abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 april 2009 @ 22:44:28 #201
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_67777862
nou ja geen bloed.. er is wel bloed maar ook weer niet... vooral met afvegen als ik naar het toilet ben geweest.. dus ja weet niet goed wat ik ermee moet.... ik wacht nog ff af en anders ga ik toch aan het einde van de week een testje halen...
Be happy with the little things in life
pi_67777906
Ik was er even helemaal klaar mee, ik test echt nooit meer of ik moet een week overtijd zijn!
Ben wel een beetje genezen van mijn obsessieve gedoe. Maarre, ik ben dus vandaag gewoon ongesteld geworden en mijn nod mag naar 8 mei.

Welkom hierzo droomvrouwtje spannend hoor! Gaat het wel of gaat het niet doorzetten.
  maandag 6 april 2009 @ 22:48:41 #203
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_67778055
quote:
Op maandag 6 april 2009 21:02 schreef MinnieMin het volgende:
Wil iemand mij ook alsjeblieft op het onderste lijstje zetten? Dag 54 is bijna aangebroken, en nog steeds geen cyclus. Dus van een NOD kunnen we dan voorlopig helemaal nog niet spreken...
Ocharme.. &

[edit]Oh Poezebeest, wat heel erg jammer.. Voor jou ook een dikke knuffel en een kus hoor [/edit]
3!
pi_67778184
Dankjewel Incantrix, maar het zet me wel weer even met beide benen op de grond. Mijn tijd komt nog wel...
  maandag 6 april 2009 @ 22:52:19 #205
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_67778215
ik ben ook niet zo van het testen hoor.. de laatste keer was ik overtijd maar toch negatief.. zelfde dag werd ik nog ongesteld....

en ik moet zeggen vind het ook wel moeilijk om er niet obsessief mee bezig te zijn hoor.. zodra ik ongesteld ben geworden dan gaat het weer tot 2 dagen van te voren en dan spookt het echt wel door me hoofd en nu helemaal omdat er in onze vrienden kring nog al wat baby's in aantocht zijn.. je wilt dat ook gewoon..

maar ik ga er nu maar gewoon vanuit dat ik gewoon ongesteld ben alleen niet zo hevig als normaal is ook wel eens lekker
  maandag 6 april 2009 @ 23:30:20 #206
95408 Incantrix
pi_67779599
Poezebeest, dat kan ik ook weer begrijpen ja, al denk ik dat het altijd een moeilijk iets zal zijn om los te laten. De ene keer lukt het wel weer beter als de andere keer en ik hoop echt voor je dat je het (minstens) de komende tijd even kan laten gaan. Wie weet is het alles dat je nodig hebt

Droomvrouwtje, jij ook veel sterkte, ik weet hoe het voelt wanneer je overal om je heen heuglijk nieuws hoort maarje eigen tweede streepje uitblijft. Heeft niet zo veel te maken met niet gunnen, wel met graag willen. Ik zal ook voor jou duimen
3!
pi_67782919
Droomvrouwtje, sterkte met afwachten.
  dinsdag 7 april 2009 @ 08:14:43 #208
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67783017
Hè bummer Poezebeest, maar jouw tijd gaat zeker komen! Al had het natuurlijk leuker geweest als deze maand jouw tijd was geweest

Hier gaat het me nu al niet snel genoeg hahahahaha, ik ben echt ernstig. Ik vind het zo spannend, gewoon een beetje kriebeltjes in mijn buik. Gewoon het idee dat het raak zou kunnen zijn, is al spannend. Ben er helemaal een beetje hyper van In mijn achterhoofd weet ik natuurlijk dat de kans klein is dat het in 1 keer gelukt is dus daar ga ik vanuit, maar stiekem hoop ik natuurlijk wel.
pi_67785089
poezebeest balen dat je ongesteld bent geworden, maar wel goed dat je weer met beide benen op de grond staat... dat is ook wat waard... het "je-gek-maken-principe" ken ik ondertussen ook al genoeg... is niet leuk...

Guess en Judes, jullie zijn next! Hoe is het bij jullie? Guess, als je op 6 april je ei had, verschuift je NOD ook toch? Ik hoop op vette plussen!
en ik daarna... mijn temperatuurlijn is nog steeds heel regelmatig, maar ik voel me niet anders dan andere maanden. en dat samen met de stress die ik thuis heb, zal er wel niks blijven plakken...
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:17:50 #210
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_67785938
Hier ben ik weer! Heeeeerlijk weekendje gehad . Wel gaar nu, want we hebben veel gedaan!

Enorm veel bij te lezen hier zeg!
@ Bucko: yeah! gefeliciteerd!
@ poezebeest: balen zeg.... Zelf ben ik ook zo'n snelle tester (kan mezelf vaak niet bedwingen), maar na afgelopen maand heb ik dat hopelijk toch echt afgeleerd nu.
@ droomvrouwtje: welkom! En niet te lang blijven plakken he ;-)

Zelf zit ik nu op de vijfde dag van mijn menstruatie, dus het is bijna weer klaar! Deze maand gaan we SOEP-en. Had er nog nooit van gehoord, maar het klinkt als een goed plan! Dus vrijdag gaan we klussen . Ik zeg: vol goede moed naar de volgende ronde!

O dan had ik nog een vraagje: waar halen jullie je ovulatie-testen, of waar te bestellen op internet? Want ik heb laatst wel een doosje bij de drogist gehaald, maar dat was ontzettend duur en dat zijn niet van die handige strips die je dan op kunt plakken maar echt van die plastic dingen met testvenstertjes. Niet handig te bewaren of op volgorde te plakken dus. Waar o waar kom ik aan die handige strips?

Heb trouwens ook geen idee wat ik nu als nieuwe NOD moet aanhouden :-s. De laatste tijd werd ik twee keer na 28 dagen ongesteld en twee keer na 25 dagen. De laatste twee keer na 25 dagen, dus ben ik dan deze maand na 26 dagen al overtijd of moet ik voor de zekerheid maar 29 dagen aanhouden?
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:27:03 #211
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67786232
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 09:51 schreef mijsje het volgende:

Guess en Judes, jullie zijn next! Hoe is het bij jullie? Guess, als je op 6 april je ei had, verschuift je NOD ook toch? Ik hoop op vette plussen!
...
Ja ik had op 3 april m'n ei dus hij verschuif idd.Ik weet alleen niet hoe lang ik moet wachten totdat ik kan testen.FF zegt dat ik 18dgn moet wachten omdat ie m'n luteale fase nog niet kent,vind dat wel heeeeeeeeel lang eigenlijk,,lees overal verschillend dus ik weet het eigenlijk niet
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:27:14 #212
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67786244
Welkom terug Fee-nix!

Hier een link voor ovu-testen: http://www.sensitest.nl/
Ik zou toch uitgaan van 28 dagen, dan zit je zeker veilig. Veel succes met SOEP-en
Met z'n allen nog even de paasdagen door en dan komen de NOD-tjes er weer aan
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 10:27 schreef Guess. het volgende:
Ja ik had op 3 april m'n ei dus hij verschuif idd.Ik weet alleen niet hoe lang ik moet wachten totdat ik kan testen.FF zegt dat ik 18dgn moet wachten omdat ie m'n luteale fase nog niet kent,vind dat wel heeeeeeeeel lang eigenlijk,,lees overal verschillend dus ik weet het eigenlijk niet
Normaal moet je na 14 dagen kunnen testen.
pi_67786345
Ik haalde ovutest dipsticks van babyboomshop, daar kun je ook wel goedkoop van die pakketdingen halen met iets van 40 ovutesten en 5 zwangerschapstesten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  dinsdag 7 april 2009 @ 10:46:50 #214
250838 Fee-nix
pi_67786852
Oke meiden, bedankt voor de info! Ik heb zo'n pakket besteld bij de babybooomshop. Laat het testen beginnen! :-p
pi_67789311
Ik vind het zo moeilijk postief te reageren. Of bij een 2-de streepje. Of als iemand hoopt dat het na de eerste keer meteen raak is.

Dat was hier ook zo. Maar na 5,5 week al niet meer zo.

Ik gun het iedereen van harte, echt waar.
Maar vind het nog zo moeilijk allemaal.
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:12:53 #216
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_67789590
Ymme, ik herken dat gevoel van niet positief kunnen reageren naar anderen eigenlijk niet maar je verdriet ken ik wel. Het duurt even voor je daar wat beter mee om kunt gaan. Hopelijk voor jou is het gauw weer raak. Dat is de beste remedie.
(En men schijnt na een mk extra vruchtbaar te zijn. dat geeft geen garanties natuurlijk, maar toch. Go for it!)
I'm so glamourous I piss glitter!
  dinsdag 7 april 2009 @ 12:13:20 #217
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67789602
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 12:03 schreef ymme het volgende:
Ik vind het zo moeilijk postief te reageren. Of bij een 2-de streepje. Of als iemand hoopt dat het na de eerste keer meteen raak is.

Dat was hier ook zo. Maar na 5,5 week al niet meer zo.

Ik gun het iedereen van harte, echt waar.
Maar vind het nog zo moeilijk allemaal.
Dat is begrijpelijk ymme. Dat had ik ook de eerste weken nadat het gebeurd was. Lees anders eens in Zwanger.... en dan gaat het mis #5 dat heeft mij ook geholpen.
pi_67797547
Ymme, ik herken het gevoel wel. zeker toen m'n collega's vlak na m'n miskraam bevielen van gezonde zoontjes (echt maar een paar dagen na m'n miskraam, en maar twee dagen tussen die bevallingen) Ik heb met moeite een gezellig kaartje op de bus gedaan, en ik heb gewacht met contact opnemen tot ik er weer wat beter over kon praten.
Ik zei het al eerder, maar het gevoel slijt, zodat je er makkelijker over kunt denken en praten, maar het gaat niet weg. Probeer ermee om te gaan zoals je gevoel zegt dat je moet doen, vaak weet je zelf het best hoe je zo'n klap kunt verwerken. En als mensen je proberen te troosten op een manier waarvan je denkt: of , mensen proberen uit goede bedoelingen te helpen, maar hebben niet altijd in de gaten dat het voor een ander heel anders kan voelen dan voor hun zelf... (nu denk ik aan hoe m'n schoonmoeder me probeerde op te vrolijken met allerlei dooddoeners na m'n miskraam, waar ik helemaal niet op zat te wachten. ik heb haar zelfs boos weggestuurd. zij had zelf toch ook een aantal miskramen voor ze twee gezonde zonen op de wereld zette...)
pi_67799078
Ik weet het. Iedereen is anders. En iedereen doet wat hun het beste lijkt op dat moment.
Maar dit kan bij heel verkeerd overkomen

Maar het komt allemaal best goed...
pi_67799216
Ymme, heel begrijpelijk hoor!

Poezebeest, wat jammer joh. Hopelijk volgende keer beter...

Fee-nix, fijn dat je weekend leuk was! Ik zou zelf 29 dagen aanhouden maar men doet ook wel het gemiddelde.
pi_67802887
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 16:51 schreef ymme het volgende:
Ik weet het. Iedereen is anders. En iedereen doet wat hun het beste lijkt op dat moment.
Maar dit kan bij heel verkeerd overkomen

Maar het komt allemaal best goed...
ik denk dat mensen hier weten wat je hebt meegemaakt, en dat die daar begrip voor hebben... (al zag ik in het andere topic, dat het ook wel eens anders kan... jammer hoor) maar als je een keer minder enthousiast of een keertje niet reageert op een dubbele streep, zal niemand je dat aanrekenen hoor... (ik spreek uit ervaring...) maar inderdaad, het komt wel goed...
Fijn dat je je ervaring wel goed hebt kunnen beschrijven in het andere topic in ieder geval!
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:17:18 #222
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67806002
Ha dames,
ik zie meiden die terug zijn van hun weekendje weg
ik zie meiden die de op bezoek hebben (gehad)
anderen zitten nu geduldig te wachten
en weer anderen hebben erge pech gehad en hebben soms erg lompe reacties gehad

Hier (nog) niks nieuws onder de zon. Heb pijnlijke tieten maar das niks vreemds voor mij in deze tijd van de cyclus. En verder niks. Ik denk dat het niet raak is, maar dat is vooral een gevoel...
  dinsdag 7 april 2009 @ 20:37:25 #223
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67806637
Spannend hoor voor jou, Asyniur! Je klinkt lekker relaxed. Ik hoop voor je dat je intuitie je in de steek laat
  dinsdag 7 april 2009 @ 21:02:54 #224
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67807538
Ik ga 14 dagen als luteale fase aanhouden,dus mag mijn NOD naar 17 april? Ik wil wat langer proberen te wachten met testen |(als ik nog niet ongi ben maar kan niks beloven
  dinsdag 7 april 2009 @ 22:11:48 #225
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67810149
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 20:37 schreef happyme28 het volgende:
Spannend hoor voor jou, Asyniur! Je klinkt lekker relaxed. Ik hoop voor je dat je intuitie je in de steek laat
Ik hoop het ook!
pi_67810736
Asyniur, inderdaad weer een hoop gebeurd hier ondertussen...
Ik hoop dat jij morgen geen op bezoek krijgt, maar gewoon een vette + kan laten zien! En zo niet, dan zijn we gewoon nog even gezellig hier op het bankje.... lekker in het zonnetje, het wordt steeds beter...
(als het zonnetje maar blijft schijnen, want oei, ik heb ook het weerbericht gekeken... )
Guess, 14 dagen lijkt me genoeg om het te weten... sterkte met wachten op het testen in ieder geval...
Ik ga in ieder geval niet testen tot 2 dagen over tijd heb ik besloten. ik ben er anders ook te veel mee bezig, zeker nu we verder gaan dokteren als het weer niet goed is... Maar goed, gewoon fijn relaxed samen zwanger worden zit er voor ons gewoon niet in... helaas... ik heb nog steeds geen goed vertrouwen in m'n eigen lijf. het ene moment denk ik: he, dit voelt raar, dat voelde ik ook voor m'n miskraam... (dus toen ik nog zwanger was) het andere moment denk ik: dit voel ik iedere maand, dus vast geen goed teken... ik kan er echt geen pijl op trekken op het moment... maar over het algemeen voel ik me
  dinsdag 7 april 2009 @ 23:36:13 #227
95408 Incantrix
pi_67813679
Asyniur en Guess, ik duim hoor

Mijsje, een dikke voor jou.. Het is naar je eigen lijf niet meer te kunnen volgen of 'lezen' en de signalen die je krijgt kunnen vreselijk verwarrend zijn. We hopen gewoon verder, blijf jij maar in het zonnetje zitten, dat heerlijke lentelicht geeft hopelijk ook weer een beetje licht in je hart

Dan moet ik nu even snel weg, even tot de zon bidden dat ze dan ook even flink gaat schijnen de komende dagen..
3!
  woensdag 8 april 2009 @ 11:00:36 #228
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67821721
Incantrix & Mijsje,thanks

Mijsje wat balen dat je je zo voelt
pi_67826425
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:25 schreef mijsje het volgende:
Asyniur, inderdaad weer een hoop gebeurd hier ondertussen...
Ik hoop dat jij morgen geen op bezoek krijgt, maar gewoon een vette + kan laten zien! En zo niet, dan zijn we gewoon nog even gezellig hier op het bankje.... lekker in het zonnetje, het wordt steeds beter...
(als het zonnetje maar blijft schijnen, want oei, ik heb ook het weerbericht gekeken... )
Guess, 14 dagen lijkt me genoeg om het te weten... sterkte met wachten op het testen in ieder geval...
Ik ga in ieder geval niet testen tot 2 dagen over tijd heb ik besloten. ik ben er anders ook te veel mee bezig, zeker nu we verder gaan dokteren als het weer niet goed is... Maar goed, gewoon fijn relaxed samen zwanger worden zit er voor ons gewoon niet in... helaas... ik heb nog steeds geen goed vertrouwen in m'n eigen lijf. het ene moment denk ik: he, dit voelt raar, dat voelde ik ook voor m'n miskraam... (dus toen ik nog zwanger was) het andere moment denk ik: dit voel ik iedere maand, dus vast geen goed teken... ik kan er echt geen pijl op trekken op het moment... maar over het algemeen voel ik me
Ik wil je wel opbeuren met woorden. Maar he, je voelt je even en dat is begrijpelijk.
Komt allemaal goed.
  woensdag 8 april 2009 @ 13:29:44 #230
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67826728
Is het al volgende week vrijdag

Asyniur, nog bloedloos?
pi_67827555
Voor alle wachtende meiden Ik leef met jullie mee, nog ff en dan weten jullie meer. Ik verwacht een paar mooie tweede streepjes!
Happyme: volgende week vrijdag klinkt nog zooooo lang, maar is wel al snel hoor
Mijsje: voor jou een hele dikke knuffel! Omdat je dat gewoon verdient!

Hier vandaag begonnen met start-to-run, ook wel om een andere "obsessie" te vinden dan zwanger worden En vanavond ga ik terug naar de trouwjurkenwinkel om nog een keer twee jurken te passen en misschien wel een keus hieruit te maken! Wie had dat ooit gedacht, hihi... Da's eigenlijk de enige leuke bijkomstigheid dat ik nu niet zwanger ben
  woensdag 8 april 2009 @ 14:24:23 #232
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67828708
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:52 schreef Poezebeest het volgende:
Happyme: volgende week vrijdag klinkt nog zooooo lang, maar is wel al snel hoor
Ja weet ik ook wel hoor. Daarbij is het al weer bijna weekend en dan is het dus pasen, dus een extra dag vrij. En dan is het al weer dinsdag en dan is het nog maar 3 daagjes gaat vast heel snel

Vanavond weer naar de diëtiste. Ben weer netjes afgevallen, dus dat is mooi. Zit nu bijna op het streef gewicht wat nodig zou zijn voor eventuele behandelng in de MMM, maar dat is waarschijnlijk helemaal niet nodig meer aangezien mijn cyclus keurig netjes is en ik dus ook al een keer zwanger geraakt ben. Toch blijf ik nog wel eventjes doorgaan met afvallen, aangezien dat bij een eventuele zwangerschap alleen maar voordeel oplevert.

Spannend hè Poezebeest, trouwen en al de voorbereidingen. Vond ik ook zooo leuk. Jammer dat je dat maar 1 keer doet in je leven (als het goed is natuurlijk )
pi_67830201
voor alle lieve meiden in dit topic!

ik zal wel heel lang onder een steen gezeten hebben, maar doen ze geen behandelingen in de MMM als je boven een bepaald gewicht zit? jeetje, had ik nooit over nagedacht... Wel super dat je zo keurig bent afgevallen Happy!
  woensdag 8 april 2009 @ 15:14:31 #234
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67830394
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:08 schreef mijsje het volgende:
ik zal wel heel lang onder een steen gezeten hebben, maar doen ze geen behandelingen in de MMM als je boven een bepaald gewicht zit? jeetje, had ik nooit over nagedacht... Wel super dat je zo keurig bent afgevallen Happy!
Klopt mijsje, al is het ene ziekenhuis er wel soepeler in dan het andere. Toch redeneren ze (en dat is bij mij ook gebleken) dat (verminderde) vruchtbaarheid vaak samenhangt met overgewicht. Ook de risico's aan operaties en behandelingen kunnen groter zijn bij overgewicht. Je hoeft geen slanke den te worden, maar wel onder een bepaald BMI werd mij verteld.

En ik ben er ook heel blij mee dat ik zo ben afgevallen hoor
  woensdag 8 april 2009 @ 15:24:53 #235
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67830780
Hallo.
Ik kwam even spieken maar nog geen streepjes.

Ymme, als ik heel eerlijk ben kan ik me niet zo goed verplaatsen in je gevoel. Maarja, wel goed van je dat je het uit hebt gesproken en gewoon zegt. Scheelt ook weer scheve gezichten als je eens een keer niet zo enthousiast bent. Dus je eerlijkheid kan ik wel waarderen.

Wat mij brengt tot het volgende....
Ik ben niet zo'n fan van matcare/sensitest en internetzooi. Maar ik had dus bij mijn ovulatiepakket 2 testen zitten.
Nu heb ik gisteren (cyclusdag 31, 14dpo) een test gedaan, matcare dus, en er verscheen een heel heel heel licht 2e streepje ( niet na 3 minuten maar volgens mij wel binnen 10 minuten). Maar gezien mijn negatieve ervaring met sensitest (paar keer positieve test en na 1 wk toch ongesteld) durf ik (en mijn man ook niet) niet te juichen. Ik ga vrijdag opnieuw testen (mits niet ongesteld) en dan zien we wel.
Mijn temperatuur was vanmorgen 36,5 en dat is redelijk voor mij. Volgens fertilityfriend moet ik vrijdag ongesteld worden dus tja, ik weet het ook niet helemaal).

Al met al, twijfels dus... ik heb het streepje heel vaag op de foto gekregen en zal hem zo posten. Maar goed...
zullen we gewoon PUPO zeggen?

http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2hxqesk&s=5
bumba baloe, waar is die kleine clown?
  woensdag 8 april 2009 @ 15:28:14 #236
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67830935
Oee.. spannend Bumba, ik zie 'm ook hoor! Maar heb geen ervaring met die testen dus we houden nog even op PUPO, maar dit ziet er wel goed uit! Ik blijf duimen tot vrijdag
pi_67831016
Jeetje Happy, dat komt me dan wel weer wat bekender in m'n oren. stom dat ik die link nooit had gelegd zelf...
Onder welke BMI zit je nu ondertussen? (ik zit op een BMI van 34 volgens de Wii-fit... in hoeverre je die moet vertrouwen...)

hij is inderdaad dun Bumba, maar zeker wel aanwezig. Ik snap je voorzichtigheid, dus ik zal nog niet hardop jompelen, maar wel zachtjes om de hoop wakker te houden... *jompel jompel*...
PUPO is zeker goed in dit geval!
  woensdag 8 april 2009 @ 15:32:37 #238
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67831136
Mja mijn ervaring is dus negatief dus.
Heb lang getwijfeld of ik het wel zou posten, maar wilde het graag met iemand anders (die niet mijn man is) delen. Dus vandaar.

Enerzijds denk ik, mja het is zo'n internet fluttest. En ik weet niet zeker of het binnend e 10 minuten was.
Anderzijds denk ik, hee, zonder HCG zou er niks staan. Plus ik heb netjes gewacht tot 14 dagen DPO.
Moeilijk, moeilijk dus...
  woensdag 8 april 2009 @ 15:33:13 #239
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67831157
Dat van dat afvallen voor de MMM had ik al weleens eerder gehoord ja. Maar ik weet niet welk BMI je dan moet hebben.
  woensdag 8 april 2009 @ 15:34:04 #240
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67831194
Bumba, ik zie 'm ook. Zeker weten PUPO en even een CB halen. (met het plusje die zijn erg gevoelig en vals positief heb ik daar nog nooit gehoord, bij Matcare wel) Spannend hoor...
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  woensdag 8 april 2009 @ 15:40:33 #241
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67831456
Bij mij werd gezegd dat mijn BMI onder de 34 moest zijn voor onderzoeken (dus kijkoperatie etc). en voor echte behandeling van bijv. IUI / IVF / ICSI werd een BMI van max. 32 aangehouden.

Ze rekenen een BMI zoals de Wii Fit ook doet, dus aan de hand van lengte en gewicht.
pi_67831765
hmmm, dan wordt het toch maar tijd om toch wat gewicht kwijt te raken... ik kan dat alleen erg lastig in tijden van stress, verdriet en drukte... helaas heb ik met allemaal te maken op het moment, dus wordt het een hele kluif... Wel bijzonder dat m'n gyn niks zei over overgewicht, en toen ik aangaf dat ik toch wel overgewicht had, keek hij me aan, en zei dat het wel meeviel... (streelde m'n ego wel eigenlijk) en dat ik nog niet zwanger ben, daar niks mee te maken heeft waarschijnlijk...
naja, we gaan maar eens kijken hoe het gaat lopen allemaal...
pi_67831789
Happyme: super dat je zo veel bent afgevallen! Nou maar hopen dat het niet nodig is voor de mmm.
Bumba: Dat ziet er uit als een streepje! Ik jompel nog niet volop, maar ook ik heb goede hoop voor je. Zou idd een cb halen en die vrijdag doen. Als je echt zwanger bent dan is het vrijdag zeker positief!
pi_67831884
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:49 schreef mijsje het volgende:
hmmm, dan wordt het toch maar tijd om toch wat gewicht kwijt te raken... ik kan dat alleen erg lastig in tijden van stress, verdriet en drukte... helaas heb ik met allemaal te maken op het moment, dus wordt het een hele kluif... Wel bijzonder dat m'n gyn niks zei over overgewicht, en toen ik aangaf dat ik toch wel overgewicht had, keek hij me aan, en zei dat het wel meeviel... (streelde m'n ego wel eigenlijk) en dat ik nog niet zwanger ben, daar niks mee te maken heeft waarschijnlijk...
Als jouw gyn er niets over heeft gezegd zou ik me er niet te druk over maken Mijsje! Je geeft zelf aan dat nu niet het goede moment is om ook nog af te moeten vallen, dus zolang de gyn er niets over zegt ook niet doen!
Gewoon afwachten hoe het loopt makkelijker gezegd dan gedaan, I know
  woensdag 8 april 2009 @ 16:05:44 #245
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67832377
Wat Poezebeest zegt Mijsje. Zoals ik al schreef wordt daar door de verschillende ziekenhuizen heel anders mee omgegaan. Dus als je gyn niets zegt, dan is het bij jullie waarschijnlijk anders.
pi_67832681
ja, dat is zo, laat ik het maar gewoon afwachten...
ik maak me op het moment ook druk om niks, ik moet daar ook maar eens mee stoppen...
pi_67832695
Jeetje bumba, wat ontzettend spannend... ik duim voor je dat het streepje over een paar dagen nog dikker mag worden!!

Ik mag overmorgen naar de gyn, schiet al op... ben erg benieuwd!!
pi_67832786
quote:
Op woensdag 8 april 2009 16:13 schreef mijsje het volgende:
ik maak me op het moment ook druk om niks, ik moet daar ook maar eens mee stoppen...
  woensdag 8 april 2009 @ 16:30:40 #249
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67833331
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest Mijsje.
  woensdag 8 april 2009 @ 16:35:49 #250
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67833550
Ook voor jou dus spannend Tierrr
pi_67833715
Hmm, ik had wel eens gelezen over overgewicht en zwanger worden in het algemeen en vroeg me af of dit bij ons ook zo'n zware factor zou kunnen zijn maar als ik jullie reacties zo lees is het wellicht nog niet uitermate zorgwekkend ( zit zelf tussen 30 en 31bmi volgens wiifit) natuurlijk mag/moet er wel wat af maar aangezien ik ook 3 x per week 2 uur flink sport moet dat wel goedkomen

Ben verder nog druk aan het wachten... Nog precies een weekje!
pi_67833949
Tierrr, bumba en lijnloos allemaal spannend! Hoop dat het goed uitpakt voor jullie!

voel me soms beetje zielig, maar gaat nu wel weer... gewoon soms beetje schop onder m'n kont nodig denk ik...
  woensdag 8 april 2009 @ 18:34:43 #253
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67837227
quote:
Op woensdag 8 april 2009 13:29 schreef happyme28 het volgende:
Is het al volgende week vrijdag

Asyniur, nog bloedloos?
Bijna
EN watgoed dat je zoveel bent afgevallen! Knap hoor!
Ja, nog geen bloed hier. Maar dat verwacht ik dan ook pas vanaf morgen... maar hoop van niet natuurlijk

Bumba houdt het ook weer spannend...
  woensdag 8 april 2009 @ 19:06:37 #254
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_67838220
spannend..... hoop dat er aan de einde van de week een 2e streepjes regen is...

Ik had idd ook gelezen dat overgewicht kon zorgen dat je minder vruchtbaar was, ik vond het alleen vaag omdat er niet bij stond hoeveel overgewicht
pi_67839548
Nou inderdaad, dat vond ik dus ook al zo vaag! Maar goed, als het nodig blijkt te zijn, zien we dat dan wel....
pi_67840695
Ik hoop het ook niet Asyniur! Gewoon een keertje twee streepjes maken nu!
pi_67841755
Spannend weer ladies! Aanmoedigende jompel voor iedereen die het nodig heeft:
  woensdag 8 april 2009 @ 21:54:04 #258
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67844609
quote:
Op woensdag 8 april 2009 15:49 schreef mijsje het volgende:
Mijn gynecoloog doed er ook niet moeilijk over (en bij mij valt het echt niet mee) tot mijn grote verbazing.Ze heeft wel verteld dat vrouwen met (veel) overgewicht grotere kans hebben op een hoge bloeddruk,zwangerschapssuiker en een keizersnee (waarom dat is weet ik niet).Natuurlijk is wat slanker altijd gezonder maar dat geld ook als je niet zwanger bent.Vertelde dat ik bang ben geen eisprong te hebben door mijn overgewicht,ze zei idd dat dat zou kunnen maar ze had zoiets van,maak je toch niet zo druk daarover.Nu ik ben gaan tempen ben ik tot de ondekking gekomen dat ik wel een ei heb wat voor mij echt een opluchting is Ik denk trouwens wel dat het ene ziekenhuis/gynecoloog er anders mee omgaat,zo lees ik ook verhalen van vrouwen 100+ kilo die moeten verplicht in het ziekenhuis bevallen en worden door de vk doorgestuurd naar de gynecoloog en de ander kan gewoon bij de vk blijven en thuis bevallen.
pi_67845069
echt verschillend per gyn dus... ben benieuwd wat de mijne er uiteindelijk van gaat zeggen als het zover is.
ik zit wel nog ruim onder een bmi van 40 (nu 34) , dus ms valt het uiteindelijk wel mee...
  donderdag 9 april 2009 @ 07:31:50 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67852277
nog geen bloed gezien hier...
  donderdag 9 april 2009 @ 07:57:06 #261
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67852451
Asyniur, spannend dus!

Ik kon niet meer wachten tot morgen. Gisterenavond bij het afgeven 1 druppel roze dus de moed zonk me al in de shoenen.
Vannochtend weer met matcare getest, weer (dit keer meteen) een licht streepje... mijn man vertrouwde het niet.
Gelijk de kruidvat 2 voor 5 euro erachteraan die en die kreeg eigenlijk direct ook een streep. Een vrij duidelijke.
Dus ik denk dat er nu wel gejompeld mag worden!

http://i42.tinypic.com/1jp9nm.jpg
  donderdag 9 april 2009 @ 08:03:53 #262
190853 RockabeIIa
pi_67852503
Jaaaaaaaa! Rrrrrraaaaak! Van harte bumbaloe!
Zwangere vrouw in the house!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:05:37 #263
190853 RockabeIIa
pi_67852527
Asyn, doe ook een test!!! Snel!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:09:38 #264
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_67852591
Jaaaaa Bumbaloe . Gefeliciteerd .
  donderdag 9 april 2009 @ 08:12:14 #265
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_67852613
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:57 schreef bumbaloe het volgende:
Asyniur, spannend dus!

Ik kon niet meer wachten tot morgen. Gisterenavond bij het afgeven 1 druppel roze dus de moed zonk me al in de shoenen.
Vannochtend weer met matcare getest, weer (dit keer meteen) een licht streepje... mijn man vertrouwde het niet.
Gelijk de kruidvat 2 voor 5 euro erachteraan die en die kreeg eigenlijk direct ook een streep. Een vrij duidelijke.

Even nog snel voordat ik naar mjn werk ga een jompel voor bumba!!
ik wacht nog even met testen...
  Moderator donderdag 9 april 2009 @ 08:14:44 #266
5428 crew  miss_sly
pi_67852639
Dat is een vrij duidelijke streep
Gefeliciteerd bumbaloe
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_67852867
Joehoe en jompel!!! Dat zijn 2 mooie 2e streepjes!!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:33:27 #268
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_67852902
quote:
Op donderdag 9 april 2009 07:57 schreef bumbaloe het volgende:
Asyniur, spannend dus!

Ik heb ook wat druppels bloed verloren, twee dagen voor NOD en zelfs 's avonds op NOD. Maar het was ook weer gelijk weg!

Maar dit terzijde, gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:35:21 #269
57497 happyme28
I'm so happy
pi_67852931
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Bumba

Gefeliciflapstaart!! Echt super meid! Wanneer kom je nu uit de kast?
pi_67853026
Jaaaaaaaaaa Bumbaloe gefeliciteerd!!!!
wat superleuk
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 08:48:33 #271
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67853152
Bumba! Dat is er een hoor! Heeeeeeeeeel veel duidelijker dan mijn eerste (etos)test en dat streepje zit er nu toch al weer een week of 20.

Gefeliciteerd joh! Eindelijk is ook jouw geduld beloond!
  donderdag 9 april 2009 @ 08:50:58 #272
64438 Bucko
##Prison Break##
pi_67853194
even een vraagje, bij welke test blijven de streepjes voor altijd staan?

anders gooi ik er nog een test tegenaan, want ik heb het idee dat die van CB aan het verdwijnen is...
pi_67853224
gefeliciteerd
mama van 3 kids!
pi_67853243
Als je net een test gedaan hebt kun je er een beetje nagellak overheen doen, van die doorzichtige, dan blijft het streepje bewaard.
Bij welke test dat het beste gaat weet ik zo snel niet. Ik heb geloof ik zo eentje van kruidvat of etos aan mn moeder gegeven om te bewaren en die staat er nog.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 9 april 2009 @ 09:01:14 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_67853359
Bumbaloe gefeliciteerd!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_67853925
Bumbaloe
Gefeliciteerd!!
pi_67854420
Bumba, gefeliciteerd!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_67854778
O super!!!! Bumbaloe!
Kom maar snel oversteken naar Z&G!
Van harte gefeliciteerd!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 9 april 2009 @ 10:00:42 #279
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_67854860
Jaaaaaaaa er gaat weer iemand uit de kast komen

enne ook gefeliciteerd met de zwangerschap natuurlijk!
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  donderdag 9 april 2009 @ 10:10:37 #280
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67855164
Allemaal bedankt
Ik ben erg blij maar ik wacht nog een paar weekjes met uit de kast komen, als je het echt echt wilt weten pm me dan.

Bucko, ja ze blijven staan want ik heb gisteren die van mijn dochter er nog eens bij gepakt en die zag je ook nog steeds (die waren overigens veel minder fel dan dit streepje)
pi_67855351
Gefeliciteerd bumbaloe
  donderdag 9 april 2009 @ 10:21:23 #282
250838 Fee-nix
pi_67855461
Wow, Bumbaloe gefeliciteerd!!

Zo kijk je even niet en zo is er iemand zwanger! Haha, hoop dat het de rest van ons ook zo mag vergaan.

Ik heb inmiddels mijn ovulatie-dipsticks-pakket binnen. Dus vrijdag kunnen we beginnen met soep-en!

Even off-topic: ik zit hier nu niet zo bij met mijn gedachten eigenlijk... want 1 van onze poezen is kwijt . Al sinds gisterochtend. En dat is niks voor haar....
pi_67855810
Twee streepjes voor Bumbaloe! Gefeliciteerd, helemaal super!
  donderdag 9 april 2009 @ 10:33:50 #284
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67855811
Oh, soepen! Hier dus gelukt met soep (beetje zelfgemaakte soepen maar voor de grote lijnen soep!!!)
  donderdag 9 april 2009 @ 10:34:40 #285
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_67855835
Bumbaloe gefeliciteerd
  donderdag 9 april 2009 @ 10:37:44 #286
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67855945
Ik was overigens gestopt met het slikken van foliumzuur, of echt even de druk van de ketel te halen. Ga zo maar weer een pak halen. Ga denk ik die van centrum kopen.
Dames, echt heel erg bedankt voor de afgelopen maanden, ik ga een topic opschuiven en verwacht jullie daar allemaal ook.
Ik zal nog wel vaak komen kijken hier hoor!
  donderdag 9 april 2009 @ 10:54:05 #287
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67856463
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:37 schreef bumbaloe het volgende:
Ik was overigens gestopt met het slikken van foliumzuur, of echt even de druk van de ketel te halen. Ga zo maar weer een pak halen. Ga denk ik die van centrum kopen.
Dames, echt heel erg bedankt voor de afgelopen maanden, ik ga een topic opschuiven en verwacht jullie daar allemaal ook.
Ik zal nog wel vaak komen kijken hier hoor!
Ik ben hier deze zwangerschap ook pas begonnen met slikken toen ik de test in handen had. Shit happens... Slik ze! Nu lekker wel echt met een reden en niet meer dat eeuwige 'voor het geval dat'. Snap ik heel goed hoor!
pi_67856513
quote:
Op donderdag 9 april 2009 10:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik ben hier deze zwangerschap ook pas begonnen met slikken toen ik de test in handen had. Shit happens... Slik ze!
jup, hier ook hoor Bumba!
Echt super joh!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_67856716
Bumba! Super! Gefeliciteerd!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  donderdag 9 april 2009 @ 11:08:59 #290
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_67856907
Bumbaloe Super Gefeliciteerd

@Fee-nix ,kan me voorstellen dat je dan ff met je gedachten er niet bij zit,hopelijk is ze snel terug!!
pi_67857483
Dat soepen. Waar is dat lijstje ergens
  donderdag 9 april 2009 @ 11:29:33 #292
250838 Fee-nix
pi_67857566
Thnx Guess...

Ff een tipje over foliumzuur:

Er zitten nogal wat verschillen tussen sommige merken. Ik ben op zoek gegaan naar de 'ideale' pil. Nu heb ik een potje wat ik gekocht heb op advies van een winkeljuffrouw bij een natuurwinkel.

En zij vertelde me dat in de meeste pillen (van merken als dagravit, davitamon etc, dus niet eens de allergoedkoopste) veel overbodige troep zit. Zoals E-nummers en veel bindmiddel. Een collegaatje van haar slikte dat soort pillen altijd 's ochtends en op een keer moest ze laat in de middag overgeven en toen kwam die pil er gewoon weer heel uit. Hij had dus nog niks gedaan! En ze zei ook dat je met die E-nummers eigenlijk al ADHD-klantjes aan het kweken bent in de buik...

Ik heb nu dus pillen van New Chapter Organics, ze heten Perfect Prenatal. Alles wat je nodig hebt zit er in. En het is allemaal puur groente en fruit! Samengeperst in een pilletje. .

Just a tip!
  donderdag 9 april 2009 @ 11:38:48 #293
230664 bumbaloe
noninoninoni
pi_67857909
Bedankt voor de tip. Hebben ze zoiets ook bij de tuinen? Ik zal straks even in de stad kijken in ieder geval.

Ymme, dat soepen staat denk ik in het vorige topic (of het daarvoor) als een van de 1e posts, geplaatst door Rockabella.
  donderdag 9 april 2009 @ 11:45:24 #294
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_67858184
Bumbaloe zo dat was een duidelijke streep.... van harte gefeliciteerd
  † In Memoriam † donderdag 9 april 2009 @ 11:45:53 #295
43556 miss_dynastie
pi_67858197
Gefeliciteerd bumba
  donderdag 9 april 2009 @ 11:47:41 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_67858283
quote:
Op donderdag 9 april 2009 11:29 schreef Fee-nix het volgende:
Thnx Guess...

Ff een tipje over foliumzuur:

Er zitten nogal wat verschillen tussen sommige merken. Ik ben op zoek gegaan naar de 'ideale' pil. Nu heb ik een potje wat ik gekocht heb op advies van een winkeljuffrouw bij een natuurwinkel.

En zij vertelde me dat in de meeste pillen (van merken als dagravit, davitamon etc, dus niet eens de allergoedkoopste) veel overbodige troep zit. Zoals E-nummers en veel bindmiddel. Een collegaatje van haar slikte dat soort pillen altijd 's ochtends en op een keer moest ze laat in de middag overgeven en toen kwam die pil er gewoon weer heel uit. Hij had dus nog niks gedaan! En ze zei ook dat je met die E-nummers eigenlijk al ADHD-klantjes aan het kweken bent in de buik...

Ik heb nu dus pillen van New Chapter Organics, ze heten Perfect Prenatal. Alles wat je nodig hebt zit er in. En het is allemaal puur groente en fruit! Samengeperst in een pilletje. .

Just a tip!
Maar het is wel een beetje preken voor eigen kerk natuurlijk. Als ik die mevrouw was zou ik mijn eigen pillen ook als beste aanprijzen.
Neemt niet weg dat er best het eea in kan zitten hoor, maar toch...
  donderdag 9 april 2009 @ 12:01:00 #297
250838 Fee-nix
pi_67858765
@ Brighteyes: klopt, ben ik me ook van bewust hoor! Maarja... het klonk/klinkt wel logisch en op internet had ik er ook al het e.e.a. over gelezen.

Maarja, je kunt aan de andere kant natuurlijk altijd een stapje duurder/gezonder. Het is een afweging die je maakt. Ik voel me hier prettig bij, maar een ander kan en mag natuurlijk heel blij zijn met een ander merk!
  Jubileum moderator donderdag 9 april 2009 @ 12:08:08 #298
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_67859005
Wauw Bumba wat een mooie streep, heel duidelijk! Gefeliciteerd
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_67859145
Bumbaloe gefeliciteerd!
pi_67866276
voor bumba!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')