ik nu moet doen is dat ik daarvan 70 willekeurige groepen samenstel van 23 rijen ( dus bijvoorbeeld 1 390 272 305 264 ect ect ect...)
Maar is dit mogelijk met Excel? kan ik 70 wilekeurige groepen maken of heb ik een ander programma nodig die alle groepen samenstelt?
Een enkele rij mag ook maar maar 1 keer gebruikt worden. Dus dit mag niet: (1 ect ect ect) en ( 1 ect ect).

Thanx!
pi_67950286
Hm moet kunnen. Wordt wel leuk uitvogelen, wordt iets met een array maar dat ken ik niet zo goed
pi_67961729
Ik heb nog wat mensen gevraagd en ze zeiden dat je het met deze formule moet doen:
quote:
=RANDBETWEEN(1,1618)
Maar mijn probleem is dan natuurlijk dat dat unieke gekozen nummer opnieuw gekozen zal worden voordat alle nummers 'aan de beurt' zijn geweest. Weet iemand misschien hoe dit opgelost kan worden?
pi_67962643
Ik zat te denken aan deze constructie:

Ik maak een macro, waarin het volgende gebeurd:
- Er wordt een random nummer gekozen tussen 1 en 1618
- Die wordt vergeleken met een array aan nummers
- Deze array wordt gevuld door nummers die al een keer gekozen zijn
- Als het nummer voorkomt in de array, is hij al gekozen, en wordt er een nieuw random nummer gekozen.

Als je dit 70 keer doet, heb je 1 groep. Dan begin je de 2e. Alle al gekozen nummers komen wel in 1 array terecht.

Ik weet alleen niet of een array wel 1600 cijfers kan bevatten. En waarschijnlijk is het niet de snelste macro

Morgen zal ik eens kijken.
pi_67974560
Zo maar even...
Ik heb eerst een macro gemaakt (aan een button gehangen) die 70 groepen maakt en de cellen leegt. Was even handig voor mezelf maar ik zet hem er maar even bij:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Private Sub CommandButton1_Click()

Cells.Clear

For i = 1 To 70
    Cells(1, i).Value = "Groep " & i
Next i

End Sub


Daarna de hoofdcode aan een andere button.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Private Sub CommandButton2_Click()

Dim max_index, temp, a, b, c, i, j, k As Integer
Dim arrValues(1 To 1618) As Variant
a = 1
b = 1
c = 1
i = 1
j = 0
k = 1

max_index = 1618

For k = 1 To 1618
    arrValues(k) = k
Next k

For i = 1 To max_index
    j = Int((max_index * rnd) + 1)
    temp = arrValuesi
    arrValuesi = arrValues(j)
    arrValues(j) = temp
Next i

For a = 1 To 1618
    b = b + 1
    
    If a Mod 23 = 0 Then
        c = c + 1
        b = 2
    End If
    Cells(b, c).Value = arrValues(a)
   
Next a
    
End Sub


Nu heb ik 70 groepen van 23 nummers, en nog eens 9 losse nummers (1618 is niet deelbaar door 23 :P )
In mijn volgende post zal ik uitleggen wat de macro doet.
pi_67974670
Waar je i ziet staan, moet zijn haakje open - i - haakje sluiten, dus even zelf aanpassen.

Ok de eerste code is simpel; leeg alle cellen, en vul de eerste rij met 70x "Groep " en daarachter 1 t/m 70.

1
2
3
For k = 1 To 1618
    arrValues(k) = k
Next k

Hier vul ik een array met 1618 cijfers, gewoon positie 1 in de array is nummer 1, etc tot 1618.

1
2
3
4
5
6
For i = 1 To max_index
    j = Int((max_index * rnd) + 1)
    temp = arrValuesi
    arrValuesi = arrValues(j)
    arrValues(j) = temp
Next i

Hier wordt het eerste nummer gepakt, en daarna een random nummer verzonnen tussen 1 en 1618, en deze twee worden met elkaar omgewisseld. Lijkt mij random genoeg.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
For a = 1 To 1618
    b = b + 1
    
    If a Mod 23 = 0 Then
        c = c + 1
        b = 2
    End If
    Cells(b, c).Value = arrValues(a)
Next a

Hier wordt door de hele array heengelopen, en opgeknipt in stukken van 23 (Mod berekent het restgetal als je deelt, dus 7 Mod 3 = 1). Hiermee kan je dus zien wanneer de ene groep afgesloten wordt en je naar de volgende moet.

Hoop dat het zo duidelijk is :)
pi_67980650
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:26 schreef DaFan het volgende:
Zo maar even...
Ik heb eerst een macro gemaakt (aan een button gehangen) die 70 groepen maakt en de cellen leegt. Was even handig voor mezelf maar ik zet hem er maar even bij:
[ code verwijderd ]

Daarna de hoofdcode aan een andere button.
[ code verwijderd ]

Nu heb ik 70 groepen van 23 nummers, en nog eens 9 losse nummers (1618 is niet deelbaar door 23 )
In mijn volgende post zal ik uitleggen wat de macro doet.
Bedankt.
  maandag 13 april 2009 @ 19:13:57 #86
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67982842
quote:
Op maandag 13 april 2009 13:26 schreef DaFan het volgende:
Zo maar even...
Ik heb eerst een macro gemaakt (aan een button gehangen) die 70 groepen maakt en de cellen leegt. Was even handig voor mezelf maar ik zet hem er maar even bij:
[ code verwijderd ]

Daarna de hoofdcode aan een andere button.
[ code verwijderd ]

Nu heb ik 70 groepen van 23 nummers, en nog eens 9 losse nummers (1618 is niet deelbaar door 23 )
In mijn volgende post zal ik uitleggen wat de macro doet.
Mooi gemaakt

moet de term "Randomize" nog ergens tussen?

heitieh
pi_67983583
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:13 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Mooi gemaakt

moet de term "Randomize" nog ergens tussen?

Dat doet deze regel:
j = Int((max_index * rnd) + 1)

rnd = random getal tussen 0 en 1. Max_index is het hoogste getal, en Int rond het getal af.
  maandag 13 april 2009 @ 20:34:20 #88
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_67985132
quote:
Op maandag 13 april 2009 19:40 schreef DaFan het volgende:

[..]

Dat doet deze regel:
j = Int((max_index * rnd) + 1)

rnd = random getal tussen 0 en 1. Max_index is het hoogste getal, en Int rond het getal af.
yep, ik heb het gelezen. Maar ik dacht dat je vooraf de random generator reset met "Randomize".

Enfin. Mooi gemaakt.
heitieh
pi_67985244
Dankuwel, was er zelf ook wel blij mee, want had zelf nog nooit met arrays gewerkt.
  dinsdag 14 april 2009 @ 11:32:15 #90
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_68000065
Ik wil in VBA hetzelfde kunnen als met vlookup, maar ik krijg het niet aan de praat:
1
2
3
4
Private Sub update_form()
     TextBox1.Text = Sheet3.range("L2:T10").Find(What:=ComboBox1.Value).Offset(0, 1)
  
End Sub

Wat klopt er niet aan deze code? Ik krijg een syntax error Het is sowieso een rotfunctie, erg onoverzichtelijk.

[ Bericht 20% gewijzigd door Hi_flyer op 14-04-2009 11:47:55 ]
  dinsdag 14 april 2009 @ 12:05:54 #91
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_68001198
En laat maar, ik heb een hele stomme beginnersfout gemaakt
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:07:10 #92
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_68007150
quote:
Op maandag 6 april 2009 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Kijk deze plaatjes:
Blad1:
Klik

Blad2:
Klik

Achter die ene knop staat de volgende code:
[ code verwijderd ]

Aan het einde van de maand klik je op die knop en je veld op blad 1 wordt geleegd en de gegevens gaan naar blad 2.

Beste mensen,
Ik ben al een poos aan het stoeien met de code die Joooo-pi gemaakt had, maar het levert nog niet het gewenste resultaat op. Het werkt nu gedeeltelijk, ik heb de code wat aangepast:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
Private Sub CommandButton1_Click()
col = 0
 i = 1
 Do 
 If Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = "0" Then col = i
 i = i + 1
 Loop Until Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = ""
 If col = 0 Or col > 26 Then
 MsgBox "Maand niet gevonden!" & col
 Exit Sub
 End If
 
 Worksheets("Blad1").Range("N2:N13").Select
 Selection.Copy
 Worksheets("Blad2").Select
 Worksheets("Blad2").Cells(2, col).Select
  Selection.PasteSpecial Paste:=xlValues, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
 Sheets(1).Select
  'Range("B3:M31").Clear
 Range("A1").Select
MsgBox "overzetten klaar"
End Sub

Het werkt in zoverre, dat de waarden nu wel gekopieerd worden en verplaatst naar blad 2, maar naar de verkeerde kolom. In de code geef ik volgens mij aan dat de code de eerste kolom moet nemen waar als waarde 0 staat. Hij kopieert echter naar de kolom naast de laatste kolom waar 0 staat. Ik heb al zitten kijken (voor zover ik wat van VBA afweet ) maar ik krijg het niet aan de praat.......
Hulp zou welkom zijn!

[ Bericht 1% gewijzigd door ruudtb205 op 14-04-2009 15:12:53 ]
Leven is leren!
pi_68007451
Then col = i - 1

Of

Worksheets("Blad2").Cells(2, col-1).Select

Gewoon ergens 1 vanaf trekken is altijd lekker makkelijk
  dinsdag 14 april 2009 @ 15:44:55 #94
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_68008458
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:15 schreef DaFan het volgende:
Then col = i - 1

Gewoon ergens 1 vanaf trekken is altijd lekker makkelijk
Dat werkt gedeeltelijk: hij kopieert het nu wel naar de kolom waar de waarde 0 staat in cel 2, maar hij doet dat naar cel Y2. De eerste cel waar de waarde 0 staat is echter(op dit moment) i2. Als ik de knop meerder malen achter elkaar indruk worden achtereenvolgens de kolommen Y, W, U,S (in die volgorde) gevuld, in plaats van de kolommen i, K, M etc. Het lijkt alsof de loop achteraan begint met zoeken, maar ik zie niet waarom en ook niet of ik de zoekvolgorde kan omdraaien. Het zal wel logisch zijn, maar voor mij even niet......
Leven is leren!
pi_68012555
Ik heb reeds erg veel hulp ontvangen via dit forum en erg veel dank daarvoor maar heb nog een vraagje. De vorige keer hebben jullie me uitgelegd hoe ik via vlookup ervoor kan zorgen dat ik een tekst weergegeven krijg bij het invullen van een bapaald nummer in een cel. Nu moet ik iets soortgelijks doen maar dan met ranges. Ik wil nl dat er een prijs tevoorschijn komt in een cel als de hoeveelheid binnen een bepaalde range valt. Dus bv. Als de hoeveelheid tussen 1-5 kg zit dan kost dit 5 euro maar zit deze tussen 5-10 dan bv 10 euro. Heeft iemand hier ervaring mee?

Dank voor de hulp


Gr
  dinsdag 14 april 2009 @ 17:42:34 #96
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68012690
=als(1>GEWICHT<5;"¤5";als(5>GEWICHT<10;"¤10";"FOUT!"))

Zoiets? Gewicht moet je dus vervangen door de cel waar het gewicht in staat..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68012871
Kan je ook beter met een VLOOKUP doen. Zal zo even uitleggen hoe, ga eerst ff hapje eten.
(IF werkt prima als je maar 2 waardes hebt, dan is het niet de moeite, maar als je er 100 hebt...tja).
pi_68013133
Hoop dat het zo duidelijk is;

Formule in E3:
1=VLOOKUP(D3,$A$3:$B$5,2,1)

En naar beneden getrokken.

Als de exacte waarde niet gevonden wordt zoekt hij de dichtstbijzijnste, naar beneden toe. Komt door de 1 aan het eind

Ik heb 5.01 en 10.01 gebruikt omdat je zegt 1-5 en 5-10 (wat is 5 dan? 5 euro of 10 euro).
Maar dat kan je zelf aanpassen natuurlijk.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:00:25 #99
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68013243
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 17:48 schreef DaFan het volgende:
Kan je ook beter met een VLOOKUP doen. Zal zo even uitleggen hoe, ga eerst ff hapje eten.
(IF werkt prima als je maar 2 waardes hebt, dan is het niet de moeite, maar als je er 100 hebt...tja).
Dat vergeet ik inderdaad altijd Maximaal 7 met alles ouder dan Excel2007, toch?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68013412
TOP Thx again!!!Werkt perfect!
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:12:23 #101
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68013568
Eerste vraag hier
Vast al vaker gevraagd...
Is het mogelijk om 1 rij (Horizontaal) mee te laten scrollen.
Als je bijvoorbeeld onderaan een SOM hebt staan, en je scrolt naar beneden, de SOM rij meeschuift.
  dinsdag 14 april 2009 @ 18:36:16 #102
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68014316
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:12 schreef drummerdude het volgende:
Eerste vraag hier
Vast al vaker gevraagd...
Is het mogelijk om 1 rij (Horizontaal) mee te laten scrollen.
Als je bijvoorbeeld onderaan een SOM hebt staan, en je scrolt naar beneden, de SOM rij meeschuift.
Je kan volgens mij op 2 manieren werken, maar beide manieren zijn niet precies zoals jij het wil hebben.

1. Je kan "titels blokkeren". Selecteer de rij die je als eerste wilt laten scrollen en ga naar Venster --> Titels blokkeren.

2. Je kan je welkblad splitsen. Dan kun je bijvoorbeeld in de bovenkant werken, terwijl de onderkan blijft staan. Dat kan zowel horizontaal als vertikaal. Rechts en boven de scrollbalken kun je met je muis een <-> pijltje maken. Als je daarop klikt en schuift, kun je splitsen.

Succes!
heitieh
pi_68015489
Een middelste rij kan je niet vastzetten.

@hoek: Np
pi_68015810
Kan je in een kolom van 24 rijen een formule zoals "=RANDBETWEEN(1,365)" aflopen sorteren?
Want als ik kolom A selecteer vervolgens Data - > Sort doe, krijg ik niks aflopends te zien.
pi_68016287
Nee, bij elke bewerking die je doet op je sheet gaan er weer nieuwe cijfers gemaakt worden. Dit kan je oplossen door de Random te doen, dan de kolom te kopiëren, en dan op een andere kolom rechtermuisknop -> Plakken speciaal -> Waarden. Dan staan ze 'vast' en kan je ze dus gaan sorteren.
pi_68016908
Terugkomende op mijn vorige vraag. Het werkt perfect alleen nu ga ik het mezelf weer wat moeilijker maken. Kan ik het ook zo doen dat deze waarde anders word als ik de aankoop wordt gedaan in een ander gebied. Bv als er een tussen de 0-5 kg wordt afgenomen in Nederland dan kost het 5 euro maar als er tussen de 0-5 kg wordt afgenomen in Mexico dan kost het bv 4 euro.
Het werkt tot nu toe perfect met de ranges maar zou handig zijn als ik onderscheid kan aanbrengen per locatie, anders moet ik per locaite de formule telkens herhalen....

Hoop dat het kan.

Thanks again

GR
pi_68017164
Tuurlijk ;)


H2
1=VLOOKUP(F2,$A$2:$C$4,MATCH(G2,$A$1:$C$1,0),1)
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:04:02 #108
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68017204
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:02 schreef DaFan het volgende:
Tuurlijk

[ afbeelding ]
H2
[ code verwijderd ]
Grappig, 10 kilo verzenden naar Mexico is goedkoper dan naar mn buurman
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68017241
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:04 schreef qu63 het volgende:

[..]

Grappig, 10 kilo verzenden naar Mexico is goedkoper dan naar mn buurman
Misschien woont hoek21 wel in Honduras
  dinsdag 14 april 2009 @ 20:21:15 #110
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68017854
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 20:04 schreef DaFan het volgende:

[..]

Misschien woont hoek21 wel in Honduras
Dan zou Mexico alsnog goedkoper zijn!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68018613
Hoek woont in Mexico City en alles is hier goedkoper!! Dank voor jullie hulp!

GR
pi_68019847
Lekker, kom ik je van de zomer even opzoeken
Nog meer vragen?
pi_68028400
Ik heb een vraagje over excel.

ik wil de transportkosten voor transport via 2 terminals vergelijken.
Nu wil ik de als functie gebruiken dat hij aangeeft welke het goedkoopst geeft.

Bij voorbeeld terminal A is 300 euro en terminal B is 400 euro.

Dan wil ik dat hij automatisch aangeeft dat terminal A de goedkoopste is.
En mocht ik het veranderen dat die keuze automatisch meeveranderd.

Hoe moet ik die formule opstellen? Zelf kom ik er niet uit.
bier
pi_68028474
=als(çel1<cel2;cel1;cel2)
pi_68028614
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
=als(çel1<cel2;cel1;cel2)
~

Thank you:)
bier
pi_68028909
quote:
Op woensdag 15 april 2009 01:25 schreef Neemmijnietserieus het volgende:
=als(çel1<cel2;cel1;cel2)
Dit is hetzelfde als min(cel1; cel2) (wat korter is).

Echter heb je dan wat je wilt? Je wilt niet de waarde van cel2 maar de naam. Toch?
pi_68028959
quote:
Op woensdag 15 april 2009 02:26 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

Dit is hetzelfde als min(cel1; cel2) (wat korter is).

Echter heb je dan wat je wilt? Je wilt niet de waarde van cel2 maar de naam. Toch?
Hij wil de als formule en als hij een waarde wenst dan wordt het toch simpel:
=als(cel1<cel2;"terminal a";"terminal b")
pi_68030278
quote:
Op woensdag 15 april 2009 02:35 schreef Neemmijnietserieus het volgende:

[..]

Hij wil de als formule
de MIN doet exact het zelfde en is korter en duidelijker
quote:
en als hij een waarde wenst dan wordt het toch simpel:
=als(cel1<cel2;"terminal a";"terminal b")
dat klopt
pi_68030322
Nutteloze discussie. Het moet met een ALS als je de Terminal naam wil die bij de laagste waarde hoort.

Het kan nog wel ingewikkelder hoor
  woensdag 15 april 2009 @ 09:38:07 #120
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_68031200
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 15:07 schreef ruudtb205 het volgende:

[..]

Beste mensen,
Ik ben al een poos aan het stoeien met de code die Joooo-pi gemaakt had, maar het levert nog niet het gewenste resultaat op. Het werkt nu gedeeltelijk, ik heb de code wat aangepast:
[ code verwijderd ]

Het werkt in zoverre, dat de waarden nu wel gekopieerd worden en verplaatst naar blad 2, maar naar de verkeerde kolom. In de code geef ik volgens mij aan dat de code de eerste kolom moet nemen waar als waarde 0 staat. Hij kopieert echter naar de kolom naast de laatste kolom waar 0 staat. Ik heb al zitten kijken (voor zover ik wat van VBA afweet ) maar ik krijg het niet aan de praat.......
Hulp zou welkom zijn!
Ik ben er uit! Het was - als altijd - eigenlijk heel simpel: Ik had als code:
1
2
3
4
5
6
col = 0
 i = 1
 Do 
 If Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = "0" Then col = i - 1
 i = i + 1
 Loop Until Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = ""


Die heb ik gewijzigd in:
1
2
3
4
5
6
7
col = 1
 i = 1
 Do
 i = i + 1
 If Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = "0" Then col = i
 
 Loop Until Worksheets("Blad2").Cells(2, i).Value = "0"


Was even experimenteren, waarbij Excel een paar keer vast liep, maar via trial en error kom je toch ver, blijkt wel....Joooo -pi, bedankt voor de aanzet!
Leven is leren!
  woensdag 15 april 2009 @ 10:22:01 #121
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68032274
quote:
Op woensdag 15 april 2009 09:38 schreef ruudtb205 het volgende:

[..]

Ik ben er uit! Het was - als altijd - eigenlijk heel simpel: Ik had als code:
[ code verwijderd ]

Die heb ik gewijzigd in:
[ code verwijderd ]

Was even experimenteren, waarbij Excel een paar keer vast liep, maar via trial en error kom je toch ver, blijkt wel....Joooo -pi, bedankt voor de aanzet!
Ik had je vorige post gemist, helaas. Leuk dat je er uit bent gekomen!
heitieh
pi_68046105
http://www.2shared.com/file/5360497/38ab11b8/Map1.html

Nog een probleempje:)

Als ik in cellen B4 en D4 een terminal intyp (bv Born) wil ik het zo hebben dat dan automatisch het aantal kilometers te zien is. Die terminals en kilometers staan in werkblad 2.
Ik heb nu een formule ingevoerd echter haalt die het aantal kilometers door elkaar. Hoe kan ik het zo krijgen dat het juiste aantal kilometers verschijnt als ik een plaatsnaam in typ?
bier
  woensdag 15 april 2009 @ 19:32:07 #123
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68048976
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 18:36 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Je kan volgens mij op 2 manieren werken, maar beide manieren zijn niet precies zoals jij het wil hebben.

1. Je kan "titels blokkeren". Selecteer de rij die je als eerste wilt laten scrollen en ga naar Venster --> Titels blokkeren.

2. Je kan je welkblad splitsen. Dan kun je bijvoorbeeld in de bovenkant werken, terwijl de onderkan blijft staan. Dat kan zowel horizontaal als vertikaal. Rechts en boven de scrollbalken kun je met je muis een <-> pijltje maken. Als je daarop klikt en schuift, kun je splitsen.

Succes!
Super! Ik ben helemaal gelukkig. Ik heb nummer 1 geprobeerd, maar het is meteen de goede
Nu heb ik nog een probleempje. Ik ben bezig met een opdracht voor school, een praktische opdracht. Ik heb besloten een Excel sheet over wielrennen te maken. Een trainingslogboek, en een berekening van afstand/tijd/km/u.
Vraag 1
Ik heb 1 klein combo gemaakt van cellen die op elkaar reageren (zie screen). Deze berekenen, als je 2 getallen invult (bijvoorbeeld afstand en tijd) de bijhorende waarde (hier dus KM/U). Op de tabellen zelf werkt dit goed, maar degenen die zijn ingevuld beginnen rare dingen te doen(Zie screen). Hoe zorg ik dat die vage dingen er niet komen?
Vraag 2
Op school moesten we een oefenexamen maken van economie, waar ook Excel in verwerkt was (Compex). Hier wilde ik van 1 vraag de berekening graag zien. Dat ging niet, want zodra je op een cel waar een formule in moest staan ging staan (met de muis dan ) stond er niks in de formulebalk. Is dit ook te doen in Excel 2007? (Dat was 2004, voor de duidelijkheid)
Vraag 3
De laatste vraag. Ik heb bij km/u e.d. ernaast staan welke eenheid er in gezet moet worden. Dit is bijvoorbeeld uur of kilometer. Ik wil, dat als er minder dan 1 of 1 staat, er uur staat. Als er meer dan 1 staat, er uren staat. Dit is hetzelfde verhaal bij de kilometer(s). Ik heb wat proberen zitten prutsen met de ALS functie, maar ik kreeg het niet werkend. Iemand een idee?

Screen

Misschien komen er nog meer vragen, maar dat was het voorlopig.

[ Bericht 0% gewijzigd door drummerdude op 15-04-2009 19:40:11 ]
pi_68048978
Bij mij werkt het prima Italiaan.
Kan je trouwens in B4 en D4 geen data validation gebruiken, met een dropdown vanuit Afstanden!B1:M1 ?
pi_68049058
Vraag 2 kan je doen door cellen te locken.

Vraag 3:
M3 =ALS(L3<1;"Kilometer";"Kilometers")
etc.
  woensdag 15 april 2009 @ 19:38:50 #126
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68049239
Die werkt niet. Ik heb hem nu wel op Kilometers, maar niet meer op Kilometer.
Bedankt voor vraag 2
  woensdag 15 april 2009 @ 19:40:42 #127
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68049306
Vraag 1 trouwens even afgemaakt
pi_68049309
M3 =ALS(L3<=1;"Kilometer";"Kilometers")

Kleiner gelijk
  woensdag 15 april 2009 @ 19:42:34 #129
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68049369
Super, hij doet het
  woensdag 15 april 2009 @ 20:11:03 #130
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68050343
Misschien nog een antwoord op vraag 1?
Sorry voor het gespam, maar loop er nu nog een keer op vast
pi_68050429
quote:
Op woensdag 15 april 2009 19:32 schreef DaFan het volgende:
Bij mij werkt het prima Italiaan.
Kan je trouwens in B4 en D4 geen data validation gebruiken, met een dropdown vanuit Afstanden!B1:M1 ?
Als ik venlo intyp komt er 300 te staan ipv 201. en zo zijn er nog wel wat voorbeelden dat hij de kilometers van andere plaatsen door elkaar haalt.

validation kan tog alleen van hetzelfde werkblad?
bier
  woensdag 15 april 2009 @ 20:14:17 #132
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68050442
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:11 schreef drummerdude het volgende:
Misschien nog een antwoord op vraag 1?
Sorry voor het gespam, maar loop er nu nog een keer op vast
Ik snap niet echt wat je met dat blokje berekening wil doen eigenlijk?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68050488
drummerdude: Ik snapte je vraag niet precies dus die sloeg ik over

italiaan: Je mist het laatste argument, de "0":
=HLOOKUP(B4,Afstanden!B1:M2,2,0)

Nu pakt hij Veendam omdat die er wel op lijkt, die 0 geeft een exact match aan.

Validation kan wel van een ander werkblad maar dan moet je je waardes een named range maken (Insert -> Name)
  woensdag 15 april 2009 @ 20:17:46 #134
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68050569
Drummerdude:
In L5-> "=L3/L4" (dan heb je dus de gemiddelde snelheid)
Dat is volgens mij het enige wat je wil berekenen, toch?

En dan kan je het hele "berekeningen"-blok weghalen
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 15 april 2009 @ 20:20:47 #135
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68050689
Misschien is het handig als ik hem even upload
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=ptm1ZBq1qVD1OTvx5xo3Qag
Het is voor het gemak even op Google.
In de bovenste getallen invullen, dan komt het aan de onderkant er weer uit.
Als je 1 uur lang 25 kilometer per uur hebt gefietst, heb je 25 kilometer gefietst.
Zo kun je alles, alle kanten op berekenen.
pi_68050764
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:15 schreef DaFan het volgende:
drummerdude: Ik snapte je vraag niet precies dus die sloeg ik over

italiaan: Je mist het laatste argument, de "0":
=HLOOKUP(B4,Afstanden!B1:M2,2,0)

Nu pakt hij Veendam omdat die er wel op lijkt, die 0 geeft een exact match aan.

Validation kan wel van een ander werkblad maar dan moet je je waardes een named range maken (Insert -> Name)
Bedankt het is gelukt(Y)
bier
pi_68050862
Ik snap echt niet wat je doet
  woensdag 15 april 2009 @ 20:30:04 #138
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68051089
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:20 schreef drummerdude het volgende:
Misschien is het handig als ik hem even upload
http://spreadsheets.google.com/ccc?key=ptm1ZBq1qVD1OTvx5xo3Qag
Het is voor het gemak even op Google.
In de bovenste getallen invullen, dan komt het aan de onderkant er weer uit.
Als je 1 uur lang 25 kilometer per uur hebt gefietst, heb je 25 kilometer gefietst.
Zo kun je alles, alle kanten op berekenen.
Je vult in L3 toch je gefietste kilometers in? En in L4 de tijd die je dat gekost heeft? En L5 rekend toch uit hoe hard je dan gemiddeld per uur gefietst hebt?

Wat je nu in L7 hebt staan is L4*L5, maar dat komt weer niet overeen met L3...
Je zou wel gemiddeld 40 km/u kunnen rijden gedurende 15 kilometer, maar dan heb je dus 0,375 uur (oftewel 22 en een halve minuut) gefietst. Maar dat had je dus beter in L3 in kunnen vullen...
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 15 april 2009 @ 20:36:36 #139
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68051355
Als je bijvoorbeeld de afstand dat je gefietst hebt, en de gem snelheid weet, en je wilt de tijd berekenen. Dan kan je dit door deze formules doen. (vul dus gem sn. en tijd in). Als je dan in het berekeningsstuk kijkt, zie je dan bij Gem snel. dit staan: #DEEL/0! . Hoe krijg je dat eruit, of onzichtbaar?
pi_68051664
Oh zo je wil aan de hand van 2 cellen van de bovenste één van de onderste invullen?

Je moet er ff een ISERROR omheen bouwen.

Zoiets:
=ALS(ISERROR(formule);"";formule)

of als je L3/L2 hebt (voorbeeld)
=ALS(L2=0;"";L3/L2)
  woensdag 15 april 2009 @ 20:45:50 #141
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68051725
L3 = in te vullen, of leeg
L4 = in te vullen, of leeg
L5 = in te vullen, of leeg

L7 = "=ALS(L3="";L4*L5;L3)"
L8 = "=ALS(L4="";L5/L3;L4)"
L9 = "=ALS(L5="";L3/L4;L5)"

Zoiets?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 15 april 2009 @ 20:46:18 #142
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68051744
Ik wist dat ik sneller moest zijn
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68051778
  woensdag 15 april 2009 @ 20:50:04 #144
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68051890
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:46 schreef qu63 het volgende:
Ik wist dat ik sneller moest zijn
Me too ...

heitieh
pi_68051987
Ik zit alleen maar keihard te F5en, jeweet
  woensdag 15 april 2009 @ 20:53:18 #146
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_68052027
SUPER! Beide! Ik heb nu alles helemaal kloppend. Jullie zijn geweldig!
  woensdag 15 april 2009 @ 21:16:55 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68052906
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:52 schreef DaFan het volgende:
Ik zit alleen maar keihard te F5en, jeweet
Vandaar die views!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68057381
Ja Mexico heeft weer een vraagje. Hoe kan ik mijn voorwaardelijke opmaak in een Pivottable (draaitabel) behouden? Ik wel mijn rapporten gewoon met rasterlijnen hebben, maar het springt telkens terug als ik iets verander. Ik las ergens dat je dit niet kan veranderen maar leek me niet logisch. Heeft een van jullie enig idee?

GR
  woensdag 15 april 2009 @ 23:36:27 #149
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68057912
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:19 schreef hoek21 het volgende:
Ja Mexico heeft weer een vraagje. Hoe kan ik mijn voorwaardelijke opmaak in een Pivottable (draaitabel) behouden? Ik wel mijn rapporten gewoon met rasterlijnen hebben, maar het springt telkens terug als ik iets verander. Ik las ergens dat je dit niet kan veranderen maar leek me niet logisch. Heeft een van jullie enig idee?

GR
Ik niet iig, maar DaFan zal wel antwoorden (maar ik was iig eerder )
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 16 april 2009 @ 00:15:45 #150
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_68058814
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:09 schreef ruudtb205 het volgende:
[..]
@Joooo-pi : Bedankt, dat ziet er uit als een heel goed begin. Ik ga eens even uitproberen of het precies doet wat ik wil. Als ik de code zo bekijk komt het in ieder geval een heel eind in de richting!
Ruudtb205, ik weet niet of je het forum nog volgt. Maar mijn inziens kan je dit soort werk beter in Acces (of wellicht een ander database programma) doen. Hoewel ik zelf een groot fan ben van Excel ben ik er door ervaring achtergekomen dat Acces beter is in het beheren van lijstjes (urenoverzichten, adresboeken, mp3-collecties etc) en het genereren van rapporten (week-, jaar overzichten, betalings achterstanden etc) op basis daarvan.

Excel is naar mijn mening beter voor rekenwerk, of opschonen van data of de wat kleinere Quick and Dirty lijstjes. Maar als je een gestructeerde groeiende database wilt beheren dan is een database programma ideaal en ik denk dat een bedrijfs administratie daar zeker aan voldoet.

Acces heeft een wat lastige leercurve als je er kaal aan begint. Als je er oren naar hebt kan ik je wel een eindje op weg helpen. Stuur maar even een berichtje anders.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_68060712
quote:
Op woensdag 15 april 2009 23:36 schreef qu63 het volgende:

[..]

Ik niet iig, maar DaFan zal wel antwoorden (maar ik was iig eerder )
Voor Pivottables moet je niet bij mij zijn...
  donderdag 16 april 2009 @ 08:19:34 #152
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68061144
quote:
Op donderdag 16 april 2009 07:15 schreef DaFan het volgende:

[..]

Voor Pivottables moet je niet bij mij zijn...
oh
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 16 april 2009 @ 10:39:43 #153
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_68064314
Nu het woord Access hier is gevallen: Weet iemand hier een goede Access cursus?

Heb nauwelijks ervaring met Access (gebruik gemaakt van door een collega opgezette queries en er zelf een paar aangepast) en blijf in Excel steken bij Pivots, Vlookup en wat Macro's als ik in lange sheets repeterende zaken moet aanpassen.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:32:13 #154
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68070347
Is het mogelijk, in excel, om een staafdiagram te hebben met daar doorheen nog 1 lijn om de totale progressie weer te geven?
Als ik via de wizzard kijk zie ik alleen maar staafdiagrammen of lijndiagrammen maar geen combi's.

Of willen we nu iets dat echt niet kan?
***
pi_68070496
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:32 schreef Brighteyes het volgende:
Is het mogelijk, in excel, om een staafdiagram te hebben met daar doorheen nog 1 lijn om de totale progressie weer te geven?
Als ik via de wizzard kijk zie ik alleen maar staafdiagrammen of lijndiagrammen maar geen combi's.

Of willen we nu iets dat echt niet kan?
Je maakt eerst 2 staafdiagrammen (of 2 lijndiagrammen, om het even). Daarna doe je rechtermuisknop op één van de grafieken (dus de grafiek waarvan je graag de lijn wil maken), dan ga je naar Grafiektype en kies je voor Lijn.
  donderdag 16 april 2009 @ 13:41:52 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68070703
*proberen gaat...
***
  donderdag 16 april 2009 @ 13:43:15 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68070761
Althans, wacht even. Hoe bedoel je 2 staafdiagrammen?
In 2 verschillende diagrammen dan?

Dit snap ik iig niet.
***
pi_68070857
Nee.
Ik dacht dat je 2 datasets hebt waarvan je er één als staaf wil en één als lijn?
Of bedoel je een staaf én een lijngrafiek van dezelfde set data?
  donderdag 16 april 2009 @ 13:53:20 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68071105
Hmmzzzz, laat maar, bij navraag om duidelijker te krijgen wat ze wil is volgens mij wel duidelijk dat dat wat ze wil gewoon niet kan.

Ze wil in deze chart:



Een soort van target lijn hebben van 0 in Januari naar 1500 in December.
Maar volgens mij is dat sowieso iets heel anders dan de data die er nu staan.
Met zelf prutsen heeft ze er nu 2 over elkaar heen geschoven die de truc lijken te doen.

Thanks voor het meedenken!
***
  donderdag 16 april 2009 @ 14:07:17 #160
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68071572
quote:
Op donderdag 16 april 2009 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
Hmmzzzz, laat maar, bij navraag om duidelijker te krijgen wat ze wil is volgens mij wel duidelijk dat dat wat ze wil gewoon niet kan.

Ze wil in deze chart:

[ afbeelding ]

Een soort van target lijn hebben van 0 in Januari naar 1500 in December.
Maar volgens mij is dat sowieso iets heel anders dan de data die er nu staan.
Met zelf prutsen heeft ze er nu 2 over elkaar heen geschoven die de truc lijken te doen.

Thanks voor het meedenken!
Je zou nog een 3e dataset kunnen maken van 0 (jan) tot 1500 (dec)..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 16 april 2009 @ 14:16:47 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68071905
Maar kan die dan wel in die eerste chart?
***
  donderdag 16 april 2009 @ 14:34:51 #162
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68072462
quote:
Op donderdag 16 april 2009 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Maar kan die dan wel in die eerste chart?
Ja hoor. Dan moet je doen wat DaFan hierboven al zei. Veranderen van chart-type.. (zit nu in de trein, vandaar het korte antwoord!)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68073075
Je kan gewoon extra datasets toevoegen, en die dan veranderen van Grafiektype.

Maak desnoods een back-up werkblad waarin je gaat zitten vogelen, dan kan je ook niet je eigen bestand verpesten
  donderdag 16 april 2009 @ 14:56:32 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_68073133
Weet je... ze zoekt het maar even uit.
Ik vind jullie antwoorden heel lief maar snap er zelf te weinig van om het even zo voor me te zien.
Ze was nu geloof ik gelukkig met wat ze had dus daar laat ik het maar bij.
***
pi_68074069
Zo moeilijk is het allemaal niet
Maar succes ermee!
  donderdag 16 april 2009 @ 16:28:01 #166
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68076468
quote:
Op donderdag 16 april 2009 15:23 schreef DaFan het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet
Dat blijft subjectief natuurlijk
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 16 april 2009 @ 23:10:37 #167
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_68091235
quote:
Op donderdag 16 april 2009 10:39 schreef Stpan het volgende:
Nu het woord Access hier is gevallen: Weet iemand hier een goede Access cursus?

Heb nauwelijks ervaring met Access (gebruik gemaakt van door een collega opgezette queries en er zelf een paar aangepast) en blijf in Excel steken bij Pivots, Vlookup en wat Macro's als ik in lange sheets repeterende zaken moet aanpassen.
Goede cursussen zou ik zo niet kunnen aanbevelen. Heb het zelf geleerd door voor iemand een database te reparen en veel in de help functie, internet en tips van collega. Wat me het meeste heeft geholpen was dat er een duidelijk doel was (bestaande database), want dan moet je gericht zoeken.

Mag je die cursus vanuit je werk volgen, of wil je privé bijspijkeren? Want wat ik zo op internet zie vind ik vrij duur voor de inhoud om prive uit te geven.
Dan kan je jezelf beter op een goed boek tracteren. Maar als je baas het betaalt, dan zou ik wat rond bellen of de inhoud van de training past bij wat je denkt te wil leren.

Waar loop je trouwens nu op vast in Acces? (wellicht moeten we dit in ander Topic voortzetten als deze de lading niet meer dekt)
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_68091284
Is er geen 'For dummies' voor Access? Dan kom je volgens mij al een heel eind. Sowieso met basis Office kennis is aankloten goed te doen..
pi_68093777
Ik zit nu met iets waar ik niet meer uit kom, ik hoop dat jullie tips hebben:

B1####################C1################D1######
2007-02-21 06:15:58-2007#2007-03-26 09:48:02#795:32:04 (C2-B1)

B1 en C2 zijn tekst velden, D1 heeft als eigenschap [u]:mm:ss

Wat ik nu wil doen is D1 omzetten naar xx dagen, xx uren, xx minuten, xx secondes.

Ik ben al uren bezig met formules als http://www.brainbell.com/(...)celhks-CHP-2-SECT-24 . Maar ik kom er niet uit. Wat ik ook probeer ik krijg geen werkende formule.

Kan iemand me een zetje geven in de juiste richting?
  vrijdag 17 april 2009 @ 01:05:47 #170
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_68094052
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 00:47 schreef new_guy1 het volgende:....
Kan iemand me een zetje geven in de juiste richting?
=DATEVALUE(A1)+TIMEVALUE(A1) converteert bij mij 2007-02-21 06:15:58 nr het getal 39134,26109
. In time format geeft dan weer de correcte datum.

voor van elkaar aftrekken van twee tijden:
=(DATEVALUE(A2)+TIMEVALUE(A2)) - (DATEVALUE(A1)+TIMEVALUE(A1))

Zie net dat =Value(A1) het ook doet in één keer. =Waarde(A1) in nederlandse versie. Deze functie maakt van tekst opgeslagen getal weer een "echt" getal waar excel wee mee kan rekenen.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
  vrijdag 17 april 2009 @ 01:11:37 #171
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_68094142
quote:
Op donderdag 16 april 2009 23:12 schreef DaFan het volgende:
Is er geen 'For dummies' voor Access? Dan kom je volgens mij al een heel eind. Sowieso met basis Office kennis is aankloten goed te doen..
bij Bol.com alleen een versie voor Acces 97. Beetje achterhaald. Maar ze hebben nog wel 190 titels MSacces in het engels. Anders is er ook nog http://access.startpagina.nl/.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_68096170
=INT(D1) &" Days " & INT(MOD(D1,INT(D1))*24) & " Hours and " & MINUTE(D1) & " Minutes and " & SECOND(D1) & " seconds"

[ Bericht 8% gewijzigd door DaFan op 17-04-2009 08:43:04 ]
  vrijdag 17 april 2009 @ 08:39:45 #173
251202 ruudtb205
Ik weet het niet meer!
pi_68096426
quote:
Op donderdag 16 april 2009 00:15 schreef The_vice het volgende:

[..]

Ruudtb205, ik weet niet of je het forum nog volgt. Maar mijn inziens kan je dit soort werk beter in Acces (of wellicht een ander database programma) doen.[...]
Acces heeft een wat lastige leercurve als je er kaal aan begint. Als je er oren naar hebt kan ik je wel een eindje op weg helpen. Stuur maar even een berichtje anders.
Ik snap wat je bedoelt en ben daar ook wel mee bezig geweest: 'n SQL database (daar kan ik beter mee overweg als met Acces ) die ik benaderde vanuit een VBDotNet programma wat ik zelf probeer te bouwen. SQL ken ik behoorlijk, VB 'n heel stuk minder. Dat wordt dus een langdurig (maar wel erg leuk!) project waar nog volop aan gewerkt wordt. Voor de boekhouding zelf heeft m'n vrouw van haar boekhouder een oude versie van Unit4Agresso voor het MKB gekregen, en daarin worden inkomsten en uitgaven keurig bijgehouden. Ik krijg haar nog niet zo ver dat ze dagelijks de tijden van de kinderen in de computer zet; ze houdt alles keurig bij op papier (dat werkt eigenlijk verrassend goed en flexibel ), en 1x per maand vult ze de excelsheet met de uren per week en draait ze in Word de rekeningen uit. Voor haar is het helemaal geweldig, helemaal nu de knop goed werkt om het over te zetten naar de totaaltelling op blad 2
Ik zat al meer te denken aan een programma waar je simpel de NAW-gegevens van de inderen kunt bijhouden, rapporten/rekeningen kunt uitdraaien via Crystal Reports etc. Ik ben nu even te druk om er mee verder te kunnen maar dat komt dus wel.
Dus The_Vice, bedankt voor je aanbod maar mijn vrouw is helemaal gelukkig op dit moment en voorlopig krijg ik haar aan niets anders
Leven is leren!
pi_68112083
Edit: Laat maar. =[Test1.xlsm]Blad1!A1 is genoeg.

Volgens mij is het heel eenvoudig, maar het lukt me niet (meer).

Stel ik heb twee excelsheets (Test1.xls en Test2.xls). In Test2 wil ik dat in een bepaalde cel een waarde komt te staan uit dezelfde cel die in Text1 staat. In bijvoorbeeld A1 van Test2 heb ik nu dit staan:
quote:
='C:\Users\Ray\Excel][Test1.xls]Blad1'!A1
Dan wordt wel netjes de juiste waarde gegeven uit Test1, maar als ik deze formule invoer, dan moet ik alsnog Test1.xls selecteren in een menu dat tevoorschijn komt. Hoe voorkom ik dit?

[ Bericht 5% gewijzigd door RayMania op 17-04-2009 16:10:45 ]
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_68118800
Weet er iemand nog een plek waar je goeie addins kan krijgen voor Excel 2003 ?? ik moet toch op een manier die Pivot tables zien aan te passen

dank
pi_68127963
Ander vraaje waar jullie me denk ik mee kunnen helpen. Ik heb een enorme lijst en daar wil ik het volgende mee doen. Ik wil weten wat de maximale verkoop was van een klant in de afgelopen drie jaar. dat is op zich makkelijk met een =Max, maar het probleem is dat ik deze gegevens onder elkaar heb staan en de lijst enorm lang is. Het ziet er ongeveer zo uit:
2006 klant x 500
2006 klant y 1000
2006 klant z 1500
2007 klant x 600
2007 klant y 1100
2007 klant z 1600
2008 klant x 700
2008 klant y 1200
2008 klant z 1700

Nu wil ik dus weten wat de max verkoop was vanklant x in de afgelopen 3 jaar en zo ook voor y en z.
Iemand een idee?

Thanks
Gr
pi_68128351
Het is nog wat complexer........wil ook het product weten want klant koopt meer dan een product,
Ik krijg het naast elkaar via pivor table maar dan kan ik het bronbestand niet bewerken.

2006 klant x product a 500
2006 klant x product b 1000
2006 klant x product c 1300
2006 klant y product a
2006 klant y product b
2006 klant y product c
2006 klant z product a
2006 klant z product b
2006 klant z product c
2007klant x product a
2007klant x product b
2007 klant x product c
2007 klant y product a
2007 klant y product a
2007 klant y product a
2007 klant z product a
2007klant z product a
2007klant z product a

etc

Dank voor de hulp

gr
  zaterdag 18 april 2009 @ 01:18:32 #178
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68130901
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 23:28 schreef hoek21 het volgende:
Het is nog wat complexer........wil ook het product weten want klant koopt meer dan een product,
Ik krijg het naast elkaar via pivor table maar dan kan ik het bronbestand niet bewerken.

2006 klant x product a 500
2006 klant x product b 1000
2006 klant x product c 1300
2006 klant y product a
2006 klant y product b
2006 klant y product c
2006 klant z product a
2006 klant z product b
2006 klant z product c
2007klant x product a
2007klant x product b
2007 klant x product c
2007 klant y product a
2007 klant y product a
2007 klant y product a
2007 klant z product a
2007klant z product a
2007klant z product a

etc

Dank voor de hulp

gr
Heb je al gewerkt met de autofilter-functie ? Dan krijg je alle verkopen van een klant bij elkaar.

Verder zou ik het maximum zoeken met "aflopend sorteren"

FF de praktische insteek
heitieh
pi_68135543
Had dit al enkele weken gevraagd, maar het is nog niet naar mijn zin.

Dit is het geval; ik heb een sheet met 19 bladen. Blad1 geeft een overzicht weer van de naam van een voetballer (kolom A) met daarbij hun club (kolom B) en hun positie (kolom C). Op deze sheet staat deze macro:
quote:
Private Sub CommandButton1_Click()

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Range("B2:D50").Clear

i = 0
j = 1

Do
i = i + 1

If Worksheets(1).Cells(i, 2).Value = Club Then
j = j + 1
Worksheets(Club).Cells(j, 2).Value = Worksheets(1).Cells(i, 1).Value
Worksheets(Club).Cells(j, 3).Value = Worksheets(1).Cells(i, 3).Value
Worksheets(Club).Cells(j, 4).Value = Worksheets(1).Cells(i, 4).Value
End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, 1).Value = ""

End If

Next

End Sub
De spelers op Blad1 worden hierbij dus automatisch gesorteerd op club over de 18 'clubbladen' en deze data komt op B2:D50 te staan. Alleen dit werkt helaas alleen maar als de ongesorteerde data uit Blad1 staat op cel A1 tot bijvoorbeeld C100. Ik heb Blad1 aangepast en nu staat de data niet meer op A1:C100, maar nu begint de data in C6 (dus de oude A1) en eindigt het bijvoorbeeld in E105 (de oude C100).

Hoe zorg ik ervoor dat de data uit Blad1 alsnog wordt 'herkent' en wel wordt gesorteerd over de clubbladen?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  zaterdag 18 april 2009 @ 16:29:33 #180
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68142278
quote:
Op zaterdag 18 april 2009 11:29 schreef RayMania het volgende:
Had dit al enkele weken gevraagd, maar het is nog niet naar mijn zin.

Dit is het geval; ik heb een sheet met 19 bladen. Blad1 geeft een overzicht weer van de naam van een voetballer (kolom A) met daarbij hun club (kolom B) en hun positie (kolom C). Op deze sheet staat deze macro:
[..]

De spelers op Blad1 worden hierbij dus automatisch gesorteerd op club over de 18 'clubbladen' en deze data komt op B2:D50 te staan. Alleen dit werkt helaas alleen maar als de ongesorteerde data uit Blad1 staat op cel A1 tot bijvoorbeeld C100. Ik heb Blad1 aangepast en nu staat de data niet meer op A1:C100, maar nu begint de data in C6 (dus de oude A1) en eindigt het bijvoorbeeld in E105 (de oude C100).

Hoe zorg ik ervoor dat de data uit Blad1 alsnog wordt 'herkent' en wel wordt gesorteerd over de clubbladen?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
 
Private Sub CommandButton1_Click()

Keen   = 3   'Dit staat voor kolom C
Ktwee =4    'Dit staat voor kolom D
Kdrie   = 5   'kolom E

For Each ws In Worksheets

If ws.Name <> Worksheets(1).Name Then 'zo sla je de eerste worksheet over

Club = ws.Name

Worksheets(Club).Range("B2:D50").Clear

i = 5 'dit is de startwaarde (-1) voor de teller voor de rijen op blad 1
j = 1 'startwaarde voor teller per clubblad

Do
i = i + 1

If Worksheets(1).Cells(i, Ktwee).Value = Club Then
j = j + 1

Worksheets(Club).Cells(j, 2).Value = Worksheets(1).Cells(i, Keen).Value
Worksheets(Club).Cells(j, 3).Value = Worksheets(1).Cells(i, Ktwee).Value
Worksheets(Club).Cells(j, 4).Value = Worksheets(1).Cells(i, Kdrie).Value
End If

Loop Until Worksheets(1).Cells(i, Keen).Value = ""

End If

Next

End Sub


Ik heb wat gewijzigd en wat commentaren erin gezet, zodat je het script ook zelf kunt wijzigen en interpreteren.



[ Bericht 0% gewijzigd door Joooo-pi op 18-04-2009 16:34:36 (heb wat aangepast) ]
heitieh
pi_68149246
hoek21, A1:A4 bevat bij mij de klantnamen, B1:B4 de verkopen, C1 de klantnaam waarvan je het maximum wil weten:
=MAX(ALS(A1:A4=D1;B1:B4;""))

of
=MAX(IF(A1:A4=D1,B1,B4,""))

Bevestigen met Ctrl-Shift-Enter (array-formule).
pi_68151137
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 01:05 schreef The_vice het volgende:

[..]

=DATEVALUE(A1)+TIMEVALUE(A1) converteert bij mij 2007-02-21 06:15:58 nr het getal 39134,26109
. In time format geeft dan weer de correcte datum.

voor van elkaar aftrekken van twee tijden:
=(DATEVALUE(A2)+TIMEVALUE(A2)) - (DATEVALUE(A1)+TIMEVALUE(A1))

Zie net dat =Value(A1) het ook doet in één keer. =Waarde(A1) in nederlandse versie. Deze functie maakt van tekst opgeslagen getal weer een "echt" getal waar excel wee mee kan rekenen.
quote:
Op vrijdag 17 april 2009 08:21 schreef DaFan het volgende:
=INT(D1) &" Days " & INT(MOD(D1,INT(D1))*24) & " Hours and " & MINUTE(D1) & " Minutes and " & SECOND(D1) & " seconds"
Beide bedankt voor de antwoorden.
Wil nog niet helemaal werken maar ik ga een beetje puzzelen.
  maandag 20 april 2009 @ 22:35:03 #183
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68220930
Weet er iemand hoe ik een foto die op een website staat ( www.foto.nl/foto.jpg) met een simpele muisklik in excel in een cel kan zetten ( de foto dus niet de link) ? En eventueel ook nog een juiste vooraf ingestelde afmeting kan geven? Ik dacht dit ooit online gezien te hebben in een leuke tips en truck website maar krijg het niet meer gevonden
  dinsdag 21 april 2009 @ 12:26:26 #184
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68233875
quote:
Op maandag 20 april 2009 22:35 schreef Bill_E het volgende:
Weet er iemand hoe ik een foto die op een website staat ( www.foto.nl/foto.jpg) met een simpele muisklik in excel in een cel kan zetten ( de foto dus niet de link) ? En eventueel ook nog een juiste vooraf ingestelde afmeting kan geven? Ik dacht dit ooit online gezien te hebben in een leuke tips en truck website maar krijg het niet meer gevonden
Het is iig wel mogelijk om via "invoegen" --> "afbeelding" ---> "uit bestand" een url in te geven. Dat figuur kun je dan opmaken...
heitieh
pi_68235077
Macrootje opnemen dus en kijken of je dat soort dingen via macro uberhaupt kan doen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:26:13 #186
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68245521
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 13:10 schreef DaFan het volgende:
Macrootje opnemen dus en kijken of je dat soort dingen via macro uberhaupt kan doen.
Met een macro opnemen lijkt me niet te lukken. Ik zal er 1 moeten schrijven. Ik heb er wel 1 maar die opent een foto vanaf je harddisk. Maar ik krijg het niet voor elkaar om niet voor elkaar om naar een webadres te linken.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:44:10 #187
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68246150
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:26 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Met een macro opnemen lijkt me niet te lukken. Ik zal er 1 moeten schrijven. Ik heb er wel 1 maar die opent een foto vanaf je harddisk. Maar ik krijg het niet voor elkaar om niet voor elkaar om naar een webadres te linken.
Heb je de actie in mijn post "opgenomen" ?
heitieh
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:22:20 #188
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68247599
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:44 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Heb je de actie in mijn post "opgenomen" ?
Helemaal overheengelezen ! zo eens proberen. ff van pc wisselen
  dinsdag 21 april 2009 @ 19:40:42 #189
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68248387
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:22 schreef Bill_E het volgende:

[..]

Helemaal overheengelezen ! zo eens proberen. ff van pc wisselen
ik krijg dit:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Sub Macro1()
'
' Macro1 Macro
' De macro is opgenomen op 21-4-2009 door Joooo-pi.
'

'
    ActiveSheet.Pictures.Insert("http://www.google.nl/intl/nl_nl/images/logo.gif"). Select
    Selection.ShapeRange.ScaleWidth 1.6, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
    Selection.ShapeRange.ScaleHeight 1.6, msoFalse, msoScaleFromTopLeft
End Sub
heitieh
  dinsdag 21 april 2009 @ 21:24:31 #190
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_68252140
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 19:40 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

ik krijg dit:
[ code verwijderd ]


Hulde! Dank u wel. Dit wekt perfect.
pi_68257747
Ik heb een cijfersheet gemaakt, met al mijn gemiddeldes voor school, en nou wil ik dat ergens in een cel komt te staan als er 3 of meer onvoldoendes staan als eindcijfer, dus dat het lager is dan 6. Wat voor formule moet ik invoeren?
pi_68260149
"als er 3 of meer onvoldoendes staan als eindcijfer, dus dat het lager is dan 6"

Wat?
Hij moet pas een gemiddelde berekenen als er meer dan 3 onvoldoendes staan, of..?
Kan je 2 voorbeelden geven:
- Je hebt 5 cijfers waarvan er maar 1 een onvoldoende is, wat is dan de uitkomst?
- Je hebt 5 cijfers waarvan er 3 een onvoldoende zijn, wat is dan de uitkomst?

En welke versie van Excel heb je?
pi_68261416
Aanemende dat je eindgemiddelden in de cellen B1 tm B10 staan

=als(aantal.als(B1:B10;"<6")>=3;"FAIL (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ") ;"No FAIL (yet) (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ")")
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 22 april 2009 @ 09:16:32 #194
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_68261548
quote:
Op woensdag 22 april 2009 07:33 schreef DaFan het volgende:
"als er 3 of meer onvoldoendes staan als eindcijfer, dus dat het lager is dan 6"

Wat?
Hij moet pas een gemiddelde berekenen als er meer dan 3 onvoldoendes staan, of..?
Kan je 2 voorbeelden geven:
- Je hebt 5 cijfers waarvan er maar 1 een onvoldoende is, wat is dan de uitkomst?
- Je hebt 5 cijfers waarvan er 3 een onvoldoende zijn, wat is dan de uitkomst?

En welke versie van Excel heb je?
Hij bedoelt dat hij overgaat met 2 onvoldoendes. Zodra er 3 zijn moeten de alarmbellen gaan rinkelen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_68261563
Wellicht dat jullie me kunnen helpen:

Ik heb in Excel een dump geplaatst uit het financieel programma. Deze rekent automatisch een KPI uit en die wil ik dan weer in een aparte lijst laten plaatsen. Hiertoe zet ik het weeknummer erachter, wat via een IF-functie dan doorwerkt naar een cel in die aparte lijst.

Tot zover gaat het goed. Maar nu wil ik graag deze uitkomst vastzetten (zonder paste special, automatisch dus), aangezien de gegevens bewaard moeten blijven en de volgende week de rij eronder gevuld moet worden.

Iemand een idee? Volgens mij kan het met macro's, maar daarin kom ik echt net kijken..
pi_68262242
Deetch waarom zo lastig:
=IF(COUNTIF(B1:B10,"<6")>=3,"Niet over",AVERAGE(B1:B10))
pi_68269424
Ik wil het volgende resultaat voor elkaar zien te krijgen:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Type  Subtype 1  Subtype 2
A     0          1
B     1          0
C     1          0  
A     0          1
A     1          0
B     1          1

Resultaat:
A     1          2
B     2          1
C     1          0


Ik heb verschillende typen in de eerste kolom staan (A, B en C), die een verschillend subtype kunnen hebben (ook meer dan één subtype). Als resultaat wil ik dan onderaan de totalen hebben van dingen die Type A én Subtype 1, Type B én Subtype 1, Type C én Subtype 1, Type A én Subtype 2, Type B én Subtype 2 en Type C en Subtype 2 zijn.

Het gebruik van COUNTIF gaat niet, omdat je daar bij de criteria niet kunt opgeven dat er naar een andere kolom gekeken moet worden (range is dan Subtype 1, maar de criteria kun je niet toepassen op Type).

Zo kwam ik bij de DCOUNT uit, die dat wel kan. Heb ik het volgende gemaakt (alleen even voor Type A):

1
2
Type  Subtype 1  Subtype 2
A     =1          =1


Maar dat gaat nu alleen goed als je bij DCOUNT bij de criteria A1:B2 opgeeft (type en subtype 1). Ik heb nog op geen enkele manier iets kunnen maken als: type en subtype 2, maar zonder subtype 1. De DCOUNT wil als criteria een range hebben, maar ik wil juist geen range.

Is er een andere mogelijkheid om zoiets eenvoudig voor elkaar te krijgen?
pi_68271202
=SUMPRODUCT(--($A$2:$A$7=$A10)*(B$2:B$7))

En dan doortrekken naar rechts en beneden.
pi_68280776
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:17 schreef addie het volgende:
Wellicht dat jullie me kunnen helpen:

Ik heb in Excel een dump geplaatst uit het financieel programma. Deze rekent automatisch een KPI uit en die wil ik dan weer in een aparte lijst laten plaatsen. Hiertoe zet ik het weeknummer erachter, wat via een IF-functie dan doorwerkt naar een cel in die aparte lijst.

Tot zover gaat het goed. Maar nu wil ik graag deze uitkomst vastzetten (zonder paste special, automatisch dus), aangezien de gegevens bewaard moeten blijven en de volgende week de rij eronder gevuld moet worden.

Iemand een idee? Volgens mij kan het met macro's, maar daarin kom ik echt net kijken..
Welke versie, welke cellen/kolommen enzo?

Met dit soort vragen zie ik toch wel eerst graag een screenshotje ofzo
pi_68290122
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:46 schreef DaFan het volgende:
Deetch waarom zo lastig:
=IF(COUNTIF(B1:B10,"<6")>=3,"Niet over",AVERAGE(B1:B10))
even een reminder van hoeveel onvoldoendes je hebt zeg maar. Met 2 zou je je zorgen kunnen gaan maken.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_68293254
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:06 schreef Deetch het volgende:

[..]

even een reminder van hoeveel onvoldoendes je hebt zeg maar. Met 2 zou je je zorgen kunnen gaan maken.
Fair enough
pi_68300277
Hoe kan ik in excel 2000 met ctrl h een 7 vervangen in een 8 zonder dag 17 18 wordt.
pi_68300633
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:29 schreef Stansfield het volgende:
Hoe kan ik in excel 2000 met ctrl h een 7 vervangen in een 8 zonder dag 17 18 wordt.
Bij het venster van zoek/vervang zit een button "opties". Als je daar 'indentieke celinhoud' aanvinkt, zal hij echt alleen op zoek gaan naar 7 in een cel. 17 wordt dan niet veranderd.
Niets is veilig voor een idioot met voldoende talent
pi_68301279
quote:
Op donderdag 23 april 2009 12:42 schreef Metsel het volgende:

[..]

Bij het venster van zoek/vervang zit een button "opties". Als je daar 'indentieke celinhoud' aanvinkt, zal hij echt alleen op zoek gaan naar 7 in een cel. 17 wordt dan niet veranderd.
En als het in een formule staat?

=+'Week 17'!$R$7

R7 moet dus R8 worden en 17 moet 17 blijven.
pi_68301396
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:10 schreef Deetch het volgende:
Aanemende dat je eindgemiddelden in de cellen B1 tm B10 staan

=als(aantal.als(B1:B10;"<6")>=3;"FAIL (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ") ;"No FAIL (yet) (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ")")
Die werkt niet:S
  donderdag 23 april 2009 @ 13:31:18 #206
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68302148
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

En als het in een formule staat?

=+'Week 17'!$R$7

R7 moet dus R8 worden en 17 moet 17 blijven.
Misschien lukt het met "slim" denken. In dit geval zou $7 vervangen moeten worden voor $8, of misschien kan "7 " vervangen door "8 ". Dat laatste heb ik niet uitgeprobeerd
heitieh
pi_68302335
Tnx. Ja soms denk ik iets te moeilijk terwijl het gewoon simpel kan $7 vervangen door $8 werkt top.

Tnx.
  donderdag 23 april 2009 @ 14:08:14 #208
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68303287
quote:
Op donderdag 23 april 2009 13:08 schreef Yannick3211 het volgende:

[..]

Die werkt niet:S
Er mist een ":

als(aantal.als(B1:B10;"<6")>=3;"FAIL (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ")" ;"No FAIL (yet) (" & aantal.als(B1:B10;"<6") & ")")
heitieh
  donderdag 23 april 2009 @ 14:08:39 #209
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68303303
-edit-
heitieh
pi_68306400
Bedankt man!:P Nu kan ik het duidelijk maken op school dat een fout van een technisch onderwijsassistent kei veel uitmaakt. Ze had een keer iets gezegd tijdens een practicumtoets voor scheikunde, dus dan neem je aan dat ze gelijk heeft (ik mocht een pipet uitblazen van haar) maar naderand bleek dat dat niet mocht, en daardoor had ik een 6 in plaats van een 8, en daardoor sta ik nou op zakken. als ik wel een acht zou hebben, staat er nou in mijn cijferlijst dat ik wel geslaagd zou zijnXD
pi_68306498
Dan heb ik nog een vraag, ik wil mijn werktijden bijhouden, kan je op een of andere manier slepen zodat ik voor elke 4 weken een apart blad heb? Ik weet dat het kan binnen een blad, maar kan het dus ook met meerdere bladen, zodat ik het niet altijd helemaal uit hoef te typen?
  donderdag 23 april 2009 @ 15:50:49 #212
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68306849
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:41 schreef Yannick3211 het volgende:
Dan heb ik nog een vraag, ik wil mijn werktijden bijhouden, kan je op een of andere manier slepen zodat ik voor elke 4 weken een apart blad heb? Ik weet dat het kan binnen een blad, maar kan het dus ook met meerdere bladen, zodat ik het niet altijd helemaal uit hoef te typen?


Slepen is verkapt knippen en plakken

Probeer dat dus eens.
heitieh
pi_68307365
Ok, maar ik moet op elk blad andere data, en hij past zich ook met plakken gewoon aan aan het eigen blad, dus als ik op blad 1 bovenaan 3 april heb staan(in excel codes), en ik kopieer dat, komt op blad 2 natuurlijk ook 3 april te staan. Kan het niet dat je heel snel iets kan doen dat er op elke pagina dus een andere maand (in mijn geval 4 weken) staat?
pi_68307518
Nog een vraag.

Ik wil in excel nl 2000 een grafiek maken met 2 verschillende lijnen van 2 verschillende waarden.

De ene waarde is hoofdzakelijk in de tientallen procenten. De andere waarde schommelt tussen de 1,3 en 3,5.

Wanneer die 2 rijen selecteer krijg ik dus een grafiek die ze allebei als percentage berekend. Hoe voorkom ik dat. Dus dat de grafiek ze als absulote waarden ziet.
  donderdag 23 april 2009 @ 16:14:11 #215
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68307647
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Yannick3211 het volgende:
Ok, maar ik moet op elk blad andere data, en hij past zich ook met plakken gewoon aan aan het eigen blad, dus als ik op blad 1 bovenaan 3 april heb staan(in excel codes), en ik kopieer dat, komt op blad 2 natuurlijk ook 3 april te staan. Kan het niet dat je heel snel iets kan doen dat er op elke pagina dus een andere maand (in mijn geval 4 weken) staat?
Excel weet niet uit zichzelf of ie het 4 weken, een kwartaal of misschien wel een jaar op moet schuiven..

Wat je wel kan doen is alleen de eerste datum invullen, en bij de rest steeds vorige+1 doen:
A1 = 23-4-2009
A2 = A1+1 (24-4-2009)
A3 = A2+1 (25-4-2009)
etc.

Als je het nog moeilijker wil maken kan je ook nog de weekenden overslaan (of alleen de zondag, etc.)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68309195
quote:
Op donderdag 23 april 2009 15:39 schreef Yannick3211 het volgende:
Bedankt man!:P Nu kan ik het duidelijk maken op school dat een fout van een technisch onderwijsassistent kei veel uitmaakt. Ze had een keer iets gezegd tijdens een practicumtoets voor scheikunde, dus dan neem je aan dat ze gelijk heeft (ik mocht een pipet uitblazen van haar) maar naderand bleek dat dat niet mocht, en daardoor had ik een 6 in plaats van een 8, en daardoor sta ik nou op zakken. als ik wel een acht zou hebben, staat er nou in mijn cijferlijst dat ik wel geslaagd zou zijnXD
Je zakt natuurlijk niet op 1 vak. Je zakt er op 3.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_68309483
Ik zou nu zakken op 2 vakken, want die andere was gewoon niet eerlijk gerekend, en volgens mij hoor je pas te zakken bij 3 onvoldoendes..
  donderdag 23 april 2009 @ 17:22:22 #218
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68309628
Als die 2 vakken in hetzelfde profiel zitten dan zak je ook...
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 23 april 2009 @ 17:48:27 #219
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68310368
quote:
Op donderdag 23 april 2009 16:05 schreef Yannick3211 het volgende:
Ok, maar ik moet op elk blad andere data, en hij past zich ook met plakken gewoon aan aan het eigen blad, dus als ik op blad 1 bovenaan 3 april heb staan(in excel codes), en ik kopieer dat, komt op blad 2 natuurlijk ook 3 april te staan. Kan het niet dat je heel snel iets kan doen dat er op elke pagina dus een andere maand (in mijn geval 4 weken) staat?
Je bedoelt met slepen dus eigenlijk "doorvoeren". Slepen kan namelijk ook letterlijk en dan is het knippen/plakken.

Maar idd. je kan alleen cellen / ranges doorvoeren, maar geen hele sheets. Je kan wel formules in cellen zetten die zich aanpassen aan blad 1, zoals qu63 zegt.
heitieh
pi_68310384
quote:
Op donderdag 23 april 2009 17:16 schreef Yannick3211 het volgende:
Ik zou nu zakken op 2 vakken, want die andere was gewoon niet eerlijk gerekend, en volgens mij hoor je pas te zakken bij 3 onvoldoendes..
Ik zou het toch eens navragen bij je mentor of decaan ipv je hoop op een Excel formule te gooien
pi_68329623
hoek21 & HuHu;
Is het nog gelukt met de oplossingen voor jullie op de vorige pagina. Wel leuk om even te horen of het werkt of niet
pi_68330001
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:41 schreef DaFan het volgende:
=SUMPRODUCT(--($A$2:$A$7=$A10)*(B$2:B$7))

En dan doortrekken naar rechts en beneden.
Dat werkt perfect, dank je .
pi_68330008
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:20 schreef DaFan het volgende:
hoek21 & HuHu;
Is het nog gelukt met de oplossingen voor jullie op de vorige pagina. Wel leuk om even te horen of het werkt of niet
Ow... ja dus .
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:43:07 #224
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68332114
hehe gevonden...

vraagje me hyperlinks werken niet meer...iemand een TIP ??
  vrijdag 24 april 2009 @ 11:54:08 #225
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68332452
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 11:43 schreef BuupWerk het volgende:
hehe gevonden...

vraagje me hyperlinks werken niet meer...iemand een TIP ??
hyperlink aanpassen?

Wat werkt er niet meer, hoe werkte het eerst/hoe zou het moeten werken?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:16:06 #226
241000 BuupWerk
hAsTaLaPaStA
pi_68333135
eerst drukje er op en werd er een word bestand geopend...nu doet tie dat niet meer...maar de links staat er nog...
  vrijdag 24 april 2009 @ 12:19:37 #227
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68333220
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 12:16 schreef BuupWerk het volgende:
eerst drukje er op en werd er een word bestand geopend...nu doet tie dat niet meer...maar de links staat er nog...
Klopt de link nog wel? Krijg je een foutmelding? Staat het bestand waar naar gelinkt wordt nog op dezelfde plaats? Heb je wel de juiste rechten om het te openen?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  vrijdag 24 april 2009 @ 13:34:09 #228
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68335369
Vraagje van mij:

In een script wil ik dit:
1
2
3
4
5
6
7
Aantal = Range("A1").value

dim Variabele(Aantal) as String

For i = 1 to Aantal
Variabele( i ) = ....
Next


Foutmelding:
Compilatiefout:
Expressie voor constante vereist
(op regel 3)

Ik begrijp daaruit dat Aantal een constante moet zijn? Hoe dit op te lossen?
heitieh
pi_68336004
Wat doet die "variabele" in dat script? Normaal begin je met dimmen en dan pas de code.

Verder kan een For loop niet naar een "string" toeloopen. Aantal moet van het type "integer" zijn. Een integer is een geheel getal (dus geen decimalen) Indien nodig kun je de waarde uit cel A1 afronden.
Wat je met regel 6 wil is me ook onduidelijk maar het lijkt me niet verstandig om in een For loop je teller ( i ) te gaan veranderen.
let ook op dat je de loop afsluit met Next i

Zorg dat in cel A1 dus een getal staat.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim Aantal as integer

Aantal = Range("A1").Value

For i = 1 to Aantal

berekeningen/handelingen die je wil doen

next i
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:10:04 #230
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68336588
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 13:51 schreef Deetch het volgende:
Wat doet die "variabele" in dat script? Normaal begin je met dimmen en dan pas de code.

Verder kan een For loop niet naar een "string" toeloopen. Aantal moet van het type "integer" zijn. Een integer is een geheel getal (dus geen decimalen) Indien nodig kun je de waarde uit cel A1 afronden.
Wat je met regel 6 wil is me ook onduidelijk maar het lijkt me niet verstandig om in een For loop je teller ( i ) te gaan veranderen.
let ook op dat je de loop afsluit met Next i

Zorg dat in cel A1 dus een getal staat.
[ code verwijderd ]
Bedankt voor je antwoord, maar volgens mij maak je opmerkingen over details, want:
- Aantal is idd een integer, hoewel ik dat niet gespecificeerd had.
- Variabele ( i ) neemt in de loop waarden aan uit een range bijv.
Variabele ( i ) = Cells(2,i).value
- Next of Next i werkt allebei wel.
- ik ben niet van plan om de teller i te wijzigen in de loop

Geen oplossing zo, helaas. Ik wil dus een variabele met Aantal waarden definieren.
heitieh
  vrijdag 24 april 2009 @ 14:21:23 #231
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68337009
Wat ik nu als oplossing heb is dit:

1
2
3
4
5
Dim Variabele(100) as string

For i = 1 to Aantal
 Variabele ( i ) = Cells(2,i).value
Next i


Waarbij altijd geldt dat Aantal < 100. Dan blijven er altijd (100-Aantal) overbodige variabelen, maar who cares.


Maar ik zou liever voor de elegantere oplossing gaan :D
heitieh
pi_68338803
Deetch, de code op zichzelf klopt wel.
Variabele( i) is dan een array, waarin de i-ste plaats wordt gevuld. Dat kan prima met een For-loop.
1
2
3
4
5
6
7
Aantal = Val(Range("A1").Value)

Dim VariabeleA(Aantal) as Variant

For i = 1 to Aantal
VariabeleA( i ) = ....
Next i

Niet getest.

Ik denk dat het probleem erin zit dat je een variabele Variabele noemt (dus vandaar die A erachter) en een String kan maar 1 waarde vasthouden. Vandaar Variant.
Val() doe ik om de .Value heen om deze zeker weten een Integer te maken.
Ik zou toch Next i gebruiken voor de overzichtelijkheid (nu beetje overbodig maar wacht maar tot je 3 For-loops in elkaar hebt.
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:00:39 #233
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68340384
vraagje:
quote:
For m = 44 To 56
Rows(cstring(m) & ":" & cstring(m)).Hidden = (ActiveSheet.Cells(m, 4) = "")
Next
werkt niet omdat hij cstring niet kent, wat moet ik gebruiken ipv cstring??
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:01:47 #234
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68340424
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 15:12 schreef DaFan het volgende:
Deetch, de code op zichzelf klopt wel.
Variabele( i) is dan een array, waarin de i-ste plaats wordt gevuld. Dat kan prima met een For-loop.
[ code verwijderd ]

Niet getest.

Ik denk dat het probleem erin zit dat je een variabele Variabele noemt (dus vandaar die A erachter) en een String kan maar 1 waarde vasthouden. Vandaar Variant.
Val() doe ik om de .Value heen om deze zeker weten een Integer te maken.
Ik zou toch Next i gebruiken voor de overzichtelijkheid (nu beetje overbodig maar wacht maar tot je 3 For-loops in elkaar hebt.
In mijn werkelijke script heet de variabele niet Variabele, maar heel anders, dat is het probleem niet. Ik heb String veranderd in Variant, maar dat helpt niet.

Hij loopt vast op het feit dat er een variabele als argument wordt gebruikt bij het definieren van een andere variabele. Dat moet volgens de foutmelding een constante zijn.

Kan dit niet omzeild worden?
heitieh
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:05:43 #235
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68340536
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:00 schreef Beregd het volgende:
vraagje:
[..]

werkt niet omdat hij cstring niet kent, wat moet ik gebruiken ipv cstring??
Probeer dit eens:

1
2
3
For m = 44 To 56
Rows(m & ":" & m).Hidden = (ActiveSheet.Cells(m, 4) = "")
Next
heitieh
  vrijdag 24 april 2009 @ 16:09:32 #236
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68340654
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 16:05 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Probeer dit eens:
[ code verwijderd ]
werkt, thx!

en mijn it vriendjes nog zeggen dat ik cstring moet gebruiken, tis gewoon veel simpeler
pi_68343395
Ah akkoord joo.
Probeer eens:

Dim VariabeleA() as String
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:17:10 #238
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68345437
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 17:53 schreef DaFan het volgende:
Ah akkoord joo.
Probeer eens:

Dim VariabeleA() as String
Onderstaande code heb ik geprobeerd, maar toch een foutmelding: "Subscript ligt buiten het bereik". Op regel 9. Ik neem aan dat op het moment dat i = 1 de variabeleA(1) buiten bereik ligt? :?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim Aantal As Integer
Aantal = Range("A1").Value

Dim VariabeleA() As String

For i = 1 To Aantal
VariabeleA( i ) = Cells(i, 2).Value
Next i

End Sub
heitieh
pi_68345978
Zo dan maar:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Private Sub CommandButton1_Click()

Dim Aantal As Integer
Dim VariabeleA() As String
    Aantal = Range("A1").Value

ReDim VariabeleA(Aantal) As String

For i = 1 To Aantal
    VariabeleA( i) = Cells(i, 1).Value
Next i

End Sub


ReDim als je de lengte weet
  vrijdag 24 april 2009 @ 19:54:09 #240
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68346730
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 19:32 schreef DaFan het volgende:
Zo dan maar:
[ code verwijderd ]

ReDim als je de lengte weet


Waarom werkt dat nou wel

Thanx a lot iig
heitieh
pi_68346773
Redim Change the size of the array
  vrijdag 24 april 2009 @ 20:24:05 #242
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_68347847
als je een hele range in een var wil gooien kun je beter variants gebruiken, dat werkt honderden keren sneller

dim tt as variant
tt = range("A1:B100")

oid. Kun je daarna desnoods heel snel de variant array doorlopen om de relevante data eruit te picken
pi_68356745
Ik heb 1 grafiek waarin ik afhankelijk van de selectie in een dropdown menu uit verschillende datasets 1 grafieklijn in de grafiek toon. Afhankelijk van de keuze kan de dataset dus bijvoorbeeld van 100 tot 150 lopen of van 200 tot 300, enz. Nu zou ik willen dat de maximale en de minimale waarde van de y-as automatisch wordt aangepast afhankelijk van de gekozen dataset (dus niet steeds handmatig).

Dus als de minimale waarde in de dataset 100 is, moet automastisch de schaal van de y-as bij 100 beginnen etc. Het vervelende is dat de cel waarin dit aangegeven kan worden geen formules of celverwijzing accepteert. Is er een manier om dit toch te regelen of te programmeren?

Excel 2003 NL
pi_68404520
Hallo,

ik heb de volgende tabel:

1
2
3
4
5
6
7
8
team  Klasse  Team nieuw
1        4           -
2        5           -
3        6           -
4        8           -
5        7           -
6        7           -
7        7           -

Zoals je kan zien is de klasse toewijzing niet correct. Wat ik nu wil is dat het 4e team het 7e team wordt en dat de teams 5, 6, 7 er allemaal ééntje opschuiven. Dus
1
2
3
4
5
6
7
8
team  Klasse  Team nieuw
1        4           1
2        5           2
3        6           3
4        8           8
5        7           4
6        7           5
7        7           6

Kan iemand me helpen met een algoritme in Excel2003? Sorteren heb ik al geprobeerd maar dit is praktisch gezien niet mogelijk.
  zondag 26 april 2009 @ 21:23:08 #245
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68405178
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:06 schreef jakees het volgende:
Hallo,

ik heb de volgende tabel:
[ code verwijderd ]

Zoals je kan zien is de klasse toewijzing niet correct. Wat ik nu wil is dat het 4e team het 7e team wordt en dat de teams 5, 6, 7 er allemaal ééntje opschuiven. Dus
[ code verwijderd ]

Kan iemand me helpen met een algoritme in Excel2003? Sorteren heb ik al geprobeerd maar dit is praktisch gezien niet mogelijk.
in kolom C:
C2 = "=A2"
C3 = "=C2+1"
C4 = "=C3+1"
etc..

sorteren op kolom B van laag naar hoog en je krijgt dit als uitkomst:
1
2
3
4
5
6
7
8
Team   Klasse   Team nieuw
1         4         1
2         5         2
3         6         3
5         7         4
6         7         5
7         7         6
4         8         7
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68413197
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:23 schreef qu63 het volgende:

[..]

in kolom C:
C2 = "=A2"
C3 = "=C2+1"
C4 = "=C3+1"
etc..

sorteren op kolom B van laag naar hoog en je krijgt dit als uitkomst:
[ code verwijderd ]


thx, maar deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Het probleem is dat er in de sortering allerlei andere aspecten moeten worden meegenomen die niet op alfabet moeten worden gesorteerd. Ik moet dan die aspecten weer eerst een rangorde toekennen. Ik ben dan toch bang dat ik bepaalde aspecten vernachel. Ik ben echt op zoek naar een ander algoritme.
pi_68414272
Ik snap er niks van
  maandag 27 april 2009 @ 09:29:05 #248
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68414394
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:21 schreef DaFan het volgende:
Ik snap er niks van


Ik ook niet echt

Wat voor andere aspecten ?? Hoe moet het algoritme een volgorde bepalen, als er geen alfabethische of cijfermatige volgorde inzit??
heitieh
  maandag 27 april 2009 @ 09:36:11 #249
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68414517
quote:
Op maandag 27 april 2009 07:32 schreef jakees het volgende:

[..]

thx, maar deze oplossing had ik zelf ook gevonden. Het probleem is dat er in de sortering allerlei andere aspecten moeten worden meegenomen die niet op alfabet moeten worden gesorteerd. Ik moet dan die aspecten weer eerst een rangorde toekennen. Ik ben dan toch bang dat ik bepaalde aspecten vernachel. Ik ben echt op zoek naar een ander algoritme.
Wat is dan de logica achter de volgorde die je wilt hebben? Als er geen logica (A-Z, Z-A, lang-kort, kort-lang, etc) in zit, dan kan je ook niet echt een algoritme maken..

En mijn oplossing was op basis van wat je vertelde, dus als je meer verteld kunnen we er meer mee
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68427270
Ik heb een vraagje:

Ik heb een macro gebouwd voor managers om nieuwe werknemers aan te melden. Wij hebben een aantal gegevens nodig en het blijkt vaak dat deze niet gestuurd worden. Dus dan maar een debielenversie zodat ze alle benodigde info invoeren.

Nu heb ik een Reset knop gemaakt waarbij alles weer wordt teruggezet zoals het was (duh). Ik heb hierin opgenomen:
Application.EnableEvents = False

maar toch blijft tijdens het Resetten de macro bepaalde Subs uitvoeren (zoals een _Click event van een checkbox).

Enig idee?
  maandag 27 april 2009 @ 20:04:10 #251
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68434296
quote:
Op maandag 27 april 2009 16:24 schreef DaFan het volgende:
Ik heb een vraagje:

Ik heb een macro gebouwd voor managers om nieuwe werknemers aan te melden. Wij hebben een aantal gegevens nodig en het blijkt vaak dat deze niet gestuurd worden. Dus dan maar een debielenversie zodat ze alle benodigde info invoeren.

Nu heb ik een Reset knop gemaakt waarbij alles weer wordt teruggezet zoals het was (duh). Ik heb hierin opgenomen:
Application.EnableEvents = False

maar toch blijft tijdens het Resetten de macro bepaalde Subs uitvoeren (zoals een _Click event van een checkbox).

Enig idee?
Misschien kun je de checkboxes disabled zetten na/tijdens de reset?
heitieh
pi_68435453
quote:
Op maandag 27 april 2009 09:36 schreef qu63 het volgende:

[..]

Wat is dan de logica achter de volgorde die je wilt hebben? Als er geen logica (A-Z, Z-A, lang-kort, kort-lang, etc) in zit, dan kan je ook niet echt een algoritme maken..

En mijn oplossing was op basis van wat je vertelde, dus als je meer verteld kunnen we er meer mee
ten eerste sorry voor mijn late reactie. Sortering kan echt niet. Dit komt doordat ik een lijst heb met 60.000 rijen die op een vrij ingewikkelde manier wordt gesorteerd. De verschillende manier van sortering die in de query zijn toegepast is heel lastig na te bouwen. Wanneer er een sortering plaatsvindt raak ik de originele sortering kwijt. Ik heb het voorbeeld even uitgebreid:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
TABEL FOUTE WAARDEN
Naam team  KL_oud KL_nieuw   IsEerste isLaatste
AA     1        4           -                  Ja           Nee
AA     2        5           -                  Nee        Nee
AA     3        6           -                  Nee        Nee
AA     4        8           -                  Nee        Nee
AA     5        7           -                  Nee        Nee
AA     6        7           -                  Nee        Ja
BB     1        1           -                  Ja           Nee
BB     2        1           -                  Nee        Nee
BB     3        2           -                  Nee        Nee
BB     4        2           -                  Nee        Nee
BB     5        3           -                  Nee        Nee
BB     6        3           -                  Nee        Ja

TABEL FOUTE WAARDEN
Naam team  KL_oud KL_nieuw   IsEerste  isLaatste
AA     1        4           4                 Ja            Nee
AA     2        5           5                 Nee         Nee
AA     3        6           6                 Nee         Nee
AA     4        8           7                 Nee         Nee
AA     5        7           7                 Nee         Nee
AA     6        7           8                 Nee         Ja
BB     1        1           1                  Ja            Nee
BB     2        1           1                  Nee         Nee
BB     3        2           2                  Nee         Nee
BB     4        2           2                  Nee         Nee
BB     5        3           3                  Nee         Nee
BB     6        3           3                  Nee         Ja


Volgens mij moet het algoritme het volgende doen:
1) Bepalen welk teams niet kloppen.
A) team 1: bepalen of er teams zijn die in een kleinere klasse uitkomen dan team 1.
B) team 2 tm 6: bepalen welk of het hogere team(s) in een grotere klasse uitkomen EN bepalen welke lagere teams uitkomen in de lagere team(s).
C) team 6: bepalen of het hogere team uitkomt in een grotere klasse
2) Wanneer je weet welke teams niet correct zijn moet je vervolgens de juiste klasses toekennen. En ik heb geen idee hoe dat dan moet. Wellicht is er een functie waarmee ik bijvoorbeeld kan zeggen sorteer(D5:D7)--> dit zijn namelijk in mijn voorbeeld de foute cellen. De rest moet dan niet worden gesorteerd.

Ik hoop dat het nu wel iets duidelijker is. Terwijl ik het voor jullie duidelijker probeer te maken wordt het voor mij ook iets duidelijker. Dat is dan wel weer mooi!
pi_68453204
Hoi krijg ik het volgende voor elkaar in excel 2000 nl

ik heb een tabel met gegevens.

bovenin staan weeknummers

links staan andere gegevens
Y Y Y
X
X GEGEVENS
X
X

Hoe krijg ik dat Y op de plek van X komt en andersom.
  dinsdag 28 april 2009 @ 11:27:26 #254
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68453308
functie transpose?
pi_68453348
En waar zit die? in de nederlandse 2000 versie?
pi_68454088
gelukt.
pi_68457578
quote:
Op maandag 27 april 2009 20:04 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Misschien kun je de checkboxes disabled zetten na/tijdens de reset?
Het zijn er nogal veel
Of ik moet even loopen door alle objects die Checkboxes zijn (ze moeten ook allemaal weer op False). Heb jij nog enig idee hoe dat gaat, dat is nooit mijn sterkste punt geweest.
  dinsdag 28 april 2009 @ 14:05:31 #258
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68459081
quote:
Op dinsdag 28 april 2009 13:28 schreef DaFan het volgende:

[..]

Het zijn er nogal veel :r
Of ik moet even loopen door alle objects die Checkboxes zijn (ze moeten ook allemaal weer op False). Heb jij nog enig idee hoe dat gaat, dat is nooit mijn sterkste punt geweest.
Heb je hier wat aan?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub

Dim i As Object

For Each i In Me.OLEObjects
    If Left(i.Name, 8) = "CheckBox" Then
    i.Enabled = False
    End If
    
Next

End Sub
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heitieh
pi_68459534
Die spoiler

Ja slim Ik gebruik namelijk altijd chkXXXX als naam voor een Checkbox.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:13:51 #260
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68500001
Het is misschien een klassieke excel-vraag, maar ik kom er net niet helemaal uit. Om de juiste waarde in een cel te krijgen gebruik ik een VLOOKUP naar een vaste 'referentietabel' die voor meerdere sheets gebruikt wordt. =VLOOKUP($B8;Tabellen!$A$3:$C$15;3;F). Dit werkt, maar nu is mijn excelsheet wat dynamischer geworden, en wil ik niet langer per se de derde kolom hebben, maar de kolom met hetzelfde jaartal als dat boven de kolom in mijn doeldocument staat. Het lijkt me dus dat ik er ook een horizontale lookup in moet verwerken, maar dan krijg ik er een waarde uit, terwijl ik alleen maar een kolomindex wil.

Vraag 1: ben ik duidelijk?
Vraag 2: hoe kunnen we dit oplossen, lieve fokkertjes?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_68500315
=MATCH(A3,A1:B1,0)

Waar A3 de naam is van de kolomheader die je dient te vinden en A1:B1 je kolomheaders zijn. In jouw geval komt MATCH(xxxx) dus in het derde argument van je VLOOKUP.

Als A3=A1 dan return MATCH 1, en anders 2 (dus kolomnummer).

Succes, hoop dat je er zo uitkomt.
pi_68500603
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:13 schreef I.R.Baboon het volgende:
Het is misschien een klassieke excel-vraag, maar ik kom er net niet helemaal uit. Om de juiste waarde in een cel te krijgen gebruik ik een VLOOKUP naar een vaste 'referentietabel' die voor meerdere sheets gebruikt wordt. =VLOOKUP($B8;Tabellen!$A$3:$C$15;3;F). Dit werkt, maar nu is mijn excelsheet wat dynamischer geworden, en wil ik niet langer per se de derde kolom hebben, maar de kolom met hetzelfde jaartal als dat boven de kolom in mijn doeldocument staat. Het lijkt me dus dat ik er ook een horizontale lookup in moet verwerken, maar dan krijg ik er een waarde uit, terwijl ik alleen maar een kolomindex wil.

Vraag 1: ben ik duidelijk?
Vraag 2: hoe kunnen we dit oplossen, lieve fokkertjes?
heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?

kan je niet direct helpen (hele commando VLOOKUP zie ik voor het eerst) maar kan je het gewoon niet programmeren in Visual Basic?
pi_68500928
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?

kan je niet direct helpen (hele commando VLOOKUP zie ik voor het eerst) maar kan je het gewoon niet programmeren in Visual Basic?
Formules > VBA

VBA vergt veel te veel werk voor dit soort simpele dingen. Kan gewoon in een formule dus waarom niet.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:45:46 #264
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68501139
Yes, dank je wel! Het was nog even puzzelen omdat het bereik van de VLOOKUP eerst anders stond dan dat van de MATCH (waardoor ik een hele rare kolom terugkreeg), maar nu ik die gelijkgetrokken heb klopt het allemaal.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:46:29 #265
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_68501176
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:31 schreef TubewayDigital het volgende:

[..]

heb je dit nodig voor die consultancy baan van je?
Ik ben tegenwoordig ambtenaar, dus nee . (Maar ja, wel werkgerelateerd)

(Bovendien kan ik niet programmeren in VBasic, hooguit met de recorder opgenomen macrootjes wat aanpassen)
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  woensdag 29 april 2009 @ 15:52:59 #266
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68501451
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:39 schreef DaFan het volgende:

[..]

Formules > VBA

VBA vergt veel te veel werk voor dit soort simpele dingen. Kan gewoon in een formule dus waarom niet.
En VBA is niet overal toegestaan, of je zit contstant te klooien met meldingen.. Ik doe het echt liever zonder macro's.. Dan maar een veel te lange formule
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 29 april 2009 @ 15:56:46 #267
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68501606
ik vind het altijd stoper als ik hele VB-codes van collega's in een excelformuletje krijg
  woensdag 29 april 2009 @ 17:20:12 #268
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68504643
quote:
Op woensdag 29 april 2009 15:56 schreef Beregd het volgende:
ik vind het altijd stoper als ik hele VB-codes van collega's in een excelformuletje krijg
stoper
heitieh
pi_68504868
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:20 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

stoper
ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_68504959
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:20 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

stoper
-p
pi_68504988
En het is inderdaad wel stoer, maar superomslachtig om voor één zo'n dingetje een macro te schrijven. Dan ben je veel langer bezig om hem waterdicht te timmeren, kan je dan beter besteden om koffie te drinken en van je formule te genieten.
pi_68506670
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen
stoop, doe normaal kerel
  woensdag 29 april 2009 @ 18:32:35 #273
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68506781
quote:
Op woensdag 29 april 2009 17:26 schreef Deetch het volgende:

[..]

ja dat is vet stoop, nog nooit van gehoord? Onder welke steen kom jij vandaan gekropen
heitieh
  woensdag 29 april 2009 @ 20:24:37 #274
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_68510101
en vanaf je een klein beetje vb gebruikt gaat alles meteen ook een pak trager, nog een reden...
pi_68585599
Ik ben een beginneling met Excel en wil graag zo'n scrollmenuutje maken. Dus dat je niet een hele lijst krijgt met 100 cellen naar beneden, maar stuk of 10-20 cellen, waarin je kan scrollen.

Kan iemand me op weg helpen?
  zaterdag 2 mei 2009 @ 15:43:07 #276
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68591468
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 11:11 schreef Summerscreen het volgende:
Ik ben een beginneling met Excel en wil graag zo'n scrollmenuutje maken. Dus dat je niet een hele lijst krijgt met 100 cellen naar beneden, maar stuk of 10-20 cellen, waarin je kan scrollen.

Kan iemand me op weg helpen?
Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.

Wat wil je precies? Want misschien is er een andere mogelijkheid...
heitieh
pi_68601943
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 15:43 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Een pull-down-menu vind je in "werkset besturingselementen" (te vinden in menu "beeld" --> "werkbalken"), maar ik weet niet of een "beginneling" (no offence!) daarmee moet gaan werken. Reden is dat je em moet vullen en acties moet zetten achter het selecteren van opties. Dat wordt volgens mij allemaal wat ingewikkelder.

Wat wil je precies? Want misschien is er een andere mogelijkheid...
Ik heb een lange lijst met gegevens:

*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
etc..

*Totaal* *Totaal* *Totaal* *Totaal*

Aangezien dat een beetje veel wordt (+50) dacht ik een scrollmenu is wel handig (zoals deze quickreplybox, dan blijft alles overzichtelijk)
  zondag 3 mei 2009 @ 10:23:16 #278
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68612125
quote:
Op zaterdag 2 mei 2009 21:08 schreef Summerscreen het volgende:

[..]

Ik heb een lange lijst met gegevens:

*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
*nummer* *onderwerp* *prijs* *naam*
etc..

*Totaal* *Totaal* *Totaal* *Totaal*

Aangezien dat een beetje veel wordt (+50) dacht ik een scrollmenu is wel handig (zoals deze quickreplybox, dan blijft alles overzichtelijk)
Vermoedelijk wil je de "autofilter". Dan krijg je automatisch de pull-down menu's bovenaan. Te vinden in menu "data" --> "Filter" --> "Autofilter"

Succes
heitieh
pi_68615387
Niet echt een Excel vraagje, eerder een algemene Office vraag. Ik wil graag alle letters E selecteren en deze in een ander kleurtje zetten. Zoeken en vervangen blijkt niet te werken voor zulke opdrachten.
op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
  zondag 3 mei 2009 @ 13:57:43 #280
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_68617318
quote:
Op zondag 3 mei 2009 12:53 schreef nicolasvermeersch het volgende:
Niet echt een Excel vraagje, eerder een algemene Office vraag. Ik wil graag alle letters E selecteren en deze in een ander kleurtje zetten. Zoeken en vervangen blijkt niet te werken voor zulke opdrachten.
Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.
(maar werkt wel allemaal )

heitieh
  zondag 3 mei 2009 @ 14:22:31 #281
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68618060
quote:
Op zondag 3 mei 2009 13:57 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Wel bij vervangen (in word), zie screenshot. Sorry voor de oude rotzooi op mijn comp.
(maar werkt wel allemaal )

[ afbeelding ]
Office 2007 doet dat ook
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68620307
Bedankt voor de oplossing! Jammer dat dit niet werkt in Powerpoint, nu moet ik eerst nog alles gaan kopieren. Maar het is alleszins beter dan handmatig!
op zoek naar iemand die handig is met proxies voor een kleine opdracht
  zondag 3 mei 2009 @ 16:47:49 #283
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68624735
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?
1
2
3
4
5
Nummer   Naam   Factuurnummer
1         Jaap      1
2         Mies      2,4
3         Jan      3
4         Kees      5,6,7

In een ander document wil ik weten of factuurnummer 6 al betaald is, en zo niet, wie deze nog moet betalen.
Ik zou het eventueel wel makkelijker kunnen maken door per onbetaalde factuur een nieuwe kolom te nemen, alleen zou het aantal kolommen best op kunnen lopen bij vaste klanten die vaker iets afnemen..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68625291
Als C1:C5 de factuurnummers bevatten en A8 bevat het te zoeken factuurnummer:

1=IF(SUM(IF(ISERROR(SEARCH(A8,C2:C5)),,1))=1,"Is betaald","Is niet betaald")

Invoeren met Ctrl-Shift-Enter!

Mooie formules hier trouwens:
http://www.emailoffice.com/excel/arrays-bobumlas.html
  zondag 3 mei 2009 @ 17:03:11 #285
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68625373
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:01 schreef DaFan het volgende:
Als C1:C5 de factuurnummers bevatten en A8 bevat het te zoeken factuurnummer:

=IF(SUM(IF(ISERROR(SEARCH(A8,C2:C5)),,1))=1,"Is betaald","Is niet betaald")

Mooie formules hier trouwens:
http://www.emailoffice.com/excel/arrays-bobumlas.html
Sweet!

Ik wist wel dat het met die arrays zou moeten kunnen, maar die snap ik nog niet echt
Ik ga ff verder klooien!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 3 mei 2009 @ 17:03:49 #286
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68625389
Blijf je editten trouwens DaFan?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68625412
Is array dus Ctrl-shift-enter, had er niet bijgezet in eerste instantie.

Edit; laatste keer
  zondag 3 mei 2009 @ 17:07:14 #288
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68625518
En hoe krijg ik nu de naam en debiteurnummer van de wanbetaler?

Ff de functie in het Nederlands..
1=ALS(SOM(ALS(ISFOUT(VIND.SPEC(I80;[debiteurenadministratie.xlsx]Blad1!$K$2:$K$11));;1))=1;"ja";"nee")
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68625895
Maar wacht.
De factuurnummers daar zijn niét betaald begrijp ik? Want dat heb je er niet bij staan.

Anyhow:
1=IF(ISERROR(LOOKUP(2^15,SEARCH($A$8,$C$2:$C$5),$B$2:$B$5)),"Komt niet voor","Komt wel voor")

Geen array.

Je kan m zelf wel aanpassen neem ik aan.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:20:54 #290
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68626046
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:16 schreef DaFan het volgende:
Maar wacht.
De factuurnummers daar zijn niét betaald begrijp ik? Want dat heb je er niet bij staan.

Anyhow:
[ code verwijderd ]

Geen array.

Je kan m zelf wel aanpassen neem ik aan.
wilde net zeggen idd dat ie niet helemaal werkte

Ik ga weer even spelen

Waar slaat die 2^15 op
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68626277
Kan geen credit voor deze formule nemen:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?p=1597483#post1597483

5e post. Verklaring staat even later.
  zondag 3 mei 2009 @ 17:29:46 #292
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68626368
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:27 schreef DaFan het volgende:
Kan geen credit voor deze formule nemen:
http://www.mrexcel.com/forum/showthread.php?p=1597483#post1597483

5e post. Verklaring staat even later.
ah

Alleen staat er wel een stuk code voor de naam, alleen krijg je die eigenlijk nooit als uitkomst (want daar staat alleen "komt wel voor"/"komt niet voor").. Enig idee hoe ik die dan kan vinden?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 3 mei 2009 @ 17:34:34 #293
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68626528
Oh fuck, dat gaat helemaal niet werken.. Of ik moet een kolom "betaald" en "niet betaald" hebben..

Laat maar zitten!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68626540
Dan haal je de IF(ISERROR( weg, dna krijg je de naam zelf ;) en dus de code die ervoorstaat ook.
Als je $B$2:$B$5 vervangt met A1:A5 bv, krijg je de nummers die erbij horen.

Bedoel je het zo?
1=LOOKUP(2^15,SEARCH($A$8,$C$2:$C$5),$B$2:$B$5)
  zondag 3 mei 2009 @ 17:43:39 #295
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68626872
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:34 schreef DaFan het volgende:
Dan haal je de IF(ISERROR( weg, dna krijg je de naam zelf en dus de code die ervoorstaat ook.
Als je $B$2:$B$5 vervangt met A1:A5 bv, krijg je de nummers die erbij horen.

Bedoel je het zo?
[ code verwijderd ]
Die code voldoet idd wel, alleen vind ie dus niks als ze wel betaald hebben, en dat was een extra eis die ik niet op had geschreven

Iig bedankt voor de hulp!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 3 mei 2009 @ 17:48:20 #296
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68627023
LOL, nieuwe vraag

Is het mogelijk om de aanmaakdatum van een bestand in een cel te krijgen? En dan het liefst zonder macro's
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68627282
Kan niet in formules afaik, in VBA zit DateCreated als method voor een file.

Zie:
http://www.vbforums.com/showpost.php?s=efbed585fc5e101035ff86f07d02eec8&p=2547696&postcount=2
  zondag 3 mei 2009 @ 18:09:19 #298
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68627745
quote:
Op zondag 3 mei 2009 17:55 schreef DaFan het volgende:
Kan niet in formules afaik, in VBA zit DateCreated als method voor een file.

Zie:
http://www.vbforums.com/showpost.php?s=efbed585fc5e101035ff86f07d02eec8&p=2547696&postcount=2
Zou dat dan ook werken met het bestand wat je geopend hebt? Ik wil namelijk in een document neerzetten wanneer het gemaakt is..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_68627988
Try it and find out
Geen idee
  zondag 3 mei 2009 @ 18:30:12 #300
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68628369
quote:
Op zondag 3 mei 2009 18:17 schreef DaFan het volgende:
Try it and find out
Geen idee
Ik heb een hekel aan macro's, ik snap ze (bijna) nooit
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 3 mei 2009 @ 18:30:29 #301
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_68628379
Slotje dan maar?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  maandag 4 mei 2009 @ 14:18:54 #302
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_68654870
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')